Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Jemig maat, wat is dit spannend zeg!! Niet normaal. Alsof ik er bij ben, zo spannend. Echt ongekend! Als je thuis van Feyenoord wint en Ajax wint niet van Heerenveen, dan ben je kampioen! Wat het ook wordt, het is/was een fantastisch ED seizoen voor Fc Dordrecht, en tof dat er nieuwe investeerder is en of zit aan te komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Je hebt een wonder nodig, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Lekker cliché, maar ik hoop dat het je lukt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Had ik al naar Hitchcock gerefereerd? Dit scenario kan je toch niet bedenken? Als alle logica zou gevolgd worden gaat Feyenoord er 'gewoon' mee lopen natuurlijk, maar op zo'n laatste speeldag van competitie met zo'n knotsgek verloop mag die logica ook gewoon over boord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Nog een heel spannend laatste potje. Ga je de titel pakken in je eerste seizoen Eredivisie of niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart (bewerkt) Mooi dat ze jou ook nog eens benoemen. Een "Titan"isch titelgevecht 8 maart bewerkt door Badmuts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart FM heeft humor, ben benieuwd of ze je verder ook gunstig gestemd zijn de laatste speelronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Damm wat een ontknoping gaat dit worden hopelijk zit je aan de goede kant van de medaille. Maar hoe dan ook het is nu al een onvergetelijk seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Hoe bizar dat deze wedstrijd uitgerekend de laatste van het seizoen is. Spektakel gegarandeerd (een beetje 2007-vibes zo) maar je moet wel maar net hopen dat ook het resultaat van Ajax in jouw voordeel valt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart (bewerkt) IX Het spannendste Eredivisieseizoen ooit, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. We hebben het sinds de millenniumwisseling vaker meegemaakt dat er op de slotdag nog twee teams aanspraak maakten op de titel – mijn persoonlijke hoogtepunt was de dramatische aftocht van Ajax op de Vijverberg, daar waar de kampioenschapsbus al voor was gereden – maar dat nog drie teams meedoen in speelronde 34, heb ik volgens mij nog niet eerder gezien. Op naar de ontknoping! De eerste 45 minuten FC Dordrecht – Feyenoord De wedstrijd waar de meeste ogen op zijn gericht. Wint Feyenoord, dan kán het kampioen zijn als Ajax met niet met één doelpunt meer verschil wint; het onderlinge doelsaldo is exact gelijk, alleen maakte Feyenoord er meer. De Rotterdamse droom van de titel moest na een klein halfuur spelen echter in een niet al te koude koelkast worden gezet, want wij namen brutaal de leiding. Via een snel driehoekje ontving ’t Zand de bal, die op zijn beurt oog had voor de naar voren rennende segundo volante Darida. In zijn laatste profwedstrijd was het voor de Tsjech een koud kunstje om Nijenhuis alleen voor Bijlow te zetten: 1-0! Een doelpunt, uitgerekend van een van Feyenoord gehuurde speler. Het Verthongeneffect. Tot dan toe was het een zeer afwachtende wedstrijd geweest van beide kanten. De gasten schakelden vanaf de achterstand direct door naar de hoogste versnelling, maar we wisten de rust te halen zonder tegendoelpunt. Ajax – sc Heerenveen Ook in de Arena is de spanning voelbaar. En terecht, want Ajax is uit vorm en Heerenveen is een zeer moeilijk te bestrijden tegenstander met een goede aanvalslinie. In de punt van de aanval hebben de Friezen Giuliano Simeone rondlopen en exact hij scoorde al na zes minuten, waardoor het muisstil werd in de Amsterdamse galmbak. Heerenveen nam direct een afwachtende houding aan, wetende dat het op de counter levensgevaarlijk is. Nu moeten we de aanval van Ajax ook zeker niet onderschatten. Integendeel: in de 38e minuut ontstnapte Cody Gakpo (kostte 42,5 miljoen, maar dan heb je ook wat) aan de aandacht van de verdediging. De international kopte eenvoudig raak: 1-1. Dit was tevens de ruststand. PSV – Vitesse De tussenstanden zorgden voor opwinding in Eindhoven. Ajax op puntverlies, Dordrecht dat met hangen en wurgen standhoudt… Zou deze ploeg als een duveltje uit een doosje op de laatste speeldag nog richting de tweede plek wippen? Daarvoor moest in ieder geval Vitesse verslagen worden, meer kon PSV zelf niet doen. De thuisclub trad aan in oorlogsformatie en drong de Arnhemmers vanaf het eerste fluitsignaal ver op eigen helft terug. Toch werd er niet gescoord in het eerste bedrijf. Virtuele stand na de eerste helft Citaat 1. FC Dordrecht | 78 punten | +38 2. Ajax | 77 punten | +47 3. Feyenoord | 76 punten | +45 4. PSV | 74 punten | +41 De tweede 45 minuten FC Dordrecht – Feyenoord De virtuele koploper komt nog amper van eigen helft. Het Feyenoord van Slot heeft de promovendus volledig in de tang en de hele Krommedijk kijkt met angst en beven toe. Bij elke gevaarlijke aanval en bij elk schot weet men het zeker: dit is de 1-1. Maar de dappere David houdt stand in dit mythische gevecht. Arne Slot wisselt. Facundo Torres en Achrie Brown erin: extra aanvallende intenties. De negentig minuten zitten erop, het bord van de assistent gaat omhoog. Nog drie minuten extra speeltijd. Ajax – sc Heerenveen Het is nog altijd onrustig in de Arena: supporters hoppen van het ene been op het andere, terwijl ze met een schuin oog de tussenstanden op de andere velden bijhouden. Het probleem ligt vooralsnog in Amsterdam zelf, daar zal er eerst gewonnen moeten worden, voordat er überhaupt gejuicht kan worden voor een doelpunt op de andere velden. Het doelpunt valt. Opnieuw is de Arena muisstil. Nikola Iliev loopt schreeuwend richting het uitvak. Er is geen gevoel lekkerder dan de recordkampioen het zwijgen op te leggen. Geheel volgens traditie begin het thuispubliek te fluiten, als één man tegen het eigen team. Het blijkt nog te werken ook, want vijf minuten later staat de stand weer gelijk. Owen Wijndal heeft een diagonale lange bal op Forbs in huis, die goed gebruik maakt van zijn snelheid. Kan het dan toch nog? Ook hier gaat de extra tijd in…. PSV – Vitesse Aanmerkelijk minder spannend is het in het Philips Stadion. Maar ja, daar staat ook geen titel op het spel, hooguit een tweede plaats. Niet dat dat minder belangrijk is, want kwalificatie voor de Champions League is bijna een must met de miljoenenbegroting in Eindhoven. In de tweede helft neemt PSV eenvoudig afstand van Vitesse. Via Lozano, Wanner en Lira wordt het 3-0. Tijdens de extra tijd kijkt geen enkele supporter nog naar het veld: alle ogen zijn op de telefoons gericht. Wat doen Dordrecht, Feyenoord en Ajax? Virtuele stand na 90 minuten Citaat 1. FC Dordrecht | 78 punten | +38 2. Ajax | 77 punten | +47 3. PSV | 76 punten | +44 4. Feyenoord | 76 punten | +45 De extra speeltijd Er klinkt gejuich in meerdere steden. De reden? Sc Heerenveen maakt in de eerste minuut van de toegevoegde tijd de 2-3. Er is geen fijner vermaak dan leedvermaak. Als je dan zelf niets wint, is het nog mooier om die grote club uit Amsterdam ook overal naast te zien grijpen. Het was trouwens Mujica die scoorde, na stevig mistasten van Rulli. In Dordrecht staat het nog altijd 1-0; nog twee minuten speeltijd te gaan. Virtuele stand na 90+1 minuten Citaat 1. FC Dordrecht | 78 punten | +38 2. Ajax | 76 punten | +46 3. PSV | 76 punten | +44 4. Feyenoord | 76 punten | +45 Een werkelijk bizarre ontknoping. Ajax is uitgespeeld om de titel, Dordrecht moet nog twee minuten zien te overleven en Feyenoord heeft nog twee minuten om van plek vier naar plek één te gaan. We schrijven de tweede minuut van de extra tijd. Dordrecht heeft de bal en tikt plotseling vlot door het centrum richting het strafschopgebied. Gooijer lijkt de bal voor het inschieten te hebben, maar kiest voor een tikje breed op Avilla Jr, die niet bij de bal kan komen. Direct schakelt Feyenoord om en verplaatst de bal naar de linkerkant van het veld. Bryan ziet Giménez vertrekken, maar geeft de bal niet. In plaats daarvan bewaart hij de rust en geeft hij de bal mee aan Vermeer, die de bal direct doortikt naar de op snelheid zijnde Facundo Torres. Ilias Bronkhorst is te laat, Ruben Kluivert is te laat… Torres schuift de bal voorbij onze keeper en laat Rotterdam ontploffen van vreugde. In de allerlaatste minuut van het Eredivisieseizoen klimt Feyenoord van een virtuele vierde plek naar de definitieve eerste plek. En Dordrecht? Dat bewandelt de omgekeerde route. Reacties en likes @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone: ik knal gelijk de tweede update van de dag eruit. Dit weekend ga ik er namelijk vrijwel niet aan toekomen, dus dan maar zo. Helaas mocht het niet zo zijn in ons eerste Eredivisiejaar. 8 maart bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Pff wat een bizarre ontknoping!!! Daar is die in de eredivisie van 2006/2007 maar saai bij 😉, desondanks een prima prestatie met Dordrecht al had je zeker op meer gehoopt (en misschien wel gerekend). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Wow, geen woorden! Prachtig neergepend trouwens, met heel veel spanning gelezen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart De spanning was echt om te snijden tijdens het lezen. Klasse om dit zo neer te pennen! Zuur om te slikken wel, maar toch was het een memorabele prestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Wat goed geschreven, de spanning komt goed over. Maar wel erg zuur om het zo uit je handen te zien glippen en ook meteen naar plek vier te zakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Even deze novelle bijgelezen (vanaf je aanstelling bij Dordrecht). Complimenten voor de manier hoe je alles overbrengt! Al is het kl-te om te zien welke gang het heeft gelopen op de laatste speeldag, de wijze waarop je de gebeurtenissen over de verschillende velden heen hebt beschreven is echt enorm knap. Je mag me toevoegen aan de taglijst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Alles nog heel in huize Titan? Kan mij voorstellen dat er wel wat gesneuveld is met zo'n bizarre ontknoping. Toch wanneer alle rookpluimen ( uit jouw oren ) zijn opgetrokken kun je toch neerkijken op een zeer sterk seizoen. Voor de beker moest je toch al een jaar door dus dan volgend seizoen nog maar een seizoen , ow je moet de fruitschaal ook nog winnen natuurlijk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 10 maart Auteur Share Geplaatst 10 maart (bewerkt) X Na die laatste wedstrijd liet ik de persconferentie voor de gelegenheid maar even over aan mijn assistent. De laptop ging dicht en ik ben een eind met de hond gaan wandelen. Alles in huis bleef dus heel, @Djurovski, al kan ik niet ontkennen dat er in een ver verleden wel eens een computermuis is gesneuveld tijdens een zeer frustrerend moment. Nu moet ik vooral toegeven dat ik in FM24 ook al het nodige geluk heb gehad en dat de rollen regelmatig omgekeerd waren. Mocht de AI ooit de wereld overnemen, dan zal het mij al eerste opzoeken, vrees ik. Rug rechten De voorbereiding op het nieuwe seizoen liet niet lang op zich wachten. De aanpak zou moeten veranderen, zo concludeerde ik bij mezelf. De afgelopen twee seizoenen hebben we stevig geleund op jonge jeugdspelers, die het overigens uitstekend hebben gedaan. Als club zorg je daarmee echter niet voor een stabiele basis en al helemaal niet voor continuïteit. Mijn derde seizoen in Nederland zou een seizoen worden waar ik vrijwel geen huurspelers naar de club haal, tenzij het is om de selectie in de breedte te versterken. Een brede selectie was zeker nodig. De competitie, de beker, Europees voetbal. Er stonden nogal wat wedstrijden te wachten, zo vermoedde ik. Over dat Europese voetbal later meer, want daarvoor moesten we eerst de kwalificatierondes in. Die brede selectie waar ik het over heb, moest van mij een mix worden van ervaren spelers, jeugdige talenten én spelers die zich na een mislukt avontuur bij een grote club toch nog willen bewijzen. Die wens leidde tot de komst van twaalf nieuwe spelers naar Dordrecht. Geld kwam er trouwens ook nog bij. PSG had interesse in Marvin Avila Jr. De Guatemalaan had een clausule van 4,9 miljoen euro in zijn contract staan en dat wisselgeld diepte PSG lachend uit de binnenzak. Oké, tijd voor de nieuwelingen. De ervaring Voor een ton werd Qara Qarayev weggeplukt bij Cremonense. Deze Azerische verdedigende middenvelder is 35 jaar oud en mentaal niet kapot te krijgen; een anker waar onze jonge spelers zich aan vast kunnen grijpen. Van Kopenhagen kwam Ohi Omoijuanfo gratis over, een 34-jarige speler die overal in de aanval uit de voeten kan. De Noord-Nigeriaanse voetballer moet onze aanvalslinie ervaring meegeven. Ook de achterste linie werd versterkte. Met een international nog wel. Jaïro Riedewald* mocht transfervrij vertrekken uit Utrecht en sluit bij ons aan. Spoiler Het talent Ik zal eerlijk zijn: hier had ik meer van verwacht qua mogelijkheden. Echter, goede talenten zijn duur en we gaan geen middelmaat naar binnen halen, alleen omdat het kan. Bij SuperSport Utd pikten we voor €350.000,- Ayanda Johnson op, een talentvolle negentienjarige verdediger die zijn interlanddebuut voor Zuid-Afrika al een jaar eerder had gemaakt. Gelukkig waren we er op tijd bij om zijn gelimiteerde afkoopsom te verzilveren. Veruit de duurste transfer was die van Elroy Meijers*, eveneens negentien jaar oud. De aanvallende middenvelder van Volendam staat te boek als een groot talenten en doet al mee bij Jong Oranje. In zijn contract was opgenomen dat hij voor vier miljoen euro mocht vertrekken; een bedrag dat ik graag over had voor hem. Eén huurspeler kwam er vervolgens nog: Saidu Sesay, vleugelspeler uit Sierra Leone, komt een jaartje over van Feyenoord. Alle besproken spelers hier zijn overigens newgens. Spoiler De bewijsdrang Dit is de best gevulde groep met nieuwkomers. Er liep voldoende (voormalig) talent rond dat op zoek was naar een nieuwe club. Te beginnen met Ernest Poku. Doorbreken bij AZ was niet gelukt, waarop wij hem nu een kans op succes gunnen. Kostte wel 1,1 miljoen, maar ik vermoed dat hij het waard is. Bij die andere club uit Noord-Holland, Ajax, pikte we twee spelers weg wiens contract afgelopen was: Bejamin Tahirovic en Silvano Vos. Daar bleef het niet bij wat betreft de transfervrije spelers, want ook in Kortrijk konden we onze slag slaan door Kluiverth Aguilar binnen te hengelen. Als hij wordt opgesteld, zal hij trouwens rechts naast Ruben Kluivert komen te staan, wat ik persoonlijk erg geestig vind. Bleef het hierbij? Nee, nog twee jongens pakten de transfervrije trein naar Dordrecht: Kjell Scherpen wordt onze nieuwe doelman en Ricardo Pepi* de beoogd aanvalsleider. Spoiler *screens zijn genomen in januari 2029. We gaan Europa in! Met die vierde plek van afgelopen seizoen hadden we ons gekwalificeerd voor de voorrondes Europa League. Daar ligt wat mij betreft geen enkele urgentie, maar als je er dan toch aan mee mag doen, dan wil je er ook iets moois van maken. De loting voor de derde kwalificatieronde leverde direct een prachttegenstander op: Besiktas. Op papier klonk het fantastisch, in werkelijkheid zat er heel weinig spanning in. Geen idee wat er in de baklava van tante Dilan zat, maar de Turken gaven niet thuis. Pepi schoot gelijk drie keer raak in zijn debuutwedstrijd, die met 4-1 gewonnen werd. In de return liet Poku zien er ook zin in te hebben. In de play-offs mochten we naar Schotland om op Celtic Park te spelen. Het werd een knotsgekke wedstrijd waarin wij aan het langste eind trokken, waarna in de return (gespeeld in de Kuip) al vlug alle spanning verdwenen was. Groepsfase! Schoolreisjes naar Dinamo Minsk, AIK, Villarreal en Club Brugge; gastheer tegen Trabzonspor, Haugesund, Steaua Boekarest en Bodo/Glimt. Reacties en likes @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke: onwijs bedankt, mannen! Het was een zeer frustrerend moment, maar zoals ik in de inleiding van deze update al aangeef, heb ik in deze FM ook al het nodige geluk gehad. Nieuw seizoen, nieuwe kansen! 10 maart bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Ik ben net thuis van werk. Bakje Chips gemaakt om zo serie Reacher te gaan kijken. Heb je een na laatste update gelezen, terwijl ik de chips veroberde. Wat een spektakelstuk, ongekend en ongemeend spannend, je schrijft echt super goed, en heel spannend en stijlvol. Je was zo dichtbij en dan er net naast grijpen, echt zuur. Iets in mij zegt, dit laatste keer is of iig één van, je niet kampioen geworden bent met Dordrecht of gaat worden, ik verwacht komende seizoenen, wel kampioenschappen, als je nu als promovendus, dit hebt weten, te bewerkstelligen. En update erna goed versterkingen gehaald. Met Poku heb je een, erg mooie aanwinst gehaald. En heerlkj hoe je Besiktas en Celtic ieder twee keer verslaat, Europa in gaan, is een verdiende pleister, op de wond, van de titel mislopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Mooie versterkingen gehaald. In Europa al meteen aan het stunten geslagen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Mooie aankopen, heb je goed gedaan. Je deze aankopen kan presenteren geeft wel aan je grote stappen hebt gezet. Ik denk ook je dit seizoen kampioen kan worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Vaak krijgen wij bij updates over ontknopingen de meest prachtige eindes te zien. Managers die op de valreep de titel behalen. Helaas deze keer niet en dat was oprecht een zeer grote verrassing. Je selectie lijkt alweer klaar voor het komende seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Ondanks de prachtprestatie vorig seizoen toch een blik nieuwe spelers opengetrokken. En daar lijkt toch heel wat lekkers in te zitten! Getuige ook al meteen de eerste prestaties in Europa. Je werd niet gespaard bij de loting en kreeg meteen twee clubs die in eigen land van de status van absolute topclub genieten en ook in Europa de nodige uitstraling hebben. Jouw ploeg hield daar echter geen rekening mee en stuurde ze gewoon terug naar af. Dat belooft voor de eigen competitie, want daar zal het revanchegevoel helemaal leven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Zure ontknoping vorig seizoen. Benieuwd hoe dit seizoen gaat lopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart XI Een elftal aan updates - het goede work wordt aardig geüpkeept, al zeg ik het zelf. Het doel voor mijn derde seizoen in Nederland is duidelijk: meestrijden om de titel. Vorig jaar waren we nog de verrassing, ook in mijn ogen, maar dit jaar staat er een team waarvan ik vind dat het bovenin mee moet doen. Kwalitatief gezien zijn we nog niet zover als Ajax, Feyenoord, PSV en AZ, dus ik verwacht hoe dan ook een spannend seizoen. Eredivisie: here we go again In de eerste twee manden liepen we gelijk tegen twee nederlagen op. Feyenoord was in de Kuip met 3-1 te sterk en enkele weken later was winnen in de Arena voor ons nog te hoog gegrepen: 2-0. Het grote verschil met vorig seizoen is echter dat we nu geen punten meer lieten liggen tegen de subtop, middenmoot en lager. Pas in november snoepte Heerenveen ons in Friesland twee punten af. Dat kan gebeuren; ik was al lang blij dat we nog tot 2-2 wisten te komen na een 2-0 achterstand. Helaas ging het vervolgens uit bij AZ wel weer mis. Conclusie: uitwedstrijden bij de topclubs blijven nog lastig voor ons. Alhoewel… in oktober hadden we wel PSV verrast door met 3-1 te winnen in Eindhoven. Maar goed, die zege kwam pas tot stand na een directe rode kaart van Chucky Lozano in de 28e minuut én PSV laat het dit seizoen behoorlijk afweten. Na 22 speelrondes zijn we weer net zo ver als vorig jaar. Beker: vlug naar de kwartfinale We moeten nog drie prijzen winnen in Nederland. Eén daarvan in de KNVB Beker, waarin we de afgelopen twee jaar de halve finale bereikten. Ook hier hoop ik nu een stapje te kunnen zetten met een selectie die breder, sterker en meer uitgebalanceerd is. We rouleren er wat af dit jaar en dat betaalt zich uit. In de tweede ronde waren we met 3-0 duidelijk te sterk voor Vitesse en in de derde ronde konden we met een half B-team eenvoudig afrekenen met KKD-club FC Twente: 4-2. De kwartfinale was bereikt. We leken potdorie Feyenoord wel, want ook in die kwartfinale spelen we weer thuis. Sc Heerenveen zal op bezoek komen in Dordrecht; een treffen waar ik allesbehalve gerust over ben. Europa: als we er dan toch zijn Laat ik vooropstellen dat onze prioriteit absoluut niet op het Europese toneel te vinden is, maar het is mijn eer te na om er dan voor te kiezen om er met de pet naar te gooien. Hoewel het wedstrijden waren waarin ik regelmatig wat spelers rust gunde, wisten we toch nog mooie dingen te laten zien. Zo’n Europese campagne valt of staat vaak met de eerste wedstrijden. Als het vertrouwen er vanaf het begin is, kan het zomaar iets moois worden. Gelukkig speelden we de eerste twee potjes tegen ‘eenvoudige’ tegenstanders. Op een neutrale locatie (Leverkusen) wonnen we zeer eenvoudig met 2-0 van Dinamo Minsk. Een week later wonnen we ook in Solna door AIK met 2-1 te verslaan, een uitslag die meer spanning doet vermoeden dan er daadwerkelijk was. Met zes punten op zak zag het er gelijk goed uit, zelfs nadat we met hangen en wurgen een punt overhielden aan de eerste thuiswedstrijd (0-0). Trabzonspor was duidelijk van een ander kaliber dan Besiktas. Uit bij Villarreal pakten we ook een punt (2-2), al had er daar meer ingezeten. Maar ja, een aanvalslinie met Danjuma en Sorloth is niet verkeerd. Na dit gelijkspel volgden twee thuisoverwinning op achtereenvolgens Haugesund (4-1) en Steaua Boekarest (2-0), waarna we onze ongeslagen status verspeelden in Brugge. Club was duidelijk te sterk in deze wedstrijd en won verdiend met 2-0. Dat was erg jammer, want met een gelijkspel hadden we ons bij de bovenste acht kunnen scharen, zo bleek na de overtuigende slotwedstrijd tegen Bodo/Glimt: 4-0. Voor de tussenronde werden we gekoppeld aan Villarreal. Wat zit er nog in ons Europese vat? Winterse ervaring Ik had al eerder aangehaald dat ik er van geniet om grote spelers op hun oude dag nog een jaartje bij mijn club te laten spelen. Met het oog op opnieuw een zinderende titelstrijd leek het me daarnaast een goed idee om nog wat ervaring en rust naar Dordrecht te halen. Dat vonden we in de komst van twee spelers waar ik erg content mee ben. In Toronto was het contract van Kieran Trippier afgelopen. De 38-jarige back had wel oren naar een verblijf in wereldstad Dordrecht en tekende een contract voor anderhalf jaar, op voorwaarde dat hij daarna aan de technische staf wordt toegevoegd. Helemaal prima, maatje. Hij mag belangrijk zijn op de trainingen, in de kleedkamer en in wedstrijden tegen de mindere tegenstanders. Spoiler Een andere ouwe rot pikten we weg bij Celtic, dat nog vier ton durfde te vragen voor een spits van 37 jaar. Toch twijfelde ik geen moment om de portemonnee te trekken voor Chris Wood, de rouwdouwer uit Nieuw-Zeeland. In tegenstelling tot Trippier zal Wood wél regelmatig zijn opwachting mogen maken in belangrijke wedstrijden, omdat hij als aanspeelpunt net iets meer rust kan brengen dan Pepi. Dat heeft weer te maken met de specifieke spelerskwaliteit van Wood: hij speelt met zijn rug richting het doel en heeft zo veel meer overzicht op wat er op het veld gebeurt. Spoiler Reacties en likes @Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345, @De Raam, @ElMarcos, @Vlonkie, @KayDeManaager, @jeffrey koole, @Kyrill, @Keeza, @Marius, @Boyzone. @Jónstærke: ik blijf in herhaling vallen met het bedanken van iedereen voor de reacties, het liken en het volgen, maar elk dankwoord blijft gemeend! Als je benieuwd bent naar bepaalde zaken in deze game, laat het dan weten in een reactie - neem ik het mee in een volgende update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Is gewoon weer als vorig seizoen, alleen nu AZ ipv PSV, ongekend Mooie aanwinst gehaald met Trippier, ook in EL en beker gaat het erg goed en voortvarend. Zou wat zijn als je langs Villarreal met Sorloth geraakt. Mooie zege bij PSV ook hoor, tegen 10 man spelen is heus niet altijd alleen maar makkelijker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Wat een seizoen opnieuw. Uitwedstrijden bij topclubs blijven altijd een uitdaging, dus zo onlogisch is het ook niet dat je nog wat punten laat liggen. Maar je krijgt ze, op PSV na, wel allemaal nog in huis in de terugronde. Daar zou je dus wel je voordeel uit kunnen halen. Erg mooi parcours dat je ondertussen ook weet te bewandelen in Europa. Zuur wel dat 17 punten net niet genoeg waren voor de top acht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten