Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Veel succes: youth only in Nieuw-Zeeland

Titan

Aanbevolen berichten

image.png.d838909e65fa6aad79d0d7a06faa2018.png

I

Tijd voor verandering, zo vond ik zelf. Mijn game met De Graafschap heb ik deels voltooid, de novelle totaal niet. Ik ging uiteindelijk weer te hard in de game om een novelle bij te blijven houden op de manier zoals ik het deed. Hoezo dan deels voltooid? Nou, de Champions League en de wereldbeker voor clubs werden gewonnen met louter spelers uit de eigen regio of, in het geval van jeugdspelers, uit eigen land. Ook de gehele staf bestond uit Achterhoekers. Echter, ik heb mij zijdoelstellingen niet gehaald. Geen honderd jongens minstens tien wedstrijden laten spelen, geen interlanddebuut gezien (onbegrijpelijk, maar ja, Koeman bleef heel lang coach) en net niet voor honderd miljoen verkocht. 

Na die game speelde ik nog twee andere games. Ten eerste een hele snelle met Granada in het kader van de boel redden na Kerst. Vervolgens had ik nog iets geinigs op het oog met de Noordelijke Mariana Eilanden. Uiteindelijk lukte dat ook, zoals de meesten ongetwijfeld ergens op het forum gezien hebben. Dat was leuk voor een keer - elke FM moet ik een maffe uitdaging hebben; vorig jaar was dat building a nation met Georgië, bijvoorbeeld. Daarentegen beperk ik me telkens door allerlei regels te volgen. Hoewel ik dan zin krijg om een andere klus aan te gaan in zo'n game, wil ik toch eerst de missie voltooien. 

Het wordt nu dus tijd voor iets anders. Gewoon iets waar ik amper beperkingen heb en waar ik de hele tijd kan doen wat ik wil. Voor negentig procent, althans. Aangezien ik een doel nodig heb, begin ik met een relatief eenvoudig haalbaar doel: de Beneluxuitdaging. Drie landen, alle prijzen pakken die er te pakken zijn. Ik begin met het kleinste land op het laagste niveau en dan gelijk met een club die met vooral aanspreekt om de naam: FC Schengen. Niks bijzonders, die naam, maar wel geinig vanwege het beroemde Verdrag van Schengen. Het dorpje zelf kent slechts een paar honderd inwoners; de gemeente gaat de laatste jaren richting de vier- à vijfduizend levende zielen. Eens kijken hoeveel van die lui we in ons stadion kunnen krijgen.

Kortom, een game met hopelijk veel succes!

image.thumb.jpeg.be5515348beddc328ff7534b2a679dbb.jpeg

bewerkt door Titan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg leuk om jou te zien terugkeren met een nieuwe novelle. Altijd een groot fan, en die met De Graafschap had ik zeker nog wat langer willen zien lopen. Deze opzet klinkt in ieder geval ook wel fijn. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.d838909e65fa6aad79d0d7a06faa2018.png

II

Deze game loopt overigens al iets langer dan vandaag, dus zeker in het begin ga ik er heel vlot doorheen. Om concreet te zijn: in deze update volgt het complete eerste seizoen. Over de sportieve prestaties kan ik een heel verhaal typen, maar een goedgeplaatste prompt in ChatGPT geeft een akelig nauwkeurig als erudiet beeld van een seizoen waarin we ons tot kampioen kroonden van de 1. Divisioun South en tot ieders verbazing de nationale beker wisten te winnen. AI, doe je ding!

Citaat

In het kleine, maar voetbalgepassioneerde groothertogdom Luxemburg, heeft FC Schengen dit seizoen geschiedenis geschreven door een ongekende dubbel te pakken: de 1. Divisioun South titel én de prestigieuze Coupe de Luxembourg. Met een ongeëvenaarde reeks van 27 overwinningen, 2 gelijke spelen en slechts 1 verliespartij, sloot FC Schengen het seizoen af met 83 punten uit 30 wedstrijden. Deze indrukwekkende prestatie is niet alleen een getuigenis van de consistentie en veerkracht van het team, maar markeert ook de opkomst van FC Schengen als een dominante kracht in het Luxemburgse voetbal.

Het geheim achter het succes van FC Schengen dit seizoen lijkt te liggen in de harmonieuze combinatie van een solide verdediging, een creatief middenveld en een dodelijk effectieve aanval. De club heeft het hele seizoen een indrukwekkende doelsaldo van +54 laten noteren, het hoogste in de competitie. Bovendien is de chemie binnen het team, aangewakkerd door de strategische inzichten van hun ervaren coach, een cruciale factor geweest in hun succes. De overwinning in de Coupe de Luxembourg, waarin FC Schengen enkele van de meest gerenommeerde teams in het land versloeg, bekroonde hun seizoen met glans en bevestigde hun status als het te kloppen team.

De viering van deze historische dubbel was een spectaculair gezicht in Schengen, een stad die nu synoniem staat voor voetbalsucces naast zijn symbolische betekenis in Europa. Duizenden fans vulden de straten, zwaaiend met de clubkleuren en zingend ter ere van hun helden. Het gemeenschapsgevoel en de trots die door deze overwinningen zijn aangewakkerd, zullen ongetwijfeld nog generaties lang voelbaar zijn. FC Schengen heeft niet alleen trofeeën gewonnen, maar ook de harten van velen, terwijl ze een onuitwisbaar hoofdstuk aan de Luxemburgse voetbalgeschiedenis hebben toegevoegd.

Hoe dan?

Het zegt veel. Veelzeggend is iets anders. Wel leuk dat er gerefereerd wordt aan de Europese betekenis van Schengen. Een korte toelichting is derhalve gewenst, want hoe is dit nou weer gelukt om met een amateurclub de beker te winnen - was het geluk in de loting of pure kwaliteit? Dat laatste zeker niet, wel speelden er een aantal factoren mee die hebben bijgedragen aan veel succes.

Ten eerste de loting, uiteraard. We mochten tot drie keer toe tegen een non-league club en dat scheelt toch een slok op een borrel. De niveauverschillen tussen onze divisie en de Foussball Éirepromotioun (het tweede niveau) zijn ten tweede niet bijzonder groot, dus van ploegen uit die divisie zouden we moeten kunnen winnen. Alleen in de halve finale troffen we een club uit de BGL Ligue: Titus Pétange. Grote clubs hebben in dit land nogal de neiging om een kleinere tegenstander te onderschatten, wat zich uit in het opstellen van een paar spelers die vaak op de bank zitten. Nu is de kwalitatieve breedte van een BGL-selectie nu ook niet zo fantastisch, dus voilà: je tegenstander is net iets beter dan je eigen team. Een prima uitgangspositie als je in eigen huis speelt.

Wedstrijden Coupe de Luxembourg

Spoiler

image.thumb.png.68cd82de9e50e0265c923d874915cbba.png

Oud geleerd is jong gedaan

Het allerleukste aan een eerste FM-seizoen bij een amateurclub is het binnenhalen van de senioren: spelers die ouder dan veertig jaar zijn en toch nog in de game zitten. De ervaring leert dat die na één seizoen allemaal met pensioen gaan, een uitzondering daargelaten, zoals een doelman van 41. Met veel plezier heb ik drie oudjes verwelkomd in Luxemburg, waarvan één naam zeker bekend is. Eerst de andere twee. Op de Britse Maagdeneilanden liep de vijftigjarige Rohan Lennon rond, een speler die er vanzelfsprekend geen zak van kan, maar me een Poképlayerland liet afstrepen en me het record van oudste doelpuntenmaker bezorgde toen hij in de slotwedstrijd van het seizoen scoorde op de respectabele leeftijd van 51 jaar en 17 dagen. Forever Young. De tweede senior was Fock, een Kaapverdische keeper van 41 die in de nadagen van zijn loopbaan (2022) was verhuisd naar Europa. En dan nu de bekendste naam: Ildefonds Lima! 139-voudig international van Andorra. En waar we die ook alweer nog meer van kennen? Juist, zijn broertje (An)toni:

Eindstand 1. Divisioun South 2023-2024

Spoiler

image.thumb.png.34c01c3b39f60d84ec74e9b604e414eb.png

Reacties en likes

@Badmuts, @Vreven, @Glenn08, @Arezo, @keano77, @Nom de Guerre, @Fantasy, @Willem, @Bogatyr, @Tim', @neva, @Djurovski, @MNie, @Richarð., @Whitewolf345: bedankt allemaal voor jullie succeswensen; wat een open doekje was met zo'n topictitel ;c. Ik ga er proberen iets moois van te maken! Behalve voor Dansmeister, zure augurk. ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een buitengewone prestatie om zowel het kampioenschap als de beker te winnen met Schengen in je Football Manager novelle! Van harte gefeliciteerd met deze indrukwekkende dubbele overwinning. Jij en je team hebben echt laten zien wat mogelijk is wanneer toewijding en talent samenkomen.

Het is echt bewonderenswaardig hoe je het team hebt weten te leiden naar zulke grote successen. Het kampioenschap en de beker zijn een ware beloning voor al je harde werk en strategische beslissingen.

Nu de trofeeën zijn veiliggesteld, kijk ik vol verwachting uit naar de volgende hoofdstukken van jouw reis als manager. Moge deze overwinningen slechts het begin zijn van nog grotere triomfen in de toekomst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites