Cicchio Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari [Part I] Het is nog niet eens heel lang geleden dat de hele regio Twente in zak en as zat. Hun FC Twente degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie. Maar de club stond op, promoveerde direct weer terug en mocht in de afgelopen seizoenen zelfs al proeven van Europees voetbal. Het voetbalbolwerk FC Twente is terug en dat is een schitterende aanleiding om een novelle te starten met deze club met een fanatieke achterban. Welkom bij Working On A Dream. Working On A Dream is niet zo maar een titel. Nee, het is de titel van het beleidsplan dat Joop Munsterman in 2010 presenteerde. Het plan waarmee hij FC Twente nog groter wilde maken. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. FC Twente ging door een diep dal en Joop Munsterman verdween van het toneel. Maar wat bleef was de droom. De droom van FC Twente en zijn supporters. En die droom, die ga ik in deze novelle proberen uit te laten komen. Deze novelle begint op 10 juli 2023. FC Twente heeft het seizoen hiervoor afgesloten met het winnen van de play-offs voor Europees voetbal. Ik speel met een database waarin de transfers al zijn gedaan, dus spelers van Naci Ünüvar, Carel Eiting en Youri Regeer staan al (tijdelijk) in Enschede onder contract. Toch zal er ongetwijfeld nog iets gebeuren in Enschede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CrisChivu Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Een Twente novelle, die mag ik niet missen. Mooie banner ook! Zet mij maar bij de vaste volgers hoor Succes in Enschede. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Zojuist zei De Raam: Een Twente novelle, die mag ik niet missen. Mooie banner ook! Zet mij maar bij de vaste volgers hoor Succes in Enschede. Same here. Ik herkende de verwijzing in de titel direct Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes in Enschede! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Comandante Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes in Enschede! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Succes bij FC Twente!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Top banner! Succes met Twente Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JesseTelstar Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Succes bij Twente! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cicchio Geplaatst 2 maart Auteur Share Geplaatst 2 maart (bewerkt) [2] Pezen in de provincie? Duur trainingskamp onder de Aziatische zon? Niets van dat alles voor FC Twente. We gingen ‘gewoon’ in Nederland aan de slag en speelde een paar oefenwedstrijden tegen clubs uit de Keuken Kampioen Divisie, het Duitse Aachen en een thuisduel met Boavista uit Portugal. Dat ging behoorlijk, al moet je in zo’n voorbereidinkje niet te veel naar resultaten kijken. Het gaat vooral om het inslijpen van de tactiek. Spoiler voor oefenwedstrijden. Spoiler Kazachstan Waarom? Nou, omdat we al snel op scherp moesten staan om ons te plaatsen voor het hoofdtoernooi van de Conference League. Iets dat FC Twente nog niet eerder lukte. Een mooie uitdaging dus. Om de groepsfase te bereiken moeten er drie kwalificatierondes worden overleefd. Die eerste twee zullen qua status geen heel bijzondere tegenstanders opleveren, maar de laatste ronde wordt tricky. De eerste horde was Aqtóbe uit Kazachstan. We begonnen het tweeluik met de Kazachen met een uitwedstrijd. In Kazachstan werd vrij eenvoudig met 0-2 gewonnen. Mitchel van Bergen en Manfred Ugalde maakten onze treffers. Het duel in De Grolsch Veste leverde iets meer spektakel op. Binnen het uur zorgden treffers van Robin Pröpper, Mitchell van Bergen, Manfred Ugalde en een eigen doelpunt voor een 4-0 tussenstand. Vlak voor tijd deden de Kazachen nog iets terug, zodat het 4-1 werd. Van IJsland naar België In de volgende ronde troffen we wederom een tegenstander waar we niet veel van te duchten zouden hebben. Het IJslandse KA kwam uit de koker. We begonnen wederom met een uitwedstrijd. In IJsland stapten we net als in Kazachstan met een 0-2 overwinning van het veld dankzij doelpunten van Mees Hilgers en Michel Vlap. In Enschede ging het echter een stuk stroever. We wonnen wel met 2-1, maar dat onze treffers uit hoekschoppen kwamen, zegt genoeg. Door naar de laatste kwalificatieronde dus. Tegenstander: AA Gent. Een ploeg die de afgelopen seizoenen toch vaak actief was in een Europees toernooi. Aan ons daar dit keer een stokje voor te steken. Spoiler: dat lukte. In Enschede zorgde een late Belgische treffer nog voor enige spanning in de return, maar in België was het nimmer spannend. Een 3-1 zege in Enschede en een 1-1 gelijkspel in Gent brachten ons naar het hoofdtoernooi van de Conference League! Spoiler voor uitslagen voorronde en loting groepsfase Conference League. Spoiler Mikken op groepswinst De loting voor de groepsfase is ook al geweest. We treffen Ferencvaros uit Hongarije, Farul Constanta uit Roemenië en Rapid Wien uit Oostenrijk. Een diverse groep met twee bekende namen. Farul Constanta ken ik niet, maar Ferencvaros en Rapid Wien zijn ploegen waar wij ons mee zullen moeten meten. Sterker nog: ik denk dat we gewoon op die eerste plaats moeten mikken in de groep. Een realistische verwachting? -- Dank voor jullie reacties. In de volgende update een overzicht van de gebeurtenissen op de transfermarkt en een blik op de eerste twee maanden in de Eredivisie. Stay tuned! @CrisChivu @MNie @De Raam @Thomassje123 @Marius @Comandante @chrisje1993 @Lensherr @JesseTelstar 2 maart bewerkt door Cicchio Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Keurig keurig! Ik zie je wel doorgaan in deze groep, de 4e kwalificatieronde is gewoon een enorme horde als je daar een ongeplaatst team bent, weten wij (FC Twente) IRL helaas alles van. Gelukkig ging het goed tegen AA Gent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
xJordinosaur Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Veel succes met FC Twente. Het begin is alvast goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Je bent goed uit de startblokken geschoten in Europa. Met deze loting acht ik zeker groepswinst mogelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bigtukker Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Oeh een Twente-novelle. Voeg mij maar toe aan de volgers. En je begin is al veelbelovend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Lekker om door te stoten tot de groepsfase. Daarin lijkt de loting zeker mee te vallen, zeker als je onderweg al een ploeg als Gent hebt weten te wippen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart Zeer degelijke resultaten in de voorbereiding en de Conference League Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Succes met de FCT! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Kom maar door met die tag. Ik ga je Twente volgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Leuke clubkeuze voor deze novelle. Zeer benieuwd wat je ervan weet te maken. Geeft mij maar een tag. Overigens heb je na een goede voorronde CL een aardige groep geloot zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cicchio Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart (bewerkt) [Part III] Het seizoen is nu echt begonnen. De Eredivisie zit er al weer voor meer dan twintig procent op en de eerste wedstrijd in de poulefase van de Conference League hebben we gehad. Genoeg om te bespreken dus in deze update. Natuurlijk ook een blik op de transfermarkt, want ook daar gebeurde het een en ander. Laten we daar beginnen. Joshua Brenet heeft afscheid van ons genomen. De aanvallende vleugelverdediger ging voor een mooi bedrag naar Club Brugge. Ik heb nog geprobeerd zijn contract te verlengen, maar toen duidelijk werd dat hij dat absoluut niet wilde, was het voor mij duidelijk dat ik hem ging verkopen. Volgens mij is 6 miljoen euro een mooi bedrag voor een verdediger die nog maar een jaar contract had in Enschede. Naast Brenet vertrokken ook Irakli Yegoian (RFC Liege, huur), Jair Haakmat (Telstar, huur) en Michel Driezen (150K, Cambuur) uit Enschede. Heel eerlijk: ik denk dat deze jongens geen toekomst gaan hebben bij FC Twente, net als een andere grote groep jeugdspelers. Driezen heb ik al definitief kunnen slijten. Hopelijk maken Yegoian en Haakmat vlieguren zodat hun transferwaarde nog iets stijgt. Een overzicht van de transfers. De transfers binnen de rode vakken zijn door mij gedaan. Dan de inkomende transfers. De belangrijkste aankoop is de Uruguayaan Federico Pereira. Een lange centrale verdediger die ook op de rechtsbackpositie uit de voeten kan. Hij komt voor 2,5 miljoen euro over van Liverpool FC uit zijn geboorteland. Hij heeft ondanks zijn 23 jaar al aardig wat ervaring en is een welkome aanvulling. Dat geldt ook voor Hamdi Akujobi. De Nigeriaan komt over van Almere City en kan zowel als verdedigende middenvelder als rechtsback spelen. Geen basisspeler, maar zeker belangrijk voor de breedte. Spoiler voor Federico Pereira en Hamdi Akujobi. Spoiler Hamdi Akujobi Federico Pereira Eredivisie Door naar de competitie. De knikkers. Daar waar het allemaal om draait. We zijn het seizoen prima begonnen. We versloegen promevendi Almere City en PEC Zwolle beiden met 4-1. Vooral in het thuisduel met Zwolle heb ik genoten van Ricky van Wolfswinkel. Hij is onze aanvalsleider en liet tegen de Zwollenaren zien waarom. Met een hattrick was hij ongelooflijk belangrijk voor ons. Tegen Almere kwamen we eerst op achterstand, maar in een tijdsbestek van vijf minuten draaiden we dit om naar 1-3 voorsprong. Na de sterke start volgden twee gelijke spelen tegen FC Volendam en Ajax. Vooral het gelijkspel tegen Volendam sloeg nergens op. We kwamen heel slecht voor de dag en mochten van geluk spreken dat we uiteindelijk nog met een puntje van het veld stapten. Tegen Ajax was het dan weer omgekeerd. In De Grolsch Veste hadden wij het betere van het spel, maar waren de Amsterdammers een stuk effectiever. Een duel waar voor ons meer in had gezeten. Nog ongeslagen in de Eredivisie. Op bezoek bij RKC Waalwijk stapten we weer als winnaar van het veld, al ging het ook hier niet gemakkelijk. Michiel Kramer zorgde voor de 1-0, maar door treffers van Michal Sadílek en Michel Vlap trokken we dit duel nog naar ons toe. In het midweekse duel met Vitesse kwamen we niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Ondanks een rode kaart voor Carel Eiting na een uur spelen, kwamen we nog wel op voorsprong via Manfred Ugalde, maar Vitesse drong ons terug een maakte gelijk. Het zal beter moeten We sloten de maand september af met een overtuigende overwinning op sc Heerenveen, waardoor we uit de eerste zeven duels nu 15 punten hebben gehaald. We zijn nog ongeslagen en dat is fijn, maar het voelt allemaal nog niet zo zeker als ik zou willen. We krijgen nog te veel en te makkelijk goals tegen. Daar zullen we de komende weken en maanden aan moeten werken. Spoiler voor de stand na zeven wedstrijden in de Eredivisie. Spoiler -- Bedankt voor jullie reacties. In de volgende update kijken we naar oktober en november. De Eredivisie dendert door en de groepsfase van de Conference League is in september al begonnen... @CrisChivu @MNie @De Raam @Thomassje123 @Marius @Comandante @chrisje1993 @Lensherr @JesseTelstar @xJordinosaur @bigtukker @Elano @Thierryvane @ElMarcos 6 maart bewerkt door Cicchio Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Prima begonnen aan de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Nog ongeslagen. Dan kan je sowieso niet ontevreden zijn lijkt me. Tegendoelpunten vermijden kan inderdaad een werkpunt zijn maar met een dubbel kalender binnenkort zal dat er ook niet makkelijker op worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Mooie transfer met Federico Pereira en prima resultaten! Hoe zie je basis er nu uit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elano Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Keurige start van de competitie, heb je geen Boadu tot je beschikking? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten