Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] We are gold

Glenn08

Aanbevolen berichten

Opvallende transfer dat Dele Alli naar jou komt, zou mooi zijn dat hij samen met de club weer kan groeien naar zijn beste niveau. Mooie clubkeuze trouwens, staat nog op mijn lijstje om binnenkort eens een wedstrijd van bij te wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.715bea52b05de08f3e969cf5a47db53e.png

7. Promoveren, promoveren wie zijn best doet zal het leren!

Op de eerste speeldag van maart kwam mede promotiekandidaat Holstein Kiel bij ons op bezoek. Voor ons was het meteen een sein om een statement te maken. We wonnen met overtuigende cijfers en werpen ons zo hoop tot een te duchten kandidaat voor promotie. Tegen hekkensluiter RW Essen pakten we opnieuw vlot de overwinning. Tegen gerenommeerde tegenstander Hertha, toch nog steeds een grote naam, bleven we steken op een gelijkspel. Met Fortuna Düsseldorf kregen we weer een promotiekandidaat voor de kiezen gesmeten en opnieuw namen we vlot de maat van hun!

WedstrijdenMaart.png.f702e75f7eed1a00c42ba22a3f07cf95.png

April was de maand waarin wij heel de competitie op z'n kop zetten! Eerst werd er naar verwachting gewonnen tegen Nürnberg. Maar de dan volgde er een zwaar drieluik waar we ook perfect door kwamen. Tegen competitieleider Hansa Rostock speelden we zelfs een rechtstreeks duel om de nummer één positie, een duel dat wij met glans wonnen. Hierna versloegen we nipt degradant Heidenheim. En tot slot versloegen we Kaiserslautern met het befaamde jantje om ons te verzekeren van minimum deelname aan de play offs voor promotie.

WedstrijdenApril.png.65ec75372871057bcf76a8b2039c7a8b.png

De missie in mei was heel duidelijk, één punt hadden we nog nodig om ons te verzekeren van promotie. Maar het werd veel meer dan dat! Tegen laagvliegers Magdeburg en Eintracht Braunschweig  pakten we weer uit met droge 3-0 zeges. Tegen subtopper Darmstadt wonnen we met maar liefst 4-0! Missie geslaagd dus!

WedstrijdenMei.png.775bc5f9119c0a31ec86a3a4ee1e6900.png

Wat niemand vooraf voor mogelijk hield is wel uitgekomen! We gaan naar de Bundesliga! Een buitengewone prestatie van het hele team! We promoveren zelfs als kampioen, met straatlengte voorsprong op de nummer twee! Een nummer twee die het na de winterstop volledig weggegeven heeft, maar een club die het wel verdient om mee te promoveren!

522a2c62e00971ddfa56645226fc1d62.png.10ee1051114feee63d7b4780441b749b.png

Op basis van de statistieken verdienen we deze promotie ook gewoon! We staan maar liefst bij zes statistieken als de nummer één. We kunnen dus terugblikken op een prachtig seizoen!

aedc8349b14d7c201b25922072ce2393.thumb.png.a0ed784416278061737f28cc0c978df5.png

Zo krijgen jullie tot slot nog een blik op de al wat uitgedunde selectie die dit uitstekende seizoen speelde! Verrassing van het seizoen was nieuwkomer Maurice Krattenmacher die niet alleen onze topschutter werd, maar ook onze assistenkoning. Jammer genoeg moeten we afscheid gaan nemen van onze drie huurlingen, aangezien hun club ervoor kiest om ze niet meer aan ons te verhuren. Tot slot denk ik dat ieders blik naar Dele Alli zal gaan, echter kon hij zijn zware gebrek aan ritme niet verbergen, en ook zijn fysieke achterstand werd niet weggewerkt. Hij viel enkel in tijdens de laatste speeldag.

SelectieEinde.thumb.png.cdec8d0a7310ea1f394f0639e96e778a.png

@Bogatyr@MNie@Copywriter@keano77@JoonsterkeBE@roeliho@Lensherr@Fantasy@Marius@De Raam @Netzwerk

Wat een seizoen jongens! Maar het gaat zeer moeilijk worden om een deftige selectie samen te stellen aangezien we maar een salarisbudget krijgen van 185k per week, en een transferbudget van een goede 500k.

Wil je in de mentions, of er juist uit? Laat het me dan zeker weten! Voor nu weer bedankt voor het reageren en liken!

bewerkt door Glenn08
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een prestatie! Met bijna alleen maar overwinningen tijdens de eindspurt kon het natuurlijk niet anders dan dat je de titel zou pakken. Je hebt zelfs nog een straat voorsprong bij mekaar weten te spelen. Even genieten nu ... dan de blik op volgend jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNieuw.png.1e852abb92396fb074db8c7ac4c38d0f.png

Bedankt @Lensherrvoor het maken van de nieuwe banner!

8. Shoppen in de koopjeshoek

Als kampioen van de tweede Bundesliga krijg je een leuk bedrag als prijzengeld, stiekem hoopte ik dat het bestuur wat van dat geld zou investeren in het transferbudget, maar dat was voor hun niet aan de orde. Zo moeten we het doen met een (te) laag budget.

TransferBanner.png.297edba19d54163215212e1062850c8b.png

We lieten wederom een hoop spelers uit hun contract lopen omdat ze op het tweede niveau maar een bijrol speelden, en we ons beperkte budget dus graag steken in betere nieuwkomers. Ook werd er afscheid genomen van twee jongens om wat extra geld te kunnen uitgeven. Aymen Harzi werd vorig seizoen sporadisch gebruikt, en brengt ons een goeie 150k op. Linksback Julien Serrano was vorig jaar basisspeler maar tegen een bod van 900k kan je geen nee zeggen, vooral niet als je nog twee andere linksachters hebt rondlopen.

TransfersUit1.png.1c1d76fba55a55c7b86d417ac6809a8c.png

Ook met een beperkt budget kan je natuurlijk heel wat spelers binnenhalen. Kaan Kurt stond afgelopen seizoen al op ons verlanglijstje, en maakt nu uiteindelijk toch de overstap, de rechtsback zal voornamelijk als back up gaan fungeren. Met de komst van Paul Scholl hebben we een vervanger voor de door Leverkusen teruggehaalde Monamay. Takahiro Kunimoto zal de concurrentie moeten aangaan met rechterwinger Liguori. Kerim Calhanoglu is een Duitse linksback mede door zijn komst konden we cashen op Serrano. Alexei Rojas Fedorushchenko is een doelman die uit zijn contract liep bij Arsenal, we stallen hem voorlopig in het tweede team. Ook Johannes Schenk stond vorig seizoen al op ons verlanglijstje, maar toen mocht de doelman niet vertrekken bij Bayern München. Hij zal voornamelijk in de beker keepen. Sami Ajayi is een nieuwe centrale verdediger die als back up zal fungeren. Ook andere nieuwkomer Yago Santiago zal als back up gaan fungeren, maar dan voor de linkerwinger. Godbless Adebayo, wat een prachtige naam, is een jonge talentvolle spits die derde keuze zal worden. In de naam van Yankhoba Diallo vonden we wederom een nieuwe linksback. Tot slot halen we met Willem Geubbels een oud wonderkind binnen. Benieuwd of hij zijn carrière bij ons nieuw leven kan inblazen.

TransfersIn1.png.29abb845162b94816440762161c7e6cf.png

Spoiler

Kurt

65de5f1df192d-Kurt.png

Scholl

65de5f3160a0f-Scholl.png

Kunimoto

65de5f4d1161b-Kunimoto.png

Calhanoglu

65de5f5e9b340-Calhan.png

Fedorushchenko

65de5f72e0e3e-Fedo.png

Schenk

65de5f865c054-Schenk.png

Ajayi

65de5f92d5a16-Ajayi.png

Santiago

65de5fa34a415-Santiago.png

Adebayo

65de5fb0beb03-Adebayo.png

Diallo

65de5fbe4f19d-Diallo.png

Geubbels

65de5fcf12cb1-Geubbels.png

SelectieBanner.png.b93ce78832d665859aa751c73dd3aed2.png

Zo staat er een zeer Duits getinte selectie, en zo heb ik het graag veel spelers van eigen bodem. Al zal dat in de toekomst eventueel wel veranderen aangezien we ook de poképlayer challenge willen voltooien. Verder is elke positie dubbel bezet, al maak ik me wel zorgen over de kwaliteit van de selectie. Maar met het budget dat we hadden was het echt niet mogelijk om betere spelers te halen.

Selectie1.png.198879cb895ef8787056ef7cb09bf230.png

Selectie2.png.f674e639b507911692638dd810fc105c.png

VoorbereidingBanner.png.ba210a8f0b927d3ec03b15f11ec2a4c8.png

We kozen er weer voor om voornamelijk tegen amateurclubs te oefenen. Op stage speelden we ook een wedstrijd tegen Oostenrijkse topclub RB Salzburg, deze wedstrijd werd nipt verloren. Ook tegen Deens kampioen FC Kopenhagen gingen we de boot in.

Voorbereiding.png.0295ff5a16151a482bdf2e62115edd11.png

@Bogatyr@MNie@Copywriter@keano77@JoonsterkeBE@roeliho@Lensherr@Fantasy@Marius@De Raam @Netzwerk@Boyzone@delichris@KayDeManaager

De promotie kwam vorig seizoen echt als een verrassing. En misschien wordt het wel een vergiftigd geschenk aangezien we geen suikeroom gevonden hebben. We hopen het met deze selectie allesinds te redden tot de winterstop, om dan te kijken of er wat mogelijk is op de transfermarkt.

Allen weer bedankt voor het liken en reageren! Wil je een mention? Proficiat, laat het me weten! Wil je geen mention meer? Ook proficiat en laat het me zeker weten!

bewerkt door Glenn08
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke aankopen waarvan ik er wel een aantal ken maar vele anderen dan weer niet. Die Godbless Adebayo gaat een grote speler worden. Verder ben ik er ook zeker van dat de Japanner een bepalende rol gaat spelen dit seizoen.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap om meteen kampioen te worden! Ook aardig versterkt, op het oog, met inderdaad beperkte middelen. Kon wel een zwaar seizoen gaan worden op het hoogste niveau maar ik zie je ook wel weer verrassen. Het was toch aanvankelijk niet de bedoeling dat het zo 'gemakkelijk' zou gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNieuw.png.4957abf74de840470c87c89321027dea.png

9. We worden kampioen!

We komen uit een transferperiode waar we eigenlijk nooit onze eerste keuze konden halen. In de voorbereiding  verloren we de enige twee wedstrijden die er toe deden, genoeg redenen dus om toch met een beetje angst naar het nieuwe seizoen te kijken.

BundesligaBanner.png.632c951827acb28fa802d0b409d383b1.png

In de competitie kregen we meteen een zware verplaatsing voorgeschoteld, uit bij Dortmund hadden we werkelijk niets in de pap te brokken, 4-0 verlies, en met het schaamrood op de wangen terug richting Münster. Hierna kwam FC Köln op bezoek, dit is het soort wedstrijden dat je gewoon moet winnen. Gelukkig deden we dit ook na een late winninggoal van Mender Garcia! De Colombiaan nam zelfs twee doelpunten voor zijn rekening. Hierna werd er weer kansloos verloren uit bij Hoffenheim. Al bij al geen makkelijke eerste maand dus.

WedstrijdenCompAugustus.thumb.png.937779565821c85dd70428e05f20c71f.png

Tegen Werder Bremen was het weer van moeten, althans ik vind dat je tegen de mede degradatiekandidaten thuis gewoon moet winnen om een kans te maken om erin te blijven. Gelukkig voor ons waren we de betere ploeg. Twee doelpunten van speerpunt Mender Garcia waren genoeg voor de overwinning. Uit bij Schalke stond er ons een moeilijke partij te wachten. Een partij die we verrassend genoeg zelfs wonnen! Twee doelpunten, waarvan één op penalty van Geubbels zorgden ervoor dat we drie gouden punten meer naar huis nemen. In eigen huis kregen we echter weer een flinke bolwassing van Leverkusen, gelukkig kon Diallo onze fans toch eens laten juichen.

WedstrijdenCompSeptember.thumb.png.c6a6719445b7a5337cc742c3f515e387.png

In oktober zouden we in mijn ogen toch minstens vier punten moeten pakken. We bleven echter op één punt steken. Tegen Mainz en Stuttgart verloren we tweemaal met 2-1. Santiago scoorde in beide partijen. Een zondagsschot van Framberger zorgde voor een puntje tegen Union Berlin zodat we deze maand toch niet puntenloos moeten afsluiten.

WedstrijdenCompOktober.thumb.png.110e3bff7c79bad36adc8182da06853f.png

Met een dertiende plek staan we voorlopig waar we willen staan, maar wederom ligt alles heel dicht bij elkaar. Het verlies tegen zowel Stuttgart, als Mainz komt hard aan zeker omdat beide teams rondom ons geklasseerd staan.

StandOktober.png.42ee4aa46eb3dcbf30d90b1caf9b2c47.png

PokalBanner.png.85cdafcf242a8e2debc6ba15745a3480.png

In augustus werd er ook al een wedstrijd gespeeld voor de DFB Pokal. We wonnen simpel van amateurclub Siegen. Met vier verschillende doelpuntenmakers laten we zien dat elke speler in ons team wel een goaltje kan maken. Al was het maar tegen een amateurclub.

WedstrijdBekerAugustus.thumb.png.37a9f25f8792b022b90ce7da9eaf5fa5.png

@Bogatyr@MNie@Copywriter@keano77@JoonsterkeBE@roeliho@Lensherr@Fantasy@Marius@De Raam @Netzwerk@Boyzone@delichris@KayDeManaager@Arezo

Had ik jullie op het verkeerde been gezet met de titel? ;c We kunnen allesinds zeggen dat de FM dip zeker weg is, al gaat dit wel één van de zwaarste seizoenen worden die ik al gehad heb deze FM!

Allen bedankt voor het liken, en reageren! Als je een mention wil, of juist geen meer laat het me dan maar weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites