Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] We are gold

Glenn08

Aanbevolen berichten

BannerNovelle.png.4d5ff88263b4e110ca9c760b91310882.png

1. Aankondiging

Een fm dip komt nooit gelegen, maar een fm dip komt ook met een heleboel ideeën. Na een lange game met Versailles was het tijd voor iets nieuw, maar in de zoektocht naar dat nieuwe ontwikkelde zich een echte dip. Heel veel keuzes kwamen in mijn gedachten, maar geen enkele bleef plakken. Enkel het idee 'het moet met een novelle', en 'het moet iets uniek zijn' bleef in mijn gedachten rond spoken. Veel clubs zijn de revue gepasseerd, KRC Genk, Hertha Berlijn, IA, Excelsior Moeskroen, ... teveel om ze allemaal op te noemen.

Wat het nog extra moeilijk maakte was dat ik bij veel clubs in mijn gedachten stuitte op 'dit is teveel zoals Versailles'. Maar uiteindelijk moest ik mijn Franse liefde wel eens stilletjes achter mij gaan laten. Ook het idee dat het perse met een novelle moest zijn, en dat die novelle dan ook nog eens in een uniek land, en met een unieke club moest zijn kreeg ik stilletjes uit mijn hoofd. En zo zette ik mijn zoektocht verder. Ik begon terug actief te worden op Twitter/X waar er een grote Engelse fm community is. Ik begon wat meer op Youtube, en Twitch te kijken. Tot ik stuitte op een stream van een Schot die met Münster speelde. Na 10 seizoenen had hij van Münster een subtopper gemaakt in Duitsland, maar nog geen topper. En dat verhaal triggerde me. Zou het niveau in Duitsland hoger liggen dan in Frankrijk?

Zelf heb ik in vorige versies tweemaal geprobeerd om een kleine club groot te maken in Duitsland, wat mij tweemaal niet gelukt is. Daarom besloot ik nu om een game in Duitsland te starten. Welke club wist ik nog niet, Münster zou ik niet doen, wegens niet 'uniek'. Ik startte een nieuwe game, en begon rond te kijken op het derde niveau van Duitsland. Er waren niet echt clubs die me aanspraken, buiten die ene club. Juist, Preussen Münster, die club sprak me wel aan. Met goede moed startte ik met de club, en opeens leek alles in zijn plooi te vallen, de dip is voorbij, de club is gevonden!

Na lang wikken en wegen, heb ik ook besloot om er een novelle aan te koppelen. Een novelle zonder verplichtingen voor mezelf. Het ene seizoen zal al uitgebreider toegelicht worden dan het andere. Maar één ding heb ik wel als doelstelling, en dat is de novelle op een deftige manier eindigen. Of de novelle heel de game mee gaat lopen weet ik niet, want ik wil er uiteindelijk een hexagon challenge aan vast knopen, al zal dat vooral afhankelijk zijn van mijn speeltijd. Maar eerst is het doel om Preussen Münster de grootste club van Duitsland te maken!

Aankondiging.png.e3ea245db8c324e017b7854d4a464b7b.png

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.ce2cf68d51e1b0a33df49aebe50f6aaf.png

2. Debuutseizoen

Samen gaan we in vogelvlucht door het eerste seizoen gaan. Op het moment van het starten van de game had ik niet meteen plannen om een novelle te maken, dus werd er niet van alles een screenshot genomen. Wat we natuurlijk altijd terug kunnen bekijken zijn de transfers. Bij het doornemen van de selectie zagen we wel enkele spelers die niet in onze manier van voetballen pasten, en die ook gewoon iets teveel geld verdienen voor de kwaliteit die ze hebben. Jammer genoeg konden we maar één speler verkopen. Thomas Kok mag zijn kokskunsten gaan laten zien in Noorwegen.

TransfersUit1.png.6af2d132136abcba871b5ac295aa6fb8.png

Aan de inkomende kant zien we iets meer spelers. We konden zes spelers overtuigen om onze club te komen versterken. Scienza komt op huurbasis over van reeksgenoot Ulm, hij zal onze rechterwinger worden. Moritz, en  Walbrecht mogen samen uitmaken wie het overgebleven plekje op het middenveld mag innemen. Cepele, en Brugger mogen strijden om een plekje in de basis als voetballende verdediger. Stellwagen wordt onze back up op de linksachter.

TransfersIn1.png.e622bd762a6e11e1fd6a26802ff85919.png

De competitie begonnen we uitstekend met 3 overwinningen. Na het verlies tegen Essen geraakte de klad er wat in, en konden we geen voorsprong meer vasthouden, en werden er veel punten weggeven op het einde van de wedstrijd. Geheel tegen de verwachting in wonnen we echter wel onze eerste bekerwedstrijd tegen Bundesliga club RB Leipzig. In de competitie bleven we echter heel wisselvallig presteren. De volgende bekerwedstrijd was ook tegen een club uit de Bundesliga namelijk Eintracht Frankfurt we verloren deze wedstrijd naar de verwachting kansloos. In de competitie verloren we hierna wel niet meer. De laatste 3 wedstrijden van de heenronde werden zelfs allen vrij simpel gewonnen.

WedstrijdenDeel1.png.8922c18f2eed5551656432c94c60a060.png

Met een zesde plek halfweg lijken we een rustig seizoen te gaan draaien. Toch vond ik het nodig om in januari nog de nodige spelers te kopen, en verkopen. Ik wou vooral wat ruimte creeëren in het salarisbudget. Schad vertrok richting Saudië Arabië, op het einde van het seizoen vertrok ook Wegkamp richting het nieuwe beloofde land voor voetballers. Bouchama, en Schacht blijven in Duitsland voetballen, laatst genoemde blijft ook eigendom van de club. Steczyk, en Mrowca vertrekken naar hun thuisland Polen. 

TransfersUit2.png.5c564d154b575fef213578a44faa4ad1.png

Zelf wou ik vooral wat meer opties voorin, en de verdediging versterken. Colombianen Dal Bello, en Garcia komen de aanval versterken, laatst genoemde verkoos een avontuur bij ons boven één bij SC Heerenveen. Doucouré is een extra optie achterin, en Ba komt ons middenveld versterken.

TransfersIn2.png.237cd0614e54efc975a7bdd13d1bc401.png

Met deze nieuwe spelers erbij hadden we wat meer wisselmogelijkheden. En dat resulteerde in uitstekende resultaten. We speelden amper vijfmaal gelijk in de terugronde, en verloren maar één wedstrijd.

WedstrijdenDeel2.png.ffe1ca26bd7a854c82bab5ddf1943aa0.png

Dankzij deze uitstekende terugronde wistten we ons op te werken van plek zes, tot kampioen van de derde divisie! Geheel onverwacht gezien onze prognose 15de was. Er werd op het einde van de heenronde net op tijd vertrouwen getankt, en met een aantal nieuwe gezichten erbij in januari hebben we dit vertrouwen weten omzetten in goed voetbal.

Eindstand.png.5e91d1d0e9d79be1a86e5a85c9db6ef5.png

@Copywriter@JoonsterkeBE@keano77

Bedankt voor het liken en reageren! Voorlopig zijn nieuwe kits nog niet aan de orde, aangezien ik nog niet uitgekeken ben op de huidige kits.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.598665be79c6bda0971a19c120fcd54a.png

3. Voorbereiding

Na de onverwachte promotie is het nu zaak om een Bundesliga 2 waardig elftal neer te zetten. Het budget dat we hiervoor krijgen is in vergelijking met andere landen vrij royaal in mijn ogen. Met een transferbudget van 850k, en een salarisbudget van 125k per week gaan we best wat leuke spelers kunnen overtuigen om voor ons te tekenen! Ik heb allesinds al met veel minder budget moeten werken.

We beginnen als vanouds weer met de uitgaande transfers. Een hele groep spelers vertrok transfervrij omdat we besloten hun contracten niet te verlengen. Heel veel spelers vonden niet meteen een nieuwe club, dus bij hun was het zeker de juiste keuze om ze transfervrij te laten vertrekken. Voor het overige vertrokken er nog zeven spelers die gratis opgepikt werden door een andere club. Ghindovean, en Cepele waren spelers die nog toekomst hadden bij de club, maar ze besloten om hun contract niet te verlengen. Preissinger had een hoog loon, en werd nooit gebruikt dus juichen we zijn vertrek toe. Tyrell, Goerler, Nattefort, en Niculai hadden bij ons geen toekomst meer en gingen ook gratis de deur uit. Verrassend genoeg vertrok ook de overbodige Grodowski bij ons, en kregen we er zelfs een mooie transfersom voor!

TransfersUit1.png.5bb8ff7141c39df9efb883179a547b05.png

Omdat we heel veel spelers hadden laten vertrekken stond er bij het begin een heel krappe selectie, het was dus zaak om veel spelers te gaan halen. Bij moederclub Bayer Levekusen 04 gingen we aankloppen om drie talentvolle jongeren te halen. Bravo is een aanvaller die bij ons als back up zal gaan fungeren. Monamay krijgt meer dan waarschijnlijk een basisplaats in de verdediging. Keeper Petrenko mag samen met andere nieuwkomer Leneis gaan uitmaken wie eerste doelman wordt, al heeft die laatste het voordeel dat hij meer ervaren is. Voor maar liefst drie spelers betaalden we een transfersom. Liguori is de duurste inkomende transfers, de rechterwinger zal dan ook een basisplaats krijgen. Krattenmacher is dan weer een jong talent, hij zal vooral minuten maken in het rotatiesysteem. Keller mag gaan bewijzen dat hij beter is dan huurling Monamay om als voetballende verdediger te gaan fungeren. Met Pelayo  haalden we een derde nieuwkomer binnen voor de positie van centrale verdediger. Framberger, Serrano en Richard werden gehaald voor de back posities. Moustier is onze nieuwe spelmaker voor de defensie. Fonsinho, Harzi en huurling Perea zijn allen extra aanvallende optie voor de flanken.

TransfersIn1.png.77dbb3cb7c245e96928be5d11466c42e.png

TransfersIn2.png.5968b51948e0e44ab2ab116eb2d68efd.png

Heel wat nieuwkomers dus, maar we kunnen zeker tevreden zijn met de selectie die er nu staat. We hebben wel een ideaal elftal voor ogen, maar blessures, vormdipjes, schorsingen, en andere redenen zullen er vast voor zorgen dat iedereen de nodige minuten zal maken. Momenteel lijkt het sterkste elftal een te zijn met Leneis in doel, Framberger op de rechtsachter, Monamay  en Pelayo als centraal duo, en Serrano op links vervolledigt de verdediging. Centraal op het middenveld zal het duo Moustier, Bazzoli aan de competitie beginnen. Op de nummer 10 vinden we Kyerewaa terug. Op de flanken krijgen Liguori en Dal Bello het vertrouwen. Garcia zal onze aanvalsleider worden.

Selectie1.png.e7d676fafdc29cffebb91b751bc92e29.png

Selectie2.png.64c1695f6a79272122af22d1baaf19cb.png

Om ons helemaal klaar te stomen voor het nieuwe seizoen werden er de nodige oefenwedstrijden gespeeld. We kozen ervoor om bijna uitsluitend tegen amateurclubs te spelen.  Enkel de wedstrijd tegen moederclub Bayer Leverkusen vormde hier een uitzondering op. Het is dus geen verrassing dat we bijna al onze wedstrijden wonnen. Het gelijkspel tegen Bayer Leverkusen is ook een uitslag waar je mee kan uitpakken. We lijken klaar voor de start van het seizoen!

Friendlies.png.2b0eddcfd607b0569289f1616573365c.png

@Copywriter@keano77@JoonsterkeBE@roeliho@Lensherr@Fantasy@Marius@De Raam

Allen bedankt voor de reacties! We vlogen inderdaad wel snel doorheen het eerste seizoen, maar dat mag ook wel eens. En hopen dat je dingen ziet die ik geleerd heb is wel wat hoopvol ;c

bewerkt door Glenn08
Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.5b0122997c675335e72f2ab42182e744.png

4. Competitiestart

Met een 17de plek als prognose beginnen we aan het seizoen met de duidelijke doelstelling om de degradatie te vermijden. Als je de degradatie kan vermijden ga je sowieso door het prijzengeld in de competitie genoeg inkomsten genereren om op termijn mee te strijden voor promotie. In dat opzicht was onze eerste wedstrijd meteen een belangrijke. Tegenstander Osnabrück werd ook als een team gezien voor de onderste regionen. We speelden een sterke partij, en trokken aan het langste eind! Ook in de tweede wedstrijd tegen Elversberg waren we de betere ploeg, en zo namen we een uitstekende start! Hierna volgde een tweeluik met Hannover, in de bekerwedstrijd trokken zij aan het langste eind. In de competitiewedstrijd sleepten we in het slot een punt uit de brand. Hierna werd er nipt gewonnen van SV Wehen Wiesbaden die het gelukkig voor ons nog zonder wondertrainer @Thierryvanemoesten doen. Tot slot verloren we de laatste wedstrijd van augustus kansloos van Karlsruhe.

WedstrijdenJuliAugustus.png.65fa6aeaa9f58b20669c286b48c6ae8b.png

Augustus eindigde met een valse noot, en ook september begon met diezelfde valse noot. We verloren meteen uit bij Holstein Kiel. Tegen hekkensluiter RW Essen begingen we een flater door geen reservekeeper op de bank te zetten. Na een kleine 20 minuten blesseerde onze keeper zich, en moest er dus een veldspeler in doel plaatsnemen. Dit brak ons zuur op want in het slot kon Essen de 2-0 achterstand nog wegwerken. Hierna wonnen we met het kleinste verschil van St. Pauli. Tegen Hertha verloren we tegen de gang van het spel in.

WedstrijdenSeptember.png.9884dae4c78ad956aba7be4ce7ba906b.png

Met een negende plek staan we er middenin. Echter ligt alles zo dicht bij elkaar dat werkelijk alles nog mogelijk is. Het zal meer dan waarschijnlijk nog een lang en spannend seizoen worden. Maar we kijken vol vertrouwen uit naar het vervolg van de competitie.

StandSeptember.png.099e9d037bb18f028758c44d44d2fdec.png

We trekken de goede lijn van de voorbereiding gewoon door. Het is wel een heel spannende competitie waarbij de verschillen voorlopig nog niet echt groot zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.65efde04cd0537f3f35ba92dea4b7222.png

5. Promotiekandidaat?

Düsseldorf is een club met toch al een bekende naam, en een team waar veel van verwacht wordt. Het was een spannende partij waarbij wij aan het kortste eind trokken. Tegen Nürnberg kwamen we 3x op achterstand, en konden we deze ook evenveel keer wegwerken. Het gelijkspel tegen promotiekandidaat Hansa Rostock is een uitstekend resultaat.

WedstrijdenOktober.png.4aae820b31b3b8172c0d31e6d589b4bc.png

Tegen degradatant Heidenheim hadden we een moeilijke wedstrijd verwacht, maar we wonnen vlot met 0-2. Met Kaiserslautern kregen we weer een promotiekandidaat op bezoek, en ook nu wistten we deze op een gelijkspel te houden! Tegen Magdeburg bewezen we dat een ezel zich wel degelijk tweemaal aan dezelfde steen kan stoten. Op slag van rust verloren we onze keeper waardoor er weer een veldspeler in doel moest, en wederom gaven we een voorsprong weg in het slot. De maand werd afgesloten met een felbevochten zege tegen Darmstadt.

WedstrijdenNovember.png.ccb310efc346a6edb8f0ec54ba8b8051.png

In december stond er maar één wedstrijd op het programma voor we de lange winterstop ingingen. Deze werd simpel gewonnen van Braunschweig waardoor we met veel vertrouwen het tweede deel van de competitie gaan kunnen aanvatten.

WedstrijdDecember.png.781b7ac6613ad1a1ef729926469d5c9b.png

Met een vierde plek halfweg de competitie doen we het meer dan uitstekend. We staan zelfs met evenveel punten als de nummer drie. Ook de achterstand op nummer twee Hertha BSC is amper drie punten. Enkel de competitieleider lijkt volledig buiten schot te zijn. Toch is het zaak om goede resultaten te blijven neerzetten want de voorsprong op plek 16 is amper tien punten.

StandDecember.png.c91f78b8e1d8c166dc134144fb7cc5eb.png

Allen bedankt voor de reacties, het gaat wel vlot momenteel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BannerNovelle.png.780caba4922a467343ac30153bcdf4c4.png

6. Transfer record

In januari waren er weer enkele vertrekkers. De spelers die gratis vertrokken hadden geen enkele meerwaarde voor het eerste team. Ik ga enkel in de toekomst moeten zorgen dat ik ook wat spelers in het tweede team laat rondlopen. Heil was een overbodige speler uit het eerste team, die eigenlijk amper speelminuten kreeg, ik was dus meer dan tevreden met de 95k die Paderborn voor hem over had. Ook Walbrecht vertrok naar Paderborn, ze hadden 99k over voor hem. Walbrecht was echter wel een reguliere starter bij ons, hij wou echter zijn opties gaan verkennen, dus kozen we eieren voor ons geld en werd hij meteen verkocht. Hetzelfde geldt voor Kyerewaa, hij was een talent, en normaal onze starter op de nummer 10 positie. Een blessure, en de melding dat hij zijn contract niet wou verlengen deed ons besluiten om zijn back up vol de kans te geven, en hem in de winter gewoon te verkopen nu we er nog geld voor kregen. Met 275k is hij meteen onze duurste uitgaande transfer.

TransfersUit2.png.8752386448c64db11b1718f4cec1919d.png

Waar spelers vertrekken is het ook niet meer dan logisch dat er nieuwe spelers binnenkomen. De eerste is een echte buitenkans. Dele Alli is en blijft toch een bekende naam in het voetbal, hij komt ons transfervrij versterken we hopen vooral dat hij met zijn ervaring de ploeg kan gaan sturen. Voor de Ghanees Enock Otoo moesten we flink in de buidel tasten. maar de talentvolle aanvallende middenvelder werd gezien als een buitenkans die mee het verlies van Kyerewaa moet opvangen. Bij Bayern München werd de opvolger voor Walbrecht gevonden in de naam van Luca Denk. Ook bij Real Madrid werd een middenvelder weggeplukt, de jonge Spanjaard Chema komt over van de C ploeg van de hoofdstedelingen.

TransfersIn3.png.1382fab3002062291ba17a2896b762bf.png

De screenshots in spoiler dateren van na het 2de seizoen.

Spoiler

Alli

65dc474f600d8-Alli.png

Otoo

65dc4764cd0dd-Enock.png

Denk

65dc4771acfed-Denk.png

Chema

65dc477fb17dc-Chema.png

In januari werd er eerst enkele oefenwedstrijden gespeeld om terug in het ritme te komen. We kweekten in deze partijen weer het nodige ritme. Zo waren we meteen klaar om korte metten te maken met zowel Elversberg en Osnabrück. Beide partijen werden eenvoudig met 2-0 gewonnen.

WedstrijdenJanuari.png.84a4b811cab91aee785a9f80286495c4.png

Februari begon met een valse noot door een verlies in eigen huis tegen St Pauli. Tegen promotiekandidaat Hannover werd er weer aangeknoopt met een mooie overwinning. Ondanks een fel slotoffensief van de thuisploeg wist onze ploeg de drie punten mee huiswaarts te nemen. Tegen Wehen Wiesbaden kwamen we tegen de gang van het spel in niet verder dan een gelijkspel. De maand werd overtuigend afgesloten door een jantje neer te zetten tegen Karlsruhe.

WedstrijdenFebruari.png.c76386ad10fa5e1fcd419526549ee505.png

Daar staan we dan in de top drie. Als je naar onze resultaten kijkt is het geen verrassing, maar toch is het een zeer knappe prestatie van ons team. Het is ondertussen wel duidelijk dat we ons wel mogen richten op een echte promotiestrijd. Al blijft de top 10 echt wel op een zakdoek van elkaar staan.

StandFebruari.png.a445f680690b06204fa380343610c9ef.png

@Bogatyr@MNie@Copywriter@keano77@JoonsterkeBE@roeliho@Lensherr@Fantasy@Marius@De Raam

Allen weer bedankt voor het liken en reageren. Wil je uit de mentions, of er juist in? Laat het me zeker weten.

Voorlopig lijkt ons sprookje gewoon mooi verder te gaan, benieuwd waar het schip zal stranden.

Nog een vraagje voor de volgers, willen jullie in de toekomst bij de screens van de wedstrijden ook de doelpuntenmakers?

bewerkt door Glenn08
Link naar opmerking
Deel via andere websites