Jump to content

Ik word miljonair [FM24]

Thomassje123

Recommended Posts

April

April is een drukke maand. We spelen tegen Feyenoord, PSV en Ajax en ik ga voor eventjes terug naar Slowakije

0d868d9f63cb7695660c767a72b0ae8b.png

Als eerste spelen we in de Kuip, altijd lastig. We beginnen dramatisch. Na 21 minuten stonden we al 2-0 achter. In een kolkende Kuip is dat wel het laatste wat je wilt. Gelukkig halen we de rust met slechts 2-0. In de kleedkamer uitte ik mijn ongenoegen en gelukkig gingen we goed de kleedkamer uit. In de tweede helft maakten we er al veel meer een wedstrijd van, we groeiden in de wedstrijd. In de 82e minuut komen we op 2-1 en Feyenoord moet echt even vrezen. De slotfase is voor ons en we hadden goede kansen, helaas konden we de 2-2 niet maken. Daarna spelen we thuis tegen PSV dat een dramatisch seizoen kent, ze staan slechts 5e en dreigen play-offs te moeten gaan spelen voor Europees voetbal. In de beker speelden we ook al gelijk tegen ze dus er was alle vertrouwen in een resultaat. Terecht want we wonnen met 2-0. Geheel terecht ook nog. Niet dat wij veel kansen creëerden maar we waren wel effectief. Daarnaast gaven we echt niks weg. 

Op naar Slowakije

Een dag na de wedstrijd tegen PSV plan ik mijn trip terug naar Slowakije. Dat is niet zonder reden. Ik ben natuurlijk zonder een afscheid bij Puchov weggegaan. Ik was immers al in Nederland toen Twente kwam en er was geen tijd om terug te vliegen, ik moest meteen aan de bak in Enschede. Een paar weken geleden kreeg ik een uitnodiging van Puchov, ze willen graag nog even officieel afscheid nemen van mij. Daarnaast wil ik graag afscheid nemen bij Puchov want ik heb heel veel te danken aan die club. We gaan dus even terug naar Slowakije. Gelukkig is daar verblijven geen probleem, ik huur daar immers nog steeds een huis. 

Vliegtuig van Amsterdam naar Bratislava

00a38f853b3b4c82ea15cf62f25350df.png

Elke keer is de prijs weer verschillend. Ditmaal kwam ik er niet helemaal mee weg, €118,77 deze keer. Het is al lang geleden maar ik kan deze reis nog steeds dromen. Eerst met de trein naar Schiphol (€25,80) en dan in het vliegtuig.

Trein van Bratislava naar Puchov

16680db8ecc180493197970ba398e4de.png

Ook deze kennen we inmiddels. €8 euro voor de trein van Bratislava naar Puchov. Daarmee ben ik voor eventjes thuis. De buren keken mij ook even raar aan. He, die hebben we lang niet meer gezien hoorde ik ze hardop zeggen. Ik kom thuis en ik schrik een beetje. Oh jeetje, ik heb het niet helemaal netjes achter gelaten. Ik ben ook wel een beetje een sloddervos. Voor mijn eigen gemoedstoestand begin ik wat dingetjes op te ruimen. Gelukkig kom ik geen ernstige dingen tegen maar het is wel fijn om alles even opgeruimd te hebben. Vervolgens ga ik na de lange reis even lekker slapen in het bed waar ik een half jaar lang op heb geslapen, dat voelt wel even fijn

Afscheidswedstrijd

1635b846325e007de56e1555952b9df4.png

Puchov zit in de halve finale van de Slowaakse beker. De wedstrijd tegen Pezinok heb ik nog gespeeld en vervolgens wint Puchov na strafschoppen van Podbrezova. In de halve finale moeten ze tegen Trnava. De halve finale wordt gespeeld over 2 wedstrijden. Helaas verloor Puchov met 2-0 bij Trnava maar vandaag is de return. Dat is ook de wedstrijd die Puchov heeft gekozen voor mijn afscheidswedstrijd

77b46947710718911b5940f1a4ecddf2.png

*Helaas kan ik de details van deze wedstrijd niet meer zien

Het was echt geweldig om hier terug te komen. Ik heb dan ook een ongelooflijk warm gevoel bij deze club en ik heb veel te danken aan ze. Deze club heeft ook veel te danken aan mij is wat ik vaak terug krijg te horen. Ik heb ze geleid naar de hoogste divisie in Slowakije en in het eerste halfjaar er ook nog eens voor gezorgd dat ze zich eenvoudig hebben gehandhaafd. De wedstrijd zelf was erg slecht en eindigde in 0-0 maar ik heb een geweldige dag gehad. Met mijn bloemen en herinnering souvenir keer ik terug naar mijn Slowaakse huis. Ik geniet nog even na met een lekker wijntje en dan ga ik weer slapen. Ik moet namelijk weer terug naar Nederland en terug aan het werk bij FC Twente

Vliegtuig van Bratislava naar Amsterdam

72dc3f4d45ed3c79e615730c221c121b.png

Ik heb geluk deze keer, slechts €54,66 voor het vliegtuig. Natuurlijk weer eerst met de trein van Puchov naar Bratislava (€8) en dan op naar Nederland. Ik land veilig in Amsterdam en ik keer met de trein (€25,80) weer terug

Wedstrijd tegen Ajax

f459ad9b522898719a54a12402a38bb9.png

Dan rest alleen nog de wedstrijd tegen Ajax. Dit is er 1 om snel te vergeten. Binnen een minuut al 1-0 achter en gewoon een kansloze avond. Geen schande want Ajax is gewoon heel erg goed maar dat het eindigt in 5-0 is wel pijnlijk en dan mochten we nog blij zijn dat het daar bij bleef. Neemt niet weg dat we het nog steeds prima doen, alleen hoop ik niet dat dit een groot effect gaat hebben op het moraal

Trainerscursus

7f16f49ef3f7e19e26b525e4ef1f19c9.png

Toch ga ik deze maand positief afsluiten. Ik ben geslaagd voor mijn cursus! Ik wacht nog even met de volgende, eerst ga ik mij volop storten op FC Twente

Saldo start april: €74.082,72

Inkomsten: €25.500

Uitgaven: €2.911,03

Saldo eind april: €96.671,69

@delichris Het waren er 3 maar dat is voor mij ook prima

@Kyrill 3 punten ook goed?

@mattihamstra Zeker

@Djurovski Inderdaad een zware maand, gelukkig wel gewonnen van PSV

@SantiagoMunez Bedankt! Ik heb een aantal updates en dan moet ik nieuwe maken. Ik moet nog even bedenken welke kant ik op wil qua verhaallijn. Ik heb veel ideeën, misschien zelfs iets te veel ideeën haha

@keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski  @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke @iamforce1@Boyzone

Mei en einde regulier seizoen

Mei wordt een belangrijke maand, kunnen we ons plaatsen voor de play-offs om de Europees voetbal?

Wedstrijden

a724a3c1a035e902995a78fb01ad381b.png

De eerste wedstrijd is meteen de kraker tegen NEC, bij winst doen we hele goede zaken. We beginnen heel erg goed. Binnen een minuut al 1-0 voor, hoppa. Na 10 minuten maken we er zelfs 2-0 van. De hele wedstrijd voelt comfortabel en we domineren de wedstrijd. We moeten er eigenlijk meer maken maar we geven echt niets weg. Zo boeken we een hele belangrijke overwinning tegen een directe concurrent. Tegen FC Utrecht kunnen we het al afmaken en Europees voetbal zeker stellen. We spelen erg goed in de Domstad. We komen tot tweemaal toe op voorsprong en ook terecht op voorsprong. Helaas komt FC Utrecht in de 70e minuut langszij. In de slotfase vinden beide teams het wel best. Het blijft bij 2-2.

Stand na 33 wedstrijden

bb37e30065097e6c14114b2c55e3bf79.png

In de laatste wedstrijd tegen Sparta kunnen we het al beslissen. Maar ik keek vooraf even tegen wie NEC en Heerenveen moesten spelen

5f5f55343a854e539291a313f1df45af.png

Wat blijkt? Ze spelen tegen elkaar. Dat is heel mooi dus is play-offs al zeker. Alleen rest nog de vraag of we 7e of 8e worden. Dat is belangrijk want de nummer 8 speelt uit tegen PSV. Heerenveen won van NEC dus wij moesten ook winnen van Sparta om 7e te worden

426c64ad333a4461fe22efaea051bdcd.png

Dat doen we en vol overtuiging! We waren veel beter dan Sparta en we wonnen eenvoudig met 3-0. We kwamen helemaal niet in de problemen en worden keurig 7e

Eindstand

bfb70127fa209e6aa72773d0a289f083.png

Zoals je ziet zijn we op de 7e plaats geëindigd. Daar had ik geen rekening mee gehouden in de winterstop maar we hebben gewoon een hele goede tweede seizoenshelft gespeeld. Nu maken we ook nog kans op Europees voetbal

dc1470c65d5c50bb0afb5fc918f56ce8.png

Halve finale play-offs

c6035b133eee86e336b31dbbab66e9d8.png

In de halve finale gaan we spelen tegen Sparta Rotterdam dat als 6e eindigde. De play-offs om Europees voetbal zijn tegenwoordig over 1 wedstrijd. Omdat Sparta hoger eindigde spelen zij thuis

@iamforce1 Gaat persoonlijk financieel hard nu ja. Was leuk om even terug te zijn in Slowakije, nu Europees voetbal zien te halen met Twente

@Djurovski Heel belangrijk

@mattihamstra Moeilijk tegenstanders, lekkere overwinning tegen PSV wel

@delichris 0 punten was best realistisch ja maar gelukkig wonnen we van PSV

@Kyrill Thnx, soms is het belangrijk om te weten waar je vandaan komt en wie je geholpen hebben

@keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski  @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke @iamforce1@Boyzone @SantiagoMunez 

Play-offs halve finale: Sparta - FC Twente

6ced073aaa443285fdcffe989dabe9d7.png

We kunnen onze tweede seizoenshelft glans geven door ons te kwalificeren voor Europees voetbal. Dat is natuurlijk wat je wilt. Dan moeten we afrekenen met Sparta en dat deden we in de laatste speelronde in onze eigen veste. Maar uitwedstrijden zijn toch altijd wat lastiger. Daar was echter niks van te merken. Wat een dominante prestaties van mijn team. Sparta had niks te vertellen. Wij hadden de bal en de kansen. Sparta had maar 26% balbezit. We winnen ook eenvoudig met maar liefst 0-4. We kwamen echt geen moment in de problemen. Op naar de finale

Play-offs finale: PSV - FC Twente

e3accbe037cbbac33df75db770c32047.png

Dan de finale. De opties waren PSV uit en Heerenveen thuis. Dan hoop je dat Heerenveen stunt tegen de Eindhovenaren maar helaas was PSV de tegenstander. De wedstrijd werd gespeeld in het Philips stadion. Ik had liever thuis gespeeld en verwachtte een sterk PSV maar dat viel reuze mee. We zaten er goed in en de wedstrijd was in evenwicht. Net als we denken te gaan rusten met 0-0 is daar Harder als een duveltje uit een doosje en hij maakt het 0-1. Ook de tweede helft is in evenwicht maar er zijn heel weinig hoogtepunten. Dat is natuurlijk in ons voordeel. Dat de tijd weg tikt ook. PSV was gewoon te slap vandaag en het lukte ze niet te scoren. Zo wonnen wij met 0-1 en gaan wij Europa in. We zullen in de 3e kwalificatieronde van de Conference League in stromen

7483c0c6c57d234e84f97618140f1fd0.png

Coëfficiëntenlijst

904f4dce85ad27b5823e13a5c18efae6.png

edddb3bd486fa156347f3663c5790a8f.png

Nee dit is niet ineens een building a nation save geworden, de focus ligt nou eenmaal op de korte termijn en op het verdienen van geld. Toch is het wel belangrijk om naar te kijken. Als we met Twente bovenin de Eredivisie mee gaan draaien is het handig om te weten hoeveel Europese plekken wij hebben. Nou, Nederland is weer terug bij af. Terug naar de 7e plaats. Dat betekent helaas slechts 5 plekken in Europa. De nummers 1 t/m 4 gaan Europees spelen en de nummers 5 t/m 8 spelen dan play-offs. Die play-offs wil ik liever vermijden. We zullen dus 4e moeten worden als we ons direct willen plaatsen voor Europees voetbal. Achter Ajax PSV en Feyenoord terwijl AZ en FC Utrecht er ook nog zijn. Dat wordt bijzonder lastig. Laten we sowieso gaan genieten van Europees voetbal aankomend jaar. Mits we ons kwalificeren, dat is natuurlijk ook nog de vraag

Dat was het dan voor dit seizoen. Deze is natuurlijk hartstikke geslaagd en volgend seizoen gaan we proberen dit te evenaren. Tot dan!

@mattihamstra Dat was er zeker

@Kyrill @Djurovski De play-offs waren zeker haalbaar :D 

@keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski  @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke @iamforce1@Boyzone @SantiagoMunez @delichris

Gepost (edited)

Seizoenseinde en eventjes vakantie

Het seizoen zit er op. Het was een bijzonder seizoen voor mij, die begon in Slowakije en eindigde in Nederland. Het seizoen bij FC Twente eindigde heel sterk, dat had ik echt niet verwacht. Nu gaan we dit jaar even met zijn allen afsluiten. Het wordt wel een korte vakantie trouwens, de wedstrijd tegen PSV was op 27 mei en op 5 augustus staat de kwalificatieronde van de Conference League alweer op het programma. Voordat dat zo ver is gaan we natuurlijk ons eerst voorbereiden. 11 juli is de eerste oefenwedstrijd al dus we hebben een korte vakantie. Overigens heb ik al besloten waar ik heen ga. Ik ga terug naar Slowakije voor de laatste keer. Ik wil mijn huis daar goed opleveren en daarnaast even lekker weg. Ik weet al waar ik naar toe wil, het is een hotel waar ik eerder eventjes ben verbleven. Dat is dus niet in Puchov.

In de trein naar de Grolsch Veste

Maar eerst even het seizoen afsluiten. Ik zit dus dit seizoen voor de laatste keer in de trein. Het is een doordeweekse dag en de zomervakanties zijn nog niet begonnen. Vaak zie je dan dezelfde mensen forenzen. Dat is wel grappig dat je vaak dezelfde gezichten ziet in de trein. Overigens wil ik een keer aan een rijbewijs beginnen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Vanaf dag 1 is het druk geweest bij FC Twente en de vakantie is nu te kort om daar aan te beginnen. Zoals gezegd zie ik veel dezelfde mensen en ik vraag mij wel eens af wat ze nou eigenlijk doen. De ene heeft echte werkhanden, die zal wel ergens in de bouw werken. Verder zie ik een vrouw vaak druk aan het bellen. Ik luister stiekem wel eens een heel klein beetje mee, ze heeft een eigen bedrijf, volgens mij is dat wel een heel gedoe. Verder zie ik een jongeman elke keer druk op zijn laptop bezig, die werkt in de IT, dat kan niet anders. Tot slot zie ik in Borne altijd een leuke dame instappen, echt helemaal mijn type. Zo ook vandaag, heel toevallig keken wij elkaar aan, die zou ik wel eens wat beter leren kennen. Maar daarvoor zit ik nu natuurlijk niet in de trein. Tijd om even het seizoen af te sluiten.

Bij de Veste kom ik ineens een bekende tegen, iemand met wie ik een tijdje geleden een aardige tijd mee heb samengewerkt. Hij lijkt ook blij mij te zien, we moeten echt een keer kletsen met elkaar zegt hij. Verder sluiten we het seizoen af in de veste met een drankje en een hapje en er heerst een hele goede sfeer. Het was ook een dag van afscheid want veel spelers zullen vertrekken na dit seizoen en van een aantal spelers is nog niet zeker of ze aankomend seizoen ook voor ons gaan spelen. Dat is echter een zorg voor later als de transferperiode weer gaat beginnen. Na de afsluiter krijg ik een bericht van een oud collega. Hij was nu aan het werk en of ik even zin had om langs te komen. Natuurlijk had ik dat. Ik word daar als een held ontvangen, er werken daar immers ook veel Twente supporters. Ik voel mij echt een koning te rijk.

Op naar Slowakije

Ik ga dus ook naar Puchov terug. Ik huur daar een huis en die huur wil ik beëindigen, daarvoor moet ik mijn oude appartement goed opleveren. Ik vraag ook mijn vader of hij mee wilt, ik kan het nu betalen en het lijkt mij erg tof om hem het een en ander te laten zien daar in Slowakije. Helaas wil hij niet mee. Ik vind mijn vader sowieso wel erg afstandelijk de laatste tijd, alsof hij er niet helemaal bij is. Daarnaast is hij ook veel weg, veel meer dan anders. Dan werkt hij en is hij ineens pas 11 uur 's avonds terug. Ik hoop maar wel dat het goed met hem gaat.

840c6ff29719f872ef531f11f4145bc4.png

We weten het inmiddels wel he? Met de trein naar Schiphol (€25,80) en dan naar Bratislava. Helaas is het ticket duur vandaag, maar liefst €151,33. Ach ja, het is wat het is. Dan met de trein naar Puchov (€8) en ik kan lekker slapen. De overige 2 dagen ben ik bezig met schoonmaken en opruimen. Eindelijk ben ik klaar om de huur op te zeggen. De volgende huurder staat ook al klaar. Ik heb contact met hem gehad en ik heb hem gezegd dat hij alles mag houden. Daar was hij maar al te blij mee, dat scheelde hem enorm. Mij trouwens ook, ik zou echt niet weten hoe ik alles in Nederland zou moeten krijgen. Dat scheelt mij al weer €500 per maand aan huur aan een woning waar ik toch niet meer in zit. Daarna is het tijd om te relaxen

Hotel

Voor het hotel gaan we echter niet naar Puchov, wij gaan namelijk naar Kosice. Ik ben hier eerder geweest maar dat was maar voor 1 nachtje, toen had ik mijn sollicitatiegesprek daar. Stel je voor als dat door was gegaan, dan was de carrière misschien heel anders geweest. Uiteindelijk ben ik wel blij met hoe het gelopen is

b5ab018655d2583d5dd42d8edfd9d774.png

3d40847f0a97d6dfa12d44b6cea77755.png

Om in Kosice te komen moet ik via Zilina reizen dus dat doen wij dan maar. Na een toch wel wat lange reis zijn we er eindelijk aan gekomen

https://www.hotelbankov.sk/en

Dit is dus het hotel waar we gaan verblijven. Hotel Bankov in Kosice. De vorige keer dat ik er was, was ik behoorlijk onder de indruk en ik dacht, hier wil ik wel een keer terug komen. En hallo, daar zijn we dan.

8c6785142dd9dfb5ee0720d1669a4108.jpg

982e4f85c748de4d54d84903c69c51b2.png

7 dagen zullen we hier verblijven voor €689. Wel jammer dat ik alleen ben, ik had mijn vader er wel graag bij gehad. Ik kan hier echt heerlijk ontspannen en ik ben even weg van de dagelijkse drukte bij FC Twente. Het is een geweldige job maar soms wel heel vermoeiend.

Sfeerimpressie

1b3e62b534daa934dfa036b22dd82d35.jpg

83e568cc90907f8701b4a13ceef97758.jpg

Heerlijk even ontspannen. Ik kan mezelf prima vermaken in mijn eentje maar er mist toch iets. Het zou toch mooi zijn om dit te kunnen delen met iemand. Dit zijn hotels die ik zeker ga onthouden voor later. Ik ben goed uitgerust en keer met frisse energie weer terug naar Nederland

Saldo start update: €96.671,89

Uitgaven: €884,13

Saldo einde update: €95.787,76

@MNie Nee, helaas niet. Was op dat moment al blij dat ik naar Twente mocht haha

@Kyrill @BA1986 @mattihamstra @Djurovski Zeker lekker, nu ons nog plaatsen voor de groepsfase

@delichris Dat ook zeker, misschien komt er dan een nog grotere club

@keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski  @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke @iamforce1@Boyzone @SantiagoMunez @delichris

Edited by Thomassje123

Gepost (edited)

Terug naar het dagelijkse leven

Ik sta net op het punt om terug te keren naar Nederland. Dan heb ik nog een paar dagen en dan beginnen de voorbereidingen op het nieuwe seizoen al weer. Niet voor de spelers, die hebben nog wel even maar als manager moet ik alvast de voorbereidingen voorbereiden. Daarnaast wil ik met een schuin ook alvast kijken naar de transfermarkt en welke spelers mogelijk interessant zijn om te bekijken.

Vlak voordat ik ga krijg ik een appje van de voorzitter van Puchov. De beste man had er lucht van gekregen dat ik nu in Slowakije was en wilde mij graag even zien. Inmiddels hebben we een echte vriendschap opgebouwd. Puchov heeft zich eenvoudig gehandhaafd in de competitie, ze hebben zelfs de kampioensgroep bereikt. Helaas werden ze daarin wel kansloos laatste. Uiteindelijk eindigde Puchov als 6e met 43 punten. Dat is natuurlijk keurig. We hebben het samen over onze tijd. Hij blijft het jammer vinden dat ik weg ging. Toen ik hem vertelde wat ik nu verdiende schrok hij wel. "Ja, ik begrijp wel dat je daar voor hebt gekozen. Dat salaris kan ik nooit aan tippen natuurlijk". Ik verdien dan ook bijna 15 keer zo veel bij FC Twente. Na een gezellige avond en heel wat biertjes zoek ik mijn hotel in Puchov op. Mijn huis kon ik niet meer in, deze was al opgeleverd en ik vermoed dat de nieuwe huurder er al in zit.

c156aa218452e852b53761989dc074ff.png

Hier verblijf ik voor 1 nachtje

Reis terug naar Twente

a994e91cea509accf90268950939c775.png

0c21c1ad5223a934a4e51275b7e4a957.png

Dat was hem dan, de laatste keer Slowakije heen en weer. Ik zal het wel missen hoor, Slowakije is een behoorlijk mooi land om te verblijven. Maar we nemen er afscheid van. De laatste keer met het vliegtuig van Bratislava naar Amsterdam. Ik pak de trein van Schiphol naar Nijverdal (€25,80) en ik ben weer thuis. Dan kan de voorbereiding op het nieuwe seizoen beginnen. De loting voor de 3e kwalificatieronde is nu ook bekend:

Loting 3e kwalificatieronde Conference League

555eba29cbe8eb36f03962fec525724e.png

In de 3e kwalificatieronde van de Conference League gaan we spelen tegen AGF Aarhus uit Denemarken

Volgende update

Genoeg randzaken, in de volgende update duiken wij weer de club in. De transferperiode, hoe is die verlopen en welke spelers hebben we gehaald?

Saldo start update: €95.787,76

Uitgaven: €323,23

Saldo einde update: €95.464,53

@mattihamstra @Kyrill @delichris Laatste formaliteiten zijn afgerond en we laten Slowakije definitief achter ons. Ik heb mijn vader nog niet gevraagd, kom er gauw achter denk ik

@MNie Dat is zeker een optie in de toekomst

@keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski  @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke @iamforce1@Boyzone @SantiagoMunez @delichris @Djurovski

Edited by Thomassje123