Thomassje123 Geplaatst 14 maart Auteur Share Geplaatst 14 maart Februari Wedstrijden We gaan lekker door en februari is ook alweer voorbij. In deze maand wat makkelijkere wedstrijden voor zo ver je daar over kunt spreken. Als eerste thuis tegen Fortuna Sittard. Die moet gewonnen worden om in ieder geval weg te lopen van de degradatieplaatsen. We beginnen erg goed, 3-0 na 23 minuten. Maar daarmee is het niet gespeeld. Nog in de eerste helft laten we Fortuna terug komen en het wordt veel spannender dan nodig. De 3-2 in de 89e minuut maakte het nog een tumultueuze blessuretijd maar het blijft wel bij 3-2. Thuis tegen Groningen moeten we ook winnen maar we spelen niet goed. We creëren te weinig. Door een eigen goal komen we wel 1-0 voor maar de Groningers komen terug tot 1-1. Dat is ook de eindstand en dat was terecht, het was gewoon te weinig aan onze kant. We sluiten de maand af tegen Heerenveen. Daar spelen we best goed en na 3 minuten staan we al 0-1 voor. Dat maakt het wel wat makkelijker voetballen natuurlijk. Maar je raad het al, Heerenveen komt terug. Toch zijn we nog steeds beter en komen we voor. Die lijken we ook over de streep te trekken maar een eigen goal in de 90+4e minuut maakte dat we toch 2-2 gelijk speelden. Het zal eens meezitten he Stand na 25 wedstrijden We zijn nu definitief weggelopen van de degradatieplekken, dat is in ieder geval geen zorg meer. Dat is gek om te zeggen als manager van FC Twente maar na een slechte eerste seizoenshelft zaten ze er dichterbij dan ze lief was. Inmiddels staan we keurig 9e en kunnen we misschien zelfs omhoog kijken. Wie weet play-offs voor Europees voetbal? Dat zou wat zijn zeg, in seizoen 5 in mijn carrière al Europees voetbal spelen Bekerrun We hebben dit jaar een heuse bekerrrun. De wedstrijden tegen TOP Oss en FC Emmen werden al gespeeld voor mij maar vanaf Den Bosch stond ik aan het roer. Eerlijk is eerlijk, gunstige lotingen maar je moet ze nog wel winnen. Genoeg clubs die struikelen over amateurclubs. Tegen Den Bosch beginnen we niet goed en we komen 1-0 achter. Het is defensief gewoon nog niet goed. Maar we herstellen ons goed en zijn gewoon een heel stuk beter dan Den Bosch. Na een uur spelen werd het 1-1 en toen gingen we er over. We winnen met 1-3. In de kwartfinale spelen we tegen VVV Venlo. Hoewel VVV laatste staat in de Eredivisie zijn het toch lastige uitwedstrijden. De bekerwedstrijden zijn natuurlijk ook wedstrijden op zich. We speelden niet super maar gingen heel goed met de kansen om. Daarnaast houden we zowaar de 0. Daarmee zitten we pardoes ineens in de halve finale Loting halve finale KNVK Beker In de halve finale gaan we spelen tegen PSV. Zwaar maar in de eigen Veste is er natuurlijk van alles mogelijk. Kunnen we de finale halen? Saldo start februari: €28.422,72 Inkomsten: €25.500 Uitgaven: €2.670 Saldo eind februari: €51.252,72 @De Raam Ik ook nog niet, was wel verrast toen Twente voorbij kwam, in het verhaallijn ook kan ik dat niet laten lopen natuurlijk @Jónstærke Dit seizoen rustig uitspelen en dan in de zomer eens kijken wat we kunnen halen. Als we zo doorgaan spelen we het seizoen wel rustig uit @Djurovski Huurspelers waren het snelste en het makkelijkste om snel te krijgen. Dit seizoen gewoon rustig uit spelen @mattihamstra Start is uiteindelijk zeker niet slecht maar ik vreesde wel het ergste na GAE uit. Persoonlijk is dit financieel wel lekker, zeker @Kyrill @delichris Gelukkig inderdaad goed hersteld van die eerste nederlaag @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart (bewerkt) Altijd leuke duels tussen de FC en de FC. Hopelijk blijft die groen witte brigade er wel in. Jammer dat je dan niet weet te winnen in Friesland maar je kunt iig naar boven ipv onder kijken. In de beker ook sterk bezig 14 maart bewerkt door Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart Met een uitschietertje tegen PSV in de KNVB beker is er misschien wel nog wat moois mogelijk dit seizoen? Bekerfinale op zich zou al een geschenk voor de fans zijn na een kwakkele eerste seizoenshelft. Zonder druk in de Eredivisie spelen en dan zie je uiteindelijk wel waar het schip strandt! Zou vooral al vooruitdenken naar volgend seizoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 maart Share Geplaatst 14 maart "Makkelijkere" maand maar toch 4 punten verliezen in 3 duels helaas, zonde en jammer. Gelukkig gaat het op de ranglijst goed, met geen degradatie zorgen meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Degradatie gaat niet meer gebeuren gelukkig. En met een halve finale in de beker is europees voetbal zomaar mogelijk via 2 wegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Ik had niet verwacht dat je vijf punten zou gaan pakken. Ik had er zeker zeven verwacht. In de beker een pittige loting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 16 maart Auteur Share Geplaatst 16 maart Halve finale KNVB Beker De beker is de kortste route naar Europees voetbal. Een enorm cliché maar wel waar. Daarom is dit ook een grote wedstrijd. Winnen van PSV en we staan in de finale. In de Grolsch Veste kan het spoken en dat deed het hier ook. We deden niet onder voor PSV. Wat heet, uit een indirecte vrije trap kwamen we zelfs 1-0 voor. Het stadion zong en sprong al maar het werd wel 1-1. Toch konden we weer juichen. Niet omdat we scoorden maar wel omdat McTominay rood kreeg bij PSV. Dan is het 11 tegen 10 en is er ineens veel mogelijk. We zijn beter maar blijven wel voorzichtig, PSV heeft immers meer kwaliteiten dan ons. Na 90 minuten was de stand 1-1 en we gingen verlengen. In die verlenging scoorden we tweemaal en ze werden beiden afgekeurd wegens buitenspel. Erg zuur en mede daardoor gaan strafschoppen de beslissing brengen Oh, die doet pijn. We verliezen de strafschoppenreeks. We hebben 120 minuten hard gewerkt en eigenlijk een overwinning verdiend. Helaas valt het niet onze kant op. In het stadion voelde ik de trots overal tevoorschijn komen. We hebben echt heel goed gespeeld en kregen niet wat we verdienden. Helaas geen Europees voetbal via de beker dus @delichris Hadden moeten winnen van Groningen ja in eigen huis @mattihamstra Dat zeker niet maar nu wil ik stiekem wel play-offs halen @Kyrill Helaas wel, thuis moeten we winnen van Groningen en tegen Heerenveen hadden we veel pech @Jónstærke Het scheelde niet veel! Nu de focus naar de competitie, eens kijken hoe ver we komen @Djurovski Ze handhaven zich relatief eenvoudig en worden 12e. Volgend seizoen gewoon weer de FC tegen de FC dus @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Zonde van de beker, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart Zonde van de beker, jammer zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Wat jammer van deze bekerwedstrijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Jammer van de beker maar het halen van de halve finale laat wel zien dat er een basis staat waarop je kunt voortborduren volgend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Zo dichtbij maar tegelijkertijd ook zo ver weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 18 maart Auteur Share Geplaatst 18 maart Een scoutingsnetwerk opzetten We zijn inmiddels al een paar weken manager van FC Twente. In de eerste transferperiode was het korte termijn denken en ik heb een redelijk team bij elkaar kunnen krijgen. Dit is echter niet voor de lange termijn want er zitten veel huurspelers tussen. Daarnaast ook een aantal nationaliteiten, ik wil proberen om een stukje identiteit terug te krijgen bij FC Twente. Ik herken de club ook helemaal niet meer terug daar waar bijna alle spelers inmiddels al zijn vertrokken. Bij de andere clubs zitten er nog wel veel spelers die er aan het begin ook bij waren. Denk hierbij aan Gimenez, Pavlidis of een Pandur bij Fortuna Sittard. Om dit op lange termijn voor elkaar te krijgen beginnen we vanaf maart met het actief scouten. De manier van scouten die ik hierbij ga gebruiken is het scouten via een Teamverslag Hoe gaat dat in zijn werk? Spoiler Als eerste maken we een view. Ik heb bovenstaande view gemaakt en hij heet scouting zoals je linksboven kunt zien. Op dit scherm heb ik daar alles wat ik nodig heb. De afgesproken speeltijd, salaris, wanneer het contract eindigt en de transferwaarde. Zo kan ik in 1 oogopslag zien of een speler eventueel interessant is zonder ze individueel aan te moeten klikken. Als ik bijvoorbeeld Feyenoord, PSV of Ajax scout en ik zie een speler die daar een belangrijke speler is gaat die natuurlijk nooit naar mij toe komen. Zo'n view maak je eenvoudig aan: Bovenstaande is hoe de algemene informatie er normaal uit ziet. Nu gaan we het belangrijkste toevoegen, het niveau en potentieel. Dit doe je door de rechtermuisknop te gebruiken boven in. Kolom invoegen -> Scouting -> Niveau en potentieel Vervolgens ziet het er zo uit. Enkele spelers van FC Groningen heb ik al op mijn scoutingslijstje staan maar bij de meeste spelers staat onbekend. En dat laatste gaan we verandering in brengen. Teamrapport Ik heb VVV Venlo als voorbeeld hier en kijk vooral even naar de datum rechtsboven in. Van 3 spelers hadden we al kennis maar van de rest van het team niet In de ranglijst, rechtermuis knop -> Teamverslag en zet je beste scout hier op. Alleen 1 scout want je kunt maar 1 verslag per dag krijgen dus zet gewoon je beste scout hier op We zijn 3 dagen later ingame. kijk maar naar de datum rechtsboven in. En tadaa, ik heb volledige kennis van VVV Venlo binnen 3 dagen. Doe dit bij de meerdere clubs achter elkaar en je krijgt van elk team zo'n verslag met de sterren die jouw scout geeft. Sorteer op niveau of potentieel en je ziet meteen welke spelers interessant zijn en deze kun je dan weer op je shortlist zetten of in je excel document, ja ik weet dat een enkele van jullie dit doet. Op deze manier heb ik de hele eredivisie binnen een maand gescout. Dit kun je overal doen mits jouw scoutingrange dit toe laat. Met FC Twente kan ik wereldwijd scouten dus ik kan die doen bij elk team dat ik tegen kom. Na VVV heb ik ook van PEC Zwolle een teamverslag aangevraagd, deze kwam de volgende dag alweer binnen Dit bepaalt bij welke clubs je dit kunt doen. Als je alleen Europa hebt kun je geen teamverslag aanmaken in Brazilië *De sterren zullen na enkele weken ingame weer verdwijnen, ze blijven niet het hele seizoen staan @mattihamstra @De Raam @delichris @Kyrill @Djurovski Heel jammer inderdaad, het is en blijft de kortste weg naar Europa @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Leuk hoe je dit doet en zo leer ik ook weer wat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Indruwekkende update, ik heb veel nieuws geleerd, en ga het binnenkort eens toeppassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
iamforce1 Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Interessante update zo kom je wel achter n pareltje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Mooie update, en thanks voor de tip! Deze ga ik binnenkort zeker toepassen qua scouting 🙏 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 18 maart Share Geplaatst 18 maart Goede tip in deze update. Kende hem al wel maar pas het veel te weinig toe dus fijn om even een reminder te krijgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Een mooie uitleg omtrent hoe jij scout. Ik denk dat niet iedereen dit wist. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Topupdate die laatste, zijn er een heleboel die je hiermee helpt denk ik! Vind het zelf ook één van de meest effectieve en simpelste scoutingsmethodes Jammer dat PSV je via strafschoppen uit de beker knikkerde, altijd zuur ook al is het op papier de logica zelve dat PSV van je wint. Je dreef ze tot het uiterste en dat is meer dan knap te noemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Een hele interessante update dit keer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 20 maart Auteur Share Geplaatst 20 maart Maart Zo zijn we aangekomen in maart, we zitten er lekker in en dat moeten we doorzetten. De tegenstanders zijn er ook naar, we spelen tegen VVV Venlo, Vitesse en PEC Zwolle Wedstrijden We kennen een uitstekende maart. Alle wedstrijden worden gewonnen. Het lag wel in de lijn der verwachtingen dat we gingen winnen van VVV en PEC Zwolle maar je moet het nog wel even doen. Ook Vitesse werd verslagen in het Gelredome. Zo kennen we een perfecte maart April April wordt heel zwaar daar waar we achtereenvolgens tegen Feyenoord, PSV en Ajax gaan spelen. Daarnaast is het voor mij ook een drukke maand. Na de wedstrijd tegen PSV ga ik namelijk even terug naar Slowakije Het bestuur en de supporters zijn dik tevreden. Dat is erg fijn. Met mijn tactiek was dit nog even de vraag. Aanvallend voetbal en het publiek vermaken zit in het DNA van FC Twente maar mijn tactiek is een beetje het tegenovergestelde, wat meer gericht op de counter. Daarnaast speelt Twente zo lang als ik weet al met buitenspelers en ik doe dat niet. Gelukkig pakt het allemaal vooralsnog mooi uit Saldo start maart: €51.252,72 Inkomsten: €25.500 Uitgaven: €2.670 Saldo eind maart: €74.082,72 @mattihamstra @Jónstærke @delichris @De Raam @keano77 @iamforce1 @Kyrill @Djurovski Fijn dat ik mensen hier mee heb geholpen. Toen ik hier achter kwam was dit echt een game changer voor mij @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Zeer sterke maand. De komende wordt wel zwaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Gaat meer dan prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 maart Share Geplaatst 20 maart Gaat erg goed zeg. April gaat een hele taaie maand worden, als je meer dan 3 punten pakt, vind ik het iig al knap m Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten