Thomassje123 Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart December en winterstop December Oei, dat zie je ook niet aan komen. De eerste seizoenshelft eindigt toch in mineur na 2 zware nederlagen. Vooral Zilina liet ons alle hoeken van het veld zien. Tegen Zlate Moravce gaat het in eerste instantie niet slecht maar in de 78e tot de 90e minuut scoorde Zlate nog even 3 keer waardoor de uitslag wel heel hoog uit viel. Gelukkig is het nu winterstop en dat is precies op tijd voordat we helemaal in een neerwaartse spiraal komen. Nu kunnen we even resetten en in de tweede seizoenshelft weer hopelijk knallen Stand na 18 wedstrijden Keurig in de middenmoot maar wel flink gezakt door de 2 afgelopen nederlagen. Het verschil met de degradatieplekken is nog steeds groot dus ik verwacht niet dat we in de problemen gaan komen Terug naar Nederland Zo is het winterstop. Net op tijd voor mijn verjaardag en de kerstdagen en wat is er nou beter dan die lekker thuis te vieren met de familie? Ik ga maandag de 14e weer terug naar Nederland. Ik verblijf wederom bij mijn vader ook om hem weer even gezelschap te houden. Dus we stappen het vliegtuig weer in Trein van Puchov naar Bratislava Vliegtuig van Bratislava naar Amsterdam Zo we zijn weer in Nederland. Deze keer koste het mij €80,59 maar daar komt de trein nog bij boven op (€25.94). In totaal ben ik dan €106,53 kwijt maar ik ben wel weer lekker in Nederland. Rustig achterover zitten? Dacht het niet! Maar wie dacht dat we even lekker gingen chillen in Nederland had het mis. Ik heb nog steeds de behoefte om lekker in Nederland te blijven, dicht bij mijn familie en vrienden. In de zomer probeerde ik al in Nederland aan het werk te gaan maar helaas kozen Almere City, FC Den Bosch en TOP Oss niet voor mij. Ik ging verder in Slowakije en dat heeft mij zeker geen windeieren gelegd. Voor de gein keek ik eens of er Nederlandse clubs vrij waren. En die waren er! Go Ahead Eagles PEC Zwolle FC Groningen FC Twente Zo daar had ik even niet op gerekend. Ik had nu in de Keuken Kampioen Divisie kunnen zitten maar bovenstaande zijn toch echt Eredivisie clubs. Go Ahead Eagles, PEC Zwolle, FC Groningen en FC Twente, allemaal Eredivisie clubs en ze willen mij alle 4 op gesprek. Zo kan ik mogelijk ineens in de Eredivisie werken. Of ze ook daadwerkelijk voor mij gaan moet natuurlijk nog blijken maar december wordt een drukke maand want we gaan naar alle 4 de clubs toe! Saldo start update: €6.306,11 Uitgaven: €106,53 Saldo einde update: €6.199,58 @mattihamstra Ik vond dit al vrij verrassend, niet verwacht dat het zo goed zou gaan na de promotie @Djurovski @delichris Mogelijk is de stand helemaal niet relevant meer @iamforce1 Ik heb hele mooie maanden achter de rug en misschien wordt het nog mooier @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Kom maar flink naar huis jongen! Haha nee, ben benieuwd of één van de vier toehapt, want een solicitatiegesprek-uitnodiging staat niet gelijk aan een jobaanbod.. Ik hoop er alleszins wel op! Spaart je ook weer wat extra reiskosten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Groningen zal wel heel mooi zijn. Benieuwd of 1 van de vier ploegen toehappen of dat je toch als nog voor Europees voetbal gaat in Slowakije Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Zal toch wel dat 1 van die clubs uiteindelijk met een contract komt. Zo meer dan verdiend zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart In Slowakije gaat niet slecht nee maar 8 nederlagen is toch best veel, op slechts 9 overwinningen. Dus dan is het erg mooi maar liefst 4 ED's club je een sollicitatie gesprek aanbieden, zou echt tof zijn als 1 van die 4 en dan met name, Fc Twente voor jou kiest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Jammer van die zware nederlagen. In de stand sta je er toch goed voor als promovendus. Vier leuke clubs waar je op gesprek gaat. Ik vermoed dat Twente je voorkeur heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 9 maart Auteur Share Geplaatst 9 maart Sollicitatiegesprekken Zijn jullie er weer klaar voor? We gaan weer even aan de bak want er staan weer sollicitatiegesprekken op het programma. Mijn vader is wederom druk aan het werk dus we zullen het weer zelf moeten doen. Gelukkig liggen Zwolle, Deventer en Enschede dichtbij. Alleen de Euroborg in Groningen is wat ver reizen. We beginnen in Zwolle en Deventer. Die liggen dichtbij elkaar en kan ik mooi samen op 1 dag doen. Woensdag ga ik naar FC Groningen en donderdag is het laatste gesprek in Enschede bij FC Twente. Zwolle en Deventer We gaan als eerste naar PEC Zwolle toe. Het scheelt dat Nijverdal en Zwolle dicht bij elkaar liggen. Het is slechts 26 minuten rijden met de trein en kost mij €7,70 Daarna een stukje met de bus, lopend is het mij net even wat te ver. Ik betaal €2,18 voor de heenweg en nog eens €2,18 voor de terugweg naar het station, totaal €4,36 dus Trein van Zwolle naar Deventer Vanuit Zwolle meteen door naar Deventer, ook een klein stukje met de trein. Slechts 24 minuten. Ik heb een tijdje in Deventer gewoond dus ik ken daar de weg uit mijn hoofd. Gelukkig is de Adelaarshorst op een loopafstandje. Dat scheelt weer wat geld voor de bus Terug naar huis En zo gaan we moe maar voldaan weer terug naar huis. Gelukkig staat het eten al klaar maar ik ben echt zo gaar als een garnaal. Vroeg naar bed en morgen een sollicitatiegesprek. Morgen wel een lange reis, we gaan namelijk naar Groningen Groningen Trein van Nijverdal naar Groningen Een reis van bijna 2 uur, je moet er wat voor over hebben. Ook qua geld, €24,75 alweer weg en dat is alleen enkele reis. Dat maakt dus €49,50 totaal. We gaan naar Groningen Europapark. Vanuit daar is het op een loopafstand. Dit wist ook overigens ook al zonder dit op te zoeken, ik ben er ooit 1 keer geweest De Euroborg ligt nagenoeg naast het station Na dit gesprek is het weer tijd om naar huis te gaan. Na het gesprek besluit ik even naar de McDonalds te gaan gewoon omdat ik daar zin in heb. Gelukkig ligt het vlakbij het station. Kan ik de calorieën er weer een beetje af lopen. Die McDonalds is wel duur geworden zeg, €13,45 ben ik kwijt Enschede Trein van Nijverdal naar Enschede (Kennispark) Dit is al helemaal een thuiswedstrijd, ik ben namelijk supporter van FC Twente. Hoe geniaal zou het dan zijn om hier aan de slag te mogen? We gaan met de trein naar Enschede Kennispark, het stadion ligt hier trouwens tegen aan. Misschien interessant om te weten. Als de Grolsch Veste de 2e ring af wilt maken is er een probleem met het station, deze ligt een beetje in de weg. Als de tweede ring af gemaakt wordt moet er mogelijk een stukje over het station heen gebouwd worden. Anyway, ik stap de trein uit en loop meteen naar de hoofdingang. Na een goed gesprek gaan we weer naar huis en dan wachten we af of 1 van de clubs mij wilt. Ook moet ik dan misschien een keuze maken. Misschien blijf ik wel doorgaan met Puchov, we zitten daar in een goede flow. Ik zal hoogst waarschijnlijk een belangrijke keuze moeten gaan maken in mijn loopbaan Bij het uitstappen kijk je meteen tegen het stadion aan Saldo start update: €6.199,58 Uitgaven: €106,86 Saldo einde update: €6.092,72 Keuzes: Managen in Nederland of doorgaan in Slowakije? Er gaan een paar dagen voorbij en ik heb bericht terug gekregen. Als eerste van FC Groningen, helaas hebben zij niet voor mij gekozen. Dat maakt echter niet uit want de andere 3 clubs willen mij wel. Daarmee heb ik 3 aanbiedingen voor mijn neus liggen FC Groningen Als eerste FC Groningen dat dus niet voor mij heeft gekozen. FC Groningen koos voor Melchior Schoenmakers. Schoenmakers gaat daar €31.500 per maand verdienen, die gaat dus aan mijn neus voorbij. Dan door naar de clubs die mij wel een aanbieding hebben gedaan PEC Zwolle 17e in de Eredivisie Salaris: €10.250 per maand Doel: Degradatie voorkomen Go Ahead Eagles 14e in de Eredivisie Salaris: €8.000 per maand Doel: Degradatie voorkomen FC Twente 12e in de Eredivisie Salaris: €22.500 per maand Doel: Middenmoot Ook kan ik er voor kiezen om te blijven bij Puchov. Dit zijn mijn 4 opties. Op het moment van schrijven heb ik natuurlijk mijn keuze al gemaakt. Wat zouden jullie doen? @delichris Zeker prima voor een promovendus. Ik kan zelf echter en stap maken als ik daar voor kies @Kyrill Vooral zonde van die laatste 2 nederlagen, daardoor zie het er veel slechter uit dan dat we het de eerste seizoenshelft hebben gedaan. Twente is wel 1 van de kandidaten ja @mattihamstra Ik heb 3 keuzes, ik kan ook eventueel blijven in Slowakije @Djurovski De clubs hapten toe, nu moet ik een keuze makenn @Jónstærke Dat heb ik een half jaar geleden al ondervonden helaas. Maar achteraf is het een zegen dat Top Oss, Den Bosch en Almere City mij niet namen @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Financieel zou Twente ideaal zijn voor jou. Ook nog eens bij jou geliefdde club Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Twente natuurlijk, als het even kan Hoe dan ook zou een overstap naar NL érg tof zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart De meest logische zou twente zijn maar ik denk toch dat je ons mee gaat nemen naar deventer. Minste loon maar daar lijkt simpelweg ook de minste druk te liggen voor een trainer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Ik zou FC Twente kiezen, maar PEC Zwolle heeft ook een grote achterban en misschien wel potentie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Ik sluit mijzelf aan bij de rest, ik zou ook Twente kiezen. Echt tof dat 3 clubs je willen hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart Welkom bij FC Twente Wie goat weer naar huus! Wie had dat 3 jaar geleden gedacht na de degradatie bij Trefelin BGC? Ik ben de nieuwe manager van FC Twente, de club waar ik al heel lang supporter van ben en jarenlang een seizoenskaart heb gehad. Mij vrienden werden soms al wel een beetje gek van mij omdat ik het vaak wel beter wist maar nu krijg ik de kans om dit daadwerkelijk te laten zien. Dit is thuiskomen Werk aan de winkel Ik ben nu 2 dagen aan het werk maar het is mij nu al wel een beetje duidelijk waar het probleem ligt. Er zijn een aantal ontevreden spelers. 2 spelers kwamen al meteen naar mij toe om duidelijk te maken dat ze weg wilden. Dat ik een manager ben die net komt kijken maakt het er natuurlijk niet beter op. Ik snap ergens wel dat ze niet onder mij willen trainen. Hier is dus meteen wat werk aan de winkel, misschien moet ik alle ontevreden spelers weg doen en aan een volledige rebuild beginnen. Het zal in ieder geval een enorme klus worden Selectie Ik heb de selectie gerangschikt op salarissen en ik schrik er wel van. Wat een schrikbarende salarissen zijn er tegenwoordig bij FC Twente, dat was een aantal jaar geleden echt nog niet hoor. Toegegeven het budget is er voor maar ik vind het nog steeds exorbitant. Daarnaast kun je je afvragen of de spelers wel goed genoeg zijn voor zo'n salaris. Zeker als je je bedenkt dat we slechts 12e staan in de Eredivisie. Dat zegt toch wel wat. Van het originele team is binnen 4 jaar niks meer van over. Alleen Regeer en Taha spelen nog bij de club. Daarnaast nog wat jeugdspelers maar die gaan niet goed genoeg zijn als we de top van Nederland willen aanvallen. Er is dus flink wat werk aan de winkel. Ontevreden spelers en ook nog spelers die een salaris verdienen die ze misschien niet eens waard zijn, het lijkt er op dat we van een aantal spelers afscheid moeten gaan nemen Kevin Carlos Dit is misschien wel het grootste voorbeeld. Kevin Carlos is de meest betaalde speler maar ik vind hem helemaal geen €53,500 per maand waard. Daarnaast vind ik hem ook geen goede spits. Ik ga niet spelen met een DZS en ik vind hem echt geen targetman. Ook geen afmaker en ook geen speler die in kan zakken en teamgenoten in stelling kan brengen. Dit zijn de soort spelers waar ik dus van af wil. Dat zal mogelijk niet in een keer gaan dus ik ga er echt wel 2 seizoenen voor uit trekken om deze selectie op niveau te krijgen. Verder hoop ik dat ik persoonlijk in alle rust mijn geld kan verdienen de komende tijd Vervelend telefoontje Als laatste moet ik natuurlijk nog een vervelend telefoontje plegen. Ik moet de voorzitter van Puchov - waar ik inmiddels een hele goede band mee heb - vertellen dat ik niet meer terug kom. De voorzitter vind het erg jammer maar ook begrijpelijk. Ik vertel hem dat ik het enorm naar mijn zin heb gehad en ik ben hem eeuwig dankbaar voor de kans die hij mij heeft gegeven. Ik vertel hem ook eerlijk dat het salaris gewoon te weinig was. Ik verdien hier bijna 20 keer zo veel. Tijd om afscheid te nemen van de spelers heb ik nu niet, ik moet meteen aan de slag hier in Enschede want er is nog veel te doen. Dan heb ik ook nog het huis dat ik huur in Puchov. Ik ben nu niet in de mogelijkheid om af te reizen naar Slowakije om het huis leeg te halen en goed op te leveren. Ik betaal de huur gewoon door. Met mijn huidige salaris is dit ook geen enkel probleem gelukkig. Ik bel de huisbaas dat ik ben verhuisd maar dat ik tot de zomer de huur gewoon door wil betalen. Dan ga ik in de zomer alles regelen, voorlopig ben ik nog even druk hier in Nederland. Woning Voorlopig blijf ik nog even bij mijn vader wonen in Nijverdal. Dat wordt dus elke dag met de trein heen en weer reizen. Dat zal wel grappig zijn, in de trein zal ik wel regelmatig supporters tegen komen die ongetwijfeld een mening hebben over mijn doen en laten bij de club. Ik zoek een abonnement op en ik vind hem. Ik ga €210,23 per maand betalen en die kan dus direct naar mijn vaste lasten. Daarover gesproken, mijn huur in Puchov gaat ook gewoon door met €500. Daarnaast ben ik voor nu bij mijn vader ingetrokken. Omdat ik nu zo veel meer ga verdienen en meer verdien dan mijn vader besluit ik daarvan de huur ook te betalen. Dit kan ik makkelijk en zo kan ik wat terug doen voor mijn vader. Die huur is €1.200 per maand, dat is flink maar dat krijg je nou eenmaal in de particuliere huurmarkt. Met de dagelijkse uitgaven er bij zoals boodschappen en zo af en toe een Maccie of een KFC kom ik in totaal op een uitgavenpost van €2.670 per maand. Mijn salaris bij FC Twente heb ik nog een beetje omhoog kunnen onderhandelen, die is nu €25.500 per maand Saldo start update: €6.092,72 Uitgaven: €500 (huur huis in Puchov) Saldo einde update: €5.592,72 Nieuwe inkomsten en uitgaven vanaf januari: Inkomsten: €25.500 per maand Uitgaven: €2.670 per maand @Kyrill @delichris @Fantasy Dit was natuurlijk een hele makkelijke keuze @mattihamstra GAE had gekund, persoonlijk geen fan van die club @Djurovski Wel grappig want ik heb altijd gezegd nooit met mijn favoriete club willen te spelen in FM, en zie hier haha @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Flinke salarissen zeg ja, niet normaal. Kevin Carlos vind ik ook niet zo heel goed nee, helemaal mee eens. Veel plezier en succes bij Twente, en mooie en toffe update weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Dus toch naar je favoriete club. Jammer dat er meteen spelers komen die weg willen. Die spits is in mijn ogen ook niet goed genoeg. Meteen verkopen en er eventueel twee betere spelers voor terug halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Behoorlijke salarissen. Ook de trainer gaat er aanzienlijk op vooruit uiteraard was twente natuurlijk de keuze die te verwachten was. Succes in enschede Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 11 maart Share Geplaatst 11 maart Financieel grote stap vooruit. Sportief vermoed ik het ook wel. Het team op orde krijgen is nog wel een dingetje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BA1986 Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Mooie keuze, inderdaad het team is een beetje een allegaartje van, zover ik kan beoordelen, niet echt veel bruikbare spelers. succes met de renovatie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 13 maart Auteur Share Geplaatst 13 maart Transferperiode en januari Mijn eerste maand zit er op. Ik heb kennis gemaakt met de spelers en ik heb voor mijzelf op een rijtje gezet met wie ik verder wil en met wie niet. De selectie was veel te groot en er waren een aantal ontevreden spelers. Er is nog veel werk aan de winkel maar daar heb ik wat langer de tijd voor nodig. Ik heb een aantal spelers kunnen slijten en een aantal spelers kunnen halen. Ik heb even tijd nodig om een scouting systeem op te zetten, dat lukt gewoon niet binnen een maand. Dit seizoen zie ik dan ook als een tussenseizoen waar we in ieder geval in de middenmoot moeten eindigen. Ik moest dus heel erg op de korte termijn gaan denken. Gelukkig ben ik bij Trefelin en Puchov niet anders gewend. Ik besluit een aantal spelers te huren voor een half jaar. Zo hebben we even een aantal huurspelers maar ik denk dat we wel een selectie hebben waarmee we dit seizoen niet in de problemen komen. Bovenstaande is het team geworden, dit is voor nu even het beste wat ik kon doen. Het komende half jaar gaan we scouten en zetten we een shortlist op van spelers die we mogelijk willen aantrekken. Financieel zit Twente er best goed bij dus er is wel het een en ander mogelijk Wedstrijden Ik kende een dramatisch debuut als manager van FC Twente. De eerste wedstrijd was uit tegen de Eagles. Niet makkelijk en het is toch een soort van een derby. Binnen 22 minuten staan we al 2-0 achter, kansloos. Het lukte in de wedstrijd ook niet om dat om te draaien. Dan spelen we in de eigen Veste de wedstrijd tegen de nummer 2 AZ. Ik denk dat ik mij wel heb hersteld van die vervelende nederlaag in Deventer. In een spannende wedstrijd liepen we in de slotfase weg van AZ en wonnen we met 4-2. Uit bij Excelsior wordt ook gewonnen en dat ging alles behalve eenvoudig. 1-0 achter maar we draaien het wel om. Toch wordt het weer 2-2. In de 84e minuut maakten we de winnende en zo pakken we hier wel de 3 punten. Maar het aantal tegengoals baart nu al zorgen Saldo start januari: €5.592,72 Inkomsten: €25.500 Uitgaven: €2.670 Saldo eind januari: €28.422,72 @BA1986 Er mag wel een stukje identiteit terug komen inderdaad @Djurovski Zeker een mooie stap, er is aankomend seizoen wel het een en ander nodig ja @mattihamstra Zeker ga ik er flink op vooruit, kijk maar naar deze eerste uitbetaling @delichris De dynamiek is niet in orde, daar moet ik als eerste mee aan de slag. Ontevreden spelers weg en opnieuw renoveren @Kyrill Achteraf vallen de salarissen misschien nog wel mee, Twente heeft wel wat geld te besteden maar de spelers moeten het wel waard zijn. Ik moet flink gaan scouten het aankomende half jaar @keano77 @MNie @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Kyrill @Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Jammer van je debuut, maar daarna goed hersteld hoor. Nu goed scouten en zien wat er in de zomer mogelijk is om het team te gaan versterken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Jammer van je debuut. Erna ging het gelukkig wel beter en goed. Mooie zege op AZ. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Je bent gewoon prima begonnen als je ziet waar de club stond toen je begon. Dan is 6 uit 3 helemaal niet zo gek. ook wel lekker om je spaarcentjes omhoog te zien schieten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Compleet huurleger in Enschede op dit moment maar zoals je terecht opmerkt is het even korte termijn dit half jaartje. Jammer van het debuut maar overal een prima maand Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Geen makkelijke start in Enschede met de ontevreden spelers en het financiële snijwerk dat je toch wel hebt met de kern die je voorgeschoteld kreeg. Sportief mag je zeker van een geslaagd debuut spreken met een 6/9. Het is niet makkelijk om halverwege seizoen te beginnen. Daarom dat een aantal huurspelers halen een logische uitweg is. Volgend seizoen kan je de zomerse voorbereiding gebruiken om de kern eens grondig onder handen te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 13 maart Share Geplaatst 13 maart Had al zo'n vermoeden na je bericht in het discussietopic! Heeft die promotie je toch goed gedaan, al had ik niet verwacht dat je bij deze clubs terecht zou kunnen. Desondanks een mooie stap in je carrière en het salaris is natuurlijk ook mooi meegenomen. Geen misselijke start ook dus het korte termijn denken lijkt aan te slaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten