Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Ik word miljonair [FM24]

Thomassje123

Aanbevolen berichten

Tweede seizoenshelft

Beslissing Kosice

f9acdd63a305874c7ef4b3c6e32dbbaf.png

Ik zal meteen met de deur in huis vallen, Kosice is het niet geworden. Helaas konden we het niet eens worden over het salarisbudget. Bij Trefelin en ook hier bij Puchov werk ik al met (te) kleine budgetten en ik wilde bij Kosice graag met een wat groter salarisbudget werken. Tijdens het gesprek heb ik hier dan ook om gevraagd. Uiteindelijk heeft het bestuur van Kosice niet voor mij gekozen. Jammer maar ergens vind ik het ook niet super erg. Ik wil graag het seizoen af maken bij Puchov. Een promotie zou toch lekker op mijn cv staan, zeker na de degradatie bij de eerste club

Transfers

Over de transfers bij Puchov kan ik best kort zijn. Het team is goed voor elkaar en we staan natuurlijk niet voor niets tweede. Ik moest alleen een spits er bij hebben. Die hebben we gevonden en uiteraard is het wederom een huurspeler waar we geen salaris voor betalen. 

Bekerrun

be9f28963bffd80e841f08db38848dc7.png

Als eerste even aandacht voor onze bekerrun, deze was zeer behoorlijk dit jaar. We werden beloond met een thuiswedstrijd tegen Slovan Bratislava, goed voor de kaartverkoop. Maar we verrasten en schakelden het grote Slovan Bratislava uit. Een corner in de 10e minuut was voor ons voldoende om door te gaan. Vervolgens winnen we ook van Nove Zamky. De tweede seizoenshelft begon met de bekerwedstrijd tegen Dukla Banska. We zitten in de kwartfinale en dan heb je toch stiekem hoop dat je eventueel de finale haalt. Dukla schoot die droom aan diggelen. We hadden niks te vertellen en staan na 24 minuten 0-2 achter. Een resultaat heeft er nooit ingezeten. We zijn dus uitgeschakeld en de focus gaat volledig naar de competitie. Daarin willen we een gooi doen naar promotie. Dan wel via de eerste plaats, dan wel via de play-offs. Ondertussen is het einde van de maand februari aangebroken en dus gaan we weer beginnen

Saldo start januari: €4.699,30

Inkomsten: €1.200

Uitgaven: €870

Saldo eind januari: €5.029,30

Saldo start februari: €5.029,30

Saldo eind februari: €5.359,30

Maart

7e254f8514c5386ed843b1e110d88666.png

We moeten weer aan de bak. 1 wedstrijd in februari vlak na de bekerwedstrijd en 4 wedstrijden in maart. De competitie werd herstart met een behoorlijk doelpuntrijke wedstrijd. Tegen Bardejov werd het 3-6. We stonden 0-5 voor in de rust en in de tweede helft komt Bardejov terug tot 3-5, in blessuretijd komt de eindstand op het scorebord te staan. Tegen Pohronie ook de nodige doelpunten tegen maar we winnen die ook. Tegen Dubnica lijken we ook te winnen maar we gaven een 0-1 voorsprong weg. In de 90+5e minuut scoorde Dubnica ook nog eens de winnende. Op dit punt accepteer ik maar dat we veel goals tegen krijgen, zolang we er ook maar veel scoren. Echter is dit totaal niet mijn speelstijl maar goed, ik moet roeien met de riemen die ik heb. Laten we voor nu maar meer scoren dan de tegenstander. Dat deden we tegen Komarno en Slovan Bratislava -21 wel en we wonnen beide wedstrijden. We doen nog steeds mooi mee

Uitnodigingen

db87efb0cbd5690b9e8d6d091a53ac17.png

f400e4ee49b37dc7d988bf2136631783.png

Ondertussen hebben nog 2 clubs uit de Eerste Divisie zich uit zichzelf aangeboden bij mij. Ze zijn lovend over wat ik heb gepresteerd bij Puchov in slechts anderhalf seizoen tijd en willen mij graag hebben. Beide teams heb ik afgewezen. Er zijn namelijk 2 dingen waar ik geen zin in heb

- Werken met kleine budgetten

- Vechten tegen degradatie

Trencin en Ruzomberok staan laag op de ranglijst in de Eerste Divisie. Het is niet voor niets dat ze een nieuwe manager nodig hebben. Hier pas ik voor, ik heb geen zin om tegen degradatie te gaan vechten. Dan blijf ik liever bij Puchov en wil ik proberen om te promoveren. Daarnaast is het budget bij Ruzomberok te laag, daar heb ik gewoon geen zin in

af5e030f3a2b35abc9074d1e0846367b.png

De voorzitter kreeg lucht van het feit dat 2 clubs uit een hogere divisie mij al hebben benaderd. Hij weet dan niet hoe snel hij mij een contract moet aanbieden. Ik krijg het volgende onder mijn neus gedrukt. Zelfde salaris, zelfde salarisbudget. Ze willen een plek in de top 3 en dat is iets dat zeker kan lukken. Ik heb het voorstel in beraad

Saldo start maart: €5.359,30

Saldo eind maart: €5.689,30

@De Raam Misschien maar het heeft mijn voorkeur om deze gewoon in Nederland te halen, dat voelt toch lekker vertrouwd

@Copywriter @Kyrill @MNie Thnx

@delichris Had er best oren naar maar konden het niet eens worden over het salarisbudget

@mattihamstra Als ze mij een contract hadden aangeboden had ik het waarschijnlijk gedaan maar ze wilden mij niet meer budget geven

@Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klasse dat je een aantal clubs nee hebt verkocht. Zoals je zelf zegt staat een eventuele promotie net iets lekkerder op je CV dan opnieuw vechten tegen degradatie.

wat betreft een eventuele contract verlenging zou ik toch een tegenvoorstel doen met iets meer loon. Dat heb je wel verdiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

April

1d14a13b81a5f09b89f0789e7eab24b1.png

Geen grap, op 1 april ging speelronde 23 van start. We spelen thuis tegen Petrzalka. De wedstrijd ging redelijk gelijk op maar we verdedigden een keer goed voor de verandering. We hielden zowaar de 0, het is een klein wonder tegen een toch wel best sterke tegenstander.

Stand na 23 wedstrijden

ab868d0159bfc9a34cf69915c49f5ece.png

We zijn nog steeds lekker bezig. Die nederlaag tegen Dubnica is wel een vervelende, zij blijken een directe concurrent te zijn dit jaar. We zijn heel goed bezig en hebben al 50 goals gemaakt in 23 wedstrijden, net zo veel als Zilina. Onze problemen liggen achterin maar we scoren ook zo veel dat ik dat maar geaccepteerd heb. In speelronde 24 staat de topper op het programma, namelijk Zilina - Puchov. Het verschil is maar 3 punten. Als we gelijk eindigen gaat onderling resultaat trouwens beslissend zijn. De wedstrijd is dan ook zeer belangrijk, bij verlies kunnen we de 1e plaats wel schudden waarschijnlijk. Bij winst maken we echt kans op directe promotie en bij een gelijkspel verandert er eigenlijk niets en hebben we ook nog steeds kans om kampioen te worden. Eens kijken hoe de wedstrijd tegen Zilina is gegaan

Speelronde 24: Zilina - Puchov

448877afc95bf7dcad6bd81dca9dff3d.png

De topper staat op het programma, verlies is afhaken. We beginnen niet goed en na 4 minuten staan we 1-0 achter, dat is niet de start die je wenst. Gaandeweg de wedstrijd bleek ook wel dat Zilina veel beter was. Zilina hoort natuurlijk ook helemaal niet in de Tweede Divisie. Na de 2-0 in de 63e minuut dacht ik al wel dat het klaar was. Echter komen we snel op 2-1 en dat kan een wedstrijd omdraaien. Dat deed het niet want Zilina bleef veel beter. In de 88e minuut kwamen we met een gelukje op gelijke hoogte. Een schot wordt gedeflecteerd via Jasso en gaat pardoes de goal in. 2-2 en daar bleef het bij. Zwaar onterecht maar we maken nog kans om 1e te worden

Resterende wedstrijden

685e17e252108df4864afcb2d78ef573.png

Vervolgens krijgen wij in april een wat makkelijkere schema voor de kiezen. Alle 3 wedstrijden moeten gewonnen worden en dat deden we ook. Dat doen we zelfs overtuigend. Tegen Presov en Myjava werd zelfs de 0 gehouden. Zo gaan we nog steeds lekker door en zitten we in een bijzondere goede flow. Het zou geweldig zijn als we dat vol konden houden tot aan het einde van het seizoen

428853257cc77d5e96a90aaf345e736d.png

Ook de eerste wedstrijd in mei hebben we overtuigend gewonnen. 3-0 tegen Trebisov en wederom de 0 gehouden. Het team begint echt te swingen nu!

Stand na 28 wedstrijden

7f46b1d7d605cb86b85a86eb3d103239.png

Dat maakt dit de stand na 28 wedstrijden. Zilina maakte een uitglijder tegen Trebisov waar wij juist weer met 3-0 van wonnen. Helaas is het niet genoeg om Zilina voorbij te gaan maar er zit maar 1 punt tussen. Als wij de laatste 2 wedstrijden winnen en Zilina gaat de fout in worden we kampioen. We zijn echter wel afhankelijk van Zilina dus

Programma Puchov

5dd52d4a8c2fe57ba6177699ded718cd.png

Wij gaan nog spelen tegen Samorin en Liptovsky Mikulas. Dat zijn de nummers 13 en 4. Beide zijn te winnen. Als je niet wint van de nummer 13 verdien je het ook niet en de wedstrijd tegen Liptovsky is thuis waar we ijzersterk zijn

Programma Zilina

388ed3db95cc11dbc01495937f2cffad.png

Zilina speelt nog tegen Sered en Bardejov. Sered staat 14e en Bardejov staat 7e. Een soortgelijk programma als ons dus. Hopelijk laat Zilina punten liggen tegen Sered en kunnen wij het in de laatste wedstrijd afmaken door te winnen tegen Liptovsky. Dat is het enige scenario die ik zie om nog 1e te worden

Saldo start april: €5.689,30

Saldo eind april: €6.019,30

@mattihamstra Dat eerste is ook precies de reden waarom ik voor dit seizoen bij Puchov blijf. Contractverlenging heb ik vooralsnog afgewezen, eerst eens kijken hoe we dit seizoen eindigen

@delichris Het is zeker een lastige keuze. Ik ga dit seizoen afmaken en dan kijken wat ik wil, contract heb ik voor nu afgewezen

@De Raam Daar lijkt het wel op inderdaad dat ik betere aanbiedingen ga krijgen. Eerst dit seizoen maar eens af maken

@MNie Even afwachten, maar in ieder geval eerst dit seizoen af maken

Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Boyzone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speelronde 29: Samorin - Puchov

396e46afb7f284d406fc4a6c77439efd.png

In deze speelronde speelden we tegen Samorin en zoals gezegd moet er gewonnen worden om kans te maken op de 1e plaats en dus promotie. Het is een wedstrijd met weinig kansen maar gelukkig hadden we er ook niet zo veel nodig om te scoren. In de rust staan we namelijk comfortabel 0-2 voor. Er was niks aan de hand maar uit het niets maakte Samorin wel de aansluitingstreffer. Gelukkig kwamen we niet in de problemen. Een penalty zorgde niet veel later voor wat meer rust. We komen niet in de problemen en winnen met 1-4. Eens kijken naar wat ZIlina heeft gedaan

Wedstrijd Zilina

55114528e8f68504d269a1bc3775ce17.png

Helaas maakte Zilina geen fout bij Sered en ze wonnen eenvoudig met 0-2. Het gaat nu aan komen op de laatste speelronde

Speelronde 30: Puchov - Liptovsky Mikulas

1b3a5a95c64aba09ecc45aee803c834f.png

We moeten deze winnen maar kijken eigenlijk nog meer naar de wedstrijd van Zilina. Laatstgenoemde speelde thuis tegen de nummer 7. Wij zijn de betere ploeg en vanuit een corner komen we 1-0 voor. Er is euforie, bij Zilina was het nog 0-0. Helaas komt Liptovsky uit het niets op gelijke hoogte. Wij in de rust op 1-1 en Zilina in de rust op 0-0, het kan nog alle kanten op. In de tweede helft komt Zilina snel op 1-0 en 2-0. Na 54 minuten is het daar 2-0 en wij weten eigenlijk al dat we voor spek en bonen spelen. We deden er dan ook niet veel meer aan. We waren wel beter maar ook Liptovsky had nergens meer om voor te spelen. De wedstrijd bloedde dood en eindige in 0-0

Wedstrijd Zilina

df3c77909b5a1e699070e23b168cbc89.png

Zoals hierboven al gezegd maakte Zilina geen fout en werden ze kampioen. Wij gaan naar de play-offs

Play-off

ea2c7ba917939422c8cb4b24db01c7ba.png

In de play-offs spelen we tegen het team dat 11e werd in de Eerste Divisie en dat is Michalovce. Het is een 1 finale over 2 wedstrijden. Wij spelen eerst thuis en dan uit. Ook belangrijk om te noteren, bij een gelijke stand tellen uitdoelpunten dubbel

@De Raam Zeker, nu kunnen we onszelf nog belonen

@mattihamstra Dat had helemaal lekker op mijn cv gestaan maar helaas geen kampioen. Wel maken we natuurlijk nog kans om te promoveren

@MNie @delichris @Kyrill @Copywriter Het was inderdaad spannend maar Zilina maakte geen fout helaas

Copywriter @Djurovski @Tim Windt @delichris @Kyrill @JoonsterkeBE @Vlonkie @neva @Arezo  @keano77 @MNie  @KayDeManaager @Marius @Vlonkie @Djurovski @JoonsterkeBE @De Raam @BA1986 @Marius @mattihamstra @iamforce1 @Boyzone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Play-offs!

Play-offs voor degradatie/promotie. Zelden zijn ze saai en er gebeuren vaak gekke dingen. Denk bijvoorbeeld aan Sparta - Excelsior of wat dacht je toen van Go Ahead Eagles - RKC? Ik kan alvast verklappen, in dit tweeluik gebeurde er ook weer van alles en het deed recht aan het woord play-offs. Het was rete spannend, gauw kijken

Puchov - Michalovce

2806104d86b283c1d6648dfc9ad737f2.png

We weten allemaal dat dit soort wedstrijden erg zwaar zijn voor de club die vecht tegen degradatie. Hoe vaak zie je het mis gaan bij hun? Dat is iets daar moeten we echt van profiteren. Daarnaast zitten we ook in een geweldige flow. 11 wedstrijden achter elkaar hebben we al niet meer verloren. De wedstrijd begon echter dramatisch. Michalovce kwam 0-1 voor, eerste kans direct raak. Dat is niet hoe je wilt beginnen. Gelukkig herstellen we ons geweldig en pakken we de wedstrijd in handen. Na een half uur spelen komen we dan ook dik verdiend op 1-1. We gaan zelfs rusten met een voorsprong door een goal in de blessuretijd. We staan terecht voor, Michalovce heeft niks te vertellen, ook in de tweede helft niet. In de 65e minuut maakten we 3-1 en we lijken met een ruime voorsprong naar Michalovce te gaan. Geloof het of niet, 3-1 was echt te weinig, we hadden er nog meer kunnen scoren en het hier al kunnen beslissen. Wel gaan we met een keurige 3-1 voorsprong de tweede wedstrijd in

Michalovce - Puchov

69a4a9bb422ed20ffb95ec6b97bebd0a.png

Dit soort wedstrijden zijn altijd spannend en spectaculair en deze was niet anders. Het leek er in eerste instantie helemaal niet op dat het spannend ging worden. Binnen 45 seconden staan we al 0-1 voor. Maar misschien was het juist een voorzet van wat komen ging. In de 28e minuut komen we zelfs op 0-2 en ik waande mij al gepromoveerd. Dat is echt een hele grote fout in promotie/degradatie play-offs. Ik kreeg dan ook flink de deksel op de neus want in de rust staat het ineens 2-2. We laten de tegenstander terug komen, onze verdediging was weer even als vanouds ruk net nu ik dat absoluut niet kan gebruiken. Vlak na rust wordt het zelfs 3-2 en de spanning is volledig terug. Michalovce moet er dan trouwens nog wel 2 maken vanwege de uitdoelpunten. De wedstrijd daarna ging gelukkig voor ons een versnelling lager. Beide teams creëerden wat mogelijkheden. In de 78e minuut lijken wij het te beslissen, we komen op 3-3. Maar de goal wordt afgekeurd, buitenspel. Nog geen minuut later ligt die er bij ons in, 4-2! Onvoorstelbaar. We staan weer gelijk maar op uitdoelpunten staan we nog wel voor. Michalovce moet er nog 1 maken. Er komt een tumultueuze slotfase aan en we moeten alle zeilen bij zetten om stand te houden. Dat lukt, het blijft bij 4-2 en we promoveren!!!

c383196660d2c303aff1b929d3848bea.png

Wat gebeurde er veel in deze wedstrijd

de35fe6b5dd63aa2feadd52e6227478a.png

Wat een spanning en wat een euforie na de wedstrijd. Voor het eerst sinds 2006 (!) speelt Puchov weer in de Eerste Divisie. En dat heb ik als beginnend manager voor elkaar gekregen 

@Djurovski Bedankt, het heeft geholpen

@mattihamstra Toen Zilina 2-0 voor stond heb ik ook niet meer aanvallend gewisseld, het was klaar

@delichris Je had gelijk

@Kyrill Zeker

@iamforce1 Dat is gelukt

@Copywriter Jazeker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites