Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hoe speel jij FM?

Bolderbast

Aanbevolen berichten

Vraag 11: Welke skin gebruik jij in FM(24)?

de TATO skin. Vind ik veel overzichtelijker in een wedstrijd, en heeft ook instant result (al gebruik ik dat enkel voor oefenwedstrijden en wedstrijden die nergens om gaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag 12: Hoeveel tijd (%) besteed je verhoudingsgewijs waaraan in FM (wedstrijden, scouting, transfers, etc.)?

Transfers zijn natuurlijk het leukst dus daar gaat veel tijd in zitten. Scouten idem, kan urenlang speuren naar pareltjes. Maar juist na die inkomende transfers zijn de wedstrijden leuk.

Vraag 13: Wat doe jij met spelers die weigeren hun contract te verlengen, en in de zomer naar een andere club gaan?

Komt gelukkig niet vaak voor maar de bank warmhouden is hun dagtaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stelling 1: Ik maak fanatiek gebruik van de opstellingsplanner.

Watte?

Stelling 2: Ik laat de trainingen over aan mijn assistent. Ik steek daar geen tijd in.

Helemaal waar, heb ik meer tijd om spelers te scouten.

Stelling 3: Ik pas mijn tactiek nooit aan op de tegenstander.

Oneens, zo speelde ik voorheen wel maar sinds kort ben ik wel wat meer aan het aanpassen (en met succes, let wel ik ben geen tactisch wonderbrein a la Guido of Dans).

Stelling 4: De rugnummerlijst aan het begin van het seizoen vul ik zelf in.

Waarom zou je dat doen?

Stelling 5: De gegevenshub is een waardevolle feature waar ik wat aan heb.

Nein man.

Stelling 6: Ik maak gebruik van meerdere formaties (4-3-3, 4-4-2 etc) in mijn game.

Jazeker, wel afgestemd op de selectie maar sinds kort veel varianten met CAM's ipv buitenspelers.

Stelling 7: Ik laat de persconferenties over aan mijn assistent.

Jazeker.

Vraag 8: Wat voor wedstrijdinstellingen heb je? Denk aan 2d klassiek, camerapositie, hoogtepunten, snelheid etc.

Relatief snel, belangrijkste hoogepunten regisseur. 

Stelling 9: Ik stel zelf mijn volledige staf aan.

Ja, laat het de eerste seizoenen wel een beetje op zijn beloop maar langzamerhand neem ik de volledige controle.

Vraag 10: Wat pas je aan het uiterlijk van je manager aan?

Afhankelijk in welke manager ik kruip. Kies meestal een oud-speler die ik dan een beetje naboots.

Vraag 11: Welke skin gebruik jij in FM(24)?

Maakt niet uit, zolang het maar een instant result knop heeft.

Vraag 12: Hoeveel tijd (%) besteed je verhoudingsgewijs waaraan in FM (wedstrijden, scouting, transfers, etc.)?

95% van de tijd zit in transfers/scouting.

Vraag 13: Wat doe jij met spelers die weigeren hun contract te verlengen, en in de zomer naar een andere club gaan?

Dat moment halen ze niet, dan zijn ze al geloosd. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt er vanaf wat mijn persoonlijke doel is. Ben ik zelf een jobhopper die snel weg is dan veranderd er niks aan de status van deze speler. Ben ik een club op aan het bouwen dan is het vaak doorselecteren en een ander de kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua absolute aantallen waarschijnlijk het meest de wedstrijden, maar de transferwindows slokken ook veel tijd op, en gaan gewoonlijk 'langzamer' voorbij dan de rest van het seizoen.

Ligt er nogal aan hoe hard ik ze nodig heb de rest van het seizoen. Als ik een jeugdspeler klaar heb staan voor die positie dan zal die zeker de voorkeur gaan krijgen. Oudgedienden die er al veel jaren bij de club op hebben zitten krijgen doorgaans ook wat meer krediet voordat ze eventueel transfervrij vertrekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites