Marius Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Je blijft maar inkomsten genereren! Plaats 8 in de coëfficiëntenlijst vind ik voor een land als Polen al knap hoor. Je hebt nog steeds weinig tot geen tegenstand in eigen land dus het had me verbaasd dat er plots verschillende clubs hoge ogen zouden gooien in Europa. En op bijna je eentje kan je natuurlijk niet zorgen voor een plaats in de top 5. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Altijd vervelend die transferperiodes haha. Maar goed je handeld keurig met de nieuwe spelers. En het eigen vermogen stijgt als een malle Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 12 maart Auteur Share Geplaatst 12 maart Met ons gaat het geweldig. We zijn al jaren op rij kampioen van de Poolse hoogste divisie en geen team komt maar bij ons in de buurt. Ook Europees halen we successen, met de winst van de Champions League natuurlijk als absoluut hoogtepunt. De competitie zelf blijft achter. Oké, er was een finaleplaats in de Europa Conference League maar het Poolse voetbal leunt flink op ons. Wij moeten de punten pakken in Europa, wij leiden de toppers op voor het nationale team en wij zijn verantwoordelijk voor de grote transfers. De Zloty's worden eigenlijk alleen bij ons over de balk gegooid. Ons nieuwe doel is om de competitie mee te laten liften op ons succes. Dit gebeurt natuurlijk al een beetje maar ik heb het idee dat de clubs meer kunnen doen om aan te haken bij ons. Om dat te bewerkstelligen hebben ze alleen een zetje nodig. De eerste stappen zijn wat dat betreft gezet. De nummers 2 t/m 5 in de Ekstraklasa krijgen allemaal €10M voor een redelijke speler. Ook Raków Częstochowa krijgt dat bedrag, zij eindigden de afgelopen jaren in de top. Ik hoop dat deze 5 clubs hun selectie op deze manier een boost kunnen geven. We blijven zelf natuurlijk het belangrijkst. We blijven op 1, zowel qua beslissingen die we maken en natuurlijk mag onze plek op de ranglijst niet in het geding komen. De andere clubs krijgen alleen een financiële boost als dit voor ons mogelijk is. Het transferbeleid passen we hierop een beetje aan. We gaan meer spelers kopen om door te ontwikkelen voor onszelf maar ook voor de Ekstraklasa. Teams uit onze divisie die op spelers van ons bieden krijgen voorrang en we gaan ook spelers halen die ons niveau niet zullen halen maar bij andere clubs in de Ekstraklasa bepalend zullen zijn. Het uiteindelijk doel mag duidelijk zijn. De competitie moet sterker worden. Dit zorgt voor betere prestaties in Europa, wat tot een hogere reputatie leidt, wat weer tot meer geld leidt. Op deze manier moeten we met zijn allen uiteindelijk écht de concurrentie aangaan met Portugal en Nederland en uiteindelijk misschien nog wel Frankrijk. Dit gaat tijd kosten maar ik denk dat we hier uiteindelijk zelf ook baat bij hebben. Er zullen meer teams zijn die kunnen investeren in faciliteiten en jeugd, wat ervoor zorgt dat er meer Poolse talenten door zullen breken. Op de sloffen in Europa, het staat er echt. We ontliepen weliswaar wat grote clubs maar het gemak waarin we door de groepsfase wandelen is wel echt opvallend. Vooral de dikke uitoverwinning op Bayern München en de 5-0 tegen United vielen op. Er zijn nog 2 wedstrijden te spelen maar we hebben ons nu al geplaatst voor de volgende ronde. Met wedstrijden tegen Red Bull Salzburg en Tottenham Hotspur in het verschiet is 24 op 8 nog mogelijk. Ook in eigen land gaat het gewoon volgens plan. We hebben een paar keer wat jonge spelers en b-keuze opgesteld wat leidde tot (onterecht) puntverlies. Alsnog staan we 7 punten los. het doelsaldo geeft ons overwicht het beste aan. We winnen onze wedstrijden met zo'n 3,5 doelpunten verschil. De nationale supercup werd ook gewonnen en in de beker zijn we intussen ook alweer in de kwartfinale aanbeland. Tijd voor de volgende stap Des te lekkerder dat we al flink konden cashen deze zomer want dit betekent dat we meteen wat clubs kunnen ondersteunen. Het leek mij meer logisch om het geld te verdelen onder de subtoppers, een middenmoter of degradatiekandidaat zal denk ik meer stappen moeten maken om het niveau te verbeteren dan een club die al Europees speelt. @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Mooi en tof Willem, je er soort Building A Nation van maakt, heb ik alleen maar respect voor En geweldig dat het in de CL zo goed gaat, mooi hoor, idd op de sloffen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Het draait weer erg lekker. Mooi dat je de concurrentie gaat helpen. Benieuwd hoe lang dat gaat duren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Kijk, dit vind ik leuk Ben benieuwd op welke termijn dit successen gaat opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Hoppaaa, dat zien we graag! Zie ik nu weeer Hellas Verona? Is dat echt een Italiaans topclub geworden in jouw save? In tegenstelling tot de omgekeerde beweging zie je dit niet vaak: iemand van de lage landen die in Polen gaat bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 maart Share Geplaatst 12 maart Da’s nog eens een ferme boost voor die andere Poolse clubs! Hopelijk weten ze de injectie nuttig te besteden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 15 maart Auteur Share Geplaatst 15 maart (bewerkt) De nationale competitie sterker maken dus, dat wordt onze grote side quest de komende jaren. Als we het Plan Extra Klasse van de vorige update erbij pakken zien we veel punten die deze we deze transferperiode al meteen tot uiting brachten. Zo hebben meerdere clubs uit de competitie een speler naar ons zien gaan. €10M voor een middelmatige speler, dat moet een boost geven. Lubin was bescheiden en kocht 4 spelers voor in totaal rond de miljoen, dit is wel meer dan dat ze de afgelopen vier jaar in totaal uitgaven. We verdeelden €50M over 5 competitiegenoten Lodz huurde de aan ons verkochte speler terug en kocht een speler van Legia voor zo'n €2M. Legia was na ons de big spender, zij gaven dit seizoen in totaal €23,5M uit en incasseerden €19,5M. Mooi om te zien ook dat ze gingen shoppen bij andere teams in de competitie. Een mooi trickle down principe daar. Rakow haalde 4 nieuwe spelers, waaronder een speler die ze huren van ons. Pogon wist dan weer de weg naar Rakow goed te vinden, zij haalden daar 3 spelers weg, huurden ook nog 2 spelers van ons en kochten ook bij Ruck Chorzów en Jagiellonia Bialystok spelers weg. De investeringen betalen zich dus al direct uit. We dachten deze transferperiode ook aan onszelf. Vier van de 14(!!) nieuwelingen gaan namelijk aansluiten bij het eerste elftal en strijden voor speelminuten. Luca Longhi maakt het leven gemakkelijk op de linksbackpositie. De Italiaanse Belg is op zijn 19e al een uitstekende back en kost door een clausule in zijn contract €27M. Hij zal Martín, die al tijden weg wil, komende zomer waarschijnlijk vervangen. Kamil Lenart is een extra optie voor de spitspositie. De Pool komt uit La Masia, het jeugdcomplex van Barcelona. Bij ons zal hij vooral tegen de mindere teams minuten maken zodat we onze toppers voorin meer rust kunnen geven. Met Andrade halen we een speler die uiteindelijk Ignacio Fernández moet opvolgen. De 23-jarige Argentijn wil zijn contract niet verlengen dus zal waarschijnlijk deze zomer vertrekken. Andrade is een aanvallende middenvelder in wie ik een goede Mezzala zie. Hij is fysiek goed, technisch allround en mentaal sterk. Alleen verdedigend is hij echt minder dan Fernández. Ik denk dat de €7,5M een schijntje is voor de speler die we ervoor terugkrijgen. Het komende half jaar zal hij in de Ekstraklasa veelvuldig als Mezzala minuten maken. Benjaminsen is een rechtsbuiten. Niet echt handig als je zonder rechtsbuiten speelt maar hij is nog jong en ik zie een goede spits in hem. Vooral als je beseft dat Budka en Krawczyk niet de snelste zijn. Voor wederom €7,5M een uitstekende deal. De laatste speler voor onze eigen selectie is reservekeeper Agustín Fernández. Een 23-jarige Uruguayaanse doelman van Liverpool FC, maar dan wel die uit Zuid-Amerika. Fernández is betrouwbaar, allround erg goed en daarmee een uitstekende tweede doelman. (Oké, hij kwam al in de zomer maar ik ga de screens niet nog een keer aanpassen...) Screens Longhi, Lenart, Andrade, Benjaminsen en Fernández Spoiler Five were taken from rivals, poor, needy and desperate for money. Four were given to myself, who above all desires domination. And the last five were given to whoever wants them. Oké, er schuilt geen J.R.R. Tolkien in mij... Maar er werden inderdaad nog eens 5 spelers aangetrokken. Goedkope, goede talenten die misschien ooit een rol hier kunnen spelen maar die ik anders met alle liefde voor winst met doorverkoop verkoop. Die winst kan dan weer terugvloeien naar andere teams in de Ekstraklasa. Een andere optie is dat de spelers verkocht worden aan bijvoorbeeld Legia. In beide gevallen wordt de competitie er sterker van. Babacar N'Diaye is een 20-jarige aanvallende middenvelder die fysiek beperkt is maar technisch en mentaal goed in elkaar steekt. Mario García zat zonder professioneel contract en kon zodoende goedkoop worden opgehaald. Hij is misschien wel de beste van de vijf. Dolezal is een linksbuiten die net als N'Diaye fysiek niet echt uitblinkt, Petrovic is een kopsterke spits met goede cijfers voor Jong Slovenië en Brítez een Paraguayaanse aanvallende middenvelder die op zijn 18e al bij de selectie van het nationale team zit maar zijn debuut nog niet heeft gemaakt. Ik ga jullie niet lastigvallen met screens van deze spelers omdat ik niet denk dat zij zullen doorgroeien tot belangrijke spelers voor ons. Uitgaand was er een stuk minder activiteit. Er werden vooral spelers verhuurd of heel goedkoop van de hand gedaan. Alleen van de transfer van Jung Min baal ik. De Zuid-Koreaan had niet meer het geduld om op de bank te zitten en wilde per se weg. We bedongen nog 50% bij een doorverkoop maar ik had hem graag nog langer in Krakau gezien. Ik heb de afgelopen tijd wat vaker spelers met clausules in hun contract verkocht. Van sommigen heb ik de optie al uit laten betalen maar bij andere zit deze er nog steeds in. Het leek me handig om een overzicht te maken van de huidige transferwaarde van enkele van deze spelers, het percentage dat naar ons toe zou kunnen vloeien en om welk bedrag dit dan uiteindelijk zou gaan. De kans dat we voor al deze spelers dit bedrag ontvangen is natuurlijk ontzettend klein maar het geeft een indicatie van bedragen die eventueel ooit nog naar ons kunnen vloeien. De eerste stappen naar extra klasse zijn gezet @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 15 maart bewerkt door Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Vooral goed om zien dat de andere clubs ook daadwerkelijk iets aanvangen met het extra budget. Zelf zit je ook allesbehalve stil op de transfermarkt, maar op uitgaande vlak is het (gelukkig) behoorlijk kalm gebleven. Tussen die clausules zitten wel nog een paar mooie bedragen zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Mooi dat je de andere clubs zoveel helpt. Je hebt zelf ook erg mooie en goede aankopen gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 15 maart Auteur Share Geplaatst 15 maart Ondanks dat het een lang seizoen is schieten we er doorheen. Dit betekent een tweede update van de dag met flink wat resultaten en nog her en der wat ander nieuws. In eigen land werd de dubbel weer gepakt. In de competitie eindigden we met 93 punten weer ruim op de eerste plek en ook de Puchar Polski werd gewonnen. Opvallend was dat onze topscorer Krawczyk maar tot 21 goals in de competitie kwam. We verdelen de goals dus over meerdere schouders. In de Champions League begonnen we nog met twee wedstrijden in de competitiefase. Door deze allebei te winnen eindigden we op 24 punten. Met Feyenoord kenden we een eenvoudige achtste finale, de Rotterdammers werden twee keer opzij gezet. Hierna mochten we tegen het Real Madrid van Shaqueel Van Persie en dat hebben we geweten ook, hij maakte alle drie de goals voor de Madrilenen. Toch was dit niet genoeg. Die andere Spaanse grootmacht was wel sterk genoeg om ons uit te schakelen. Een 2-0 nederlaag in Nou Camp konden we in eigen huis niet meer herstellen. But wait, there's more! In de zomer stond namelijk ook nog de Club World Cup op het programma. In de groepsfase eindigden we, ondanks twee gelijke spelen, op de eerste plek. Door het gelijke spel tegen River Plate viste Real Madrid trouwens achter het net. De achtste finale mochten we het opnemen tegen AC Milan en na een duidelijke 3-1 overwinning was Arsenal de tegenstander in de kwartfinale. Zij gunden ons een plek in de halve finale. Hierin werd Inter weggevaagd in een spektakelstuk. De finale was om een heel andere reden spektakel. We wisten een 1-0 achterstand om te buigen naar een 1-1 ruststand maar hierna sloeg het noodlot toe. Eerste keeper Borges raakte in de kwartfinale geblesseerd en tweede keeper Fernández viel na 25 minuten uit. Toen in de 60e minuut ook nog derde keeper Kolton geblesseerd raakte was het spits Ringberg die in doel ging. We kwamen nog wel op voorsprong maar uiteindelijk maakte City optimaal gebruik van onze pech. Dan maar over vier seizoenen weer een poging wagen... Dan het andere nieuws. Allereerst de talenten die bij ons rondlopen. Maroales is het grootste talent onder de 20 volgens de NxGn 50. Met Dec hebben we nog een speler in de top 10 terwijl Longhi, Benjaminsen en Anaba zich in de top 20 terugvinden. Maroales was ook echt in topvorm dit seizoen. De rechtsback, die een onbeperkte vrijheid heeft om mee op te stomen, kwam in zijn eerste volledige seizoen tot 6 goals en 21 assists in 38 wedstrijden. Ook vanuit de jeugdopleiding kwam goed nieuws. We kregen namelijk een vrij goede lichting binnen en ook een speler die zich twee seizoenen geleden meldde in de jeugd maakt een mooie groei door. Het grootste talent van de nieuwe lichting lijkt Czerwinski te zijn. De aanvallende middenvelder krijgt net als Zaba 3,5 sterren potentieel. Met Golinski hebben we eindelijk een talentvolle keeper uit eigen jeugd, hij kan uitgroeien tot tweede of derde doelman. Czaplinski kwam dus al eerder door maar kende een geweldige groei het afgelopen jaar. Screens grootste talenten Spoiler Nog meer ander nieuws! Het voordeel van transferclausules is dat clubs deze soms al eerder willen uitkopen. Dit levert nooit het bedrag op wat een potentiële transfer op zou kunnen leveren maar in dit geval waren de bedragen erg mooi. Moldovan zou 23 tot 27,5M op kunnen leveren, dan vind ik dit bedrag ook al mooi. Bij Gomes had ik zelfs niet gerekend op een doorverkoop omdat hij ons eerder al meer dan 140 miljoen opleverde. De bijna 11 miljoen was wat dat betreft een mooie bonus. Die 30 miljoen uit de clausule buyout was voor ons weer een lekkere som om te verdelen onder de andere teams die Europees voetbal hebben gehaald. Rakow gaat de CL in en krijgt het meest van ons, Legia krijgt ook een mooie som en Lodz en Pogon moeten het met de laagste bedragen doen. Toch zou dit, samen met het geld uit de winter, een boost moeten geven aan de clubs, wat hopelijk resulteert in goede resultaten in Europa. Over goede resultaten in Europa gesproken, het afgelopen seizoen ging heel lekker. Liefst 4 van de 5 teams wisten namelijk te overwinteren in Europa. Zelf droegen we als vanzelfsprekend het meeste bij, met 11 overwinningen en een plek in de halve finale van de CL maar een niveautje lager deden Legia Warschau, Pogon Szczecin en Widzew Lodz het ook prima. Alle drie overleefden ze de competitiefase en Legia won in de achtste finales zelfs thuis van Juventus. Alleen Zaglebie Lubin stelde teleur, zij werden al in de voorrondes van de Europa Conference League uitgeschakeld. Deze collectieve prestatie zorgt er wel voor dat we Portugal voorbij stoten én ineens zowel Frankrijk als Nederland in het vizier krijgen. Beide landen kenden een erg goed 2032/33 terwijl wij daar juist een minder jaar hadden. Ik denk dat we ons vooral op Nederland moeten richten maar met een erg goed jaar zouden we zomaar beide landen kunnen passeren de komende maanden! Het tempo zit er even in dus nog maar een update! Nog nooit meegemaakt dat tijdens een toernooi zowel mijn eerste, tweede als derde doelman geblesseerd raken @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Geld moet rollen Heel leuk om te zien dat je de andere Poolse clubs gaat helpen door hen financieel sterker te maken. In the long term ga je daar zeker profijt van ondervinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart De overige ploegen maken dankbaar gebruil van het extra geld wat je ze geeft. Keurig seizoen ook ondanks dat de twee grootste prijzen niet gepakt werden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 maart Share Geplaatst 15 maart Drie keepers geblesseerd in zo'n tornooi. Je kan het zo gek niet bedenken. Naast de eigen goede resultaten is het fijn om te zien dat ook de andere clubs het prima deden in Europa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 16 maart Share Geplaatst 16 maart (bewerkt) Tempo zit er inderdaad lekker in! Mooi om wat te kunnen afkijken hoe je het aanpakt mhoo op het Extra Klasse plan. De transfer en selectieregels van Polen zullen allicht wat minder in de weg leggen dan die in Denemarken, maar er valt zeker wat mee te pakken uit je transferpraktijken! Het zat je niet mee op het club-WK, maar toch een mooi parcours al koop je daar achteraf natuurlijk niets mee. Binnen de Poolse landsgrenzen deed je wat je moet doen en in de UCL draaide een zoveelste ontmoeting met Barcelona deze keer nog eens niet positief uit, geen ramp, gewoon spijtig omdat het toch weer wat extra coëfficiëntpunten had kunnen opleveren. Maar met een voorlopige zevende plek (en toch wel wat steun van de andere Poolse ploegen) is er al behoorlijk wat werk geleverd de afgelopen jaren zo te zien! 16 maart bewerkt door Jónstærke Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 17 maart Auteur Share Geplaatst 17 maart De laatste wedstrijd van het vorig seizoen was de finale van de Club World Cup tegen Manchester City, op zondag 5 juli 2037. Onze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen stond nog geen 6 dagen later gepland, op 11 juli was Jagiellonia Bialystok de tegenstander in de Superpuchar Polski. Een 9-2 overwinning zorgde ervoor dat we het seizoen begonnen met een prijs maar dit is voor mij niet zo belangrijk. Het feit dat we twee seizoenen achter elkaar spelen zonder enige rust betekent dat we moeten waken voor blessures. Een brede selectie, in ieder geval tot de winterstop, is wat dat betreft erg belangrijk. Toch vertrokken er veel spelers, waarbij ik echt baal van het vertrek van een paar sterkhouders. Zo wilde Rejczyk zijn contract absoluut niet meer verlengen. Hij maakt gebruik van zijn transfervrije status en gaat naar FC Barcelona. Ook Piotr Piszczek komt niet meer terug naar Krakau, de huurling van Aston Villa bleek uiteindelijk te duur om definitief over te nemen. Met Ignacio Fernández vertrekt onze beste speler. De Argentijn wilde zijn contract net als Rejczyk niet meer verlengen. We kozen voor een relatief laag bedrag met 50% van de winst bij een eventuele doorverkoop. Met de andere transfers kan ik leven. Skowron is een talent maar kwam bij ons niet aan de bak, Gorzawski vertrekt voor de derde keer bij ons en hetzelfde geldt voor Kowalczyk. Herrmann was niet zeker van een basisplaats en gaat in de zandbak zo'n €35M per jaar verdienen. Voor Podlinski en Vecera kregen we boden die hoger lagen dan we verwacht hadden, hierdoor kunnen we onze eigen selectie versterken én eventueel weer meer investeren in de Ekstraklasa. We hebben ook nog een heel leger aan verhuurde spelers. Dit is een mengeling van overbodige spelers die we kochten van divisiegenoten om hun financiële situatie te verbeteren, talenten uit eigen jeugd en gehaalde talenten. Vijf van de verhuurde spelers gaan ook nog eens naar de Ekstraklasa, waardoor we weer een klein beetje invloed uitoefenen op het niveau van de competitie. Ik hoop dat we veel van deze spelers uiteindelijk weer kunnen verkopen met een mooi percentage bij een eventuele verkoop. Er werd flink verkocht en dus moesten we ook het een en ander terugkopen. Met Grosu halen we een fysiek ontzettend goede speler die de hele rechterflank kan bestrijken. Malkowski is een Pools talent die doorstroomde vanuit FC Groningen. De volgende vier spelers in de lijst kunnen we negeren, die zijn alleen gehaald als investering in de Ekstraklasa. Ook voor Cvetanovic geldt dat we niet verder op hem ingaan, hij is gehaald om later te verkopen aan een concurrent of met doorverkooppercentage. Dan komen we op de échte aanwinsten. Met Andrei Hurducas halen we een toptalent voor de achterhoede binnen. De Belg van Club Brugge kost liefst €32M maar zal meteen basisspeler worden centraal achterin. Ook Marco Bianchi is een toptalent. De 16-jarige middenvelder is al ontzettend goed voor zijn leeftijd en zal dit seizoen al zeker zijn speeltijd krijgen. Met Vojtech Sipek voegen we nog wat ervaring toe. De Tsjech is mentaal ontzettend sterk, technisch goed onderlegd en zal met zijn ervaring veel kunnen toevoegen aan onze jonge selectie. Screens Grosu, Malkowski, Hurducas, Bianchi en Sipek Spoiler Zelf zijn we natuurlijk weer actief in de Champions League maar we zijn daarin de enige Poolse deelnemer. Een niveautje lager zijn er twee teams terug te vinden. Rakow Czestochowa en Legia Warschau mogen de punten binnenhalen in de Europa League. Ik heb het idee dat beide teams zich redelijk hebben versterkt op de transfermarkt dus ik hoop op twee keer Europese overwintering. Een niveautje lager zien we Pogon Szczecin terug, van hen verwacht ik ook Europese overwintering. Widzew Lodz kwam tekort om de Europa Conference League te bereiken, zij blameerden zich in de laatste voorronde tegen St. Patrick's Athletic. Ik ben nu meer benieuwd naar de prestaties van de andere Poolse clubs dan naar mijn eigen prestaties in Europa De eerste seizoenshelft zal vooral squad management worden zo zonder zomerstop. Wat dat betreft ideaal dat we een maand rust hebben in de winter. @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Wat blijf je lekker gaan in deze game, Willem! Toch al een paar keer flinke zakken geld mogen ontvangen en ik vind het dan ook mooi om te lezen dat je dit over de competitie verdeeld om de conculega's te versterken. Heel benieuwd hoe snel zo'n competitie dan gaat meegroeien inderdaad. Wil dit op termijn ook in Ecuador gaan doen, ik heb alleen die financiële vrijheid nog lang niet. Prestaties hoeven we het in principe niet over te hebben want die zijn meer dan prima. Zou wel leuk zijn als je nog een CL aan de prijzenkast kunt toevoegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Ik vind dat je erg mooie talenten hebt aangekocht en ervaren spelers gekocht. Maar ik vind het wederom als ik eerlijk ben , aan de verkopende kant, niet heel goed. Aantal belangrijke spelers verkopen, voor niet eens zo gek veel geld. Is 47 miljoen nou echt een niet te weigeren bod voor een club als die van jou? Je hoeft toch niet altijd ja te zeggen tegen alle boden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Een speler van Groningen halen dat wordt een grote hoor. Verder prima ingekocht en als de supercup de voorbode is voor dit seizoen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 maart Share Geplaatst 17 maart Geen enkel moment rust lijkt het in ieder geval. Dan is dat WK voor clubs amper afgelopen of de transfermolen draait alweer op volle toeren. Je verveelt je in ieder geval geen enkel moment op deze manier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 19 maart Auteur Share Geplaatst 19 maart De eerste seizoenshelft was een kwestie van doseren. We willen zo goed mogelijk presteren maar moeten tegelijk rekening houden met de belasting van onze spelers. Er is namelijk geen zomerstop geweest voor onze spelers dus blessures liggen op de loer. Sterker nog ,die blessures kwamen ook. Liefst 20 spelers zijn een tijdje geblesseerd geraakt dit seizoen. Sommigen maar een paar dagen, anderen een paar maanden. Door onze brede selectie en kwaliteit zorgde dit uiteindelijk niet voor problemen qua resultaten. Sterker nog, in de Champions League bleven we ongeslagen en gingen we met 6 overwinningen en 2 gelijke spelen als nummer 4 door in de groepsfase, omringd trouwens door Engelse clubs. We hoeven dus wederom niet op te draven voor de tussenrondes in februari. Alleen de uitwedstrijden tegen Gladbach en Inter werden niet gewonnen. Spits Kalle Ringberg staat momenteel bovenaan de topscorerslijst in de CL, hij scoorde tot nu toe 7 keer. Ook in eigen land gaat het crescendo, of zoals de Polen zeggen czreszczendo. We wonnen tot nu toe al onze wedstrijden en scoorden al 85 keer, meer dan 4 keer per wedstrijd dus. Legia Warszawa is trouwens ook sterk bezig, het geld dat we hebben overgemaakt naar de hoofdstedelingen is goed gebruikt en ze zijn tot nu toe overduidelijk Best of the Rest. In de Puchar Polski is de kwartfinale inmiddels weer bereikt. Aangezien de winnaar zich direct plaatst voor de groepsfase van de Europa League moeten we misschien eens nadenken over hoeveel waarde we hechten aan deze beker. In de Europa League zien we dat Legia Warszawa het uitstekend heeft gedaan. Met 7 overwinningen en 1 gelijkspel eindigden ze overtuigend als tweede, achter Chelsea. Rakow Czestochowa wist ternauwernood de tussenronde te bereiken, met 3 overwinningen en 5 nederlagen eindigden ze als 24e in de tussenstand. Met Willem II als tegenstander wordt het moeilijk voor ze om de achtste finales te bereiken. In de Europa Conference League wist Pogon Szczecin zich niet bij de eerste 8 te voetballen, ze eindigden ietwat teleurstellend als 13e. In de tussenronde moeten ze het opnemen tegen Shakhtar Donetsk. Qua coëfficienten doen we het, mede door de 7 overwinningen van Legia, ontzettend goed. Als we de ranglijst van dit jaar pakken staan we op de zesde plaats, achter de vijf grote voetballanden. Opgeteld zijn we voor het seizoen 2038/39 nu ook Nederland voorbij. Dit zou betekenen dat we een zesde plek op de coëfficientenlijst zouden veroveren, wat zou leiden tot 2 directe plekken in de Champions League en 1 plek in de voorronde. Ook in de Europa League zouden we dan 2 plekken krijgen! Op de transfermarkt bleef het vrij rustig. We verkochten eigenlijk maar één speler die bij de eerste selectie zat. Kouloumentas is in de rangorde gepasseerd door de vorig seizoen verhuurde Kempshall en ging moeilijk doen. Toen we een kleine winst konden pakken plus de tegenwoordig bijna gebruikelijke 50% van de winst lieten we hem vertrekken. Bij Britez hoop ik op een leuk doorverkooppercentage en Halabrin en Rokita mogen de Ekstraklasa weer een beetje beter maken. Ik hoefde de transfermarkt eigenlijk niet op want ik was niet van plan om iets te verkopen. De verkoop van Kouloumentas zorgde er echter voor dat we krap zaten centraal achterin. Met de komst van Pools international Grzegorz Sobczak halen we een ervaren back-up binnen. De no-nonsense verdediger speelde jaren voor Hertha BSC en komt nu dus terug naar Polen. Met hem is de selectie rond voor de tweede seizoenshelft. Screen Grzegorz Sobczak Spoiler @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Frankrijk gaat relatief gezien een boel punten verliezen, dus als je deze lijn kunt doortrekken kun je zomaar een mooi stapje maken op de coëfficiëntenranglijst Nationaal staat er weer geen maat op, maar dat mag inmiddels nauwelijks nog nieuws genoemd worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Gaat erg goed, op alle fronten, heel mooi en fijn. Fijn dat Legia ook heel erg goed doet, in de EL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 maart Share Geplaatst 19 maart Qua eigen resultaten loopt het voorspoedig, maar ook over de andere Poolse clubs in Europa kan er niet geklaagd worden. De vraag richting de toekomst is natuurlijk of die andere clubs ook kunnen blijven presteren als ze een niveau hoger (bvb CL ipv EL) moeten aantreden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten