ElMarcos Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari Een leuke overstap naar N.E.C. hierna. Nu maar hopen dat ze behouden blijven in de Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 29 februari Share Geplaatst 29 februari NEC gaat niet degraderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart De overstap naar NEC had ik écht niet zien aankomen Wel nog even die titel pakken hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Benieuwd of NEC erin blijft. Mooie stap wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 1 maart Auteur Share Geplaatst 1 maart #18 Ons sal sien waar die skip beland Mijn hoofd zit al grotendeels in Nijmegen, maar m'n voeten staan nog gewoon in Durban. Om kans te maken op de titel zullen we alle duels die komen gaan moeten winnen én hopen dat Sundowns ergens wat punten gaat verspelen. Dus laten we snel een blik werpen op de resultaten, waarin we zien dat we slechts drie van de resterende vijf duels wisten te winnen. En dus kan de snelle rekenaar zich wel inbeelden dat dat niet afdoende was voor de titel. Jammer, maar helaasch. Met een gat van negen punten voor ons moeten we aanzien hoe Sundowns hun zoveelste titel wist binnen te slepen. Gezien de reeks van wedstrijden zoals zij dat de afgelopen dertig potten hebben neergezet kunnen we niet anders concluderen dat hun titel meer dan terecht is. De minste tegengoals, de meeste doelpunten gemaakt en dus zo goed als vanzelfsprekend ook het meeste aantal punten van allemaal. Snel door dan maar, want ons volgende avontuur wacht al weer. Maar voordat we daadwerkelijk een blik gaan werpen op de Nederlandse Eredivisie; eerst nog een snelle kijk op de statistieken van het afgelopen seizoen. Veel spelers die zijn geëindigd in de dubbele cijfers als we kijken naar doelpunten en assists, zoals ik het graag zie. Niet één speler waar je van afhankelijk bent, maar een grotere hoeveelheid spelers die hun bijdrage in zowel voorzetten als goals uitdrukken. Waar het vanaf nu om draait dan: NEC. Uiteindelijk werd er in de laatste vijf wedstrijden niet meer gewonnen en dus verzamelde NAC Breda één puntje meer dan wij. Of nouja... 'wij'. Leiwa deed z'n best, maar kon er niet meer van maken helaas. Het zal nog een hele kluif worden om hier wat van te gaan maken en we zullen dus nog maar moeten zien of dat in de Keuken Kampioen Divisie of in de Eredivisie moet gaan gebeuren. Hoe dan ook staat er eerst een tweeluik met TOP Oss op het programma. Ik mag toch hopen dat dat niet al te veel problemen gaat opleveren en dat de Brabanders gemakkelijk opzij gaan worden gezet. In de derde ronde, de finale, kan het altijd alle kanten op. Ga maar eens een compilatie bekijken van alle finalewedstrijden in de KKD/Eredivisie promotie-degradatiewedstrijden van de afgelopen tien jaar. Gegarandeerd spektakel, gegarandeerd genieten. Tenzij je supporter of fan bent van de verliezende partij natuurlijk, maar bon. @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister@Boyzone@Thierryvane Duimen. Vingers gekruist. Bidden. Noem het maar op. Ik mag toch van harte hopen dat we gewoon in de Eredivisie mogen starten volgend jaar, maar ik heb het alles behalve in eigen hand. Frustrerend, maar het is niet anders. Ik zal met bovengemiddelde interesse de play-offs gaan volgen In de volgende update de seizoensfinale in Nederland. Bedankt allemaal voor jullie reacties weer en voor het volgen van dit verhaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keano77 Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Misschien is het mislopen van promitie juist in je voordeel. Dat ze dichtbij waren en jij ze met een kampioenschap naar de eredivisie kan brengen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart (bewerkt) Toffe en mooie update 1 maart bewerkt door Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart #LeiwakabessyArmy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Je zou vooraf uitgaan van een finale tussen Cambuur en NEC, maar ook dan is niks zeker. Wellicht is starten in de KKD ook goed voor de club, schone lei! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Jammer dat je geen titel kon pakken. Maar nu maak je me wel nieuwsgierig in welke competitie je gaat spelen met NEC. Dus kom maar op met die update. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Tegen het moordend tempo qua puntengewin van Sundowns was geen kruit opgewassen jammer genoeg. Snel op het vliegtuig naar Nederland inderdaad waar het toch wel enerverend moet zijn om alleen maar te kunnen afwachten op het verdict. Met een propere lei in de KKD beginnen is misschien niet eens zo slecht maar logischerwijs ambieer je natuurlijk een ticket voor de Eredivisie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Mooi en toffe update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 maart Auteur Share Geplaatst 2 maart Weer een groot dankwoord aan @De Raam voor deze banner. #19 Spanning en sensatie. En blunders. De promotie-degradatiewedstrijden in Nederland zijn altijd een garantie voor spektakel. Dit jaar was daar geen uitzondering op, waarbij ik natuurlijk met name de duels van NEC Nijmegen met bovengemiddelde belangstelling vanaf de tribune ben gaan bekijken. In het eerste duel dat ik bekeek was ik in slaap gevallen. Maar oprecht in slaap gevallen. TOP Oss realiseerde twee doelpogingen (xG 0,16) en NEC kwam tot het dubbele daarvan (xG 0,21). Het moge dan ook geen verrassing zijn dat de brilstand op het scorebord bleef staan. Gelukkig werd er in 'eigen huis' orde op zaken gesteld en dankzij doelpunten van Hansen, Proper, Dani en Mattsson werd er een klinkende 4-0 overwinning genoteerd. Je zou kunnen zeggen dat @Jotew er kijk op heeft, want de finale werd inderdaad Cambuur tegen NEC. Te beginnen met een duel in Leeuwarden, waar we niet mochten klagen dat het een gelijkspel werd. Alhoewel, met een tegentreffer in de 92e minuut voelt het toch wel enorm zuur aan. Een overwinning op verplaatsing had een zeer gunstige uitgangspositie opgeleverd, maar ook nu is er natuurlijk geen man overboord. Als net als tegen TOP Oss de machine gaat draaien in de return, dan is er niets aan het handje. Dat was echter buiten doelman Geneste gerekend. Joep Geneste, geboren in 2007 (!) en nog altijd een broekie, stond onder de lat. Met zijn twintig lentes is het natuurlijk ook niet een doorgewinterde keeper die al finales in de benen heeft. Iets dat zeven minuten voor het verstrijken van de reguliere speeltijd pijnlijk duidelijk werd. Een ingooi die hij naar linksback Stenmark wilde werpen eindigde via de binnenkant van de paal in het eigen doel. Ja, echt waar. Het leek wel een FIFA-glitch, maar dan in FM. Gezien het spelbeeld volledig onnodig en extra pijnlijk, omdat we de pot in Leeuwarden remiseerden en nu opnieuw met een gelijke stand eindigden dankzij dit moment van verstandsverbijstering. In de verlengingen werd er niet meer gescoord en dus moesten er strafschoppen aan te pas komen. En dan raad je het natuurlijk al, want het is en blijft FM. De bezoekers namen deze beter en wij blijven met lege handen achter. Cambuur een niveautje omhoog, NEC een niveautje omlaag... Kijken we naar de selectie, dan valt ook direct op dat het een allegaartje is van nationaliteiten. Een Scandinavische enclave, een verdwaalde Spaanse Venezolaan, een Portugees, een Hondurees... Aan mij de taak om hier weer een mooi geheel van te gaan smeden, want het moge duidelijk zijn dat deze samenstelling niet de gewenste resultaten opleverde. Voor mijn eigen overzicht - en ter indicatie voor jullie - alvast een idee van de spelers die in mijn ogen hoe dan ook (mogen) vertrekken. Natuurlijk keren de gehuurde spelers terug naar hun eigenlijke broodheer, maar daarnaast zijn er nog verschillende spelers in het bezit van een aflopend contract of in het bezit van een te beperkte kwaliteit. Of in het bezit van een contract dat gewoonweg niet houdbaar is voor een club in de KKD. Salarissen van meer dan twee ton op jaarbasis zullen bij hoge uitzondering blijven, maar het merendeel van de grootverdieners zal gaan vertrekken. Hopelijk kunnen we Bart van Rooij en Mees Hoedemakers wel voor de club behouden, ondanks hun ontspanningsclausule bij degradatie. Zo is de Rooij voor 2,6 miljoen op te halen en moet Hoedemakers slechts 4,1 miljoen euro kosten. Een schijntje voor een speler van hun kwaliteiten, als je het mij vraagt. @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Dansmeister@Boyzone@Thierryvane Bedankt allemaal weer voor jullie enthousiasme. Ik heb jullie niet te lang in spanning gehouden Het gaat dus een avontuurtje in de KKD worden; iets wat ik zelf niet helemaal voor ogen had. Maar goed, het is niet anders. Op naar een mooi nieuw seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Jammer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Van Zuid Afrika naar de KKD, ik denk niet dat het niveau verschil heel groot zal zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Wat een manier om te degraderen! Die keeper gaat wellicht rechtstreeks de transerlijst op? Wellicht typeert het ook een beetje het seizoen van een degradant, waarin vaak alles tegen zit. Volgende jaar er dan maar met nieuwe moed invliegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Zonde dat je naar de KKD moet, maar daar en titel pakken is wel erg mooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Denk dat je een niveau lager start dan gewenst, maar je behoort direct tot de titelkandidaten, dus wie weet mag je een kampioenschap toevoegen en van daaruit verder bouwen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Op de één of andere manier voelde je het aankomen. Aan de ene kant waardeloos dat je in de KKD binnenkomt. Anderzijds een mooie kans om schoon schip te maken, te bouwen aan een nieuw elftal en te proberen binnen één seizoen weer in de Eredivisie te belanden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Dat wordt een kampioenschap op het tweede niveau Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Grote Nijmegense kuis kan beginnen! Ergens jammer dat je in de KKD begint, maar geeft je wel de tijd om te bouwen en hopelijk freewheelend naar de titel te gaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Succes in de kkd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 2 maart Share Geplaatst 2 maart Gaat niet heel slecht vriend!!! Kutgw! Graag niet in de mentions worden meegenomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 3 maart Auteur Share Geplaatst 3 maart #20 Datum: 14 juni 2027 Eindelijk was het dan zo ver; op 14 juni mocht ik mij eindelijk officieel melden in Nijmegen. Met een selectie vol dure, ongelukkige, kwalitatief tekort komende en redelijk uit balans zijnde spelers begonnen we dit avontuur in de Keuken Kampioen Divisie. De journalisten van FMInside vroegen er bij de persconferentie dan ook direct naar: "Hoe ga je er [in hemelsnaam] voor zorgen dat dit weer een geoliede machine wordt?" Goede vraag. Eenvoudig antwoord. Beginnen met een grote schoonmaak. Oftewel; de bezem erdoorheen! Bij mijn aankomst kreeg ik nog een bericht van Gert de Visser, die zich spelerscontactmedewerker mag noemen binnen de club. Joost moge weten wat dat exact inhoudt, maar ik kreeg in ieder geval een lijstje met ontevreden spelers. Nu is mijn houding daarin vrij simpel; als je hier niet wil zijn, dan wieber je maar lekker op. Binnen een week of twee had ik al aardig wat lijntjes uitgegooid. Alassane Ndao en Gökhan Akkan waren al aangetrokken voordat ik mijn handtekening zette. Een veel te dure buitenspeler uit Senegal en een nog veel duurdere doelman uit Turkije. Die gingen bij aankomst linea recta de transferlijst op, want zulke dure jongens hebben we niets aan in de KKD. Voor hun salaris kunnen we twee of misschien wel drie andere spelers onder contract nemen, dus die zijn we liever kwijt dan rijk. Ik belde wat contacten in IJsland op om te kijken of daar wat talentvolle jongens voor een klein prijsje op te pikken waren, wat ook bleek. Brynjar Friðriksson komt voor maximaal €50.000,- over van FH en Hans Viktor Hjálmarsson komt voor maximaal €80.000,- over van Vikingur. Beide jongens zijn het beste op te stellen als centrale verdediger, waar ze dan ook vooral hun minuten zullen gaan maken. Zo hadden we achterin de zaakjes direct aardig op orde, waarna de focus naar de twee voorste linies kon. Voor versterkingen op dat vlak keken we vooral naar de traditionele top-3 van Nederland: PSV, Feyenoord en Ajax. Zij lieten enkele spelers uit hun contract lopen, waar wij dankbaar gebruik van maakten. Het verbaasde mij wel dat deze jongens niet al eerder waren vastgelegd door andere clubs, maar daar hoor je mij verder niet over klagen. Allereerst verwelkomden we Fodé Fofana, de diepe spits annex linksbuiten die vooral bij Jong PSV furore maakte. In het seizoen 2026/2027 maakte hij definitief de overstap naar de A-selectie, maar verder dan vier invalbeurten kwam hij daar niet. Voorin zal hij gezelschap krijgen van Jaydon Banel, die op beide flanken uit de voeten kan. Met zijn sterkere rechtervoet zie ik eerder een rechts- dan een linksbuiten in hem, maar zo'n veelzijdige speler is fijn om toe te kunnen voegen aan de spelersgroep. Vorig jaar was hij basisspeler bij de kampioen van de Keuken Kampioen Divisie: Jong Ajax. Een definitieve doorbraak in Amsterdam bleef uit, waardoor hij wel open stond voor een avontuur in Nijmegen. En dan tot slot twee Feyenoorders: Lennard Hartjes en Mimeirhel Benita. De verdedigende middenvelder en de rechtervleugelspeler kwamen gezamenlijk over naar NEC, nadat ook zij niet wisten door te breken in de hoofdmacht van hun vorige broodheer. Welkom allemaal! Kijken we naar de uitgaande transfers, dan valt op dat Sontje Hansen al direct de nodige miljoenen opleverde. Hij verkoos een dienstverband bij Espanyol boven een carrière in Saudi-Arabië, wat mij in positieve zin verbaasde. Er zijn toch nog spelers die verstandige keuzes maken, zo blijkt. Voor 13,5 miljoen euro vertrekt hij naar Spanje. Iets eerder namen we al afscheid van verdediger Gustaf Bruzelius, die niet meer bij de club wilden blijven na de degradatie. Bon, jullie weten mijn standpunt dan. Houdoe! Dan zijn we er nog niet, want we zijn pas een week of twee onderweg en de transfermarkt is nog in zo goed als alle landen open. En dus konden we ons opmaken voor een ware transfercarrousel. Te beginnen met Anton Kralj, de linksback uit Zweden die zijn aflopende contract niet wilde verlengen. Daar kan ik persoonlijk erg slecht tegen, dus mocht hij uit gaan kijken naar een nieuwe werkgever. Cardiff had daar - met enkele andere gegadigden - wel interesse in en had daar maar liefst 3,5 miljoen euro voor over. Strik erom, op naar Wales. Spoiler En dan Joep Geneste. Ik wil niemand persoonlijk aansprakelijk stellen voor de degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie, maar je kunt begrijpen dat ik niet bepaald overtuigd was van zijn kwaliteiten. Noem het hard, maar de 20-jarige goalie mocht voor elk aantrekkelijk bod vertrekken. Uiteindelijk was het Grimsby dat interesse toonde in zijn diensten en daar nog geld voor over had ook. Al hadden ze €1,- geboden, zelfs dan mocht 'ie weg. Hoe dan ook, de mazzel. Dan een uitgaande transfer die ik niet per se voor ogen had, want Magnus Mattsson had de hele Keuken Kampioen Divisie in zijn eentje aan gort gespeeld als hij dat zou willen. Helaas wilde hij zelf graag vertrekken na de degradatie, wat ik mijzelf natuurlijk ook goed kon inbeelden. Dat er dan een club uit Saudi-Arabië is die er uiteindelijk mee vandoor gaat, dat vind ik dan ook wel weer eeuwig zonde. Een voetballer mijn zijn kwaliteiten... Maar bon, zijn carrière, zijn keuzes. Spoiler Na het vertrek van Geneste zaten we wel met een gebrek aan doelmannen in de selectie, waardoor ik bij partnerclub TOP Oss besloot te gaan kijken. NEC en TOP hebben een samenwerkingsverband waarbij blijkbaar is afgesproken dat spelers van TOP altijd gratis op te pikken zijn door NEC, waar ik vriendelijk gebruik van maakte. Doelman Calvin Raatsie maakt de overstap naar Nijmegen om bij ons onder de lat plaats te nemen. In mijn ogen zal hij de nieuwe eerste keeper worden. Garanties kan en wil ik niet geven, maar voorlopig is hij onze #1. Spoiler Een transfer die ik ook met lede ogen aanzag, was die van Bart van Rooij naar Al Shabab. Ook hij vertrekt dus naar Saudi-Arabië, waar zijn nieuwe broodheer de degradatieclausule activeerde die de rechtsback in zijn contract had laten opnemen. Eeuwig zonde wat mij betreft. De in Escharen geboren en bij NEC opgeleide back gaat daar geld bijeen harken. En af en toe een potje voetballen voor een handvol toeschouwers. Succes knul. Spoiler Tot slot een transfer die ik zelf initieerde en waar ik dan ook érg content mee was; het vertrek van doelman Gökhan Akkan. Een tijdelijk vertrek weliswaar, maar Cagliari wilde hem graag huren en zo goed als zijn hele salaris voor hun rekening nemen. Daar zijn salaris voor mij het grootste struikelblok was, wilde ik hier best aan meewerken. Mocht hij de Italianen goed bevallen, kunnen ze hem het komende seizoen overnemen voor iets meer dan acht ton. En zo zijn we, schrijvende 8 juli 2027, een week verder nadat de transfermarkt haar deuren opende. Met onderstaande selectie (gesorteerd op salaris) valt op dat er nog wel wat te snijden valt in de salarissen. Sowieso is alles boven de twee ton per jaar not done wat mij betreft, dus als het even kan doe ik Alassane Ndao en Denil Maldonado liever vandaag dan morgen nog van de hand. Ik sluit niet uit dat we ook nog enkele versterkingen gaan halen, maar we zullen de portemonnee enkel verstandig trekken wanneer zich een mogelijkheid voordoet. Alle ontvangen miljoenen bewaar ik liever voor volgend seizoen, dan dat we nu met geld gaan smijten wat niet direct nodig is om promotie uit de KKD te bewerkstelligen. Aan de uitgaande transferzijde zijn we ook nog lang niet klaar, getuige de bovenmatige interesse in sommige spelers. Jongens als Tavsan, Proper, Netten en Hoedemakers zie ik liever niet vertrekken, dus bij biedingen op hen zal ik wat meer afhoudend reageren dan wanneer er een club interesse toont in Alassane Ndao of Denil Maldonado. Zoals te zien is, hebben we op de onderste zes jongens vandaag de dag reeds een bod in overweging. Daar staat nog wel een en ander te gebeuren dus. to be continued... @RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE@Kyrill@Thomassje123@ElMarcos@Boyzone@Thierryvane Wil je niet langer uit de mentions, lees je het toch niet en reageer je met alleen 'lekker bezig' voor je eigen exposure of heb je gewoon genoeg van dit verhaal? Laat het me weten en ik haal je uit bovenstaand lijstje. Door naar het inhoudelijke dan; bedankt voor alle likes en reacties weer. Tof dat jullie het verhaal volgen, ondanks dat we een niveautje lager gaan acteren dan initieel beoogd. Of we direct kampioen gaan spelen, dat moet ik nog maar zien. De KKD is een gekke competitie, waarin veel ploegen van elkaar kunnen winnen. Ik ben ervan overtuigd dat (directe) promotie er wil in moet zitten overigens, maar uiteindelijk voetballen we op (kunst)gras en niet op papier. Dus dan kun je op papier de juiste poppetjes hebben aangetrokken; als ze op het gras niet presteren dan heb je daar helemaal niets aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 3 maart Share Geplaatst 3 maart (bewerkt) Wat een opwindende update van je Football Manager novelle! Ik was echt geboeid door de nieuwe wendingen in het verhaal en de ontwikkeling van de personages. De manier waarop je de strategieën en de spanning van de transferzomer beschrijft, laat me echt meeleven met het team. Ik kan niet wachten om te zien hoe de rest van het seizoen zich zal ontvouwen. Ga zo door met het geweldige werk! Met vriendelijke groet, Dans 3 maart bewerkt door Dansmeister Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten