19CH98 Geplaatst 9 oktober 2023 Share Geplaatst 9 oktober 2023 (bewerkt) Uitdaging van de maand Punten (per uitdaging) Beginner: 10 Gevorderd: 25 Expert: 50 In dit topic worden alle maandelijkse uitdagingen bijgehouden. De uitdaging zelf kun je via de link bekijken of de frontpage van Managers United. In deze eerste post zal uiteraard een lijst worden bijgehouden van alle artikelen, evenals in het overzichtstopic zelf. Heb je een uitdaging afgerond, post je resultaten dan hier en tag @19CH98 om opgenomen te worden in de hall of fame. Uitdaging 1 (november): Uitdaging 2 (december): Uitdaging 3 (januari): Uitdaging 4 (februari): Uitdaging 5 (maart): Uitdaging april Uitdaging mei Uitdaging juni Tijdens de zomervakantie zijn er geen uitdagingen geweest. Uitdaging september 9 september bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Het is vandaag 6 november, een bijzondere dag voor fans van Manchester United. In 1986 nam Sir Alex Ferguson op die dag namelijk het roer over bij the Red Devils. zij stonden op dat moment voorlaatste op het hoogste Engelse voetbalniveau. Toen de topcoach een kleine 27 jaar later afscheid nam was de prijzenkast een stuk voller dan bij zijn aankomst met onder meer meerdere Champions League titels. Eenzelfde karwei staat jou te wachten in deze uitdaging. De uitdaging De uitdaging is om met de club die op 6 november 2023 voorlaatste staat in de Premier League de prijzenkast van Sir Alex Ferguson te evenaren voor het einde van het seizoen 2049/50. Dat houdt in dat je de volgende prijzen minstens moet pakken: – 13x Premier League – 10x Community Shield – 5x FA Cup – 4x League Cup – 2x UEFA Champions League – 2x FIFA Club World Cup – 1x UEFA Europa League – 1x UEFA Super Cup Daarnaast zijn er nog bepaalde checkpoints met betrekking tot wanneer je eerste successen moeten komen. Dit zijn er vier en ook deze zijn geïnspireerd op de Schot. Deze zijn hieronder in een overzichtelijke opsomming weergeven. – Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup – Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel – Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94 – Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook. Puntentelling Elke uitdaging die wij posten in het uitdagingen en prestaties forumgedeelte levert punten op voor de Hall of Fame. Wanneer je een uitdaging afrondt kan je je punten verzilveren door screenshots te laten zien in het desbetreffende topic en @19CH98 te taggen. Voor deze uitdaging kan je maximaal 120 punten verdienen. Dit doe je door in 27 seizoenen Sir Alex Ferguson te evenaren met de door jouw gemanagede club én alle checkpoints onderweg te behalen. Voor elk checkpoint onderweg dat je niet weet te behalen gaan er 25 punten van je score af. Extra uitdaging Mocht deze uitdaging nog uitdagender voor jezelf willen maken kan je jezelf ook nog de volgende restricties opleggen om helemaal in de huid van de legendarische Schot te treden: – Maak zoveel mogelijk gebruik van je eigen jeugdopleiding, Sir Alex Ferguson had onder meer de legendarische Class of 92 tot zijn beschikking met onder meer Beckham, Giggs, Scholes en Neville. – Doe geen zaken met je rivalen. Mocht je Manchester United zijn dan vallen daar ploegen als Liverpool en Manchester City onder. – Trek maximaal 8 spelers aan per seizoen. Ferguson heeft nooit meer dan 8 spelers in een seizoen gehaald naar de club. Mocht je deze uitdaging (of een andere) willen aangaan vergeet dan zeker niet je voortgang te delen op ons forum. Veel plezier en succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Laat ik nou al net bezig zijn met deze challenge. Inmiddels iets meer dan een jaar werkzaam bij Bournemouth. Vlak voor de winterstop en ben nog vol op in de race voor een CL ticket. Blijft altijd een leuke uitdaging dit. De focus op jeugd moet ook lukken met deze Youth Intake hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 @neva Wellicht een stomme vraag, maar het gaat er dus om dat je een game start, vakantie doet tot 6-11 en dan kijkt wie er voorlaatste staat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 5 minuten geleden zei Elsjorro1990: @neva Wellicht een stomme vraag, maar het gaat er dus om dat je een game start, vakantie doet tot 6-11 en dan kijkt wie er voorlaatste staat? Yes dat is de bedoeling. 6 november nam Ferguson Manchester United over dat op dat moment op de voorlaatste plaats stond. Ik heb eventueel wat games liggen met verschillende clubs op 6 november, maar deze heb ik wel in de beta gestart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 5 minuten geleden zei bas huijsmans: Yes dat is de bedoeling. 6 november nam Ferguson Manchester United over dat op dat moment op de voorlaatste plaats stond. Ik heb eventueel wat games liggen met verschillende clubs op 6 november, maar deze heb ik wel in de beta gestart Ben er al een gestart en as we speak op vakantie. Doe het gewoon 1 keer en dan pak ik het team wat een na laatste staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 20 minuten geleden zei Elsjorro1990: @neva Wellicht een stomme vraag, maar het gaat er dus om dat je een game start, vakantie doet tot 6-11 en dan kijkt wie er voorlaatste staat? Klopt! Uiteraard kunnen wij ook wel een game uploaden, maar ik geloof dat de meeste PC's die vakantie tot 6 november zo voltooid hebben. Zeker als je de game laat start (start CL wedstrijden). En als wij een game uploaden heb je maar 1 keuze natuurlijk, dat wilden we de spelers ook niet aandoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Nou daar gaan we: Stiekem was Everton misschien leuker geweest, maar we gaan het dus met Brentford doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FCGPeter Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 Hoeveel competities/landen selecteren jullie voor deze game? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 2 uur geleden zei FCGPeter: Hoeveel competities/landen selecteren jullie voor deze game? Ik heb, uit mijn hoofd, een stuk of 5 landen geselecteerd. Engeland en de grotere landen er naast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 7 november 2023 Share Geplaatst 7 november 2023 het start hier met Burnley, klein gelukje wel dat we nog 2 wedstrijden tegoed hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Ik weet niet of het, net zoals bij de andere topics, ook de bedoeling is om updates hier te plaatsen? Mocht dat niet het geval zijn, haal dit dan maar weer weg. Brentford seizoen 1 Brentford dus. Ik moet zeggen, voor mij een op voorhand onbekend elftal. De enige info die ik er over had was dat Mark Flekken er op doel stond. Afijn, een blik op de selectie en dat stemt best wel tot tevredenheid: Spelers als Ajer (Fm-held), maar ook Hickey, Damsgaard en natuurlijk de geschorste Toney zijn meer dan prima spelers. Ik laat de transfers even achterwege, want die lijst is gigantisch. De enige transfer die ik gedaan heb, is het ophalen van Thiago Almada voor een miljoen of 18 in de winterstop. Geen cups dit jaar. Er was er nog eentje (Ik meen de FA) waar ik in zat en daar vloog ik direct uit tegen Middlesbrough. Premier League Het zat allemaal relatief dicht op elkaar nog op 6-11-2023. Tussen ons en de Europese plekken bij overname zat 8 punten verschil. Dat is niks. Wat wel mee hielp, was de reeks die we zouden gaan krijgen. Brentford had namelijk al Liverpool/Newcastle/Man UFC/Man City gehad. Wat eigenlijk inhield dat wij een reeks in gingen van: Nottingham Forest, Arsenal, Fulham, Brighton. Aston Villa, Spurs, Chelsea Crystal Palace, Burnley en Westham voor de jaarwisseling. Hahahaha, dat is Engeland he. 10 wedstrijden in een periode van 1,5 maand. Maar goed, we kwamen deze periode goed door. Enkel Arsenal verloren we, Spurs speelden we gelijk en Chelsea wonnen we thuis zelfs met 2-0. Het grote verschil werd aan het eind echter geslagen: Vanaf Chelsea uit op 2-3-2024 verloren we geen wedstrijd meer. 9 wedstrijden werden gewonnen, 2 werden er gelijkgespeeld. Dit werd uiteindelijk genoeg om ons te plaatsen voor de Europa League! Dit is de selectie die het heeft gedaan: Uitblinkers toch wel Toney en Almada, die een gigantische invloed hadden in de 2e seizoenshelft. Nu kijken wat we qua transfers kunnen. Spelers zijn meer dan genoeg geld waard dus ik denk wel dat we rigoreus gaan schiften. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 1 uur geleden zei Elsjorro1990: Ik weet niet of het, net zoals bij de andere topics, ook de bedoeling is om updates hier te plaatsen? Mocht dat niet het geval zijn, haal dit dan maar weer weg. Bedoeling is een groot woord maar updates zijn geen probleem. Vind het persoonlijk ook heel leuk om te lezen hoe er met de uitdagingen die door ons verzonnen worden wordt omgegaan. Een mooie start in ieder geval, als je zo doorgaat verwacht ik een succesvolle uitdaging! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 @19CH98 Misschien een stomme vraag: Is en EL zege ook te vervangen door een extra CL zege? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Je bent ambitieus Ik denk niet dat SAF het heel erg zou vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 1 uur geleden zei neva: Je bent ambitieus Ik denk niet dat SAF het heel erg zou vinden. Naja, het was meer vanuit die nieuwe opzet: Het is vrij lastig om je voor de EL te kwalificeren als je CL speelt, omdat je niet meer terug kan zakken. Dan zou ik expres al een jaar weg moeten gooien, want die klerelijers uit Engeland winnen vaak ook nog even een EL ofzo, waardoor er 5 CL plekken zijn. Zo liep ik dus dit seizoen EL deelname mis, omdat Liverpool de EL won. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Brentford seizoen 2 Je zou je bijna afvragen of ik nog wel een leven heb buiten FM. ik denk niet dat ik ooit zo snel en zo heftig verslaafd ben geraakt aan een versie van FM. World Of Warcraft-achtige proporties begint dit aan te nemen, Ik zit al bijna op 10% van de speeltijd van FM2023 Transfers Tja, Engeland he. De financien daar houden in dat je bijna elk jaar een half nieuw elftal kan scoren. Vanaf Adryelson zijn de transfers voor het nieuwe seizoen. Een sterke centrale verdediger. Martinez is een leuk talent die mag gaan rijpen. Maar in de zomer gaan we echt los: Eerst verkopen we wat spelers. Raya is een uitstekende keeper, maar 60 miljoen kunnen we niet laten liggen, als je Flekken erachter hebt. Norgaard was goed, maar al 30 jaar oud en mocht voor 40 naar Sociedad. Pinnock, 31 jaar oud. 33 miljoen. Het zijn prima verkopen. Wat komt daar voor terug? Jeugdige spelers met daarachter het idee van SAF: ik wil een team smeden. Het moet een team worden, wat herkenbaar is. Ik lepel nog zo de namen van het United rond de 2000 jaren op. Omdat ze goed waren, maar ook omdat ze jaren bij hetzelfde elftal speelden. McAtee moet de grote man worden, maar ook spelers als Debast, Vranckx en Nypan ( Jezus wat een talent) moeten de kar gaan trekken. Duidelijk verhaal toch? Competitie: We doen het weer meer dan prima. We zijn wisselvallig, dat wel. Heel wisselvallig. We winnen de ene week met 6-2 thuis van Manchester United, om vervolgens daarna uit met 3-2 te verliezen van Palace, bijvoorbeeld. Het speelt ons parten, maar we weten dichter naar de top te kruipen: 4 punten meer dan vorig jaar. Leuk om te zien da United de titel weer pakt. De Terrorviking gaf dit jaar, na 46 goals vorig jaar, wat minder thuis voor City Eruopa Ja, dat was wel een leuke verrassing. We kregen namelijk aan het begin van het seizoen het volgende bericht: Enig onderzoek wees uit dat Liverpool de EL gewonnen had, en daardoor de CL in ging. Hiermee ging het CL ticket van Liverpool naar de nummer 5, en dat was ik zei de gek. Dus, CL i.p.v. EL. Prima. Daarin doen we het vanaf dag 1 goed: Het is uiteindelijk Real Madrid, in de verlenging van de halve finale, die ons weet te stoppen. Thuis blijken we bijna onverslaanbaar. Dat is in de competitie ook al zo. Mensen komen niet graag bij ons. Uit is het soms een ander verhaal. Dat zie je in deze tweeluiken wel terug ja. Maar, een uitstekende run en waren we godsamme dicht bij een 1e mijlpaal. Beker Carabao Cup, kunnen we kort over zijn: Liverpool schoot ons in ronde 4 naar huis. De FA Cup, however, Was a different Cookie: Ping ping ping. We begonnen nog uitermate slecht, door uit bij Stockport 5-5 te spelen. De verdediging zit nog wel eens wat te slapen. Daarna ging het prima. Norwich, Spurs, Man United, Palace en in de finale Arsenal: Allen werden ze naar huis gestuurd. Daarmee pakken we onze 1e PRIJS!!!! En daarmee ook direct 1 gedeelte van de challenge, namelijk: – 13x Premier League – 10x Community Shield – 5x FA Cup | – 4x League Cup – 2x UEFA Champions League – 2x FIFA Club World Cup – 1x UEFA Europa League – 1x UEFA Super Cup Daarnaast zijn er nog bepaalde checkpoints met betrekking tot wanneer je eerste successen moeten komen. Dit zijn er vier en ook deze zijn geïnspireerd op de Schot. Deze zijn hieronder in een overzichtelijke opsomming weergeven. – Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup/ Check seizoen 2 – Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel – Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94 – Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook. Deze ga ik er elke post in zetten om de voortgang bij te houden. Dit is de selectie die het gedaan heeft: Eervolle vermelding voor Zirkzee, die het hoogste gemiddelde haalde, maar eigenlijk totaal niet voldeed. Spelers als Zaniolo, Almada, Nypan, McAtee deden dit wel. Vooral McAtee was een plaag voor menig verdediging. Toney onze topscoorder, wederom. Op naar weer een drukke transferperiode. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Oeh je gaat lekker zeg @Elsjorro1990. Ideaal ook dat je aan het begin al 2 wedstrijden had om wat extra puntjes te sprokkelen haha. Nu kwestie om de stap te maken van CL voetbal naar een kampioensploeg maar met jouw tempo gaat dat denk ik wel snel goed komen. Zal zelf vanavond ook even met een update komen van mijn eerste 2 (of eigenlijk meer anderhalf) seizoenen bij Bournemouth. Probeer eens een tactiek te maken met 5 verdedigers en dat gaat lastiger dan ik had verwacht in eerste instantie dus het is nog redelijk wisselvallig helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 1 uur geleden zei bas huijsmans: Oeh je gaat lekker zeg @Elsjorro1990. Ideaal ook dat je aan het begin al 2 wedstrijden had om wat extra puntjes te sprokkelen haha. Nu kwestie om de stap te maken van CL voetbal naar een kampioensploeg maar met jouw tempo gaat dat denk ik wel snel goed komen. Zal zelf vanavond ook even met een update komen van mijn eerste 2 (of eigenlijk meer anderhalf) seizoenen bij Bournemouth. Probeer eens een tactiek te maken met 5 verdedigers en dat gaat lastiger dan ik had verwacht in eerste instantie dus het is nog redelijk wisselvallig helaas. Hier is het ook nog erg wisselvallig. De ziekelijke ikke wil koste wat kost een 4-2-3-1 spelen. Ik moet nou eenmaal met een nummer 10 spelen. Maar ik krijg het nog niet werkend. Een 4-2-3-1 zonder AMC, maar met een VMC en 2 MC's ervoor wel. Dus dat is nog lastig. Ik heb ook echt, in mijn ogen, een bazenteam. Zal later vandaag mijn nieuwe transfers er in gooien. Maar de basis voor de aankomende 10-12 jaar staat wel wat mij betreft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Leuke eerste uitdaging. Kost wel meteen minstens 13 seizoenen. En dan ga ik er vanuit dat je in het eerste jaar alsnog kampioen weet te worden, wat totaal onrealistisch is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 november 2023 Auteur Share Geplaatst 10 november 2023 6 minuten geleden zei MisterX: Leuke eerste uitdaging. Kost wel meteen minstens 13 seizoenen. En dan ga ik er vanuit dat je in het eerste jaar alsnog kampioen weet te worden, wat totaal onrealistisch is. Het is inderdaad een lange uitdaging maar gelukkig heb je langer de tijd voor dan alleen deze maand. Daarnaast kan ik je alvast beloven dat de december uitdaging veel korter is. 12x meerdere seizoenen moeten spelen is namelijk niet onze bedoeling. We willen voor iedereen wat wils neerzetten, zowel voor de spelers die een lange termijn uitdaging zoeken als spelers die het leuk vinden om even snel een (deel van een) seizoen te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 10 november 2023 Share Geplaatst 10 november 2023 Deze is wel lekker in seizoen twee. Kwartfinale nu tegen Bristol City dus die zou haalbaar moeten zijn. 17 penalty's voor nodig maar we zijn door haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 (bewerkt) Brentford seizoen 3 Transfers Inkomend viel het wel mee. Vanaf Moscardo zijn de nieuwe transfers. Het meest gelukkige ben ik met de 2 mannen daar onder: Baldanzi en Konate. Twee toppers in wording. Konate wou ik destijds direct al halen, maar hij zat al bij Liverpool. Daar speelde die niet, maar hij is nog jong genoeg om zijn potentie alsnog uit te laten komen. Later weten we weer extra verkopen te doen en ons te verbeteren op de rechtsback positie: Morgalla komt over van Salzburg. Erg content met deze transfers. Jong en een verbetering van wat we hadden. We weten oude spelers te vervangen voor talentvollere versies. Hiermee staat ons elftal ook wel denk ik. We zijn nog een nieuwe keeper nodig, maar echt betaalbare vervangers zijn er nog niet echt. Dan voldoet Flekken ook gewoon meer dan prima. Community Shield De eerste prijs die we dit seizoen in de wacht zouden kunnen slepen. We mogen aantreden tegen Manchester United. We komen al vroeg op achterstand door eindbaas Hojlund, maar weten nog voor rust recht te trekken door de nieuwe rechtsback morgalla. In de 2e helft is het vervolgens Toney die ons onze 1e community shield weet binnen te halen. Weer een vinkje op de lijst. De premier League Tot het einde aan toe blijft het spannend tussen 2/3 teams. Op de 1 na laatste speeldag moet City tegen Chelsea. Gelukkig wint City deze wedstrijd. In de laatste wedstrijd mogen wij het opnemen tegen de Spurs en City moet het tegen Sheffield doen. City komt in de 15e minuut op een 0-1 voorsprong en is daar mee virtueel kampioen. Wat er vervolgens gebeurd, beschrijf je alleen in een sprookje: Skipp krijgt in de 19e minuut een rode kaart door een achterlijke overtreding en in de 31e minuut krijgen we een penalty. Good old Toney mag deze nemen, omdat Konate gespaard wordt. Deze schiet de bal strak in de hoek en we staan virtueel 1e. Spurs heeft met 10 man werkelijk niks in te brengen en met een xG van ruim over de 5 laten we er geen misverstand over verstaan: Wij zijn de kampioenen! Cups Kunnen we ook weer kort over zijn. In de halve finale van de FA Cup verlizen we tegen City en in de Carabao cup zijn we nog erg ongelukkig, we liggen er na 2 rondes alweer uit\ Europa Vorig jaar hadden we een heerlijke run die uiteindeijk pas in de verlenging van de halve finale strandde. In het zicht van de haven zeg maar, ongeveer. Hoe doen we het dit jaar? Ja, heel erg goed. We verliezen in de hele run maar 3 wedstrijden. 2 groepsfase wedstrijden tegen zwakkere broeders. En in de KO fase maar 1. Dat is wel direct een hele belangrijke, want thuis met een 3-1 verlies op zak de return spelen is niet lekker. We gaven niet echt thuis die uitwedstrijd tegen Salzburg. Gelukkig weten we dit recht te trekken en staat er daarna een maat op ons. Barca wordt vernederd en daarna mogen we aantreden tegen PSG Dat is weer zon typische, niet hoogstaande, finale. Het kan beide kanten op. Onze spelers zijn moe na een lang seizoen. Zo kan het dat middenvelder Baldanzi in de spits geposteerd staat. Het tactische steekspel gaat alle kanten op. Uiteindelijk in de 78e minuut is het Almada die er door komt. Hij wil de bal voorgeven, schiet tegen zijn tegenstander aan en krijgt met wat geluk de bal weer terug. De 2e voorzet is beter: Hij trekt hem terug op Baldanzi en die schiet hem laag in de linkerhoek. 1-0. Hier blijft het bij, dus ook deze prijs is voor ons: We winnen de CL! Dit jaar geen screen van de selectie, dat ben ik vergeten. Maar het was een jaar waarin echt iedereen zijn ding deed. Toney scoorde als supersub nog aardig wat doelpunten, Konate was op schot, Nypan/Baldanzi/Mcatee hadden het middenveld in handen. Het was een echte teamprestatie. Nu bouwen we verder aan de club en de jeugd. We hebben al meerdere dingen uitgebreid, het stadion is vergroot. Nu kunnen we gaan oogsten, zoals SAF deed. Dat houd de volgende tussenstand in: – 13x Premier League | – 10x Community Shield | – 5x FA Cup | – 4x League Cup – 2x UEFA Champions League | – 2x FIFA Club World Cup – 1x UEFA Europa League – 1x UEFA Super Cup Daarnaast zijn er nog bepaalde checkpoints met betrekking tot wanneer je eerste successen moeten komen. Dit zijn er vier en ook deze zijn geïnspireerd op de Schot. Deze zijn hieronder in een overzichtelijke opsomming weergeven. – Behaal in maximaal vier seizoenen je eerste beker, Sir Alex won in 1989/90 zijn eerste FA Cup/ Check seizoen 2 – Behaal in maximaal zeven seizoenen je eerste landstitel, Sir Alex won in 1992/93 zijn eerste landstitel/ Check seizoen 3 – Behaal in maximaal acht seizoenen je eerste Premier League dubbel/FA Cup, Sir Alex deed dit in 1993/94 – Behaal in maximaal dertien seizoenen je eerste triple van Premier League/FA Cup/Champions League. In het legendarische seizoen 1998/99 lukt dit Sir Alex ook. 11 november 2023 bewerkt door Elsjorro1990 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 Bournemouth Seizoen 2 Nadat ik het vorig jaar op 6 november overgenomen heb en Bournemouth naar een 10e plek met 51 punten heb geleid was het tijd voor de eerste zomertransferperiode onder mijn hoede. In mijn eerste seizoen heb ik allen Orri Steinn Óskarsson over genomen van Kobenhagen in de winterstop dus de selectie was nog bijna hetzelfde als toen ik het aantrof. Voordat de zomertransferperiode begon vertrokken in juni 2024 Kieffer Moore (2.4 miljoen naar Norwich), Gavin Kilkenny (4 miljoen naar Stoke) en Neto (20.5 miljoen naar Arsenal). Vooral de transfer van Neto werkte lekker mee. Dat bedrag ontvangen voor een 34 jarige keeper is natuurlijk lekker. Er was voor dit seizoen in eerste instantie eerst versterking in de breedte nodig en een nieuwe eerste keeper. De keeper werd Noah Atubolu van Freiburg die voor 13 miljoen overkwam. Voor de breedte achterin werden Adil Demirbag (CV), Danilo Veiga (RB) en Valentin Barco (LB) aangetrokken. Hiervan werd Barco direct basis en later in het seizoen werd Veiga dit ook. Veiga was nodig omdat Tyler Adams voor 60 miljoen richting de zandbak ging. Doordat Wolves degradeerd was Matheus Cunha een buitenkansje en die kon op CAM in de basis bij mij. In de winterstop trok ik Renato Veiga nog aan om op het middenveld een extra optie (hier speelde Adams namelijk ook geregeld) te krijgen en die wist eigenlijk direct een basisplaats te veroveren. De bekers Twee korte wegen richting Europa waarbij de FA Cup natuurlijk belangrijker is dan de Carabao Cup. Mede ook door de doelstelling om binnen 4 jaar de FA Cup te winnen. In de Carabao Cup wisten wij in de tweede ronde Fulham relatief eenvoudig te verslaan, maar hier was Everton een ronde verder te sterk voor mijn B-team en konden wij ons op andere competities focussen. Dan de FA Cup waar wij in de derde ronde instroomden. Rotherham en Norwich werden eenvoudig opzij gezet waarna Chelsea wachtte in de vijfde ronde. Na een memorabele strafschoppen serie waarbij beide teams er 17 mochten nemen trokken wij aan het langste einde en wachtte Bristol City op ons in de kwartfinale. Een gunstige loting zou je kunnen zeggen. Echter hadden wij een erg slechte dag en stond het na 90 minuten 0-0 en werd het verlengen. Een extra half uur om het verschil te maken zou je denken. Helaas maakte Bristol City het verschil hier en kwamen ze maar liefst 2-0 voor. Verder dan een aansluitingstreffer van Oskarsson kwamen wij helaas niet en dus ging Bristol City door naar de halve finale. Een gemiste kans zeg. Premier League Dan de laatste kans om Europees voetbal te halen via de competitie. Waar wij vorig seizoen met 51 punten een 10e plek veroverde dachten wij: Dit kan toch net iets beter? Qua punten en doelsaldo was dat dit seizoen ook. Qua rangschikking helaas niet. Om een 10e plek te behalen waren dit seizoen 58 punten nodig en zoveel punten behaalde ik dan ook. Weer een 10e plek. Vorig seizoen had ik met 58 punten een 8e plek weten te behalen maar voor dit seizoen was dit slechts voldoende voor plek 10. Dus geen Europees voetbal voor The Cherries in het seizoen 2025/2026. Debet hieraan was eigenlijk een heel erg slechte winterperiode waar wij in anderhalve maand, 9 competitiewedstrijden, slecht 1x wisten te winnen. Opvallende hieraan is dat in de 2 maanden daarna eigenlijk maar weer 1x werd verloren 4x gelijk werd gespeeld in 12 wedstrijden. Zie onderstaande foto. Dit jaar dus voorkomen dat er zo'n slechte periode tussen zit en dan moet Europees voetbal halen zeker een optie zijn. Slechts 4 (misschien zelfs 3 als de FA Cup gewonnen wordt door Liverpool ipv door Brentford) punten achter een Europese plek. Dit hebben we toch echt zelf weg gegeven, ook in de laatste 3 wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 11 november 2023 Share Geplaatst 11 november 2023 West Ham it is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten