germandutch Geplaatst 8 juli Auteur Share Geplaatst 8 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 3 dagen spelen wij al de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Hellas Verona FC, een Italiaanse voetbalclub uit de stad Verona in Noord-Italië. Spoiler Stadio Marcantonio Bentegodi is een stadion in Verona. Het stadion ligt op ca. 1,5 km van het centrum van de stad en is de thuishaven van de Veronese voetbalclubs Hellas Verona en Chievo Verona. Stadio Marcantonio Bentegodi heeft een capaciteit van 39.211 toeschouwers. Bij regenachtig weer en voor 19.447 toeschouwers arriveerden wij in Verona in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Niet okselfris en of weinig ritme doet mij niets. Ik heb spelers zat op de reservebank, met o.a. 2 jonkies van het O18 team, waardoor wij dus een volle bank hebben. HV kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is ene Daniele Minelli. HV was weliswaar favoriet, maar je moet het op het veld laten zien en juist dat ging mis. Hun aanvoerder Dawidovicz trok in de 6de minuut al aan de noodrem, door spits Nsame neer te leggen en spijtig voor hem, was Nsame, wat men noemt een ‘doorgebroken speler’. De scheids treuzelde met het trekken van de juiste kaart en werd door de VAR blijkbaar op zijn vingers getikt, want hij trok alsnog een directe …. Voor aanvoerder Dawidovicz was de match al afgelopen, voordat hij goed was begonnen en tegen 10 man, favoriet of niet, kunnen wij nu wat laten zien. Bovendien kregen wij uiteraard ook een penalty, want Nsame werd in de box neergelegd. Weliswaar is het niet gebruikelijk dat het slachtoffer ook de penalty voor zijn rekening neemt, maar Nsame deed dit wel en schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 1 en een goed begin. Ofschoon wij tegen 10 man speelden, lukte het ons niet, nog een keer in de eerste helft te scoren. HV trok zich volledig terug en in de ‘catenaccio-style’ blokkeerden ze onze aanvalspogingen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 1. Conform de afspraak in de rust begonnen wij ook in de tweede helft met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in de 56ste minuut was het wederom Nsame, die voor het volgende doelpunt zorgde. Waarom de naar ons toe zeer pietluttig fluitende scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutief besluit herzien. 0 : 2 en wij waren op de goede weg. Uit voorzorg haalde ik in de 74ste minuut mijn backs Cassandro en Ioannou van het veld, want de scheids begon in mijn ogen steeds vervelender te doen. Voor hen kwamen Curto en Sala. 5 minuten later haalde ik ook de zeer zwakspelende Chajia en de al van geel voorziene Verdi naar de kant en bracht La Cunha + Streffezza. Nog geen twee minuten later zorgde spits Nsame voor de 0 : 3 en dat was gelijktijdig zijn derde doelpunt en dus een hattrick. In de 87ste minuut haalde ik Goldaniga eraf, om de weer herstelde Odenthal nog wat minuten te gunnen. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 8 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 juli Auteur Share Geplaatst 9 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Ook onze volgende wedstrijd spelen wij in 3 dagen en wel thuis tegen Football Club Internazionale Milano, algemeen bekend als Internazionale of eenvoudigweg Inter, een voetbalclub uit de Italiaanse stad Milaan. Buiten Italië word de club ook aangeduid als Inter Milan, al is dit nooit de officiële naam geweest. De club werd op 9 maart 1908 opgericht door een aantal "rebellen" die zich niet konden vinden in de reglementen van de Milan Cricket and Football Club, tegenwoordig beter bekend als AC Milan. Internazionale is tot op heden nog de enige Italiaanse voetbalclub die sinds de oprichting op het hoogste voetbalniveau van het land actief is. Spoiler Bij bewolkt weer en voor slechts 6.498 toeschouwers (ofschoon ons stadion een capaciteit van 13.602 heeft) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ofschoon ons bestuur, Fabregas en de staf, zomede onze supporters een nederlaag verwachten, heb ik toch voor deze puur aanvallende tactiek gekozen. Dat Fabregas het met mijn keuze totaal niet eens is, is zijn zaak. Nu bepaal ik en als hij straks zijn diploma's heeft, zal ik opstappen en is hij weer de baas over de selectie. Inter kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Gianluca Manganiello. Natuurlijk is Inter sterker, tenminste individueel, maar of ze dat ook als team zijn, moet ik eerst nog zien. Hoe dan ook, wij konden ze ietwat verrassen en in de 6de minuut gaf rechtsback Cassandro een strakke voorzet, die centrumverdediger Acerbi bij het wegtrappen verkeerd raakte en in zijn eigen doel schoot. 1 : 0 en ook dergelijke cadeautjes nemen wij gaarne aan. Inter schakelde onmiddellijk op aanvallend voetbal over en al 4 minuten later zorgde Barella voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Temeer, omdat onze keeper dit doelpunt had kunnen voorkomen, maar hij reageerde te laat. Ondanks de gelijkmaker verhoogden wij het tempo en met vol gas bleven wij aanvallen. In de 32ste minuut lukte het spits Nsame de bal in het vijandelijke doel te schieten. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 2 : 1 en wij bleven aanvallen. 7 minuten later kregen wij met instemming van de VAR een terechte penalty, die Nsame voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen. 3 : 1 en dat werd ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, onze keeper Semper maakte in de eerste helft geen echt betrouwbare indruk en middenvelder Abildgaard + AMR Ballet kregen amper een poot aan de grond. Toch had iedereen, in en om het veld, het gevoel dat wij vandaag voor Inter niet onderdeden en ook Fabregas was inmiddels tevreden met onze tactiek. Drie minuten na herbegin schoot Bastoni op ons doel en verraste onze keeper Semper, die op het verkeerde been stond. 3 : 2 en ik voelde lichte nattigheid. Omdat linksback Ioannou iets te vaak tegen het partijdige optreden van de scheids protesteerde, haalde ik hem in de 70ste minuut eraf en bracht Sala. 6 minuten later mocht ook de moegestreden Chajia inrukken en kwam Strefezza. In de 82ste minuut haalde ik ook nog de zwakke Abildgaard en Cassandro naar de kant. Voor hen kwamen Braunöder en Curto. In de 85ste minuut raakte Dimarco bij een poging om invaller Strefezza te tackelen geblesseerd (hamstring) en 4 minuten later was het Inter, die van de scheids een penalty cadeau kreeg. De VAR ging ermee akkoord (of greep niet in?) en Thuram schoot de penalty feilloos in ons doel. 3 : 3 en ik ergerde mij kapot, kan ik u vertellen. Tot ons aller genoegen zorgde twee minuten later invaller Braunöder voor de winnende treffer, door de 4 : 3 binnen te schieten. Ofschoon wij tijdens de hele wedstrijd maar 45% balbezit hadden, waren wij niet de slechtere ploeg. Integendeel, wij waren misschien technisch minder, maar als team sterker en de overwinning was, ondanks de toch wel matige scheids, verdiend. Te danken hadden wij deze overwinning aan de zeer sterke prestaties van Ioannou, Cutrone, Nsame en invaller Braunöder. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 9 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 juli Auteur Share Geplaatst 10 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 9 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Torino Football Club of simpelweg 'Torino', een Italiaanse voetbalclub uit Turijn. De club werd als FC Torino in 1906 opgericht, als samenvoeging van enkele bestaande clubs. In 1936 wordt de naam veritaliaanst tot AC Torino onder druk van het fascistische regime. In 1970 veranderde de naam naar Torino Calcio. Na financiële schandalen in 2005 maakte de club een doorstart onder de huidige naam, die terugwijst naar de oorspronkelijke naam van de club. Hoewel stadsrivaal Juventus FC een van de best presterende teams ter wereld is en de grootste aanhang heeft in Italië is het toch Torino dat op meer aanhang kan rekenen in de stad Turijn zelf. De supporters van Juventus komen voornamelijk van buiten Turijn. Spoiler Het Olympisch Stadion (officieel: Stadio Grande Torino, daarvoor Stadio Municipale Benito Mussolini en Stadio Comunale Vittorio Pozzo) is een stadion in Turijn en diende als accommodatie voor de openings- en sluitingsceremonie tijdens de Olympische Winterspelen 2006. Het stadion is gelegen in de wijk Santa Rita in het zuiden van Turijn. Bij bewolkt weer en voor 23.794 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Ook al verwacht Fabregas, het bestuur, de staf en de supporters dat wij hier en vandaag zullen verliezen, blijf ik toch bij mijn aanvallende tactiek en ook de spelers zijn er van overtuigd, dat wij hier iets zullen en kunnen later zien. Torino kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op en scheids is ene Davide Ghersini. Of u het geloofd of niet, wij hebben vandaag al onze sympathisanten, de eigen aanhang, het bestuur en vooral ook Fabregas, die onlangs aan de laatste trainerscursus is begonnen, verrast en versteld doen staan. Want in de 21ste minuut zorgde linkerspits Nsame met een krachtige kopbal voor de openingstreffer. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en diende hij zijn besluit te corrigeren. 0 : 1 en dat gaf een lekker gevoel. Hiervan kon ik echter maar 9 minuten genieten, want in de 30ste minuut gaf de scheids een penalty tegen ons. Volgens mij volledig ten onrechte, maar mijn protesten werden gewoon niet gehonoreerd en de VAR werd door de scheids van de juistheid van zijn beslissing overtuigd. Okereke schoot de penalty feilloos binnen en de gelijkmaker was een feit. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. 5 minuten later zorgde Abildgaard per kopbal voor de 1 : 2 en in de 41ste minuut was het Goldaniga, die de 1 : 3 binnen schoot. Tot ieders verbazing waren wij gewoon de veel betere ploeg en volledig verdiend stonden wij bij rust met 1 : 3 voor. In de 72ste minuut zorgde Nsame per kopbal voor het slotakkoord en scoorde de 1 : 4. 6 minuten later greep ik in en haalde uit voorzorg Abildgaard, Ioannou en Ballet van het veld en bracht Braunöder, Sala en Strefezza. Torino lukte het niet meer om gevaarlijk te worden en deze match eindigde zodoende in 1 : 4. Met 3 punten en ook 3 gele kaarten mochten wij weer vertrekken. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 10 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 juli Auteur Share Geplaatst 11 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Natuurlijk heb ik nog regelmatig telefonisch contact met mijn stadgenoot Hannes H., die momenteel bezig is, onze thuisclub 1.FC Köln, weer op de rails te krijgen. Hij voorziet mij nog steeds met adviezen, hoe ik sommige clubs moet bestrijden en waar ik bij verschillende scheidsen rekening mee moet houden. En dat helpt, kan ik u verzekeren. Pas in 13 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel thuis tegen Parthenope. Deze clubnaam zegt mij helemaal niets. Uiteindelijk kwam ik erachter, dat het Società Sportiva Calcio Napoli (SSC Napoli) betreft, waarvan om welke reden dan ook, de juiste naam niet mag worden gebruikt. Dus het is een Italiaanse voetbalclub uit Napels die uitkomt in de Serie A. De club werd officieel in 1926 opgericht maar de geschiedenis van de club gaat terug tot 1904 met de oprichting van Naples Foot-Ball & Cricket Club dat in 1922 fuseerde met Internazionale Napoli (opgericht in 1912) en werd zo FBC Internaples. Na vier seizoenen werd de naam gewijzigd in AC Napoli. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers verschenen wij in de ietwat aangepaste puur aanvallende niet 4-2-2-2 maar 4-1-1-2-2 opstelling, want in de video’s, die ik van Napoli heb gezien, maakten ze een zeer sterke indruk op mij. Bovendien verwachte ons bestuur en ook Fabregas een nederlaag en onze supporters hoopten op een mogelijk gelijkspel. Napoli kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Luca Massimi. Uiteraard wilden wij, zoals gebruikelijk bij vooral thuiswedstrijden, met vol gas en hoge druk beginnen, maar Napoli was ons voor en met behulp van de scheids zetten ze ons als het ware achterin vast. In de 17de minuut raakte linksback Ioannou de bal kwijt, doordat hij in onze 16 met een tackle op de voet van de bal werd gezet, en kon Cajute de bal onbedreigd in ons doel schieten. Het was dus geen fout van Ioannou en ons publiek begon zich te roeren. Afgezien van het toch wel partijdige gedrag van de scheids waren wij beslist niet minder dan de tegenstander en persoonlijk vond ik dat wij met veel inzet uitstekend overeind bleven. In de 33ste minuut was het rechterspits Cutrone, die de gelijkmaker binnenschoot. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat de coach van Napoli zijn huiswerk had gemaakt, want zijn mannen zorgden ervoor, dat Goldaniga, Ioannou, Bellomo en Chajia amper een poot aan de grond kregen, doordat ze steeds keihard werden aangepakt. In de tweede helft kregen wij wat overwicht, maar konden het niet in doelpunten omzetten, omdat de scheids ons voor elke scheet terugfloot. De enigszins gefrustreerd geraakte Ioannou haalde ik in de 68ste minuut eraf en bracht Sala. 11 minuten later mocht ook Abildgaard gaan douchen, omdat hij al geel had en de scheids op hem zat te loeren. Voor hem kwam Kone. Weer drie minuten later werd onze keeper, wel of niet reglementair in de box aangevallen, waardoor Zambo Anguissa in balbezit kwam en de bal simpel binnen kon tikken. 1 : 2 en dat was balen, kan ik u vertellen. Uit een corner in de 87ste minuut lukte het Nsame de bal in het doel te koppen en de langverdiende gelijkmaker te scoren. 2 : 2 en ondanks het gelijke spel, voelde ik ons behoorlijk genaaid. Want vergeet niet, dat in Italië de maffia ook vandaag de dag nog diep verankerd zit in de Zuid-Italiaanse politiek en economie. En in Napoli existeert en werkt nog steeds de Napolitaanse camorra. Tot nu toe heb ik er weinig tot helemaal niets van gemerkt, maar het gedrag van sommige scheidsen geeft toch te denken. Hoe dan ook, wij waren mijns inziens beter, maar konden gewoon niet winnen. Wel kregen wij 8 corners (Napoli 2) en wij werden maar liefst 21 keer teruggefloten (kregen 4 gele kaarten) en de tegenstander slechts 6 keer en ze kregen uiteraard helemaal niets. Enfin, het gelijke spel hadden wij min of meer te danken aan de prestaties van Cassandro, Cutrone, Nsame en invaller Sala. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 11 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 12 juli Auteur Share Geplaatst 12 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij uit en in en tegen Società Sportiva Lazio (afgekort SS Lazio) beter bekend als kortweg Lazio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht op 9 januari 1900. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Olympisch Stadion van Rome. Spoiler Het Stadio Olimpico in de Italiaanse hoofdstad Rome maakt deel uit van het Foro Italico. Het werd eerst onder de naam Stadio dei Cipressi tussen 1928 en 1937 gebouwd door de architect Luigi Walter Moretti. Ter gelegenheid van respectievelijk de Olympische Spelen van 1960 en het Wereldkampioenschap voetbal van 1990 onderging het ingrijpende veranderingen. Het stadion beschikt over een atletiekbaan en heeft een capaciteit van 72.700 zitplaatsen. Het stadion is het thuisstadion van de voetbalclubs SS Lazio en AS Roma. Bij bewolkt weer en voor 38.868 toeschouwers arriveerden wij in Rome in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Lazio kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Maria Sole Ferrieri Caputi. Nou een makkie werd het beslist niet, maar wel een bijzonder boeiende wedstrijd met zeer veel inzet, passie en een scheids, die werkelijk alles deed, om ons te benadelen. Pas in de 15de minuut lukte het Cutrone met een simpele breedtepass de opkomende Bellomo in scoringspositie te brengen en Bellome schoot de bal in het doel. 0 : 1 en een goed begin. Ofschoon wij in de eerste helft toch wel de betere ploeg waren, zorgde de scheids ervoor, dat wij dat niet in doelpunten duidelijk konden maken. Hij floot haast alles van ons af en wij kregen maar liefst 5 gele kaarten. In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft, gaf rechtsback Cassandro een strakke voorzet naar binnen die Cutrone vol op zijn pantoffel nam en in het doel knalde. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft begon ik mij steeds meer te ergeren en het partijdige gedrag van de scheids en in de 71ste minuut gaf de scheids plots een penalty aan Lazio. Hoe en waarmee hij de VAR overtuigde dat deze penalty terecht was, mag Joost weten. In elk geval schoot ene Zaccagni de penalty feilloos binnen en werd het 1 : 2. Nog geen minuut later haalde ik uit voorzorg Ioannou eraf en bracht Sala. 5 minuten later mocht ook Kone vertrekken, die al geel had en woest op de scheids was. Voor hem kwam Braunöder. Mijn derde en laatste wissel deed ik in de 84ste minuut, door Ballet eraf te halen en Strefezza het veld in te sturen. Het bleef 1 : 2 en 3 punten en 6 gele kaarten rijker mochten wij vertrekken. De scheids kreeg een 5.2 voor zijn manipulerend gedrag, maar mag wel een volgende wedstrijd fluiten en wij mogen met schorsingen rekening houden. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 12 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 13 juli Auteur Share Geplaatst 13 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Al in 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd nu uit en in de 2de Ronde van de Beker in en tegen Venezia FC, een Italiaanse voetbalclub uit de stad Venetië. De club kwam in het seizoen 2020-21 uit in de Serie B en promoveerde in 2021 voor het eerst sinds 2001-02 naar de Serie A. Na degradatie in 2022 keerde de ploeg in 2024 weer terug op het hoogste niveau. Spoiler Stadio Pier Luigi Penzo is een stadion in de Italiaanse stad Venetië. Het is de thuishaven van de voetbalclub Venezia FC. Het werd geopend in 1913, en is vernoemd naar Pierluigi Penzo, een piloot uit de Eerste Wereldoorlog. Bij bewolkt weer en voor slechts 1.555 toeschouwers (en dat bij een bekerwedstrijd tussen 2 Serie A ploegen) arriveerden wij in Venetië in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Venezia kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Matteo Marcenario. Wij hadden een kwartier nodig om op gang te komen en in de 17de minuut lukte het Chajia uit een corner de bal in het doel te schieten. 0 : 1 en een goed begin. Venezia trok zich volledig terug en voor ons werd het steeds moeilijker om door hun zeer compacte verdediging te stoten. Pas in de 43ste minuut lukte het Ballet, de bal in hun doel te tikken. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Eerlijk is eerlijk, wij waren gewoon de veel betere ploeg en al 4 minuten na herbegin in de 2de helft zorgde Cutrone met een zatte volley voor de 0 : 3. Waarom de toch wel goed fluitende scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij keurde het doelpunt alsnog goed. 0 : 3 en twee minuten later zorgde Abildgaard voor 0 : 4. Nadien ging het gas eraf en speelden wij de wedstrijd rustig uit. In de 67ste minuut haalde ik Ioannou naar de kant en bracht Sala. Wel lukte het ene Bjarkason in de 72ste minuut uit heldere hemel nog een tegendoelpunt te scoren, maar niemand van ons raakte in paniek. Een minuut later mocht ook Ballet vertrekken en kwam Strefezza en in de 79ste minuut haalde ik ook nog Cassandro en Chajia eraf en bracht Curto en Verdi. Het bleef 1 : 4 en wij zijn een ronde verder. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 13 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 14 juli Auteur Share Geplaatst 14 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis tegen Empoli FC, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en speelt in de Serie A. De clubkleuren zijn blauw en wit. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers (een volle bak dus) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Empoli kwam in een 5-2-1-2 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, wij waren gewoon een nummertje te groot voor onze tegenstander. En als onze keeper een normale dag had gehad, dan had hij beide tegendoelpunten makkelijk kunnen voorkomen. De helaas totaal vermoeid Ioannou wisselde ik in de 69ste minuut en bracht Sala. 5 minuten later mochten ook Verdi en Ballet gaan douchen en kwamen Chajia + Strefezza. In de 80ste minuut haalde ik ook nog Cassandro (al geel) en Bellemo eraf, zodat Solini en Braunöder nog wat minuten konden maken. Het werd 5 : 2 en ons publiek was tevreden. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 14 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 juli Auteur Share Geplaatst 15 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en nu uit in en tegen Salento uw allen bekend als Unione Sportiva Lecce, een Italiaanse voetbalclub uit Lecce die sinds 2022/2023 in de Serie A uitkomt. De clubkleuren zijn rood-geel en de thuiswedstrijden worden afgewerkt in het stadio Via del Mare. Spoiler Het Stadio Via del Mare is een voetbalstadion in Lecce, dat plaats biedt aan 31 533 toeschouwers. De bespeler van het stadion is US Lecce. Bij bewolkt weer en voor 23.009 toeschouwers arriveerden wij in Lecce in de puur aanvallende 4-1-3-2 opstelling. Salento of feitelijk Lecce kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Paride Tremolada, van wie onze staf totaal niet gecharmeerd is. Waarom mijn staf ‘geen hoge pet’ van deze scheids ophad, werd al snel duidelijk, want hij floot bij voorkeur alle aanvallende acties van ons af. Bovendien stond hij toe, dat Salento of Lecce onze spitsen keihard aanpakte, zonder dat hij ingreep. Nsame + Cutrone kregen geen poot meer aan de grond en ook Strefezza + Cassandro werden bont en blauw geschopt. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. In de tweede helft probeerden wij het tempo nog meer op te voeren en in de 51ste minuut lukte het Ballet eindelijk de openingstreffer te forceren. 0 : 1 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Ioannou, die al geel op zak had en vermoeid leek, haalde ik in de 67ste minuut eraf en bracht Barba. 4 minuten later zorgde Kristovic uit een volgens mij duidelijke buitenspelpositie voor de volledig onverdiende gelijkmaker. Blijkbaar durfde de VAR de scheids, die het doelpunt zonder meer goedkeurde, niet te overrulen en stond het dus ineens 1 : 1. Nog in dezelfde minuut haalde ik Abildgaard eraf, die ook al geel had, en bracht Bellomo. In de 80ste minuut mocht ook Ballet gaan douchen en kwam Chajia. Twee minuten later raakte Strefezza geblesseerd, maar bleef strompelend in het veld. In de 88ste minuut zorgde invaller Chajia voor de winnende treffer, door de 1 : 2 binnen te schieten. De scheids, die mijn mannen maar liefst 27 keer terug had gefloten en ons van 6 belachelijke gele kaarten heeft voorzien, kreeg een 4.7 voor zijn partijdig gedrag en als het allemaal zo opzettelijk gebeurd moet ik altijd aan een bepaalde criminele organisatie denken, die hier nog veel in de pap te brokken heeft? Of ze daarmee te maken hebben? Joost mag het weten, maar ik hou er wel een raar gevoel aan over. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 15 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 juli Auteur Share Geplaatst 16 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Pas in 14 dagen spelen wij weer en wel thuis tegen Parma Calcio 1913, een Italiaanse voetbalclub. Parma FC werd in 2004 opgericht als opvolger van Parma AC uit 1913 na het Parmalat-schandaal. In 2015 werd Parma FC failliet verklaard en maakte een doorstart onder de huidige naam. Sinds 2024 speelt de club in de Serie A, de eerste klasse van Italië. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Door de blessures en schorsingen heb ik wat zitten schuiven, om tot een degelijke opstelling te komen. De centrumverdedigers Barba en Curto fungeren vandaag als backs en op de bank zitten o.a. 8 jonkies uit het tweede team, om een volle reservebank te krijgen. Uiteraard is het niet de bedoeling, dat deze jonkies ook minuten zullen maken, maar het is volgens mijn plaatsgenoot Hannes H. wel belangrijk, om een volle bank te hebben. Parma kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Matteo Gualtieri. Een klein halfuur was het een gelijkwaardige wedstrijd, maar vanaf de 28ste minuut draaide het ineens om en begon onze aanvalsmachine te werken. Nsame schoot de openingstreffer in de 28ste minuut binnen en 9 minuten later zorgde Chajia met een zatte volley voor de 2 : 0, hetgeen ook de ruststand werd. 4 minuten na herbegin in de tweede helft zorgde linkerspits Nsame per kopbal voor de 3 : 0 en toen 3 minuten later ene Benedvczak de aansluitingstreffer binnenschoot, raakte niemand in paniek. 3 : 1 en wij bleven aanvallend tempovoetbal spelen. In de 78ste minuut schoot Abildgaard een vrije trap van een meter of 19 feilloos binnen en nog geen drie minuten later was het Chajia, die de 5 : 1 binnen volleerde. Omdat het hele team, helaas met uitzondering van verdediger Odenthal, ijzersterk speelde, wisselde ik in de 89ste minuut alleen de moegestreden Abildgaard en bracht Braunöder erin. Het bleef 5 : 1 en iedereen was tevreden. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 16 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 juli Auteur Share Geplaatst 17 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Cagliari Calcio, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1920 en uitkomend in de Serie A. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de tijdelijke Sardegna Arena, totdat het nieuwe stadion gereed is. Hiervoor speelde het in het Stadio Sant'Elia. De club speelt de laatste jaren afwisselend in de hoogste twee divisies van het Italiaanse voetbal. Hoogtepunt uit de clubgeschiedenis is het kampioenschap van de Serie A, behaald in het seizoen 1969-70. In 2015 degradeerde Cagliari naar de Serie B om vervolgens het seizoen erop kampioen te worden. Spoiler De Unipol Domus is een voetbalstadion in Cagliari. Het is de thuisbasis van Cagliari Calcio. Cagliari speelt in dit tijdelijke stadion haar thuiswedstrijden vanaf het seizoen 2017/18. Cagliari zal in 2025 weer verhuizen naar een nieuw stadion, dat nu wordt gebouwd op de plek van het vorige stadion Stadio Sant'Elia. Het stadion biedt plaats aan 16.233 toeschouwers. Tot juli 2021 droeg het de naam Sardegna Arena, daarna werd de naam aan de sponsor Unipol verkocht. Bij regenachtig weer en voor 14.102 toeschouwers arriveerden wij in Cagliari in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Cagliari kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Alberto Santoro. Cagliari wilde ons blijkbaar met keiharde duels en met messcherpe tackles op het randje aftroeven, maar dat mislukte. Enerzijds omdat de scheids tenminste in de eerste helft min of meer correct floot en al in de 16de minuut Jankto met een directe rode kaart voorzag, naar aanleiding van een toch wel smerige tackle. Voor Jankto was deze match afgelopen en vreemd genoeg trok de scheids in het restant van de eerste helft geen kaart meer? Het zal u dan ook niet verbazen, dat het bij rust nog steeds 0 : 0 stond, ofschoon wij de veel betere ploeg waren en het nu al 0 : 3 had kunnen en moeten staan. Ik zal het eens heel voorzichtig uitdrukken: met toestemming van de scheids lukte het Makoumbou in de 67ste minuut, wel of niet volledig ten onrechte, de openingstreffer te maken. 1 : 0 en dat tegen de verhouding in. Abildgaard haalde ik in de 73ste minuut van het veld, omdat hij al geel had en het niet eens was met de scheids. Voor hem kwam Kone. Drie minuten later zorgde Nsame voor de gelijkmaker, die de scheids onmiddellijk afkeurde. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 1 en dat gaf hoop. In de 83ste minuut haalde ik ook Ballet van het veld, die ook al geel had en op wie de scheids zat te loeren. Voor hem kwam Strefezza. Nog geen 3 minuten later zorgde invaller Strefezza voor de winnende treffer en ook dit zuivere doelpunt keurde de scheids af. Ook nu greep de VAR in en moest hij het doelpunt alsnog goedkeuren. Het werd dus 1 : 2 en in de 92ste minuut haalde ik ook Cassandro (al geel) en Nsame eraf en bracht Curto en Verdi. Het bleef 1 : 2 en in een land waarin de Maffia, La Camorra, La Ndrangheta en La Sacra Corona Unita nog steeds hun kop opsteken, is volgens mij alles mogelijk. Spoiler ------------ @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 17 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 juli Auteur Share Geplaatst 18 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij uit in en tegen Venezia FC, een Italiaanse voetbalclub uit de stad Venetië. De club kwam in het seizoen 2020-21 uit in de Serie B en promoveerde in 2021 voor het eerst sinds 2001-02 naar de Serie A. Na degradatie in 2022 keerde de ploeg in 2024 weer terug op het hoogste niveau. Spoiler Stadio Pier Luigi Penzo is een stadion in de Italiaanse stad Venetië. Het is de thuishaven van de voetbalclub Venezia FC. Het werd geopend in 1913, en is vernoemd naar Pierluigi Penzo, een piloot uit de Eerste Wereldoorlog. Bij bewolkt weer en voor slechts 5.277 toeschouwers arriveerden wij in Venetië in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Vemezia kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Eerlijk is eerlijk, wij waren gewoon veel beter vandaag en ons enige probleem was het keiharde fysieke spel van de tegenstander. Desondanks zorgden Ballet (5de minuut) en Nsame (15de minuut) voor 0 : 2 en dat werd ook de ruststand. Ons heel team speelde ijzersterk en in de 2de helft ging natuurlijk het gas eraf. Wij controleerden alleen nog maar deze match en probeerden uit de toch wel keiharde duels te blijven. In de 79ste minuut haalde ik uit voorzorg Ioannou, Ballet en Kone naar de kant en bracht Curto, Strefezza en Abildgaard. 9 minuten later zorgde Chajia voor de 0 : 3 en al juichende haalde ik hem ook van het veld en bracht Verdi. Het bleef 0 : 3 en de welverdiende punten gaan mee naar huis. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Verzoek Zoals bekend is of zal zijn ben ik een liefhebber van LLM en zijn mijn novellen allen gebaseerd op de LLM richtlijnen. Doordat ik uitsluitend via sollicitaties bij een club terecht kan en mag komen, stagneert mijn novelle ‘No guts – no glory’, want de clubs waarin ik geïnteresseerd ben, zijn allen niet vrij of niet beschikbaar. Ter compensatie voor het tijdelijk uitblijven van deze novelle ben ik nu weer een Engelandnovelle gestart, a la LLM en met een club in de 8ste divisie. En wel Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II Mijn doelstelling in deze zal zijn, dat de hoofdpersoon ooit een club in de Premier League zal managen, dus een long time project. Het zal leuk zijn, als u ook in deze nieuwe novelle een kijkje neemt? 18 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 juli Auteur Share Geplaatst 19 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en nu thuis tegen ACF Fiorentina, een Italiaanse voetbalclub, die speelt in het Stadio Artemio Franchi in Florence (Firenze). De traditionele kleuren van de club waren rood en wit, maar in 1928 werden deze veranderd in paars en wit. Paars is de hoofdkleur van Fiorentina. De spelers worden daarom ook "La Viola" (de paarsen) genoemd. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 6.498 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Fiorentina kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Gianluca Manganiello. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Fiorentina stelde teleur, ze kregen geen poot en grepen tot fysiek geweld. In de 22ste minuut schopte ene M’Bala Nzola onze verdediger Barba uit de wedstrijd en als de eerste diagnose van onze dokter juist is, dan zullen wij hem zeker 8 weken moeten missen. De net weer herstelde Goldaniga mocht Barba vervangen en ik vroeg mij af, waarom de scheids de dader geen dieprode kaart gaf? De dader kreeg echter niets, helemaal niets! Bij rust stond het desondanks al 4 : 0 voor ons en het publiek was met onze aanvallende speelstijl tevreden. Ook in de tweede helft waren wij heer en meester op het veld en nadat Cutrone in de 53ste minuut voor de 5 : 0 had gezorgd en zijn derde doelpunt en dus een hattrick had gemaakt, ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Pas in de 80ste minuut greep ik in en haalde Chajia, Kone en Cutrone (publiekswissel) van het veld en bracht Strefezze, Abildgaard en Gabrielloni. Het bleef 5 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 19 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 juli Auteur Share Geplaatst 21 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië In 6 dagen spelen wij weer uit en wel in en tegen Associazione Sportiva Roma, kortweg AS Roma, een Italiaanse voetbalclub uit Rome die sinds 1953 uitkomt in de Serie A, de hoogste voetbalklasse van Italië. AS Roma veroverde al drie keer de landstitel, negen keer wonnen ze de Italiaanse beker en won als eerste club ooit de Conference League in 2022. Hun thuiswedstrijden spelen ze in het Stadio Olimpico met geel-rood (giallo-rosso) als clubkleuren. Spoiler Het Stadio Olimpico in de Italiaanse hoofdstad Rome maakt deel uit van het Foro Italico. Het werd eerst onder de naam Stadio dei Cipressi tussen 1928 en 1937 gebouwd door de architect Luigi Walter Moretti. Ter gelegenheid van respectievelijk de Olympische Spelen van 1960 en het Wereldkampioenschap voetbal van 1990 onderging het ingrijpende veranderingen. Het stadion beschikt over een atletiekbaan en heeft een capaciteit van 72.700 zitplaatsen. Het stadion is het thuisstadion van de voetbalclubs SS Lazio en AS Roma. Geteisterd door regenbuien en voor 55.091 toeschouwers arriveerden wij in Rome in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. ASR kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Giuseppe Collu. Wij hadden dik 20 minuten nodig, om op gang te komen en in de 21ste minuut zorgde middenvelder In de tweede Bellomo voor de openingstreffer. ASR had blijkbaar heel veel moeite met onze speelstijl, want ze reageerden ietwat confuus en wisten zich blijkbaar geen raad met onze aanvallen. Vandaar dat spits Cutrone in de 33ste minuut de bal feilloos in hun doel kon schieten. Vreemd genoeg keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 0 : 2 en was er voor ons geen vuiltje aan de lucht. In de 36ste en 42ste minuut zorgde Ballet voor de 0 : 3 en ook de 0 : 4, hetgeen ook de ruststand werd. Eerlijk is eerlijk, van AS Roma had ik veel meer verwacht en in de eerste helft waren wij gewoon heer en meester. In de tweede helft maakte ASR een steeds meer fysieke strijd ervan, maar echt doelgevaarlijk werden zij niet. Uit voorzorg haalde ik in de 70ste minuut linksback Ioannou eraf en bracht Sala. 5 minuten later mochten ook Curto, de zeer zwak spelende Chajia en middenvelder Abildgaard gaan douchen en kwamen Goldaniga, Strefezza en Kone. In de 92ste minuut haalde ik ook nog Ballet naar de kant en bracht Verdi. Het bleef tot ieders verbazing 0 : 4 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 21 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 juli Auteur Share Geplaatst 22 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij een echte topwedstrijd en wel thuis tegen onze directe concurrent en de door iedereen verwachte kamploenskandidaat Associazione Calcio Milan, vaak kortweg AC Milan of Milan genoemd, een voetbalclub uit Italië, die op 16 december 1899 door Engelse migranten werd opgericht en uitkomt in de Serie A. AC Milan behoort tot de Europese top. De club won zevenmaal de Europacup I/UEFA Champions League, waarmee het na Real Madrid de club is met de meeste titels. Daarnaast won de club ook driemaal de wereldbeker voor clubteams, eenmaal de FIFA Club World Cup, tweemaal de Europacup II (European Club Winners' Cup) en vijfmaal de Europese Supercup/UEFA Super Cup (samen met FC Barcelona recordhouder van het aantal Europese Supercup/UEFA Super Cup-titels). Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 6.498 toeschouwers (voor ons dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. ACM kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Ermanno Feliciani. Volgens mijn staf stond de winnaar al vast, voordat wij überhaupt aan deze wedstrijd konden beginnen. Wij begonnen goed en ergens had ik het gevoel, dat wij vandaag niet de verliezer zouden zijn. Temeer, toen Verdi al in de 23ste minuut de openingstreffer binnen tikte. 1 : 0 en dat gaf een zeer goed gevoel. Alleen duurde dat goede gevoel niet lang, want nog geen 4 minuten later kregen wij uit helde hemel ineens een tegendoelpunt om de oren. Uit een vrije trap van Bennacer kopte Kalulu de bal in ons doel. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. In de 38ste minuut kregen wij een corner. Strefezza gaf de bal strak naar binnen en verdediger Odenthal schoot hem in het doel. Tot ieders verbazing keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 2 : 1 en dat was ook de ruststand. En eerlijk is eerlijk, op dit moment was dit totaal verdiend. Toen kwam de tweede helft en veranderde alles. Plots floot de scheids voor elke scheet, maar alleen tegen ons. In de 56ste minuut schoot Leao de gelijkmaker binnen. 2 : 2 en toen voelde ik nattigheid. Want nog geen 3 minuten later kreeg ACM een, in mijn ogen volkomen ten onrechte, penalty. Ook de VAR was het in eerste instantie hiermee niet eens, maar plots zwegen ze en mocht Hernandez het door de scheids toegekende cadeau voor zijn rekening nemen. Hij schoot de ‘gegeven’ penalty feilloos binnen. 2 : 3 en toen begreep ik, wat mijn staf beweerde, met de opmerking: ‘dat wij hier en vandaag niet zouden kunnen winnen’. Bovendien spookte het krantenartikel door mijn hoofd, waarin over de ook heden nog waarneembare bemoeienissen van de Maffia werd gesproken. En ja, ik voelde ons hier en nu door de scheids genaaid. In de 69ste minuut haalde ik Ioannou van het veld, die al geel had, en bracht Sala. 5 minuten later mochten ook Curto + Nsame vertrekken, die beiden ook al geel hadden. Voor hen kwamen Goldaniga en Chajia. Ook haalde ik Strefezza in de 79ste minuut naar de kant en bracht Da Cunha. Het spreekt vanzelf, dat wij geen kans meer kregen om te scoren en daar zorgde de scheids hoogstpersoonlijk voor. Hij floot elke aanvallende actie van ons af. Goed geteld heeft hij ons in de tweede helft 23 keer teruggefloten en ons van 5 gele kaarten voorzien. ACM werd slechts 5x teruggefloten en kreeg 1 gele kaart, waarvoor hij dieprood had moeten trekken. De scheids kreeg achteraf een 5.6, maar wij zijn de punten kwijt. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 22 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 juli Auteur Share Geplaatst 24 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 7 dagen spelen wij uit in en tegen de voormalige grootmacht Juventus Football Club, een van de oudste voetbalclubs van Italië. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Allianz Stadium in Turijn. Juventus slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Chelsea en Bayern München, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Juventus is Latijn voor jeugd. Spoiler Allianz Stadium (voorheen Juventus Stadium) is de naam van het voetbalstadion van voetbalclub Juventus FC, gelegen in de Italiaanse stad Turijn. Totdat het in gebruik werd genomen, speelde Juventus haar thuiswedstrijden tijdelijk in het stadion van Torino (Grande Torino). Bij regenachtig weer en voor 33.996 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Juve kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Francesco Cosso. Ook vandaag begonnen wij ijzersterk en al in de 3de minuut zorgde Da Cunha voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf een zeer goed gevoel. Maar Juve ging niet bij de pakken neerzitten en een in het vak naast mij gesticulerende en schreeuwende coach Thiago Motta probeerde zijn mannen naar voren te schreeuwen. En eerlijk is eerlijk, het lukte nog ook. Juve zette ons achterin vast, maar kwam niet tot scoren. Voorin en op het middenveld leken wij ijzersterk, maar achterin was het wankel. Ioannou, Odenthal en ook Goldaniga begonnen te ‘zwemmen’ en hadden grote moeite met Yildiz en Chiesa. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1. Twee minuten na herbegin was het Chiesa, die de op dat moment verdiende gelijkmaker binnen tikte. Wij kregen geleidelijk aan wat meer grip op deze match en in de 73ste minuut haalde ik de vermoeide Da Cunha eraf en bracht Strefezza. 5 minuten later mocht ook de zwakke Ioannou vertrekken en kwam Sala. In de 84ste minuut haalde ik ook nog Verdi eraf. Voor hem kwam spits Gabrielloni. Nog geen 2 minuten later zorgde Cutrone voor de al langverdiende 1 : 2 en in de 91ste minuut was het Bellomo, die de verlossende 1 : 3 binnen tikte. Ik kreeg het gevoel, de overwinning al te kunnen ruiken, maar in de 95ste minuut zorgde Yildiz voor de 2 : 3 en voelde ik toch nattigheid. Gelukkig floot de scheids nadien af en stapten wij als winnaar van het veld. Spoiler ------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 24 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 juli Auteur Share Geplaatst 25 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Niet alleen dat mijn ‘tijdelijke assistent’ Fabregas bezig is, om de nodige diploma’s te halen, maar hij is ook in gesprek met een aantal van zijn medespelers, waarmee hij in het verleden heeft samengespeeld. Volgens TD Dennis Wise heeft hij inmiddels concrete afspraken gemaakt met keeper Pepe Reina, spits Andrea Belotti en verdediger Raphaël Varane. Komend seizoen staan deze 3 in het basiselftal. Keeper Pepe Reina is al 41, maar wel van een veel hoger niveau dan Semper. Spits Andrea Belotti is een absolute topper en verdediger Varane nog steeds van wereldklasse. Die gasten zijn straks transfervrij en de juiste toevoeging om van Como een kampioensploeg te maken. Zodra Fabregas zijn diploma’s heeft, wordt hij weer hoofdcoach en zal ik vertrekken. Tenminste, dat was de afspraak, alleen heb ik van TD Dennis vernomen, dat Fabregas er alles aan zal doen, om met toestemming van de bond al eerder terug te kunnen. Ben benieuwd, maar hoe dan ook, afspraak is afspraak en ik was ermee akkoord. Alleen begin ik mij steeds meer te ergeren aan DVZ Ludi, die lukraak spelers koopt en niet alleen jeugdspelers. Waarbij ik mij afvraag, of hij dit überhaupt overlegt met Fabregas en of TD Wise? Tot mijn verbazing zag ik deze mededeling. Volgens mij was de afspraak, dat geen basisspeler verkocht zou worden en zeker niet voor een prikkie. Voor €11milj. Is geen enkele gelijkwaardige speler te koop en deze actie van Wise begrijp ik dan ook niet. Zodoende heb ik de speler medegedeeld, dat ik hem dit seizoen nodig heb en dat is het gevolg: Vreemd genoeg geven de werkelijk verantwoordelijke mensen, namelijk Wise en Ludi, ineens niet thuis en voor mij is dit nu al het 2de minpunt. Nog eentje en ik stap onmiddellijk op. Wel heb ik Ioannou uit de komende basisopstelling gehaald en zal hem op de bank zetten. In 7 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen Bologna F.C. een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1909 en uitkomend in de Serie A. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling met Sala als linksback. Bologna kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Davide Massa en dan weet u het al. Ondanks het slechte weer wilden wij vandaag iets laten zien en begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. En ja hoor, in de 17de minuut werd verdediger Odenthal brutaal uit de wedstrijd geschopt door ene Castro. En wat deed de scheids? Niets, helemaal niets, want hij had niets gezien. Odenthal, die wij zeker 4 maanden zullen moeten missen, werd van het veld gesjouwd en vervangen door Solini. Weliswaar waren wij de veel betere ploeg, maar pas in de 31ste minuut lukte het Da Cunha een voorzet van Sala feilloos in het vijandelijke doel te tikken. 1 : 0 en dat gaf hoop. Maar het bleef tot de rust 1 : 0, mede doordat de scheids ons telkens terug floot. Ook in de tweede helft was de scheids op dreef en vanzelfsprekend kregen Da Cunha (in de 51ste) en Cassandro (in de 58ste minuut) een belachelijk gele kaart. Twee minuten later zag de scheids weer een overtreding waarop hij onmiddellijk weer geel trok en een seconde later theatraal een …. En die rode kaart was voor Cassandro. Ik wist niet wat ik zag en 6. 498 toeschouwers keken verbaasd. Cassandro liep vloekend van het veld en ik greep in en haalde ook Cutrone eraf. Voor hem kwam jonkie Bandalo, 18 jaar uit het 2de team, als rechtsback. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Da Cunha eraf, die ook al geel had en op wie de scheids begon te letten. Voor hem kwam Gabrielloni. Ik wil niet veel zeggen, maar ik begon mij steeds meer te ergeren aan het arrogante en partijdige gedrag van de scheids. Als ik een complotdenker was, zou ik haast denken, dat een derde macht ook hier aan de touwtjes trekt. Pas in de 95ste minuut lukte het Goldaniga uit een corner de bal in het doel te koppen en voor de 2 : 0 te zorgen. De scheids mocht onder ‘daverend applaus’ van het publiek het veld verlaten en eerlijk is eerlijk, ook ik heb staan ‘klappen’. De punten blijven hier, maar ook 4 gele en 1 rode kaart en een zwaar geblesseerde speler. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 25 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 juli Auteur Share Geplaatst 26 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 3 dagen spelen wij de volgende wedstrijd, nu in de 3de Ronde van de Beker en wat denkt u wie de tegenstander is? Juist, wederom Juventus Football Club. Het wordt weer een uitwedstrijd. Bij regenachtig weer en voor slechts 8.321 toeschouwers arriveerden wij in Turijn in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Door blessures missen wij 5 basisspelers, waaronder 3 centrumverdedigers. Vanmorgen, voor het vertrek naar Turijn, leverde Fabregas een nieuwe centrumverdediger bij mij af en wel een Spanjaard Pedro Bigas, 33 jaar en afkomstig van Elche. Omdat wij nog maar 2 beschikbare centrumverdedigers hebben, mag hij straks gelijk in de basis beginnen (op verzoek van Fabregas). Juve kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Juan Luca Sacchi. Wij hadden een kwartier nodig om op gang te komen en uit een corner in de 16de minuut kopte Ballet de voorzet van rechtsback Cassandra feilloos binnen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. De VAR was het er niet mee eens en hij moest zijn beslissing herzien. Het werd dus 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. En eerlijk is eerlijk, nieuweling Bigas speelde ijzersterk en liet zien, dat hij waarschijnlijk onze beste (en in elk geval ervarenste) centrumverdediger is. Juve speelde als het ware om niet te verliezen en dus, in mijn ogen, schijthuizenvoetbal. Vandaar dat wij de betere ploeg waren en in de 63ste minuut schoot Cutrone een voorzet van wederom Cassandro in het doel en werd het 0 : 2. Dit bleef het ook en deze overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan het ijzersterke spel van keeper Semper, Cassandro, nieuweling Bigas, Iaonnou, Ballet en Cutrone. Ook Fabregas was tevreden en vooral met zijn nieuwe spoedinkoop Bigas, die wel oud maar nog lang niet versleten is of schijnt te zijn. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 26 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 juli Auteur Share Geplaatst 27 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Onze volgende wedstrijd is al in 3 dagen en wel uit in en tegen Genoa Cricket and Football Club, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1893 en daarmee de oudste Italiaanse voetbalclub. De club speelt, net als aartsrivaal UC Sampdoria, zijn thuiswedstrijden in het Stadio Luigi Ferraris in Genua. Spoiler Het Stadio Luigi Ferraris is het stadion van UC Sampdoria en Genoa CFC, de bekendste voetbalclubs uit het Italiaanse Genua. Het multifunctionele stadion, dat ook wel bekendstaat als Marassi, heeft een capaciteit van 36.536 toeschouwers en wordt voor zowel voetbal- als rugbywedstrijden gebruikt. Bij regenachtig weer en voor 30.279 toeschouwers arriveerden wij in Genoa in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Door het ontbreken van 7 basisspelers door blessures + schorsingen heb ik aardig moeten schuiven en de 18jarige Bandolo (2de team) als rechtsback op moeten stellen. Om de tegenstander niet al op voorhand het gevoel te geven, dat ze vandaag van ons kunnen winnen, heb ik 13 spelers op de reservebank gezet, waaronder 4 jongens van het 3de team (onder 18) en 2 uit het tweede team. Meer spelers had ik helaas vandaar niet ter beschikking. Genoa kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Gianluca Aureliano. Eerlijk is eerlijk, het werd beslist geen makkie. Achteraf mag ik zeggen, dat Genoa vandaag de iets betere ploeg was en boven het voordeel had, dat de scheids hun zeer welwillend tegemoet kwam in een hoop situaties. Desondanks speelden mijn mannen ijzersterk, met uitzondering van Solini en Kone, die hun dag niet hadden. Hoe dan ook, bij rust stond het 1 : 2 voor ons, door doelpunten van Braunöder + Ballet en een tegendoelpunt van Gudmundsson. Omdat de scheids in de tweede helft vervelend begon te doen, door mijn mannen van gele kaarten te voorzien, heb ik in de 62ste minuut Braunöder (al geel) eraf gehaald en de nog niet helemaal herstelde Bellomo (op zijn verzoek) het veld ingestuurd. 5 minuten later mocht ook Ballet, die geblesseerd was geraakt en eveneens al geel had, het veld verlaten en kwam Chajia. Net koud in het veld, zorgde invaller Chajia in de 68ste minuut voor de 1 : 3 en dat gaf een goed gevoel. Weer een minuut later haalde ik ook Ioannou (al geel) en Cutrone naar de kant en bracht Sala en Verdi. In de 91ste minuut zorgde Gioacchini voor de 1 : 4 en dacht ik, dat de match gespeeld was. Maar toen kwam de soloshow van de scheids, die de tegenstander min of meer in de gelegenheid stelde, om het resultaat te verbeteren. Hoe dan ook lukte het Bani in de 92ste en 96ste minuut, wel of niet n.a.v. ‘lichte’overtredingen te scoren. Het werd dus 3 : 4 en gelukkig floot hij toen af. Ook al waren wij niet beter, maar wij waren wel veel effectiever en mochten dat verkroppen met 7 gele kaarten. De tegenstander, die veel meer overtredingen had begaan, kreeg maar 2 gele kaarten. En eerlijk is eerlijk, Bas Nijhuis had de kaarten op zak gehouden. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 27 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 juli Auteur Share Geplaatst 28 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Toen ik vanmorgen op de club kwam, mocht ik vernemen, dat TD Wise met toestemming van het bestuur en Fabregas onze beste linksback Ioannou, voor een prikkie aan Benfica heeft verkocht. Leuk is anders, kan ik u vertellen. Want ik had uitdrukkelijk verzocht, hem voorlopig niet te verkopen, omdat wij nog maar een linksback hebben. Nog geen half uur later stonden maar liefst 9 spelers in mijn kantoortje, niet om op de koffie te komen, maar om hun ongenoegen te uiten en mij van alles en nog wat te beschuldigen. Ik had geen zin om deze spelers uit te leggen, dat de transfers door het bestuur en de groep Fabregas werden en worden gepleegd en dat ik er niets mee te maken heb. Bovendien wilde ik Ioannou niet kwijt, want hij was een belangrijk onderdeel van mijn basiselftal. Uiteraard was de groep Fabregas nu niet beschikbaar en mocht ik hier voor lul staan. Na wat verwijten over en weer dropen de spelers af en mocht ik mij afvragen, of ik hier door ga of niet? En eerlijk is eerlijk, deze job had ik nooit moeten aanvaarden. Temeer, omdat ik een pesthekel heb aan 'achterbaks gedrag' en daar is hier sprake van. In 8 dagen spelen wij uit in en tegen Brianza of te wel Associazione Calcio Monza (afgekort AC Monza), een Italiaanse voetbalclub uit de stad Monza, Lombardije en uitkomt in de Serie A. De Noord-Italiaanse club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadio Brianteo. De club kende tussen de jaren '60 tot eind jaren '70 haar succesperiode, waarin Monza onder meer in 1976 de Anglo-Italian Cup won, de voorloper van het Europacuptoernooi. In 2009 werd de club overgenomen door Clarence Seedorf, Giuseppe Bergomi en zakenman Salvo Zangari om de Brianzoli te voorzien van nieuwe impulsen. Later zou Seedorf afstand hebben gedaan van zijn aandelen in de club, maar wel actief blijven als technisch adviseur. Spoiler Stadio Brianteo, om sponsorredenen ook U-Power Stadium, is een voetbalstadion in Monza (Italië). Het is de thuisbasis van AC Monza Brianza 1912. Bij regenachtig weer en voor 15.039 toeschouwers arriveerden wij in Monza in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Brianza of Monza hoe je ze ook wilt noemen, kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Antonio Rapuano. Ondanks alle ‘meningsverschillen’ deden de spelers ook vandaag hun best. En back-up Sala, die vanaf vandaag als linksback vaste basisspeler zal zijn, deed het uitstekend, waardoor de rest van het elftal niet kon klagen. Bij rust stond het dan ook 1 : 2 en waren wij gewoon de betere ploeg. In de 54ste minuut zorgde Cutrone voor de 1 : 3 en begon ik met steeds meer aan de scheids te ergeren. Sorry dat ik het zeg, maar dit soort scheidsen ben ik noch in Holland noch in Duitsland ooit tegengekomen. Ook deze scheids was heel duidelijk partijdig of te wel stond ons willens en wetens gewoon te naaien. Strefezza, die al geel had, haalde ik in de 67ste minuut naar de kant en bracht Da Cunha. 5 minuten later mocht ook de moegestreden Ballet gaan douchen en kwam Chajia. En in de 77ste minuut haalde ik Sala naar de kant om Solini (feitelijk een centrumverdediger, die inde 2de helft voor de net herstelde Barba zou invallen) toch minuten te gunnen. Barba, die volgens de medische staf maar 45 minuten mocht spelen, speelde deze match gewoon uit. Enfin, het bleef 1 : 3 en met 3 punten rijker en 5 belachelijke gele kaarten op zak, mochten wij weer vertrekken. De scheids kreeg een veel te hoge waardering en wel 5.9, maar van mij had hij een 1 gehad. Bovendien bleef ik mij afvragen, of het echt aan de kwaliteit van de scheids lag of er inderdaad van een ‘3de Machenschaft’ sprake is? Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 28 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 juli Auteur Share Geplaatst 29 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik ben natuurlijk geen complotdenker en of mijn opmerkingen over het wel of niet bestaan van criminele organisaties, die invloed op wedstrijdverslagen via scheidsen zouden hebben, wel of niet bestaan? Ik weet het niet? Wel bestaat hier natuurlijk corruptie, want veel clubs in dit landje zijn er al voor gestraft. En verder heb en had ik er persoonlijk nooit last van. Hoe dan ook, Como is een prachtig stadje met een hele mooie omgeving, het Comomeer. De leefomstandigheden zijn goed, maar toch verblijf ik liever in Nederland en of Duitsland, want daar hoor ik thuis. De samenwerking met de spelers is uitstekend te noemen, alleen de werkomstandigheden zijn veel minder. Om eerlijk te zijn, ik had aan deze constructie nooit mee moeten doen. Invloed op in- en uitgaande transfers heb ik totaal niet en daar heb ik toch wel moeite mee. Ook al was ik hiermee destijds akkoord. Maar ik ben wel 1 seizoen verantwoordelijk voor de spelers en de resultaten en dan wil je toch meer grip op het geheel hebben. Als het goed gaat is iedereen hier het mannetje en als het slecht gaat ben ik alleen de lul. Enfin, in 4 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de Beker in en tegen Atalanta Bergamasca Calcio, gewoonlijk Atalanta genoemd, een professionele voetbalclub gevestigd in Bergamo, Lombardije, die uitkomt in de Serie A, het hoogste niveau van het Italiaanse competitiesysteem. Spoiler Gewiss Stadium is een voetbalstadion in het Italiaanse Bergamo. Dit stadion, dat 24.642 zitplaatsen telt, is de thuishaven van Atalanta Bergamo en Unione Calcio AlbinoLeffe. Het stadion werd op 1 november 1928 officieel geopend en is intussen sterk verouderd. Het stadion is sinds mei 2017 eigendom van bespeler Atalanta Bergamo, dat het kocht van de gemeente van Bergamo. Bij bewolkt weer en voor 14.810 toeschouwers arriveerden wij in Bergamo in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Atalanta kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Francesco Perrotta. Al na 10 minuten had ik het gevoel, dat wij vandaag hier niet zouden kunnen winnen. Niet omdat de tegenstander zo goed speelde, in tegendeel, want wij waren beter, maar omdat de scheids met argusogen op mijn spelers loerde en haast al onze aanvalspogingen affloot. In de 14de minuut kreeg Bellomo een gele kaart, omdat hij tegen een beslissing van de scheids protesteerde. En ofschoon hij onze aanvoerder is, kreeg hij toch geel. Min of meer uit heldere hemel kregen wij in de 28ste minuut een doelpunt om de oren, nadat Zappacosta via een overtreding in balbezit was gekomen. Plots stond het dus 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Maar het werd nog erger, want 4 minuten later kreeg aanvoerder Bellomo een tweede gele kaart en dus ……… Hoofdschuddend verliet Bellomo het veld en mochten wij met 10 man tegen de 12 van Atalanta verder spelen. In de 46ste en laatste minuut van de eerste helft tikte De Ketelaere uit volgens mij duidelijke buitenspelsituatie de bal in ons doel. 2 : 0 en ik begon mij steeds meer te ergeren aan de scheids. Want bij rust stonden wij niet alleen met 2 : 0 achter, maar waren ook al in het bezit van 3 gele en 1 rode kaart. En in de tweede helft ging het feest door. Ofschoon wij technisch beter waren, gaf de scheids ons amper een kans om doelgevaarlijk te worden, want hij floot alles af. Wel lukte het ons nog om in de 86ste minuut een te late aansluitingstreffer te maken. Bij het slotsignaal hadden wij 7 gele kaarten en 1 rode kaart, maar geen punten en de scheids was als een speer verdwenen in de catacomben voordat ik verhaal kon gaan halen. Spoiler --------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 29 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 30 juli Auteur Share Geplaatst 30 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Na de domper in de bekerwedstrijd spelen wij in 4 dagen weer thuis en nu tegen Udinese, voluit Udinese Calcio S.p.A geheten, een Italiaanse voetbalclub, opgericht in 1896 en uitkomend in de Serie A. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Udinese kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Marco Piccinini. Ofschoon wij het graag wilden, werd het geen sprankelende wedstrijd. Wel waren wij de bovenliggende partij en door een kopbal van Nsame (die gelukkig weer beschikbaar is) stonden wij vanaf minuut 26 met 1 : 0 voor, hetgeen uiteindelijk ook de ruststand werd. In de 68ste minuut zorgde Strefezza voor de 2 : 0 en 6 minuten later haalde ik Cassandro en Strefezza naar de kant. Voor hen kwamen Curto en Verdi. 5 minuten later mochten ook Abildgaard, Ballet en Sala (die een publiekswissel kreeg) gaan douchen en kwamen Braunöder, Chajia en Solini. Het bleef 2 : 0 en de scheids floot een zeer correcte match. Alhoewel, voor mijn part ‘iets te correct’, want hij floot voor elke scheet, waardoor wij 4 gele kaarten kregen. Spoiler -------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 30 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 31 juli Auteur Share Geplaatst 31 juli (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 6 dagen spelen wij een uitwedstrijd en wel tegen Atalanta en of u het geloofd of niet, mijn mannen willen revanche voor de bekeruitschakeling. Dus ik ben benieuwd, of het ons deze keer wel zal lukken? Bij bewolkt weer en voor 14.676 toeschouwers arriveerden wij in Bergamo in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Atalanta kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Alessandro Prontera. Wij begonnen goed, heel goed zelfs en in de eerste helft waren wij gewoon de betere ploeg. Vandaar dat wij bij rust al met 0 : 2 voorstonden. Het hele team deed zijn best, alleen Abildgaard had zijn dag niet. Ook keeper Vigorito kon meekomen, want hij kreeg weinig schoten op doel. In de 2de helft veranderde het speelbeeld. Plots kwam Atalanta opzetten en met behulp van de scheids, die in geval van twijfel ineens alles tegen ons floot en hij had ineens heel veel twijfels, kon Atalanta ons steeds meer onder druk zetten. In de 47ste minuut zorgde Lookman voor de aansluitingstreffer en in de 70ste haalde ik de moegestreden Cassandro naar de kant en bracht Curto. Twee minuten later maakte Scamacca de gelijkmaker. Bovendien werd het spel van Atalanta steeds fysieker. In de 73ste minuut greep ik in en haalde Nsame eraf. Voor hem kwam Verdi en 5 minuten later mocht ook de zwak spelende Abildgaard gaan douchen en kwam Barba. In de 93ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Verdi feilloos verzilverde. 2 : 3 en wij dachten de winst op zak te hebben, maar de scheids liet doorspelen en in de 97ste minuut lukte het Kovalenko de gelijkmaker te produceren, waardoor het 3 : 3 werd. En eerlijk is eerlijk, wij waren de betere ploeg en qua kansenverhouding hadden wij deze match met 1 : 2 moeten winnen. Vandaar, dat ik mij achteraf bestolen voelde en weer het gevoel opkwam, dat sommige wedstrijden min of meer mede door een scheids werden beslist. Of dat een 3de macht bepaalt wat hij doet? Spoiler ------------ @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 31 juli bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 1 augustus Auteur Share Geplaatst 1 augustus (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Van insiders heb ik vernomen, dat het clubbestuur bezig is, om van de Federazione Italiana Giuoco Calcio (FIGC), of te wel de Italiaanse voetbalbond, de toestemming te krijgen, dat Fabregas al vervroegd als manager mag beginnen. Moet ik dan moeilijk doen? Nee, natuurlijk niet, want afspraak is afspraak. Zodra hij voortijdig manager mag zijn, dan stap ik op. Wat ik dan ga doen, weet ik nog niet, maar ik blijf dan in elk geval niet in Italië. In 7 dagen spelen wij thuis tegen Hellas Verona FC, een Italiaanse voetbalclub uit de stad Verona in Noord-Italië. In 1903 werd de club door studenten opgericht als Hellas. In 1907 speelde de club voor het eerst tegen teams van buiten de stad. Uit die tijd stamt al de grote rivaliteit met Vicenza. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. HV kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op en scheids is Daniele Doveri. Eerlijk is eerlijk, wij werden verrast, doordat HV aanvallend begon en al in de 10de minuut succes had. Ene Cruz nam een voorzet volley en knalde hem in ons doel. 0 : 1 en een slecht begin. Gelukkig was Cutrone op dreef en al in de 18de minuut zorgde hij voor de gelijkmaker en in de 23ste minuut voor de 2 : 1. Nog geen 5 minuten later schoot Bigas de 3 : 1 binnen, hetgeen ook de ruststand werd. Al met al waren wij gewoon veel beter. In de 74ste minuut was het wederom Cutrone, die de bal in het vijandelijke netje schoot en de 4 : 1 maakte. Dit was trouwens zijn derde doelpunt en dus een hattrick. 4 minuten later kregen wij een terechte penalty, die Nsame feilloos binnenschoot. De scheids probeerde het zuivere doelpunt nog af te keuren, maar de VAR floot hem terug. 5 : 1 en dat gaf een goed gevoel. In elk geval haalde ik in de 79ste minuut Abildgaard naar de kant en bracht Barba. 7 minuten later mocht ook Ballet vertrekken en kwam Chajia en in de 92ste minuut kreeg Cutrone een publiekswissel en mocht Verdi nog een paar minuten maken. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 1 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 augustus Auteur Share Geplaatst 2 augustus (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler In 6 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Football Club Internazionale Milano, algemeen bekend als Internazionale of eenvoudigweg Inter, een voetbalclub uit de Italiaanse stad Milaan. Buiten Italië word de club ook aangeduid als Inter Milan, al is dit nooit de officiële naam geweest. De club werd op 9 maart 1908 opgericht door een aantal "rebellen" die zich niet konden vinden in de reglementen van de Milan Cricket and Football Club, tegenwoordig beter bekend als AC Milan. Internazionale is tot op heden nog de enige Italiaanse voetbalclub die sinds de oprichting op het hoogste voetbalniveau van het land actief is. Het Stadio Giuseppe Meazza, ook wel bekend als San Siro, is de thuisbasis van de Nerazzurri en biedt plaats aan 80.018 toeschouwers. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 64.707 toeschouwers arriveerden wij in Milaan in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Inter kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is Matteo Marcenaro. Eerlijk is eerlijk, wij waren de betere ploeg en Inter beschikt over de grotere individuele klasse. Uit een corner in de 15de minuut volleerde Cutrone de bal in het vijandelijke doel en werd het 0 : 1. Nog geen minuut later zorgde Lautaro Martinez, wel of niet in buitenspelpositie, voor de gelijkmaker 1 : 1 en dat was balen. Bij rust stond het nog steeds 1 : 1 en maakte onze keeper Vigorito een zeer onbetrouwbare indruk en speelden Cassandro en Nsame als een natte krant. Ofschoon wij in de tweede helft nog een duidelijke doelkans kregen, bleef het toch 1 : 1 en in de 78ste minuut haalde ik Cassandro naar de kant en bracht Goldaniga. 5 minuten later mochten ook Abildgaard en Strefezza gaan douchen en kwamen Barba en Verdi. Aan de stand veranderd niets meer, ofschoon wij qua kansenverhouding deze match met 1 : 2 hadden kunnen en moeten winnen. Wel moet ik nog opmerken, dat de scheids fatsoenlijk en correct floot en deze match niet manipuleerde. Bovendien vrees ik, dat wij op 7 elftalposities iets te licht zijn, om tegen onze Italiaanse topploegen op termijn te kunnen blijven bestaan. Spoiler ----------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 2 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 augustus Auteur Share Geplaatst 3 augustus (bewerkt) nu tijdelijk in Italië Spoiler Onze volgende wedstrijd is in 8 dagen en wel thuis tegen Torino Football Club of simpelweg 'Torino', een Italiaanse voetbalclub uit Turijn. De club werd als FC Torino in 1906 opgericht, als samenvoeging van enkele bestaande clubs. In 1936 wordt de naam veritaliaanst tot AC Torino onder druk van het fascistische regime. In 1970 veranderde de naam naar Torino Calcio. Na financiële schandalen in 2005 maakte de club een doorstart onder de huidige naam, die terugwijst naar de oorspronkelijke naam van de club. Hoewel stadsrivaal Juventus FC een van de best presterende teams ter wereld is en de grootste aanhang heeft in Italië is het toch Torino dat op meer aanhang kan rekenen in de stad Turijn zelf. De supporters van Juventus komen voornamelijk van buiten Turijn. De glorietijd van Torino was in de jaren veertig. Tussen 1942 en 1949 won Il Grande Torino vijf keer de scudetto, het Italiaanse landskampioenschap. Dit team wordt wel beschouwd als een van de beste teams in de Serie A ooit. In 1949 kwam bijna het voltallige team om bij een vliegtuigramp bij Superga, in de buurt van Turijn. Alleen Sauro Tomá overleefde de ramp, omdat hij geblesseerd thuis bleef. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 6.498 toeschouwers (dus vol huis, maar voor een Serie A topploeg schandalig weinig) verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Torino kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Federico la Penne. Bij rust stond het al 3 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Wel kregen wij in de 59ste minuut nog een doelpunt tegen, maar niemand raakte in paniek. In de 71ste minuut haalde ik Cassandro naar de kant en bracht Goldaniga. 7 minuten later mochten ook Ballet, Abildgaard en Cutrone gaan douchen en kwamen Strefezza, Braunöder en Verdi. Ook Nsame haalde ik in de 89ste minuut eraf en bracht Gabrielloni. Het bleef 3 : 1 en ons publiek was tevreden. Spoiler ---------- @r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie @Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend @Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho* @spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie @Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345 @MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77 @ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie @Thomassje123 @Thymen @Keeza @DGremlin @chrisje1993 @vekie71 Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 3 augustus bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten