Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Hollandse-School-Banner.jpg

3liga-FCS-logo.png

86.jpg

Pas over een maand spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in het mij welbekende Keulen en wel tegen FC Viktoria Köln. Feitelijk heb ik nu kerstvakantie, maar omdat ik hoe dan ook aan de trainerscursus wil deelnemen, heb ik een gesprek met onze president Hartmut Ostermann aangevraagd. Nou tot een gesprek over het wel of niet deelnemen aan de cursus kwam het helaas niet.

In plaats van een gesprek kreeg ik deze mededeling:

87.jpg

Oeps! Ik wist niet wat ik zag? Nou, eerlijk is eerlijk, hier had ik niet op gerekend. Scheisse! Maar niets aan te doen. Mijn spontane beslissingen zijn niet altijd (of haast nooit) doordacht en dan moet je achteraf op de blaren zitten.

88.jpg

Binnen een half uur had ik van de staf, de spelers en het personeel afscheid genomen en hun uiteraard verteld, dat ik bij andere clubs min of meer ‘pro forma’ heb gesolliciteerd, omdat de dikke bestuursnekken weigerden, mij aan de trainerscursus deel te laten nemen.

Toen ik middags thuiskwam, schrok mijn moeder zich een halve beroerte, want vanaf nu kreeg zij weer een werkeloze mislukkeling als extra kostganger erbij. In de ogen van mijn vader was ik iemand, ‘die alleen brood tot stront kan verwerken’ en dus tot niets deugde.

En dus begon ik weer te solliciteren, maar deze keer heb ik wel in de sollicitatiemails opgenomen, dat ik trainerscursussen wil volgen. Gelukkig was de 3de Bundesliga behoorlijk in beweging en zochten Arminia Bielefeld, Viktoria Köln, Ingolstadt, Münster en Sandhausen allen een nieuwe manager.

89.jpg

90.jpg

Nou, dat was snel en geeft een lekker gevoel. Maar helaas, kort nadien kreeg ik dit bericht:

91.jpg

Voor mij een duidelijk teken, dat de supporters niet achter hun club staan en toen de club mij uitnodigde voor een alles beslissend gesprek ben ik toch gegaan, want als werkeloze manager heb je geen keuze, vooral niet, als je centen op zijn.

Het gesprek verliep goed en ik kon het een en ander duidelijk maken. Dit was hun reactie:

92.jpg

93.jpg

94.jpg

-------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @Badmuts @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978 @Kyrill

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

Enfin, wat weet ik van mijn toekomstige werkgever (maar ook nu accepteer ik het contract alleen als ik de trainerscursus mag volgen) DSC Arminia Bielefeld? Weinig tot niets. Maar gelukkig hebben wij Wikipedia.

Wat is het voor een club?

DSC Arminia Bielefeld is een Duitse voetbalclub uit Bielefeld, Noordrijn-Westfalen. De club werd opgericht in 1905 en speelt zijn thuiswedstrijden in de SchücoArena.

De club is recordhouder voor wat betreft het aantal keer promoveren naar het hoogste niveau. Zevenmaal lukte het de club, waarvan 2020 het recentst is. De club degradeerde ook zeven keer, wat ook een record is. Het langste verblijf in de hoogste afdeling is vijf jaar: van 1980-81 tot 1984-85, en van 2004-05 tot 2008-09. Vele malen werd de club geplaagd door financiële problemen.

Het grootste succes van de club tot dusverre is het behalen van de halve finale van de DFB-Pokal in de seizoenen 2004/05, 2005/06 en 2014/15.

Dus een soort simpele liftclub, die zich nu wel of niet met veel moeite in de 3de divisie kan handhaven. De eisen van het clubbestuur leken redelijk, maar ik wil niet alleen tegen degradatie vechten. Mijn taak zal zijn deze club minimaal naar het linker rijtje te brengen, spelers en vooral jonkies beter te maken, proberen prijzen te winnen en vooral aan de trainerscursussen deel te nemen.

Waar ligt die plaats?

afstand-K-B.jpg

schuco-Arena.jpg

Toen ik op mijn eerste definitieve werkdag op de club aankwam werd ik door DVZ Michael Mutzel ontvangen en aan de complete directie voorgesteld.

Spoiler

01.jpg

Nadien mocht ik kennismaken met de belangrijkste personen van de staf en dat waren: TD Sandra Hausberger (voor het eerst dat ik met een vrouwelijke TD te maken kreeg).

Spoiler

02.jpg

De volgende was mijn assistent manager Daniel Jara.

Spoiler

03.jpg

En de manager van de O19 Florian Fulland.

Spoiler

04.jpg

De laatste was de HJO Finn Holsing.

Spoiler

05.jpg

De onderlinge kennismaking was zo gebeurd en tussen een paar bakken koffie gaf ik een zeer duidelijke uitleg over mijn doelstellingen en werkwijze. De volgende stap was de kennismaking met de selecties.

Selectie 1ste team

06.jpg

Selectie 2de team

07.jpg

De kennismaking verliep rustig en sommige spelers kenden mij nog van naam, temeer omdat ik hun met mijn voorgaande club, Saarbrücken, met 0 : 1 had verslagen. Uiteraard wilden ze weten, waarom men mij had ontslagen en de reden vertelde ik dan ook. Nadien maakte ik aan de spelers duidelijk, hoe ik te werk wilde gaan en wat mijn persoonlijke doelstellingen waren. Weg uit de degradatiezone en aanval op de top 3. Niet iedereen was met mijn zienswijze tevreden, maar ik wil hier overleven zodat ik de trainerscursussen kan volgen.

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

De doelstelling en eis van de directie is een plek in de middenmoot, maar dat is volgens mij veel te weinig. Met Saarbrücken, die op papier een veel mindere selectie hadden, ben ik tot de 6de plaats voorgedrongen en dan moet met dit Arminia nog meer mogelijk zijn. Als ik de toestemming voor deelname aan de trainerscursus krijg, ben ik 12 maanden zoet en deze club heeft al 15 wedstrijden (van de 38) gespeeld. Dat zou dus betekenen, dat ik hier ook nog het volgende seizoen zou kunnen blijven, mits wij het goeddoen. Dus waarom niet? Want feitelijk hoort deze club minimaal in de 2de Bundesliga thuis.

08.jpg

09.jpg

Enfin, volgens de momentele competitiestand staan wij nu 18de en wordt het tijd, om de mouwen op te stropen of hoe de Peijnenburgman destijds bij een KNVB persconferentie riep: ‘wij moeten nu alle wedstrijden winnen’, dat zal ons weliswaar niet lukken, maar wij kunnen en moeten het wel proberen.

10.jpg

11.jpg

Eerlijk is eerlijk, deze club heeft verschrikkelijk slecht gepresteerd en het kan alleen nog maar beter worden. Gelukkig heb ik nu nog 5 dagen, totdat wij de eerste match onder mij mogen spelen, zodat ik tijdens de komende trainingen kan zien, wat voor vlees ik in de kuip heb?

Trouwens een van mijn eerste taken zal zijn een onderhoud met de zogenaamde supportersgroepen en vooral met de klojos, die mij belachelijk wilden maken.

12.jpg

Welnu, ik heb mijn onderhoud, zeg maar meer ‘spreekbeurten’ met de supportersgroepen en vooral de ‘harde kern’ gehad en ik heb die gasten kunnen overtuigen en ben er vanaf nu zeker van, dat ze ons in de toekomst zullen steunen.

In twee weken spelen wij dus de volgende (en mijn eerste) wedstrijd en wel uit in en tegen VfB Lübeck, een Duitse sportclub uit Lübeck, Sleeswijk-Holstein. De club is voornamelijk voor zijn voetbalafdeling bekend maar is ook actief in badminton, gymnastiek, tafeltennis en handbal. De club heeft een jarenlange rivaliteit met 1. FC Phönix Lübeck, maar sinds de jaren negentig is deze club helemaal weggezakt naar de onderste speelklassen zodat de club elkaar niet meer competitief treffen.

Spoiler

Das Stadion an der Lohmühle, im Volksmund meist nur Lohmühle genannt, ist ein reines Fußballstadion in Lübeck. Es befindet sich im Stadtteil St. Lorenz Nord und ist die Heimat des VfB Lübeck.

13.jpg

De sfeer in onze kleedkamer is min of meer goed te noemen, alleen moet ik ervoor zorgen, dat de spelers zo snel mogelijk als een hecht team opereren, zodat wij succesvol kunnen zijn.

14.jpg

En toen ging voor mij het sein op groen en kwam de mededeling waarop ik zat te wachten:

15.jpg

16.jpg

17.jpg

Spoiler

18.jpg

Bij regenachtig weer en voor 5.086 toeschouwers arriveerden wij in Lübeck in de puur aanvallende 4-2-2-2. Waarom ik in mijn eerste wedstrijd voor deze tactiek heb gekozen, is te wijten aan het feit, dat ik volgens mij opinie een sterke achterhoede en een goed middenveld heb, maar van de spitsen niet overtuigd ben. Dus gooi ik ze in het diepe en dwing ze iets te laten zien.

19.jpg

Lübeck kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Timo Gerach.

Wij begonnen goed, waren de veel betere ploeg en dat wij in het eerste halfuur niet tot scoren kwamen, had puur en alleen te maken met het gedrag van de scheids. Hij trok de tegenstander voor en floot voor elke scheet tegen ons. In een mum van tijd hadden wij dan ook al 2 belachelijke gele kaarten.

In de 32ste minuut lukte het Mamuluh en pass volley te nemen en in het doel te knallen. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ondanks het feit, dat mijn nieuw team het goed deed, ergerde ik mij steeds meer aan de scheids. Zijn wedstrijdsituatie-interpretatie week behoorlijk af van de mijne en ik kreeg steeds meer het gevoel, dat hij ons in veel situaties benadeelde. Ook hadden wij al 2 totaal onnodige gele kaarten.

In de tweede helft waren wij eveneens de bovenliggende partij, alleen moesten wij tegen 11 spelers + 1 hun goedgezinde scheids en 5 duizend fanatiekelingen opboksen en dat is niet makkelijk kan ik u vertellen. Pas in de 78ste minuut greep ik in en haalde de weliswaar goedspelende verdediger Balkahia naar de kant (omdat ik hem te traag vind) en bracht de snellere Schneider. 5 minuten later mochten ook Özkan (al geel) en Momuluh gaan douchen. Voor hen kwamen Gohlke en de wel of niet helemaal herstelde Klos.

In de 88ste minuut zorgde AM Schreck voor het verlossende 0 : 2 en viel een last van mijn schouder. Om tijd te rekken haalde ik 1 minuut later Yildirim naar de kant en bracht Sarenren-Bazeen. Het bleef uiteindelijk 0 : 2 en onze tweede overwinning onder mijn leiding is een feit. Trouwens, de scheids kreeg een 6.2, van mij had hij een 4.0 gekregen en wij mochten met 4 gele kaarten vertrekken.

20.jpg

Spoiler

21.jpg

22.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

Spoiler

25.jpg

k ken mijnheer Böhme niet, maar hij heeft wel gelijk, want deze spits presteert slecht.

26.jpg

De club heeft aan mijn eis (trainerscursus) voldaan en nu is het aan mij, om ons uit deze misère te halen, want slechter kan het niet.

27.jpg

Komende zaterdag spelen wij thuis en wel tegen FC Erzgebirge Aue, een voetbalclub uit Aue/Sachsen.

Spoiler

23.jpg

24.jpg

Bij regenachtig weer en voor 17.142 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Aue kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op.

Voor de wedstrijd heb ik mijn mannen nog eens duidelijk gemaakt, wat ik van hun wil zien en ze begonnen inderdaad met vol gas en hoge druk. Desondanks hadden wij een klein halfuur nodig om echt op gang te komen en in de 27ste minuut zorgde Momuluh met een intikkertje voor het openingsdoelpunt. 1 : 0 en een last viel van mijn schouders. 9 minuten later was AM Schreck ter plaatse om de 2 : 0 binnen te schieten en in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft zorgde hij ook nog voor de 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van rechtsback Özkan, die blijkbaar zijn dag niet had. Uit een corner in de 65ste minuut was het verdediger Belkahia die de 4 : 0 binnen kopte. Wij hadden 60% balbezit, zonder de bal achterin op de Feyenoordmanier minutenlang rond te spelen. Maar wij speelden alle ballen zo snel mogelijk naar voren. Het enige minpunt was helaas de scheids, die alleen maar op mijn spelers zat te loeren om kaarten te kunnen trekken.

In de 71ste minuut haalde ik uit voorzorg Oppie en Yildirim (die steeds meer woorden met de scheids kreeg) naar de kant en bracht Schneider en de weer herstelde Klos. 5 minuten later mochten ook Belkahia + Wörl (die beiden al geel op zak hadden) en Momuluh gaan douchen en kwamen Gohlke, Großer en Sarenren-Bazee.

Van de invallers waren alleen Schneider + Klos goed bezig en de drie anderen waren alleen aanwezig. Vandaar ook dat wij in de 88ste minuut nog een totaal onverwachte tegentreffer om de oren kregen. Het werd dus 4 : 1, maar de winst is binnen en ook 3 belachelijke gele kaarten.

28.jpg

Spoiler

29.jpg

30.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

Spoiler

32.jpg

34.jpg

33.jpg

In 8 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Hallescher FC, een Duitse voetbalclub uit Halle, Saksen-Anhalt. De club is de officieuze opvolger van Hallescher FC Wacker 1900 en speelde tot 1991 voor het grootste deel in de hoogste klasse.

Spoiler

Het Erdgas Sportpark is een voetbalstadion in de Duitse stad Halle an der Saale. In het stadion speelt de Hallescher FC, die in 2012 naar de 3. Liga promoveerde, haar thuiswedstrijden. Het beschikt over 6.215 ziplaatsen en 8.843 staanplaatsen, alle overdekt.

Het Erdgas Sportpark werd in 2011 gebouwd op het terrein van het oude Kurt-Wabbelstadion, waarbij monumentale delen van het oude stadion behouden bleven.

31.jpg

35.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 7.588 toeschouwers arriveerden wij in Halle in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling.

36.jpg

De favoriet Hallescher FC kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Nicolas Winter, ook iemand, waaraan ik slechte herinneringen heb.

Favoriet of niet, wij begonnen met vol gas en in de 8ste minuut kregen wij een corner. Putaro gaf de bal stak naar binnen en de opgerukte verdediger Belkahia kopte de bal ijskoud binnen. 0 : 1 en de verrassing was groot, vooral bij het publiek. Hallescher staat bekend dat ze in geval van nood altijd tot keihard fysiek spel overgaan en dat deden ze nu ook, temeer, omdat de scheids het toestond. In de 23ste minuut raakte linkerspits Klos geblesseerd, maar niet door een sprintje. Wel door een schop tegen zijn knie en hij werd vervangen door Shipnoski.

13 minuten later lukte het Berko, uit een corner, de gelijkmaker in ons doel te koppen. 1 : 1 en dat was balen. Bij rust stond het nog steeds 1 : 1 en eerlijk is eerlijk, wij waren de onderliggende partij en wij mochten blij zijn, dat wij, weliswaar met moeite, overeind bleven.

7 minuten na herbegin, uit een corner, tikte Corboz de bal door op centrumspits Putaro en hij schoot de bal met een omhaal in het doel. 1 : 2 en dat gaf een goed gevoel. In de 58ste minuut was het rechterspits Wintzheimer, die met een strakke breedtepass Putaro bediende en laatstgenoemde schoot de bal feilloos in het doel. 1 : 3 en ik kon de overwinning al ruiken.

In de 70ste minuut lukte het Nietfeld de 2 : 3 binnen te tikken en toen voelde ik toch ietwat nattigheid. 6 minuten later haalde ik Özkan (al geel), Belkahia en Corboz naar de kant en bracht Momuluh, Gohlke en Großer. Wij konden de aanvalspogingen van de favoriet tegenhouden en ik begon mij steeds meer te ergeren aan de scheids, die elke scheet van mijn spelers gelijk affloot en een gele kaart trok. Uiteindelijk wonnen wij, verdiend of niet, met 2 : 3 en mochten behalve de 3 punten ook 3 gele kaarten mee naar huis nemen.

37.jpg

Spoiler

38.jpg

39.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

In 5 dagen spelen wij thuis en wel tegen Turn- und Sportverein München von 1860 e. V., kortweg TSV 1860 München of 1860 München, vaak ook Münchner Löwen, 1860, Sechzig of Sechzger genoemd, een Duitse sportclub uit München. Van de sporten is de voetbalsectie het grootst en bekendst. TSV speelde 20 seizoenen in de Bundesliga, waarvan de laatste keer in 2004 was. De club was er zelfs verantwoordelijk voor dat stadsrivaal Bayern niet mocht deelnemen in het eerste seizoen. Buiten de seizoenen 1982 tot 1991 en 1992/93 speelde de club altijd in de twee hoogste reeksen. Door financiële problemen moest de club in 2017 voor het eerst in de geschiedenis van start gaan in de vierde hoogste klasse. Mede hierdoor speelt het vanaf het seizoen 2017/18 niet meer in de Allianz Arena, maar in het Grünwalder Stadion, het op twee na grootste stadion in München.

Spoiler

40.jpg

41.jpg

Bij bewolkt maar droog weer en voor 18.059 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. 1860 kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op en scheids is Sven Waschitzki_Günther.

Eerlijk is eerlijk, wij waren duidelijk de betere ploeg, maar desondanks creëerden wij in de eerste helft geen echte doelkans. Of het aan onze tegenstander lag, die zich volledig terugtrok en met 2 bussen voor de 16 met hand en tand verdedigde, of aan de scheids, die duidelijk partij had gekozen? Ik weet het niet. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en ons publiek werd ongeduldig. Bovendien functioneerde onze hele rechterkant totaal niet. Rechtsback Özkan, AMR Biankadi en rechterspits Wintzheimer hadden hun dag niet en voegden niets toe. Daarentegen speelden de overige spelers ijzersterk.

Ook in de tweede helft waren wij de betere ploeg, maar ook nu creëerden wij geen kansen. Pas uit een corner in de 73ste minuut lukte het Putaro met een strakke voorzet de rechter voet van Schreck te vinden en Schreck schoot de bal probleemloos binnen. 1 : 0 en de langverdiende openingstreffer was eindelijk een feit. Nog in dezelfde minuut haalde ik de uitgebluste verdediger Belkahia naar de kant en bracht Schneider. 5 minuten later mochten ook Özkan, Wörl en Biankadi gaan douchen. Voor hen kwamen Gohlke, Großer en Momuluh.

Het gas ging eraf en wij beperkten ons tot controle van deze match en vooral van het verdedigen van het resultaat. Uiteindelijk bleef het 1 : 0 en de punten gelukkig hier.

42.jpg

Spoiler

43.jpg

44.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

Spoiler

46.jpg

47.jpg

In 5 dagen spelen wij thuis tegen Sportgemeinschaft Dynamo Dresden e. V., kortweg SG Dynamo Dresden, een Duitse voetbalclub uit Dresden.

Spoiler

45.jpg

48.jpg

Bij vies weer, regen en natte sneeuw, en voor 20.054 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. DD kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude natte veld op en scheids is Florian Heft.

Een klein halfuur was het een min of meer gelijkopgaande wedstrijd, maar vanaf de 27ste minuut veranderde dat, want de scheids begon partij te kiezen en in de 27ste, 32ste en 43ste minuut kregen mijn mannen (Oppies, Klos en Schneider) een belachelijk gele kaart, die echt nergens op sloegen. In de 45ste en laatste minuut van de eerste helft legde linkerspits Wintzheimer de bal panklaar neer voor de opstormende Schreck en laatstgenoemde tikte de bal feilloos binnen. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Eerlijk is eerlijk, wij waren technisch de betere ploeg en uit een corner in de 53ste minuut plaatste Oppie de bal op de voet van de opgerukte verdediger Belkahia. Belkahia nam de bal vol op zijn slof en knalde hem onhoudbaar in het doel. 2 : 0 en toen waren de poppen aan het dansen. DD maakte er een fysieke strijd van en in de 59ste minuut probeerde ene Lewald onze goalgetter Schreck uit de wedstrijd te schoppen, waarbij hij zichzelf blesseerde en werd vervangen door Hauptmann.

In de 76ste minuut raakte onze rechtsback Schneider geblesseerd en voor hem kwam Gohlke. 6 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Sarenren-Bazee en Corboz van het veld en bracht Momuluh en Großer. Nadat ook invaller Gohlke in de 87ste minuut een belachelijke gele kaart kreeg, begon ook ons publiek op de scheids te reageren. Hij had 11 keer tegen ons gefloten en ons 4 gele kaarten aangesmeerd. Onze tegenstander maakte 17 behoorlijke overtredingen maar kreeg helemaal niets. De wedstrijd eindigde 2 : 0 en na afloop gaf ik de scheids een hand, die hij niet gauw zal vergeten.

49.jpg

Spoiler

50.jpg

51.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3liga-Bielefeld-logo.png

Spoiler

53.jpg

56.jpg

57.jpg

60.jpg

61.jpg

54.jpg

55.jpg

Mijn kerstvakantie zit erop en mijn familie is weer blij dat ik terug aan het werk ben. Binnenkort spelen wij een uitwedstrijd en wel in en tegen SC Preußen Münster, een Duitse profvoetbalclub uit Münster, die uitkomt in de Regionalliga West en werd in 1906 opgericht. Vanaf 1910 tot 1981 was de club altijd actief in de twee hoogste klassen, sindsdien is de club met uitzondering van 2006 tot 2011 actief op het derde niveau.

Spoiler

Het Preußen Stadion is een voetbalstadion in de Duitse stad Münster. Het werd in 1926 geopend. Bespeler van het stadion is Preußen Münster, aan de club ontleent het stadion ook zijn naam.

52.jpg

58.jpg

Wat is dit? Wij staan in de rode cijfers, kunnen geen spelers aantrekken, maar plots komt er een nieuwe assistent, waar ik niet om heb gevraagd en niets van af weet. Bovendien verdient deze zogenaamde assistent €1.250 meer als ik? Waar zijn ze mee bezig?

59.jpg

Wat moet ik met deze zogenaamde ‘assistent’? Afgezien van het feit, dat ik met hem niet echt kon opschieten, leek mij een samenwerking ook niet echt mogelijk.

Toen de DVZ mij mededeelde dat ouwe spits Klos (36jaar) 1 juli zou vertrekken, gat ik toestemming, dat hij onmiddellijk weg mocht mits zijn nieuwe club zijn transferwaarde van €14,75K zou betalen. Nou dat deden ze, dus nam ik afscheid van Klos.

62.jpg

Klos was nog niet de deur uit, toen de spelers zich roerden.

63.jpg

Dat ik hem niet verkocht heb, maar de DVZ, interesseerde niemand. Wel had ik hem eerder laten vertrekken en dat namen ze mij kwalijk. Op de een of andere manier had ik het gevoel, dat er hier sprake was van een vooropgezet complot en dat men mij kwijt wilde.

En wat doe je dan in zo een situatie? Nou ik deed dat, wat je juist niet moet doen, want ik solliciteerde gewoon bij een andere club uit de 3de divisie, die een manager zocht. Hoe dan ook, het bestuur was er als de kippen bij en kwam met deze reactie:

64.jpg

Oeps, hier had ik totaal niet op gerekend.

65.jpg

66.jpg

Nou jammer, maar het zij zo. Thuis zullen ze niet blij zijn, maar inmiddels ben ik een crack in solliciteren.

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag dan ondertussen wel een crack in het solliciteren zijn, maar geen enkele club heeft positief gereageerd op mijn sollicitaties. Blijkbaar hechten clubs op dit niveau (3de divisie) veel waarde aan de ontslagredenen en in mijn geval is sprake van ‘ontslag op staande voet’ en niet op ‘opstappen’.

67.jpg

Na maandenlang vergeefs te solliciteren, kreeg ik plots toch een positieve reactie, maar nu zijn alle clubs wel al met het nieuwe seizoen bezig.

68.jpg

Om eerlijk te zijn, ik ben geen fan van 2de elftallen, want je kunt niet promoveren en je moet steeds genoegen nemen met de spelers, die niet voor het eerste elftal in aanmerking komen. Maak je spelers beter, dan ben je ze meestal kwijt aan het 1ste team en de afknappers krijg je dan terug. Maar ik heb geen keuze en geen centen meer. Dus ik doe het en dan zien we wel verder.

69.jpg

70.jpg

71.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3-Liga-Hertha-BSC-logo.png

Toen ik het parkeerterrein opreed, wist ik toch even niet wat ik zag. De club, Hertha BSC, kwam imposant en gigantisch groot over, ook al zit ik straks gewoon bij het 2de team.

01.jpg

Bij binnenkomst werd ik gelijk doorgestuurd naar het kantoor van de DVZ Benjamin Weber.

Spoiler

02.jpg

Ook aanwezig was de TD Andreas Neuendorf.

Spoiler

03.jpg

Na een uitvoerige kennismaking met een paar bakken zwarte koffie werd mij duidelijk gemaakt, wat hun doelstellingen en eisen waren.

04.jpg

In eerste instantie diende ik spelers beter te maken en klaar te stomen voor het 1ste elftal. En in de tweede plaats degradatie te voorkomen. Wel of niet kampioen worden, doet niets ter zake, want wij kunnen niet promoveren. Feitelijk makkelijke eisen en ik ben overtuigt, om ze aan te kunnen.

Nadien mocht ik nog kennismaken met mijn assistent-manager Oliver Schröder, net als mijn 2 bazen geboren in Berlijn en een kind van de club.

Spoiler

05.jpg

Toen kwam de kennismaking met mijn variabele selectie. Waarom ‘variabel’, omdat eventuele uitblinkers van mijn selectie automatisch doorstromen naar de selectie van het 1ste team en de zwakke broeders van het 1ste door mij weer moeten worden klaargestoomd. Eerlijk is eerlijk, wat ik mis is de spanning en de stress van het steeds maar moeten winnen van wedstrijden. Ik hoop dan ook hier mijn hoogste trainersdiploma te halen en een goede beurt te maken, zodat ik straks weer een ambitieuze club vind.

SELECTIE 2DE TEAM

06.jpg

06A.jpg

11.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de complete selectie van het 2de team van mijn nieuwe club is bijzonder zwak te noemen. Tenslotte zijn het de aanstaande back-ups van het ooit grote Hertha BSC en eerlijk is eerlijk, volgens mij kunnen wij hiermee in de 3de Bundesliga geen potten breken, laat staan, dat ze in de 2de Bundesliga zouden kunnen bestaan? Ik ben dan ook benieuwd, hoe onze oefenwedstrijden zullen gaan verlopen?

07.jpg

In 3 dagen spelen wij de voor mij eerste oefenpot in en tegen SV Lichtenberg 47, een Duitse sportclub uit het Berlijnse stadsdeel Lichtenberg. De club is het meest bekend voor zijn voetbalafdeling, maar is ook actief in boksen, tafeltennis en kegelen.

Bij bewolkt weer en voor 808 toeschouwers arriveerden wij in het stadsdeel Lichentenberg in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Lichtenberg kwam in een 5-2-1-2 formatie het droge veld op.

Ofschoon onze tegenstander van het niveau ‘Kelderklasse’ is, hebben ze ons in de eerste helft gewoon weggespeeld. In de 34ste minuut kregen wij terecht een doelpunt om de oren en hij rust stond het gelukkig nog steeds maar 1 : 0. Dat ik in de kleedkamer mijn mannen met behoorlijke stemverheffing tot de orde heb geroepen, zal iedereen wel duidelijk zijn.

In de tweede helft waren wij eindelijk de betere ploeg en uiteindelijk werd het 1 : 4 en daar kun je mee thuiskomen. Ik heb 6 wissels toegepast en van deze wisselspelers heeft allen Oliver Rölke een goede prestatie neergelegd.

08.jpg

Spoiler

09.jpg

10.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 4 dagen spelen wij thuis tegen VfB Germania Halberstadt, een voetbalvereniging uit de Duitse stad Halberstadt, in de deelstaat Saksen-Anhalt. De club werkt haar thuiswedstrijden af in het Friedensstadion in Halberstadt dat aan 5.000 toeschouwers plaatsbiedt. Van 2003 tot 2011 speelde de vereniging in de Oberliga NOFV-Süd en promoveerde dan naar de Regionalliga. In 2016 degradeerde de club, maar kon na één seizoen terugkeren.

Spoiler

12.jpg

Bij zonnig weer en voor 498 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. GH kwam in een 5-2-2-1 formatie het droge veld op.

Joost mag weten of wij GH totaal verrasten of dat ze ons volledig onderschat hebben, ik weet het niet? Feit is wel, dat wij met vol gas tempovoetbal op de mat legden en dat het binnen 25 minuten maar liefst 4 : 0 voor ons stond. En dat, ofschoon rechterspits Wollschläger al in de 30ste minuut geblesseerd raakt. Voor hem kwam het jongere broertje Oliver Rölke van linkerspits Tony Rölke. Nog net voor de rust, in de 43ste minuut, lukte het GH tegen te scoren, waardoor het 4 : 1 bij rust was.

Bij herbegin, in de 52ste minuut, kregen wij nog een tegendoelpunt om de oren, maar gelukkig maakte Tony Rölke in de 62ste minuut zijn tweede en ons vijfde doelpunt. 7 minuten later haalde ik Strasner naar de kant en bracht Kardam. Nog geen 5 minuten later kregen wij wederom een tegendoelpunt om de oren. 5 : 3 en toen voelde ik even nattigheid en toen haalde ik ook Nsona en Karsten naar de kant. Voor hen kwamen Traore en Ibrahim. Wij verhoogden de druk en in de 78ste minuut was het wederom Tony Rölke, die scoorde en zijn derde doelpunt maakte. Een hattrick dus en het stond     6 : 3. Nog in dezelfde minuut mocht ook Weiland vertrekken en kwam Sommer. In de 84ste minuut haalde ik nog da Silva Kiala eraf en bracht Hoffmann.

Het bleef 6 : 3 en iedereen, ook het publiek, was tevreden. Van de invallers speelde Oliver Rölke heel sterk en Kardam, Traore en Ibrahim zeer goed.

13.jpg

13a.jpg

Spoiler

14.jpg

15.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 7 dagen spelen wij de volgende oefeningswedstrijd en wel uit in en tegen FSV Budissa Bautzen, een Duitse voetbalclub uit Bautzen, Saksen.

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: vreemd genoeg spelen wij alle oefenwedstrijden tegen clubs uit het Ossieland, waar ik met mijn voorgaande clubs 2 seizoenen tegen hun heb gespeeld?

Hoe dan ook, de omgeving van het stadion Müllerwiese in Bautzen is gewoon prachtig, voor natuurliefhebbers.

Spoiler

16.jpg

Bij zonnig en droog weer en voor slechts 125 toeschouwers arriveerden wij in Bautzen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BB kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op.

Ook nu hadden wij een dik kwartier nodig om op gang te komen, maar nadien wist ik niet wat ik zag en meemaakte. Ik kende Bautzen nog als een gedegen tegenstander, maar nu werden ze als het ware van het veld geveegd. Bij rust stond het al 0 : 4 en mijn mannen hadden als het ware ‘bloed geproefd’.

Ondanks een tegendoelpunt in de 55ste minuut bleven wij maar doorgaan. Ofschoon ik vanaf de 68ste minuut maar liefst 8 wissels doorvoerde, eindigde deze toch wel zeer eenzijdige match in 1 : 7. Van de 8 wisselspelers speelden 4 eveneens ijzersterk en wel keeper Kwasigroch, Sommer, Kardam en Maza.

17.jpg

17a.jpg

Spoiler

18.jpg

19.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

21.jpg

In 4 dagen spelen wij wederom vriendschappelijk en nu tegen een buurtclub en wel Tennis Borussia Berlin, een Duitse voetbalclub uit Berlijn en werd in 1902 opgericht. Tennis is een overblijfsel van de oude tennis- en pingpongclub en Borussia is een Latijnse versie van Preussen. De club wordt vaak afgekort door TeBe. De club was de grote rivaal van Hertha BSC in de jaren twintig en dertig toen beide clubs streden om de titel beste club van Berlijn.

Spoiler

Het Mommsenstadion is een multifunctioneel stadion in Berlijn. Het stadion is vernoemd naar Theodor Mommsen (1817–1903), Duits geschiedkundige en Nobelprijswinnaar.

20.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 799 toeschouwers arriveerden wij bij onze buurtclub in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. TBB kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op.

Eerlijk is eerlijk, ook nu zag ik weer iets, wat ik niet voor mogelijk had gehouden, want binnen 20 minuten stond wij al met 0 : 3 voor en was her geen vuiltje in de lucht. TBB trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en keiharde tackles probeerden ze ons van het doel af te houden. In de 33ste minuut werd spits Oliver Rölke brutaal uit de match geschopt en vervangen door Hadziavdic.

Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 3, omdat wij gas terugnamen en het tempo lieten zakken.

In de 2de helft voerde ik nog 8 wissels door en uiteindelijk werd het 1 : 4 en daar kun je mee thuiskomen. Trouwens de scheids was een aanfluiting, want de schoppers van TBB liet hij ongemoeid en voor protesteren kregen mijn spelers 3 belachelijke gele kaarten.

Mijn team speelde in de eerste helft ijzersterk en van de 9 wissels waren alleen keeper Kwasigroch, Sommer en Maza zeer goed. De rest was slechts aanwezig en deed alleen het noodzakelijke.

22.jpg

Spoiler

23.jpg

24.jpg

----------

Indien u de wederopstanding van Ajax (zonder nieuwe spelersaankopen) mee wilt beleven, dan kunt u een kijkje nemen in mijn novelle: No guts No glory.

En als u wilt zien of ik de Engelse club Huddersfield weer op de rails krijg, dan vind u mijn pogingen in de novelle The Journeyman – the travels of Hannes H.

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

26.jpg

27.jpg

OK, pas na 1 of 2 gespeelde competitiewedstrijden mag ik volgens mijn assistent de directie lastigvallen met het verzoek te mogen deelnemen aan de hoogste trainerscursus. Dus geen paniek en nog even wachten.

Wat mijn selectie betreft, statistisch gezien heb ik een zeer matige selectie, maar als ploeg zijn ze heel hecht en doen meer als hun best. Je kunt je afvragen, of dat te maken heeft met het ‘Duitszijn’,

want mijn spelers kunnen luisteren, voeren orders uit, werken samen en zijn echte verenigingsmannen. Tenminste, dat is mijn persoonlijke mening. Mijn spelers doen in groepsverband dingen, die ze individueel amper kunnen.

Enfin, in 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel thuis tegen Berliner Fußballclub Dynamo, afgekort BFC Dynamo, in de volksmond vaak Dynamo Berlin genaamd, een Oost-Berlijnse voetbalclub die in 1966 werd opgericht als onderdeel van de nieuwe FC's. In de tijd van de voormalige DDR was BFC Dynamo met tien opeenvolgende landskampioenschappen in de periode 1979 tot 1988 een van de meest succesvolle voetbalverenigingen uit de DDR-Oberliga.

Met name de successen in de jaren tachtig zijn zeker niet onomstreden. BFC Dynamo werd meer en meer als het uithangbord van de communistische partij beschouwd en de veiligheidsdienst Stasi in het bijzonder. De club zou op tal van manieren bevoordeeld zijn, wat de plotselinge en vrijwel perfecte dominantie in de jaren tachtig verklaart.

Spoiler

“De meest gehate club ter wereld”, zo omschreef journalist Simon Kuper BFC Dynamo ooit, en in de DDR stond de club bekend als Elf Schweinen. Doordat er aan verschillende titels een luchtje zat, werd het ook Schiebemeister genoemd, wat zoveel betekent als valsspelende kampioen. Boven een Amerikaans artikel over Dynamo stond de titel The Darth Vader of East German Soccer.

Weinig complimenteus dus. De belangrijkste reden voor alle haat was dat BFC Dynamo de voetbalclub van het Ministerie van Staatszekerheid was en bijna iedereen verafschuwde de Stasi en Erich Mielke, de belangrijkste man van die organisatie. Dat de club vanaf de jaren zeventig ook nog eens de helpende hand werd toegestoken zorgde helemaal voor een grote afkeer. Die hulp, in combinatie met een heel goede spelersgroep, leverde wel tien landskampioenschappen op rij op. Een wapenfeit waar veel spelers van vinden dat ze er te weinig krediet voor hebben gekregen.

25.jpg

Van mijn staf en ook van de spelers hoorde ik, dat de zogenaamde ‘Hooligans van BFC Dynamo’ zeer berucht zijn, vandaar dat ik toch nog even Wikipedia geraadpleegd heb:

BFC Dynamo is sportief gezien allang geen gevreesde club meer. Alleen op het vlak van hooliganisme is het wel Bundesliga. Een reputatie waar de Dynamo-hooligans best trots op zijn.’

Nou ja zeg, zou dat de reden zijn waarom wij deze oefenpot thuis spelen?

Bij zeer zonnig weer en voor 1.217 toeschouwers, waarvan dik de helft schreeuwlelijkerds van BFC zijn, verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Ook de BFC kwam in de 4-2-3-1 formatie het droge veld op.

Nou ik kan u vertellen, het werd een zeer matige oefenwedstrijd zonder echte hoogtepunten en de ‘onoverwinnelijke instelling van mijn mannen smolt als sneeuw in de zon’. Mijn mannen waren zo te zien behoorlijk zenuwachtig en hadden blijkbaar meer oog voor de schreeuwlelijkerds dan de bal.

Pas in de 40ste minuut lukte het Safa Yildirim de openingstreffer te maken, die overigens wel verdiend was, want wij waren de iets betere ploeg. Bij rus stond het dus 1 : 0 en ik was min of meer teleurgesteld in de zwakke prestatie van keeper Kwasigroch, VC Mausehund, VR Sommer, AMR Traore en spits Tony Rölke, die ondanks het mooie weer als een natte krant speelden.

Ook in de tweede helft kwamen wij niet echt in ons spel, waartoe ook de zeer zwak leidende scheids bijdroeg. In de 73ste minuut greep ik in en haalde de met geel besmette Karsten, Strasner en Can Kardam naar de kant. Voor hen kwamen Ibrahim, N. Kardam en Schickersinsky, die ook weinig tot niets toevoegden.

Een overwinning werd het niet, want in de 90ste minuut was het Suljic, die de gelijkmaker binnenschoot, omdat onze keeper niet of amper reageerde. Het werd 1 : 1, weliswaar volledig tegen de verhoudingen in, omdat wij 17 hoekschoppen kregen (BFC slechts 1) maar er niets van bakten.

28.jpg

Citaat

29.jpg

30.jpg

------------

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

32.jpg

In 4 dagen spelen wij de voorlaatste oefenwedstrijd uit in en tegen Berliner Athletik Klub 07, een Duitse voetbalclub uit de hoofdstad Berlijn.

Spoiler

Het Poststadion is een sportstadion met een atletiekfaciliteit dat in 1929 werd voltooid aan de Lehrter Straße 59 in de Berlijnse wijk Moabit in de wijk Mitte. Het grenst aan het Fritz Schloß Park en wordt samen met de groene omgeving ook wel SportPark Moabit genoemd.

De sportfaciliteit is een van de grootste sportfaciliteiten in Berlijn. Het bestaat in essentie uit een stadion met natuurgras, vijf grote velden met kunstgras, een klein speelveld met kunstgras, twee atletiekfaciliteiten, een sport- en roeihal, een rolsportfaciliteit, een skatepark, een krachttrainingsfaciliteit, een familiesportveld, een klimhal van de Duitse Alpenclub en tennisbanen.

31.jpg

Bij regenachtig weer en voor 1.285 toeschouwers arriveerden wij in stadswijk Moabit in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. BAK kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op.

Wij hadden een dik halfuur nodig om tot ons spel te vinden en toen maakten wij korte metten met de tegenstander. Bij rust stond het al 0 : 2 en was deze match feitelijk al gespeeld.

In de tweede helft voerde ik 6 wissels door en alleen de invallers Weiland, Ibrahim en N. Kardam voegden nog iets toe. Uiteindelijk werd het 0 : 5 en daar kun je mee thuiskomen.

33.jpg

Spoiler

34.jpg

35.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 3 dagen spelen wij onze laatste oefenwedstrijd en wel thuis tegen FSV Wacker 90 Nordhausen, een Duitse voetbalclub uit de stad Nordhausen, Thüringen. De club werd opgericht op 31 maart 1990, maar de geschiedenis gaat terug tot 1905 toen Wacker Nordhausen boven de doopvont gehouden werd. De club speelt in het seizoen 2013/2014 in de Regionalliga Nordost, het vierde niveau in Duitsland.

Bij zonnig weer en voor 488 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Nordhausen kwam in een 4-2-3-1 formatie het droge veld op.

Omdat het onze laatste oefenwedstrijd is, heb ik mijn mannen de opdracht meegegeven, deze match in een hoog tempo en vol op de aanval te spelen. Nou, dat lukte nog ook, want bij rust stond het al 0 : 3 en was deze match feitelijk al gespeeld.

Uiteindelijk werd het 5 : 0 en ook de 4 invallers, te weten Weiland, Karsten, Hoffmann en N. Kardam, speelden van goed tot zeer goed.

36.jpg

Spoiler

37.jpg

38.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

42.jpg

40.jpg

Ik ben benieuwd of het ons lukt, in tegenstelling tot de prognose ‘19de plaats en degradatie’, tot de middenmoot of nog hoger te komen? Als ik eerlijk ben, ik heb zo mijn twijfels. Maar we zullen het zien?

41.jpg

Komende zaterdag spelen wij onze eerst competitiewedstrijd en wel uit in en tegen SC Preußen Münster, een Duitse profvoetbalclub uit Münster, die uitkomt in de Regionalliga West en werd in 1906 opgericht. Vanaf 1910 tot 1981 was de club altijd actief in de twee hoogste klasses, sindsdien is de club met uitzondering van 2006 tot 2011 actief op het derde niveau.

Spoiler

Het Preußen Stadion is een voetbalstadion in de Duitse stad Münster. Het werd in 1926 geopend. Bespeler van het stadion is Preußen Münster, aan de club ontleent het stadion ook zijn naam.

39.jpg

43.jpg

44.jpg

Bij zonnig weer en voor 10.447 toeschouwers arriveerden wij in Münster in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. PM kwam in een simpele 4-4-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Martin Petersen.

Wij begonnen matig tot slecht, omdat de scheids ons behoorlijk tegenzat. Hij lette alleen op mijn spelers en was zo partijdig als de pest. In de 19de minuut kregen wij een doelpunt (wel of niet uit buitenspelpositie) om de oren en vanaf dat moment liepen wij achter de feiten aan. Bij een heel erg duidelijke overtreding in de 33ste minuut kregen wij, omdat het niet anders kon, een penalty te nemen. Maza nam deze voor zijn rekening, maar doordat de keeper te vroeg van de doellijn naar voren stapte, kon hij de inzet van Maza keren. Het bleef 1 : 0, want de scheids wees een herhaling af.

In de rust heb ik mijn mannen nog eens goed toegesproken en dat zette zoden aan de dijk, want in de eerste minuut van de tweede helft was het Michelbrink, die voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Rechtsback Etschberger, die geweldig speelde, maar teveel protesteerde tegen de scheids, haalde ik in de 63ste minuut uit voorzorg naar de kant en bracht Weiland. In de 74ste minuut mocht ook Maza gaan douchen en kwam Yildirim. Wij werden steeds beter en in de 78ste minuut was het Nsona, die voor de 1 : 2 zorgde. Nog geen minuut later haalde ik ook Mausehund van het veld, die met de scheids wilde discussiëren en bracht Matiebel.

Ofschoon wij duidelijk de betere ploeg waren, zat de scheids ons steeds meer en vaker tegen en in de 91ste minuut lukte het ene Steczyk (wel of niet uit buitenspel) de gelijkmaker binnen te schieten.

2 : 2 en dat, ofschoon wij qua kansenverhouding minimaalt met 2 : 4 hadden kunnen en moeten winnen. Spijtig, maar niets aan te doen. Wel had ik het gevoel, dat wij om twee punten werden belazerd.

45.jpg

Spoiler

46.jpg

48.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Spoiler

50.jpg

51.jpg

52.jpg

Wat is dit? Ik heb al een assistent-manager, die als assistent meer verdiend als ik. Nu krijg ik dus nog een assistent en die verdiend haast dubbel zoveel. Waar zijn ze toch mee bezig?

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: naar aanleiding van deze twee acties krijg ik steeds meer het gevoel, dat in deze club iemand mij niet mag of vreest en mij hoe dan ook weg wil hebben? Tenminste, dat is mijn mening. Wel zal ik deze zaak helemaal uitzoeken, want ik wil wel weten wat hier gaande is?

Onze volgende competitiewedstrijd spelen wij pas in 2 weken en wel uit tegen VfB Lübeck, een Duitse sportclub uit Lübeck, Sleeswijk-Holstein. De club is voornamelijk voor zijn voetbalafdeling bekend maar is ook actief in badminton, gymnastiek, tafeltennis en handbal. De club heeft een jarenlange rivaliteit met 1. FC Phönix Lübeck, maar sinds de jaren negentig is deze club helemaal weggezakt naar de onderste speelklassen zodat de club elkaar niet meer competitief treffen.

Spoiler

De Lohmühle - officieel het Dietmar-Scholze-Stadion an der Lohmühle vanaf het seizoen 2020-21 3. Liga - is een voetbalstadion in Lübeck, Duitsland. Het is de thuisbasis van VfB Lübeck, gelegen in de wijk Holstentor Nord, die zelf deel uitmaakt van het grotere St. Lorenz Nord-gebied van de stad.

49.jpg

53.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 3.841 toeschouwers arriveerden wij in Lübeck in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De VFB kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

Ik wil niet overdrijven, maar ons hele team speelde vandaag ijzersterk, ofschoon wij met slechts 1 doelpunt de rust ingingen. De VFB had zich volledig teruggetrokken en verdedigde met hand en tand.

Pas in de 63ste minuut lukte het Tony Rölke de 0 : 2 aan te tekenen en vijf minuten later werd rechtsback Eitschberger in de box onderuitgehaald, waardoor wij een penalty kregen, die Maza voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen en ik haalde gelijk Eitschberger naar de kant en bracht Sommer. In de 70ste minuut was het weer Tony Rölke, die nu voor de 0 : 4 zorgde en ik haalde ondertussen Mausehund naar de kant om Matiebel minuten te gunnen. In de 76ste minuut mocht ook nog Kesik gaan douchen en kwam Michelbrink.

Wij waren gewoon te sterk en de VFB kreeg geen enkele kans om iets aan de uitslag te doen. Het bleef dus 0 : 4 en deze onderbetaalde manager mag dus weer 3 punten bijschrijven.

54.jpg

Spoiler

55.jpg

56.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Spoiler

58.jpg

57.jpg

Omdat ik in eerste instantie wilde weten, op wiens verzoek de tweede assistent-manager werd aangetrokken, heb ik alvast de samenwerkingsovereenkomst bekeken. Duidelijk is, dat alles van de staf van het 1ste team uitgaat. De grote man hij Hertha is manager Pal Dardai, hij beslist bijna alles. Bovendien verdiend hij 5 keer zoveel als de DVZ en of de TD, dus €125K per maand, een verschrikkelijk hoog salaris voor een manager van een 2de divisieclub.

Ofschoon het ietwat onwaarschijnlijk is of zal zijn, geloof ik inmiddels toch, dat hij in mij een gevaar voor zijn eigen positie en baantje ziet. Met hem zijn ze gedegradeerd en sinds zijn komst in 1996 spelen ze continu tegen degradatie. Persoonlijk vind ik dat het countervoetbal van Hertha niet om aan te zien is. Maar ben ik in zijn baan geïnteresseerd? Nee, totaal niet. Het liefst vertrek ik vandaag nog richting Keulen. Temeer, omdat ook hier een soort Ossiementaliteit heerst.

Omdat ik, terecht, behoorlijk baal van deze situatie, dat mijn 1ste assistent meer en mijn 2de assistent €5.250,-  meer verdiend als ik, terwijl ik de totale verantwoording draag en hun alleen maar uitvoerend zijn en als het ware pionnen schuiven en ballen mogen dragen? Vandaar dat ik bij de directie om een nieuw contract heb verzocht. Dit is het antwoord:

59.jpg

Ook kreeg ik geen antwoord op mijn vraag, waarom ik 2 assistenten nu heb die beiden meer verdienen? En over de trainerscursus werd ook niet gepraat. Wat moet ik nu doen? Een zaakwaarnemer heb ik niet, dus ik moet het zelf zien op te lossen. En wat doe je dan? Helemaal niets, of je lekt naar de pers. Omdat ik hierdoor gefrustreerd werd en rancuneus ben, heb ik gelekt. Dom en hoort niet, maar het zij zo. En nu zijn hier de poppen aan het dansen.

61.jpg

60.jpg

Opstappen kan ik nu niet, want ik heb niets achter de hand en het leven hier in Berlijn is alles andere als goedkoop. Dus nog even doorzetten. Maar een ding weet ik nu zeker: ik zal nooit meer een tweede team managen.

In 4 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen SC Verl, officieel Sportclub Verl 1924 e.V., een Duitse voetbalclub uit de gemeente Verl, deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Spoiler

63.jpg

62.jpg

Bij bewolkt weer en voor 1.578 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Verl kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

Als ik eerlijk ben, ik zat met tegenzin in de dug-out, maar mijn mannen deden desondanks zoals haast altijd hun best en bij rust stond het dan ook al 2 : 0 voor ons en had Verl weinig tot niets in te brengen.

In de tweede helft pakte Verl het botte bijl uit en probeerde ons op fysieke kracht te domineren. Aanvankelijk leek dit te werken en in de 61ste minuut haalde ik uit voorzorg rechtsback Eitschberger naar de kant en bracht Sommer. In de 72ste minuut mocht Yildirim gaan douchen en kwam Michelbrink en in de 83ste minuut haalde ik ook nog Nsona van het veld. Voor hem kwam Christensen. Alle invallers speelden eveneens ijzersterk en in de 90ste minuut zorgde Maza voor 3 : 0. In de 95ste en laatste minuut zette Tony Rölke het slotpunt door 4 : 0 binnen te tikken.

64.jpg

Spoiler

65.jpg

66.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Spoiler

69.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: dat ik voor het tweede team van Hertha BSC II ben gaan werken, is de grootste vergissing of zeg maar ‘blunder’, die ik tot nu toe heb gemaakt. OK, het is een grote club, maar wel eentje, waar chaos op sportief en bestuurlijk vlak heerst. Bovendien kan ik hier gewoon mijn ei niet kwijt en strookt het niet met mijn carrièreplanning, zoals als ik die voor ogen heb.

Ik wil hoe dan ook het hoogste diploma halen, zodat ik ooit voor een 1ste Bundesigaclub kan werken. En als ik hier de kans voor het volgen van de desbetreffende cursus niet krijg, dan moet ik een club gaan zoeken, die het wel mogelijk maakt. Maar zonder zaakwaarnemer is het amper te doen. Ook volgens de DFB is het min of meer noodzakelijk, om een makelaarskantoor in de arm te nemen en volgens hun desbetreffende info is er een heel goed makelaarbureau in Keulen. Ik zal eens met hun contact opnemen.

In drie dagen spelen wij uit in en tegen Rot-Weiss Essen, een Duitse voetbalclub uit Essen, Noordrijn-Westfalen. De club komt tegenwoordig uit op het derde niveau van Duitsland, in de 3. Liga. De club stond lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Schwarz-Weiß Essen maar werd na de Tweede Wereldoorlog definitief de nummer een van de stad en werd in 1955 zelfs landskampioen.

Spoiler

Het Stadion an der Hafenstraße (tot 2022 Stadion Essen) is een voetbalstadion in Essen in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen dat plaats biedt aan zo'n 20.000 toeschouwers. Het is gelegen in het stadsdeel Bergeborbeck. Het stadion is de thuisbasis van de voetbalclubs Rot-Weiss Essen (heren) en SG Essen-Schönebeck (dames).

Door de bouwvalligheid van het oude Georg-Melches-Stadion was al jaren duidelijk dat de club een nieuw stadion nodig had. In 2010 werd besloten om een nieuw stadion te bouwen. Op 1 april 2011 werd begonnen met de ruwbouw. In augustus 2012 werd het stadion officieel geopend. Op de plaats van het oude stadion zal na afbraak een parkeerplaats komen. RWE Deutschland AG nam een groot deel van de kost op zich.

De openingswedstrijd was tussen de jeugd van Rot-Weiss tegen de jeugd van Borussia Dortmund. Daaropvolgend speelden de dames van SGS Essen tegen 1. FFC Frankfurt en daarna speelden de heren van Rot-Weiss tegen de dames van SGS en wonnen met 1:0.

Het stadion is gekwalificeerd om te spelen in de Regionalliga en 3. Liga. Het kan ook gebruikt worden voor evenementen en concerten. De hoeken kunnen gesloten worden zodat de capaciteit uitgebreid kan worden naar 25.000 en er is nog een derde uitbouwmogelijkheid om het aantal op 35.000 te brengen indien de club weer in de hogere reeksen speelt.

67.jpg

68.jpg

Bij bewolkt weer en voor 17.975 toeschouwers arriveerden wij in Essen in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Waarom deze tactiek? Om eerlijk te zijn, RWE heeft op papier betere spelers en o.a. speelt bij hun het broertje van Mario Götze (ex-PSV) Felix Götze, een jongen ‘ie toch wel 1 of 2 klassen hoger dient te spelen, volgens mij.

Enfin, RWE kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op.

Eerlijk is eerlijk, technisch waren de spelers van RWE beter, maar wij waren rapper en in de 23ste minuut was het linksback Strasner, die met een strakke voorzet rechterspits Nsona bediende en laatstgenoemde kopte de bal feilloos binnen. 0 : 1 en iedereen stond verbaasd te kijken. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 1 en Kesik, Maza en Rölke maakten weinig tot niets klaar.

Middenvelder Karsten, die ik als centrumverdediger had opgesteld, was in de 68ste minuut volledig op en werd vervangen door Matiebel. 6 minuten later haalde ik ook Ibrahimi naar de kant en bracht Yildirim. De doelpuntenmaker Nsoma mocht in de 91ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Michelbrink. Alle invallers deden hun best en wij konden, weliswaar met heel veel geluk, de voorsprong over de streep trekken. Het bleef dus 0 : 1 en de punten gaan, wel of niet verdiend, mee naar huis.

70.jpg

Spoiler

71.jpg

72.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Spoiler

75.jpg

77.jpg

Pas in 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis en tegen SV Waldhof Mannheim, een Duitse sportclub uit Mannheim, Baden-Württemberg. De voetbalafdeling speelde van 1983 tot 1990 in de Bundesliga. De club is bekend vanwege zijn excellente jeugdopleiding en bracht spelers als Bernd Förster, Karlheinz Förster, Jürgen Kohler, Maurizio Gaudino, Uwe Rahn en Christian Wörns voort. De club speelt in het Carl-Benz-Stadion en trekt ondanks het feit dat ze voornamelijk in de hogere amateurreeksen spelen nog duizenden toeschouwers.

De club speelde van 1918 tot 2003 met uitzondering van vier seizoenen telkens in een van de twee hoogste klassen. Na zestien jaar in de hoogste klassen van het amateurvoetbal speelt SV Waldhof Mannheim in het seizoen 2019/20 weer betaald voetbal in de 3. Liga.

Spoiler

73.jpg

76.jpg

Bij zonnig weer en voor 1.938 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

78.jpg

WM kwam in een 5-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Frank Willenborg en dat weet ik het al. De pietluttigheid himself.

Wij begonnen zoals altijd met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en WM maakte er gelijk een fysieke strijd van. Al in de 10de minuut gingen ze in de fout, waardoor wij terecht een penalty kregen, die Christensen voor zijn rekening nam en feilloos in het doel schoot. 1 : 0 en dat voelde lekker aan. Nadien gebeurde amper nog iets, afgezien van de keren dat de scheids meende gele kaarten te moeten tonen voor elke scheet. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 0.

In de tweede helft begonnen wij rustig. Wel haalde ik in de 61ste minuut rechtsback Eitschberger naar de kant, die al geel had en met de scheids wilde discussiëren. Voor hem kwam Weiland. Nsona kreeg het op zijn heupen en zorgde in de 68ste en 71ste minuut voor de 2 : 0 en de 3 : 0. Nog geen minuut later haalde ik Karsten naar de kant en bracht Ibrahimi. In de 78ste minuut mocht Rölke gaan douchen en kwam Wollschläger. 4 minuten later was het eindelijk raak voor WM, want Sohm zorgde voor de aansluitingstreffer en in de 95ste minuut maakte hij ook nog de 3 : 2, maar dat was het dan ook. Het bleef 3 : 2 en de punten blijven hier.

79.jpg

Spoiler

80.jpg

81.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Spoiler

83.jpg

84.jpg

Pas in twee weken spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Sportgemeinschaft Dynamo Dresden e. V., kortweg SG Dynamo Dresden, een Duitse voetbalclub uit Dresden.

Spoiler

Het DDV-Stadion (tot 2016 Stadion Dresden genoemd) is een stadion in de Duitse stad Dresden. De voetbalclub Dynamo Dresden speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion. Sinds het seizoen 2016/2017 speelt deze club in de 2. Bundesliga en inmiddels is deze club afgezakt naar de 3de divisie.

82.jpg

85.jpg

Bij bewolkt weer en voor 4.490 toeschouwers arriveerden wij in Dresden in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling.

86.jpg

Ook DD kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op, want zij zijn de favoriet en dat willen ze vandaag ook laten zien.

Na 15 minuten kregen wij al een terechte penalty, die Christensen feilloos binnen schoot. 0 : 1 en een goed begin. Lang konden wij van deze voorsprong echter niet genieten, want in de 22ste minuut was het Zimmerschied, die de bal in ons doel kopte en voor de gelijkmaker zorgde. Bij rust stond het nog steeds maar 1 : 1.

Natuurlijk heb ik mijn mannen in de rust verteld wat de bedoeling is en vol goede moed nam ik in de dug-out plaats voor de tweede helft.

Eerlijk is eerlijk, ofschoon wij toch wel als ploeg iets beter waren, lukte het ons niet om dat ook in doelpunten uit te drukken.

87.jpg

In de 73ste minuut haalde ik de nog niet helemaal herstelde Mausehund naar de kant en bracht Matiebel. En in de 78ste minuut mocht ook Karsten gaan douchen en kwam Ibrahim. 6 minuten later mocht Sommer vertrekken en werd vervangen door Weiland. Verder gebeurde er weingi. Wij probeerden aan te vallen en DD zorgde, dat hun doel niet in gevaar kwam. Het bleef dus 1 : 1.

Wel wil ik vermelden, dat wij maar liefst 60% balbezit hadden en 12 hoekschoppen kregen, maar scoren zat er helaas niet meer bij.

Spoiler

88.jpg

89.jpg

-----

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71 @MarF_RJC

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites