Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24/LLM] De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland

germandutch

Aanbevolen berichten

Banner-Nieuw.jpg

nu (wel of niet tijdelijk) in Spanje

logo.jpg

Spoiler

60.jpg

56.jpg

Onze voorbereiding zit erop. De oefenwedstrijden werden gewonnen, maar wel kregen wij maar liefst 14 doelpunten tegen en dat in 8 wedstrijden. Eerlijk is eerlijk, dat waren er minimaal 6 tegendoelpunten teveel. Verdedigend moet het beter.

57.jpg

Over 8 dagen begint de competitie en dan spelen wij uit in en tegen Athletic Club, een Spaanse voetbalclub uit de regio Baskenland, opgericht in 1898. Buiten Spanje is de club meestal bekend als Athletic Bilbao, hoewel dit nooit de officiële naam is geweest. Het is een van de drie clubs die in de Primera División gespeeld heeft sinds die in 1929 van start ging; de andere zijn Real Madrid en FC Barcelona.

Athletic Club speelde tot en met 2012 zijn thuiswedstrijden in het San Mamés, dat ook wel bekendstaat als La Catedral. Sinds 2013 wordt er in een nieuw stadion gespeeld, ook genaamd San Mamés.

Spoiler

Het San Mamés is het voetbalstadion van Athletic Bilbao, dat plaats biedt aan 53.332 toeschouwers. Het stadion verving bij de opening in 2013 het oude San Mamés, dat gebouwd werd in 1913.

Het project werd in 2006 goedgekeurd. In 2010 begonnen de bouwwerken. Het nieuwe stadion werd gebouwd net naast het oude stadion. De architecten van het nieuwe stadion zijn de Basken César Azkarate en Mikel Sanz de Prit. De bouw werd gefinancierd door Kutxabank, de Baskische overheid, de gemeenteraad en het concilie van Biskaje.

55.jpg

58.jpg

59.jpg

Bij bewolkt weer en voor 53.332 toeschouwers arriveerden wij in Bilbao in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. AB kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Cesar Soto Grado.

61.jpg

Wij kwamen zeer goed uit de startblokken en onmiddellijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend zorgden wij voor veel chaos in de achterhoede van AB. Al in de 10de minuut was het Budimir, die een voorzet volley naam en in het doel knalde. 0 : 1 en een uitstekend begin. Bovendien kregen wij met toestemming van de VAR in de 31ste minuut een penalty, die Budimir eveneens voor zijn rekening nam. Hij schoot de penalty feilloos binnen. 0 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Mijn mannen speelden ijzersterk, ondanks de aanwezigheid van Nico + Inaki Williams, die amper aan de bak kwamen. Ook al had de toch wel matige scheids in veel situaties de kant van AB gekozen. In de 75ste minuut lukte het wederom Budimir te scoren, door uit een corner de bal in het doel te koppen. 0 : 3 en dat was ook zijn derde doelpunt en dus een zuivere hattrick.

Nog geen minuut later haalde ik Areso en Aimar eraf en bracht Cruz en R. Garcia. In de 82ste minuut mochten ook Moncayola, Torro (al geel) en Pena (ook al geel) vertrekken en kwamen Ibanez, Munoz en Vidal. Met de verse krachten in onze gelederen konden wij de aanstormende tegenstander in bedwang houden. Het bleef dus 0 : 3 en wij mochten tevreden de thuisreis aantreden.

Spoiler

62.jpg

63.jpg

----------

@r4vje @rik1991 @Kavinos @joosthaf @Vlonkie

@Olivierke @ErikEagles @StanleyW @True_Legend

@Makalakalane @neva @Milton @Michaelinho*

@spaansetukker @TeamWesil @Neel2210 @MNie

@Going up @timpy00 @kmk @Whitewolf345

@MarcFM @TheRedOne @DemoN @keano77

@ElMarcos @DutchDoofus @stef1978

@Ostumapetojk37 @mattihamstra @larrie

@Thomassje123 @Thymen @Keeza

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

Alvast bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. 

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

65.jpg

66.jpg

En ja hoor, in 7 dagen spelen wij thuis tegen Futbol Club Barcelona, een Spaanse voetbalclub uit Barcelona, Catalonië. De club is een van de meest succesvolle voetbalclubs van Spanje en ter wereld. Maar behalve dat, waarschijnlijk ook de grootste fraudeurclub uit de hele voetbalgeschiedenis en een club, waarvoor ik principieel nooit zou willen werken. Bovendien heb ik, gezien de recente ontwikkelingen van de laatste 4 jaar, een pesthekel aan deze club. Sorry, dat ik het zeg, maar ik moest het even kwijt.

Spoiler

64.jpg

67.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 23.499 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Barcelona kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Cesar Soto Grado. Alweer, want in de vorige wedstrijd hadden wij hem ook.

68.jpg

Het werd niet de wedstrijd van Lewandowski, Pedri, Olmo, Gavi enz., maar wel van Aimar, Budimir en vooral Raul Garcia. Al in de 3de minuut zorgde Raul Garcia voor de openingstreffer en in de 37ste minuut tikte hij ook de 2 : 0 binnen, hetgeen ook de ruststand werd. Vandaag was Zaragoza, de huurspeler van Bayern München, onze zwakste speler.

Hansi Flick, die ik hoog heb zitten als Bayern fan (die destijds met Bayern alles heeft gewonnen wat er te winnen mogelijk was) kwam er vandaag met zijn team niet aan te pas. Torro, die geblesseerd raakte in de 68ste minuut, werd vervangen door Ibanez en 5 minuten later mochten ook Raul Garcia en Zaragoza gaan douchen en kwamen Arnaiz en Ruben Garcia. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Unai Garcia en Areso naar de kant en bracht Boyomo en Cruz. Alle invallers deden eveneens hun best, waardoor Barcelona geen potten kon breken.

Invaller Ibanez zorgde in de 88ste minuut nog voor de 3 : 0 en ons publiek was tevreden. Niet tevreden was ik weer met de scheids, die blijkbaar alleen maar ogen had voor mijn spelers en ons met 3 onnodige gele kaarten opzadelde.

Spoiler

69.jpg

70.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

72.jpg

73.jpg

75.jpg

De volgende wedstrijd is in 7 dagen en nu uit in en tegen Sevilla Fútbol Club, een voetbalclub uit Sevilla. De club speelt in de Primera División. Thuisstadion is het Estadio Ramón Sánchez Pizjuán, dat 45.500 plaatsen heeft. De eeuwige rivaal van Sevilla FC is stadsgenoot Real Betis. Sevilla FC heeft ook een tweede team, Sevilla Atlético, dat uitkomt in de Segunda División B. Sevilla won in totaal zevenmaal de UEFA Cup / UEFA Europa League, waarmee het qua titels recordhouder is. Tevens verloor de club nog nooit een gespeelde finale van de UEFA Cup / UEFA Europa League. In juli 2023 won het tevens de eerst gehouden editie van de UEFA–CONMEBOL Club Challenge.

Spoiler

Het Estadio Ramón Sánchez Pizjuán is het stadion waar voetbalclub Sevilla FC diens thuiswedstrijden speelt. Het stadion is vernoemd naar voormalig voorzitter Ramón Sánchez-Pizjuán en is de vervanger van Estadio de Nervión.

71.jpg

74.jpg

74a.jpg

Wij begonnen ietwat stroef en ook minder geconcentreerd als normaal, vandaar dat wij in de 24ste minuut een doelpunt om de oren kregen. Tot ieders verbazing keurde de scheids Javier Iglesias Villanueva het volgens mij zuivere doelpunt gewoon af. De VAR greep echter in en hij moest zijn beslissing herzien. 1 : 0 en dat was natuurlijk balen. 5 minuten later zorgde Zaragaoza voor de gelijkmaker, maar ook dit doelpunt keurde de scheids tot mijn verbazing af. Wederom greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. 1 : 1 en wij kwamen steeds meer op gang. In de 41ste minuut zorgde Raul Garcia voor de welverdiende 1 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en in de 64ste minuut was het wederom Zaragoza, die de 1 : 3 binnen schoot. Maar ook nu weer keurde de scheids het zuivere doelpunt af. Weer greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 1 : 3 en dat vroeg om meer en meer kwam er.

Eerst haalde ik in de 75ste minuut de zwak spelende en al van een gele kaart voorziene Ibanez eraf en bracht Munoz. 5 minuten later schoot Aimar de 1 : 4 binnen en in de 86ste minuut haalde ik Unai Garcia, Areso en ook Aimar eraf en bracht Boyomo, Cruz en Ruben Garcia. In de 89ste minuut zorgde Budimir voor het slotakkoord door de 1 : 5 binnen te tikken.

Spoiler

76.jpg

77.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

81.jpg

82.jpg

83.jpg

79.jpg

80.jpg

In 8 dagen spelen wij de volgende thuiswedstrijd en wel tegen Rayo Vallecano, een Spaanse voetbalclub uit de Madrileense wijk Vallecas. De club werd opgericht op 29 mei 1924. Thuisstadion is het Campo de Fútbol de Vallecas. Het komt uit in de Primera División. Rayo Vallecano heeft zowel een mannen- als een vrouwenafdeling.

Spoiler

78.jpg

84.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 23.259 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. RV kwam in een 5-1-2-2 formatie het kurkdroge veld op.

85.jpg

Met vol gas kwamen wij uit de startblokken en RV probeerde ons met fysiek geweld tegen te houden. Al in de 2de minuut gingen ze in de fout en kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Budimir voor zijn rekening nam en succesvol verzilverde. 1 : 0 en nog geen drie minuten later zorgde Zaragoza, de huurling van Bayern München, voor 2 : 0 en dat werd ook de ruststand.

Wij waren gewoon klassen beter dan de tegenstander, die zich achterin volledig opsloot en met een heel compacte defensie verdere doelpunten wilde voorkomen. Bijgestaan door de scheids, die haast alles in ons nadeel floot en behoorlijk op mijn zenuwen werkte. Nadat Zaragoza in de 63ste minuut voor 3 : 0 had gezorgd, namen wij het gas terug en beperkten ons tot controle van deze match.

In de 75ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Areso eraf. Voor hem kwam Cruz. 6 minuten later mochten ook Unai Garcia, Budimir en Zaragoza (die al geel had) gaan douchen en kwamen Boyomo, Arnaiz en Ruben Garcia. In de 87ste minuut mocht ook Moncayola vertrekken en kwam Munoz. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier. De scheids kreeg een 5.8 voor zijn gedoe.

Spoiler

86.jpg

87.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

In 11 dagen spelen wij uit en wel in en tegen Real Madrid Club de Fútbol, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 6 maart 1902 als Madrid Club de Fútbol. Meestal wordt de huidige clubnaam afgekort tot Real Madrid. Daar enkele bijnamen, zoals Los Blancos en Los Merengues. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Estadio Santiago Bernabéu en werd door de FIFA benoemd als de beste voetbalclub van de 20e eeuw. De aartsrivaal van Real Madrid is FC Barcelona, wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als El Clásico. Real Madrid behoort tot de meest succesvolle en beste clubs aller tijden.

Real Madrid won zesendertig keer de Primera División, twintig keer de Copa del Rey, dertien keer de Supercopa de España, zes keer de UEFA Super Cup, twee keer de UEFA Cup, drie keer de Intercontinental Cup, vijf keer de FIFA Club World Cup en vijftien keer de Europacup I / UEFA Champions League. Real Madrid is met vijftien Europacup I / UEFA Champions League-overwinningen recordhouder van het toernooi, voor het Italiaanse AC Milan, dat het toernooi zeven keer wist te winnen.

Spoiler

Estadio Santiago Bernabéu, kortweg Bernabéu, is het stadion van Real Madrid, in Madrid. Sinds de laatste aanpassingen in 2005 heeft het stadion een capaciteit van 81.044 toeschouwers. In oktober 1944 werd gestart met de bouw van het stadion. Op 14 december 1947 werd het stadion ingehuldigd, toen nog onder de naam Nuevo Estadio Chamartin naar het oude stadion van Real Madrid. Op 4 januari 1955 kreeg het stadion de huidige naam ter ere van clubpresident Santiago Bernabéu. Het stadion heeft door de jaren heen een aantal verbouwingen/renovaties ondergaan. De laatste grondige renovatie dateert van 1982, destijds voor het WK voetbal van 1982 in Spanje.

88.jpg

89.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 68.764 toeschouwers arriveerden wij in het Bernabeu in Madrid en wel in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Want ik ben en blijf een coach die puur aanvallend, attractief en temporijk voetbal ambieert. Maar niet roekeloos ‘a la Peter Bosz’ in het verleden. Real kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is ene Javier Alberola Rojas, volgens mijn staf een pure thuisfluiter.

90.jpg

Ik hoef er niet omheen te draaien, technisch en ook individueel was Real veel sterker en toch had de zeer ervaren coach Carlo Ancelotti heel veel moeite met onze directe en naar voren gerichte speelwijze. En dat niet alleen, want ook Rüdiger had grote problemen met het dekken van Budimir. Voor deze match heb ik Budimir laten zien, hoe je van Rüdiger een ‘statist’ maakt, door hem op de Brobbey manier te bespelen. Ik heb Budimir de beelden van de match Duitsland vs Oranje laten zien en Budimir deed nu precies hetzelfde als Brobbey, waardoor Rüdiger hem niet af kon stoppen.

Enfin, in de 29ste minuut was het onze huurling van Bayern namelijk Zaragoza, die met een perfecte voorzet Budimir bediende en laatstgenoemde kopte de bal feilloos binnen. 0 : 1 en Barnabeu werd stil. Muisstil! 0 : 1 werd ook de ruststand. De Madrilenen domineerden weliswaar Moncayolo, Aimar en Raul Garcia, die geen poot aan de grond kregen, maar wij hebben natuurlijk nog 8 spelers en dat zijn echt geen koekenbakkers.

5 minuten na herbegin in de tweede helft raakte keeper Aitor Fernandez zwaar geblesseerd. Of het wel of niet opzettelijk was, kan ik niet beoordelen, maar wij zullen hem enkele maanden moeten missen vrees ik. Voor hem kwam reservekeeper Herrera het veld in. Mede door deze kwestie gingen wij voorzichtiger spelen, waardoor wij door Real achterin min of meer vastgezet werden. De zeer zwak spelende Aimar mocht in de 78ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ruben Garcia. 7 minuten later haalde ik ook Moncayola eraf en bracht Munoz. Het bleef 0 : 1 en als trotse winnaar stapten wij het veld af. En wat de scheids betreft: hij maakte zijn faam als thuisfluiter waar.

Wel moet ik bekennen, dat wij deze toch wel totaal onverwachte overwinning hoofdzakelijk te danken hadden en de vandaar zeer goede prestaties van keeper Fernandez, Areso, Unai Garcia, Torro en vooral Budimir.

Spoiler

91.jpg

92.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

95.jpg

94.jpg

Ongetwijfeld zult u zich afvragen, hoe het mogelijk is, dat wij, het nietige Osasuna, het grote Real Madrid konden verslagen? Niet alleen dat insiders en de media beweren, dat Real Madrid momenteel de sterkste club van de wereld is, maar ze hebben ook de duurste en misschien ook de beste spelers ter wereld? Enfin, feit is, dat grootmeester Ancelotti tactisch met een giga probleem zit, hetgeen ook hij blijkbaar niet kan oplossen. Zijn probleem is, dat de duurste speler ter wereld niet in zijn tactisch concept past en dat hij hem noodgedwongen als spits op moet stellen. Maar Mbappe is geen centrumspits, wel een linker vleugelspits en daar staat al Vinicius jr., die net zo goed, maar nog effectiever is. Beide wereldsterren kwamen tegen ons niet uit de verf, vandaar dat wij konden winnen. Weliswaar met veel mazzel, maar winst is winst.

In 9 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel thuis tegen Real Sociedad de Fútbol S.A.D. (ofwel Real Sociedad of La Real), een Baskische voetbalclub uit San Sebastián, uitkomend in La Liga.

Spoiler

93.jpg

96.jpg

96a.jpg

Bij zonnig weer en voor 23.576 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling, met voor het eerst in de basis reservekeeper Herrera. RS kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op.

97.jpg

97a.jpg

Al in de 6de minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty en Budimir schoot de penalty feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. Temeer, omdat Raul Garcia in de 14de minuut voor 2 : 0 zorgde. Lang juichen konden wij echter niet, want 2 minuten later kregen wij een doelpunt tegen. 2 : 1 en dat was balen, want het kwam uit het niets? Weer 2 minuten later zorgde Raul Garcia voor de 3 : 1 en in de 45ste minuut was het Zaragoza, die voor 4 : 1 en de ruststand zorgde.

Ook in de tweede helft waren wij duidelijk de betere ploeg. In de 60ste minuut kopte Budimir de 5 : 1 binnen en toen ging het gas eraf. Doordat de scheids plots steeds meer tegen ons floot, kwam RS ineens opzetten en onder hun aanvalsdruk ging Unai Garcia in de 67ste minuut in de fout. Bij het wegtrappen van een voorzet raakte hij de bal totaal verkeerd en schoot hem in ons doel. 5 : 2 . Twee minuten later zorgde middenvelder Torro voor de definitieve eindstand, door de 6 : 2 binnen te schieten.

Omdat de scheids alleen nog maar op mijn spelers lette, greep ik in de 76ste minuut in en haalde Moncayola en Aimar eraf. Voor hen kwamen Ibanez en Ruben Garcia. 5 minuten later mocht ook Pena (al geel) vertrekken en kwam Cruz. In de 92ste minuut haalde ik ook nog Budimir eraf en gaf de vandaag geweldig spelende Zaragoza een publiekswissel. Voor hen kwamen Daniel Gonzalez en Gomez Gomez.

Spoiler

98.jpg

99.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

101.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen UD Las Palmas, een Spaanse voetbalclub uit Las Palmas op Gran Canaria. De club speelt in het Estadio de Gran Canaria.

Spoiler

Estadio de Gran Canaria is een multifunctioneel stadion in de stad Las Palmas op het Spaanse eiland Gran Canaria. Het wordt vooral gebruikt voor voetbalwedstrijden. UD Las Palmas speelt hier haar thuiswedstrijden. Voordat dit stadion in 2003 geopend werd, speelde de club haar wedstrijden in het Estadio Insular.

100.jpg

102.jpg

Bij regenachtig weer en voor 26.000 toeschouwers arriveerden wij op Gran Canaria in de aanvallende 4-3-3 opstelling. LP kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

103.jpg

Wij begonnen rustig en geconcentreerd aan deze match en in de 19de minuut was het huurling Zaragoza die de openingstreffer in het vijandelijke doel schoot. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Ook in de tweede helft probeerde LP ons met een zeer compacte defensie van het scoren af te houden. Maar in de 52ste minuut lukte het Raul Garcia om de 0 : 2 binnen te koppen.

Het gas ging eraf en wij bleven controleren tot de 80ste minuut. Toen haalde ik Areso (al geel), Barja en ook Torro naar de kant en bracht Cruz, Ruben Garcia en Ibanez. 5 minuten later mochten ook Unai Garcia en Moncayola gaan douchen en kwamen Boyomo en Munoz. Het bleef 0 : 2 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

104.jpg

105.jpg

------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

109.jpg

112.jpg

107.jpg

108.jpg

Al in 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis tegen Real Betis Balompié, beter bekend als Real Betis, een Spaanse voetbalclub uit de stad Sevilla, uitkomend in de Primera División. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Estadio Benito Villamarín. De stadsderby tegen Sevilla FC geldt als een van de meest beladen duels van Spanje.

Spoiler

106.jpg

110.jpg

Spoiler

111.jpg

Bij zeer zonnig weer en voor 23.409 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. RB kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op.

113.jpg

Wij begonnen uiterst geconcentreerd aan deze wedstrijd en uit een corner in de 19de minuut kopte Torro de bal in het netje. 1 : 0 en het openingsdoelpunt was een feit en tevens werd dit de ruststand.

In de tweede helft begonnen wij met vol gas en al in de 2de minuut na hervatting scoorde wederom Torro met een strakke kopbal uit een corner. 2 : 0 en dat vroeg om meer. Om ook Ruben Garcia speelminuten te gunnen, haalde ik in de 65ste minuut Zaragoza naar de kant en bracht R. Garcia. 11 minuten later mochten ook Moncayola (al geel), Areso en Aimar gaan douchen en kwamen Ibanez, Cruz en Gomez Gomez. Nog geen minuut later, wederom uit een corner, zorgde Budimir per hoofd voor de 3 : 0. In de 83ste minuut haalde ik ook nog Unai Garcia eraf en bracht Boyomo. Ruben Garcia zorgde in de 92ste minuut voor 4 : 0 en dat werd ook de eindstand.

Spoiler

114.jpg

115.jpg

------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

117.jpg

Pas in 8 dagen spelen wij de volgend wedstrijd en nu uit in en tegen Celta de Vigo, een Spaanse voetbalclub uit Vigo in de regio Galicië. Sinds 2012 speelt Celta de Vigo opnieuw in de Primera División.

Spoiler

Estadio Municipal de Balaídos is een voetbalstadion in de Spaanse stad Vigo, waar voetbalclub Celta de Vigo haar thuiswedstrijden speelt. Het stadion werd gebouwd in 1928 en is sindsdien driemaal gerenoveerd: in 1967, 1982 en 2004. Het stadion biedt plaats aan 29.800 toeschouwers.

116.jpg

118.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.041 toeschouwers arriveerden wij in Vigo in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Celta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Guillermo Cuadra Fernandez.

119.jpg

119a.jpg

Ondanks de momenteel zeer lage klassering van Celta werd het een zeer moeilijke wedstrijd. Niet omdat Celta zo goed speelde, maar het kwam toch wel hoofdzakelijk door de scheids. Hij floot weliswaar correct, maar ‘te correct’ en voor elke scheet, waardoor wij niet echt in ons spel konden komen. Al in de 7de minuut kregen wij, met instemming van de VAR, een penalty tegen en dat voor een licht schouderduwtje. Iglesias verzilverde deze penalty en het stond 1 : 0. Nog geen 5 minuten later was het Moncayola, die voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en dat vroeg om meer. En meer kwam er en wel door twee penalty’s, die Budimir in de 23ste en 43ste minuut feilloos binnenschoot. Bij rust stond het dan ook 1 : 3 en was er geen vuiltje aan de lucht.

Het bleef ook in de tweede helft een zeer moeilijke en onvoorspelbare wedstrijd, mede door het te correcte gefluit van de overijverige scheids. In de 66ste minuut kopte Iglesias, wel of niet met een overtreding, de bal in ons doel. De scheids keurde dit doelpunt in eerste instantie af, maar de VAR greep in en mij moest zijn beslissing herzien. 2 : 3 en ik voelde toch wel ietwat nattigheid. In de 79ste minuut greep ik in en haalde Areso (al geel), Aimar en de tegen zijn knie geschopte en geblesseerde Raul Garcia van het veld. Voor hen kwamen Cruz, Ruben Garcia en Arnaiz.

Met deze verse krachten in de gelederen konden wij de aanvalspogingen van Celta de kop indrukken en het bleef zodoende 2 : 3. Wel moet ik bekennen, dat onze keeper vandaag een zeer zwakke indruk maakte.

Spoiler

120.jpg

121.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

123.jpg

124.jpg

Pas in 12 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Club Atlético de Madrid Sociedad Anónima Deportiva, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 26 april 1903 als Athletic Club de Madrid. De wedstrijden worden gespeeld in het Cívitas Metropolitano. De bijnamen van de club zijn Los Colchoneros en Los Rojiblancos. In het Nederlands taalgebied wordt de club Atlético Madrid genoemd.

Atlético Madrid won elf keer de Primera División, tien keer de Copa del Rey, twee keer de Supercopa de España, drie keer de UEFA Europa League, drie keer de UEFA Super Cup, een keer de European Cup Winners Cup en een keer de wereldbeker voor clubteams. Atlético is de enige club die de wereldbeker wist te winnen zonder daarvoor de Europacup I/UEFA Champions League te hebben gewonnen.

Spoiler

122.jpg

125.jpg

Bij bewolkt weer en voor 23.576 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. AM kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op.

126.jpg

Inmiddels heb ik toch al veel ervaring als hoofdcoach/manager van clubs en tegen alles en iedereen gespeeld, maar deze wedstrijd tegen AM zal ik zo snel niet vergeten. Ofschoon het bij rust nog steeds 0 : 0 stond. Toegegeven, wij waren technisch iets minder, maar bleven wel vol vertrouwen 45 minuten aanvallen, zonder een opening te vinden. Het team van Diego Simeone was gewoon niet te kloppen. Achterin speelden ze zeer compact en volledig compromisloos, hun middenveld is ijzersterk en de twee lopers voorin zorgen voor koppijn, tenminste bij mij.

En ja hoor, nog geen twee minuten na herbegin uit de eerste corner in de tweede helft, zorgde Llorente met een simpel intikkertje voor de 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Simeone/AM gunt je balbezit, laat je het spel maken en komt er met verschrikkelijk snelle counters eruit, waardoor je steeds op je hoede moet zijn.

Maar ook wij bleven komen, bleven aanvallen en in de 59ste minuut lukte het de naar binnenstormende Zaragoze een voorzet in het vijandelijke doel te koppen en de gelijkmaker te maken. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. Ook heb ik mij helaas doorlopend aan de scheids Javier Alberola Rojas zitten ergeren, die in geval van twijfel, in hij twijfelde veel, altijd AM voortrok.

In de 82ste minuut haalde ik Aimar (al geel) eraf en bracht Ruben Garcia. 5 minuten later mocht ook de moegestreden Moncayola gaan douchen en kwam Ibanez. En om tijd te rekken, want in de laatste minuten zette AM ons steeds meer onder druk, haalde ik Unai Garcia en Areso eraf. Voor hen kwamen Boyomo en Cruz.

Het bleef 1 : 1 en wel of niet verdiend mogen wij een puntje en 3 gele kaarten houden.

Spoiler

127.jpg

128.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

131.jpg

132.jpg

133.jpg

In 9 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Valencia Club de Fútbol, S.A.D. (oftewel Valencia CF), een Spaanse voetbalclub uit Valencia, opgericht op 18 maart 1919. De club speelt sinds 1988 terug in de La Liga, de hoogste voetbalklasse. De club behoort tot de meest succesvolle voetbalclubs van Spanje. Zijn wedstrijden speelt hij in het Estadio Mestalla stadion, waar 48.600 mensen plaats kunnen nemen. De kleuren van de Valencia zijn wit en zwart. Valencia CF won tot nu toe zes keer het kampioenschap van Spanje en acht keer de Copa del Rey, het bekerkampioenschap van Spanje.

Spoiler

Estadio Mestalla (ook wel bekend als Estadio de Mestalla of Mestalla) is het stadion van Valencia CF gevestigd in Valencia. Mestalla is het op een na oudste stadion van Spanje.

129.jpg

134.jpg

Bij regenachtig weer en voor 39.150 toeschouwers arriveerden wij in Estadio Mestella in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Tot onze verbazing, heerste in het stadion een grimmige haast vijandelijke sfeer. Niet tegen ons, maar puur gericht op de eigenaar van Valencia.

130.jpg

Ook hadden zich de supporters van Valencia uitgesproken tegen de grootaandeelhouder van de club door een spandoek met de tekst 'Lim Go Home' te tonen en een sticker met 'Lim out' op de deur van zijn woning te plakken. Allerminst gezellig dus.

Het voetbalteam van Valencia kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en ook zij wisten niet wat ze zagen.

135.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd geen sprankelende wedstrijd. Van beide kanten werd meer op het gedrag van het publiek geacht dan op de bal. Desondanks konden wij Valencia al in de derde minuut totaal verrassen, doordat Budimir de bal in hun doel schoot. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Het enige minpunt aan onze kant was het zeer zwakke spel van huurling Zaragoza. Vreemd is, in de vorige wedstrijd speelde hij de sterren van de hemel en vandaag acteerde hij als een ‘natte krant’.

In de 62ste minuut zorgde Aimar voor de 0 : 2 en toen ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog maar. Aimar mocht in de 78ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ibanez. 5 minuten later mocht ook Moncayola vertrekken en kwam Ruben Garcia. Weer 6 minuten later haalde ik ook nog Areso eraf en bracht Cruz.

Het bleef 0 : 2 en ondanks het zeer luidruchtige gedrag van het deels boze publiek, konden wij ongeschonden de kleedkamers opzoeken.

Spoiler

136.jpg

137.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

140.jpg

141.jpg

142.jpg

143.jpg

145.jpg

138.jpg

139.jpg

In 7 dagen hebben wij weer een thuiswedstrijd en wel tegen Club Deportivo Leganés S.A.D, een Spaanse voetbalclub. Thuisstadion is het Butarque in Leganés in de autonome regio Madrid. CD Leganés promoveerde aan het eind van het seizoen 2023/24 terug naar de Primera División.

144.jpg

144a.jpg

Bij regenachtig weer en voor 23.132 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Leganes kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op.

146.jpg

146a.jpg

Na een kwartier begon onze aanvalsmachine te draaien en in de 15de minuut zorgde Zaragoza voor de openingstreffer. 1 : 0 en een goed begin. 6 minuten later was Moncayola ter plekke, om de 2 : 0 binnen te schieten. Verdediger Boyoma veroorzaakte in de 31ste minuut een penalty, die met instemming van de VAR aan Leganes werd toegekend en door Haller werd benut. 2 : 1. Nog geen 5 minuten later zorgde Aimar voor 3 : 1. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. 3 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft ging het gas erop in de 66ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty te nemen, die Budimir feilloos verzilverd. 4 : 1 en dat vroeg om meer. Meer kwam er en wel 4 minuten later, maar in de vorm van een tegendoelpunt. Ene Juan Cruz schoot de 4 : 2 in ons doel en dat was even balen. 6 minuten later haalde ik Aimar naar de kant en bracht Ruben Garcia.

Uit een corner in de 87ste minuut kopte Unai Garcia de 5 : 2 in het vijandelijke doel en nog geen minuut later kreeg Zaragoza van mij een publiekswissel, want hij was de beste speler vandaag.

Het bleef 5 : 2 en iedereen was tevreden.

Spoiler

147.jpg

148.jpg

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

150.jpg

152.jpg

In 5 dagen spelen wij uit en in en tegen Real Club Deportivo Mallorca, een Spaanse voetbalclub van het eiland Mallorca. De club speelt vanaf seizoen 2021-2022 weer op het hoogste niveau van Spanje, de Primera División. RCD Mallorca speelt zijn thuiswedstrijden in Son Moix.

Spoiler

Het Estadi de Son Moix, of om sponsorreden ook Visit Mallorca Estadi, is een voetbalstadion in Palma de Mallorca. Voorheen heette het stadion ONO Estadi en Iberostar Estadi. Het werd gebouwd voor de zomeruniversiade in 1999. Het is de thuishaven van voetbalclub RCD Mallorca. In november 2015 is er aan de noordzijde van het veld, direct achter het doel, een nieuwe tribune gebouwd genaamd "Grada Lluis Sitjar". De "Grada Lluis Sitjar" heeft 1.500 zitplaatsen en is vernoemd naar de voormalige thuishaven van RCD Mallorca, Estadi Lluis Sitjar. De huidige capaciteit van het stadion bedraagt 24.642 zitplaatsen.

149.jpg

151.jpg

151a.jpg

Bij bewolkt weer en voor 19.928 toeschouwers arriveerden wij in Palma de Mallorca in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Mallorca kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

153.jpg

In het eerste kwartier gebeurde er niet veel. Het was aftasten en naar openingen zoeken en in de 16de minuut ging hun keeper Greif al behoorlijk in de fout. Het is algemeen bekend, dat ik een fan van Feyenoord ben, maar haast niemand weet, dat ik mij zeer regelmatig aan keeper Wellenreuther erger. Niet dat hij slecht keept, verre van dat, maar zijn manier van uittrappen gaat mij regelmatig de keel uithangen. Waarom? Omdat hij bij het uittrappen eerst altijd haast minutenlang de voet op de bal houd en wacht tot aanvallers van de tegenpartij op hem afkomen. Pas dan speelt hij, altijd in 9 van de 10 gevallen, de bal op Trauner (of van Beelen). Deze verdediger heeft dan al een tegenstander in zijn nek en moet de bal, heel vaak paniekerig wegtrappen, waardoor de tegenstander in balbezit komt. Door het vertragen van Wellenreuther staat het hele elftal van de tegenstander steeds in positie en raken de ‘vastlopers’ van Feyenoord (Timber, Zerrouki enz.) regelmatig de bal kwijt en mag de tegenstander aanvallen.

Enfijn, dat deed ook nu deze Greif, waardoor Budimir hem in de 16de minuut de bal af kon pakken en simpel in het vijandelijke doel kon tikken. 0 : 1 en ook dergelijke cadeautjes nemen wij gaarne aan.

Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Ook in de tweede helft domineerden wij, maar verzilverden onze kansen niet. In de 74ste minuut haalde ik Zaragoza eraf en bracht Ruben Garcia. 6 minuten later mochten ook Areso en Aimar gaan douchen en kwamen Cruz en Gomez Gomez. In de 86ste minuut mochten ook nog Moncayola en Unai Garcia vertrekken. Voor hen kwamen Ibanez en Boyomo.

Wij hadden maar liefst 62% balbezit en desondanks, uit een van de zeer schaarse counters, lukte het ene Valery in de 90ste minuut de gelijkmaker te scoren, omdat onze keeper Aitor Fernandez in zijn eerste wedstrijd veel te laat reageerde. 1 : 1 en totaal onverdiend. Gelukkig zorgde invaller Ruben Garcia 4 minuten later voor de winnende treffer. 1 : 2 en een last viel van mijn schouders. Eerlijk is eerlijk, wij hadden deze match minimaal met 0 : 3 kunnen en moeten winnen.

Spoiler

154.jpg

155.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

157.jpg

158.jpg

Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Girona Futbol Club, S.A.D. een Spaanse voetbalclub uit Girona, Catalonië. De club komt uit in de Primera División. Het stadion van de club is Estadi Montilivi. De club is in handen van de City Football Group, die ook de eigenaar is van Manchester City. De club maakte in 2023 haar opmars, na de kwalificatie voor de UEFA Champions League.

Girona FC streefde, net als FC Barcelona tijdens het strenge regime van dictator Franco naar het Catalaanse nationalisme. Dit streven is tot op de dag van vandaag onveranderd gebleven. Hoewel Girona FC geen echte derby's of traditionele rivalen kent, hebben de wedstrijden tegen FC Barcelona alle kenmerken van een streekderby. Desondanks onderhouden beide clubs een warme vriendschap en tonen ze wederzijds respect.

Spoiler

156.jpg

159.jpg

Bij regenachtig weer met natte sneeuw en voor 23.136 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Girona kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte deels witte veld op, met Donny van de Beek + Daley Blind op de reservebank.

160.jpg

160a.jpg

Wij begonnen ijzersterk en bij rust stond het al 5 : 0 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht.

Raar genoeg zakten wij in de tweede helft min of meer volledig in. In de 62ste minuut lukte het ene Ivan Martin Villar het eerste schot op ons doel af te vuren…. En of u het geloofd of niet, het werd een doelpunt, omdat onze keeper totaal niet reageerde. Nog geen 12 minuten later knalde Stuani een hard schot op ons doel en ook deze bal ging er gewoon in. Want wederom reageerde onze keeper niet, omdat hij op het verkeerde been stond. 5 : 2 en toen greep ik in en haalde de moegestreden Areso naar de kant. Voor hem kwam de weer herstelde Vidal.

En ja hoor, in de 88ste minuut kregen wij het derde schot op ons doel en ook dit schot zat. De doelpuntenmaker van Donny van de Beek en als deze jongen scoort, dan zit er iets niet goed hoor. 5 : 3, slechts 3 schoten op ons doel en alle drie zaten erin. Joost mag weten wat met keeper Fernandez aan de hand is? In elk geval greep ik weer in en haalde Aimar eraf en bracht Ruben Garcia. 5 minuten later mocht ook Moncayola gaan douchen en kwam Munoz. De twee zwakste spelers van ons, die feitelijk schuldig waren aan de drie tegendoelpunten, mochten deze wedstrijd uitspelen. Morgen zal ik met hun praten.

Het bleef 5 : 3 en ons publiek liep stilzwijgend het stadion uit.

Spoiler

161.jpg

162.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

166.jpg

168.jpg

164.jpg

165.jpg

Komende zondag spelen wij uit in en tegen Villarreal Club de Fútbol S.A.D. een Spaanse voetbalclub uit Vila-real. De club werd opgericht op 10 maart 1923 als Club Deportivo Villarreal. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Estadio de la Cerámica en won in 2021 haar eerste grote prijs in de geschiedenis, de UEFA Europa League.

Spoiler

Het Estadio de la Cerámica, voorheen bekend als Estadio El Madrigal, is een voetbalstadion in Villarreal. Vaste bespeler van het stadion is Villarreal CF, dat uitkomt in de Primera Division. Het stadion biedt plaats aan 23.008 toeschouwers.

163.jpg

167.jpg

Bij bewolkt weer en voor 21.169 toeschouwers arriveerden wij in Villarreal in de aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Villarreal kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Juan Luis Pulido Santana.

169.jpg

Na het eerste fluitsignaal van de scheids pakte Villarreal gelijk het botte bijl uit en opgejut door het zeer luidruchtige publiek maakten ze als het ware jaagt op mijn mannen. Al in de 5de minuut nam ene Ramon Terrats mijn AMR Bryan Zaragoza onder handen en schopte hem de wedstrijd uit. Vreemd genoeg had de scheids niets gezien en hij greep evenmin in. Met kapotgetrapte enkelbanden werd Zaragoza van het veld gedragen en vervangen door Ruben Garcia. De schrik zat er bij mijn jongens behoorlijk in, vandaar ook, dat ene Moreno in de 30ste minuut het openingsdoelpunt in ons doel kon koppen. 1 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. Na het rustsignaal wilde ik bij de scheids verhaal gaan halen, maar dat lukte niet, want hij verdween als een speer in de kleedkamer.

Met een 1 : 0 achterstand begonnen wij aan de tweede helft en ook nu toonde de tegenstander een ware schopploeg te zijn. In de 62ste minuut maakte onze rechterspits Raul Garcia eveneens kennis met Ramon Terrats en ook nu schopte deze speler mijn speler Garcia uit de wedstrijd. Heel toevallig had de scheids, die er verdorie vlak bijstond, niets gezien en hij greep dan ook niet in. Garcia werd met kapotgetrapte kniebanden van het veld gedragen en vervangen door Arnaiz.

Ik voelde mijn bloed koken en wilde het veld instormen om de smerige dader en ook de scheids aan te pakken. Gelukkig hield mijn staf mij tegen en in plaats van op het veld te stormen werd ik naar de dug-out geëscorteerd.

Nadat de rust in mijn team enigszins was teruggekeerd, ging ons tempo omhoog en konden wij de tegenstander achterin vastzetten. In de 72ste minuut zorgde Budimir voor de langverdiende gelijkmaker. 1 : 1 en wij voerden de druk steeds meer op. 5 minuten later was het Aimar, die de 1 : 2 in de vijandelijke touwen knalde. En nog geen minuut later zorgde Moncayola voor de 1 : 3 en toen werd het schreeuwende publiek stil. Muisstil.

Nog in dezelfde minuut haalde ik Unai Garcia naar de kant en bracht Cruz. Onze grip op deze match werd steeds sterker en wij kregen de volledig controle erover. In de 95ste en laatste minuut van deze match kopte Torro de bal nog in het vijandelijke doel, waardoor wij met 1 : 4 als winnaar van het veld stapten. De scheids kreeg ik helaas niet meer te pakken en evenmin de speler, die zich als een beest in het veld had gedragen.

Spoiler

170.jpg

171.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

172.jpg

173.jpg

174.jpg

In 4 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd thuis tegen Getafe Club de Fútbol, een Spaanse voetbalclub uit Getafe, een voorstad van Madrid. Het thuisstadion is het Coliseum Alfonso Pérez, dat 17.700 plaatsen heeft. Sinds 2018 speelt Getafe CF weer in de Primera División, de hoogste voetbalklasse van Spanje.

Spoiler

1110.jpg

175.jpg

Bij regen plus natte sneeuw en voor 23.153 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Getafe kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Javier Iglesias Villanueva.

176.jpg

176a.jpg

Ondanks het zeer slechte weer kwamen wij sterk uit de startblokken en bij rust stond het dan ook al 3 : 0 voor ons en was er geen vuiltje aan de lucht. Uit de eerste corner in de tweede helft, in de 49ste minuut, kopte Catena de 4 : 0 binnen. Maar tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn vreemde beslissing herzien. Het werd dus 4 : 0 en iedereen was tevreden.

Wel moet ik bekennen, dat ik mij steeds meer ergerde aan het rare gedrag van de scheids, die voor elke scheet floot, waardoor ook wij niet meer in ons spel konden komen. In de 68ste minuut werd Ruben Garcia (de beste speler van het veld) op zijn voet getrapt. Naast hem haalde ik ook Aimar eraf, die al geel had en op wie de scheids zat te loeren. Voor hen kwamen Gomez Gomez en Barja. Nog geen 9 minuten later haalde ik ook Javi Martinez, Unai Garcia en Areso (al geel) naar de kant en bracht Munoz, Boyomo en Cruz.

In de 85ste minuut scoorde Mayoral de 4 : 1 en dat werd ook het eindresultaat. Ons publiek was tevreden en net als ik niet over de scheids, die een zeer zwakke prestatie had geleverd.

Spoiler

177.jpg

178.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

180.jpg

181.jpg

183.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Real Valladolid, een Spaanse voetbalclub uit Valladolid. Het thuisstadion is het Nuevo José Zorrilla, dat een capaciteit van 28.000 plaatsen heeft.

Spoiler

179.jpg

182.jpg

Bij vies weer, regen + natte sneeuw, en voor 23.828 toeschouwers arriveerden wij in Vallodolid in de aanvallende 4-3-3 opstelling. RV kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op.

184.jpg

Ook ondanks het bijzonder slechte weer waren wij gewoon de betere ploeg en bij rust stond het al 0 : 2 voor ons. In de rust haalde ik de moegestreden Aimar eraf en bracht Daniel Gonzalez. In de 65ste minuut mocht Ruben Garcia gaan douchen en kwam Barja. Nog geen minuut later kopte Sanchez de aansluitingstreffer in ons doel. 1 : 2 maar niemand raakte in paniek.

Wel greep ik in de 73ste minuut in en haalde Areso (MvW) en Torro naar de kant. Voor hen kwamen Vidal en Ibanez. 6 minuten later moest ik ook nog Budemir vervangen, die een liesblessure had opgelopen. Voor hem kwam Gomez Gomez. Door de verse krachten konden wij nog meer druk ontwikkelen en in de 89ste minuut zorgde invaller Gomez Gomez voor de 1 : 3, hetgeen de eindstand werd.

Spoiler

185.jpg

186.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

188.jpg

189.jpg

191.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer en wel thuis tegen Deportivo Alavés, vaak kortweg Alavés genoemd, een Spaanse voetbalclub uit Vitoria-Gasteiz in Baskenland. De club promoveerde in het seizoen 2022/23 na een jaar afwezigheid naar de Primera División.

Spoiler

187.jpg

190.jpg

Geteisterd door regen en natte sneeuw en voor 23.357 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. DA kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op.

192.jpg

Achteraf mag ik zeggen, het werd een zeer zakelijke wedstrijd zonder echte hoogtepunten, maar wel een pure ‘Garcia match’. Al in de 4de minuut scoorde Ruben Garcia, in de 14de minuut Unai Garcia en in de 25ste minuut wederom Ruben Garcia. Drie minuten later werd Catena door ene Abde uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor de geblesseerde Catena kwam Boyomo. 3 : 0 werd de ruststand.

Uit heldere hemel scoorde Toni Martinez in de 65ste minuut de aansluitingstreffer. 3 : 1 maar niemand raakte in paniek. Wel haalde ik in de 71ste minuut Areso (MvW) eraf, die al geel had en bracht Vidal. 5 minuten later mochten ook Moncayola, Unai Garcia en ook Ruben Garcia gaan douchen en kwamen Munoz, Cruz en Barja.

Het bleef 3 : 1 en ondanks de toch wel zeer matige wedstrijd was ons publiek tevreden.

Spoiler

193.jpg

194.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

196.jpg

197.jpg

198.jpg

200.jpg

In 4 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen RCD Espanyol, een Spaanse voetbalclub uit Cornellà de Llobregat (Barcelona, Catalonië). De club komt uit in de Primera División. Het stadion van Espanyol is het nieuwe Estadi Cornellà-El Prat, in Cornellà de Llobregat. Espanyol speelde van 1997 tot 2009 zijn thuiswedstrijden in het Lluís Companys stadion. Dit stadion staat ook wel bekend als 'Olímpico de Montjuïc'.

Spoiler

195.jpg

199.jpg

199a.jpg

Bij regenachtig weer en voor 23.259 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Espanyol kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

201.jpg

201a.jpg

Mijn mannen waren op dreef en bij rust stond het al 3 : 0 voor ons en was ons publiek tevreden. Aimar en Budimir (2x) hadden voor de ruststand gezorgd en er was geen vuiltje aan de lucht. Waarom de op zich goed fluitende scheids Mateo Busquets Ferrer twee minuten na herbegin in de tweede helft tegen ons een penalty gaf, mag Joost weten. In elk geval kon hij de VAR overtuigen en ene Milla schoot deze penalty feilloos binnen. 3 : 1 maar niemand raakte in paniek.

Nog geen 4 minuten later zorgde Ruben Garcia voor de 4 : 1 en in de 64ste minuut kregen wij nog een doelpunt tegen. 4 : 2 maar desondanks bleven wij heer en meester in het veld. In de 76ste minuut haalde ik Vidal (al geel) en Aimar naar de kant en bracht Cruz en Gomez Gomez. De moegestreden Moncayola mocht in de 81ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ibanez. Twee minuten later zorgde Budimir voor het slotakkoord, door 5 : 2 binnen te schieten en dat was zijn derde doelpunt en dus een hattrick.

Weer een minuut later haalde ik ook Ruben Garcia eraf en bracht Barja. Het bleef 5 : 2 en aan onze kant was iedereen tevreden.

Spoiler

202.jpg

203.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

196.jpg

197.jpg

198.jpg

200.jpg

In 4 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen RCD Espanyol, een Spaanse voetbalclub uit Cornellà de Llobregat (Barcelona, Catalonië). De club komt uit in de Primera División. Het stadion van Espanyol is het nieuwe Estadi Cornellà-El Prat, in Cornellà de Llobregat. Espanyol speelde van 1997 tot 2009 zijn thuiswedstrijden in het Lluís Companys stadion. Dit stadion staat ook wel bekend als 'Olímpico de Montjuïc'.

Spoiler

195.jpg

199.jpg

199a.jpg

Bij regenachtig weer en voor 23.259 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Espanyol kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

201.jpg

201a.jpg

Mijn mannen waren op dreef en bij rust stond het al 3 : 0 voor ons en was ons publiek tevreden. Aimar en Budimir (2x) hadden voor de ruststand gezorgd en er was geen vuiltje aan de lucht. Waarom de op zich goed fluitende scheids Mateo Busquets Ferrer twee minuten na herbegin in de tweede helft tegen ons een penalty gaf, mag Joost weten. In elk geval kon hij de VAR overtuigen en ene Milla schoot deze penalty feilloos binnen. 3 : 1 maar niemand raakte in paniek.

Nog geen 4 minuten later zorgde Ruben Garcia voor de 4 : 1 en in de 64ste minuut kregen wij nog een doelpunt tegen. 4 : 2 maar desondanks bleven wij heer en meester in het veld. In de 76ste minuut haalde ik Vidal (al geel) en Aimar naar de kant en bracht Cruz en Gomez Gomez. De moegestreden Moncayola mocht in de 81ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Ibanez. Twee minuten later zorgde Budimir voor het slotakkoord, door 5 : 2 binnen te schieten en dat was zijn derde doelpunt en dus een hattrick.

Weer een minuut later haalde ik ook Ruben Garcia eraf en bracht Barja. Het bleef 5 : 2 en aan onze kant was iedereen tevreden.

Spoiler

202.jpg

203.jpg

-------------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

207.jpg

208.jpg

209.jpg

210.jpg

211.jpg

205.jpg

212.jpg

Als dit juist is, dan is de verhouding tussen mij en de selectie helemaal niet in orde. Eerlijk gezegd, vraag ik mij af, wat deze gasten bezielt? Want laten wij wel wezen, deze club werd vooraf geprognosticeerd als 13de (dertiende) en na 19 competitiewedstrijden staan wij op de 1ste plaats. Hoe spectaculair ben je dan?

Ik mag dan wel af en toe als een ‘stoere jongen’ overkomen, maar ik ben ook gevoelig en als men mijn prestaties hier niet wil of kan waarderen, dan is er maar een oplossing: aan het einde van dit seizoen vertrek ik. Want echt vriendelijk en open zijn ze hier niet.

213.jpg

206.jpg

Tijdens de kerstdagen en ook tot en met nieuwjaarsdag ben ik vrij en breng ik deze dagen door met mijn familie. Pas op 4 januari spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Futbol Club Barcelona (ook wel bekend als Barça), een Spaanse voetbalclub uit Barcelona, Catalonië (Spanje). De club is een van de succesvolste voetbalclubs van Spanje en ter wereld. Het stadion van de club is Spotify Camp Nou, het grootste stadion van Europa. Door werkzaamheden spelen ze in het Estadi Montjuïc. De clubkleuren zijn paars (of granaatrood)-blauw (blaugrana). De aartsrivaal van Barcelona is Real Madrid, wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als El Clásico. Nog een belangrijke rivaal is buurtgenoot Espanyol; de onderlinge duels dragen de naam Derbi de Barcelona.

De club werd drie decennia achter elkaar door de IFFHS verkozen tot beste ploeg van de wereld over de periode 1991-2020[3] en staat op nummer 1 van de FIFA-lijst met 5228 punten. Aartsrivaal Real Madrid staat op nummer 2 met een verschil van 365 punten. Het is ook de club die met haar spelers het vaakst op het podium van FIFA-wereldspeler en de Ballon d'Or heeft gestaan en de club die ook als enige in de wereld een mannelijke en vrouwelijke Ballon d'Or-winnaar heeft en ook recordhouder van winnaars van de Kopa-trofee met 3 trofeeën.

Spoiler

Olympisch Stadion Lluís Companys is een Olympisch stadion in Barcelona. Momenteel het tijdelijke stadion van FC Barcelona voor seizoen 2023/24.

204.jpg

214.jpg

Bij bewolkt weer en voor 51.441 toeschouwers arriveerden wij in Barcelona in de aanvallende 4-3-3 opstelling. Barcelona kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en ofschoon ik het niet mag zeggen, doe ik het toch: ik heb een pesthekel aan Barcelona. Niet aan de spelers en ook niet aan hun manager Flick. Integendeel, tegen de spelers kijk ik op en manager Flick heb ik zeer hoog zitten, maar ik heb een gigantische hekel aan de malversaties van hun voorzitter. Zijn toch wel duistere praktijken en vooral zijn verwerpelijk en slecht gedrag op financieel vlak.

215.jpg

215a.jpg

Al in de derde minuut ging middenvelder Casado finaal over de schreef en de scheids kon niet anders dan onmiddellijk een directe …..

Rode-Kaart.jpg

Deze match was amper begonnen en Barca moest met 10 man verder spelen. Natuurlijk waren wij vanaf dit moment de betere ploeg, maar dat kwam amper tot uiting. Pas in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het spits Budimir de openingstreffer te scoren. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve en Barca-vriendelijke beslissing herzien. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand.

Doordat wij tegen 10 man mochten spelen, ging ook in de tweede helft het gas erop en domineerden wij deze match, maar leken amper in staat, om onze kansen te verzilveren. De verkregen voorsprong zorgde er wel voor, dat wij niet tot het uiterste gingen en gewoon gecontroleerd bleven ballen. In de 72ste minuut haalde ik de vermoeide Aimar eraf en bracht Ruben Garcia. 6 minuten later mocht ook Boyomo gaan douchen en kreeg de weer herstelde Catena spelminuten.

Wij hadden het gevoel, deze wedstrijd winnend af te kunnen sluiten, maar dat was blijkbaar een illusie, want in de 81ste minuut schoot Andreas Christensen op ons doel en keeper Aitor Fernandez stond erbij en keek ernaar. Het werd wel of niet verdiend 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Een minuut later zorgde rechterspits Arnaiz voor de wel verdiende en verlossende 1 : 2 en toen dacht ik, dat de buit binnen was. Dus haalde ik de moegestreden linkerspits Budimir naar de kant en bracht Barja.

Welgeteld precies 6 minuten later zorgde Lewandowski voor de totaal onverdiende gelijkmaker. 2 : 2 en ook nu had onze keeper dit schot makkelijk af kunnen weren, maar hij reageerde niet. Uiteindelijk bleef het 2 : 2 en ik had het gevoel, hier 2 punten te hebben weggegeven. Want let wel, hoe je het keert of draait, wij hadden hier met 1 : 3 kunnen en moeten winnen.

Spoiler

216.jpg

217.jpg

----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

219.jpg

220.jpg

Deze jongen is een van de 7 vaste basisspelers en nu loopt hij voor € 0,00 de deur uit. Dat is balen, kan ik u vertellen, maar je doet er niets aan. Zo rancuneus als ik ben, zal ik hem niet meer opstellen.

221.jpg

223.jpg

Al in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen Athletic Club, een Spaanse voetbalclub uit de regio Baskenland, opgericht in 1898. Buiten Spanje is de club meestal bekend als Athletic Bilbao, hoewel dit nooit de officiële naam is geweest. Het is een van de drie clubs die in de Primera División gespeeld heeft sinds die in 1929 van start ging; de andere zijn Real Madrid en FC Barcelona.

Spoiler

218.jpg

222.jpg

222a.jpg

Geteisterd door regen met natte sneeuw verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling.

225.jpg

AB kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op.

224.jpg

224a.jpg

Eerlijk is eerlijk, samen met mijn staf en het bestuur hadden wij op een gelijkspel gehoopt, want AB heeft natuurlijk wel een paar hele goede spelers. Dat wij desondanks al bij rust met maar liefst 5 : 0 zouden voorstaan, had echt niemand verwacht en ik heb er ook geen verklaring voor.

Aan het begin van de tweede helft kregen wij een kleine inzinking, die wij met twee tegendoelpunten moesten bekopen, maar dat was het dan ook. Want in de 66ste minuut zorgde spits Budimir voor het slotakkoord en hij tikte de 6 : 2 binnen. Waarom de toch wel goed fluitende scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, begreep ik totaal niet. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 6 : 2 en nadien heb ik nog wat wissels doorgevoerd.

In de 73ste minuut mochten Moncayola en Zaragoza gaan douchen en kwamen Muniz en Arnaiz. 5 minuten later haalde ik uit voorzorg ook nog Unai Garcia (al geel), Vidal en Aimar eraf en bracht Boyomo, Cruz en Gomez Gomez. Het bleef 6 : 2 en iedereen was tevreden.

Spoiler

226.jpg

227.jpg

-----------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

229.jpg

230.jpg

232.jpg

Afgezien van het feit, dat ik sowieso een pesthekel aan de FC Barcelona heb, wat betreft hun duistere praktijken op financieel vlak, vind ik het totaal belachelijk, dat wij de komende wedstrijd in de zandbak moeten spelen. De Spaanse bond doet dit volgens mij alleen maar, om Barcelona van een extra financiële injectie te voorzien.

In 4 dagen spelen wij dus in de Halve Finale van de Supercopa tegen het FC Barcelona. Dit is dus een uitwedstrijd en wij spelen in het King Fahd Sportstadion, een multifunctionele sportlocatie in het Koninkrijk Saoedi-Arabië. Het organiseert verschillende sportwedstrijden en evenementen en staat onder toezicht van de Ministerie van Sport. Het stadion werd geopend tijdens de regeerperiode van koningFahd Bin Abdulaziz Al Saudin 1988. Het ligt in het noordoosten van de hoofdstad Riyad, met name op de Prince Bandar Bin Abdulaziz Road in de wijk al-Mu'ayzilah.

Spoiler

228.jpg

231.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 68.752 toeschouwers arriveerden wij in Riyad in de puur aanvallende 4-2-4 opstelling. Ofschoon ons bestuur en onze supporters ervan uitgaan, dat wij vandaag en hier zouden verliezen, hebben wij, de staf en de spelers, een andere voorstelling van het wedstrijdverloop. Manager Flick heeft net als ex-bondscoach Löw ontzettend veel last van stress, als hun team onder druk komt te staan. En dat heb ik mijn spelers vandaag duidelijk gemaakt: wij maken alleen een kans als wij Barcelona van begin af aan onder hoge druk zetten en ze niet te tijd geven om de ademen.

Barcelona kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Gerard Brull Acerete.

233.jpg

Conform de afspraken begonnen mijn mannen vanaf heet eerste fluitsignaal gelijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Al in de 10de minuut was middenvelder Torro ter plekke, om de 0 : 1 binnen te tikken. En 12 minuten later kopte hij ook nog de 0 : 2 binnen. In de 25ste minuut kreeg Barcelona een penalty, die Raphinha voor zijn rekening nam. Maar zijn iets te slappe inzet werd gekeerd door onze keeper Aitor Fernandez. 11 minuten later zorgde Raul Garcia voor de 0 : 3 ruststand.

In de tweede helft ging het gas eraf, want mijn helden werden moe en dus beperkten wij ons tot controle van deze match. Raul Garcia haakte in de 68ste minuut af en werd vervangen door Arnaiz. Nog geen 5 minuten later kon ik ook linksback Pena wisselen, die op was en bracht Cruz. In de 79ste minuut mochten ook Unai Carcia, Moncayola en Aimar gaan douchen. Voor hen kwamen Boyomo, Ibanez en Gomez Gomez.

Barcelona leek vandaag geen vuist te kunnen maken en wij bleven toch wel makkelijk overeind. In de 94ste minuut zorgde Ruben Garcia voor het slotakkoord door de 0 : 4 te scoren.

Spoiler

234.jpg

235.jpg

---------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner-Nieuw.jpg

logo.jpg

Spoiler

236.jpg

237.jpg

240.jpg

238.jpg

Spoiler

239.jpg

Wij verbleven in de zandbak of te wel in Riyad, want in drie dagen spelen wij hier wederom en nu in de Finale van de Supercopa tegen Real Madrid Club de Fútbol. Volgens mij maken wij een goede kans om deze wedstrijd te winnen, temeer omdat Real in zwaar weer verkeerd, want hun manager moest al herhaaldelijk op het matje komen bij zijn voorzitter Perez. Het bestuur en ook onze supporters rekenen echter op een nederlaag, maar daarvoor zijn wij niet hier.

Hoe dan ook, RM kwam in een 4-1-2-1-2 formatie (zonder vleugelspitsen) het droge veld op en scheids is ene Raul Martin Gonzalez Frances.

241.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij heel sterk, met vol gas en hoge druk. Al in de 6de minuut lukte het Rail Garcia, dankzij een fout van keeper Curtois, de bal in het vijandelijke doel te volleren. 1 : 0 en dat gaf een goed gevoel. Lang duurde dit gevoel echter niet, want RM gaf steeds meer gas en door de snelheid van Mbappe + Vinicius jr. raakten wij achterin in de problemen. In de 38ste minuut zorgde Vinicius jr. voor de gelijkmaker en in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft was het Güler, die voor de 1 : 2 zorgde, hetgeen ook de ruststand werd.

Tijdens de rust heb ik mijn mannen motiverend toegesproken en ze duidelijk gemaakt, dat wij alleen een kans maken, als wij over de vleugels aanvallen en zorgen, dat onze spitsen voorzetten krijgen. En ja hoor, twee minuten na herbegin in de tweede helft, zorgde linkerspits Budimir met een simpele intikker voor de gelijkamer. 2 : 2 en wij leefden weer. 4 minuten later was het wederom Budimir, die nu voor de 3 : 2 zorgde. Waarom de scheids, die RM trouwens steeds voortrok, dit zuivere doelpunt van ons afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 3 : 2 en ik zag lichte paniek bij het merendeel van de Realspelers.

In de 66ste minuut greep ik in en haalde de moegestreden Vidal naar de kant. Voor hem kwam Boyomo, die verdedigend iets meer in huis heeft dan Vidal. Doordat middenvelder Moncayolo al geel had en de scheids op mijn spelers loerde, haalde ik hem in de 72ste minuut eraf en bracht Ibanez. 6 minuten later mocht ook Aimar gaan douchen en kwam Gomez Gomez.

Uiteraard probeerde RM alsnog de gelijkmaker de forceren en ons achterin vast te zetten. Vandaar dat ik in de 83ste minuut weer wisselde en nu Pena en Ruben Garcia eraf haalde. Voor hen kwamen Cruz en Arnaiz. Met de verse krachten in de gelederen konden wij de aanvalspogingen van RM afweren en, ofschoon wij technisch toch wel minder waren, bleven wij overeind. Mede door onze onvoorwaardelijke inzet konden wij onze voorsprong vasthouden en als winnaar van het veld stappen.

Trouwens de scheids, die ietwat te opzichtig de spelers van RM in bescherming nam, kreeg een 5.6 voor zijn ‘prestaties’.

Spoiler

242.jpg

243.jpg

--------

@DGremlin @chrisje1993

@vekie71

@Rikkert90

@Total Football

bewerkt door germandutch
Link naar opmerking
Deel via andere websites