Marius Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart De eindfase van de Nations League leek misschien toch iets minder vlot te verlopen dan verwacht, maar het belangrijkste is de prijs natuurlijk. Op naar dat WK voor clubs nu, je hebt ons warm genoeg gemaakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Gaat erg goed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Wanneer ga je nog eens een prijs verliezen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart opnieuw enkele prijzen er bij, op naar een nieuwe prijs in het WK voor clubs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 7 maart Auteur Share Geplaatst 7 maart Onze @Aaron21 wist het bijna te voorspellen. Het scheelde niet veel of we liepen tijdens de groepsfase voor dit WK een blauwtje. Met een loodzwaar seizoen achter de kiezen en meer dan 50 wedstrijden op de teller moesten we het deze zomer opnemen in een te uitgebreide competitie met de beste clubs van de wereld. Vroeger had je als Europese ploeg hier geen kind aan. Twee of drie potjes tegen de lamme en de blinde en wegwezen. Nu maken ze hier een heel theater over. De TV wil sensatie natuurlijk, maar de voetballer heeft ook maar twee benen en het derde gebruikt hij elders. Het aantal wedstrijden loopt dus behoorlijk de spuigaten uit en daarnaast is ook nog eens onze voorbereiding op het nieuwe seizoen verstoord. Dit theater speelde zich af bij onze buren uit Duitsland met het imposante MHPArena te Stuttgart als eindbestemming in de finale. Onze eerste tegenstander van dienst was de Argentijnse topclub River Plate. Normaal kom je als Belgische clubs nimmer of te nooit uit tegen zulke exotische tegenstanders, dus op dat vlak kunnen we wel genieten van het moment. Het was toch wel even wennen aan de strijdvaardige manier van voetballen bij de Argentijnen. Technisch verzorgd en met het mes tussen de tanden. Dat wij hier met lood in de benen nog met een 4-3 overwinning weg komen is een behoorlijke meevaller. De doelkansen waren verdeeld, maar die van ons waren net iets gevaarlijker. In de tweede wedstrijd mochten we het opnemen tegen SC Freiburg. Niet meteen de grootste naam in Europa maar voor deze Duitse club zijn het eigenlijk thuiswedstrijden. Voor ons ook wel want we leven naast Duitsland maar ik moet toch een beetje kunnen muggenziften. Hier hadden we echt een ongelooflijk veldoverwicht. 35 doelpogingen tegen 14 van Freiburg. Ja, de neutrale toeschouwer werd op haar wenken bediend. Met een 3-3 eindstand werden vooral mijn grijze haren bediend. Als wij kans willen maken op deze prijs moesten we in de laatste wedstrijd winnen van het Mexicaanse Club América. Vooraf vreesde ik deze tegenstander toch wel omdat wij de nodige moeite hadden met het Argentijnse River Plate. De andere stijl van aanpakken bij deze clubs is toch wel anders dan binnen Europa. In deze laatste opdracht recupereerden we toch enkele frisse benen na een interlandperiode en dat was terug te merken aan het spelbeeld. De Mexicanen hadden niets in de pap te brokken. Het Gentse overwicht was te groot waardoor we met 3-0 wonnen. Hierdoor eindigden we achter Freiburg op de tweede plek in onze groep. Volgende wedstrijd mogen we het opnemen tegen het mooie FC Porto. ------------------------------------------------------------------- @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Met zware benen haspelen we dit toernooi af. Nu begin ik te snappen waarom het overbodig is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Hoe is Freiburg eigenlijk in godsnaam op dat tornooi geraakt? Of fungeren ze louter als gast? Benieuwd of de vermoeidheid je uiteindelijk de das omdoet, of je deze toch kan overstijgen. De start was in ieder geval al spectaculair. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Door dat is het belangrijkste. Met enige moeite maar goed zo vreemd is dat niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Gaat prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart 1 uur geleden zei Marius: Hoe is Freiburg eigenlijk in godsnaam op dat tornooi geraakt? Of fungeren ze louter als gast? Benieuwd of de vermoeidheid je uiteindelijk de das omdoet, of je deze toch kan overstijgen. De start was in ieder geval al spectaculair. Ik vermoed dat ze een Europa League of Europa Conference League zullen gewonnen hebben? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 7 maart Share Geplaatst 7 maart Lekker hoor, 35 doelpogingen Kan al tellen! Heel sterk grafisch tintje met die stand vd groepsfase! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Mooi dat je met Frankrijk ondanks de geuite zorgen die eerste prijs pakt. Dat zal toch zorgen dat ze de volgende keer even zwijgen. Op het WK voor Clubs ben je ook alvast lekker begonnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart Dat WK voor Clubs dat mogen ze van mijn part toch wel afschaffen. Zo midden in onze zomerstop nog een heel toernooi meedraaien is gewoon teveel van het goede. Volgend jaar heb je dan ook nog eens het echte WK voor landen. Voetballers krijgen op deze manier nooit nog rust. Die vermoeidheid sloeg toch behoorlijk toe tijdens de groepsfase. Met grootse moeite wisten we afstand te nemen van onze tegenstanders. Nu was FC Porto aan de beurt. De Portugese topclub is sinds de start van mijn loopbaan vooral de tweede viool binnen het Portugese voetbal achter het mooie Benfica Lissabon. Afgelopen zomer waren ze nog een kwartfinalist van de Champions League. We wisten dus dat we een lastige tegenstander konden verwachten. Het toonbeeld uit de groepsfase was weer helemaal terug. Een vermoeide indruk en gelatenheid aan beide zijden. Gedson Fernandes bracht ons op een gevleide voorsprong tegenover zijn landgenoten. Een uur bleven we overeind tot Fàbio Vieira zijn club op gelijke hoogte bracht. Er kwamen nog 30 extra minuten bij in deze wedstrijd. Alsof wij nog niet genoeg kilometers in de benen hadden. Uiteindelijk schilderde Marc Guiu een vrije trap enig mooi in de winkelhaak. Football Manager 2024 2024-03-08 10-25-35.mp4 In de kwartfinale werden we gekoppeld aan AC Milan. I Rossoneri legden het afgelopen seizoen het loodje tegen PSG in de halve finale van de Champions League. Ik kan je nu al vertellen dat deze wedstrijd veel soepeler verliep. Luke Warrington opende onze rekening met een fluweel lobje over mijn internationale doelman. We speelden bevrijd en de Italiaanse grootmacht wist van geen hout pijlen maken. Yossi Nachmani 2x, Gabriel Moscardo en Marc Bernal verzorgden de Gentse Feesten. Football Manager 2024 2024-03-08 10-31-48.mp4 In de halve finale was het opnieuw feest. Met FC Barcelona ontmoeten we de Spaanse club waar we maar liefst 4 finales van de Champions League tegen hebben gespeeld. Waarvan 3 winnend werden afgesloten. Geen hapklare brok dus. De Catalanen hebben dan ook nog eens hun verzorgde technische stijl van voetballen. Gelukkig konden wij rekenen op de intrinsieke kwaliteiten van het spitsenduo Warrington - Nachmani. De Israëlische tovenaar was bij de pinken nadat we met hoog drukzetten de bal veroverden. Nog voor de rust verdubbelde zijn spitsbroeder onze voorsprong na het mistasten van Trubin. Ansu Fati kon vroeg in de tweede helft zijn club weer in de running brengen. Ondanks de totale dominantie tijdens die tweede helft van FC Barcelona wisten we toch defensief stand te houden. Football Manager 2024 2024-03-08 10-39-35.mp4 Geen PSG in deze finale maar het ijzersterke Liverpool. Een club gekend door haar ultra fysieke manier van voetballen. Op het einde van de rit is dit absoluut een stijl die je graag wil vermijden. Met knikkende knieën begonnen we aan onze lijdensweg in een volgepakte MPHArena. Tegen een fysiek sterke ploeg zoals Liverpool moet je het juist niet dicht timmeren. Lekker voetballen en laat dat balletje maar gaan. Na een evenwichtige eerste helft kwam deze finale pas helemaal los na 75 minuten op de klok. Sabbe sneed naar binnen en vond de vrijlopende Nachmani die overhoeks ons op voorsprong knalde. Er heerste duidelijk onrust in het kamp van de Engelsen. Opnieuw een aanval vertrekkende aan de rechterkant met een voorzet van Sabbe. Het hoofd van toptalent Firat Serim besliste deze beklijvende finale. Football Manager 2024 2024-03-08 10-46-42.mp4 @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Ik heb oprecht geen idee hoe sommige teams hier aan mee mogen doen. Freiburg is wel een club die het redelijk goed doet binnen deze save, maar zijn nooit hoger dan de 16de finales geraakt van de Champions League. Vriendjespolitiek? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Gefeliciteerd met de winst in de moeder aller voetbalgedrochten. Die kun je bijschrijven en mocht je ooit nog eens mee mogen doen, dan zou ik lekker het onder 21 sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Zoals ElMarcos zegt, afvinken en niet meer terugkomen! Toch maar weer knap gedaan hoor, Milan zelf helemaal met de billen bloot gekregen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart We hebben nu alle prijzen binnen met Gent, behalve de 'kleinere' Europese bekers, maar daartoe gaan we ons niet meer verlagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Haahaha, zo herkenbaar verkomen /toernooi winnen, dat je liever kwijt dan rijk bent. Toch gefeliciteerd!! Aantal zeer mooie goals gemaakt zeg. Alles gewonen wat je kan winnen met Gent, erg netjes en indrukwekkend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Oververmoeid en toch nog dit tornooi binnen halen, knap hoor! Zeker die partij tegen Milan was één om in te kaderen, al blijft Barcelona verslaan in zo'n finale ook altijd memorabel. Het is en blijft een gedrocht van een tornooi zoals je aangeeft, maar in FM voelt het dan wel zo een beetje alsof je het spelletje hebt uitgespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart Zeer nette prestatie door dit toernooi binnen te harken. Staat nog mooi in de prijzenkast en op jouw cv Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 8 maart Share Geplaatst 8 maart een prijs is een prijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 9 maart Auteur Share Geplaatst 9 maart Vandaag troepten we allemaal samen in het vernieuwde KAA Gent Arena. Dit keer niet voor het allereerste balletje te trappen van het nieuwe seizoen tegen de nummer twee die met ruime afstand achter ons was geëindigd. Neen, vandaag verzamelden opgewonden journalisten, nieuwsgierige fans en trouwe volgers van het forum Managers United. Allen in afwachting van een belangrijke aankondiging. Het lange wachten werd eindelijk beloond. Ik nam plaats in het midden van de zaal, omringd door camera's en microfoons. Met trots en emotie keek ik iedereen aan. Zes mooie warme seizoenen had ik met hart en ziel gewerkt binnen deze club. Heel wat spelers hebben mijn gezaag en geleuter moeten doorstaan met heel wat nationale en internationale triomfen tot gevolg. Maar vandaag stond ik daar niet om op te scheppen over mijn behaalde prijzen of het geleverde voetbal van mijn elftal. Vandaag moest ik een uiterst moeilijke beslissing delen met de buitenwereld. "Goedemiddag, beste aanwezigen, vrienden en volgers. Ik sta hier vandaag met gemengde gevoelens om jullie op de hoogte te brengen van een belangrijke beslissing die ik genomen heb na zes fantastische seizoenen met KAA Gent." Begon ik met een zekere ernst in mijn stem. We blikten even gezamenlijk terug op de hoogtepunten, successen en de bijzondere momenten die we allen samen hadden hadden bereikt. Er klonk een lichte weemoed in mijn stem toen ik sprak over de warme liefde die ik tijdens deze periode mocht ontvangen van club en supporters. "Toch komt er een moment om afscheid te nemen. Na persoonlijke zorgvuldige overweging en in samenspraak met het bestuur van de club heb ik besloten om mijn functie als manager van KAA Gent neer te leggen." Een golf aan gemompel brak de stilte van de perszaal en de cameraflitsen verlichtten de ruimte terwijl de journalisten druk begonnen te schrijven en te typen. "Dit was geen eenvoudige beslissing, en ik wil benadrukken dat het niets te maken heeft met onvrede of problemen binnen deze club. KAA Gent staat er uitstekend voor en zal in de juiste handen nog steeds de nodige successen behalen. Ik ben iedereen dankbaar voor de geweldige tijd die ik hier heb gehad. Maar het is tijd voor een nieuw hoofdstuk buiten het Belgisch voetbal." Na het beantwoorden van enkele vragen nam ik afscheid met een laatste blik naar mijn enig mooi standbeeld voor de poorten van de KAA Gent Arena, wetende dat ik de geschiedenis van deze club voor altijd gemarkeerd heb, maar nu op weg ben naar nieuwe uitdagingen en avonturen buiten de grenzen van België. ---------------------------------------------------------------------------------- Na het emotionele afscheid bij KAA Gent plaatsen we een dikke vette streep achter deze prachtige periode en begonnen zich al snel de nodige uitdagingen aan te bieden. Drie clubs hadden zich al na een week gemeld voor mijn diensten of waren interessante opties. Club Brugge: Een paar dagen na mijn persmededeling ontving ik al een uitnodiging van Club Brugge. Blijkbaar lopen ze in Jan Breydel toch wel echt 40 jaar achter in verstandelijk vermogen. Tijdens mijn conferentie had ik voldoende benadrukt niet meer actief te willen zijn binnen het Belgisch voetbal. Daarnaast heb ik uit noodzaak al eens een seizoen op die akker moeten doorbrengen omdat ons eigen stadion verbouwd werd en met die schimmels op de muren... Neen bedankt. Kawasaki Frontale: Deze vond ik wel een interessante piste. De Japanse club is afgegleden in de rangschikking en op zoek naar iemand om haar weer naar de top te loodsen. Alleen zag ik het niet meteen zitten om in een frontale confrontatie te komen met alleen maar rijst en noodles. Het zou me ook niet verbazen dat ze daar in Japan mij na enkele prijzen een robot schenken in plaats van een standbeeld. Viking FK: Dan heb je deze optie nog met een naam die doet terugdenken aan de epische netflix serie Vikings. Eigenlijk kwam deze club op aanraden van onze Genkies op het forum, die met blote borst de troepen van Klaksvik mee naar België brachten om zo indruk te maken. Deze Noorse club is momenteel actief op de tweede afdeling en zit momenteel in een dipje. Tijdens de gesprekken had ik gepolst of er een knappe Noorse blondine werkte binnen de staf. Dankzij Marc Overmars, die toch veelvuldig niet zo goed uit de verf kwam binnen de Belgische media maakten ze zich toch zorgen over mijn vraag. Dan heeft Viking FK toch maar besloten om het niet te doen. ---------------------------------------------------------------------------------- Nu we de deur van KAA Gent definitief achter ons toe trekken zal ik met jullie mijn subjectieve All time XI delen van de voorbije 6 seizoenen. Ik heb gekozen voor de jongens die me het meest aangenaam wisten te verrassen in de speelstijl die we gedurende deze periode hanteerden. Thomas Kaminski: Maakte in het derde seizoen een terugkeer naar de KAA Gent Arena na een sterke periode bij Luton Town. De Belgische doelman had een groot aandeel in onze allereerste Champions League. Kyriani Sabbe: De Belgische rechtsachter was een grote verrassing. Na een stormachtige ontwikkeling op een zijspoor beland bij AC Milan. In mijn laatste seizoen een gesel voor iedere linkerkant van de tegenstander en uitgegroeid tot een volwaardig Belgisch international. Marko Stamenic: In het derde seizoen aangetrokken als een Segundo Volante. Met drie nationaliteiten een echte Poképlayer. In het vierde seizoen schoof hij een rijtje achteruit naar de verdediging. Elke wedstrijd een echte voltreffer. Marko Kana: Het toonbeeld van dit KAA Gent. Gehaald als een wisselspeler bij RSC Anderlecht in het tweede seizoen en tot op heden nog steeds de leider van onze Gentse defensie. Een zeer onderschatte speler maar een uitstekende libero. Facundo Medina: Drie seizoenen geleden voor een bom geld bij RC Lens gehaald,maar ook zo een type die eigenlijk bij de Franse club ver onder zijn kwaliteiten voetbalde. Valentin Barco: De beste linksachter die we door de jaren heen hebben mogen ontvangen op Gent. Goede techniek, veel loopvermogen gekoppeld aan snelheid. Kristijan Belic: Mijn eerste aankoop voor KAA Gent en tevens ook pionier van ons succesvol eerste seizoen. Dat hij na twee seizoenen voor het tienvoudige vertrok naar de oliestaten was dan ook geen verrassing. Nadien had ik hem nog graag willen terughalen maar financieel onhaalbaar. Issouf Sissokho: Een koopje uit Bordeaux. Deze Malinees had niet de meest indrukwekkende voetjes maar was wel een uitstekend slot op de deur. Ook wel de Kanté van de Aldi. Matheus Cunha: Gratis de poorten van de KAA Gent Arena betreden en voor 100 miljoen de poorten weer verlaten. De sierlijke voetjes van de Braziliaanse international hebben de harten van elke supporter veroverd binnen een tijdspanne van één seizoen. Gift Orban: De enige overlevende van het KAA Gent waarmee ik van start ging. Orban had zijn momentjes. Soms onzichtbaar maar als hij zijn dagje had... Samu Omorodion: De Bonkige Spaanse spits die ons met zijn doelpunten naar onze eerste Champions League loodste. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bij deze nemen we afscheid van zes mooie seizoenen KAA Gent. Waar we neerstrijken zullen jullie in de volgende update te weten komen. Hopelijk blijven mijn trouwe volgers nog steeds trouw aan deze novelle, maar met alle prijzen gewonnen te hebben voelde het wel tijd voor iets nieuws binnen deze save. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Mooi overzicht van de beste spelers, in 6 jaar Gent tijd. Ik moest lachen om Overmars en mooie vrouwen teksten. Je kan echt trots zijn, op wat je allemaal gedaan, bereikt en gewonen hebt bij Gent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Logische stap wel zonde maar snap dat de honger weg is. Benieuwd waar je naar toe gaat. Wel gaaf gedaan met dat overzicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 9 maart Share Geplaatst 9 maart Je bent een volger kwijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart Eindelijk weg bij dat lelijke clubje. Dat je met @Aaron21 een volger verliest kan ik alleen maar toejuichen, supporters van Gent kennen nu eenmaal toch niets van voetbal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 10 maart Share Geplaatst 10 maart benieuwd naar welke club je gaat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten