Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] O Glorioso

Lensherr

Aanbevolen berichten

Leuke tenniswedstrijd in Gent! Sportief verder ook alleen maar impressionante resultaten, zeker met al die clean sheets in de competitie. Het eerste kloofje met Porto is al een feit en ze staan serieus onder druk om hun inhaalwedstrijden te winnen op deze manier. Zo'n last minute uitgaande transfer is altijd balen, maar als je dan meteen een vervanger - voor geen geld - kan vinden, wordt de pijn toch wat verzacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dream(1).png.fb91686161dc889cbb189e99356339cf.png

Het is ondertussen weer een tijdje geleden dat we het Franse nationale elftal hebben besproken. Vandaag kwamen we samen met de 23 beste Franse voetballers over de hele wereld binnen mijn filosofie om Oekraïne, Montenegro, Slovenië en jawel de sterkste van allemaal Faeröer te bekampen. Wedstrijden om naar uit te kijken dus. Gelukkig staat er strakke wind om voor de nodige weerstand te zorgen.

--------------------------------------------------------------------

Doelmannen:

Illan Meslier (Leeds Utd), Lucas Chevalier (Bayern München), Mike Maignan (AC Milan)

Verdedigers:

William Saliba (Arsenal), Castello Lukeba (RB Leipzig), Jules Koundé (FC Barcelona), Ibrahima Konaté (Liverpool), Tanguy Nianzou (Sevilla), Benjamin Pavard (Marseille), Eduardo Camavinga (Real Madrid), Theo Hernàndez (AC Milan)

Middenvelders:

Warren Zaïre-Emery (PSG), Aurélien Tchouameni (Real Madrid), Boubacar Kamara (SL Benfica), Khephren Thuram (Man Utd), Maxime Lopez (Sassuolo), Christopher Nkunku (Chelsea), Armand Laurienté (Sassuolo), Bernardo Silva (New York City)

Aanvallers:

Marcus Thuram (Inter), Elye Wahi (RC Lens), Kyllian Mbappé (PSG), Arnaud Kalimuendo (Bayern München)

Met deze ronkende namen bekampen we de komende vier wedstrijden in het teken van de kwalificatie voor het aankomend Wereldkampioenschap. Zoals je kan lezen is het een verzameling van absolute topclubs met vier lelijke eendjes. Tanguy Nianzou, die nog twijfelde tussen Ivoorkust en onze selectie staat voor zijn eerste optreden namens het Franse nationale elftal. Onze twee aanvallers zijn ook terug van de partij en Boubacar Kamara heeft mij weten te overtuigen tijdens zijn eerste maand bij onze club.

MetanderhalfbeenrichtingSpanje.png.9cb93c7b85a12997de82a7678e6d673a.png

We kunnen voor de aankomende zomer zo goed als alles inpakken voor naar Spanje te vertrekken. Met tegenstanders als Oekraïne, Montenegro, Slovenië en het grote Faeröer mocht daar ook geen twijfel over ontstaan. Gezien onze selectie en de ronkende namen die nog achter de buis moeten plaatsnemen om onze wedstrijden mee te pikken zijn we het aan onze status ook verplicht eenvoudig afstand te nemen van deze landen. De Franse selectie bevat nu eenmaal een dozijn aan hoge pieten binnen het voetbal. (Over het andere gaan we zwijgen ;c). Dan is het ook niet vreemd dat ik nog steeds als bondscoach ongeslagen ben. Maar zoals Roberto Martinez zou zeggen toen hij nog bondscoach was van onze Belgische gouden generatie: "Montenegro, verry though opponent with a lot off strong players". Het is dan wel zo dat er spelers rondlopen die actief zijn bij Sevilla, maar aan de andere kant lopen er ook rond die bij Kerala Blasters voetballen. Wie kent ze niet. We wonnen ons bezoekje aan de Montenegrijnen uiteraard probleemloos met zuivere 1-4 cijfers. In eigen land werd het tegen Slovenië een afgetekende 6-0 overwinning van ons B-elftal. Ook tegen grootmacht Faeröer opteerden we voor een flinke roulatie met het oog op de belangrijkste wedstrijd van allemaal tegen Oekraïne. Het thuisduel tegen de nummer 159 van de wereld eindigde op 3-0. Op spaarstand dus. Het laatste duel van deze interlandperiode had uiteindelijk wel de nodige spanning om zich heen. De dappere Oekraïners hadden alleen tegen ons punten verloren en deden volop mee voor de eerste plaats in groep J. Het werd al vlug 1-4 voor ons in het Olympisch Stadion te Kiev. Na die ruime voorsprong kroop de gemakzucht in onze benen. Het Franse voetbal verwaterde en rond het uur wist de thuisploeg nog tweemaal te scoren. Met een risicovolle voorsprong wisten we toch de schade te beperken. Het scheelde niet veel want voor het laatste fluitsignaal vuurde Tsygankov nog een afstandschot rakelings voorbij ons doel. Door deze overwinning staan we nog altijd zonder puntenverlies aan de leiding. Met nog twee wedstrijden voor de boeg tegen Montenegro en Slovenië mogen we gerust vaststellen dat de kwalificatie binnen is.

image.thumb.png.1832c99cb9268f155cd157b9e0ed4fa2.png

image.thumb.png.077bf6363fed370fe1c5f8f461723aab.png

@Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz

Bedankt voor de likes en reacties. Vandaag even een tussenstopje met Frankrijk want je zou haast vergeten dat we ook nog bondscoach zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch een afgrijselijk sterke selectie he :< Ik zou zelfs durven zeggen 'logische uitslagen', maar je moet de selectie toch nog steeds als geheel aan het voetballen krijgen en dat is je aardig gelukt. Ik volg @Marius, dat maximum moet het doel nu toch zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ibi(5).png.4c54fad73c8c595fb60bc627663ef4dd.png

Het is al geleden van mijn tijdperk bij USA dat ik nog een internationale nederlaag heb geleden. Met mijn nieuwe werkgever staat die tot op heden ook nog niet op de teller. Een foutloos parcours met Frankrijk en een vlekkeloze start met SL Benfica versterken de geruchten die in België de ronde doen. Hadden ze toch niet beter voor mij gekozen als nieuwbakken bondscoach van de Rode Duivels? Ook KAA Gent lijdt een beetje onder mijn vertrek. In eigen land zijn ze oppermachig, maar Europees liep ons bezoekje aan de KAA Gent Arena uit op een sisser. Hier in Lissabon zijn ze alvast tevreden over mijn werk. Frivool aanvallend voetbal, veel doelpunten en goede resultaten. Daarnaast krijgen heel wat jeugdspelers de mogelijkheden zich te bewijzen op het allerhoogste niveau. Vandaag stonden we alvast voor een eerste echte binnenlandse test. Op bezoek bij Sporting Lissabon stond mijn allereerste Derby de Lisboa op het programma. In de Champions League hadden we dan weer een confrontatie met een andere talentenfabriek genaamd Dinamo Zagreb.

-----------------------------------------------------------------------

PuntendelingmetSportingmaarnogsteedsongeslagen.png.79477fb9afb2cc28764230ce809a5c27.png

Onze eerste topwedstrijd binnen de Portugese landgrenzen eindigde op een billijk gelijkspel. Een teleurstellend schouwspel voor de neutrale toeschouwer die toch wel de nodige doelpunten hadden verwacht. Waar de voorbije wedstrijden vanuit alle hoeken en standen werd gescoord bleef het geluid van de netten vandaag achterwege. Er waren ook niet veel doelkansen te noteren. Het leek wel of het bevrijdende voetbal nog steeds op vakantie was na een drukke interlandperiode. Spijtig genoeg voor elke supporter van O Glorioso eindigde dit burentreffen op een spektakel arm gelijkspel. 

Tijdens deze maand stonden er maar twee wedstrijden op het programma in het teken van de Portugese Competitie. Op bezoek in het Estàdio D. Afonso Henriques, de thuishaven van Vit. Guimaräes vielen er wel de nodige doelpunten te noteren. Op bezoek bij de nummer zes uit de Liga Portugal Bwin werd er gewonnen met ruime 1-3 cijfers. Een masterpiece van Giuseppe Sciuto, De Italiaanse boomlange zomeraanwinst verzorgde twee belangrijke doelpunten in dit duel.

image.png.62102a6c16c389f7c6f0995ab25d4ade.png

x.png.51f98b49b6ad7303a3cc2283821ea68c.png

In het teken van de Champions League moesten we het voor eigen publiek opnemen tegen de talenten van Dinamo Zagreb. De Kroaten zijn jarenlang de hoofdleverancier van de Kroatische voetballers die het mooie weer maken binnen het Europese voetbal. Het was een duel tussen een ploeg die de nadruk legt op technisch verfijnd voetbal en aan de andere kant een voetbalclub die resultaatgericht spel koppelt aan fysieke arbeid. Dat resultaat bleef voor de bezoekers uit de Balkan vandaag achterwege. De dappere Kroaten werden verpulverd en moesten de kelk tot op de bodem ledigen. Dat Benfica vandaag geen beroep kon doen op haar Italiaanse aanvalsleider was niet te merken. Met ruime 5-0 cijfers drukten wij als Portugese landskampioen verder onze stempel in deze Champions League campagne. 

image.thumb.png.5ea5ab6055d043f339fad039e06842c0.png

@Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz

Mijn doel met Frankrijk is eigenlijk een parcours leiden zonder één enkele nederlaag onder mijn bewind. Ik ben daar sowieso tot aan de zomer actief. Gezien de resultaten is het niet onhaalbaar. Hier en daar eens oefenen tegen Luxemburg en dat moet lukken :-D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel bij Benfica, als Frankrijk gaat het echt heerlijk.

Ook mijn complimenten met de nieuwe grafische toevoegingen, zien er echt goed uit. Ook gewoon fijn om te zien hoe je telkens weer iets nieuws wil toevoegen aan de novelle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ibi(5).png.4c54fad73c8c595fb60bc627663ef4dd.png

De Portugese competitie lijkt tot dus verre weinig tegenstand te bieden. Enkel het bezoekje aan Sporting Lissabon zorgde voor een verlies aan het totaal aantal punten. Alleen FC Porto kan momenteel druk zetten op de stomende machine van onze O glorioso. Vandaag kregen we met Sporting Braga een andere Portugese topclub voor de kiezen. Ook in het Europese voetbal brachten we een bezoekje aan twee stevige tegenstanders.

-----------------------------------------------------------------------------------

OoktegenBragablijftBenficafoutloos.png.0a8e9c8a799d7722faf1d4e19ecb7a22.png

In de eerste wedstrijd van de maand november kwam Sporting Braga op bezoek naar het mooie Estàdio da Luz. Op basis van kwaliteit hadden wij vooraf de betere papieren van de twee elftallen die vandaag op het veld stonden. De bezoekers wisselden de voorbije seizoenen de derde plek af met een vierde plaats in de eindrangschikking. De start van deze topper verliep alvast vlekkeloos. Boubacar Kamara tikte het eerste doelpunt al na 20 minuten voetballen aan de tweede paal binnen. Het geloof in eigen kunnen groeide terwijl de minuten voorbij vlogen. Toch lieten wij het na om de score uit te breiden. Na 88 minuten kreeg ons elftal uiteindelijk het spreekwoordelijke deksel op de neus. Bamba Dieng tikte namens Braga de gelijkmaker binnen. Randje buitenspel? of toch niet? Het was althans een vat voor discussie langs de zijlijn. Gelukkig gelden de regels in Portugal net zoals bij die van de meeste landen. De absolute topclub krijgt vaak heel wat extra minuten om de score alsnog om te buigen. Als een duiveltje uit de doos lukte dat Giuseppe Sciuto ook. Met zijn indrukwekkende postuur gekoppeld aan spronkracht buffelde de Italiaanse doelpuntenmachine de bal voorbij een slecht gepositioneerde doelman.

Om de maand af te sluiten stond er een trip naar Santa Clara op het programma. De kerstman deelde daar inderdaad zijn pakjes uit. Met het technisch vermogen van een Frode Anwar en Quim Junyent, gekoppeld aan het scorend vermogen van Giuseppe Sciuto en Adam Karabec maakten we tijdens dit bezoek brandhout van Santa en Clara waren ze.

De huidige tussenstand in de Portugese hoogste afdeling spreekt dan ook boekdelen. FC Porto houdt het uiterst spannend en doet het net zo goed als wij. Daarachter begint er toch stilletjes een kloof te ontstaan. Een beeld dat de voorbije seizoenen als vertrouwbaar kan worden genoemd. 

image.png.b909a1346216982a09523ab9f782ef5a.png

-----------------------------------------------------------------------------------

Ontwerpzondertitel(23).png.4e550d0cc1b1e1488c55279e8384122b.png

De Taça de Portugal is die andere beker waar we ook aan deelnemen binnen de landsgrenzen. Volgens mij is dit ook de officiële beker van het Portugese voetbal, althans dat denk ik toch. Zo diep gaat mijn kennis nu niet maar we vogelen het onderweg wel uit. Hierin stroomden wij binnen in de 3de ronde. Tondela uit het tweede niveau was onze tegenstander van dienst. Ons B-elftal met een terugkerende Diogo Jota namen met een spannende 5-3 overwinning afstand van deze tweedeklasser. In de 4de ronde kregen we een derby voorgeschoteld. Oriental Lisboa uit de derde afdeling mocht het opnemen tegen haar grote broer en vooral stelen met de ogen. Opnieuw nam een sterk B-elftal afstand voor eigen publiek met zakelijke 3-0 cijfers.

image.thumb.png.3a9b3468d4b75c8c0e853a615382ec03.png

clbrightonenfiorentina.png.5857e6671a49aa19a430f0046088ac1c.png

In de Champions League begonnen we met een lastige trip naar Brighton. Niet meteen de grootste club van het Engelse voetbal. Maar je kan er donders wel op gokken dat wanneer een club uit de Premier League Europees voetbal speelt, het ook een tegenstander van formaat is. Het geld wordt daar namelijk gespendeerd als zoete broodjes en het blijft toch een trekpleister voor iedere voetballer die deftig tegen een balletje kan trappen. Jeugd-product Joäo Régo besliste de wedstrijd al zeer vroeg. Het technische voetbal nam vandaag de overhand van het fysieke spel.

Een allereerste nederlaag onder mijn bewind werd er geleden op het veld van het prachtige Fiorentina. De club uit Firenze doet me soms wel denken aan ons spel. Met Emegha voorin een uitstekend boomlange spits met rondom hun Nederlander de nodige creativiteit en beweging. Vrank en vrij, die aanpak zie je niet zo snel in het Italiaanse voetbal. We kregen uiteidelijk ook een draai om onze oren. Emegha bleek een gesel voor onze verdediging. We wonnen het pleit wel op balbezit maar in de omschakeling werd onze formatie viermaal koud gepakt. 

In de stand kunnen we zien dat er uiteindelijk ondanks die nederlaag in Italië niets aan de hand is. We staan nog altijd tussen de grote jongens en doen probleemloos mee voor de kwalificatie. Mijn oude club KAA Gent heeft wel iets meer moeite, maar ook onder mijn bewind liep het vaak moeizaam om daarna als winnaar af te sluiten.

image.thumb.png.8917eb116a83d53413f58dac642f6b09.png

Bedankt voor de likes en complimenten. Doet me een plezier dat mijn werk gewaardeerd word <3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Porto houdt de spanning er wel in, en dat is misschien wel leuk ook. Kwestie van wat uitdaging te behouden. Ook Sporting staat nog niet heel ver. De nederlaag bij Fiorentina kwam misschien wel wat onverwacht, voor mij toch althans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enigszins verrassend dat Porto je zolang kan bijhouden in de nationale competitie, want je doet het voortreffelijk in eigen land. Een eerste nederlaag is nooit aangenaam, maakt me wel benieuwd wie er naast Emegha nog allemaal bij Fiorentina speelt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dream(1).png.fb91686161dc889cbb189e99356339cf.png

Voormiddag maakte ik mijn definitieve selectie bekend met het oog op het laatste tweeluik met inzet richting het aankomende wereldkampioenschap. Twee opmerkelijke nieuwe namen vergezelden de 23 geselecteerde Franse spelers voor de wedstrijden tegen Montenegro en Slovenië. 

Ludwig.png.ed520a643492238a6bbd7811fb7675aa.png 

Aurélien Kayser is één van die nieuwe namen. De 21-jarige rechtsachter is dit seizoen een vaste waarde bij het Franse OGC Nice en was drie seizoenen geleden nog actief op het tweede niveau van Frankrijk en Engeland. Aurélien kende een sterke start van het seizoen bij Nice. Ik wil hem bezig zien en ook beter leren kennen. Met het oog op de toekomst hebben we hem ook geselecteerd. Hij toont zich sterk tegenover de beweeglijke flankaanvallers uit de Ligue 1. Dat geeft mij althans een goed gevoel en versterkt het vertrouwen in de kwaliteiten van deze jonge verdediger.

Kayser

Spoiler

image.thumb.png.05ff155202b0e36cd72650e3072bbef5.png

De man met een te lange naam genaamd: Ludwig Mamilonne-Annerose is ook een nieuwe debutant in het nationale elftal. De 21-jarige flankaanvaller maakte momenteel het mooie weer bij Stade Rennes. Een keuze op basis van het vertrouwen dat ik heb in de Franse club. Met Jérémy Doku als voorganger viel dit profiel mij onmiddelijk op bij de Franse club. Een jong Frans toptalent met de nodige snelheid en onvoorspelbaarheid. Het is tijd voor verjonging en met deze twee toevoegingen zijn we alvast bezig met de toekomst van het Franse voetbal.

Mamilonne-Annerose

Spoiler

image.thumb.png.0d968df863fddfd4151a25bdafc8e0fc.png

De volledige selectie

Spoiler

image.thumb.png.78a3c40404b6c786e71e91c154f05f98.png

-----------------------------------------------------------------------------

fra.png.aff3ddb367f874d46557ed93ce057026.png Frankrijk - Montenegro mgo.png.872cbe0759f47a0943db85ea02226329.png 6-0

Zaterdagavond speelden we ons eerste duel in het Stade de France tegen Montenegro. Inmiddels de voorlaatste speeldag van de kwalificatieronde. Het elftal werd op één positie gewijzigd in vergelijking met de traditionele basiself van mijn elftal. Kylian Mbappé werd niet fit bevonden om aan de aftrap te verschijnen. Voor het eerst in de basis verscheen het toptalent en tevens ook debutant Mamilonne-Annerose. 

Ons elftal zette meteen druk op de bezoekers maar wisten pas laat in de eerste helft een eerste keer te prikken. Elye Wahi werd foutief afgestopt door de Montenegrijnse verdediging in het zestienmeter gebied. Theo Hernàndez trapte het leer vanop de stip tegen de netten. 

Een bedrijvig Frankrijk begon sterk aan haar tweede helft. Mamilonne-Annerose profiteerde optimaal van een dekkingsfout bij de tegenstander en trapte de dubbele voorsprong overhoeks binnen. Montenegro zag aan de start van die tweede helft sterretjes. Op het uur kregen we aan de rechterzijde een hoekschop. Een ingestudeerd nummertje zorgde ervoor dat Khephren Thuram helemaal alleen het strafschopgebied kon induiken. De sterke middenvelder knalde de 3-0 laag in de benedenhoek. De Franse machine draaide op volle toeren. In de 70ste minuut vond Laurienté met een hoge voorzet het hoofd van Elye Wahi die de 4-0 aan de tweede paal binnen kopte. De invallers Kyllian Mbappé en Christopher Nkunku legden de ruime 6-0 eindcijfers nog vast.

svn.png.09fee54e0100b11cf4113eda223ed0cf.png Slovenië - Frankrijk fra.png.aff3ddb367f874d46557ed93ce057026.png 0-1

Met de kwalificatie op zak stond er op de laatste speeldag niets meer op het spel. In vergelijking met het vorige duel verschenen heel wat nieuwe namen aan de aftrap. Onder andere Aurélien Kayser mocht voor het eerst aan de aftrap verschijnen. Deze overbodige wedstrijd wonnen we dan ook met het kleinste verschil.

Het begin van deze wedstrijd verliep moeizaam. De laatste trip richting Slovenië bleek duidelijk een overbodige opdracht te zijn. Les Blues kwamen wel aan doelkansen, maar die pogingen zorgden niet voor het grootste gevaar. In de tweede helft kwamen onze jongens iets gretiger uit de kleedkamer. De snelheid van Kyllian Mbappé zorgde voor een moeizame voorsprong. Dit resultaat werd vakkundig vastgehouden. Hiermee eindigde onze campagne foutloos en zonder puntenverlies.

image.thumb.png.6c979ad821699e9ff09e61fbb16583f1.png

Coupedumonde.png.a01c5d44cdc60f774c19bca5d03ec55b.png

Hiermee plaatsten we ons probleemloos met Frankrijk voor het WK 2030 in Spanje. Naast ons verzilverden binnen Europa ook Engeland, België, Zwitserland, Ierland, Turkije, Duitsland, Bulgarije, Italië, Denemarken, Portugal, Nederland, Servië, Schotland, Oekraïne voor het grootste toernooi van de wereld. Kroatië is de meest opvallende naam die mag thuis blijven. 

Ontwerpzondertitel(23).png.70a37f2c8e18551321efd33f0c59aafc.png

Geen heruitgave van het WK 1998 komende zomer

Naast Emegha speelden er niet echt speciale namen bij Fiorentina. Het is gewoon een vrij beweeglijk elftal dat aanvallend voetbal tracht te spelen. Bedankt om te reageren en te liken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites