De Raam Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Zowaar een nederlaag, blijk je toch maar een mens te zijn! Wel heel lekkere potjes tegen Man Utd. Die nederlaag zal je dan ook wel vergeven zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Je wint zeer knap twee keer een Europees tweeluik, maar twee nederlagen in de Jupiler League Pro? Ontslag ligt op de loer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart We zijn niet onsterfelijk, ook wij verliezen hier en daar eens een wedstrijdje. Toch slaagden we er weer in om een zoveelste verlengstuk aan onze titelmars toe te voegen. Rondom de nek van mijn standbeeld voor de poorten van het KAA Gent Arena hangen inmiddels talrijke medailles. Ook dit seizoen is het ons weer geflikt. Er was zelfs nog een maandje te gaan. Die konden we op zijn beurt gebruiken om ons rustig voor te bereiden op de eventuele Europese wedstrijden en het aankomende WK voor clubs. Ja, KAA Gent mag zich daar meten tegen de beste voetbalelftallen van de wereld. Nadat we uitstekend van start gingen in de kampioensgroep mochten we het in het Dudenpark onder barslechte verlichting opnemen tegen Union SG. Door het slechte zicht op het veld koos ik er voor om onze Afrikaanse spelers te laten spelen. Door deze keuze hoopte ik het reactievermogen van de tegenstander te beinvloeden. Luke Warrington opende al zeer vroeg de score. Ayanda Sishuba profiteerde van de verlichting en Marc Bernal legde met een droge knal al zeer vroeg de 3-0 eindcijfers vast. Op bezoek bij KRC Genk ware de omstandigheden optimaal om een ijzersterke pot voetbal te spelen. De Limburge club staat er ook om bekend om zelf mooi voetbal op de mat te brengen. Déo Gracias Bassinga verdubbelde de score al na 20 minuten in een uitverkochte Cegeka Arena. Marco Kana en Ryan Francisco gooiden het nog samen tot een Duits slotoffensief waardoor deze topper op een 4-0 overwinning eindigde. Ook die andere concurrent uit het Luikse kreeg een pak voor de broek. Uit noodzaak moesten we onze puffende Bulgaarse Messi, genaamd Plamen Nedev aan de aftrap brengen. Die handicap mocht niet baten voor Standard Luik. Luke Warrington en Nedev bezorgden ons een vroege dubbele voorsprong. De bezoekers wisten nog tegen te prikken via de aalvlugge Yorbe Vertessen. Die hoop was maar van korte duur. In een glorieuze tweede helft wisten we maar liefst 5 keer te scoren. Hiermee stuurden we één van onze grootste concurrenten voor de titel met de nodige zorgen terug naar Wallonië . Drie dagen later maakten wij de verplaatsing naar de vurige stede. Een aangeslagen Standard Luik verloor opnieuw. William Clem profiteerde van een blunderende Luikse defensie. De thuisploeg wist nog gelijk te maken maar onze Spaanse beer wist vanaf de stip het kampioenschap te verzilveren. Na de laatste wedstrijd van deze maand gonsde het van de geruchten. Ik zou volgens de Belgische media mijn liefhebbende club RSC Anderlecht een puntje cadeau gedaan hebben. Eerlijk? Het resultaat boeide me niet. Deze overbodige pot voetbal eindigde op een puntenverdeling. Wij konden hiermee geen kwaad. Anderlecht verloor op deze manier haar uitzicht niet op Club Brugge. ---------------------------------------------------------------------------------- Iedereen zag het wel aankomen. De Belgische beker is opnieuw in ons bezit. Iedere toonaangevende club was al reeds gesneuveld en met Lommel SK stond er op papier een hapklare brok klaar aan de overkant van het Koning Boudewijn Stadion. De Limburgse club is aan haar opmars bezig sinds de samenwerking met Manchester City. Sinds seizoen 2023 - 2024 zijn ze steevast een stabiele subtopper op de hoogste afdeling. Hun thuiswedstrijden werken ze af in het gezellige Kuipje, want voor een eigen thuis hebben ze blijkbaar geen geld. Welkom in het Belgisch voetbal zeggen we dan. De troepen van Giovanni Franken hielden in deze finale 43 minuten stand. Het Engels wonderkind Luke Warrington luidde de Gentse feesten in. Na de rust vond Moscardo met een fluwelen baltoets de vrijstaande Francisco, die randje buitenspel de 2-0 scoorde. Lommel moest de kelk tot op de bodem ledigen. Een hoekschop werd in het doel verlengd door Thierry Lutonda en dat was nog niet het einde van het Lommelse lijden. Onze Stani poeierde vanop afstand het pijnlijke 4de tegendoelpunt voorbij doelman Schreiber. KAA Gent: Urbig; Al-Dakhil, Debast, Medina; Sabbe, Moscardo (71' Fernandes), Clem (77' Bernal), Barco (81'Kana); Idumbo Muzambo (81' Bassinga), Francisco (81' Nachmani), Warrington ---------------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz De goede Europese tendens hebben we een verlengstuk kunnen geven in eigen land. Volgende update bespreken we onze Europese duels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Gefeliciteerd met de titel. Pfoe 7-1 tegen Luik lekker hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Eerlijk is eerlijk, deze titel zat er aan te komen, want je was in eigen land eigenlijk oppermachtig. In dit tempo moeten ze het standbeeld nog voor je gaat versterken ook met al die medailles Die beker is ook geen verrassing, maar in zo een op zichzelf staand duel kan het natuurlijk altijd mis lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Gefeliciteerd met de titel. Lekkere 7-1 winst ook hoor, knap zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Atypisch FM om te zien dat de Belgische PO1 een vrij realistisch deelnemersveld heeft, zo diep in je save. Ben zelf geen grote Standard-fan, maar toch mooi om een club met zo'n aanhang en historie ook terug mee te zien doen om de prijzen. Uitslagen liegen er niet om, weer oppermachtig. Komt je wel heeeeeel goed uit dat je Anderlecht met een puntendeling hebt kunnen helpen om voor Union te blijven. Alles zo goed uitgestippeld dat het hierop aan kwam, misschien wel een geurtje aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Totale dominantie in eigen land wanneer we de eindafrekening bekijken. Hadden we dan ook nog iets anders verwacht? Benieuwd hoe het je Europees nog vergaan is. Want daar ligt natuurlijk nog de grootste uitdaging. En misschien komt er zelfs nog wel een lekker toetje met dat WK, al heb ik zelf absoluut niets met dat tornooi. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Hoi dubbel! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart Die dubbele prijs, die kwam weer even binnen. Wat ons nog rest was het Europese seizoen dat zo moeizaam begon, maar door de overwinningen tegen Manchester United toch weer een opflakkering kende. Iedereen beschreef onze volgende tegenstander als een meevaller. Ik kan je vertellen dat dit Borussia Dortmund echt wel de nodige kwaliteiten heeft. In het bijzondere een rechtsachter genaamd Adjey Amoateng. Een 20-jarige Ghanees die haast iedere positie op het veld kan bekleden. Amadou Onana, een grote Belg waar je mee naar de oorlog kunt. Het bezoek van Die Borussen aan het Brugge Arena was er ook eentje met geslepen messen. Een technisch hoogstandje van Luke Warrington (foto) maakte ruimte vrij voor een aanstormende Bassinga, die het Gentse publiek voor een eerste keer liet daveren. Het was één van mijn al-time FM-favorieten namelijk Mohamed Diomandé die kon gelijkmaken na een slecht ontzetten van onze verdediging. het Deens dynamiet van William Clem bezorgde ons een verdiende voorsprong. Luke Warrington tikte in de 81ste minuut een lage voorzet van Sabbe voorbij de doelman. Spijtig genoeg kon die schitterende uitgangspositie niet stand houden want Donyell Malen wist een Duitse hoekschop nog af te ronden. Er stond dus op bezoek in het BVB Stadion nog veel op het spel. Toch vond ik er de tijd om even voor de wedstrijd te genieten van een lekker fris biertje. Eventjes lekker ontspannen kan nooit kwaad. Zeker niet voor zo een levensbelangrijke wedstrijd. Met één doelpunt als bonus was het nog best wel link. Defensief stonden we dit keer pal. Dortmund dat mocht rekenen op de steun van de Gelbe wand vond geen opening in onze dichtgetimmerde defensie. Na 49 minuten wist Stanis Idumbo Muzambo met zijn snelheid te profiteren vanuit een omschakeling. Meteen ook het enige hoogtepunt in een verder defensieve Gentse wedstrijd. Het ticket voor de halve finale was binnen en dat was het enige dat telde. In die halve finale kom je dan Liverpool tegen. Klopp is inmiddels vervangen door ene Raffael Palladino. Ja, dan kun je eigenlijk mij ook wel gebeld hebben. Dit Liverpool presteert in de competitie redelijk ondermaats met een vierde plek. De halve finale van de Champions League bereiken is dan weer knap. Op Anfield teerden we weer op onze dicht getimmerde defensie. Die hield 90 minuten stand waardoor het voor de voetballiefhebber pijn aan de ogen deed. In België moesten we wel uit ons schulp komen. Anderzijds was dat ook het geval voor onze tegenstander. Liverpool had geen antwoord op onze 3-5-2 formatie en moest de wet van de sterkste ondergaan. In de 2de helft bracht Stani ons op voorsprong na een zoveelste lage voorzet van Sabbe. Totaal tegen het spelbeeld in wist Gravenberch de gelijkmaker te scoren. Domineren deden we nog steeds, maar scoren dat lukte niet. In de verlengingen was het al snel duidelijk. Wij staken er op fysiek vlak helemaal boven uit. Uiteindelijk in de 111ste minuut kon Luke Warrington zijn Britse collega's de genadeslag toedienen. Eind goed, al goed. In de finale mogen we het opnemen tegen Pep Guardiola en zijn PSG. Dat ook wel bekend staat als Pep, Schaken en Geld. Aangezien het kampioenschap binnen was valt er ook niet zoveel te lullen over de overige wedstrijden in de vaderlandse wandelcompetitie. Er stonden op papier nog wel twee toppers op het programma tegen Club Brugge en eentje tegen KRC Genk. In die laatste wedstrijd was misschien wel het hoogtepunt dat onze twee Belgen van het forum @Glenn08 en @Jónstærke het stadion niet mochten betreden. Sinds hun bezoek aan Klaksvik denken die mannen echte vikingen te zijn. Baarden tot aan hun tenen. Sorry, maar die figuren gaan hier het vrouwelijke schoon niet wegjagen. @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Kon de slaap niet vatten dus ik dacht maar even vlug met kleine oogjes een update typen. Volgende update wacht ons de finale tegen het steenarme PSG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Gaat erg goed. Succes in de finale alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart In de competitie fase had je nog alle moeite om door te komen en inmiddels sta je gewoon in de finale van de Champions League. Erg knap en zo zie je maar, de prijzen worden pas na de winter verdeeld. Voor de winter is het gewoon zorgen dat je er nog voor meedoet. Kijk nu al uit naar de update over de finale tegen PSG. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Zo moeilijk het nog voor de winter ging in Europa, zo vlot gaat het nu. De prijzen worden dan ook pas aan de meet verdeeld. PSG is een niet te onderschatten tegenstander in de finale, maar kansloos ben je allerminst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart opnieuw een finale in de CL, met PSG een zware tegenstander maar die is er altijd als je de CL finale bereikt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Word jij de opvolger van Hein in real life a.u.b.? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Pittige loting in de finale. Nationaal staat er al geen maat meer op jouw elftal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart Op het moment van schrijven is het echte PSG aan een zoveelste wanhoopspoging bezig om een Champions League te bemachtigen. In mijn virtueel wereldje staan ze er veel beter voor en met het monopoly geld werd er gesmeten. Wat wil je ook anders wanneer het meesterbrein van Pep Guardiola aan de leiding staat. Het SMS-verkeer ging voorafgaand aan deze prachtige Europese finale heen en weer. Kylian Mbappé en Warren Zaïre-Emery werden aangemaand om het rustig aan te doen. Ik had hun namelijk meer dan nodig voor de aankomende halve finale van de Nations League tegen Portugal. "Geen probleem coach " was het antwoord. Het schaken was begonnen en meteen een meesterzet van mij om de twee belangrijkste spelers van de tegenstander het leven zuur te maken. Geen verrassende namen bij onze elf starters. In vergelijking met PSG loopt het niet over van de allergrootste namen. Aan de overkant kan Pep rekenen op spelers met een transferwaarde van maar liefst 380 miljoen Euro. Dan zijn wij toch maar een habbekrats. In het Baki Olimpija Stadionu, kortweg het nationale stadion van Azerbeidzjan gingen we stevig van start. De eerste helft verliep zoals de voorbije Europese wedstrijden, voorzichtig en loeren op de counter. Geen noemenswaardige hoogtepunten vielen er te beleven tot frustratie van mijn Spaanse collega aan de overkant. Die zag het schouwspel met lede ogen toe. Het frustrerend avondje van onze Pep kreeg nog wat extra pit. Althans hebben we dit te danken aan onze Guido, ook wel de Pep van FM genaamd. Zijn meesterlijke hoekschop werd tot in de perfectie uitgevoerd waardoor Firat Serim al zijn Turkse trots uit zijn sloffen kon toveren. Hoe kan dit gebeuren dat mijn Spaanse tegenstander dit breiwerk niet doordacht had. Tja, schaakmat zeggen ze dan. Meteen ging het spreekwoordelijk slot op de deur. Iets dat ons vooraf verweten werd was dat wij impulsief ten aanval gingen. Altijd goed voor een tegendoelpunt. Dat is al een tijdje verleden tijd. Ook PSG en al haar poen ging voor de bijl en een derde Champions League kwam er bij. Nu gaat het vizier op het aankomende WK voor Clubs. Een nietszeggend toernooi voor de meesten, maar ik wil dat bekertje toch wel in mijn kastje hebben. Football Manager 2024 2024-03-05 22-39-04.mp4 --------------------------------------------------------------------- @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Bedankt om te reageren en te liken. Dit prijsje is ook weer binnen op een zeer zakelijke wijze. Op naar het vervolg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Even terugkomend op enkele updates geleden, 2- f*cking 5 tegen de mooiste club uit Wallonië! Wel erna puik rechtgezet, zonde dat je trouwste volgelingen het stadion niet meer inmogen, we trekken het vrouwvolk net aan! Heerlijk dat je PSG weer van een CL zege houdt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Tegen een club als PSG doet een CL-zege altijd extra deugd! De derde al ondertussen. Toch een ongelofelijk straffe prestatie! Dat je het WK graag wil winnen snap ik wel. Zelf heb ik absoluut niets met dat tornooi maar het is wel een beetje de manier om FM uit te spelen qua het winnen van prijzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Proficiat. Wat een heerlijke tijden als supporter! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Gefeliciteerd met de CL winst!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart De Champions League winnen in altijd een geweldig goede prestatie! Toch best iets om even bij stil te staan. Frankrijk gaat met een mooie selectie Nations League halve finale in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Moest even een paar updates inhalen maar dan is ook meteen te zien welke progressie je doormaakt. Ik zie jouw grafische werk met de update beter worden, echt bizar! Ik neem mijn petje af daarvoor. Qua prestaties doe je het ook geweldig. Nog steeds niets anders dan lof voor je novelle en de leuke save die je hebt Het is haast zonde om niet samen met jou bovenaan de novellebundel te staan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 6 maart Auteur Share Geplaatst 6 maart Enkele opmerkelijke namen binnen mijn selectie namens Les Bleus. Voor dit tweeluik waren de plekjes duur, er stond immers veel op het spel. Bij de doelmannen was er geen verrassing te bespeuren. Good old Mike Maignan neemt zijn vertrouwde positie tussen de palen. Voor mijn keuze in de verdediging lag ik wel een beetje overhoop met de Franse bond. Welke clown laat nu een 32-jarige Valentin Rossier uit ocharm de Turkse competitie debuteren tenkoste van Benjamin Pavard. Dat ik niet kijk naar een naam, dat was al langer duidelijk. Het ging nu wel om de knikkers en dat maakten ze me eventjes op een onvriendelijke manier duidelijk. In mijn eigen dacht ik: "Eet uw croissant en zwijg". Na het gesprek besefte ik ook wel dat ze gewoon enorm bezorgd waren. Het voorbije Europese kampioenschap was een ramp en de Franse bond was op zoek naar eerherstel. Met Engeland dat al reeds gesneuveld was en Portugal, Nederland en Kroatië als overlevenden liggen er binnen dit toernooi wel mogelijkheden. Op het middenveld deed ik opnieuw beroep op die Bernardo Silva zonder merklogo. In de aanval kreeg Kolo Muani een oproeping. Die maakte wel de nodige indruk op mij in de meest recente finale met KAA Gent. Ook Joris Manquant mag gaan debuteren want met Wahi en Kalimuendo haken mijn twee spitsen af. Gelukkig is de talentvolle put van voetbalnatie Frankrijk haast oneindig. Spoiler Met hier en daar kwaliteitsverlies konden we uiteindelijk toch na spannende strafschoppen een plekje in de finale over de streep trekken. Het koste ons heel veel moeite. De Portugezen namen een uitstekende optie op de finale nadat Joao Neves ons slecht uitvoetballen genadeloos afstrafte. Op dit niveau word elk foutje cash betaald. In de tweede helft speelden we veel beter en drukten onze tegenstander tegen het eigen doelgebied. Natuurlijk is dit Portugal niet te vergelijken met een land als Zweden. Kwaliteit in overvloed en die doelkansen waren schaarser. Toch was het éénmaal gelukt om door te breken. Camavinga bewaarde in de 89ste minuut het overzicht. De vrijstaande Laurienté had maar binnen te tikken. In de eerste verlenging kwamen we opnieuw op achterstand. Rodrigo Ribeiro maakte onze doelman belachelijk met een heerlijk lobje. Ondanks dat we Frankrijk noemen zou je haast denken dat we Duitsers zijn. Valentin Rossier vond met een lange bal over de defensie de diepgelopen Mathys Tel. De jongeman maakte zich onsterfelijk en knalde de gelijkmaker in het doel. Op deze manier bewees Rossier het vertrouwen van de coach. Tijdens de strafschoppen misten Neves en Ramos namens Portugal. Wij bleven koelbloedig. In de finale mochten we het opnemen tegen de altijd lastige Kroaten. Kroatië had op hun beurt een jantje uitgedeeld aan Nederland. Daaraan kon je toch uit afleiden dat dit een zeer bekwame tegenstander was. De Nederlanders hebben best wel veel talent rondlopen en het blijft toch één van mijn favoriete voetballanden. Ik wou er zelf bondscoach worden maar ze hielden niet zo van Belgen en al zeker niet als ze moeten bepalen hoe ze willen gaan spelen. Dit Kroatië had kort samengevat een verjongde selectie. Oudgedienden Modric en Perisic zitten ondertussen bijna in het rusthuis. Gvardiol, Majer en Beljo zijn momenteel de sterkhouders van deze natie. In dit duel kwamen we allesinds niet op achterstand. Bernardo Silva bracht ons op voorsprong met zijn allereerste doelpunt namens Frankrijk. De Kroaten kwamen op gelijke hoogte via Luka Susic. Ik had de weelde om Mbappé nog binnen te brengen. Met zijn snelheid liet hij de vermoeide Stanisic alle kleuren van de regenboog zien. In de 92ste minuut passeerde hij de moedeloze vleugelverdediger en bediende Camavinga aan de tweede paal. Mijn eerste prijs als bondscoach van Frankrijk was binnen. Op naar het WK volgende zomer in Spanje. ----------------------------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr@Marius@DemoN@Djurovski@MNie@Aaron21@chrisje1993@Glenn08@KayDeManaager@ivago@dimihuyghe@Cervantes@Satioz@Kyrill@Tim Windt@FlyD@JoonsterkeBE@De Raam@ElMarcos@Netzwerk@Satioz Dankjewel voor de reacties. We doen ons best om ons zo goed mogelijk door te ontwikkelen. Er zijn zeker nog stappen te maken en gelukkig ook. Want dat maakt het ook leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Gefeliciteerd met de CL zeer knap voor de 3e maal. En dan ook nog de Nations League mee naar huis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten