Glenn08 Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Verliezen van het prachtige, en grote Manchester United kan natuurlijk altijd gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Jammer van de nederlaag in Manchester, maar de winst tegen Dortmund is echt wel riant! In de competitie laat je geen steken vallen en heb je weer de slag om Vlaanderen gewonnen. Lekker bezig dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Een valse start in de CL zou je kunnen stellen, maar anderzijds is verliezen op Old Trafford ook nooit een schande lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari sterke start in de competitie, een zeldzame nederlaag in de CL, toch mooie resultaten bij elkaar gespeeld Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) Ligue des Nations ------------------------- Eindelijk konden we beginnen aan onze eerste interlandbreak met het Franse nationale elftal met vier wedstrijden op het programma. Beginnen deden we tegen de huidige Europees kampioen Engeland. Nadien mochten we twee duels in het Stade de France afwerken tegen Schotland en Zweden om af te sluiten in het Schotse nationale stadion van Hampden Park. Het was wel eventjes zoeken naar de juiste formatie met al die weelde aan kwaliteit en talent. Gaan we nou aantreden met drie centrale verdediger, drie of twee centrale middenvelders of zonder buitenspelers? Als bondscoach zoek je toch naar de juiste oplossing om zoveel mogelijk je beste spelers aan de aftrap te brengen in hun best mogelijke positie. Uiteindelijk is de keuze gevallen voor de 4-3-3 van bij USA. Een rasechte rechtervleugelspits en een hangende vleugelspits aan de linkerkant. Allereerste basisploeg voor Frankrijk tegen Engeland. Speeldag 1: Groep 2 van de UEFA Nations League Spoiler De eerste wedstrijd onder mijn leiding was er meteen eentje op het scherpst van de snee. Winnen was haast een must want in deze groep plaatst zich maar één land voor de halve finales. Heel onze selectie was er op gebrand om voortvarend uit de startblokken te schieten. Toch was het de thuisploeg die al na 2 minuten voetballen op voorsprong kwamen. Een afgeweken schot van Reece James verraste onze verbouwereerde doelman. Even later was Kylian Mbappé kort bij de gelijkmaker maar Arsenal-doelman Ramsdale was alert. De wedstrijd ging goed op en neer. Engeland kreeg haar kansen aan het begin van de wedstrijd maar het was niet echt dreigend te noemen. In minuut 24 wisten we de gelijkmaker te scoren. Elye Wahi tikte een lage voorzet van Mbappé binnen. Ongeveer 10 minuten later wisten die dekselse Engelsen opnieuw op voorsprong te klimmen. De dribbelvaardige Bukayo Saka gooide een versnelling uit de benen en werkte beheerst af. In de tweede helft kwamen we beter uit de kleedkamer. Toch werd die suprematie pas in het slotkwartier beloond. Khephren Thuram dribbelde van de linkerkant naar binnen. Zijn snoeihard schot verraste de Engelse doelman. Met nog 12 minuten te spelen kwam de Europese kampioen weer beter in de wedstrijd, toch hield onze defensie goed stand. In de slotminuut besloot Engeland vol naar voren te gaan. Wij waren best wel tevreden met een puntje op verplaatsing. Deze actie deed me denken aan het legendarisch doelpunt van Nacer Chadli op de counter tegen Japan tijdens het WK 2018 met België. Mike Maignan plukte een matig getrapte hoekschop uit de lucht zocht in de omschakeling de ingevallen Mathys Tell. Met zijn frisse beentjes totaal niet bij te houden. De invaller legt af voor de oprukkende Jules Koundé die ons de zwaarbevochten drie punten bezorgde. Drie gouden punten in de op papier lastigste wedstrijd van deze groep. Speeldag 2: Groep 2 van de UEFA Nations League. Spoiler Drie dagen na onze loodzware verplaatsing naar Wembley mochten we het in onze eigen Stade de France opnemen tegen Schotland. Ik was meteen onder de indruk van het Franse publiek. Het voetbal leeft bij onze zuiderburen en voor een kleine tegenstander was het stadion haast uitverkocht. 56.750 gegadigden zagen een volledig gerouleerd basiselftal aan de aftrap verschijnen buiten doelman Maignan. Ondanks de vele wissels mocht dit duel geen enkele problemen vormen. Nog voor het half uur viel het eerste doelpunt. Arnaud Kalimuendo scoorde bij zijn interlanddebuut na een ingestudeerde korte hoekschop. De Schotten waren niet bij machten om in de eerste helft enige rol van betekenis te spelen. Op het uur verdubbelde Kalimuendo het aantal. Opnieuw die @Nom de Guerre hoekschop die zo goed werkt. Uiteindelijk was het matchwinner Benjamin Pavard die aan de tweede paal een hoge voorzet van Theo Hernândez in doel kopte. Football Manager 2024 2024-02-24 12-53-32.mp4 Speeldag 3; Groep 2 van de UEFA Nations League. Spoiler Ik wist dat Zweden op haar sterkst best wel veel kwaliteit in de rangen had, maar dat we het met een gemixt basiselftal zo goed zouden doen had ik nooit verwacht. Mede dankzij Arnaud Kalimuendo die zijn allereerste oproepingsbrief voor het nationale elftal opnieuw bekroonde met een sterke prestatie. In de 30ste minuut kwam een lage voorzet van Camavinga voor de voeten van de Bayern-spits. De 26-jarige tikte de bal in één tijd voorbij de Zweedse goalie. De bezoekers uit Zweden werden in de eerste helft volledig tegen het eigen doelmond gedrukt. Na de rust veranderde dat spelbeeld niet. Strijdlust kon je de blonde Zweedse hoofdjes niet verwijten. Het kwaliteitsverschil aan beide zijden was gewoon enorm. Op het uur sloeg de vermoeidheid toe. Na een knappe combinatie profiteerde Mathys Tel van het gaatje tussen de verdediging en krulde de 2-0 in het verre hoekje. De vele wissels aan onze zijde maakte het voor Zweden nog lastiger. Aan hun kant verloren ze kwaliteit door te wisselen, aan onze zijde wonnen we misschien wel aan kwaliteit. Nkunku en Zaïre-Emery dat zijn niet bepaald koekenbakkers. Kylian Mbappé die bleef dan nog de hele wedstrijd naast mij zitten op het bankje. In de 74ste minuut sneed de ingevallen Nkunku naar binnen. Jörgensen wist zijn schot nog te keren maar een oplettende Kalimuendo was bij de pinken. Football Manager 2024 2024-02-24 13-13-52.mp4 Na afloop van deze wedstrijd stapten we tevreden het vliegtuig op richting Schotland. Met een foutloos rapport konden we vaststellen dat onze missie halverwege deze groepsfase volbracht was want Engeland verloor op speeldag 2 van dit Zweden dankzij een doelpunt van Viktor Gyökeres. Speeldag 4: Groep 2 van de UEFA Nations League Spoiler We wilden onze kwalicatie zo goed als zeker verzilveren door in Hampden Park de drie punten mee naar Frankrijk te nemen. Ik voerde weer heel wat wijzigingen aan in mijn basiself om zo voor frisheid te zorgen. Toch was ik behoorlijk onder de indruk van de Schotse weerstand. Als je weet dat Schotland eindigde met de betere doelkansen dan bleek deze trip duidelijk geen eitje. Ondanks het wedstrijdbeeld konden we gelukkig vroeg op voorsprong klimmen. De Guido-special resulteerde tot een vrijstaande Warren Zaïre-Emery die de bezoekende fans in extase bracht. Net voor rust verdubbelden we onze voorsprong. Nkunku wipt het balletje over de Schotse verdediging. Schotland-doelman McKenna had geen verhaal op de inzet van Elye Wahi. Een gevleide voorsprong want de thuisploeg verdiende veel meer dan deze ruststand. Onze start van de tweede helft zorgde niet voor de gehoopte verbetering. Waren het de loodzware benen van het aantal wedstrijden of de zompige Schotse grasmat? Ik weet het niet, maar van het swingend Frankrijk bleef nog maar bitter weinig over. Mike Maignan toonde op de gepaste momenten zijn kwaliteiten met vakkundige ingrepen. Uiteindelijk moest het sluitstuk van AC Milan zich in de 90ste minuut één keer gewonnen geven. Castello Lukeba kreeg onder druk de bal niet weggewerkt. Turnbull profiteerde optimaal van het defensieve gekwakkel. We wonnen wel maar het niveau was te ondermaats om optimistisch naar huis af te reizen. Maar goed, 12 op 12 met een verplaatsing naar Engeland achter de rug. Dat is toch ook gewoon een perfect rapport. Engeland pakte onverwacht maar 6 punten. In Zweden ging het verliezen met 1-0. Ze maken natuurlijk nog altijd een kans maar dan moeten ze wel rekenen op een zege in ons eigen stadion, een uitschuiver van ons op Zweedse bodem en zelf de drie punten mee graaien in de derby tegen Schotland. Die volgende wedstrijden staan gepland in november. ----------------------------------------- @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Inderdaad een sterke start aan de competitie gekoppeld aan een foutloze start met Frankrijk. Die nederlaag op Manchester United was zuur maar gelukkig heb je in Europa voldoende wedstrijden om alles recht te zetten. Eigenlijk is die nieuwe format ideaal om je tactiek zodoende bij te stellen zodat je naar het einde hopelijk kunt pieken. 24 februari bewerkt door Lensherr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Gaat heerlkj Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Mooie serie neergezet met de Franse nationale ploeg, was wel billenknijpen tegen Engeland. Altijd lekker als je in de slotminuten dan een overwinning over de streep kan trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Je kan wel eens slechter starten. In de eerste wedstrijd moest je tot het gaatje gaan maar zo'n overwinningen zijn natuurlijk het lekkerst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 24 februari Share Geplaatst 24 februari Sterk hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Man U en Gent zijn mijn favoriete teams. Ik kan leven met die nederlaag. Met Frankrijk gaat het voortvarend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari perfect rapport met Frankrijk en een uitschuiver van Engeland zorgt ervoor dat je met een puntje genoeg hebt bij de laatste 2 matchen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 25 februari Auteur Share Geplaatst 25 februari Het was een uitstekende periode met "Les Blues" en dat betekend dat we weer mogen zitten voor een portie KAA Gent. Drie competitiewedstrijden, één Europese en één bekerduel stonden op het programma tijdens de maand oktober. Ondanks het vertrek van heel wat sterkhouders wisten we het niveau van de voorbije jaren te standhouden. Europees herpakten we ons na een nederlaag in de opener tegen Manchester United. Tussendoor wist Stanis Idumbo Muzambo nog niet onze Braziliaanse recordverkoop te vervangen in efficiëntie. Deze uitstekende vorm konden we voortzetten na de interlandbreak. Oktober trapten we af met een thuisoverwinning tegen het altijd lastige Sint-Truiden. De Limburgers wisten ons in 15 wedstrijden, 5 keer de punten af te snoepen en dat is best wel veel gezien de Gentse dominantie binnen het Belgisch voetbal. Net voor rusten was het een eerste keer raak via een kopbal van Marc Guiu. Na de rust vielen er nog 3 doelpunten. Gedsonneke, eindelijk Muzambo en de Braziliaan Francisco tekenden voor de ruime 4-0 overwinning tegen de altijd lastige kanaries. Midden oktober moesten we op bezoek gaan naar het historische Dudenpark. Union SG is al een tijdje in een neerwaartse spiraal terechtgekomen nadat het enkele jaren geleden de harten van voetbalgek België veroverden. Dit seizoen bivakkeren ze terug op de tweede plek. Met een B-elftal werd er probleemloos de maat genomen van onze naaste concurrenten. Op de laatste speeldag van oktober stond er een duel met de nummer drie Standard Luik op het programma. De club uit de vurige stede wist het op bezoek in Brugge ons wel nodig lastig te maken. Dankzij Bassinga en Gedsonneke kwamen we voor de rust op een 2-0 voorsprong. De aalvlugge Yorbe Vertessen milderde nog de Luikse nederlaag. Tussen de competitiewedstrijden door noteerden we een tweede Europese nederlaag tegen het Franse LOSC Lille. Tot nog toe is onze Europese campagne telleurstellend te noemen. Er is natuurlijk nog geen vuiltje aan de lucht. Het probleem is dat Lille nu niet meteen de status heeft van topclub in Europa en als wij Europees weer voor de titel willen spelen toch een niveautje hoger mogen schakelen. --------------------------------------------------------------------------------------------- Het bezoek aan derdeklasser Virton voor de 7de ronde van de Croky Cup bleek een plezier uitstapje. Met 7 treffers had ons B-elftal ruim de kwalificatie verzilverd. Zelfs jeugdproduct Zhang Linfeng werkte zich op het scorebord van het Yvan Georges Stadion. De Belgische Chinees maakte net zoals vele anderen speelminuten met het oog op de poképlayerchallenge. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Sorry dat het einde op basis van tekst wat korter is en misschien niet foutloos. Op het moment van schrijven had mijn vader opnieuw een voorval gehad en ik heb nu om mijn zinnen te verplaatsen even mijn update verder afgewerkt. Ik hoop dagelijks nog te posten maar ben niet zeker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari Heel veel sterkte met je vader Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari In eigen land staat er weer geen maat op de ploeg. In Europa zul je moeten uitkijken om in de top-8 te kunnen eindigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 25 februari Share Geplaatst 25 februari In Europa loopt het erg moeizaam met 3 op 9, maar dat kan je nog perfect omkeren. Veel sterkte met je vader! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Europees nog volop uitdaging, zullen we maar zeggen. Sterkte met je pa! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari (bewerkt) Prima resultaten nationaal. Europees goed tegen Dortmund, maar op Old Trafford en in Lille misschien toch wat verrast Europees? 26 februari bewerkt door ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 26 februari Auteur Share Geplaatst 26 februari Natuurlijk zoals iedere mens lees ik de berichten op sociale media. Ik mag dan wel manager zijn van een Belgische topclub die uitgegroeid is tot een Europese grootmacht, toch wil je de meningen van onze trouwe volgers graag verzilveren in goede positieve resultaten. De sportieve prestaties van onze Jupiler Pro League zijn nog steeds om van te smullen. Dominant op elk vlak en er is geen enkele tegenstander capabel om ons een strobreed in de weg te leggen. Of toch bijna niet want het dappere KRC Genk hield lang stand tegen onze overmacht. Het Israëlisch goudhaantje Yossi Nachmani toonde met een flits zijn individuele klasse tot de ergernis van bijna 25.000 aanwezige Genkies. Football Manager 2024 2024-02-26 12-29-17.mp4 Dat pareltje gaf ons voldoende vertrouwen voor de komende wedstrijden binnen deze maand. De mindere goden zoals Charleroi en Zulte Waregem werden probleemloos verslagen. Op bezoek bij Charleroi maakte de piepjonge Guillaume Poulain uit noodzaak zijn debuut tussen de palen. Het was wel maar eenmalig want deze doelman is nog niet klaar voor het grote werk en met zijn lengte verwacht ik niet meteen een toekomst voor hem in ons elftal. Hij moest gelukkig ook niet veel tussenbeide komen. Guillaume Poulain Spoiler Beide toppers tegen Antwerp en Club brugge werden ook winnend afgesloten. In de Brugge Arena waren we met 4-2 te sterk voor de bezoekers uit Antwerpen. Enkele kilometers verder bleken we geen partij voor Blauw-Zwart. Door deze sterke reeks staan we toch weer op een 12 punten voorsprong en lijkt de competitie opnieuw op een eenrichtingsverkeer uit te draaien. Met het mes op de keel reisden we af naar Celtic Park voor de confrontatie met Celtic, de oppermachtige leider van het Schotse voetbal. De verwachtingen waren dat dit duel wel eens een fysieke veldslag kon worden. Die voorspellingen waren ook uitgekomen. The Celts staan bekend om hun powerplay en wij hadden er de nodige problemen mee. Europees wil het nog niet zo goed lukken. Het niveauverschil met de vaderlandse competitie is enorm groot op basis van intensiteit. De ervaring van Argentijns international Facundo Medina trok ons over de eindstreep. Als een sluwe vos kroop de centrale verdediger helemaal vrijstaand aan de tweede paal voor doel en buffelde het winnend doelpunt tegen de touwen. Met drie broodnodige punten reisden we terug naar België In België mochten we het Engelse Arsenal ontvangen. Dit duel stond volledig in het teken van één van onze trouwe volgers tevens ook hevige Arsenal-fan. Niemand minder dan @Kyrill mocht de aftrap geven voor deze Europese kaskraker. De Nederlander kreeg voor het startsignaal ook een staande ovatie van de 53.000 aanwezigen in de Brugge Arena. Een indrukwekkend eerbetoon werd als snel vervolgd met een vroeg doelpunt van de bezoekende Premier League club. Een bliksemsnelle counter werd bekroond door de pijlsnelle Martinelli. Niet de gewenste start die we voor ogen hadden. Daarnaast viel ook nog eens Stanis Idumbo Muzambo (wat doe ik mezelf aan om zo een naam aan te trekken) uit met een lichte blessure. Of misschien was het een gelukje want diens vervanger maakte net voor rusten de gelijkmaker. Bassinga veroverde op de helft van The Gunners de bal en werkte beheerst af. We schoten sterker uit onze kleedkamers tijdens de pauze. Bassinga is zo een spelertje dat altijd zijn job doet en ook vandaag kon ik weer op hem rekenen. Subtiel pasje naar Gedson Fernandes die kiezelhard de voorsprong binnen trapt. Na zo een slechte start hadden we dit scenario niet verwacht. Helaas duurde onze droom niet lang. Die dekselse Martinelli was de centrale verdedigers te snel af en prikte de gelijkmaker voorbij Urbig. Een puntje tegen Arsenal is en blijft als Belgische club een positief resultaat. We zijn er nog niet maar het ziet er wel weer wat beter uit. Spoiler -------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Bedankt voor de steun! Mijn vader is momenteel weer aan de betere hand. Woensdag komt er een defibrillator en dat zal de gemoedsrust wel aansterken. Voor mij zelf is het een behoorlijk zware periode geweest omdat ik dit nu al 3 keer heb moeten meemaken in 3 weken tijd maar anderzijds moet ik me sterk houden dat ik gelukkig altijd op tijd reageerde en alles zal wel goed komen. Veel liefde voor de steun <3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Mooi dat je het ook Europees weer op de rit hebt gekregen. In eigen land is er geen speld tussen te krijgen. Goed te lezen dat er ook weer positieve vooruitzichten zijn voor jouw vader! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Top nieuws wat betreft je vader. 4 op 6 tegen het Britse eiland is ook niet slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Gaat lekker, fijn van je vader,top nieuws. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari gezondheid gaat zoals steeds boven alles, leuk te lezen dat het beter gaat. On-topic: In België overklas je iedereen, in Europa gaat het wat moeizamer maar zoals je zelf zegt kun je in de formule nog veel rechtzetten na Nieuwjaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Netzwerk Geplaatst 26 februari Share Geplaatst 26 februari Gaat ongelooflijk goed zeg, play offs worden overbodig zo! Mooi om te zien dat deheer Bouchez zijn eerste klasse droom is uitgekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Mooi om te lezen dat je vader het langzaam beter maakt, dat is veruit het belangrijkste. Verder, nationaal gaat het meer dan geweldig, maar Europees blijft het ploeteren lijkt het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 27 februari Auteur Share Geplaatst 27 februari Gardiens Alban Lafont - Lucas Chevalier - Illan Meslier Défenseurs Jean-Clair-Todibo - Dayot upamecano - William Saliba - Jules Koundé - Ibrahima Konaté - Killian Sildillia - Eduardo Camavinga - Theo Hernàndez Miliieux Warren Zaïre-Emery - Aurélien Tchouameni - Boubacar Kamara - Khephren Thuram - Youssouf Fofana - Christopher Nkunku - Armand Laurienté Attaquants Elye Wahi - Kylian Mbappé - Mathys Tel - Youssef Saïdi - Arnaud Kalimuendo Sélectionneur Kevin Odeurs ------------------------------------------------------------------------ Na een foutloos rapport in de UEFA Nations League was de kwalificatie voor de halve finales in ons eigen land zo goed als een feit. Met alles in handen en nog twee resterende wedstrijden tegen Engeland en Zweden voor de boeg kon het haast niet meer mislopen. Voor dit tweeluik konden we helaas geen beroep doen op onze eerste doelman Mike Maignan. Iron Mike haakte af met een gespannen lies. Naar verluid zou hij deze vervelende blessure zijn opgelopen tijdens een wedstrijd met zijn AC Milan, maar de geruchten gonzen door de kleedkamer dat het gaat om een stevige vrijpartij. Geen enkel probleem dat kan gebeuren en Lucas Chevalier zal plaatsnemen tussen de palen. In vergelijking met de vorige interlandperiode ook geen Lukeba tussen de verdedigers. Ik was niet zo overtuigd van de Leipzig-speler en Killian Sildillia van SC Freiburg krijgt voor het eerst zijn kansen bij het Franse elftal. In het middenveld zien we opeens de naam van Monaco-speler Youssouf Fofana opduiken. Saint-étienne is ook nog eens een international rijker. De 20-jarige Youssef Saïdi mag zijn intrinsieke talent gaan tonen. Met de Marokkaanse dubbele nationaliteit kan de rechtervleugelspeler nog steeds uitkomen voor de Leeuwen van de Atlas. Youssef Saïdi Spoiler ------------------------------------------------------------------------ Onze eerste wedstrijd van dit tweeluik tegen Engeland was meteen de belangrijkste. De Engelsen steken niet in de allergrootste vorm sinds hun voetbal is thuisgekomen. Met 6 punten voorsprong in de stand konden we rustig achterover leunen en laat die voetbalgekke Britten maar in het mes lopen. Voorin konden we rekenen op bliksemsnelle aanvallers als Kylian Mbappé en Elye Wahi. Die laatst genoemde deed de bezoekers heel veel pijn. De RC Lens-aanvaller bekroonde zijn achtste interland met een hattrick. Eerst bracht hij ons op een veilige 2-0 voorsprong. Althans wij dachten toch dat het veilig was. Sterling en Gray maakten het nog bijzonder spannend door rond de 75ste minuut nog gelijk te maken. Net als in de eerste groepswedstrijd sloegen wij in de slotminuten genadeloos toe. Diezelfde Wahi bleek ook nog op het eind de nodige 'jus' in de benen te hebben en knalde ons landje naar de halve finales. Zweden was op zich een overbodige trip. De kwalificatie was binnen waardoor heel wat basisspelers rust kregen. Toch zag je dat kwaliteitsverschil niet terug in het eindresultaat. Net als Wahi is Kalimuendo een pijlsnelle koen-special. Dankzij zijn twee doelpunten in deze wedstrijd staat zijn totaal al op 6 doelpunten over 3 interlands. Voor een niet eerste keus kan dat aardig tellen. Nkunku verschalkte ook éénmalig de arme Zweedse doelman. Met een totaal aan aantal punten mogen we vaststellen dat mijn start met Frankrijk meer dan geslaagd is. In de halve finales wacht ons met Portugal opnieuw een echte klepper. De andere halve finale gaat tussen Nederland en Kroatië. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos @Netzwerk @Satioz Bedankt om te reageren. Europees kan het inderdaad wel nog beter maar er zijn nog heel wat wedstrijden om het nodige aan te passen en rustig aan te groeien. Geen zorgen . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten