Lensherr Geplaatst 20 februari Auteur Share Geplaatst 20 februari Er zijn heel wat vragen geweest naar mijn tactiek die ik gebruik in mijn save. Daarom gaan wij binnen deze update onze formatie bespreken waarmee we de nodige successen wisten te boeken. Van een kampioenschap in de Engelse Championship met een record aan punten naar een titel in de Premier League tijdens het jaar van de bevestiging in mijn beta save met Brighton. De Europese titels met KAA Gent die we onverhoopt wisten te behalen met een elftal dat amper topschutters afleverde maar toch uit alle hoeken via verschillende doelpuntenmakers weet te scoren. Wat is het vertrekpunt en de filosofie hier achter? Welke wijzigingen worden er aangepast wanneer mijn elftal geen pepernoot raakt? Benieuwd naar mijn tactisch geneuzel? Stay tuned of in ons geval reading. Filosofie Mijn filosofie stamt voort van de onbevangen manier van spelen bij KRC Genk onder Wouter Vrancken, bekleed in de formatie van Hein Vanhaezebrouck met zijn KAA Gent. Hein opteert vaak voor 3-mans achterhoede met een libero en laat zijn La Gantoise op een fysieke manier voetballen. Wouter laat Genk vooral aanvallen door zoveel mogelijk mensen naar voren te sturen of door te profiteren van de fysieke sterktes van snelheidsduivel Paintsil of de oerkracht van een Tolu. De aanval is immers de beste verdediging. Zelf voeg ik daar een beetje engine gerichte aanpassingen aan toe. Daar ligt dan weer mijn sterkte zonder arrogant te willen overkomen. Winnaar van het NK in 2014 bij mijn eerste en ook enige deelname op dit forum kunnen dat inzicht wel bevestigen. Draft toernooien winnen bij streamers. Net zoals ongeslagen aan de leiding staan van het FMOC waar toch een 20-tal deelnemers aan meedoen. Ook binnen andere voetbalgames zoals FIFA scheerde ik hoge toppen. Nummer één van de wereld, meermaals top 100 in de weekendleague. Plaatsing voor een groot E-sport toernooi in Las Vegas. Winnaar van diverse toernooien in voetbalstadions of plaatselijke toernooien in eigen land. Dan mag ik toch gerust vertellen dat ik op dat vlak wel enig inzicht heb. Teaminstructies Spoiler 3-5-2 of is het nu 2-1-4-3? Laten we gewoon beginnen met het startpunt. De 3-5-2 is de basis waaruit wij met KAA Gent vertrekken. Met rollen als complete vleugelverdediger, targetforward en Segundo Volante word het al snel duidelijk dat dit een fysieke manier van voetballen gaat worden. De bedoeling is dan ook om het elftal zo hoog mogelijk druk te laten zetten. Het middenveld inclusief de vleugelverdedigers moeten het fysieke vermogen hebben om de ruimte tussen de aanvallers en verdedigers te belopen. De inschuivende libero moet dat gat in het centrum proberen te bewaken en acteert zo als een verdedigende middenvelder in balbezit. Ondersteunt door de rechter complete vleugelverdediger die ik als individuele instructie naar binnen snijden met bal heb meegegeven. Omdat aan de rechterkant de diepe spits voor diepgang zorgt waardoor de Segundo Volante vaak iets hoger positie zal kiezen aan de rechterkant. In transitie betekend dit dus dat wij uitkomen in een 2-1-4-3. Een eindpunt die ik binnen iedere formatie tracht te bereiken. Met zeven spelers ten aanval is meteen ook de reden waarom iedereen in het team weet te scoren. De tactiek als eindbestemming. Natuurlijk loopt dit niet altijd van een leien dakje. Er zijn wedstrijden waar je onder ligt of dat het gewoon niet loopt zoals je hoopt. Dan is het zaak om de juiste aanpassingen door te voeren. Wanneer we op achterstand komen of een grote kans weg geven tijdens belangrijke hoogtepunten bekijk ik het XG-wedstrijdverhaal. Als daar tevoorschijn komt dat ik niet naar de verwachtingen presteer dan is het tijd voor aanpassingen. Bij de wedstrijdstatistieken valt vaak te zien of we onderliggen aan doelpogingen en/of het balbezit voor de tegenstander is. Wanneer de doelpogingen hoger liggen en ik presteer onder de verwachtingen tik ik "speel voor dode spelmomenten" aan bij de instructies. Ligt mijn balbezit op 45% of lager speel ik gedisciplineerd in plaats van expressief. Als laatste hulpmiddel kan er ook nog geschakeld worden tot een midden blok of laag blok. Dit zijn zowat de grootste wijzigingen die ik doe in de wedstrijd. De hoekschoppen vermeld ik even @Nom de Guerre. Ere aan wie ere toekomt. Zijn cornertactieken zijn de max! Om het op een Belgische manier uit te drukken. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Bedankt om te reageren. Hier even een korte update over mijn tactiek met KAA Gent Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Mooie inkijk in het mastermind van de beste Belgische manager ooit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari De corners van @Nom de Guerre zijn absoluut heerlijk. Verder mooie kijk in je tactiek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Interessante tactiek. Eentje die je niet zo vaak ziet voorbij komen in FM naar mijn gevoel. Zelf had ik een aantal edities een soortgelijke bij Union. Goede ervaringen ook mee! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Prachtige post. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Die low double pivot is ook echt de max. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Mooie uiteenzetting. Altijd leuk om te lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Lekker man, mooie om eens een kijkje te nemen in het tactische brein. Denk dat er vele hier op zaten te wachten gelet op je prestaties met Gent de voorbije seizoenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari top update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Mooi uitgelegd zo! Tactiek ziet er ook prima uit, ik houd wel van zo'n lopend middenveld! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Een heel mooi inkijkje in je tactiek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 21 februari Auteur Share Geplaatst 21 februari Nieuwe start, nieuwe locatie Onze thuiswedstrijden spelen we net als twee seizoenen geleden niet in ons eigen stadion. De KAA Gent Arena wordt nog eens voor de verandering uitgebreid met 10.000 extra plaatsen. Hierdoor verhuizen we voor één seizoen naar de gloednieuwe Brugge Arena. Blijkbaar speciaal gebouwd voor de duiven want het stadion met een capaciteit van 50.000 toeschouwers is van geen enkele club in België. Typisch Belgisch zeker... ------------------------------------------------------------------------------------------- Belgische Supercup: KAA Gent - RSC Anderlecht We openen het Belgische voetbalseizoen zoals gewoonlijk met het duel tussen de titelverdediger en de bekerwinnaar. In ons geval domineerden we het Belgisch voetbal op elk gebied waardoor RSC Anderlecht de nummer twee van het voorbije seizoen onze tegenstander mocht zijn. Enkele doorgelichte transfers hadden nog niet plaats gevonden. Een Matheus Cunha vertrok bijvoorbeeld pas tijdens Deadline Day en datzelfde geld ook voor enkele aanwinsten. We speelden ook niet met het allersterkste elftal maar gezien onze kwaliteiten binnen de selectie mocht dat geen probleem vormen. De eerste helft domineerden we volledig. Toch wisten we pas na 41 minuten een eerste keer te prikken dankzij een plaatsbal van aanwinst Gedson Fernandes. Eigenlijk moest deze score aan de rust veel groter zijn. Na een uur voetballen vielen uiteindelijk wel de verdiende doelpunten na een rode kaart bij Les Mauves. Marco Kana verplaatst de bal van zijde, Kyriani Sabbe poort na een goede controle de ingevallen Youri Baas bij Anderlecht en trapt de dubbele voorsprong snoeihard in het dak van het doel. Een mooie actie en idem dito doelpunt maar de schade aan Brusselse zijde bleef niet beperkt. Raimondo, Nedev, Warrington en om de Brusselaars nog meer pijn te doen Zeno Debast met twee doelpunten dikten de score nog aan tot 7-0. Speeldag 1: SK Beveren - KAA Gent SK Beveren dat doet mij altijd terug denken aan de 10 Ivorianen en ene Björn Vleminckx. Een onvergetelijke passage aan Afrikaans talent met ronkende namen als Boka, Touré, Copa, Gervinho, Yapi Yapo enzovoort, dat is toch echte Belgische voetbalgeschiedenis. Ditmaal is er buiten Itanghisaka geen enkele Afrikaanse naam te bespeuren op de spelerslijst van deze kersverse promovendus. Ons bezoekje aan de Freethiel werd ook snel beklonken. Warrington werd aangespeeld met de rug naar het doel. Draait probleemloos van zijn tegenstander weg. Matheus Cunha duikt als een echte schaduwspits in de ruimte van de verdedigers en legt het balletje soepel weg in de verre hoek voorbij de doelman. Valentin Barco verdubbelde 10 minuten later de score met een hard grondscherend schot randje zestien. 0-2 tevens ook de eindstand in een verder probleemloos duel. Football Manager 2024 2024-02-21 13-13-20.mp4 Speeldag 2: KAA Gent - OH Leuven Onze eerste wedstrijd in de grote Brugge Arena speelden we tegen OH Leuven met dezelfde elf namen als op speeldag 1 in Beveren. Bij de bezoekers zijn er nog steeds enkele bekende namen te bespeuren zoals Prévot, Ramos Mingo, Toku en Braut Brunes. Leuven bleek de voorbije seizoenen een wisselvallige tegenstander te zijn. Het ene seizoen strijden ze wonderbaarlijk voor de plekjes in Europa en het andere seizoen is het strijden voor het behoud. We waren dus gewaarschuwd en kwamen sterk uit de startblokken. Gedson Fernandes infiltreerde in de zestienmeter. Een lage voorzet van Medina werd door de Portugese aanwinst in één tijd binnen gewerkt. Dit leuven bleek een lastige klant te zijn toch was het Cunha die de score verdubbelde. De Braziliaan die we enorm gaan missen aarzelde niet toen hij alleen voor de Leuvense doelman verscheen. Net voor het rustsignaal scoorde diezelde Cunha opnieuw. Sabbe snijdt naar binnen. Legt het balletje op een presenteerblaadje voor Cunha en 3-0. Braut Brunes scoorde namens Leuven nog een tegendoelpunt met het hoofd. 3-1, een misschien wel overdreven score gezien het spelbeeld. ------------------------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Bedankt om te reageren. Het werd denk ik na 16 pagina's wel eens tijd dat ik hier meer over kwam lullen. Ik hoop dat het iets of wat duidelijk was hoe mijn visie in elkaar steekt. De 433 van USA werkt in transitie net hetzelfde alleen start het vanuit een andere formatie. Kan natuurlijk wel zijn wanneer er een update van FM uit komt dat het allemaal beetje veranderd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Goed begonnen is half gewonnen. Het wordt weer een jaartje domineren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Oppermachtig, daar hoort een machtig stadion bij! Cunha is weer goed vertrokken precies Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari RSCA en de andere concurrenten weten weer meteen waar ze staan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari met de vingers in de neus 3 overwinningen behaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Mooie uitbreiding van het stadion en ook mooi om te zien dat je het seizoen weer zeer goed aftrapt. Wat een overmacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 februari Share Geplaatst 21 februari Sterk gestart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 22 februari Auteur Share Geplaatst 22 februari Na een succesvolle start kunnen we ons opmaken voor de maand augustus van het 6de seizoen onder mijn leiding. Deze periode gebeurde zoals besproken in eerdere updates heel wat transfers. Onder andere smaakmaker Cunha besloot aan het einde van de maand te vertrekken naar het grote Manchester United. Voor ons clubje en manier van spelen een grote aderlating. Het is aan het jeugd-product uit de Gentse opleiding, Stanis Idumbo Muzambo om de Braziliaanse goochelaar te doen vergeten. Voor onze Belg is de show stelen geen probleem. De vraag is echter of hij die tierlantijntjes kan verzilveren met efficiëntie. We nemen afscheid van een grootheid. Genoeg geweend over het vertrek van onze Braziliaanse smaakmaker. Jullie willen uiteraard weten hoe het is verlopen met de sportieve resultaten. Na een uitstekende start in juli stonden er in augustus 4 wedstrijden op het programma voor de Jupiler Pro League. Tegen het slaafje van Manchester City kenden we relatief weinig moeite en dat bleek ook op te merken aan de ruime 5-0 zege. Ook Ayanda Sishuba wist zijn eerste treffer te maken namens "La Gantoise ". In de topper tegen Anderlecht werd het overwicht minder uitgedrukt in de score. In de Brugge Arena werd het 1-0. Ook tegen die andere laagvlieger wisten we net als tegen Lommel SK een aardige pot voetbal op de mat te leggen. Dit keer was het op bezoek bij Westerlo waar Gabriel Moscardo de matchwinner werd dankzij twee doelpunten. Als afsluiter kregen we het bezoek van RWD Molenbeek. Ondanks dat we al na 8 minuten op voorsprong kwamen, geraakten we uiteindelijk niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Ouch, het was niet onze beste partij, laten we dat maar zacht uitdrukken. Misschien speelde transferitis wel in de hoofden van sommige spelers. Voor de Champions League staan er weer heel wat leuke wedstrijdjes op het programma. Openen doen we met een trip naar de nieuwe werkgever van Matheus Cunha. Zoals je kan zien staat er op speeldag 2 met Borussia Dortmund wederom een topper klaar. In Oktober wacht met LOSC Lille een oude bekende uit ons sterke 1ste seizoen in de Conference League. Ex-Buffalo Jonathan David maakt daar nog steeds het mooie weer. November heeft met Celtic en Arsenal een Brits duo in petto. Daarna wacht in december met AC Milan opnieuw een Europese grootmacht. Maccabi Haifa en FC Kopenhagen zijn de lelijke eendjes uit het schema maar Gent heeft gisteren in het echt wel de nodige problemen gekend met dit clubje uit Israël. ---------------------------------------------------------------------------- Niet te lang met dat puntenverlies tegen RWDM blijven neer zitten. Na twee jaren dienstverband bij USA zijn we dus aan de slag gegaan bij "Les Bleus". Frankrijk kan je oprecht wel de meest kwaliteitsvolle selectie noemen der landen met Engeland en Brazilië niet meegerekend. De Afrikaanse invasie drukt wel zijn stempel binnen het Frans voetbalelftal. Met een aantal spelers die landen zoals Benin, Algerije, Frans-Guyana en Guadeloupe als 2de nationaliteit kunnen afvinken voor de poképlayerchallenge is dit een ideaal trekpleister om tijdelijk te verblijven. Binnen mijn allereerste selectie voor de Equipe de France zijn er misschien wel enkele verrassende namen te noteren of alleszins niet de meest voor de hand liggende. Met tegenstanders zoals Europees kampioen Engeland, Schotland en Zweden in de Nations League zullen de jongens er vanaf de eerste minuut moeten staan. Iemand die nog nooit een oproepingsbrief mocht ontvangen is Arnaud Kalimuendo. Deze razendsnelle aanvaller maakte het voorbije seizoen maar liefst 21 doelpunten voor FC Bayern München. Voor de duitsers een echt koopje gebleken want Kalimuendo maakte gratis de overstap vanuit Stade Rennais. Samen met Elye Wahi zal hij de concurrentie onderling moeten uitspelen voor de positie van diepe spits. Eén van de grootste verrassende namen is die van onze rechtervleugelspits Armand Laurienté. Ook Allan Saint-Maximin kan op die positie uit de voeten. Laurienté is geen debutant maar wel een zeer nuttige speler. Veel inzet en enorm behendig. Op zijn 29ste is hij nog steeds voetballend bij het Italiaanse Sassuolo. Maar goed, niet iedereen kan deel uitmaken van Real Madrid of andere Europese grootmachten. Laurienté is niet de enige speler van Sassuolo. Met alle kwaliteit in acht nemende op het Franse middenveld is de naam van Maxime Lopez niet meteen de voor de hand liggende naam. Maar goed, Lopez is zo een type speler die nooit door de ondergrens zakt en vooral zorgt voor de balans op het middenveld en binnen de selectie. Zoals ik het al eerder benoemde... Niet al mijn spelers moeten vedetten zijn om deel uit te maken van mijn selectiebeleid. Dan nu het overzicht van alle spelers die werden opgeroepen voor mijn allereerste vierluik met Frankrijk. Zoals je kan zien is er een overvloed aan kwaliteit beschikbaar. Ronkende namen als Mbappé, Camavinga en oude bekende Zaïre-Emery. Drie doelmannen die bij de meeste nationale ploegen gewoon in de basis zouden staan. Dan heb ik kleppers zoals Restes en Lafont niet eens opgeroepen. De ambitie is natuurlijk het winnen van de Nations League als ook het aankomende WK. ------------------------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Bedankt om te reageren. De start is alvast goed begonnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Wat een heerlijke selectie hebben die Fransen ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Leuke update Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Af en toe een kleine uitschuiver moet wel kunnen. Paar leuke potjes die eraan komen in de CL. Met die selectie van de Fransen moet wel wat mogelijk zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 22 februari Share Geplaatst 22 februari Jammer van het slippertje tegen RWDM, maar voor de rest weer feilloos Zieke selectie met les bleus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 23 februari Share Geplaatst 23 februari Een prima start van het seizoen en Europees wachten een paar zeer mooie kleppers! Ik ken niet alle spelers meer in je Franse selectie, maar dat ziet er nog altijd uit als een enorme bak aan kwaliteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 23 februari Auteur Share Geplaatst 23 februari Vandaag verwerken we de eerste maand sinds het vertrek van onze absolute smaakmaker Matheus Cunha. We moesten hem niet te lang missen want in het eerste duel voor de Champions League stond ons KAA Gent tegenover het grote Manchester United. Naast de Europese wedstrijden blik ik in deze update ook terug op speeldag 7 en 8 van de Jupiler Pro League. Dit waren meteen ook de eerste wedstrijden na de transferperiode. Na een bijna vlekkeloze start van de competitie bleven we ook in september op niveau presteren. Sterker nog we lieten ondanks alle transfergeweld geen enkel punt liggen. Na onze Champions League wedstrijd tegen Man Utd (waarover later meer) mochten we ons opmaken voor een trip naar een nieuwe naam op het hoogste niveau. Francs Borains eindigde vorig seizoen op een achtste plek in de Challenge Pro League maar dwong haar promotie af na een sterke run in promotie Play-Off. Wij begonnen aan de wedstrijd met een volledig B-elftal om iedereen de nodige rust te gunnen. De vaste waarden op ons invallersbankje zagen hun teamgenoten pas in de 44ste minuut op voorsprong komen dankzij een intikker aan de tweede paal van Firat Serim op aangeven van Bernal. Ondanks een magere voorsprong aan de rust domineerden we de eerste helft. Ook de tweede helft verliep probleemloos maar ontbrak er scherpte voor doel. Gelukkig was er nog Déo Gracias Bassinga. De aanvaller die inmiddels aan zijn zesde seizoen in loondienst van KAA Gent bezig is profiteerde optimaal van het blunderen bij de thuisploeg. Met opnieuw 90 Europese minuten in de benen kregen we Club Brugge op bezoek in de Brugge Arena. De Slag om Vlaanderen leverde voorheen altijd de nodige spanning en strijd op. Vandaag had FCB op dat gebied weinig in de pap te brokken. Een ijzersterk slot van de eerste helft zorgde dat we mochten rusten met een 2-0 voorsprong dankzij twee doelpunten van Luke Warrington. Beide doelpunten vielen na het lukken van een ingestudeerde hoekschop. Na rust bleken de bezoekers niet bij machten om ook maar iets terug te doen aan onze suprematie. Jonas Urbig wist opnieuw de netten schoon te houden. De spelers die gehaald werden in het teken van de poképlayerchallenge mochten ook de nodige minuten maken. De 19-jarige Luke Warrington bewees zijn waarde in De Slag om Vlaanderen. Manchester United Onze eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen in de Champions League was meteen een klepper van formaat en dat verliep niet meteen hoe we hoopten. De thuisploeg gaf ons meteen een lesje aan efficiëntie. In de eerste helft wisten we nog de schade te beperken maar in de tweede helft werd de Engelse suprematie toch beloond. In de 68ste minuut devieerde onze eigen Marco Kana een lage voorzet van Antony in het eigen doel. Een mentale deuk voor ons elftal. Net voor het laatste fluitsignaal verdubbelde Manchester United nog haar voorsprong. Mason Mount op assist van Rashford deed de netten trillen. Niet de start waar we op gehoopt hadden en gezien het spelbeeld was het duidelijk dat er nog heel wat werk aan de winkel was. Borussia Dortmund We kregen de kans om ons te herpakken tegen het Duitse Borussia Dortmund. Meteen ook de eerste basisplaats voor Stanis Idumbo Muzambo. Het Belgische dribbelkont speelde een degelijke wedstrijd maar wist niet zijn stempel te drukken op het scorebord. In minuut 3 was het al een eerste keer raak voor ons. Barco schuimde de linkerflank af vond Warrington die klaar legde voor een aanstormende Gedson. De Portugees joeg de bal snoeihard tegen de netten. Rondom het kwartier opnieuw hetzelfde recept. Actie aan de linkerkant. Onze Braziliaan Ryan Francisco dook in de zestienmeter waardoor het 2-0 werd. Amadou Onana, de Belgische gigant in Duitse loondienst scoorde de aansluitingstreffer namens de bezoekers. Nog voor de rust bleek de wedstrijd al gespeeld want voor de derde keer profiteerden we van een goeie actie vanaf de linkerfzijde. Déo Gracias Bassinga nam ditmaal de honneurs waar. Je zou op dat moment denken dat men bij Dortmund na drie keer hun lesje wel hadden geleerd. Niet dus. In de 67ste minuut was het opnieuw prijs. Barco vanop links vond aan de tweede paal Gabriel Moscardo. De Braziliaan legde zo de 4-1 eindstand vast. Een overwinning die de eerste nederlaag deed verbloemen. ------------------------------------------------------------------------------------------- In de volgende update bespreken we onze eerste vier wedstrijden in de Nations League namens Frankrijk met meteen een topper van formaat op bezoek bij Europees kampioen Engeland. Benieuwd of er meteen identiteit in het spelniveau zichtbaar zal zijn en/of we misschien wel meteen de deksel op de neus krijgen. ------------------------------------------------------------------------------------------- @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE @De Raam @ElMarcos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten