Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] O Glorioso

Lensherr

Aanbevolen berichten

Ontwerpzondertitel.png.1d5851ea445bdddcb8222d6dfe6565f6.png

1. Introductie

Een historisch moment. Zo kan je de titelviering van KAA Gent in het seizoen 2014/2015 benoemen. Een trauma voor elke Bruggeling en een euforisch moment voor iedere Buffalo-fan in België. Toch kende dit sprookje geen vervolg meer. Van een club in opmars en met een fonkelnieuw stadion werd er toch veel meer verwacht. Het werd een periode van komen en gaan voor trainers en een periode van overnamegeruchten. De kogel is dan eind juli 2023 uiteindelijk door de kerk. Sam Baro is de nieuwe eigenaar van KAA Gent. Een nieuwe aanstelling met maar één doel. Meedoen om de prijzen. Liefst met attractief voetbal.

image.png.6099f47626b75f44df373fc34d01fa8a.png

Ik heb eigenlijk een save lopen waarin ik inmiddels al in 2034 zit. Maar nadat ik in die save met Brighton vanuit een 3-5-2 ging spelen begon het toch te kriebelen om een nieuwe save te starten met een Belgische club vanuit deze formatie. Een herkenbare formatie voor een club als KAA Gent. Vermakelijk attractief voetbal met een doelgerichte aanvaller. Er gaat ook stevig doorgeselecteerd worden en jeugdspelers zoals Matias Fernandez-PardoBram Lagae en Marley Felix zullen in het eerste seizoen hun kansen krijgen in het eerste elftal. Hugo Cuypers, Tarik Tissoudali en Gift Orban zullen sowieso het aanvals-trio vormen van mijn eerste seizoen indien niemand vertrekt door een goed bod.

image.png.51b44b9f72053075b971cf63d46ada32.png

Tags? Laat maar weten.

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontwerp zonder titel.png

2.Transfers

We zijn verwend met het aanwezige spelersmateriaal, maar toch vond ik het nodig om door te selecteren. Voor aanwinsten Ismael Kandouss, Pieter Gerkens en Omri Gandelman is er geen plaats vrij voor mijn manier van spelen. Voor die laatste werd onderdak gevonden bij Antwerpen doormiddel van een uitleenbeurt met optie tot aankoop. Andrew Hjulsager werd verkocht voor 2.2 miljoen. Een mooi bedrag voor een voetballer van zijn kwaliteiten. De meest opmerkelijke naam waar niet meer echt op word gerekend is die van ex-gouden schoen Sven Kums. Onder Hein Vanhaezebrouck steevast een belangrijke schakel in het succes van La Gantoise, onder mijn manier van spelen totaal overbodig. Hij zal wel nog deel uitmaken van deze selectie maar moet niet rekenen op al te veel speelminuten.

Spoiler

image.png.5c8c8e84a7cbf0cfbf5873bc497cae21.png

image.png.b99ea06ec3155c4029c72b854c4565cd.png

Het einde van het tijdperk Sven Kums bij KAA Gent.

Nnamdi Ofoborh - gratis

Onze eerste aanwinst onder mijn leiding is Nnamdi Ofoborh. Deze Nigeriaanse centrale middenvelder zal voor veel meer kracht moeten zorgen op het middenveld. Hij zal geen onbetwiste basisspeler zijn dit seizoen maar hij zal door het drukke seizoen zeker de nodige wedstrijden meepikken. Ofoborh maakte drie seizoenen deel uit van Glasgow Rangers waar hij geen enkele minuut speelde.

Spoiler

image.thumb.png.154ec92e64e6dc204a9409c8e5091714.png

Marcel Hoffmeier - SC Paderborn - 1 miljoen

Een broodnodige versterking. Een snelle voetballende verdediger die zal spelen als een Libero. Een koopje voor dat bedrag. Hoffmeier zal dan ook een titularis zijn met de jeugdige Bram Lagae als doublure. Ik blijf er bij dat zo een verdediger voor 1 miljoen echt een koopje is. Dankjewel SC Paderborn.

Spoiler

image.thumb.png.c80e51503e6b120f09bff4d5e8edf98a.png

Kristijan Belic - FK Partizan - 1.9 miljoen

image.png.29b2b534a025415bfb7a8a17dac0fd30.png

Kristijan Belic is de zoon van ex-STVV doelman Dusan Belic.

De tweede echte versterking voor de basisploeg. Deze Servische/Belg zal samen met Hong Hyun-Seok het centrale middenveld bekleden. Een combinatie van een hardwerkende Belg met een vleugje Servische agressie en ik verwacht dan ook veel van hem op de lange termijn. Tevens bezig Belic ook de Belgische nationaliteit want hij is geboren in Sint-Truiden. De toekomst zal beslissen of hij een Servisch of Belgisch international zal worden.

Spoiler

image.thumb.png.234d02e989e6809cba509993fcae8990.png

Shola Shoretire - Manchester United - 375k

Gift Orban zal als schaduwspits de eerste keuze worden, maar als één van je sterspelers onbeschikbaar is moet je een goede vervanger achter de hand hebben. Met Shoretire ben ik wel blij. Met zijn 19 jaar nog heel veel groeimogelijkheden en indien nodig kan ik altijd Orban doorschuiven als diepe spits en onze Engelse aankoop de nodige speelminuten geven. Jong, Engels en goedkoop. Die prijs kan op termijn altijd gaan oplopen.

Spoiler

image.thumb.png.914a6e376a199452429ce21216743ea2.png

Jonas Jensen-Abbew - FC Nordsjaelland - 1.2 miljoen

Wie mij hier op het forum volgt weet dat ik graag shop binnen de Scandinavische markt. Deze Jonas was voor mij een buitenkansje. Zeker omdat ik met drie centrale verdedigers speel en niet reken op Ismael Kandouss en met de youngsters Bram Lagae en Marley Felix toch een behoorlijk risico neem in de breedte. Dit is een prima voetballende verdediger die ons op alle drie positie's achterin kan behelpen.

Spoiler

image.thumb.png.c160e9b96684a91968a285e088f2fa7f.png

De selectie

Met deze selectie zullen we het gaan doen aan de start van het eerste seizoen. Heel wat jeugdspelers zijn doorgeschoven maar gaan voornamelijk minuten maken bij Jong Gent. In principe is deze kern sterk genoeg maar met Conference League, competitie en Beker voetbal, misschien nog wel iets te krap. (youngsters dan niet meegerekend). Maar het geld is op en we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Spoiler

image.png.3155e2f6753814c7145534491f06cacf.png

Spoiler

image.png.7d0cc0eed3a86dd9a7a2570f776a838d.png

image.png.d9a0c36cb75911fa2361e503a586e317.png

In de basis hebben we gewoon een goed team staan. Aangevuld met goede wisselspelers en jonge talenten. Naar de toekomst toe is het halen van een doelgerichte aanvaller misschien wel de prioriteit omdat dit wel eens het laatste seizoen van Laurent Depoitre zou kunnen worden.

Spoiler

@Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21 bedankt voor het reageren. Indien je geen tag wil mag je dat ook vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.74731a6b06749ca808f701116e97a596.png

Oefenwedstrijden

Deze voorbereiding moesten we heel wat nieuwe namen in het team verwerken Daarnaast staat er in de maand Augustus een zeer druk programma voor de boeg. De intentie is aanvallend voetbal op de mat brengen vanuit een 3-5-2 formatie. Helaas kregen we deze periode ook af te rekenen met heel wat blessureleed voor lange duur. De kern is daar niet klaar voor maar misschien kunnen hierdoor andere jongens op het voorplan treden.

image.thumb.png.9e6392bf8a149ddffc3d9304a7230bf3.png

Europa Conference League

Het onbekende Milsami Orhei was de eerste tegenstander op het Europese toneel. Eigenlijk speelden we hier twee slechte wedstrijden maar de individuele kwaliteit maakte het verschil. De uitwedstrijd tegen het Schotse Hibernian speelden we wel sprankelend. Dankzij de 4-1 op verplaatsing was de terugwedstrijd eerder een formaliteit en gaf ons de kans om een volledig ander elftal in de Ghelamco Arena op het veld te sturen. In de laatste wedstrijd tegen Rijeka was het net hetzelfde spelbeeld. Alleen hier hadden we zoveel last van blessureleed dat we niet anders konden dan de spelers te gebruiken die beschikbaar waren. Ook met de toppers tegen Club Brugge en Antwerp in het achterhoofd was ik erg opgelucht dat we ons wisten te plaatsen voor de groepsfase ondanks alle personeelsproblemen. Doelstelling één was in de pocket. In de groepsfase werden we als reekshoofd gekoppeld aan Viktoria Plzen, Farul Constanta en Olimpija Lubljana. Op papier een must om ons te kwalificeren.

image.thumb.png.80b3eaaa91690d21535ae51a60fe9c18.png

Jupiler Pro League

Jupiler, mannen weten waarom. Nou KAA Gent wist één wedstrijd even niet meer waarom. Een serieuze domper, zo voelde de nederlaag voor eigen publiek tegen het STVV van Ex-Bayern speler Thorsten Fink. Door blessureleed probeerden we voor het eerst een strikerless tactiek uit. Achteraf bleek dat niet de beste keuze en moeten we dat laten aan de mannen die dat wel kunnen. De eerste wedstrijd tegen KV Kortrijk waren we wel op de afspraak. Orban, Shola en Seok bezorgden ons de eerste drie punten. Een goed begin dus.

Als we het over een goede start hebben is het vermelden van naam Gift Orban zeker op zijn plaats. De 21-jarige Nigeriaanse aanvaller ramde tegen KV Mechelen zijn eerste hattrick tegen de touwen. Vervolgens wist hij ook tegen Westerlo en landskampioen Antwerpen het net te vinden.

image.png.57aed6a722277a7397251ac7b21ff214.png

De 21-jarige Gift Orban wist al 6 keer te scoren in de competitie.

Tijdens de slag om Vlaanderen lieten we pas echt zien hoe goed we waren. Met een XG van 3.89 tegen 0.92 verdienden we de overwinning. Dat het maar 2-1 werd is dan wel weer spijtig want er zat zoveel meer in. Na zes wedstrijden staan we ondanks alle blessureleed op een eerste plaats. We slikken wel steeds veel doelpunten en dat blijkt toch nog een werkpunt te zijn.

image.thumb.png.953b7eb69c3d03ad1d8b76e6eca635b3.png

Sven Kums vertrekt naar Maccabi Tel Aviv

Het vertrek van Sven Kums is misschien voor deze club een aderlating, maar de 35-jarige Belg wil graag nog zijn geluk beproeven in het buitenland. Met onze manier van spelen was er echter geen plek meer voor Sven in het elftal en lijkt een transfer het beste voor beide partijen. Hij vertrekt gratis maar we zijn ook van zijn loonlast verlost.

Spoiler

standnaseptember.png.d5b749c94f4277eb9921c4403f71cdff.png

image.png.2aeded3ff831b9f7b2cf1b37c1cca42c.png

@Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21

Kwaliteit mag er altijd bij. Bedankt voor te reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een druk programma tijdens het seizoensbegin maar ondanks alle blessures kom je er wel overal zonder kleerscheuren uit. De Europese voorrondes waren wellicht ook stresserender dan de groepsfase, die je met deze tegenstanders eenvoudig zou moeten doorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al jaren geen FM meer gespeeld en nog langer bij de novellen niet meer geweest. Het begint echter beetje te jeuken om weer op te pikken en als geboren en getogen Gentenaar kan dit de perfecte katalysator zijn.

Zeer bevredigende start genomen met de Buffalo's. De slipup tegen STVV werd helemaal weg gewist door de winst tegen grote concurrenten Antwerp en Club.

Europees vlotjes geplaatst, groepswinnaar is quasi een must.

Je mag me er bij taggen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f578523973b3b864b249a8757367ba93.png

Durven stappen vooruit te maken.

We zijn midden September. De laatste zonnestralen maken stilaan plaats voor een eerste herfstprikkel en ook bij KAA Gent verbloemen de recente resultaten de financiële malaise op de lange termijn. Toch is er hoop binnen de catacomben van de Ghelamco Arena. Dit komt allemaal door de overname van Sam Baro, de nieuwe eigenaar van La Gantoise.

Wie KAA Gent volgt weet dat de Buffalo's wel eens hun start durven te missen. Dit jaar doet menig Gentenaar terug denken aan het seizoen 2014 - 2015 waarin de club haar eerste titel wist te veroveren. Ze staan momenteel aan de leiding met 15 op 18 en twee overwinningen tegen concurrenten Club Brugge en Antwerpen. Oorzaak van dit succes is ook de zekerheid dat de club in veilige handen is door haar nieuwe eigenaar Sam Baro. De Oost-Vlaamse serieondernemer heeft de touwtjes stevig in handen in de Ghelamco en heeft het sportieve lot in handen gelegd van Kevin Odeurs, een totaal onbekende coach.

image.png.009bed0fcddba07f83d50ce2a4a1b103.png

Sam Baro eigenaar van KAA Gent.

Het is de nieuwe coach die heeft besloten om te vertrekken vanuit een duidelijke formatie en van daaruit door te selecteren binnen de selectie. Heel wat spelers werden onder zijn goedkeuring aangetrokken en ook heel wat spelers die niet in het tactisch plan pasten mochten beschikken. Met die duidelijke visie en missie wil de club terug die stap zetten naar een tweede landstitel. Tijd dus om met enkele vragen voor de nieuwe coach een verhaal te schetsen van de plannen binnen de Ghelamco Arena.

Win je liever met veel doelpunten of win je liever zakelijk?

Natuurlijk ben ik fan van attractief voetbal en wil ik het op een dominante manier verwezenlijken. Maar ik ben een perfectionist en in mijn achterhoofd kan het mij wel eens storen dat wij drie tegendoelpunten slikken wanneer we er vier maken. Uiteindelijk is het de eindstand die belangrijk is in het klassement. Toch zullen we altijd ons best doen om KAA Gent steeds beter te laten presteren. Zpwel doelgericht als resultaatgericht.

Buitenlandse of binnenlandse aankopen?

Dit is een lastige vraag. Op dit moment zijn voor KAA Gent Belgische voetballers die een meerwaarde zijn voor ons team gewoon te duur. Zoals bekend is moeten we rekening houden met wat we doen met ons budget. Momenteel is het dus belangrijk om de koopjes te vinden binnen de markt en moeten ze ook meteen kunnen renderen. Natuurlijk werk ik graag met Belgische voetballers maar als deze niet het niveau halen van een goedkopere buitenlandse speler dan ga ik momenteel toch voor de goedkopere optie. Daarom ben ik zeer blij met het aantrekken van Kristijan Belic die ook een Belgisch paspoort heeft.

Kan KAA Gent dit seizoen landskampioen worden?

Waarom niet? Je moet altijd de lat hoog leggen om te kunnen groeien. Ons doel is om mee te doen maar met zo een start en de positieve resultaten ondanks het vele gemis van basisspelers doet het beste vermoeden. Maar zoals je weet zijn er play offs in de Jupiler Pro League en daar kan alles gebeuren.

Wat is belangrijker? De spelers? De technische staf?

De spelers en de technische staf zijn maar één klein onderdeel van het grote geheel. Het bestuur, de materiaalman, de fysio's, de jeugdwerking enzovoort.... Kijk naar Club Brugge. De laatste jaren dominant in België Iedereen sprak over het Bayern van België en plots zakt het als een kaartenhuisje in elkaar door verkeerde beslissingen of onrust binnen de spelersgroep. Aan de andere kant heb je het verhaal Union SG. Die hebben zich opgewerkt maar omdat daar alles de voorbije seizoenen als één geheel goed aan elkaar zat, bleven zij ondanks een tegenslag toch presteren. Bij KAA Gent moeten we dus samenwerken aan één doel en dat is met zijn allen de club elke dag één procent beter proberen te maken.

image.png.1142712cdeb0542a0a743107f42d5f4c.png

@Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe

Aan iedereen een vrolijk kerstmis en bedankt voor de mooie reacties

image.png.39de3c8e0af85a00b0a974448dcc3099.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites