Brattbakk Geplaatst 28 november 2023 Share Geplaatst 28 november 2023 Toch wel een heel nieuwe omgeving tegenover de vorige versies... Tips & Tricks? Waar op te letten bij het instellen? Het is dus nog wat zoekwerk allemaal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 28 november 2023 Share Geplaatst 28 november 2023 FM24; Short Corner Love – Strikerless Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 november 2023 Share Geplaatst 28 november 2023 Overgrote merendeel van standaard situaties zijn corners. Dit is na 11 wedstrijden. Ik scoor gemiddeld zo'n 1,5 cornerdoelpunt per wedstrijd op dit moment. De bal gaat naar de eerste paal. ik denk trouwens dat je de nieuwe omgeving het beste kunt omschrijven als de oude tool in een nieuw jasje, en niet als compleet nieuwe tool. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brattbakk Geplaatst 29 november 2023 Auteur Share Geplaatst 29 november 2023 (bewerkt) Uitgebreide analyse @Nom de Guerre Heb momenteel zelf 1 korte optie in mijn routine van 3 steken maar haal toch nog heel wat extra daaromtrent uit jouw tactische analyse. Op zich scoor ik wel geregeld op een stilstaande fase maar daarom niet altijd rechtstreeks op een "Ik zet voor en ze koppen binnen" Wat jij aangeeft @MisterX is eigenlijk wat ik heel hard aanvoel. Standaardsituaties zijn in deze versie op het gevoel een pak belangrijker en beslissender richting resultaat. Moet nu wel zeggen dat die bij jou wel extreem in de overhellende balans zijn. Wow! Bij mezelf heb ik vooral het idee dat ik te veel incasseer op corners en/of vrije trappen. Op zich heb ik het wel een beetje kunnen smoren als het over rechtstreekse tegentreffers gaat maar eens afgeslagen en het spel wordt verder gezet, lijkt het alsof ik op die manier veel meer tegendoelpunten krijg. Daar iets minder een lek hebben, zou toch wel helpen. Nu is het vrij vaak iets in de trend van "we koppen of werken een corner tegen ver genoeg weg, de tegenpartij pikt vervolgens de bal opnieuw op en speelt terug tot aan tegen de middencirkel. Van daaruit wordt de aanval terug opgezet, met als gevolg een tegentreffer" Waar kan ik bij die verdedigende opzet op letten om dat iets meer te voorkomen? Haal ik bv. alles maximaal terug of zet ik best 2 spelers vooraan? Een paal opofferen en daarop wat gokken of eerder niet? Met vrije trappen tegen idem. Voordeel/nadeel van de defensieve lijn diep of juist niet diep te zetten? Ter info, ik vind deze aangepaste feature echt wel een mooie evolutie. T is vooral wat beter leren kennen zoals dat met elke versie wel met iets aangepast of nieuw het geval is. Is zeer leuk en realistisch aangepakt van SI alvast. 29 november 2023 bewerkt door Brattbakk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 10 uur geleden zei MisterX: Overgrote merendeel van standaard situaties zijn corners. Dit is na 11 wedstrijden. Ik scoor gemiddeld zo'n 1,5 cornerdoelpunt per wedstrijd op dit moment. De bal gaat naar de eerste paal. ik denk trouwens dat je de nieuwe omgeving het beste kunt omschrijven als de oude tool in een nieuw jasje, en niet als compleet nieuwe tool. Die corner bij de eerste paal laat je uitdraaien denk ik? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 34 minuten geleden zei Gert: Die corner bij de eerste paal laat je uitdraaien denk ik? Ik zit nu niet achter een laptop met FM, maar ik dacht dat ik hem juist liet indraaien. Beste 2 koppers bij eerste paal, een paar ergens anders in de 16 (2e paal, bij keeper), verder iemand kort (scheelt weer een verdediger in de 16). En dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Eerste keus bij 1e paal heeft iets van 12 jumping reach / 11 heading ofzo. Voor het 5e niveau in Engeland op zich prima skills, maar geen eens echt overdreven. Hij heeft zelfs al eens een hattrick gemaakt door 3x vanuit een corner te scoren Ik zal vanavond ofzo wel even een screentje plaatsen van wat ik precies heb ingesteld. 43 minuten geleden zei Brattbakk: Moet nu wel zeggen dat die bij jou wel extreem in de overhellende balans zijn. Wow! Ik was zelf ook verrast. Volgens mij had ik dit in het eerste seizoen niet en heb ik niets aangepast... Hooguit de speler bij de eerste paal is nieuw. Maar die is ook weer niet zo bijzonder voor dit niveau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 16 minuten geleden zei MisterX: Ik zit nu niet achter een laptop met FM, maar ik dacht dat ik hem juist liet indraaien. Beste 2 koppers bij eerste paal, een paar ergens anders in de 16 (2e paal, bij keeper), verder iemand kort (scheelt weer een verdediger in de 16). En dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Eerste keus bij 1e paal heeft iets van 12 jumping reach / 11 heading ofzo. Voor het 5e niveau in Engeland op zich prima skills, maar geen eens echt overdreven. Hij heeft zelfs al eens een hattrick gemaakt door 3x vanuit een corner te scoren Ik zal vanavond ofzo wel even een screentje plaatsen van wat ik precies heb ingesteld. Ik was zelf ook verrast. Volgens mij had ik dit in het eerste seizoen niet en heb ik niets aangepast... Hooguit de speler bij de eerste paal is nieuw. Maar die is ook weer niet zo bijzonder voor dit niveau. Interessant als het blijkt dat je ze in laat draaien. Ik wacht even af tot je achter je laptop zit idd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 Zoals beloofd @Gert Hij staat dus op indraaiend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 november 2023 Share Geplaatst 29 november 2023 2 uur geleden zei MisterX: Zoals beloofd @Gert Hij staat dus op indraaiend. Thanks ik ga dit gebruiken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 3 december 2023 Share Geplaatst 3 december 2023 Nieuwe patch, en ik scoor gelijk niet meer uit corners Hebben ze dit dan toch eindelijk gepatcht?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 3 december 2023 Share Geplaatst 3 december 2023 41 minuten geleden zei MisterX: Nieuwe patch, en ik scoor gelijk niet meer uit corners Hebben ze dit dan toch eindelijk gepatcht?! Si denkt van wel ja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Korte corners, ik blijf het zeggen. De ene goal na de andere, vooral tegen sterkere tegenstanders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 3 uur geleden zei Nom de Guerre: Korte corners, ik blijf het zeggen. De ene goal na de andere, vooral tegen sterkere tegenstanders. Uit dit artikel: https://strikerless.com/2023/11/12/fm24-short-corner-love/ Of bedoel je een andere variant? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 3 uur geleden zei Rrrood: Uit dit artikel: https://strikerless.com/2023/11/12/fm24-short-corner-love/ Of bedoel je een andere variant? The very same. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 3 minuten geleden zei Nom de Guerre: The very same. Dank! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Misschien werkt mijn tactiek ook niet meer omdat ik een divisie hoger speel en eigenlijk geen betere koppers heb dan afgelopen seizoen. Zelfs pre-patch heb ik mijn gemiddelde van 1,5-2 doelpunten uit een corner per wedstrijd niet vast weten te houden en was dat al teruggezakt naar onder de 1 doelpunt per wedstrijd. Dus misschien dat ik aan het begin van het vorige seizoen gewoon geluk had. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 22 minuten geleden zei MisterX: Misschien werkt mijn tactiek ook niet meer omdat ik een divisie hoger speel en eigenlijk geen betere koppers heb dan afgelopen seizoen. Zelfs pre-patch heb ik mijn gemiddelde van 1,5-2 doelpunten uit een corner per wedstrijd niet vast weten te houden en was dat al teruggezakt naar onder de 1 doelpunt per wedstrijd. Dus misschien dat ik aan het begin van het vorige seizoen gewoon geluk had. Anderhalf tot twee per game is ook echt extreem hoog. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Zojuist zei Nom de Guerre: Anderhalf tot twee per game is ook echt extreem hoog. Volgens mij had ik op een moment dat iets van 9 van de 12 laatste doelpunten uit een corner (of eenmalig een vrije trap) kwamen ofzo. Dat sloeg echt helemaal nergens op. Na iets van 11 wedstrijden in het seizoen stond mijn centrale verdediger eerste op de topscorerslijst door alle cornerdoelpunten. Zo belachelijk veel werd er vanuit corners gescoord. Dat sloeg echt nergens op. Op basis van de patch notes lijkt er hiervoor alleen een fix te zijn geweest. Gelukkig maar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 4 december 2023 Share Geplaatst 4 december 2023 Dergelijke aantallen heb ik alleen in Albanië gehaald, maar toen speelden we voor de eindzege in de Champions League tegen ploegen van niveautje KKD. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 Tijd en zin om binnenkort mee te werken aan een podcast over standaardsituaties @MisterX? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 5 december 2023 Share Geplaatst 5 december 2023 13 uur geleden zei Nom de Guerre: Dergelijke aantallen heb ik alleen in Albanië gehaald, maar toen speelden we voor de eindzege in de Champions League tegen ploegen van niveautje KKD. Ik was promovendus 1 uur geleden zei Nom de Guerre: Tijd en zin om binnenkort mee te werken aan een podcast over standaardsituaties @MisterX? Neh, niets voor mij. Mijn instellingen waren best willekeurig, geen eens echt over nagedacht, dus ik was vooral zelf verbaasd dat ze er opeens zo vaak in gingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 @Nom de GuerreIk heb je short corners routine wat wedstrijden gebruikt. Erg leuk om ingame te zien en ben er wel tevreden over: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 55 minuten geleden zei Gert: @Nom de GuerreIk heb je short corners routine wat wedstrijden gebruikt. Erg leuk om ingame te zien en ben er wel tevreden over: Bijna zaalvoetbal af en toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 21 december 2023 Share Geplaatst 21 december 2023 Ja mooie 1-2 vaak. Lekker dat de tegenstander dat laat gebeuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etryn Geplaatst 20 februari Share Geplaatst 20 februari Alhoewel met corner naar eerste paal nog steeds wel redelijk effectief is (sta in de competitie ieder seizoen wel in de top 3 met doelpunten uit hoekschoppen), is het met deze editie nog niet gevonden een tactiek te creëren, waarbij je gegarandeerd een doelpunt of 20+ weet te behalen. In oudere edities had ik wel minimaal 1x in de 2 wedstrijden een doelpunt uit een hoekschop. Iemand hier al een winnende tactiek/ routine in weten te vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Geplaatst door Titan,
0 reacties
Ga naar dit bericht