Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

In de schijnwerpers ... november 2023

Marius

Aanbevolen berichten

Ondertussen zijn de meesten onder ons al een maandje aan de slag met FM24 en is de activiteit in deze sectie van het forum er ook niet minder op geworden. Hoog tijd dan ook om een nieuw verhaal in de spotlights te plaatsen!

Laat dan ook hieronder even weten welke novelle jou de afgelopen weken het meeste kon bekoren, graag met een woordje uitleg erbij, en kies zo mee welk verhaal er een maand lang "in de schijnwerpers" komt te staan.

Stemmen kan tot aanstaande vrijdagmiddag 12u.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, dit gaat wel een strijd worden, denk ik. Er zijn meteen al een hele hoop goede novelles gestart en de keuze is écht lastig. Ik ben door drukte en ziekte wel wat achter komen lopen dus ik heb nog een hoop updates in te halen van iedereen, zal de komende weken wel weer ingehaald worden. 

Naar mijn mening zijn er meerdere gegadigden deze maand. @MNie was er vroeg bij (net als ikzelf) en heeft al een heel aantal mooie updates geplaatst. Die van @neva is ook geweldig, vooral de manier waarop hij schrijft. @Titan is een hele originele en bijzondere uitdaging aangegaan. @MisterX met zijn Excell novelle, iets wat we toch ook niet vaak zien. De grote baas @Marius, die eigenlijk altijd wel in aanmerking komt voor IDS. @Djurovski die heerlijk gaat in Groningen, met zeer uitgebreide updates. @Bogatyr die al redelijk ver is en constante updates genereerd. @John Terry 2.0 met zijn kenmerkende stijl en grafische kunstwerken. @19CH98 die alweer 17 pagina's volgekalkt heeft... En wellicht maak ik zelf ook nog wel kans, al zie ik liever een novelle in de IDS die al even onderweg is. 

Ik laat mijn stem nog even open, zodat ik nog wat updates kan inhalen de komende dagen. Zal op basis daarvan mijn beslissing nemen. 

Sowieso een SO naar iedereen hier in de novellebundel!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier kijk ik al weken naar uit!!

Wat een fijne novelle's zijn hier , wat een hoog niveau!!

Voor mij om te beginnen mentions naar poster boven mij zelf @De Raam nog niet per se al veel competitie resultaten, maar is een prachtige handleiding zijn novelle, nu al. Ook @neva neva going give you up, maakt nu al furrore in Japan.

@Daz doet erg lekker met Lyon(dat in het echt laatste staat) en ja dan natuurlijk ook geweldige novelle's van jeugd van AZ van @19CH98 @Marius timmert nu al hard aan de weg met zijn turkse underdog club. En natuurlijk niet te vergeten @Titan hard aan de weg timmert met zijn Graafschap met alleen maar achterhoekse /doetinchemers spelers

Niet te vergeten ook @MisterX en zijn nog veel mooie en goede novelle makers....

Maar mijn stem valt vanwege het grafische, prachtige resultaten, en nu al CL spelen met team als Albacete in de huid van Carles Puyol voor mij op @Bogatyr!! Maar de keuze was zoals gezegd reuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meteen een lastige keuze, want persoonlijk vind ik dat er al veel top novelles lopen. Ik ga niet proberen iedereen te noemen, want een ieder die ik vergeet beledig ik eigenlijk indirect. Wel een SO naar alle novelles die lopen op dit moment, want jullie maken het bijna schier onmogelijk om te kiezen.

Voor mij gaat de keuze deze maand zomer meer naar @De Raam. Zowel grafisch als inhoudelijk een fantastische novelle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga voor @Titan, originele uitdaging in een van de mooiste regio's in Nederland maar ook een lekkere vaart in zijn game en novelle. Alles wordt netjes en duidelijk uitgelegd en bijgehouden.

Ik hoop overigens dat het iemand anders wordt dan mijzelf. Ik wil eerst bewijzen dat ik dit vol kan houden en ik heb nog geen wedstrijd gespeeld. Wat ik tot nog toe gedaan heb is mijn game voorbereiden en staat mijn novelle eigenlijk nu pas op punt van beginnen!

Natuurlijk wordt de erkenning van mijn harde werk uitermate gewaardeerd maar ik vind zelf dat ik hem nog niet verdiend heb op dit moment! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet eerlijk zijn. Ik volg de novelle van @De Raam niet. Er bestaat geen twijfel over dat hij heel veel tijd en moeite in zijn  novelle steekt en de grafische plaatjes zijn heel knap, maar ik had mij eerlijk gezegd voorgenomen om mij enkel te 'abonneren' op de novelles of Sign ups die in het teken staan van clubs die mij het leukst leken om te volgen. Daardoor lees ik maar een paar verhalen, zoals die van @neva (De Nederlandse Rick Astley die een novelle in Japan begonnen is, kan niet anders dan goed zijn), @19CH98 (vaste volger van zijn novelles.. (Porto, Oldham, AZ...), @mattihamstra (Fan van zijn verhaallijn en vaste volger sinds het begin) en @Daz (Hij heeft een mooie club genomen en presenteert mooi. Dat triggert mij om hem te volgen). Het is dan ook logisch dat mijn stem naar één van deze novelles gaat. Mijn keuze valt voor nu dus op @Daz!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe. Heel lastig. Er zijn talloze goede novelles en het blijft leuk om te lezen allemaal. Mag ik de baas van de novellebundel ook nomineren? 

Leuke graphics, goede stukken tekst, mooie prestatie en een competitie waar we niet zo snel komen.

Ik ga voor 90 Minutes van @Marius, hoewel ik vrede heb met ieder andere winnaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet de tijd om alle novelles te kunnen volgen dus ik kan niet helemaal bepalen welke novelle 'beter' is dan de andere.

Om deze reden wil ik graag een nieuwkomer nomineren, namelijk de novelle van @stiffupperlip "Mijn Vitesse, mijn thuis - terug naar de basis". Wat ik interessant vind aan deze novelle is dat hij wat dieper in gaat op de financiën en echt de salarissen probeert terug te dringen. Iets wat erg nodig is bij Vitesse. Ook laat hij dit op een leuke manier zien waardoor deze novelle iets anders is dan een standaard kijk mij eens goed bezig zijn novelle

Ik ga de komende weken proberen om zo veel mogelijk novelles te volgen. Alleen kan ik niet garanderen dat ik hier uitgebreid de tijd voor kan nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe echt lastig hoor. Zijn echt veel leuke , goede en interessante novelles momenteel. Sommigen knallen door de seizoenen heen. Anderen doen het rustiger aan maar gaan heel diep op bepaalde aspecten in. Anderen zijn actief bij hele leuke clubs of competities. Maar mijn stem gaat deze maand niet naar een novelle

Het is namelijk een complete gids over hoe je  FM kunt spelen op een bepaalde manier . Kan niet om de novelle van @De Raam heen gaan. Hopelijk zet het niveau van deze novelle en die van de anderen zo door want het is echt genieten hier op dit deel van het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben al een prachtige maand achter de rug met heel veel interessante novelles! Ik ga ze niet allemaal opnoemen; sommige volg ik meer op de voorgrond en andere volg ik weer in stilzwijgen. Dus allemaal lekker doorgaan waar we mee bezig zijn! :D

Mijn stem gaat naar @19CH98: ik waardeer de insteek om vanuit de YL-winners te werken en hun ontwikkeling te betrekken in de novelle. Daarnaast laat deze game zien hoe mooi en frustrerend dit spel tegelijkertijd kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is er maar één juist antwoord en dat is @Kyrill zijn Arsenal game.

Het was lang twijfelen tussen hem en de avonturen van @Vlonkie die net een leuke meid had bezwangerd in zijn novelle.  Omdat laatstgenoemde zich (denk ik) volledig gaat focussen op het aanstaande vaderschap, en hierdoor zijn novelle stopt, ga ik voor de man die van ontslag binnen het eerste kwartaal in elke save in FM23 naar prijzen jagen in FM24 is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn stem gaat uit naar @Bogatyr wat tot op heden een grafisch mooie novelle is met een bijzondere club en mooie resultaten. @De Raam stond ook zeker op mijn lijstje maar zoals hij zelf al aangeeft heeft hij nog geen wedstrijd gespeeld. Dit neemt niet weg dat zijn updates van zeer hoog niveau zijn en hij dit jaar echt nog wel een keer IDS gaat worden.

Tenslotte wil ik afsluiten met mijn waardering naar de overige novelles, het niveau ligt erg hoog dit jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met @De Raam eens dat zijn novelle op dit moment nog geen IdS verdiend. Niettemin vind ik het wel enorm leuk om zijn FM gedachten te lezen! Mijn stem gaat naar @Titan en zijn project met De Graafschap. Een leuke uitdaging voor jezelf weten neer te zetten waardoor zelfs voor zo'n goede FM speler het al meerdere seizoenen leuk blijft in de Nederlandse competitie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites