Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@ElMarcos - Alles is spannend, het gaat vast wel goedkomen. Bedankt voor het compliment :) 

@Titan - Hopelijk blijven we bovenaan in de peilingen.

@Marius - We zijn hard op weg ja, maar er is nog een hele lange weg te gaan.

@Kyrill - Bedankt maatje, mag inderdaad niet (teveel) klagen!

@19CH98 - Bedankt! Het gaat inderdaad hard richting de titel, maar we moeten wel enigszins gefocust blijven. Al moeten we ook ontspannen, dat helpt het om het leuk te houden.

@Tim Windt @Rykjvk1 @MNie - Bedankt! Gaat zeker lekker.

@Djurovski - Ja, haha, dat was genieten. Vent werd in de 90e minuut gewisseld met een 5.8 als rapportcijfer :D 

image.png.cf91c1a125321744e27ed6f9ea8230a4.png

Happy anniversary!

14 augustus 2024 is de dag dat ik precies een jaar in dienst ben bij Kawatamare Sanuki. Deze dag wilde ik speciaal maken, hoewel de sfeer de hele week top zou zijn. Vier dagen eerder hadden we met 0-4 gewonnen bij rivaal Ehime FC, die tweede staan op de ranglijst. Drie dagen na m’n anniversary winnen we ook van de nummer drie op de ranglijst, FC Gifu, met 3-0.

Anyway, ik maakte van de gelegenheid gebruik om de stafleden eens mee uit eten te nemen naar een sushi-/karaokebar, waar we ons even hebben laten gaan en Engelstalige liedjes hebben lopen blèren onder invloed van flink wat sake en een berg sushi. Zowel mijn assistent, Jung Ji-Hoon uit Korea, als veldtrainers Takahiro Fukuoka, Kotaro Fujiwara en Taiyo Higuchi, keeperstrainer Keita Ito en fitnesscoach Mitsuaki Hatanaka waren van de partij.

Als staf staan we samen sterk en hoewel ik eindverantwoordelijke ben en heel veel zaken gewoon zelf beslis, zijn deze mannen allemaal belangrijk voor het team. Samen bewaken we de cultuur en de discipline, maar zij zijn er ook om mij toch ook wel enkele zaken uit handen te nemen. Ik vond dit een fraaie wijze om ze te bedanken voor een succesvol eerste jaar.

En we kunnen het ons veroorloven hè. Met nog vijftien duels te spelen hebben we vijftien punten voorsprong op de nummer drie. De eerste twee ploegen promoveren direct, dus dat lijkt wel snor te zitten. Toch ben ik nog niet helemaal tevreden, want nu we zo ver zijn wil ik ook de titel kunnen pakken. Ehime FC blijft sterk in ons spoor en volgt op vier punten, dus we moeten geconcentreerd blijven en iedere wedstrijd alles blijven geven.

Één bonte avond met de staf kon echter geen kwaad.

image.png.bf17ed26f6e544b3e3582d6e92dd1b61.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Kyrill - Thanks maat!

@ElMarcos - Ik vrees dat Neva het zich niet meer kan herinneren!

@Titan - Ja, maar dit was even wat minder sakelijk

@Marius - Dit was meer dan kara-oké :D 

@19CH98 - Dacht ik ook! Hopelijk binnenkort nog meer feest.

@MNie - Sorry, slechte woordgrappen zijn mijn ding. Het geeft wat extra VAR-iatie.

image.png.88e3636b9caf67dca453154973d4c1ab.png

Het ene feest is het andere niet

Gedesillusioneerd stap ik het vliegtuig in dat vertrekt vanaf Osaka. Vorige week hadden we al een hele grote stap moeten zetten om promotie af te dwingen, maar bleef het 0-0 bij subtopper Nara. Dit keer hadden we het af moeten maken, maar bij laagvlieger Osaka leken we last te hebben van plankenkoorts en gingen we met 1-0 onderuit. Het zal toch niet misgaan? Zestien punten voorsprong met zes duels te gaan. Het verschil met de nummer twee is negen punten, maar zij hebben nog een duel tegoed.

In 2018 degradeerde Sanuki na een kort verblijf in J2-League weer naar het derde niveau. In tegenstelling tot wat degradanten meestal doen, namelijk meedraaien om promotie, stortte het team volledig in elkaar. Na een paar jaar wederom vechten tegen degradatie werd de weg omhoog in 2023 ingezet. Nadat ik bij de ploeg kwam ging het zelfs nóg beter met Sanuki en toen 2023 afgesloten werd met een achtste plaats was er zowel opluchting als hoop. Het seizoen 2024 begon met een smalle selectie, maar wel een selectie die uitstekend in elkaar zat. Er was gekozen voor kwaliteit boven kwantiteit en dat ging af en toe gepaard met wat improviseren, maar uiteindelijk lijkt het nu toch echt goed te komen. Toch zijn we er nog niet en vandaag toont dat toch weer aan.

Ondertussen heerst in de bestuurskamer ook wel de gedachte dat we gaan promoveren. We hebben een extra scout aangetrokken om onze spelerspool wat uit te breiden, want we gaan in een grotere en kwalitatief betere vijver moeten vissen als we volgend jaar op het tweede niveau uit gaan komen. Daarnaast hebben ze weer centen overgemaakt naar de voetbalbond om mij in te schrijven voor de National A License, het derde trainerspapiertje dat ik kan gaan ontvangen als ik de studie succesvol af weet te ronden. Daarnaast hebben we ook eindelijk een jeugdteam opgericht, wat in de toekomst moet helpen om te voldoen aan de wedstrijdselectieregels.

Gelukkig komt die promotie ook goed hoor, al mist de overtuiging die we tot vorige maand nog op de mat wisten te leggen. Een zwaarbevochten 1-0 in eigen huis tegen de nummer 16 was voldoende om in ieder geval ons te verzekeren van een klassering bij de beste twee.

image.png.edcdb729f6d94ca3d575f3ac9ba980d7.png

En in plaats van een feest in Osaka, vieren we het gewoon thuis. En we vieren het groots.

We zijn er nog niet. Er valt ook nog een titel te verdienen en die wil ik ook. Vijf duels te gaan, zes punten voorsprong.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@Marius - Hele zware laatste loodjes...

@19CH98 - Nou, maar goed dat we een grote marge hadden.

@Bogatyr - Bedankt! 

@Djurovski - Je laat het klinken als een zekerheidje..

@Thomassje123 - Ach ja, je kan niet alles hebben. Komt vast nog wel een keer goed.

image.png.5a268f4132d7952bcfd12c96753f076c.png

De puntjes op de i

Als je de puntjes op de i wil zetten moet je ze wel meenemen. En ineens lieten we punten liggen. En nog een keer. En nog een keer. Alsof het elftal al verzadigd was na het veiligstellen van promotie. Ineens was het verschil nog maar één punt, met nog twee duels te gaan… Gaat het dan toch nog mis?!

Nee hoor, gelukkig niet. Uit het niets boekten we weer een fraaie 4-0 zege en Ehime FC liet in de voorlaatste wedstrijd twee punten liggen bij Ryukyu. De pech was vooral dat we niet het feestje in eigen huis konden vieren, al kon het met een verschil in doelsaldo van dertig treffers, bovenop die drie punten voorsprong, ook gewoon écht niet meer fout gaan. Een klein feestje werd er dus wel gevierd, maar een officieel feest met uitreiking vond pas plaats na het laatste duel, tegen Numazu. Als ik dan iets mag aanmerken is dat het te lang duurde voor we de titel veilig wisten te stellen, maar laten we details lekker details houden en ons richten op komend jaar. We zijn kampioen, waarmee ik mijn eerste prijs als manager in ontvangst heb genomen. Ondanks een 2-1 nederlaag op de slotdag.

image.png.5f5dd67d9c44caaf6fb8d8f0fcc76752.png 

image.png.046750d8e911b1e4d63de614f5e06313.png

De laatste twee maanden tonen dus ook vooral aan dat we er nog niet zijn. Daarom verwacht ik dat de komende transferwinter cruciaal wordt en daar is wel een bescheiden budget voor beschikbaar. Het salarishuis wordt ongeveer zeventig procent groter, maar veel spelers hebben een clausule dat hun salaris met twintig tot veertig procent groeit bij promotie, dus een groot deel daarvan zal al op zijn voor er een nieuwe speler gearriveerd is.

Ik werp een blik op mijn selectie en zie dat veel spelers die wat minder in actie komen nog best wel even onder contract staan. Tijd om de zaakwaarnemers en scouts aan het werk te zetten.

image.png.4dfb783012d699d7e90605447eeb5d27.png

De vakantie sla ik wel even over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris

@Kyrill - thanks!

@delichris - Leuk om te lezen, bedankt!

@Djurovski - Het einde verdient geen schoonheidsprijs inderdaad. Akita is ook meegekomen na de playoffs ja!

@Marius - Uiteindelijk telt inderdaad het resultaat, maar het was geen fantastisch einde..

@19CH98 - Helemaal correct. We hadden wat moeite en dat is jammer, maar bedankt!

image.png.c70b2735a6c9755c04f4f232aa2141b3.png

Spend it like Beckham

We gaan weer de voorbereiding in voor het nieuwe seizoen. De budgetten zijn gestegen, alsmede de kosten. Die lening voor het nieuwe stadion is ook niet lekker voor de financiën. Nieuw stadion? Jazeker, de eigenaar heeft besloten een nieuw stadion te laten bouwen.

image.png.8213a9f5e0ba740ac20643ce0f979140.png

De bouw gaat een jaar duren, maar we hebben er al wel een mooie lening voor afgesloten. Balen, want ik wil niet teveel risico nemen met de financiën, omdat ik niet de naam wil hebben dat ik niet met geld om kan gaan. Met andere woorden; ik kan wel het budget nog wat oprekken en helemaal opmaken, maar ik moet mezelf wel kunnen verantwoorden bij toekomstige sollicitaties.

Oké, ik ben geen econoom hè. En er schijnt nog een half miljoen in kas te zitten. Maar als ik ook nog eens zes ton aan transfergeld krijg en ruim twee miljoen per jaar aan salarissen mag uitgeven, terwijl ze uit ticketverkoop verwachten een kleine negen ton binnen te halen, weet ik niet of we na dit seizoen nog in de plus staan. Uiteraard zijn er nog zaken als televisiegelden en prijzengeld, maar of dat voldoende is vraag ik me af.

Zaakwaarnemers denken nog steeds dat we blut zijn. Er worden spelers aangeboden uit de Amerikaanse lagere competities, spelers waarvan de rechten bij MLS-clubs liggen, maar dreigen te verlopen. Spelers die de stap naar de MLS nooit zullen maken, maar mogelijk wel specifieke kwaliteiten meebrengen om in Japan van waarde te kunnen zijn. Daarnaast doen zij er alles aan om hun droom om profvoetballer te zijn niet uiteen te laten spatten, dus zijn ze relatief gezien goedkoop voor de kwaliteit die ze meebrengen. De eerste van twee aanwinsten die op deze manier binnen komt is Tim Dir, een 22-jarige centrale verdediger die graag mee opkomt. Voor een westerling had ik wel een wat grotere vent verwacht, maar helaas is hij met zijn 1 meter 77 niet groter dan de andere Japanse verdedigers. Met zijn aanvallende kwaliteiten moet hij echter een fraaie aanvulling zijn op mijn defensie, die ik graag goed mee laat voetballen. Dat betekent inderdaad dat ik niet van plan ben om mijn spelopvatting helemaal overboord te gooien, nu we een wat lastiger seizoen tegemoet gaan.

Naast Dir komt ook Ben Callistri over uit de USA. Callistri is een spits van 1 meter 87 en ook nog eens pijlsnel. Hij schijnt te boek te staan als dodelijke afmaker, maar verder hoef je voetballend niet al te veel van hem verwachten. Een echte balletjesafwachter dus, maar dat vind ik geen probleem. Als ie maar wil werken voor z’n geld.

Ook de derde aanwinst is een buitenlander, waardoor we in totaal op vier komen, wat het maximale aantal is dat ik in de wedstrijdselectie mag opnemen. Felix Michel is een 30-jarige defensieve middenvelder van 1 meter 92, die eventueel ook op andere posities in de as kan spelen. Daarnaast beschikt Michel over de Syrische, Zweedse en Libanese nationaliteit, wat hem een mooie joker maakt in mijn geheime nationaliteiten-uitdaging. Het is alsof ik Pokémon aan het verzamelen ben. Dat kent overigens ook zijn oorsprong hier in Japan. Laten we deze uitdaging daarom maar de Poképlayerchallenge noemen. Dat bekt best lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een promotie en ze zien het daar meteen groots blijkbaar. Op zich moet jij je voorlopig natuurlijk nog niet al te veel aantrekken van dat nieuwe stadion. Het is pas wanneer het er staat dat je het moet zien vol te krijgen. Hopelijk zijn de nieuwe buitenlanders meteen een meerwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites