Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris

Wederom bedankt voor de vele reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Marius; Ja, die had ik ook niet aan zien komen :D 

@Rykjvk1, @Djurovski; Dat zou bijzonder zijn, maar wie weet!

@delichris; Een goede spits is inderdaad altijd fijn..

@Tim Windt; Fijn dat je weer bij bent! Gaat inderdaad niet verkeerd. Ben benieuwd hoe lang we dit vol gaan houden.

@Kyrill; Zeker!

@Titan; Ho ho, hardlopers zijn doodlopers :D Maar wel een hele fijne start inderdaad!

@MNie, @ElMarcos; Zeker als ze het volhouden ;c 

@Thymen; Bedankt! Komt in orde :) 

@19CH98; Thanks! Ik had inderdaad bij jou ook gezien dat je zuinig bent op de centjes. Vind ik zelf ook altijd heel prettig.

@Bogatyr; Lekker bescheiden :D 

image.png.63acda452b90cbf4142c62b45e5b1f13.png

Nieuwe eigenaar, maar er verandert weinig.

We hebben dus een nieuwe eigenaar, maar die is vooral van plan de huidige koers aan te willen houden. De komende jaren moeten we een gerespecteerd J2 League team worden en dat moet gaan met aanvallend voetbal, zoals we dat nu ook doen. Berichten over miljoeneninvesteringen om direct de lening van het stadion af te lossen zijn helaas onwaar gebleken, al werd er wel direct bijna een miljoen euro in de clubkas gestort na de overname.

Doordat deze uiteindelijk toch snel en rustig verlopen is heeft het weinig impact gehad op de prestaties op het veld. Sterker nog, we presteren wederom ver boven verwachting. Dat betekent niet dat alles pais en vree is, want er zijn wat selectiespelers die morren over speeltijd en op een gegeven moment kwamen er signalen vanuit de spelersgroep dat men vond dat we centraal achterin wat dunnetjes bezet waren. Zelf vond ik dat wel meevallen, maar omdat ik een buitenkansje op de transfermarkt zag ben ik toch maar in actie gekomen. Zo kwam centrumverdediger Sodai Hasukawa op huurbasis over van reeksgenoot Ventforet Kofu. De jongens blij, ik blij.

We verliezen onze eerste wedstrijd pas in speelronde 9. In ons eigen huis is nummer 2 Kumamoto met 1-2 te sterk, maar dat is zeker geen schande. Sterker nog, omdat we zes van de eerdere acht duels wonnen, blijven we koploper en hebben we een marge van drie punten. Een zeer bijzondere prestatie voor een promovendus. Is dat allemaal te danken aan Ben Callistri? Nou, nee. De spits die begon met acht treffers in vier duels heeft in de acht duels daarna nog maar één keer het net weten te vinden. Het is maar goed dat we overall over voldoende kwaliteit beschikken.

Ook in de League Cup zijn we een rondje verder, dat mag geen verrassing heten. Tegen derde divisionist Yokohama wordt er na een 0-3 overwinning ook thuis gewonnen, met 1-0. Een mooi moment om wat wisselspelers in actie te zien en ze stelden niet teleur.

Het enige kleine puntje waar ik me zorgen over maak is het wedstrijdschema. Geen idee waarom, maar in de J2-League spelen we het grootste deel van de wedstrijden in de eerste helft van het jaar. Nu speel je geregeld zes competitiewedstrijden per maand, met af en toe nog een bekerduel tussendoor, terwijl er in september en oktober anderhalve maand niet wordt gespeeld. Wellicht dat het te maken heeft met het tyfoonseizoen, dat in principe loopt van juli tot november, maar meestal eind september al wel eindigt.

De transferdeadline zit er ook op en die was interessant. Reservespelers Yuto Hiratsuka en Takumi Nagura gingen voor samen vier ton de deur uit naar reeksgenoten. Voor slechts dertigduizend euro haalden wij twee vervangers: Yoshiaku Kukuchi en Yang Sena, twee uitgevlogen Japanners die weer thuis zijn gekomen. En ik denk dat we er kwalitatief niet eens op achteruit gaan. Prima deal om de nieuwe eigenaar een beetje happy te houden.

Zelf ben ik ook happy. Niet alleen omdat het sportief zo lekker gaat, maar privé ook, nu ik de taal volledig machtig ben. Af en toe maak ik nog een schoonheidsfoutje, maar mijn Japans is nu gewoon wel goed te noemen en dat merk ik in alles. Het mag later dit jaar dan wel tyfoonseizoen worden, voorlopig schijnt voor mij de zon weer volop!

image.png.a18192e519e83a5423999d9626359713.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speelschema's vind ik zowat de grootste uitdaging, op welk niveau dan ook. Constant presteren met een wedstrijd om de 3/4 dagen is bijna niet te doen, want door te roteren moet je bijna altijd inbinden qua kwaliteit. Gelukkig heb je het voorlopig nog goed weten te managen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Thomassje123; Ja, dat vond ik ook jammer, haha. Had een mooie bonus geweest!

@delichris; Zeker jammer, maar geen ramp. 

@Titan; Zo gaat het in de J1 ook ongeveer. Iets minder extreem wel, maar toch. Heeft te maken met het tyfoon-/cycloonseizoen, denk ik.

@Marius; Het is in dit soort situaties hopen dat het momentum dat je genereert zwaarder weegt dan de vermoeidheid die in de benen schiet.

@ElMarcos; Hij date wel eens hoor, maar niet veel. Als ie er wat over te melden heeft zal ie dat zeker doen!

@Kyrill; Bedankt maat, mag zeker niet klagen met deze start!

@MNie; Dat denk ik ook. Never change a winning team :)

@Djurovski; Oh, zeker. Ik ben in mijn nopjes!

@19CH98; Absoluut. Hopelijk is het gelijk een reuzestap.

image.png.ff2818b7bcaca18d2bfacd84a515d98f.png

Erkenning

Het gevoel dat je gewild bent is een fijn gevoel. Een magisch moment, zo terwijl je een baan hebt, benaderd worden door een andere partij voor een sollicitatiegesprek. Fagiano Okayama krijgt de primeur om mij als eerste te benaderen. Heel vet! Wat wel jammer is, is dat Fagiano Okayama momenteel zestiende staat in de J2-League. Dat is hetzelfde niveau als ons. En dan vijftien plaatsen lager.

Ik heb er dus ook geen moment over na hoeven denken, maar heb ze direct vriendelijk bedankt voor de uitnodiging.

Uiteraard heeft dit meerdere redenen. Zoals de zaken hier nu er voor staan hebben we een reële kans op promotie. Die ga je bij de nummer 16 niet krijgen. Daarnaast voel ik me oké. Ik weet dat ik het ene moment roep dat ik niet lekker kan aarden en het andere moment roep dat het allemaal goed gaat, maar het gaat ook wel echt goed. Ik denk dat ik persoonlijk wat overrompeld ben door alles wat er de laatste twintig maanden gebeurd is. Vroeger reisde ik ook veel, maar had ik vaak ook wel mijn thuisbasis in Nederland. Nu woon ik in Japan ben ik nog maar drie keer kort in Nederland geweest. Daarnaast werkte ik voorheen vooral vanaf mijn buitenlandse thuisbasis, om het maar even zo te zeggen. Nu in Japan zijn we veel onderweg, het is veel fysieker en dus niet meer alleen met de laptop op een tafeltje op een of ander terras.

Toch denk ik dat het aardig gaat. De studentengroep waar ik wel eens mee ging stappen is ook versplinterd, al kan ik het heel goed vinden met Charlotta, een Zweedse dame die geneeskundige wetenschappen studeert. Er speelt niets romantisch tussen ons, maar zo af en toe een kleine flirt kan geen kwaad. Het zorgt ervoor dat je ook zelfvertrouwen blijft hebben en daarnaast is ze gewoon heel prettig gezelschap. Ook het Duitse koppel, Sabine en Michel zie ik nog regelmatig en ook met hun heb ik een hele fijne band, al is het toch al snel dat je jezelf het derde wiel voelt.

Op de club is er een bepaalde hiërarchie die in stand gehouden wordt. De manager is gewoon de baas en hoewel ik dezelfde leeftijd heb als de jongens op het veld, ben ik niet écht één van hun. Dat kan ook niet, want ik moet over het lot van deze jongens beslissen en zij dienen toch ook wel naar mij te luisteren, wat ze ook doen. Alleen je bent van nature geneigd om jezelf tot de groep te willen laten behoren, omdat ze dus van dezelfde leeftijd zijn en je dezelfde passie en werkgever deelt. En dat is één van de grootste uitdagingen die ik tot nu toe heb gehad, terwijl er vooraf vragen waren over mijn leeftijd in combinatie met discipline. Dát is dan weer geen probleem gebleken. Sterker nog, ik heb nog nooit een signaal gehad dat iemand in de groep problemen had met mijn jonge leeftijd. Het probleem zit echt aan mijn kant en is in mijn eigen hoofd gaan zitten.

Al is het maar de vraag in hoeverre je dus kan spreken van een probleem. Als je naar de ranglijst kijkt lijken die problemen te verdwijnen als sneeuw voor de zon.

image.png.2ef5f7c8ac1d0a50f7efc5d138f06eaf.png

Als er geen J1-League club naar mij komt, breng ik mijn club wel naar de J1-League toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@MNie; Ik hoop het, maar we zijn er nog niet.

@Kyrill; Gelukkig wel maat!

@19CH98; Het heeft er alle schijn van hè? :) 

@Titan: Ghehe, dat mocht ie willen. Maar neva say neva ;) 

@Marius; Interessant niet per se, maar goed voor het ego is het wel

@delichris; Dat dacht ik ook, thanks!

@Djurovski; We gaan er voor!

image.png.8ddc4d4c9963c72a61bb632f84de09af.png

De eerste echte blessuregolf

Het managen van een eerste voetbalteam lijkt gemakkelijk op het moment dat alles crescendo gaat. Het gaat er ook om hoe je omgaat met tegenslag. Een flinke blessuregolf in juni leidde tot uitschakeling in de League Cup, waar we bij de laatste 16 zaten. Tegen reeksgenoot Machida, waarin we in de competitie eenmaal gelijkspeelden en een keer wonnen, hadden we weinig in te brengen. Een 2-3 in eigen huis en een 1-0 uit leidde onze uitschakeling in. In het heenduel vielen drie spelers uit met blessures en tel daarbij op dat we er al een aantal hadden. Op een gegeven moment in juni misten we liefst zeven spelers.

Het had ook wel impact op de competitie. Een reeks van acht overwinningen op rij werd gevolgd door vier wedstrijden waarin slechts twee punten gepakt werd. De mooie voorsprong die we hadden werd gedecimeerd en er bleef nog maar één punt over. Dat maakt het wel weer spannend.

Gelukkig was er ook goed nieuws. Via een tussenpersoon kregen we afgelopen winter al bericht dat Koen Bucker weg mocht bij Roda JC en interesse had in een stap naar Japan. Een extra buitenlander betekent dat we afscheid nemen van een ander, maar aangezien doelman Salem Al-Harsh de twintig duels reeds had gehaald en Bucker een flinke upgrade is, was de keuze snel gemaakt. Zeker omdat we wachten tot juni en Bucker uit contract loopt. Voor een bescheiden salaris hebben we dus een nieuwe eerste keeper als de transferperiode straks opent.

Na de vier lastige wedstrijden weten we ons te herpakken met een klinkende 6-1 overwinning op Tokyo Verdy, de nummer drie van de ranglijst. Zo lijkt de schade van de dip mee te vallen, al baal ik van die uitschakeling in de League Cup. In de All-Japan Cup (of de Emperor’s Cup) gaan we wel simpel naar de derde ronde, na een zeer verrassend makkelijk dagje bij Kyoto, de nummer twee van het hoogste niveau. Zij dachten het te kunnen veroorloven om wat spelers rust te gunnen, maar gingen er pijnlijk hard af: 0-3.

Met nog dertien duels te gaan is de voorsprong op de nummer 3 negen punten. De kans dat we back-to-back promoties pakken is dus zeer aanzienlijk. Hopelijk vallen de blessures mee en kunnen we eventueel nog wat breedteversterkingen halen komende maand.

image.png.e30ead8ff4cabed0ae15beaaff32ce9e.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites