Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Les Gones

Daz

Aanbevolen berichten

image.png.470e7acc67e9af0a3f918448891769f7.png

Nieuwe versterkingen

Met huurspelers die vertrokken en wetende dat we op het Champions League podium actief zullen zijn was het zoeken naar nieuwe spelers die de club kunnen versterken. Het was flink zoeken want we kregen vaak nee te horen of spelers bleken financieel niet haalbaar. 

We beginnen met onze eerste versterking die meteen in de voorbereiding mee mocht doen; Jérémy Doku. De vleugelaanvaller wordt gehuurd van Manchester City. We moeten hopen dat hij niet geblesseerd raakt want met zijn contract nemen wij een gokje. Een bedrag van 728.000 waarbij er 100.000 bovenop komt per maand indien hij speelt. Doet hij dat niet dan moeten we de portemonnee trekken en betalen we 11 miljoen per maand erbij. Na dit seizoen kunnen we hem overnemen voor €10.000.000. Een risico met het huurcontract maar ik denk een speler waarvoor onze supporters naar het stadion zullen komen.

image.png.67e037bce4373dac0dc2fc10e8429600.png

Spoiler

image.thumb.png.517af4b27a31e60dfd76f83445e1e948.png

Een andere speler die zich speler van Olympique Lyon mag noemen is Valentín Barco. De 20-jarige Argentijn stond al langer op het wensenlijstje van Van Heusden voor de som van €12.000.000 komt hij over van Boca Juniors. Hij zal in eerste instantie zich moeten melden achter landgenoot Tagliafico.  Een erg aanvallende back gezien hij het liefst op het middenveld speelt en wij denken dat hij goed in het spel van Lyon past. 

image.png.5dde585b7bb4f6588e8023f92d7224b8.png

Spoiler

image.thumb.png.f55af51fd7490912050d52a95c4e4c51.png

Coach van Heusden reageert kort op de twee nieuwe versterkingen. "Uiteraard ben ik blij dat we de selectie hebben kunnen aanvullen met twee toptalenten. Beide zijn nog erg jong en staan nog voor veel groei in hun ontwikkeling. We hebben zorgvuldig gekeken naar ontbrekende kwaliteiten in ons elftal en ik denk dat we tot slot met Barco een waardige opvolger van Nico zullen hebben wanneer hij besluit te vertrekken."

Tot slot haalden we nog Bastien Meupiyou. Een 18-jarige verdediger die voor 3 miljoen overkomt van FC Nantes. De scouts waren erg lovend over hem en met de doelstelling om ook veel Fransen aan te trekken is dit hopelijk een mooie transfer. Hij gaat voor nu in het tweede spelen.

Spoiler

image.thumb.png.b49710fbb0854bd94567bae8d81d9d4a.png

II. Voorbereiding

De voorbereiding was een trainingskamp in Rio de Janeiro. Ik weet niet wat er is misgegaan maar we hebben in die periode geen oefenwedstrijden kunnen organizeren. Misschien was het een bug, maar we hebben één wedstrijd gespeeld. En van 10 Juli tot 27 juli hebben we geen wedstrijden gespeeld. We kunnen er kort over zijn; waardeloos. Bovendien was Cherki niet inzetbaar vanwege de Olympische Spelen.

image.png.7605c09c08921b793cf6969d5cbcb959.png

III. Trophée des Champions

Als seizoenstarter wachtte ons de wedstrijd tegen kampioen PSG. Ons elftal, waarbij Barco en Cherki ontbraken, kwam er niet aan te pas en we hebben deze met 0-1 verloren. 

IV. Uitgaande transfers

Amin Sarr, Mohamed El Arouch, Mahamadou Diawara, Teo Barisic en Axel Perez hebben allen de club verlaten op huurbasis. Er was voor hun op dit moment geen zicht op veel speelminuten in het eerste en dat vind ik wel noodzakelijk.

Kortom; een waardeloze voorbereiding met veel spelers die niet 100% fit zijn, twee mooie transfers en een prijs niet gepakt. Maar dat laatste had ik al verwacht.

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.c155d07d41895056e08f087fb2308d40.png

I. Eerste vier competitiewedstrijden

We waren zeer ontevreden over de voorbereiding maar het was dan toch tijd om de competitie te beginnen. We openen uit tegen Stade de Reims. De club die vorig seizoen 8'ste werd bleek een taaie ploeg want wij wisten niet het net te vinden. Ondanks best wat kansen werd er met 0-1 verloren door een goal van Daramy. De wedstrijd daarop speelden we thuis tegen AS Monaco. Wellicht dat die ploeg wat meer aanvallender speelde want we hebben deze met 5-1 gewonnen door goals van Lacazette, Assane Diao, Jeffinho, Diomandé en een eigen goal.

De derde wedstrijd was uit tegen RC Lens. Hier bleek het complete elftal een totale offday te hebben want er werd simpelweg niet goed gespeeld. Dit resulteerde dan ook in een 0-3 verlies. Tot slot spelen we thuis tegen Marseille en stonden we met 0-1 voor door Lacazette maar was het Harit die in de 92'ste minuut voor de 1-1 tekende. 

Spoiler

image.thumb.png.81c3dc764cf81c0f077d910ccd45e948.png

II. Competitiestand en loting Champions League

image.thumb.png.b37f42fcddf782e41b687102ce07f79a.png

Dit betekend dat we voor nu op een teleurstellende 11'de plek staan. We zullen gaan kijken naar onze tactiek en kijken of we iets kunnen bijschaven. Dat het beter moet is in ieder geval duidelijk. Het is nu hopen dat de spelers 100% fit raken en dat de vastigheden in het systeem terugkomen.

image.png.f5add4ac37d23ad022566457b2c671f4.png

In de voor mij nieuwe opzet van de Champions League hebben we denk ik een erg leuk aantal tegenstanders geloot.

We zullen het gaan opnemen tegen Ajax, Newcastle, Real Betis, Real Madrid, Salzburg, Young Boys, Leipzig en Barcelona.

III. 

Tot slot hebben we op de slotdag van de transfermarkt ons nog versterkt. Het gaat om de 17-jarige Noor Sverre Halseth Nypan. Ik kwam hem in het eerste seizoen al tegen en zag dat hij voor zijn leeftijd al indrukwekkende stats had. Bij eerdere navragen wilde hij absoluut niet komen. Sterker nog, hij zou naar Man City gaan maar die deal ging niet door. Toen heb ik meteen mijn kans gegrepen en voor een bedrag van €8.500.000 komt hij over van Rosenborg. Dat zijn waarde nu al door het dak schiet en hij 3 sterren current ability heeft zegt al genoeg denk ik. I think we hit gold.

Spoiler

image.thumb.png.f40d1777fa5b5dc331d706c7214ac2c8.png

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Reacties

Thanks allemaal! Ik ben ook zeer blij met Doku en ik hoop dat hij het goed gaat doen bij onze ploeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f305aebde6fc1c2570e172483d4ce258.png

I. September en de eerste Champions League wedstrijd

Goed, de maand Augustus was er één om te vergeten. Met het verlies in de supercup en 1 zege, 1 gelijkspel en 2 keer verlies in de competitiewedstrijden brak de maand September aan. Vanwege een tussenperiode besloten we om een oefenduel tegen Young Boys te spelen. Ondanks dat we weinig kansen hadden werd er met 3-0 gewonnen. Het duel daarna uit tegen Lorient bleek een taaie. Maar er werd met 0-1 gewonnen door een benutte penalty van Lacazette die zijn kansen pakt nu Dallinga niet zoveel laat zien.

image.png.be4b6287d2c9b4d471ef3751d4a8712d.png

Kort daarna spelen we onze eerste wedstrijd in de Champions League. Tegenstander is Ajax. Het blijkt een lastige pot want Ajax domineert het balbezit en tot veel kansen komen we niet. Er wordt dan ook met 0-2 verloren. Een verlies waarmee ik kan leven omdat we gewoon simpelweg niet in goede doen zijn. Vier dagen daarna wordt er gespeeld tegen Montpellier en gewonnen met 1-0 door een goal van Jeffinho.  Uit tegen Nice, wat 2de staat en 10 duels ongeslagen, verliezen we met 0-1. En tot slot spelen we tegen PSG waar we ervoor kiezen om een iets meer defensieve formatie te hanteren. Het resultaat is een 3-3 gelijkspel dankzij drie goals van Lacazette.

Spoiler

image.thumb.png.6c30b01f8d980504a4512045d84847c7.png

II. Competitiestand

image.thumb.png.b0d6c9a40d51ad8c1830463ce89d025c.png

We staan natuurlijk niet waar we willen staan maar het seizoen is nog vroeg. Dat we PSG op 3-3 houden geeft moed en hopelijk weten we aanvallend meer te creeren want voorin wil het nog niet echt vlotten. We zijn dan ook onze tactiek aan het tweaken.

III. Aankomende maand

Aankomende maand trappen we af in de CL tegen Newcastle United. Er zal gespeeld worden tegen Rennes en Nantes om vervolgens af te sluiten tegen Betis en Auxerre. Hopelijk pakken we de volle buit in de competitie.

Tags

Link naar opmerking
Deel via andere websites