Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Les Gones

Daz

Aanbevolen berichten

image.png.5d0654ea383339474e24e3ed559812e7.png

I. Speelmaand Januari

De maand Januari is aangebroken en we stromen in de 9'de ronde in bij het Franse bekertoernooi. Vorig jaar was Toulouse verrassend de winnaar en nu hoop ik een stunt te kunnen voltooien. We trappen af tegen Clermont dat onderin de ranglijst staat. Het wordt geen heel spannende pot want door goals van Lovren, Dallinga en Kadewere winnen we uiteindelijk met 3-1. 

Een week later spelen we de competitiewedstrijd tegen Havre AC een wedstrijd die erg gelijkopging. Wellicht was het onderschatting want we verliezen na Montpellier voor de tweede keer: 0-1. De volgende wedstrijd is weer voor de beker en opnieuw is het Havre. Lacazette toont zijn klasse, scoort twee keer en ook Zakharyan laat zijn talent zien bij zijn eerste wedstrijd voor Lyon. We winnen met 3-0. Tot slot het lastige uitduel tegen Rennes waar we door goals van uitblinker Adli en Cherki winnen met 2-1.

II. Speelmaand Februari

Met de maand Februari is ook de winter transfermarkt gesloten. Er worden geen aankopen meer gedaan op en twee talenten (Alvero en Lenant) vertrekken op huurbasis om daar meer ervaring op te doen. We starten met het duel tegen Marseille wat natuurlijk onze aartsrivaal is. Dit duel eindigt dankzij een penalty van Dallinga in 1-1. Wederom geen winnaar dus. En dan de volgende ronde van de beker waar we opnieuw gunstig loten, ditmaal tegen Dijon (4-0). De wedstrijd daarna laat zien dat het de maand van Dallinga is en hij scoort 3x bij de 6-3 overwinning. Ook scoort hij tegen het gelijkspel tegen Nice (1-1), we winnen met 3-2 van Metz en tot slot scoort Dallinga opnieuw 3x bij de 4-2 overwinning op Bastia.

Spoiler

image.thumb.png.d4d25d6151904a10315e5faa74056e32.png

image.png.ce7e3235ad21ba0d4789c0cd1932fbdb.png

Thijs is los. Door zijn prestaties start hij vaker in de basis en laat hij zien waarom coach Van Heusden vertrouwen in hem heeft. Met 9 goals in zijn laatste 6 wedstrijden kun je wel stellen dat hij in vorm is en zijn development komt dat ook ten goede. En als kers op de taart heeft hij zijn doel van 8 goals in één seizoen behaald.

III. De stand van zaken

Met nog 11 wedstrijden in de League 1 te gaan staan we nog steeds heerlijk op een tweede plaats met 5 punten voorsprong op de verrassende nummer drie Lorient. Met 12 punten achterstand op PSG durf ik wel te zeggen dat die strijd verloren is. Maar het was natuurlijk nooit het doel om kampioen te worden, ik was al blij met een top 7 plaats. Als we dit vast houden dan gaan we een mooi seizoen tegenmoet met oog op Champions League voetbal. Tot slot nog even de beker, want daar spelen we tegen Lille in de halve finale. En met Rennes en Saint-Etienne als andere kandidaten maken we dus ook een aardige kans op een eerste prijs in ons eerste seizoen.

image.thumb.png.cd3ac6b63450046b9e6ca3d4b77e60ba.png

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Reacties

Dank allen, ik ben ook zeer tevreden met onze jeugdige transfers. Ben ook niet iemand die vol de portemonnee trekt of maar een dozijn aan spelers binnen haalt. Daarbij wil ik nog even meegeven dat ik al stiekem hier en daar naar jeugdspelers aan het kijken ben vanuit het tweede elftal om die speelminuten te geven. ;)

bewerkt door Daz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je levert een heel klein beetje van je voorsprong in maar ik heb er alle vertrouwen in dat je de tweede plaats kan vasthouden. Ondertussen heb je ook de halve finale van de beker bereikt dus ik vind dat je nog steeds zeer goed bezig bent! Hopelijk kan je dat bekronen met een prijs, zeker nu PSG niet meer in het bekertoernooi zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.3c7697b04bc11d5ed0d63f7161a6b86c.png

I. Maart

In deze maand speelden we 4 wedstrijden. Te beginnen met RC Lens. Lang stonden we met 0-2 achter maar na wat wisselingen zijn het Dallinga en Lacazette die het team behoeden voor een nederlaag: 2-2. De wedstrijd daarop winnen we met 1-3 van Lorient door goals van Cherki, Nuamah en Adli. Tegen Toulouse weten we opnieuw niet te imponeren en wordt het door 2 goals van Dallinga 2-2. Tot slot de wedstrijd tegen Reims die wél overtuigend gewonnen wordt: 3-0 door Cherki, Dallinga en Mama Baldé.

Wat opvalt is dat het team vermoeid oogt. Sommige spelers beginnen mindere prestaties neer te zetten en ook de hoeveelheid kansen slinkt en defensief lijken we kwetsbarer. Is dit de AI die onze speelstijl doorheeft? 

II. April

Want April belooft een... bizarre maand te worden. We trappen af in de halve finale tegen Lille. Een plek naar de finale ligt op het spel dus er moet gewonnen worden. De wedstrijd gaat alle kanten op maar uiteindelijk trekken wij aan het langste eind. Dallinga scoort twee keer en invaller Jeffinho maakt de winnende. Dit betekent dat we de finale mogen spelen tegen Saint-Etienne. Leuk feitje: Dallinga heeft in onze 4 bekerduels 7 keer gescoord en is daarmee ook topscorer van het toernooi.

Maargoed, dit ging dus erg goed. De wedstrijd daarna spelen we uit tegen Nantes. Zij staan 10'de en hadden in de laatste 3 duels niet gewonnen. Dat moet wel lukken dacht ik. Ik besluit een vijftal spelers op de bank te plaatsen zodat zij kunnen rusten. Na 30 minuten scoort Nantes de 1-0 en 5 minuten later staat het 3-0. Ik besluit te wachten tot de rust en breng andere spelers direct in het team. Het mag niet baten en echt álles zit tegen. We krijgen opnieuw 3 goals om de oren en uiteindelijk gaan we onder een striemend fluitconcert met 6-0 terug naar Lyon. 6-0 tegen Nantes. Ouch.

image.png.87763f1010c89ac5e2482cd432b172da.png

Ondertussen loopt Marseille op ons in en moeten er punten gepakt worden. Thuis tegen Brest komen we niet verder dan 1-1.  Na dit duel zien we dat we op doelsaldo derde staan. Ik besluit dan ook na de wedstrijd in de kleedkamer enorm tekeer te gaan. Het duel uit tegen PSG wacht op ons en ik ga uit van een flinke oorwassing. We verliezen 1-0 en PSG wordt in eigen stadion kampioen.

Dan het laatste duel van de maand tegen Monaco. Die begonnen zeer slecht aan het seizoen maar staan inmiddels 13'de. Er móet gewonnen worden maar ook hier stellen we teleur: 2-2. Positief nieuws is dan wel dat Marseille verloor van Toulouse waardoor we met 1 punt voorsprong tweede staan.

Spoiler

image.png.dadfd57a9c6dd22da6d55ce638d16a6e.png

III. Ranglijst

image.thumb.png.968a1ffc7366d1c8bed8b45bc88b38db.png

We staan nog tweede en met drie duels te gaan hoop ik dat we dit vast kunnen houden. Hiermee dwingen we immers Champions League voetbal af. Wanneer al deze duels gespeeld zijn dan rest nog de bekerfinale tegen Saint-Etienne. Het is hoe dan ook een onvergetelijk en mooi seizoen maar het team lijkt wel op zijn laatste benen te lopen.

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Reacties

Dank allemaal! We gingen inderdaad de afgelopen twee maanden heerlijk. Dan is het toch bizar dat we opeens alles lijken weg te geven deze maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CL voetbal ga je wel halen. Tweede is dus leuk maar mocht je per ongeluk derde worden is er niets aan de hand. Ik zou dus vooral de focus op de bekerfinale leggen aangezien dat een van de weinige keren is dat je in Frankrijk een prijs kan pakken zonder last te hebben van PSG.

PS: Toch fijn om niet de enige te zijn die vandaag met 6 goals eraf is gegaan;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.ce6b734d3a6f740082dd9207fea8dfc4.png

I. De laatste competitiemaand

Beste volgers, we weten natuurlijk hoe de laatste maand écht een slechte maand was. Tijd om de rug te rechten dus. We hebben een teamgesprek gehad en met een positief effect hebben we gespeeld tegen Lille. En die werd gewonnen met 0-1 door een goal van Nuamah. Het vervolg was de wedstrijd tegen Clermont waar we weer zonder tegengoal winnen: 0-2 door Nicooooo en Dallinga. Dan de laatste wedstrijd van de competitie tegen Strasbourg. We wilden spelers niet echt sparen maar deden het toch maar voor de zekerheid. Het werd dan ook 1-1 door een goal van Cherki.

Dan de bekerfinale tegen aartsrivaal Saint Etienne. Oftewel de Derby du Rhône

image.png.eb55e28342ba940bb5c87c9352979030.png

Opstelling: Lopes, Tagliafico, Caleta-Car, Diomandé, Clinton Mata, Adli, Caqueret, Cherki, Zakharyan, Baldé, Dallinga.

In 2012 pakte Lyon voor het laatst een prijs en dit was ook de bekerfinale. Met de sterkst mogelijke opstelling stonden we aan de aftrap van een nu al memorabele wedstrijd. Niet alleen zijn beide clubs aartsrivalen maar ook was dit dé mogelijkheid voor Lyon om meteen onder nieuwe manager Van Heusden zijn eerste prijs te pakken. In het elftal zat vuur en dat resulteerde ook in direct veel grote kansen. Echter was  het vizier niet op scherp. Maar in minuut 25 was het dan zo ver. En wie anders dan Thijs Dallinga die zijn 8'ste treffer in de beker maakte. Met veel kansen maakte we kans op meer maar het zou blijven bij de 1-0 en daarmee pakken wij onze eerste prijs!

Spoiler

image.thumb.png.7cd45f8231a91f4498a10ed23aed613c.png

image.png.b0b80bbef01806fe6b55e153c9444d72.png

II. Eindstand Ligue 1

image.thumb.png.e4b5f1329e4009b3a71ec4f10d404360.png

Mede dankzij een slechte maand April zijn we op de derde plek geïndigd. Iets waar ik vooraf absoluut voor getekend zou hebben. Er zit een groot gat tussen ons en PSG maar kampioen worden is dan ook niet het doel dat we hebben. Wel hebben we meteen aan het doel voldaan van het bestuur om CL voetbal te halen, die stond geplanned voor volgend seizoen. Met wat gerichte aankopen en jeugd kunnen we hopelijk volgend seizoen ook internationaal hoge ogen gooien.

In de volgende update behandel ik onze financiële status, de statistieken van onze spelers en een vooruitzicht op het nieuwe seizoen.

Tags

Link naar opmerking
Deel via andere websites