Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Les Gones

Daz

Aanbevolen berichten

image.png.99b9e70003b896404aa8f458f4f301e1.png

Even een iets snellere update van mijn kant. Aangezien ik geen tijd heb dit weekend om te spelen heb ik net wat progressie gemaakt. Enjoy!

I. Drukke maand Oktober

Zoals gezegd spelen we deze maand vier duels. Ook hebben we ervoor gekozen om in de interlandperiode een extra wedstrijd tegen Ferencváros te spelen zodat de reserves meer ritme op kunnen doen. Allereerst de wedstrijd tegen Reims. Dit moesten we doen zonder de geblesseerde Tolisso, Lacazette en Tagliafico. Een flink gemis dus. Waar we op een nederlaag lijken te komen is daar in de 95'ste minuut een strafschop. Invaller Maitland-Miles fermt zich over deze kans en knalt raak. 1-1. 

Dan de wedstrijd tegen FC Lorient. We zijn heer en meester en nog steeds met de afwezige geblesseerde spelers weten we indruk te maken en winnen we met liefst 4-1. In het oefenduel doen we spelers ritme op en tegen Clermont, de nummer laatst van de competitie komen we niet goed voor de dag. Toch is het 2x Yacine Adli die raak prikt en zo de drie punten pakt.

Tot slot de derby tegen Marseille. Dallinga stond na 5 wedstrijden nog steeds op 0 goals en lijkt niet te presteren. Tijd voor een gesprek. Ik heb hem een flinke waarschuwing gegeven én het doel van 8 competitiedoelpunten meegegeven. Hij stemde ermee in en was het ermee eens dat het beter moest. En dat heeft effect gehad want hij wist 2x het net te vinden. Het duel eindigt in 3-3 en ook voor El Arouch was dat zijn eerste doelpunt.

image.thumb.png.fe7bcb2e15e3a898cc1540b07c245ad2.png

II. De ranglijst

image.thumb.png.1b7599d4a05dc54685214deca6c94c4d.png

Zo staan we na 10 duels op een mooie vierde plek. Een plek dat recht geeft op Champions League voetbal maar daar zijn we nog ver van verwijderd. Dat PSG stijf bovenaan staat mag geen verrassing zijn.

Extra

Dan tot slot een extra nieuwtje. Tagliafico, Tolisso en Lacazette raken weer fit wat goed nieuws is maar er was nog meer goed nieuws. Het transferbudget is namelijk omhoog gegaan door de positieve financiële situatie. Dit geeft ons meer ruimte om in de winterperiode de markt op te gaan.

image.thumb.png.f4bfdd9f8ab65cba70d432a34b3729bd.png

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix

bewerkt door Daz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.85bfeca360381116104d59c02afe7e26.png

I. November en December

Met een vierde plek en ongeslagen maand gaan we door naar de maanden november en december en bespreken deze in het kort. We openen thuis tegen FC Metz. Er is wat vaker getraind op een nieuwe formatie namelijk 4-2-3-1 met Cherki als aanvallende middenvelder achter de spits. Hij weet te scoren en ook Lacazette en El Arouch zorgen ervoor dat we met 3-0 winnen. De wedstrijden daarop tegen Rennes en Lille worden beide met 1-0 gewonnen en beide wedstrijden zijn het twee verdedigers die scoren namelijk Diomandé en Clinton Mata.

December zal voor de gekste wedstrijd tot nu toe zorgen want we beginnen de wedstrijd tegen RC Lens die op een derde plek stond waar wij op de tweede plek stonden. We stonden 1-3 voor en uiteindelijk wordt het nog 4-4. Maar het meest bizarre is wel dat vleugelspeler Jeffinho alle vier de doelpunten weet te scoren. Hij stond nog op 0 en waar dit dan ineens vandaan kwam... Met als hoogtepunt deze goal vanaf de aftrap (!)

image.gif.5116bb6db16562e209473c83ae08bcf9.gif

De man van de wedstrijd dus. De tweede wedstrijd winnen we met 4-0 van Toulouse en uit weten we met 0-2 van Monaco te winnen. Tot slot sluiten we af met een 2-0 overwinning op Nantes. Hiermee staan we op 15 duels ongeslagen in de competitie en grote man op dit moment is toch wel Cherki die op 7 goals staat. Yacine Adli laat ook zien dat hij in de basis hoort en maakt grote indruk.

image.png.1abf9ec9fbbb40a8451d33ae939f3d05.png

II. De ranglijst

Al deze wedstrijden hebben ervoor gezorgd dat we op een knappe tweede plek staan achter Paris Saint-Germain. Zo goed had ik het niet durven dromen. Kampioen worden acht ik onmogelijk gezien de grote macht van PSG maar... alles is mogelijk.

image.thumb.png.ca902ac1527ab4d3f359169eb1c1bd2d.png

III. Aankomende transferperiode en wijzigingen staf

Op organisatorisch niveau is het een en ander veranderd bij Olympique Lyon. We hebben liefst zes scouts aangenomen waarvan Henk Veldmate toch wel de bekendste is. Ook Kevin Cruickshank en Ruedi Zbinden hebben beide een groot netwerk en goede stats. Tot slot een nieuw gezicht: Vadym Komardin. Beschikt over uitstekende scoutingsstats en grote kennis van o.a. Oekraïne. Ben je op zoek naar een nieuwe scout dan zou ik zeker een van hen bekijken.

Daarnaast was ik niet tevreden over de hoofd jeugdopleiding. Deze was nieuw in dienst maar de stats waren niet goed. Tijd voor een vervanger dus en na lang zoeken heb ik een keuze kunnen maken in de vorm van Pep Boada. Hij was scout van Brest, directeur voetbalzaken bij Granada en vertolkte meerdere rollen bij FC Barcelona. Maar met zijn stats én modelprof karakter hoop ik dat ik de juiste man in huis heb gehaald om nog meer jeugdig talent te kunnen krijgen bij Lyon.

Spoiler

image.thumb.png.3bc6fff3db49bee130783dc257465e9e.png

IIII. Extra

Tot slot gaan we ook richting de winterperiode. Dat betekent dat er gekeken kan worden naar (in)directe versterkingen. Mijn ogen heb ik gericht op een extra winger, bij voorkeur op de linkerflank. Omdat ik achter Jeffinho nog een goede back-up zoek die kan groeien tot een topspeler. Deze loopt er op dit moment ook niet rond in de jeugd. Ik heb de nodige scouts gestuurd om te kijken naar jeugdig talent in o.a. Zweden, België, Frankrijk en Amerika en ben benieuwd wat we daarvan kunnen maken.

Daarnaast zal er vast getrokken worden aan enkele spelers maar ben ik afgelopen maand ook bezig geweest om veel jeugdspelers een contract te geven. Aankopen zullen zeker gedaan worden maar alles wordt zorgvuldig bedacht en we zetten zeker in op het inpassen van onze eigen jeugd.

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Reacties

Mannen, bedankt weer voor het lezen en de reacties. We doen het inderdaad prima en zeker met deze twee maanden zijn we echt sneller dan ik dacht weer richting de eerste drie in Frankrijk. Hopelijk houden we dit vol en met het spelplezier zit het wel snor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel erg lekkere reeks wedstrijden neergezet! Je kan je pijlen steeds meer richten op (minstens) de tweede plek. Halfweg is ook de eerste nog niet onmogelijk, maar aan dit tempo zal het nog wel een karweitje zijn om PSG bij én in te halen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.53013334bfbac3f4ba88d1d89e7c3bff.png

I. Lyon kijkt naar versterkingen en buitenkansjes

Met de maand Januari is het niet alleen halverwege het seizoen maar het betekent ook dat de transfermarkt geopend is. Dit betekent dat we kunnen kijken naar aanwinsten die er direct kunnen staan of spelers die zich na dit seizoen bij het team kunnen voegen. Een stuk, over de activiteiten op dit moment bij Olympique Lyon.

image.png.2af32ab34d5b9c761f025b4758b2912b.png

We staan op het moment van schrijven tweede. Veel beter dan dat we in eerste instantie gedacht hadden. Immers Lyon staat in real life stijf onderaan en met de launch van de nieuwe FM is het natuurlijk afwachten hoe je het ervanaf brengt. Het team draait goed en eigenlijk ben ik over het team meer dan tevreden. Echter vind ik de linksback en linksbuiten positie onderbezet. En met het nieuws dat we nu 17.5 miljoen euro te besteden hebben biedt dat de kans om ons te versterken willen we ook volgend seizoen een goede prestatie kunnen neerzetten.

Allereerst ben ik gaan praten met de zaakwaarnemer van Valentin Barco. Een aanvallende back van Argentijnse afkomst die ik ideaal zag plaatsnemen achter Tagliafico. Die heeft immers gezegd zijn opties te willen verkennen aan het einde van het seizoen. Met een clausule van rond de 9.000.000 en een uitstekend rapport van de scout kwam er naar voren dat hij interesse had. De contractonderhandelingen waren gevoerd en alles leek in kannen en kruiken. Het was echter de speler zelf die het te vroeg vond voor een overstap en hij heeft besloten om zijn contract te verlengen.

Ik heb het even laten liggen en ben op zoek gegaan naar een versterking voor op het middenveld/aanval. Mijn scouts kwamen aan met een aantal interessante namen. Thiago Almada van Atlanta Utd staat op de transfermarkt voor 12 miljoen maar dit is inmiddels 16 geworden. Ook Facundo Torres van Orlando City werd genoemd. Hij staat op de transferlijst voor 15 miljoen. 

Beide spelers lijken een directe versterking met een goede restwaarde maar daarvoor moet wel de portemonnee getrokken worden. We besluiten dan ook te wachten het met het bieden. Er wordt gesproken met spelers Babadi van PSV en Misehouy van Ajax. Er is interesse maar eerstgenoemde gaat naar Sevilla en Misehouy vertrekt naar Chelsea. We vinden een ander buitenkansje want Assane Diao kwam voort uit een scoutingsrapport en overlegt goede cijfers Real Betis C. Met veel interesse van andere clubs hebben we hem niet volledig kunnen scouten maar een aanbod gedaan en hij komt ons versterken na afloop van dit seizoen.

image.png.4df8f369c0745717803b3cb417d37a73.png

Dan naar de eerste grote transfer. Ik zat heel erg te twijfelen over Almada en Torrres en toen viel mijn oog op een goedkopere speler. Het is meer een #10 maar ook kan hij op de flanken spelen. 20 jaar en kwam niet aan spelen toe bij zijn huidige club Real Sociedad. Hij stond voor mij bekend als een groot talent in real life en ook in de FM 22. Ik heb het over Arsen Zakharyan en wij betalen 8.5 miljoen om hem direct in te lijven. En met de status van selectie speler is hij een ideale speler om te brengen en het 'Yacine Adli' traject te bewandelen. Hopelijk brengt het ons wat moois maar gezien zijn waarde nu al gestegen is naar 35 mil+ kan ik er in ieder geval al een stuk meer aan verdienen. Hij zal voornamelijk als back-up achter Cherki fungeren of op 10 en Cherki op links.

image.png.5f825966fa96841fb6461c3084403205.png

Ik had het net al even genoemd; Assane Diao (rechts) komt volgend seizoen over van Real Betis. Hij is een speler die linksbuiten, rechtsbuiten en in de spits kan spelen want ons veel opties biedt. Hij zal 19 jaar zijn wanneer hij bij Lyon komt en staat op moment van schrijven op 12 goals in 26 duels. Daarnaast is hij jeugd international van Jong Spanje. Daarnaast heb ik al langer een scout gestuurd naar Zweden. Dit om Momodou Sonko te bekijken. Ook hij is 18 jaar en kan op de linker- en rechterkant uit te voeten. Eigenlijk wilde ik hem er direct bij hebben achter Jeffinho maar hij gaf aan erg graag terrugverhuurd aan Häcken te willen worden. Zijn stats zien er goed uit en met 4 goals uit 11 duels (competitie, beker, Champions League) is hij het seizoen uitstekend begonnen. Hij is vastgelegd voor 3.3 miljoen euro.

Dit betekent dat we zo'n 8.5 miljoen nog in de kas hebben. We hebben eigenlijk geen noodzaak om een speler meer te kopen maar als een buitenkans zich voordoet zoals bij Sonko of Zakharyan dan kunnen we dat overwegen.

Statistieken nieuwe aanwinsten

Spoiler

image.thumb.png.120b93daeed7bc7a2526bc49317c6411.png

image.thumb.png.2a41fd07cde9e724aa62bec68be7b57c.png

image.thumb.png.1d72a9badb12b789207a0e88cff175f5.png

Tags

@ElMarcos @MNie @19CH98 @Tim Windt @Bogatyr @chrisje1993 @Mordurette @Djurovski @De Raam @Jotew @Marius @DGremlin @RoWe @KayDeManaager @keano77 @Satioz @Kyrill @xJordinosaur @glennix @John Terry 2.0

Reacties

Bedankt allemaal voor het reageren! 

@Djurovski Haha ja ik ken 'm nog als hoofdscout van Ajax. ;)

@Marius @Tim Windt Klopt, een tweede plek had ik zeker niet kunnen dromen vooraf dus we doen het echt uitstekend. 

@DGremlin Ik hoop het! Ik vind het altijd erg leuk om met jeugd te werken en dan is een goede HJO natuurlijk belangrijk.

bewerkt door Daz
Link naar opmerking
Deel via andere websites