Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #46

Bogatyr

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Chiemel:

Dit moet dan toch ook het idee zijn? Vind juist dat er te veel bekende namen tussen zitten, ook al zijn het er maar twee.

Dat is ook helemaal het idee. Alleen voorgaande edities had ik altijd wel meerdere nummers en/of artiesten die ik al kende. Nu is dat er maar één, dus ik ga lekker een rondje luisteren om mij te laten verrassen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nu al behoorlijk wat geluisterd, ik vind het niveau er niet echt beter op worden. Ik ken er aantal, lang niet allemaal. Gaat voor mij moeilijker worden om compleet stem lijstje vol te maken met wat ik echt goed/leuk vind dan moeilijk nummers moeten doorstrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb alles net een keer geluisterd. Het valt me allesbehalve mee. Ik luister de lijst altijd een aantal keer om het een beetje op me in te laten werken, maar op het eerste oog is er niks wat me echt kan bekoren. Ik weet niet of dat in deze mate eerder is voorgekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Urbeto:

Ik heb alles net een keer geluisterd. Het valt me allesbehalve mee. Ik luister de lijst altijd een aantal keer om het een beetje op me in te laten werken, maar op het eerste oog is er niks wat me echt kan bekoren. Ik weet niet of dat in deze mate eerder is voorgekomen. 

Geef mij dan de 12 en we spreken er niet meer over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kyrill:

Ik heb nu al behoorlijk wat geluisterd, ik vind het niveau er niet echt beter op worden. Ik ken er aantal, lang niet allemaal. Gaat voor mij moeilijker worden om compleet stem lijstje vol te maken met wat ik echt goed/leuk vind dan moeilijk nummers moeten doorstrepen.

Ik ga straks (normaal gezien) de nummers luisteren. 

Maar op basis van de vorige edities, is het indie pop/indie rock genre zeer dominant aanwezig en ook vaak het recept voor een goede uitslag. Dat genre kent wel zijn stereotiepen en doet het bijvoorbeeld tegenwoordig een pak minder goed dan pakweg 10-15 jaar geleden denk ik.

Het heeft weinig zin om te klagen over niveau. Niveau is ten eerste al een subjectief iets. En bij muzieksites heb ik het gevoel dat elke site wel zijn biases en stereotiepen kent, zelfs het "pretentieuze" RYM en ook Musicmeter in zekere zin. Het is gewoon wat het is. Ik heb zelf ook niet de pretentie van plots een jazzexpert, een soulexpert, een metalexpert, een hip hop expert of zelfs indie rockexpert te zijn. En dat moet ook niet. Sommige muziek gaat gewoon aan je voorbij, en dat hoeft geen probleem te zijn. Ook ik maak me schuldig aan zowat bijna elke editie "stereotiepe" shoegaze/dream pop in te sturen. En het is ook vaak waar ik de meeste kans heb om de middenmoot te halen, want doe ik dat niet dan is mijn resultaat vaak zelfs nog slechter.

Het is een stuk moeilijker om een 'jack of all trades' te zijn wanneer het komt op muziek. Ik vind stijlen en soorten gewoon zo veel diverser qua muziek, dan bijvoorbeeld bij film waar het denk ik wel mogelijk is of een stuk makkelijker is om een redelijk objectief oordeel te hebben. De filmsites zullen ook een stuk minder variëren qua rating enzovoort, dan bij muzieksites. Daarnaast is dit forum in de eerste plaats ook geen muziekforum maar een forum over football manager. Dit event is meer een soort van leuk tussendoortje en dat is goed, het is heel leuk en ik leer toch nu en dan echt wel iets leuks kennen en daarvoor doe ik het ook.

Je gaat nooit een editie hebben waarin je elk nummer leuk vindt. Wanneer dat wel gebeurt, is dat omdat iedereen dezelfde smaak heeft. En normaalgezien zijn smaken gewoon veel te divers wanneer het op muziek aankomt. Simpeler dan dat kan het echt gewoon niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch altijd genieten die uiteenzettingen van @Laki die zijn eigen eigenzinnige smaak heeft maar zelden of nooit judgemental en neerbuigend doet over de smaak van anderen.

Voor mij dit keer twee uitschieters (waaronder voornoemde hoogstwaarschijnlijk bij zit, denk zelf te weten welke), een klein handjevol nummers die okee zijn en veel bagger. Vorige editie was ik razend enthousiast, dit is weer meer wat ik gewoon ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal er vanavond eens voor gaan zitten. Heb alles al wel geluisterd. Ik heb data bekeken, research gedaan en insiders gebeld. Dat leverde interessante inzichten op. Er zitten een paar goede nummers bij, misschien soms een beetje veel van hetzelfde, het zijn enkele goede artiesten, dus het wordt lastig voor mijn liedje. Maar ik denk toch, als het even meezit, dat wij met 300 punten gewoon bovenaan gaan eindigen.

bewerkt door bas huijsmans
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een obscure artiesten zijn er dit keer in de lijst beland zeg, heerlijk. Er is maar weinig informatie over te vinden en ik heb mij elke keer laten verrassen. Het is wel moeizaam om een top 10 te maken en dit heeft dit keer niet te maken met een overvloed aan nummers in mijn straatje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites