MNie Geplaatst 25 april Share Geplaatst 25 april Uit de startblokken geschoten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 26 april Share Geplaatst 26 april Een mooie uitdaging om de Conference League te gaan winnen. En in de eigen competitie ga je ook heel lekker moet ik zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 april Share Geplaatst 26 april Een in zekere zin begrijpelijke keuze waarbij je jezelf nu wel de nodige druk oplegt. Je moet nu wel gaan presteren in de UECL, maar daar heb ik met de aangeworven nieuwkomers en de ervaring die ze meebrengen wel het volste vertrouwen in! In eigen land loopt zoals vanouds weer op wieltjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 april Share Geplaatst 26 april Persoonlijk zal ik het niet kunnen express verliezen maar begrijp het wel hoor. Fortuna in Europa dat zie je niet vaak Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 april Auteur Share Geplaatst 29 april - 98. De eerste seizoenshelft 2025-2026 - Met 15 op 15 waren we uitstekend begonnen aan het nieuwe seizoen. Bovendien verteerde onze grootste concurrenten, Shakhtar en Dinamo, de combinatie met de Europese voorrondes iets minder in de openingsmaand en waren zij op achtervolgen aangewezen. Konden we die voorsprong verder uitbreiden of waren zij in staat om dichterbij te sluipen? September zou daar al meteen voor een stuk een antwoord op kunnen geven want duels met beide concurrenten stonden immers op het programma. Beginnen deden we eerst nog met een sprankelende 3-0 overwinning op LNZ Cherkasy, onze zesde op rij ondertussen. Op het veld van Shakthar verdiende geen enkele ploeg de overwinning maar een doelpunt in minuut 20 van Roman Bezus bezorgde ons toch drie gouden punten. Op het einde van de maand was de situatie omgekeerd op het veld van Dinamo. We verdienden niet te verliezen, maar incasseerden wel een nederlaag. Tussendoor hadden we wel nog een overwinning gepakt tegen Metalist Kharkiv. In oktober wisten we met 7 op 9 ook weer een prima rapport voor te leggen. In november kregen we met Dnipro-1 en Zorya weer twee pittigere tegenstanders tegenover ons, maar toch pakten we tegen 6 op 6. Op het veld van Zeres wonnen we tussendoor met 2-5, en zodoende was de 0-0 tegen LNZ Cherkasy het lelijke eendje in de rij. Met een 2-0 tegen Vorskla sloten we tot slot de eerste seizoenshelft in eigen land af begin december. Spoiler De terugronde is dus ook al twee speeldagen ver en na 17 speeldagen hebben we de leidersplek in handen. Met 44 op 51 kunnen we een puik rapport voorleggen. We verloren slechts eenmaal, en wisten 3 van de 4 zogenaamde topduels te winnen. Dat we toch nog twee keer punten laten liggen tussendoor lijkt vooral te wijten aan een dubbel programma en het nodige roteren. Titelconcurrenten Dinamo en Shakthar zijn iets dichter geslopen maar tellen wel vier punten achterstand. We ontvangen ook beide clubs nog in eigen huis na de winterstop. Spoiler Tags & reacties Spoiler @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @ElMarcos @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @Titan @Lensherr @Nom de Guerre Bedankt voor het reageren! We leggen onszelf nu inderdaad wat druk op, maar dat bekent nog niet per sé dat we de Conference League nu meteen moeten gaan winnen natuurlijk. Toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april Je blijft goed presteren zeg. De titel lonkt alweer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april Lijkt me dat je op koers ligt voor titelprolongatie. Geenszins een sinecure met die twee zwaargewichten in de competitie, maar alleszins een haalbare kaart. De kracht van een goed collectief, n'est pas? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april Tgoh, je meteen TWEE Europese competities laten uitzakken, dan vind ik wel dat je ook mag presteren hoor! Nee, moeten tuurlijk niet, maar weet niet of je van plan bent om volgend jaar opnieuw hetzelfde te doen? Of ga je dat dan ook weer gewoon op basis van de kwaliteit van je kern op dat moment bepalen? Je steekt er in eigen land met z'n drieën bovenuit. Dinamo en Shakhtar laten je weinig ruimte voor foutjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 april Share Geplaatst 29 april In de competitie gaat het meer dan prima. Al staan de twee giganten nog dichtbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 april Auteur Share Geplaatst 30 april - 99. Conference League groepsfase 2025-2026 - Zoals vooropgesteld kwamen we dit seizoen in Europees verband uit in de Conference League. En niet met het doel een meeloper te zijn. Nee, we hadden weldegelijk de ambitie om een mooi parcours af te leggen. We hadden immers niet voor niets de vetpotten van de Champions League doelbewust links laten liggen. De loting voor de groepsfase daarentegen had op het eerste zicht eenvoudiger gekund, maar daar was nu eenmaal niets aan te veranderen. Zo was onze eerste opdracht er één tegen het Duitse VfL Wolfsburg, wellicht zelfs een kandidaat voor de eindzege. We bleven dan ook bescheiden in onze ambities voor deze wedstrijd, tot ze daadwerkelijk voor de deur stond. Dan was de goesting plots toch aanwezig om er iets moois van te maken. En dat deden we ook. We speelden niet alleen een puike partij. Dankzij doelpunten van Buletsa en Shved, op strafschop, boekten we zelfs een onverwachte maar zeer prestigieuze zege. Vervolgens trokken we naar Bern, om het plaatselijke Young Boys partij te geven. Vooraf was het lastig om in te schatten wat ons daar zou te wachten staan maar doelpunten van Buletsa en Yarmolenko bezorgden ons een nieuwe driepunter. Een verplaatsing naar het Roemeense Craiova leek dan eenvoudiger op papier, maar bleek in de praktijk misschien wel de moeilijkste partij tot dan toe. Toen mochten we opnieuw drie punten bij schrijven. Onze volgende tegenstander, Slavia Praag, kende we nog uit de voorronde van de Champions League vorig seizoen. Toen hadden we het lastig op verplaatsing. Ditmaal allerminst. Dankzij Tverdokhlib en Yarmolenko boekten we alweer een overwinning. Zo hadden we nog steeds het maximum van de punten met nog twee thuiswedstrijden op het programma. Twee matchen waarvan we vooraf ook dachten het meeste kans te maken om te winnen maar dat draaide niet helemaal uit zoals verwacht. Fortuna maakt het ons best moeilijk, en uiteindelijk stapten we met 3-3 van het veld na een ware spektakelpartij. Tegen het Sloveense Maribor wonnen we tot slot nipt met 2-1. Spoiler Met 16 op 18 konden we uiteindelijk een zeer geslaagd eindrapport voorleggen. Tornooifavoriet Brighton maakte haar rol helemaal waar en slaagde erin om het maximum van de punten te behalen, mét ook nog eens een indrukwekkend doelsaldo. Zelf pakten we de derde plaats in het eindklassement waardoor we de tussenronde mogen overslaan. Een onmiskenbaar voordeel want nu moeten we pas in maart terug aan de bak, en moeten we geen wedstrijden gaan spelen zonder competitieritme. Spoiler Ook onze landgenoten deden het trouwens prima. Shakhtar en Dnipro-1 stoten ook door, zij het naar de tussenronde. Enkel Dinamo Kiev kwam te kort en wist slechts 4 punten bij mekaar te sprokkelen. Te weinig om door te stoten. Tags & reacties Spoiler @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @ElMarcos @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @Titan @Lensherr @Nom de Guerre Bedankt voor alle reacties! In de competitie heb ik in ieder geval liever zelf mijn lot in handen dan te moeten achtervolgen. En ergens is het ook wel fijn dat de kloof nog niet te groot is. Zo blijft het tenminste wat spannend. Europees had ik vorig seizoen eigenlijk al graag uitgekomen in de Conference League, maar toen moesten we maar 1 voorronde afwerken voor de CL. Dit seizoen was er misschien wel de enige kans om ons te laten "uitzakken" en die heb ik dan maar meteen gegrepen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 1 mei Share Geplaatst 1 mei Door in Europa met goede uitslagen is gewoon heel erg lekker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 mei Share Geplaatst 1 mei Zeer goede Europese campagne. Benieuwd wie de volgende tegenstander is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 mei Auteur Share Geplaatst 2 mei - 100. Honderd - Update nummer 100 weeral, en die wil je natuurlijk liefst van al laten samen vallen met één of andere mijlpaal. Sportief is dat momenteel echter jammer genoeg niet mogelijk. Of ik had moeten wachten tot het Conference League avontuur met mijn huidige club Kryvbas was afgelopen, en dat we het liefst van al dan ook nog eens tot de finale geschopt hadden. Aangezien ik momenteel echter in-game ongeveer gelijk geloop met de novelle is dat onmogelijk. Om nog maar te zwijgen over eventuele kansen op een finale. De ene dag geloof ik in een heuse stunt, de andere dag denk ik dat we geen schijn van kans hebben. Gelukkig is er wel een andere mijlpaal, en dat is dat deze novelle net verkozen is om een maand lang in de schijnwerpers te staan. Dank aan alle stemmers overigens! Voor deze update neem ik jullie dan ook graag even mee in mijn eigen spelbeleving. Dat is immers iets wat ik voor mezelf als objectief had gesteld toen ik dit verhaal begon, maar om één of andere reden blijven de updates toch vooral focussen op de sportieve resultaten. Zelf speel ik FM op vaste momenten, namelijk tijdens TV-avond (ergens tussen 20 en 23u) in de sofa met vrouwlief aan mijn zijde. Dat is een beetje een vast stramien op 5 à 6 dagen per week. Zaterdagavond valt er traditioneel nogal eens tussenuit vanwege sociale bezigheden, en hier of daar zal er ook wel eens een avondje zijn dat ik de laptop niet aanzwengel. (En in de zomerperiode kan het zeker afwijken.) Mijn volle aandacht gaat trouwens ook meestal niet alleen op het rammen op de spatiebalk. Zoals gezegd staat de TV immers ook aan, en regelmatig heb ik ook nog een derde scherm aanstaan om één of andere sportwedstrijd mee te pikken. In-game ben ik naar mijn gevoel trouwens eerder een trage speler. Soms lukt het me om 6 wedstrijdjes op een avond af te werken, andere keren geraak ik niet verder dan 3 dagen in-game speeltijd tijdens een mercato. Het spelen van FM is voor mij onlosmakelijk verbonden aan het schrijven van een novelle. Aangezien het een beetje een gewoonte is geworden om het niet heel lang meer vol te houden bij 1 club, heb ik besloten om dit jaar al mijn avonturen te bundelen in 1 novelle. Zo passeerden er tot op heden al 3 clubs de revue. Bij de release van een nieuwe FM heb ik meestal al minstens wekenlang op voorhand bepaald bij welke club ik zou starten. Dit jaar was dat niet het geval. De keuze voor Adana Demirspor werd zelfs pas gemaakt toen ik FM24 voor het eerst had opgestart en merkte dat ene Mario Balotelli tegenwoordig in Turkije actief is. Super Mario was uiteindelijk twee seizoenen lang een bevoorrechte getuige van het succes bij Adana. Jammer genoeg was hij er niet meer bij toen de Champions League werd veroverd in het derde seizoen. Het succes kwam eigenlijk iets te snel en dat wijt ik vooral aan de financiële middelen die al gauw de hoogte waren ingeschoten. De uitdaging was daardoor al snel verdwenen en bij mijn zoektocht naar een nieuwe club keek ik even rond of er geen opvallende prestaties waren in de echte wereld. Zo probeerde ik in het verleden al de successen van Union Saint-Giloise en Union Berlin na te bootsen. Ditmaal viel de keuze op Girona. Aanvankelijk leek er wel enige uitdaging te zijn op lange termijn aangezien de kleine Catalaanse club niet opgewassen was tegen het grote geld. De uitstekende jeugdopleiding bood dan weer wel meer kans op spelplezier op lange termijn. Maar toen de Champions League veroverd werd in het opnieuw derde seizoen zat de uitdaging er ook hier op. En zo zijn we aanbeland bij FC Kryvbas. Aanvankelijk had ik geen enkele intentie om een game te starten in Oekraïne maar mijn oog viel er plots op toen ik een nieuwe game wilde aanmaken. Het risico om de Champions League te winnen in het derde seizoen is in ieder geval niet aanwezig. Maar zou het niet leuk zijn om een andere Europese trofee te veroveren dit seizoen? Kwestie van toch een rode draad te houden doorheen de verschillende saves? Maar het is een andere zaak of dat überhaupt haalbaar is? Als spoiler, en om toch een beetje bij de prestaties van de huidige club te blijven, zie hierbij alvast onze volgende Europese tegenstander: Spoiler Volgende keer bekijken we weer gewoon verder hoe het nog loopt in Oekraïne! Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @ElMarcos @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Titan @Lensherr @Nom de Guerre Bedankt voor alle reacties! Even iets anders tussendoor, maar de volgende tegenstander in Europa geef ik alvast ook mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Eerst Boavista maar eens verslaan dan. Op naar een Europese prijs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 2 mei Share Geplaatst 2 mei Nogmaals gefeliciteerd met de verkiezing. Succes tegen Boavista, al lijkt dat alleszins een haalbare kaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Een mooie update hoor. Van zulke updates kan ik ook gewoon genieten. En Boavista is een haalbare kaart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Een mooie update en een dik verdiende uitverkiezing voor IDS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Gefeliciteerd Marius, dik verdiend natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Een 100e update verdient zeker een momentje om stil bij de IDS te staan. Congratz! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 3 mei Share Geplaatst 3 mei Goed gemikt met die 100e update op de IDS Gefeliciteerd met de winst en nu fijn Boavista verslaan! Davay Kryvbas! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 mei Share Geplaatst 5 mei Leuke update hoe jij het wil spelen. Pittige loting met perspectief Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Lekker bezig in Oekraïne, chef! Proficiat met de IDS en de 100ste update, zijn toch beide wel flinke mijlpalen in een novelle. In die laatste herken ik ook zeker delen van mijzelf. Denk ook dat je er goed aan hebt gedaan om de verhalen te bundelen, blijft leuk om jouw verrichtingen in FM te volgen. Succes tegen Boavista! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 mei Auteur Share Geplaatst 6 mei - 101. Winterstop 2026 - Na onze laatste groepswedstrijd in de Conference League moesten we goed twee en een halve maand overbruggen alvorens we opnieuw een wedstrijd met inzet zouden spelen. Op de laatste dag van februari stond immers onze eerstvolgende competitiewedstrijd gepland. Die tijd werd natuurlijk deels overbrugd door het nodige speur- en puzzelwerk naar nieuw bloed voor onze spelerskern. Zowat elke speler die een rechtstreeks of toekomstige kwaliteitsinjectie zou kunnen betekenen werd zonder pardon een voorstel voorgeschoteld. Op deze manier mochten we al vier nieuwe spelers verwelkomen. Drie daarvan mogen we pas komende zomer verwelkomen, en zal ik dan ook pas ten gepaste tijd voorstellen. Eén speler voegde zich wel meteen bij de selectie. Dat was niet helemaal bewust, want ik had er eigenlijk schromelijk over gekeken dat zijn contract meteen afliep, en niet pas over 6 maanden. Vladen Yurchenko (31) zorgt voor een extra optie op het middenveld, waar het nooit kwaad kan om over genoeg back-up plannen te beschikken. Hij komt over van reeksgenoot Metallist 1925 Kharkiv en zou qua niveau zeker zijn mannetje moeten kunnen staan in onze selectie. Spoiler We speelden ook twee oefenpartijtjes om warm te draaien voor de herstart van de competitie, en die werden natuurlijk ook beide winnend afgesloten. Alvorens Europees opnieuw te mogen aantreden, tegen het Portugese Boavista zoals jullie al weten, spelen we eerst twee wedstrijden in eigen land. Spoiler De tussenronde in de Conference League mochten we overslaan. Onze landgenoten van Shakhtar en Dnipro-1 moesten wel aantreden en slaagden er allebei in om door te stoten. Daarin vielen trouwens wel enkele verrassingen te noteren. Zo gingen Olympiakos en Antwerp eruit tegen een underdog. Ook voor Fortuna is het Europees avontuur afgelopen. Spoiler Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @ElMarcos @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Titan @Lensherr @Nom de Guerre @De Raam Bedankt voor het reageren allemaal! Even de winterstop overbruggen met deze update. Vanaf morgen terug meer actie en resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 mei Share Geplaatst 6 mei Lekker om die tussenronde te mogen overslaan. Scheelt weer twee wedstrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 mei Auteur Share Geplaatst 7 mei - 102. Can we go all the way? - Jullie zitten natuurlijk vooral vol ongeduld te wachten op het verdere verloop van ons Europees avontuur. Het plan was eigenlijk om meteen het ganse verdere avontuur in één update te verwerken maar het is toch veel spannender als we het in stukjes doen, nee? Boavista was de tegenstander bij de laatste zestien. Een Portugese tegenstander was best pittig als je weet dat we even goed een LASK of Servette hadden kunnen loten. Boavista was langs de andere kant ook geen hoogvlieger in Europa natuurlijk. Toch hadden we het in de heenwedstrijd niet onder de markt. Dat we met het kleinste verschil gingen winnen in Portugal had dan ook eerder met geluk dan kunde te maken. Spoiler De return moesten we dan toch makkelijker naar onze hand kunnen zetten, nee? In eigen huis gingen het inderdaad vlotter, maar toch lieten de Portugezen zich niet helemaal van de mat spelen. In de tweede helft kwamen ze zelfs terug van een 2-0 achterstand die ze in de eerste helft hadden opgelopen, maar in het slot pakten we toch nog een nieuwe overwinning. Spoiler We zaten bij de laatste acht maar dat was naar mijn gevoel nog niet voldoende om het Europees avontuur helemaal geslaagd te noemen. Tijdens de open loting die daarop volgde stond het geluk echter niet aan onze zijde. Met tornooifavoriet Brighton kregen we de zwaarst mogelijke loting voorgeschoteld. In de vorige ronde hadden zij onze landgenoten van Dnipro-1 nog met onder meer een 1-6 bolwassing terug naar af gestuurd. Shakhtar ging wel door. Spoiler Op het veld van Brighton besloot ik wel gewoon vast te houden aan onze gebruikelijke formatie. Ons gaan ingraven of de bus gaan parkeren, zou immers geen enkele zin hebben. Integendeel, liefst van al moesten we ook doelpunten gaan maken ook en het verschil zo klein mogelijk houden. Uiteindelijk lukte dat ook wonderwel, al was er wel het nodige geluk mee gemoeid. Zo werden er drie doelpunten van de thuisclub afgekeurd. Bovendien blunderde ook hun verdediging waardoor we zelfs op voorsprong waren gekomen na bijna een half uur spelen. Die voorsprong leken we ook lang te kunnen consolideren, tot Mitoma er een kwartier voor het einde na een razendsnelle tegenaanval toch 1-1 van wist te maken. Erop en erover zou je dan denken, maar het tegendeel bleek waar. In blessuretijd trapte nieuwkomer Yurchenko een vrije trap vanop dik 30 meter staalhard op de paal, waarna de opgerukte Poniedielnik de 1-2 simpel kon binnen tikken. Spoiler Maar er is natuurlijk ook nog een return. Of mogen we al beginnen dromen? Tags & reacties Spoiler @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @ElMarcos @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Titan @Lensherr @Nom de Guerre @De Raam Bedankt voor het reageren! De loting in Europa leek aanvankelijk roet in het eten te gooien, maar misschien zijn we nu toch wel op weg naar een stunt van jewelste. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten