Marius Geplaatst 27 februari Auteur Share Geplaatst 27 februari - 71. The Academy, the class of 2026 - Eind maart was het weer tijd voor de jaarlijkse jeugdinstroom. Als opleidingsclub met enkele jongens die zich momenteel stormachtig ontwikkelen was dit natuurlijk weer iets om naar uit te kijken. Zouden we opnieuw te maken krijgen met een gouden generatie? Of zouden we het ditmaal met wat minder moeten stellen? Spoiler Gelukkig werd het dat eerste! De intake werd immers beschreven als een uitzonderlijke generatie. Zo mogen we zowel twee elite talenten als twee toptalenten verwelkomen. Daarnaast zijn er nog eens vier spelers die het potentieel hebben om uit te groeien tot basisspeler. Voor het gemak beperk ik mezelf even tot de vier grootste talenten om eruit te lichten. De eerste, Batata, is amper 15 jaar oud en staat mijlenver op zijn doorsnee leeftijdsgenoten. Met Yeto en Gusó als voorgangers is hij niet de eerste centrale verdediger die op deze manier komt binnenlopen, maar hij kan eventueel ook als verdedigende middenvelder of rechtsback uit de voeten. Hij heeft trouwens de Braziliaanse nationaliteit, maar ik vermoed dat hij met de loop der tijd ook wel over de Spaanse nationaliteit zal gaan beschikken. Spoiler Oscar Pastells vertoont een aantal gelijkenissen: dezelfde leeftijd en dezelfde positie. Technisch nog net iets minder ontwikkeld, maar wel een rasechte winnaar. Hadden we dan niet liever een andere positie zo goed bedeeld gezien? Daar valt wat voor te zeggen, maar Daley Blind verdwijnt op termijn ook centraal achterin, dus er is zeker ruimte om op te vullen. Spoiler De volgende in de rij, Isidre Alena (15), kan centraal op het middenveld uit de voeten. Ook hij is al opvallend goed ontwikkeld voor zijn leeftijd. En dat zal nodig zijn ook om door te breken want dit blijft toch één van de sleutelposities op het veld. Met zijn profiel zie ik echter zeker mogelijkheden, ook al in een nabije toekomst. Spoiler Miquel Angel Cornella, ook 15, sluit de rij. Hij staat het minst ver in zijn ontwikkeling maar is in potentie meer dan een toekomstige basisspeler. Om daar te geraken verwacht ik wel dat hij de nodige begeleiding en speelminuten zal moeten krijgen. In de eerste plaats verwacht ik dat we hem buiten onze club ervaring zullen laten opdoen. Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes Bedankt voor alle reacties! We maken onze naam als club met een uitstekende jeugdwerking weer waar ondertussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Wat een talent zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 februari Share Geplaatst 27 februari Toffe spelertjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Dat zijn wel leuke spelers zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Daar moet je in de toekomst wel iets mee kunnen doen lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Mooie talenten hoor. Batata is misschien wel de grootste, maar het is lastig te zeggen waar zijn echte kracht ligt. Vooral een eerste aanname van 7 vind ik persoonlijk meh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 februari Share Geplaatst 28 februari Lekker om Madrid te verslaan, zeker op pingels! Updates over talenten vind ik het leukst dus dan zit je bij mij altijd goed. Vooral die eerste drie zijn interessant. Overigens helemaal eens over Cornella, daar zou ik ook niet al te veel energie in stoppen. Ben je ook bezig met mentoring? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 maart Share Geplaatst 1 maart Leuke talenten hoor daar ga je zeker plezier aan beleven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart - 71. Op het scherp van de snee - Het tempo van updates is jammer genoeg een beetje naar beneden gegaan, en dat omdat ik afgelopen tijd ook wat minder aan spelen ben toegekomen dan ik zou willen. Mede daarom kies ik ook even voor een andere opzet. De competitie verdeel ik meestal over drie updates: de eerste maand tot het einde van de zomermercato, de rest van de eerste competitiehelft, en dan tot slot de tweede competitiehelft. Omdat ik wat minder aan spelen ben toegekomen en de tweede competitiehelft nog niet volledig heb afgewerkt, zal ik de tweede competitiehelft toch over twee updates verdelen. En ook gewoon omdat het razend spannend is. Eind december was de situatie als volgt: Real was de koploper met twee punten voorsprong op Girona. Barcelona volgde nog eens twee punten verder. In januari zouden we beide clubs al opnieuw ontmoeten. Eerst mochten we op speeldag 20 op bezoek bij Mallorca. We wonnen, Real ook en dus bleef de kloof even groot. Barcelona verloor daarentegen van Atlético en moest de rol al een beetje lossen. In de topper tegen Real was de hoofdrol weggelegd voor Greenwood. Hij zorgde voor het enige doelpunt en bezorgde ons de leidersplaats! Een speeldag later waren we die echter al opnieuw kwijt want Barcelona hield ons op een 3-3 gelijkspel. Artem Dovbyk scoorde een hattrick en leek ons met zijn derde in minuut 86 de drie punten te bezorgen maar in minuut 90+3 kregen we alsnog een domper te verwerken. Vervolgens wonnen we van Sociedad en Betis maar die derde topclub van het land, Atlético, hield ons op een 2-2 gelijkspel. We hadden het geluk dat Real onderweg ook een keer niet verder kwam dan een gelijkspel tegen Getafe. Las Palmas, Almeria, Valencia, Celta en Cadiz werden vervolgens wel allemaal aan de zegekar gebonden. Toch waren die vijf overwinningen op rij niet genoeg om over Real te springen. Begin april kregen we dan toch een kansje om dat wel te doen. Op speeldag 31 troffen we Getafe terwijl Real tegelijkertijd Sevilla trof. Was het door het scoreverloop in de andere partij dat we zelf zenuwachtig werden? Wie zal het zeggen maar na 90 minuten stonden we zowaar 4-3 in het krijt bij de laagvlieger en leken we zelfs op weg om averij op te lopen in de titelstrijd. In minuut 90+7 (!) was het onze doelman Klaesson, die mee opgerukt was bij een stilstaande fase, die de bal in een schermutseling bij Jhon Solis kreeg en zo stond het alsnog 4-4. En Real? Die hielden het zelf op 4-4 bij Sevilla. Je kan het zo gek niet bedenken. Spoiler Tijdens de volgende twee speeldagen kregen we dan weer geen doelpunt meer tegen. Osasuna kreeg er vijf om de oren, Sporting Gijon kon de schade tot drie goals beperken. Real liet ondertussen ook geen punten meer liggen. Spoiler Na 33 speeldagen blijft het verschil met de koploper op die manier beperkt tot amper één punt. Real laat immers ontzettend weinig liggen. In theorie is ook Barcelona nog niet uitgeteld voor de titel in La Liga maar ik hou er eerlijk gezegd geen rekening meer mee. Toch kunnen de Catalanen nog een hoofdrol spelen in de titelstrijd want ze ontmoeten hun aartsrivaal nog op speeldag 35. Op de laatste speeldag speelt Real ook nog tegen stadsgenoot Atlético. Ons programma lijkt net iets eenvoudiger te ogen, al nemen we het ook nog op tegen het altijd lastige Villarreal en Athletic dat ook in de subtop meedraait. Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes Bedankt voor het reageren allemaal! Durven jullie een gokje zetten op welke club het zal halen? @De Raam Focussen op mentoring zou ik het zeker niet durven noemen. Ik zal wel eens een mentor aanstellen voor een jonge speler, maar het is niet zo dat ik ga zitten afwegen op voorhand of de persoonlijkheden wel bij mekaar passen enz. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Real die nog op bezoek gaan bij Barcelona en bezoek krijgen van de stadsgenoten van Atletico; die hebben het dus aanzienlijk zwaarder getroffen dan jij Laten we hopen dat ze nog wat steekjes laten vallen en je de koppositie nog kan gaan afsnoepen! In het onderlinge treffen heb je ze in ieder geval alvast een behoorlijke loef afgestoken. Ik gok op een compleet ineenstorting van Real en een uiteindelijk afgetekend kampioenschap van Girona Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Dit gaat een bijzonder spannende titelstrijd worden nog zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Pfoe wat een spanning. Verwacht wel dat je toch met de titel gaat lopen door het gunstigere speelschema. Kun je je keeper mee naar voren sturen ja? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Wel echt knotsgekke wedstrijden de afgelopen periode. Moet fijn zijn om te zien dat de aanvallende impulsen van je doelman in het absolute slot van de wedstrijd op Getafe je een verdiend puntje opleverden. Want ook al pakte Real zelf maar een puntje, je blijft toch best zo kort mogelijk achtervolgen! Denk dat je Barcelona inderdaad wel mag schrappen, achterom hoef je aldus niet meer te kijken. Qua tegenstander slijkt jouw speelschema wat gunstiger, de twee moeilijkere ploegen tref je ook nog eens in eigen huis. Real speelt wel nog 3 keer in het eigen Bernabéu, maar moet ook nog naar Barça.. Ik durf me in ieder geval aan geen voorspelling te wagen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Dit belooft nog een erg spannend slot van de competitie te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart Een spannend einde van de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeffrey koole Geplaatst 4 maart Share Geplaatst 4 maart je maakt het wel heel spannend hoor en altijd lekker zo'n keeper die meegaat en belangrijk is ben benieuwd hoe dit gaat aflopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart - 72. Champions League 2025-2026, deel III - Met onze plek in de top-8 waren we vrijgesteld van de tussenronde in het kampioenenbal. We konden dus achterover leunen terwijl zestien andere clubs wel vol aan de bak mochten, waaronder onze landgenoten uit Madrid en Barcelona. Groot was de verrassing toen we beide clubs zagen uitgeschakeld worden. Real had het niet getroffen met de loting, en dus was een verlies tegen Liverpool nog te kaderen. Het verklaart wel voor een stukje waarom ze zo weinig punten laten liggen in La Liga, zoals jullie ondertussen al weten. Voor Barcelona was het eerder een gênante vertoning. Spoiler Op naar de loting dan en met een status als reekshoofd hoopten we vooral kleppers als Liverpool en Bayern te vermijden. Dat lukte! Met Aston Villa kregen we echter wel één van de revelaties van het huidige seizoen tegenover ons. De top-8 werd immers slechts op een haar na gemist door de mannen uit Birmingham. Tegen Celtic in de tussenronde was er daarentegen maar weinig overschot. In Villa Park kwamen we tot twee keer toe op voorsprong maar moesten we uiteindelijk toch afdruipen met een nederlaag. In eigen huis liepen we gevleid uit tot 3-0 maar konden de bezoekers alsnog twee keer tegenscore in de laatste 10 minuten. Onverdiend was het niet. Uiteindelijk moesten strafschoppen soelaas brengen en daarin toonde onze doelman Kristoffer Klaesson nog maar eens zijn klasse. Spoiler Over revelaties gesproken. In de kwartfinale kwamen we tegenover FC Porto te staan. Aangezien zij Manchester City wisten te wippen mochten zij ondertussen misschien wel dé revelatie genoemd worden. Maar dat was buiten Girona gerekend. Op bezoek in Portugal wonnen we de heenwedstrijd met het kleinste verschil dankzij een doelpunt van Mason Greenwood. In de return wonnen we freewheelend met 2-0. De enige domper was een blessure bij onze keeper, die zijn polsbanden scheurde, waardoor we hem missen in de beslissende fase van het seizoen. De vraag is of hij nog een keer onder de lat verschijnt dit seizoen. Spoiler Met Arsenal als tegenstander in de halve finale mochten we vervolgens ook niet klagen. Op verplaatsing timmerden we een oninneembaar fort in mekaar. Tijdens de return in eigen huis wierp Ivan Martin Villar, die Mason Greenwood - die er ook al voor een paar weken uitligt - verving, zich op als matchwinnaar door het enige doelpunt te scoren. Op naar de finale! Spoiler Op 30 mei trekken we naar Oostenrijk om Chelsea partij te geven. De hamvraag is daarbij vooral of we tegen dan Kristoffer Klaesson en Mason Greenwood kunnen recupereren. Toch wel twee sleutelspelers binnen onze ploeg. Spoiler Tags & reacties Spoiler @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Tim Windt @ElMarcos @Kyrill @JoonsterkeBE @MarcFM1 @Fantasy @Boyzone @jeffrey koole @Cervantes Bedankt voor alle reacties! Er komt dus ook nog een deel vier rond de CL dit seizoen Wat denken jullie? Maken we kans tegen Chelsea? En voor diegene die mij ondertussen al kennen ... Wat nadien? Stel dat we de finale winnen? Zodra de CL binnen is durft de motivatie bij mij ook wel eens smelten als sneeuw voor de zon. Ditmaal was ik me echter al zo erg aan het focussen op de jeugdwerking dat ik er nog geen rekening mee hield. Maar als de finale plots in onze richting kantelt zou het toch wel eens kunnen beginnen kriebelen om weer ergens anders aan de slag te gaan. Mocht ik dan een andere oorden willen opzoeken, hebben jullie soms suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Chelsea verslaan en dan een club in een wat kleinere competitie laten stunten. Schotland, Oostenrijk, Zwitserland, zo’n soort land. Maar eerst die CL eens zien bij te schrijven. Dan zien we wel weer verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Wat een CL avontuur heb je nu al gespeeld. Stiekem vermoed ik dat je gaat winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Pfoe dit gaat een heerlijke nieuwe update worden waarbij de prijzen gepakt gaan worden. Dat kan toch niet anders, anders maar collectief huilen. Maar kan mij het niet voorstellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Gaat echt super goed. Succes in de CL finale alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Toch wel in een zeer mooie en rechte lijn richting de finale van de Champions League. Maar goed ook, want je was de enige Spaanse ploeg die actief was in de kwartfinale en later. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 5 maart Share Geplaatst 5 maart Gekke remontada van Chelsea tegen PSG in de kwartfinale Ze mogen je coëfficiëntgewijs bedanken in Madrid en Barcelona dat je de Spaanse eer in de UCL hoog houdt! Good Luck tegen Chelsea! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Deze ga je gewoon pakkem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 maart Share Geplaatst 6 maart Het is een spectaculaire game geworden sinds de laatste keer dat ik een update las en/of reageerde, wat was ten tijde van je avontuur in Turkije. Je clubkeuzes blijven altijd interessant en het blijft een plezier om te lezen hoe je een outsider (in het geval van Girona zelfs verre van een outsider) opbouwt en naar successen loodst. Wat betreft de finale: je hebt de nul gehouden tegen Arsenal, dan moet het team in staat zijn dit ook te laten zien tegen hun stadsgenoot. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten