Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.cb261d649bdaac6629ec1db1e551f4da.png

- 22. Voorbereiding 2025-2026 -

In tegenstelling tot de twee voorbije jaren konden we genieten van een wat rustigere voorbereiding. Tegen dat de eerste trainingen goed en wel begonnen waren en de eerste oefenpartijtjes moesten afgewerkt worden was de spelerskern al voor goed 90% compleet. Een groot contrast met twee seizoenen geleden toen het tot midden september nog een komen en gaan was van spelers. Bovendien dienden we ook geen Europese voorrondes af te werken waardoor we er alleen maar voor moesten zorgen dat we wedstrijdfit zouden geraken voor de Turkse competitiestart.

Voor de positie van een extra aanvaller en/of (aanvallende) middenvelder hielden we wel nog onze ogen open en dus passeerden er ook nog een testspeler of twee. Niet dat dit heel veel weerslag had op de resultaten. Die waren niet slecht, maar ook niet spectaculair. We speelden tenslotte met een nieuw middenveld en onze 6 nieuwkomers wilden we natuurlijk ook uitgebreid aan het werk zien. Dan moet je ook wel wat experimenteren.

In de strijd om de Super Cup lieten onze supporters zich ook zien.

image.png.618c0491f6349100d773cb1dc6cbf4f6.png

Zo hielden twee Engelse clubs uit de Championship ons op 2-2 en verloren we de finale van een zelf georganiseerd voorbereidingstornooitje na het nemen van strafschoppen tegen de Saudische club van Mané, Gnabry, Laporte en Fofana. De 'galawedstrijd' tegen Augsburg werd wel gewonnen, waarna we de eerste echte test, tegen Galatasaray om de Super Cup, ook wisten te winnen. In een zeer vermakelijke wedstrijd opende Batshuyai zijn rekening voor onze club meteen in zijn eerste officiële wedstrijd. Aydogan trapte ons in blessuretijd helemaal naar de hemel.

Spoiler

image.thumb.png.997bb9a17b34687195cc812219de693d.png

Amper een week later mogen we de competitie openen tegen datzelfde Galatasaray. De Süper Lig telt dit seizoen opnieuw een club minder dan vorig jaar. We starten dit jaar met 18 clubs en dat zijn er dus twee minder dan twee jaar geleden waarmee de inkrimping voltooid is. We komen immers van 20 clubs twee jaar geleden. Er zullen dit seizoen ook maar drie degradanten zijn in plaats van vier de voorbije jaren.

Nieuw dit seizoen zijn de promovendi Kasimpasa (terug na één jaar afwezigheid), Kocaelispor en Sanliurfaspor. Zij vervangen Eyüpsor, Göztepe, Bandirmaspor en Caykur Rizespor. Verwacht wordt dat Galatasaray de belangrijkste titelkandidaat is. Fenerbahce en Trabzonspor worden als grootste uitdagers gezien. Zelf worden we als vijfde ingeschat, iets te laag naar mijn mening na onze twee opeenvolgende titels. Zelf wil ik immers dat we ons opnieuw kunnen mengen in het titeldebat, terwijl het bestuur al tevreden zou zijn met Europa League voetbal, oftwel een vierde plaats.

Bring it on!

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos

@neva @broabander

@Kyrill @Daz

Bedankt voor alle reacties!

Fijn dat de transfers zo gesmaakt worden! Of we er sterker op geworden zijn moet nog blijken. Wat ik zelf misschien wat onderschat heb is dat ons centrale middenveld volledig herschikt is. Hopelijk komt dat goed nu we wat automatismen hebben kunnen inoefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.44663849166d488136ee170b67f46c38.png

- 23. De seizoensstart 2025-2026 - 

Bij aanvang van seizoen 3 is het misschien ook tijd om eens stil te staan bij mijn eigen carrière. Begin vorig seizoen kreeg ik al de kans om bij te tekenen tot midden 2027, en dat deed ik dan ook. Vooral in de wetenschap dat het makkelijker is voor mij om onder die overeenkomst onderuit te geraken dan een nieuw contract te verdienen. Of ik écht zit te wachten op een jarenlange carrière bij Adana kan ik nu eerlijk gezegd nog niet zeggen. 

De vraag is vooral of de uitdaging groot genoeg zal blijven. In eigen land voel ik immers dat we als een komeet naar de top zijn geschoten, en het misschien niet eens zo heel moeilijk zal zijn om daar ook te blijven. Waar moeten we dan naartoe werken? Zijn de 7 titels van Trabzon dan bijvoorbeeld een mikpunt nu we er zelf al 2 op zak hebben? Of ligt de uitdaging in Europa? Maar is die kloof niet heel erg groot? Wie zal het zeggen?! Ik bekijk het momenteel van seizoen tot seizoen.

Het nieuwe seizoen trapten we op gang op het veld van Galatasaray. Een week eerder klopten we ze nog in de strijd om de Super Cup, en ook nu kwamen we op voorsprong. Emre Mor slalomde een paar man voorbij en prikte hem dan ook nog eens heerlijk binnen. Euforie ten top maar die verdween al snel als sneeuw voor de zon toen in de tweede helft zowel Batshuya als diezelfde Emre Mor tegen een rode kaart aanliepen. Met 9 man was er geen houden meer aan en slikten we nog twee doelpunten. Meteen goed voor onze eerste nederlaag in een competitiewedstrijd na 2 jaar. 

Herpakken deden we ons nadien gelukkig wel met een 5-2 zege tegen Kasimpa dankzij hattrickheld Lamkel Zé en een 3-4 winst op het veld van Istanbulspor, ditmaal dankzij hattrickheld Yusuf Sari. Na 3 speeldagen staan we niet bovenaan, maar gelukkig wel al terug in de subtop.

Spoiler

image.png.3ffb60c334d2412483215ae75aadc424.png

image.png.c711a1f948fc028746f97aafe919a282.png

image.thumb.png.d760a6b3d87017bf8f8156c3b157b92b.png

Verder was er natuurlijk ook nog de loting voor het kampioenenbal. PSG en Manchester United springen er daarbij bovenuit, maar ook tegenstanders zoals Dortmund, Roma en wellicht ook RB Salzburg zijn zeker niet te onderschatten. Top-8 zet ik in ieder geval al op voorhand uit mijn hoofd, ongeveer 10 punten pakken om de top-24 te bereiken daarentegen is misschien niet onmogelijk.

Spoiler

image.thumb.png.2b6f8532688ec719456532b897fc55d6.png

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos

@neva @broabander

@Kyrill @Daz

Bedankt voor het reageren!

Ik had Gala liever in de competitie geklopt dan om de Super Cup ... maar het is wat het is. Het toont in ieder geval aan dat we nog steeds niet onfeilbaar zijn, al schoten we onszelf natuurlijk ook in de voet door met 9 de wedstrijd te moeten afwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er moeten bizarre dingen gebeuren om je team te laten verliezen en met twee rode kaarten voldoet de wedstrijd tegen Galasataray daar wel aan. Ben zeer benieuwd of je nog ergens terug kan vinden wanneer je voor het laatst een competitiewedstrijd verloor in FM. In deze save in ieder geval niet en bij Lens dacht ik ook niet. Ondertussen lijkt mij dat de CL loting een redelijke is waarmee je de tussenronde inderdaad wel moet kunnen halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites