Tim Windt Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Opnieuw een interessante en informatieve update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Wederom een hele mooie update van jouw hand. Qua middelen lijkt er weinig mogelijk en dus vermoed ik dat je het grotendeels moet gaan doen met de selectie die er nu staat. Ik ben heel benieuwd naar de update waarin je ons meeneemt naar wat jij onder de achterhoek verstaat. Dit wordt bijna een soort Athletic Bilbao achtige aanpak als ik het allemaal zo lees. Daar heb ik toch wel heel erg veel respect voor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Een goede voorbereiding is het halve werk zeggen ze wel eens. En dat kan hier wel tellen. Goed dat je ook het budget al nauwlettend in het oog houdt. Met 150K reserve zal je de gaten gedurende de eerste maanden wel kunnen dichtrijden. Over die salarisverhogingen bij promotie zou ik je nog niet al te veel zorgen maken. Promotie betekent immers ook dat je nieuwe bronnen van inkomsten kan gaan aanboren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 2 november 2023 Auteur Share Geplaatst 2 november 2023 Zuuken noar ni-j volk Met de gestelde beperkingen is het van belang dat de zoektocht naar nieuwe spelers én stafleden gestructureerd wordt aangepakt. Dat vergt enige voorbereidingstijd, want de Achterhoek bestaat uit meer dan de grotere steden Doetinchem en Zutphen. Verschillende naslagwerken zullen verschillende grenzen aangeven voor de Achterhoek; consensus zal hierin nooit worden gevonden, simpelweg omdat het niet om een historische regio gaat, maar een verzameling van meerdere regio’s, graafschappen en kernen. Tijdens deze novelle beroep ik mij op de grenzen zoals die op Wikipedia worden aangegeven. De Achterhoek bestaat volgens de lijst aldaar uit twaalf gemeenten. Ooit waren dat er veel meer, maar dankzij de gemeentelijke herindeling in 2005 werden veel gemeenten gefuseerd. Goed, de regio wordt dus gevormd door de gemeentes Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Brummen, Doesburg, Doetinchem, Lochem, Montferland, Oost Gelre, Oude IJsselstreek, Winterswijk en Zutphen. Dit levert in totaal negentig (!) verschillende steden, dorpen en kernen op. Wie op de landkaart kijkt, zal nog veel meer plekken gaan vinden, zoals Bekveld, Oxe of Miste. Dat zijn allemaal buurtschappen en worden niet afzonderlijk genoemd als onderdeel van de Achterhoek. Bovendien zijn die buurtschappen niet bekend in FM, dus ga ik er ook niks aan hebben in mijn zoektocht naar nieuw volk. Oké, de topografische overwegingen zijn bekend. De grote vraag is wat de meest effectieve manier is om in FM spelers en stafleden te vinden die binnen het gebied vallen waaruit ik moet putten. Daar hebben we gelukkig de zoekfilters voor. Elke plaats heb ik toegevoegd aan de filter: is geboren in Gorssel of is geboren in Warnsveld of is geboren… Tot slot is filteren op het geboorteland Nederland toegevoegd om te voorkomen dat spelers uit bijvoorbeeld het Duitse of Belgische Halle in mijn resultaten zouden verschijnen. Nu zou je denken: ‘Goh, zo’n filter kun je dan opslaan en importeren in het zoekscherm voor staf?’. Nou, nee. Het opslaan en importeren lukt wel, maar een geïmporteerde spelerszoekfilter voert niets uit in het stafzoekscherm. Kortom, nog een keer al die filters aangepast. Eerst nog even terug naar de spelers. Hieronder een selectie – gealfabetiseerd – van alle zoekresultaten. Zoals te verwachten veel spelers die ooit bij De Graafschap in de jeugd zaten en nu bij een amateurclub in de regio actief zijn. Voor de club zie ik drie interessante opties: Essien Bassey (die de jeugd van PSV waarschijnlijk nog lang niet wil verlaten), Jasper Dahlhaus (op het moment nog niet betaalbaar en het is de vraag of hij wil komen) en Ted van de Pavert (er is een reden dat hij clubloos is). Een soortgelijk voorbeeld bij de stafleden, ook hier zie je hieronder een selectie van alle zoekresultaten. Behalve een flink aantal newgenstafleden – die ga ik niet meer zien in mijn savegame – kom ik veel oud-Graafschappers tegen. Broekhof, Lenting, Heussinkveld, Loovens en Te Boekhorst hebben allen minuten gemaakt in het blauwwit gestreepte shirt. Verder hebben Felix Monasso en Milenko Visser een geschiedenis bij de club; zij maakten eerder onderdeel uit van de staf. Voor wie benieuwd is naar de filters heb ik de beide bestanden als download toegevoegd. Plaatsen in het mapje Sport Interactive / Football Manager 2024 / filters. Achterhoek.fmfAchterhoek - Staf.fmf @19CH98: daar heb je gelijk in, heel veel zorgen over de financiën maak ik me op het moment nog niet. Ik heb in de beta twee jaar met De Graafschap gespeeld (zonder al deze regels, dus versterken was eenvoudig), maar daar merkte ik dat het geld er harder uitvloog dan dat het binnenkwam. Kwestie van de spelerskosten binnen de perken houden. @MNie: dank! Ik houd ervan zulke dingen uit te diepen voor mijn eigen games. @Djurovski: je groeit op met De Graafschap en dan laat het je niet meer los. @Urbeto: in deze update dan de 'langverwachte' update over wat in deze game onder de Achterhoek wordt verstaan! @Tim Windt: bedankt weer! Hopelijk blijft het enigszins boeien totdat de game daadwerkelijk begint. @ElMarcos: als je kijkt naar spelers die ik eventueel kan halen en die een directe versterking zijn, zal er bijzonder weinig mogelijk zijn . Hehe, zou wat te gek worden om ook nog Achterhoeks als nationaliteit toe te voegen in FM. @Marius: qua voorbereiding is het onderhand tijd om te mogen beginnen vanaf 6 november! Het is een kwestie van niet te veel uitgeven op het moment. Promotie levert iets meer op, maar niet bijzonder veel als je het afzet tegen de kosten die ook zullen stijgen. @chrisje1993 @bas huijsmans @FMNOOB @De Raam @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @KayDeManaager Geen tag meer ontvangen? Laat maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Kijk, dat is interessant gebruik maken van de zoekfuncties in FM! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Ik heb niet de kennis om te oordelen over je afbakening van de Achterhoek dus het enige dat ik daar over kan zeggen is dat het mooi is dat je er veel tijd hebt ingestoken en het dan ook effectief werkend krijgt. Qua voetballend talent houdt het op dit moment nog niet over al zijn er met Dahlhaus en die PSV jongeling wel mogelijkheden tot versterking in de toekomst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Uitgebreide update weer. Wel weinig spelers beschikbaar dat gaat vooral dus op eigen jeugd worden bouwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 2 november 2023 Share Geplaatst 2 november 2023 Nog niet al te veel sportieve versterkingen die haalbaar en/of ook daadwerkelijk een meerwaarde zouden kunnen zijn, lijkt het wel. Maar daar zal naarmate de tijd verstrekt wellicht wel verandering in komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Dat is op het moment qua kwaliteit een mager groepje, zo breng je mooi in beeld aan wat voor uitdaging je eigenlijk begonnen bent. Benieuwd naar het vervolg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Dat je voor een zeer moeilijke uitdaging hebt gekozen blijkt wel weer uit hoe weinig spelers en stafleden je kunt vinden. Om nog maar te zwijgen over de kwaliteiten die zij hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 3 november 2023 Auteur Share Geplaatst 3 november 2023 Tactische proat En dan zijn we alweer aanbeland bij de laatste update gedurende deze bètaperiode. In het weekend ben ik er even tussenuit en dan wordt het maandagavond knallen geblazen! In deze update bespreek ik kort hoe ik het spel tactisch aan wil vliegen, opdat ik het beste uit de spelers kan halen. Overwegingen richting de formatie Wat opvalt als je kijkt naar de selectie van De Graafschap, is dat er geen killer in de ploeg speelt. Geen echte nummer 9 die garant staat voor minstens 25 doelpunten in een seizoen. Slechts één echte spits staat er op het moment op het trainingsveld, maar hij heeft de pech in het verkeerde land geboren te zijn. Flakus Bosiljs uitleenbeurt zal spoedig beëindigd worden. In aanvallend opzicht heb ik dan alleen Haen en Raterink nog over; beiden zie ik niet als pure afmakers, wat ook blijkt uit hun bekwaamheden als aanvallende middenvelder. Voor mij is dit de voornaamste reden om zonder spitsen te gaan spelen: strikerless. Aangezien er wel veel aanvallende middenvelders onder contract staan die absoluut iets in hun mars hebben, kies ik ervoor om zonder wingers te spelen. De keuze om de voorste linie zo te positioneren is van invloed op hoe je de rest van de formatie vormgeeft. Er moet ruimte liggen tussen het middenveld en de aanval om een counter in te kunnen zetten. De voorwaartse beweging van de aanvallende drie moet in balans zijn met de voorwaartse beweging van de spelers die erachter spelen. Aangezien de twee aanvallende middenvelders de instructie meekrijgen om het veld breed te houden, is de keuze voor twee segundo volantes in mijn ogen een logische; zij kunnen de ruimte bespelen die vrij wordt gemaakt door hun twee kompanen voorin. De schaduwspits heeft als vastgebakken eigenschap dat hij tussen de linies speelt. Door het opstellen van een balveroverende middenvelder krijgt de schaduwspits de kans om zich af en toe in te laten zakken; de ruimte is er omdat de verdedigende middenvelder slechts beperkt mee naar voren schuift. In bovenstaande afbeelding is te zien hoe de ruimtes gecreëerd moeten worden, met de twee driehoeken als visualisatie van het gebied dat de segundo volantes moeten gaan bestrijken. Vooralsnog staan zij op ondersteunen, maar dan kan veranderen op basis van ervaring en voortschrijdend inzicht zodra het seizoen start. Verdedigend gebeurt er niet veel geks; de spelers hier moeten ervoor zorgen dat de tegenstander zich vast gaat lopen. Wanneer mijn twee volantes naar voren trekken en de andere verdedigende middenvelder voorzichtig aansluit, worden we kwetsbaar op de counter. Om dit te ondervangen, knijpen de backs naar binnen in balbezit, zodat we in de tegenstoot idealiter in een 2-3-2-3-formatie staan – een smalle WW. Overige teaminstellingen Hier ga ik op dit moment nog niet te veel over uitweiden. Het zal allemaal niet te ingewikkeld worden, we zijn geen hoogvliegers hier in de Achterhoek. Waarschijnlijk kies ik voor een positieve spelopvatting met veel dieptepasses. Dat laatste is nodig met veel voorwaartse bewegingen in combinatie met countervoetbal. Twee belangrijke instellingen laat ik vrij: geduld opbrengen en voetballend uitverdedigen. Ik wil niet dat mijn spelers te lang op zoek gaan naar een voetballende oplossingen. Dit is niet de formatie om een tegenstander van doellijn tot doellijn scheel te tikken. Met de beperkte voetballende kwaliteiten die we op het veld hebben staan, wil ik het risico niet lopen om domme tegengoals aan te lopen omdat er zo nodig ‘gevoetbald’ moest worden. Wie wordt de manager? In de bèta speel ik onder de naam Honoré de Balzac, een Franse tacticus. Niet bepaald iets Achterhoeks. Daarom nu aan jullie de vraag: wie zien jullie als een oer-Achterhoeker om als persona te gebruiken in deze game? Of de beste man (of vrouw) kan voetballen of niet, maakt helemaal niets uit. Dus: wie en waarom? @FMNOOB: ik zou eerder zeggen: kijk, dat is nou gigantisch veel klikken in de zoekfunctie, je zou maar zo gek zijn!' @19CH98: talentvol is het niet bepaald, een enkeling daargelaten. Nu is het enigszins vertekend, omdat hier niet alle resultaten zijn weergegeven. Zo zijn er nog wel een paar interessante spelers, maar ik wilde vooral een impressie geven. @Djurovski: er is nog veel meer beschikbaar, maar dan zouden het heel erg veel plaatjes worden. Dit is om een enigszins realistisch beeld te geven van het niveau waar ik uit kan kiezen. @Marius: er zijn nog wel meer spelers naar voren gekomen in de zoekfunctie, maar ik kon niet alles laten zien. Het niveau is verder representatief, dus we zullen niet snel voor de grote prijzen gaan strijden, vermoed ik. @Tim Windt: het is niet alles wat er rondloopt en uit de Achterhoek komt, maar dit is het wel zo'n beetje qua kwaliteiten . @ElMarcos: zoals ik bij de rest ook al aangaf, is dit niet de gehele lijst met spelers, maar slechts de eerste namen. Het niveau is over de gehele lijn ongeveer gelijk. Ik ontdekte net dat er nog veel meer stafleden zijn - blijkbaar filtert FM automatisch op stafleden die interesse hebben om naar de club te komen. Dat werkt net weer iets anders dan bij het zoeken naar spelers. Vond het al zo gek waarom ik Guus Hiddink maar niet zag staan. Nu wel, hehe. Niet dat die ooit zou willen komen in FM, maar goed. @MNie @Urbeto @chrisje1993 @neva @Fantasy @KayDeManaager @keano77 @De Raam @bas huijsmans @rich ruzzian @FlyD. Geen tag meer ontvangen? Laat maar horen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Interessante tactiek, als trainer zal ik kiezen voor Hiddink, het maakt de cirkel rond waar de beste man in 1982 begon als assistent van de Graafschap hij zijn carrière eindigt als manager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Het klinkt allemaal heel logisch dus hopelijk levert het goede resultaten op! Hiddink was inderdaad ook mijn eerste ingeving maar ergens zou het ook wel bijzonder zijn als Robert Gesink de voetballers eens wat meer doorzettingsvermogen gaat bijleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FMNOOB Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Benny Jolink natuurlijk! Geen jonge god, maar veel wijsheid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Als je geen spitsen hebt, kan je er ook geen opstellen natuurlijk Noodgedwongen strikerless gaan spelen is dan een elegante oplossing, en omdat dan dan te gaan doen zonder wingers is ook niet onlogisch. In de spits staat toch niemand om de bal naar voor te zetten Hiddink is de enige naam die voor mij, als niet-kenner van de Achterhoek, naar boven komt, maar gezien zijn leeftijd is hij natuurlijk ook geen optie voor de lange termijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Er is maar een iemand die de manager kan worden. Sinds vorig jaar heeft ze ook meer tijd aangezien ze geen directrice is meer van een festivalletje. Ondanks dat ze in de 70 is moet dit nog wel te handelen zijn met een goede assistent ernaast. Het neerzetten van een goede organisatie kan je wel aan deze vrouw over laten. Daarnaast krijg je er denk ik direct een mascotte en breed scala aan andere bekende achterhoekers bij. Ik heb het hier natuurlijk over de enige echte Tante Rikie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 3 november 2023 Share Geplaatst 3 november 2023 Tellen we Purrel Fränkel mee? Dan stem ik daarvoor! Heerlijke update weer overigens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Lekker woke en modern gaan doen Esme Wissels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
KayDeManaager Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Je alter ego moet natuurlijk zijn Bennie Jolink! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 4 november 2023 Share Geplaatst 4 november 2023 Peter van Zadelhof met een carrièreswitch? Het is dat de gebroeders De Jong nog voetballen, anders hadden die het mooi samen kunnen doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 6 november 2023 Auteur Share Geplaatst 6 november 2023 Veurgluujen Tijd om de boel op te warmen: pre-game editor aanslingeren, juiste geboorteplaatsen toevoegen, real name fix erin, fake teams eruit, managerspersona aanmaken, ga zo maar door. In een paar korte alinea’s zal ik mijn keuzes rondom de set-up toelichten, de manager bekendmaken en de eerste stappen in het seizoen met jullie delen. Pre-game editor Het eerste wat ik heb gedaan, is alle editor-data doorvoeren die ik door wilde voeren. Voor één ieders beeld: ik heb twee zaken aangepast. Het eerste is dat de spelers de (hopelijk) juiste geboorteplaats hebben gekregen. Dit had nog invloed op twee jeugdspelers van Go Ahead en één van FC Twente, die na een verdere zoektocht ook uit de Achterhoek bleken te komen – je weet maar nooit! De andere verandering is de toestand van stadion De Vijverberg. In de bèta ontdekte ik dat het bestuur bij promotie direct een nieuw stadion wilde laten bouwen. In mijn ogen is dit volledig onrealistisch. Ik zag in de editor dat de toestand van het stadion als redelijk werd bestempeld. Hier heb ik goed van gemaakt, waarmee ik vermoedelijk het probleem voorlopig opgelost heb. Voor de rest geen aanpassingen, zelfs geen plik op de PA van jonge spelers. Set-up Dan de game zelf. De verleiding is groot om allerlei landen toe te voegen, maar wat heb ik daaraan? Het enige wat ik uit het buitenland nodig heb, zijn teams die eventueel spelers van mij willen kopen. Om die reden heb ik ervoor gekozen om onze beide buurlanden te selecteren tot het laagst speelbare niveau. De derde divisies van België en Duitsland hebben misschien wel plek voor spelers van ons die niet aan de standaarden voldoen. Bij de andere opties zijn slechts twee zaken aangevinkt. Ten eerste geen stafleden toevoegen. Ik wil niet dat er al willekeurig stafleden worden toegevoegd wanneer daar toevallig plek voor is. Om diezelfde reden worden er dus ook geen spelers toegevoegd aan speelbare ploegen. Natuurlijk, de kans op newgens uit de Achterhoek bij aanvang van de game zou hierdoor groter worden, maar ik zit er niet op te wachten in het eerste seizoen. Tot slot blijven eigenschappen van spelers zichtbaar. Voor mij draait het nu niet om het scouten, maar om het aantrekken van de spelers die ik nodig heb en die voldoen aan mijn voorwaarden. Om me ervan te verzekeren dat alle spelers uit de Achterhoek die in de game zitten worden ingeladen, heb ik een aangepaste database gemaakt waarin alle spelers met de Nederlandse nationaliteit worden ingeladen. Dat wil niet zeggen dat ik gelijk zie wie Achterhoekers zijn, want bij veel amateurclubs zijn de geboorteplaatsen niet doorgevoerd en ook voor mij zijn er grenzen. Manager Ik vroeg jullie welke oer-Achterhoeker manager zou moeten worden van De Graafschap. Allemaal leuke namen kwamen door, waarvoor dank! Zowel Guus Hiddink als Bennie Jolink werd twee keer genoemd. Aangezien eerstgenoemde een persoon in het spel is, is die voor mij afgevallen, voordat je van die gekke nieuwsberichten als ‘Guus Hiddink prijs Guus Hiddink’ krijgt. Dat doet die maar lekker bij zijn broer, René, die ook in de game zit. Dan blijft dus zo’n andere beroemdheid over, niemand minder dan Bernard – Bennie – Jolink! Geboren op 6 september 1946 maar voor de vorm veertig jaar jonger gemaakt – de boerenrocker bekomt het eeuwige leven toe. Ook leuk dat voor de wedstrijd de stem van Jolink door de speakers schalt wanneer zijn clublied wordt ingezet. Voorbereiding De komende weken zal in het teken staan van twee dingen. Ten eerste is er het samenstellen van de selectie. De spelers die ik sowieso niet in kan zetten, zullen op zoek mogen naar een nieuwe club, wat hopelijk wat geld in het laatje brengt. Daarnaast zal een aantal jeugdspelers de kans krijgen om zich te laten zien in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Tegelijkertijd zal ik me gaan richten op het zoeken naar geschikte nieuwe spelers en stafleden. Ten tweede is er natuurlijk de voorbereiding zelf: stevig trainen en flink oefenen. We beginnen met een kwartet wedstrijden in de Achterhoek om wedstrijdritme op te doen. Vervolgens trekken we voor iets meer uitdaging naar de IJsselmeervogels, waarna de tegenstand nog wat verder opgevoegd wordt met een thuiswedstrijd tegen Heracles. We toppen het oefenprogramma af met een pittig duel tegen Rapid Wien. @Tim Windt: Hiddink zou inderdaad interessant zijn geweest, maar hij is het niet geworden. Gelukkig heeft hij in real life nu wel een actievere rol op zich genomen als adviseur en geldschieter. @19CH98: Uiteindelijk gaat het om de punten, zelfs als het niet logisch klinkt. We gaan het zien! Robert Gesink was een leuke geweest, de condor! @FMNOOB: Dan maken we er gewoon een jonge god van . @Marius: Leeftijd is geen issue in FM, haha. Daar doen we zo iets aan. We gaan zien of de atypische tactiek werkt; waarschijnlijk zullen de IJsselmeervogels ons er wat over kunnen leren. @bas huijsmans: Bij een vrouw langs de lijn denk ik aan een lekker wijf . Geintje, natuurlijk. Tante Rikie als mascotte ter vervangen van die vage zebra, ik zou ervoor tekenen. @MNie: Haha, Purrel! Wat een held. Helaas geboren in Paramaribo, als ik me niet vergis. Zou hem blind naturaliseren ott Achterhoeker als ik het voor het zeggen had. @Djurovski: Het is wel de bedoeling dat er nog een beetje naar het spel wordt gekeken... @KayDeManaager: En zo geschiedde!! @De Raam: Van Zadelhoff was misschien wel de meest verrassende naam die ik voorbij zag komen. Had nooit geweten dat het een Doetinchemmer is, heb ik toch nog iets geleerd! @ElMarcos @Urbeto @chrisje1993 @neva @Fantasy @keano77 @rich ruzzian @FlyD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 We gaan los, eindelijk! Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Ben erg benieuwd naar je resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Nogmaals succes, ben benieuwd naar de eerste resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MuseMouse Geplaatst 6 november 2023 Share Geplaatst 6 november 2023 Heel gaaf, graag zou ik ook een tag willen ontvangen vanaf heden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten