germandutch Geplaatst 15 februari Auteur Share Geplaatst 15 februari (bewerkt) Spoiler Al in 4 dagen spelen wij in de Dublin Arena in Dublin/Ierland de Finale van de UEFA Europa League tegen Club Atlético de Madrid Sociedad Anónima Deportiva, een Spaanse voetbalclub uit Madrid. De club werd opgericht op 26 april 1903 als Athletic Club de Madrid. De wedstrijden worden gespeeld in het Cívitas Metropolitano. De bijnamen van de club zijn Los Colchoneros en Los Rojiblancos. Atlético Madrid won elf keer de Primera División, tien keer de Copa del Rey, twee keer de Supercopa de España, drie keer de UEFA Europa League, drie keer de UEFA Super Cup, een keer de European Cup Winners Cup en een keer de wereldbeker voor clubteams. Atlético Madrid is de enige club die de wereldbeker wist te winnen zonder daarvoor de Europacup I/UEFA Champions League te hebben gewonnen. Spoiler Spoiler Bij bewolkt maar droog weer en voor 51.700 toeschouwers arriveerden wij in Dublin in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. A. Madrid kwam in een 5-1-2-2 formatie het droge veld op en ik had onmiddellijk het gevoel, dat deze counterploeg een beetje ‘schrik’ voor ons heeft. In de eerste 43 minuten was het min of meer een gelijkwaardige wedstrijd, met wat voordelen voor A. Madrid, vooral wat fysieke kracht betreft. Juist in de 44ste minuut kregen wij een penalty, die Berghuis voor zijn rekening nam en feilloos binnen schoot. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Of manager Diego Simeone, de getergd heen en weer lopende coach van onze tegenstander, ons onderschat heeft, mag Joost weten. Voor mij leek het, alsof hij niet het juiste antwoord kon vinden om ons ‘aan banden te leggen’? Hoe dan ook, uit een corner in de 55ste minuut kopte Sutalo de bal in het doel. 0 : 2 en de paniek in het vak naast mij werd steeds groter. In de 65ste minuut kregen wij een vrije trap nabij de middenlijn, die van den Boomen perfect op maat in de voeten van Akpom speelde en laatstgenoemde schoot de bal rustig binnen. 0 : 3 en naast mij in het vak brak de pleuris uit. Wij bleven domineren en in de 84ste minuut was het invaller ‘Forbs’ Borges, die invaller Mikautadze bediende en Mikautadze schoot de bal in het vijandelijke doel. 0 : 4 en dat was het dan ook. Wij waren de verdiende winnaar. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 februari Auteur Share Geplaatst 16 februari (bewerkt) Spoiler Komend seizoen proberen wij de kampioenstitel te prolongeren en een aanval op een hoge positie in de Champions League te realiseren. Indien u denkt, dat hier nu alles ‘koek en ei’ is, dan vergist u zich toch, hoor. Want dit is Ajax, een club vol tegenstrijdigheden, intriges en van machtswellustelingen. OK, ik heb al mijn doelstellingen gehaald en aan alle eisen voldaan, maar toch wordt ik door het bestuur en de woordvoerder van de harde kern, min of meer ‘scheef aangekeken’, omdat ik weiger dat te doen, waardoor ze allen ‘den Duitser’ als een soort crimineel hebben afgeschilderd en voor een zakkenvuller uitgemaakt hebben. En waar gaat het om? Ik wil niet dat de TD (of het nu Huntelaar en of Beuker is) spelers voor het eerste team gaat kopen, want wij hebben spelers zat. Pas als een topper voor veel geld wordt verkocht, mag er een goedkopere en jongere vervanger worden gekocht. Maar in eerste instantie dienen de jonkies uit het tweede team door te stromen en wel degenen, die volgens mij capabel zijn. Nou, met mijn zienswijze zijn ze niet akkoord en ze willen een volledig andere transfertactiek toepassen. Dus als ik straks van vakantie terugkom, ben ik benieuwd welke kant wij opgaan en of ik hier wel of niet verder wil werken? ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 februari Auteur Share Geplaatst 17 februari (bewerkt) Vanuit mijn vakantieadres, hotel Torarico uit Paramaribo/Suriname, heb ik per mail mijn zienswijze en plan voor het komende seizoen bij mijn bazen ingediend. Keeper Pasveer is al vertrokken en dus wil ik Rulli (die de TD bezig is te verkopen) houden, samen met Gorter en Ramaj. Voorts wil ik de van verhuur teruggekomen spelers Wijndal + Sanchez + Conceicao in de basis inpassen. Ook Mikautadze (die de TD kwijt wil) wil ik houden. Tevens wil ik uit het Tweede Team de volgende spelers naar de selectie van het 1ste halen: Kaplan, Baas, Salah-Eddine, Fitz-Jim, Rasmussen, Martha, Misehouy, Ünüvar, van Axel Dongen, Kalokoh en Banel. De jonkies zullen door mij klaargestoomd worden, om uiteindelijk basisspelers te worden. Dus inkomende transfers voor het 1ste team zijn niet nodig. Ook geen dure speler van 33jaar, die het straks niet meer bij kan benen. Welnu, het antwoord van het bestuur en mijn bazen liet niet lang op zich wachten. Ze waren het met mijn plan niet eens en bovendien hadden ze al de eerste transfer gepleegd. Namelijk de wel zeer dure 33jarige Jordan Henderson was vanaf nu Ajacied en hoort (verplicht) in de basis thuis. Rulli wordt verkocht en Mikautadze wordt verhuurd. Ook een aantal van de door mij genoemde jonkies staat op de verhuurlijst. Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik ben geen Amsterdammer en of onvoorwaardelijke Ajaxfan. Ik ben slechts werknemer van het beursgenoteerde bedrijf Ajax en zodoende weliswaar loyaal ten opzichte van mijn werkgever, maar ik heb wel een eigen mening en ik voer niet alle orders klakkeloos uit. Als het mij niet zint, doe ik het niet en het plan van het bestuur zint mij niet. In mijn laatste vakantieweek zal ik nog eens goed nadenken, welke kan ik op wil en of ik bij Ajax blijf? Want let wel: ik ben de hoofdcoach van het 1ste team en ik ben verantwoordelijk voor de tactieken, de opstellingen en de resultaten. Voor de algehele selectie is de DVZ of TD verantwoordelijk. Iedereen mag mij advies geven, maar ik bepaal hoe ik werk, mits ik aan de van te voren contractueel vastgelegde club- en bestuurseisen voldoe. ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 februari Auteur Share Geplaatst 18 februari (bewerkt) Weliswaar hebben een aantal Buitenlandse clubs bij mijn zaakwaarnemer geïnformeerd of ik beschikbaar ben, maar dat ben ik voorlopig niet, want ik wil ook komend seizoen voor Ajax werken. Ook Vitesse had geïnformeerd, maar ik ben niet geïnteresseerd en bovendien staat deze club financieel totaal op instorten. Ajax is mijn werkgever, maar niet mijn favoriete club, dat is en blijft nog steeds Willem II en ook een beetje PSV en Feyenoord. Ik hoop ooit ook voor deze clubs te mogen werken, maar komend seizoen zijn ze nog allen van een goede manager voorzien. Bovendien heb ik geen haast, want ik zit hier (nog) goed. Temeer omdat ik mag rekenen op de steun van de heren Louis van Gaal en Michael van Praag. Hoe dan ook, ik kon mijn visie doorzetten en mij weer op het trainen en verder ontwikkelen van mijn spelers concentreren. Onze voorbereiding ziet er als volgt uit: Bij zonnig en droog weer verschenen wij in de 4-2-3-1 opstelling. Ook JongAjax kwam in een 4-2-3-1 formatie het kurkdroge veld op. Uiteraard waren wij de veel betere ploeg, temeer omdat ik uit het tweede elftal maar liefst 10 spelers (tijdelijk of definitief) heb weggehaald. Na 33 minuten stond het slechts 0 : 2 door doelpunten van Brobbey en Bergwijn. In de 39ste minuut stopte keeper Kremer nog een penalty van van den Boomen en bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 2. Ondanks het tot nu toe matige scoringsresultaat was ik toch tevreden over Rulli, Sutalo, Mannsverk, Berges, Taylor, Bergwijn en Brobbey. In de rust wisselde ik Hato, Sanchez, van den Boomen en Wijndal en bracht Medic, Rensch, Fitz-Jim en Sosa. Jammer genoeg raakte Brobbey in de 60ste minuut geblesseerd en werd vervangen door Akpom. Van de invallers zorgden ook Rensch, Sosa en Akpom bij mij voor een tevreden gevoel en uiteindelijk eindigde deze oefenpot in 0 : 6 en daar kun je mee thuiskomen. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 februari Auteur Share Geplaatst 19 februari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij de volgende oefenpot en nu in en tegen Almere City FC, een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisport-vereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie. Omdat onze tegenstander een Eredivisieclub betreft, probeer ik in eerste instantie met de beschikbare basisspelers te openen en later enkele jonkies als wisselspelers in te zetten. Bij bewolkt maar droog weer en voor 4.357 toeschouwers arriveerden wij in Almere in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met Akpom in de spits (omdat Brobbey geblesseerd is0 en met ‘Forbs’ Borges als HVS (vervanger van Berghuis). Almere kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op. Het werd geen moeilijke wedstrijd, want binnen 22 minuten stond het al 0 : 2 voor ons, door doelpunten van ‘Forbs’ Borges en in tegenstelling tot de mening van sommige analisten, heeft deze pas 20 jarige speler enorm veel potentie en hij is bovendien nog mijn snelste speler ook. Enfin, bij rust stond het 0 : 2 en ook in de tweede helft bleven wij gas geven een aanvallen. In de 51ste minuut zorgde Bergwijn voor de 0 : 3 en in de 62ste minuut haalde ik Taylor naar de kant en bracht jonkie Misehouy. 6 minuten later mocht ook Bergwijn gaan douchen en kwam jonkie Ünüvar. In de 75ste minuut wisselde ik ook Sutalo voor Medic en 3 minuten later zorgde Akpom voor de 0 : 4. In de 79ste minuut raakte Rensch geblesseerd en werd vervangen door Gaaei. Toen mijn helden in gedachten al op weg naar de kleedkamer waren, lukte het Robinet de 1 : 4 binnen te schieten. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 februari Auteur Share Geplaatst 20 februari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel in en tegen Amsterdamsche Football Club (afgekort tot AFC), een amateurvoetbalclub uit Amsterdam. AFC is opgericht op 18 januari 1895 en is de oudste voetbalvereniging van Amsterdam. De club wordt ook wel aangeduid als The Reds. Deze bijnaam houdt verband met het rode shirt van AFC. Op het shirt is ook een zwarte V te vinden. Bij zonnig weer en voor 2.000 toeschouwers arriveerden wij bij onze buurclub in de 4-2-3-1 opstelling. Gezien het niveau van de tegenstander heb ik hoofdzakelijk jonkies opgesteld. De AFC kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op. Ofschoon wij toch wel enkele klassen beter waren dan de tegenstander, lukte het ons niet, dit ook in doelpunten duidelijk te maken. Uit een corner in de 45ste en laatste minuut van de eerste helft was het Medic, die de bal in het doel kopte en voor de openingstreffer zorgde. Bij rust stond het dan ook maar slechts 0 : 1 en ons zogenaamde grootste talent, de 21jarige Naci Ünüvar, stelde als linker HVS helaas alweer teleur. Op deze positie komt deze jongen gewoon niet goed uit de verf. In de 53ste minuut raakte Misehouy behoorlijk geblesseerd en werd vervangen door Taylor. 13 minuten later haalde ik ook Medic en Tahirovic van het veld en bracht Sutalo en Mannsverk. Uit een corner in de 72ste minuut kopte Avila de bal in het doel. 0 : 2 en het gaat de goede kant uit. Nog geen minuut later mochten ook Rasmussen en de zwak spelende Ünüvar gaan douchen en kwamen Banel en van Axel Dongen. Net koud in het veld zorgde van Axel Dongen in de 75ste minuut voor de 0 : 3 en in de 76ste minuut haalde ik nog Avila naar de kant en bracht Kaplan. Het bleef 0 : 3 en dat was het dan ook. Ik had een schuttersfeest verwacht, maar dat kwam er niet. De jonkies zijn nog teveel ‘momentvoetballers’ en feitelijk nog niet allen rijp voor het 1ste team. Maar ik laat ze met mijn selectie meetrainen en geef ze af en toe spelminuten, zodat ze kunnen groeien en zich ontwikkelen. Want wij moeten het van onze jeugd hebben en niet alleen van dure aankopen. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 februari Auteur Share Geplaatst 21 februari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij de volgende oefenwedstrijd en wel weer uit en in en tegen BV De Graafschap, een Nederlandse voetbalclub uit het Gelderse Doetinchem. De club werd in het jaar 1954 opgericht. De traditionele uitrusting van De Graafschap bestaat uit een horizontaal gestreept blauw-wit shirt, gebaseerd op de kleuren van de stad. De Achterhoekers spelen sinds de oprichting van de club hun thuiswedstrijden op De Vijverberg. Hoewel De Graafschap geen grote nationale, laat staan internationale successen heeft behaald, slechts eenmaal werd het linkerrijtje van de Eredivisie bereikt met een achtste plaats en drie keer de kwartfinale van de KNVB Beker, heeft de club een loyale achterban met een gemoedelijke maar fanatieke sfeer. De aanhang noemt zichzelf 'Superboeren' en staat bekend om zijn Achterhoekse plattelandsmentaliteit. De Graafschap geniet dan ook in het gehele voetballand bekendheid onder de bijnaam de Superboeren, die synoniem is komen te staan voor de clubnaam en een gangbare term is in de spreektaal en de schrijvende media. Spoiler Stadion De Vijverberg, kortweg De Vijverberg genoemd, is een voetbalstadion in het Achterhoekse Doetinchem. Het stadion, gebouwd in 1954, heeft een capaciteit van 12.600 plaatsen en is de thuisbasis van betaaldvoetbalclub De Graafschap. Mijn basiselftal staat en is bekend bij staf en spelers. In feite dezelfde basiself als verleden seizoen. Alleen zal ik in de komende oefenwedstrijd proberen, de jonkies en de uit verhuur teruggekomen spelers in te passen. Bij regenachtig weer en voor 12.562 toeschouwers arriveerden wij in Doetinchem in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling, met jonkie Ünüvar deze keer op de AMC positie. De Graafschap kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het natte veld op. In de 9de minuut zorgde middenvelder Mannsverk voor het openingsdoelpunt en in de 33ste minuut was het Warmerdam, die de bal in het eigen doel tikte. Bij rust stond het 0 : 2 en waren wij gewoon de veel betere ploeg. Allen spits Akpom toonde aan, dat hij wel een goede spelers is, maar geen echte spits, meer een AMC. Taylor zorgde in de 55ste minuut voor de 0 : 3 en in de 67ste minuut haalde ik de vandaag zeer goed spelende Ünüvar naar de kant. Voor hem kwam Hlynsson. 5 minuten later haalde ik ook Bergwijn en Taylor van het veld en bracht van Axel Dongen en Fitz-Jim. In de 83ste minuut mochten ook Sosa en Akpom gaan douchen en kwamen Rensch en Rasmussen. Pas in de 93ste minuut zorgde Sutalo voor het eindresultaat 0 : 4. Hlynsson raakte nog geblesseerd, maar bleef strompelend in het veld en Fitz-Jim maakt aanspraak op een basisplaats, want hij speelde weer zeer goed. Spoiler ________ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 februari Auteur Share Geplaatst 22 februari (bewerkt) Spoiler Hij is niet de eigenaar, maar wel een van de 5 voorzitters. Onze volgende oefenwedstrijd is wederom uit en nu in en tegen FC Groningen, een voetbalclub uit de stad Groningen. De FC werd opgericht op 16 juni 1971 en kwam voort uit de Groninger Voetbal en Atletiek Vereniging (GVAV). In de beginjaren had de club moeite om financieel draaiende te blijven, maar de voetbalclub geldt de laatste jaren als een stabiele organisatie die tot de middenmoot in Nederland behoort. De clubkleuren zijn de kleuren van de stad Groningen: groen en wit. De thuiswedstrijden werden tot 2006 gespeeld in het Oosterparkstadion en vanaf januari 2006 in de Euroborg, dat in 2016 hernoemd werd tot NoordLease Stadion en in 2018 werd het Hitachi Capital Mobility Stadion. In 2021 veranderde de naam van het stadion weer tijdelijk naar Euroborg. Op de UEFA ranglijst van de beste clubs in Europa stond FC Groningen in 2020 op de 159e plaats met 7.150 punten, wat een daling van vijf posities is ten opzichte van 2019. Spoiler De Euroborg is een multifunctioneel complex en het stadion waar de Groningse voetbalclub FC Groningen haar thuiswedstrijden speelt. Het stadion ligt aan de zuidoostkant van de stad langs de N7 richting Hoogezand. Vlak bij het stadion ligt het Station Europapark. Het stadion werd in 2006 geopend als Euroborg en heette ook NoordLease Stadion en Hitachi Capital Mobility Stadion. Bij zonnig en droog weer en voor 22.525 toeschouwers arriveerden wij in Groningen in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling en met alle cracks in de basis. Behalve de geblesseerde Berghuis, voor hem speelt ‘Forbs’ Borges. Groningen kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op. Met Brobbey in de spits weet je, dat er snel gescoord wordt en dat was ook het geval. In de 13de minuut zorgde Brobbey voor de openingstreffer en in de 15de minuut schoot van den Boomen een penalty feilloos binnen. Nadien scoorden nog Borges (2x) en Taylor, waardoor het bij rust al 0 : 5 stond. Wij wilden hier niet overdrijven en dus ging het gas in de tweede helft eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. In de 67ste minuut haalde ik Sosa naar de kant en bracht Sanchez, feitelijk een rechtsback, maar in geval van nood durft die ook op links te spelen. Bergwijn en Taylor mochten in de 73ste minuut gaan douchen en kwamen Ünüvar en Hlynsson. 6 minuten later mocht ook Brobbey gaan douchen en kwam Rasmussen (die volgens mij een AMR is en geen spits). De 5de en laatste wissel deed ik in de 91ste minuut door van den Boomen naar de kant te halen en Fitz-Jim te brengen. Het bleef 0 : 5 en wij kunnen ons opmaken voor een trip naar Argentinië. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 februari Auteur Share Geplaatst 23 februari (bewerkt) Spoiler Waar hebben ze het over? Ajax is geen simpele vereniging of voetbalclubje, maar een beursgenoteerd bedrijf en dat kun je niet zo maar overnemen? Een dergelijke beslissing kan volgens mij geen RVC-lid nemen. In 3 dagen spelen wij in en tegen Asociación Atlética Argentinos Juniors, een Argentijnse voetbalclub uit La Paternal, een wijk van de hoofdstad Buenos Aires. Hun bijnaam is: El Bicho. El Bicho is een van de Argentijnse teams die het meest voetballers voortbrengt, Diego Maradona is er de belangrijkste van. Spoiler Estadio Diego Armando Maradona is een voetbalstadion gelegen in de wijk Villa General Mitre, Buenos Aires, Argentinië. Het is de thuislocatie van club Argentinos Juniors en heeft een capaciteit van 22.023 toeschouwers. Spoiler Bij zonnig en droog weer en voor 26.528 toeschouwers arriveerden wij in Buenos Aires in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Natuurlijk is het team niet volledig okselfris, maar mijn mannen willen allen spelen en ze zijn volledig gemotiveerd. Ook heb ik 4 jonkies erbij, om een acceptabele reservebank te hebben. El Bicho kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op. Ook als je niets van de tegenstander weet, moet je niet afwachtend beginnen, maar gelijk puur aanvallend, want terugschakelen kun je altijd nog. Wij begonnen dan ook met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en in de 19de minuut was het ‘Forbs’ Borges, die met een slimme steekpass van den Boomen in stelling bracht en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. De Argentijnen trokken zich na dit doelpunt compleet terug en met 2 bussen voor de 16 blokkeerden ze ons de toegang tot het doel. Brobbey en Bergwijn kregen het zwaar te verduren en ze waren niet in staat om iets toe te voegen. Bij rust stond het dan ook nog steeds 1 : 0 ofschoon wij toch wel de veel betere ploeg waren. Drie minuten na herbegin was het wederom van den Boomen, die op een pass van Sutalo reageerde en de bal in het doel schoot. 2 : 0 en ik was tevreden. In de 61ste minuut was het Rensch, die de achterlijn haalde en een strakke lage voorzet in de 16 pompte. Zijn voorzet raakte enkele verdedigers en blijkbaar ook de voet van Taylor, waardoor de bal over de doellijn rolde. 3 : 0 en nu kon ik de overwinning al ruiken. 6 minuten later haalde ik Taylor eraf en bracht Akpom. In de 72ste minuut mochten ook Sosa en de zeer matig spelende Bergwijn gaan douchen en kwamen Wijndal en jonkie Ünüvar. Sutalo mocht in de 77ste minuut inrukken en voor hem kwam Sanchez, waardoor Rensch naar het centrum van de verdediging verhuisde en de invaller rechtsback werd. Van den Boomen was in de 88ste minuut rijp voor de sloop en werd vervangen door jonkie Fitz-Jim. Net koud in het veld bediende invaller Sanchez met een strakke pass invaller Fitz-Jim en laatstgenoemde schoot de bal feilloos in het doel. 4 : 0 en had u dat verwacht? Nou, ik niet. In de 96ste minuut haalde ik nog Borges en Mannsverk naar de kant, om een beetje tijd te rekken, en bracht Hlynsson en Tahirovic. Trouwens, alle invallers speelden eveneens uitstekend. Het bleef 4 : 0 en wij waren tevreden. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 februari Auteur Share Geplaatst 24 februari (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: de tegenstanders van de oefenwedstrijden waren uiteraard van een veel lager niveau en totaal geen graadmeter. Maar de nu nog volgende twee oefenpotjes zullen duidelijk maken, waar wij nu werkelijk staan en of wij ook buiten de ED wat kunnen laten zien? Onze eerste tegenstander is Chelsea, die verkeren net als wij in het begin van verleden seizoen, in een dip en van hun moeten wij dan ook kunnen winnen of minimaal gelijkspelen. Daarna komt Manchester City en dat is wel een van de grootste clubs en wat deze wedstrijd betreft: een kleine nederlaag is zonder meer acceptabel en ‘doen wij Internationaal weer mee’. Dus ik ben benieuwd, hoe wij het afbrengen? In 3 dagen spelen wij dus de oefenwedstrijd in en tegen Chelsea FC, een Engelse professionele voetbalclub uit Londen. De club werd opgericht in 1905 en speelt in de Premier League. Tot dusver werd Chelsea zesmaal landskampioen, achtmaal wonnen ze de FA Cup, vijfmaal de EFL Cup, tweemaal de UEFA Cup Winners' Cup, tweemaal de UEFA Europa League, tweemaal de UEFA Champions League en eenmaal de FIFA Club World Cup. Chelsea slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United, Ajax, Juventus en Bayern München, alle drie de UEFA hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, UEFA Cup Winners' Cup, en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen.Tevens is Chelsea de enige Europese club die titeldrager was van zowel de UEFA Champions League (seizoen 2011/12) als de UEFA Europa League (seizoen 2012/13) op hetzelfde moment. Op 1 juli 2003 werd Chelsea door Ken Bates voor ongeveer 200 miljoen euro verkocht aan de Russische oligarch Roman Abramovitsj. Sinds deze overname gaven sommigen Chelsea de bijnaam "Chelski". Abramovitsj spendeerde ongeveer 2,4 miljard euro aan salarissen en transfersommen in al zijn jaren bij de Londense club. Begin mei 2022 verkocht hij Chelsea aan Todd Boehly voor 4,97 miljard euro. Spoiler Chelsea speelt zijn thuiswedstrijden in het Stamford Bridge stadion dat 41.841 plaatsen telt. Stamford Bridge is een voetbalstadion in Fulham, grenzend aan de wijk Chelsea in Zuidwest-Londen. Het is het stadion van de voetbalclub Chelsea FC en heeft een capaciteit van 40.834 toeschouwers. Bij regenachtig weer (logisch, want wij zijn nu in Engeland) en voor 34.880 toeschouwers arriveerden wij in Fulham in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Verstoppen heeft geen enkele zin, want ook ik wil weten, waar wij nu staan en tegen een ploeg, die net als wij destijds in een dip zit, moet je aanvallen, als jij je wilt laten zien. Chelsea kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Het begon min of meer gemoedelijk, maar nadat Nkunku al in de 18de minuut met een hamstringblessure uitviel, veranderde de sfeer in en om het veld. Het werd grimmiger en het team van Mauricio Pochettino begon op zijn Argentijns te spelen, dus keihard en soms over de grens. Enfin, mijn mannen wisten, dat wij hier ons visitekaartje af wilden geven, nadat de media ons een dik jaar met de grond gelijk had gemaakt. In de 30ste minuut was het Rensch, die met een simpele pass van den Boomen bediende en laatstgenoemde schoot de bal in het vijandelijke doel. 0 : 1 en een goed begin. Nog geen 4 minuten later kregen wij van de scheids een penalty en ook deze schoot van den Boomen probleemloos in het doel. 0 : 2 en het werd stil in Stamford Bridge, behalve de coach in het vak naast mij. In de 40ste minuut was het van den Boomen die met een sublieme steekpass ‘Forbs’ Borges in stelling bracht en Borges schoot de bal in het doel. 0 : 3 en terwijl wij nog stonden te juichen, hervatte Chelsea de match en nog in dezelfde minuut was het Jackson die de bal in ons doel kopte. 1 : 3 en dat werd ook het rustsignaal. Wel moet ik bekennen, dat Mannsverk, Bergwijn en Brobbey door hun tegenstanders min of meer uitgeschakeld werden en geen poot aan de grond kregen. In de eerste helft vond ik ons de betere ploeg, maar in de tweede helft draaide het volledig om. Chelsea werd sterker en sterker. Hun tempo ging omhoog en in de 53ste minuut zorgde Madueke voor de 2 : 3 en toen voelde ik nattigheid. Twee minuten later, dus in de 55ste minuut, werd onze tot dan beste speler van den Boomen brutaal uit de wedstrijd geschopt en vervangen door jonkie Fitz-Jim. Wij bleven ons best doen, maar de druk werd steeds sterker en in de 73ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Borges en Taylor van het veld. Voor hen kwamen Akpom en jonkie Ünüvar. Nog geen vier minuten later zorgde Chilwell voor de gelijkmaker. 3 : 3 nadat wij met 0 : 3 hadden voorgestaan. Dat is balen, kan ik u vertellen. Omdat de scheids de spelers van het grote Chelsea steeds meer in bescherming nam en mijn beide vleugelbacks al een gele kaart op zak hadden, haalde ik ze uit voorzorg in de 83ste minuut van het veld en bracht Sanchez en Wijndal, twee jongens die tegen een stootje kunnen. En ja hoor, door de wissels kregen wij wat meer grip op deze match en in de 89ste minuut gaf invaller Ünüvar een slimme steekpass op invaller Akpom en laatstgenoemde schoot de bal feilloos binnen. 3 : 4 en een last viel van mijn schouders. Nog in dezelfde minuut haalde ik de moegestreden Mannsverk naar de kant en bracht Medic, om de defensie te ondersteunen. Het bleef 3 : 4 en ofschoon wij duidelijk niet de betere ploeg waren, was ik zeer tevreden met de uitslag. Chelsea was fysiek en technisch sterker en had meer balbezit (57%) maar wij hadden ‘mazzel’ en zijn klaar voor de trip naar Manchester. Spoiler -------- Als u wilt zien of ik het tweede team van Hertha BSC in de derde Bundesliga kan houden, de spelers beter kan maken en mijn trainersdiploma kan halen, neem dan een kijkje in de novelle De Hollandse School in Duitsland. En als u wilt weten of ik de Engelse club Huddersfield weer op de rails krijg, dan vind u mijn pogingen in de novelle The Journeyman – the travels of Hannes H. Alvast bedankt. @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 februari Auteur Share Geplaatst 25 februari (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij de laatste oefenwedstrijd in en tegen Manchester City Football Club, een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1880 als West Gorton Saint Marks. In 1887 werd de naam veranderd in Ardwick Football Club en in 1894 nam het de huidige naam aan. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Etihad Stadium, in Oost-Manchester. Het won in 2023 voor het eerst in de clubhistorie de UEFA Champions League. Vervolgens werden dat seizoen tevens de UEFA Super Cup en FIFA Club World Cup gewonnen, waardoor winst van de internationale treble een feit was. Spoiler Het Etihad Stadium (ook wel bekend als City of Manchester Stadium, COMS, Eastlands, The Blue Camp en Sportcity) is het stadion van de Engelse voetbalclub Manchester City uit Manchester. Het stadion, dat alleen zitplaatsen kent, heeft een capaciteit van 55.000 plaatsen en heeft drie ringen rondom het veld. De bouw ervan, voor de Gemenebestspelen van 2002, heeft 90 miljoen pond gekost. In de zomer van 2015 is er een derde ring bijgebouwd. De naam van het stadion is, evenals die van de sponsorende luchtvaartmaatschappij uit de Verenigde Arabische Emiraten, afgeleid van het Arabische woord voor "unie" (اتحاد ʾIttiḥād). De gemeenteraad van Manchester verhuurt het stadion de komende 250 jaar aan Manchester City, in ruil voor hun oude stadion, Maine Road. Ook is afgesproken dat de club 50% van de opbrengst van de kaartverkoop voor 34.000 plaatsen (de capaciteit van Maine Road) aan de gemeente geeft. Bij droog weer en voor 49.340 toeschouwers arriveerden wij in het Etihad Stadium in Manchester in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Manchester City kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het nog droge veld op. En volgens mij een veredeld 2de elftal, want ik zag geen Haaland, Silva, Rodri, de Bruyne, Foden enz. Waaruit ik meen op te maken, dat hij ons te min acht, om met zijn complete 1ste elftal tegen ons te spelen. Jammer, maar hopelijk kunnen wij hier misbruik van maken. Ofschoon mijn mannen toch wel behoorlijk zenuwachtig waren, want tenslotte spelen ze haast nooit tegen een club van het formaat van MC, die eigendom is van de Abu Dhabi United Group, deden ze toch hun best. En al in de 9de minuut gaf ‘Forbs’ Borges een strakke voorzet richting Brobbey, die onze spits subliem binnen tikte. 0 : 1 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Na dit doelpunt begonnen de mannen van Guardiola ineens er steeds meer een fysieke strijd van te maken en de tackles werden steeds harder. Vandaar dat wij in de 35ste minuut een penalty kregen, die van den Boomen voor zijn rekening nam. Helaas werd het geen 0 : 2 omdat keeper Zack Steffen de inzet stopte. Het bleef dus 0 : 1 en MC gooide als het ware de gaskraan open en verhoogde het tempo. In de 43ste minuut kon Grealish van een misser van Sutalo profiteren en de gelijkmaker in ons doel schieten. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Onze linkerflank kreeg geen poot aan de grond en wel met name Sosa en Bergwijn. Bovendien speelde Sutalo als een natte krant. MC speelde weliswaar met een soort 2de elftal, maar fysiek en vooral technisch waren zij beter. Wij moeten het van onze inzet hebben. Toen in de 69ste minuut Sosa geblesseerd raakte, haalde ik ook Rensch en Taylor naar de kant en bracht Sanchez, Wijndal en Akpom, die allen wat beter tegen een stootje kunnen. Twee minuten later haalde ik ook nog Bergwijn eraf en bracht Ünüvar. MC ging er steeds harder in en terecht kregen wij in de 77ste minuut wederom een penalty en ook deze nam van den Boomen voor zijn rekening. Deze keer scoorde hij wel en ondanks het overwicht van MC stond het ineens, wel of niet verdiend, 1 : 2 voor ons. Lang konden wij van deze fortuinlijke voorsprong niet genieten, want in de 86ste minuut zorgde Phillips voor de gelijkmaker. 2 : 2 en dat werd ook het eindresultaat. Maar eerlijk is eerlijk, dit gelijke spel hebben wij hoofdzakelijk te danken aan het ijzersterk spel van Hato en Brobbey. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 februari Auteur Share Geplaatst 26 februari (bewerkt) Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: wij behoren Internationaal niet meer of beter gezegd helemaal niet tot de topclubs, dit predicaat geldt voor ons alleen nog hooguit voor de ED. Wel hebben wij 25 spelers in de leeftijdsgroep 18 t/m 23 jaar, die mogelijkerwijs allen nog iets beter kunnen worden. Deze jongens zullen wij koesteren, want ze zijn onze toekomst. Tevens hebben wij 10 spelers in de leeftijdsgroep 24 t/m 32 jaar en die zullen moeite hebben, om hun niveau te houden, bovendien moeten ze de jonkies bij de hand nemen. NU de oefenwedstrijden erop zitten, kan ik een beslissing nemen, met welke spelers ik het komende seizoen door wil gaan, wie wedstrijden in het tweede elftal dient te spelen en welke spelers wij invalbeurten in het eerste team willen gunnen? Ik heb gekozen voor 21 selectiespelers + 5 spelers die verhuurd waren. Dus in totaal 26 selectiespelers. Voorts heb ik 11 spelers uit de 2de teamselectie gehaald, die mee mogen trainen en minuten mogen maken. Als ze door mij niet ingezet worden, dan spelen ze in het tweede. De basisspelers worden alleen gewisseld of tijdelijk vervangen als ze geblesseerd, geschorst en of uit vorm zijn. Staf en spelers zijn hiervan op de hoogte. Ondanks alle bestuurlijke strubbelingen hebben wij het afgelopen seizoen alles gewonnen, wat er voor ons te winnen mogelijk was. Desondanks kreeg ik nu de volgende maandelijkse beoordeling onder ogen: Ik erger mij vooral over punt 4. Nadat de hele club plus de media en alle analisten ‘den Duitser’ voor zijn transferuitgaven aan de schandpaal hebben gespijkerd (waarvan tot nu toe nog niets is bewezen) heb ik bewust gekozen, om conform het gedachten- en erfgoed van Johan Cruijff geen aankopen te doen, maar gewoon uit het bestaande spelersmateriaal en vooral de jeugd te putten. Waardoor ik nu een selectie van 36 spelers heb en waarvan ik maar 11 per keer kan opstellen. Dus waar hebben wij het over? Ik zorg dat wij wedstrijden kunnen winnen, door de juiste spelers en tactieken te gebruiken en dat vooral de jeugd weer door kan stromen. Ook erger ik mij over de opmerkingen wat de verkoop van Boerhout en Pasveer betreft. Ik heb deze spelers niet verkocht en ik bepaal ook niet de verkoopprijs. Dat doet de DVZ in combinatie met de TD en de RVC. Dus nogmaals, ik heb daar niets mee te maken en ik wil mij daar ook niet mee bemoeien. U begrijpt het al, neem ik aan? Mijn werksituatie begint nu al de verkeerde kant op te gaan en er is veel sprake van achterbaksheid en nog een aantal onaangename dingen, die mij erg tegen de borst stoten. Dus let wel: Ajax is mijn werkgever en ik ben loyaal ten opzichte van mijn werkgever, maar ik ben geen fan en Ajax is niet mijn club. Bovendien de Amsterdamse mentaliteit is niet de mijne, want ik ben een Brabander. Daarentegen kan ik met de spelers heel goed opschieten en er heerst een goede sfeer in de kleedkamer. Dit zijn onze tegenstanders in het komende seizoen. In 3 dagen begint voor ons de competitie en wel met een thuiswedstrijd om de JC Schaal tegen PSV. Bij regenachtig weer en voor 55.500 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Dit is een normaal verschijnsel en daar til ik niet aan. Ik mag 5 keer wisselen, dus waar hebben wij het over. PSV kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Kevin Blom, die ik niet hoog heb zitten. In de eerste helft was het een min of meer gelijkopgaande wedstrijd, zonder echte hoogtepunten en een scheids, die mij totaal niet kon bekoren, omdat hij in mijn ogen wedstrijdsituaties vaak foutief beoordeeld en op mijn spelers zat te loeren. Wij kregen dan ook al 2 volledig overbodige gele kaarten in de eerste helft. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en in de kleedkamer heb ik mijn mannen nog eens duidelijk gemaakt, wat ik in de tweede helft wil zien. Trouwens, Taylor (die door het eigen publiek werd uitgefloten) en Brobbey kregen geen poot aan de grond. En toen kwam de tweede helft, waarin Bergwijn eindelijk opstond en het hele elftal bij de hand nam. Plots begon het te lopen en Bergwijn zorgde in de 49ste minuut voor de lang verwachte openingstreffer. In de 59ste minuut kregen wij een terecht penalty, die van den Boomen voor zijn rekening nam, maar keeper Drommel keerde zijn inzet. Echter bokste Drommel de bal weer voor de voeten van van den Boomen en de rebound schoot hij wel feilloos binnen. 2 : 0 en dat luchtte op. In de 67ste minuut haalde ik de twee zeer zwak spelende Brobbey en Taylor naar de kant en bracht Mikautadze en Akpom. En in de 73ste minuut mochten ook Rensch en Borges gaan douchen en kwamen Sanchez en Ünúvar. Drie minuten later zorgde invaller Akpom voor de 3 : 0 en toen was deze match praktisch al gelopen. In de 77ste minuut haalde ik ook nog van den Boomen naar de kant en bracht Medic (feitelijk een verdediger, die ook goed als VM functioneert). PSV voorzien van een nieuwe manager (Erik ten Hag) en met o.a. 6 mij onbekende spelers, was niet in staat, om ons te stoppen. In de 88ste minuut zorgde invaller Mikautadze en in de 94ste minuut invaller Akpom voor de 4 : 0 + 5 : 0 en iedereen was tevreden. Mijn team, met uitzondering van Brobbey en Taylor, en ook de invallers speelden vandaag ijzersterk en wij hebben verdiend gewonnen. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 februari Auteur Share Geplaatst 27 februari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij een ingelaste oefenwedstrijd in en tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB), een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Wanneer het aankomt op bezoekersaantallen per thuiswedstrijd, behoren ze consistent tot de top met het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers. Spoiler Het Signal Iduna Park is een voetbalstadion in Dortmund, dat plaats biedt aan 81.360 toeschouwers. Het stadion bevindt zich 4 kilometer ten zuiden van het centrum van Dortmund. De huidige bespeler van het stadion is Borussia Dortmund. De fans noemen het stadion nog steeds het Westfalenstadion. Bij zeer zonnig weer en voor maar liefst 74.622 toeschouwers arriveerden wij in Dortmund in de ietwat behouden maar aanvallende 5-2-3 opstelling. BVB kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en scheids is ene Patrick Ittrich. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0 en moet ik bekennen, dat de BVB de bovenliggende partij was, maar gelukkig nog niet tot scoren was gekomen. Wel hadden mijn verdedigers de grootste moeite met spits Haller en de steeds opkomende Sabitzer. Bovendien waren aan onze kant Sutalo, Medic, Sosa, Taylor en Akpom zeer matig bezig en ze kregen geen poot aan de grond. Bovendien ergerde ik mij behoorlijk aan het partijdige gedrag van de scheids, die zich als een pure thuisfluiter toonde. Drie minuten na herbegin zorgde Bergwijn voor de openingstrefffer en had ik het gevoel, dat wij het zouden redden. In de 60ste minuut haalde ik Taylor naar de kant en bracht van den Boomen. 7 minuten later mocht Bergwijn, die op was, gaan douchen en kwam Mikautadze. De zeer zwak spelende Brobbey haalde ik in de 73ste minuut eraf en bracht Ünüvar. Twee minuten later zorgde Haller voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat was balen, kan ik u vertellen. Nog in dezelfde minuut haalde ik ook Medic naar de kant en bracht Fitz-Jim. Het lukte ons wat meer grip op deze wedstrijd te krijgen en in de 82ste minuut zorgde invaller Mikautadze voor de 1 : 2 en toen dacht ik, dat het lek boven was. Om tijd te rekken haalde ik in de 88ste minuut Mannsverk nog naar de kant en bracht Tahirovic. Rensch, die eveneens volledig vermoeid was, haalde ik in de 93ste minuut naar de kant en voor hem kwam Avila. Konden wij het redden? Nee, helaas niet, want Haller zorgde in de 95ste minuut voor de verdiende gelijkmaker. Het bleef 2 : 2 en met een ietwat correcte en onpartijdige scheids hadden wij het hier misschien mogelijk gemaakt, om als winnaar van het veld te stappen. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 28 februari Auteur Share Geplaatst 28 februari (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij de eerste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen AZ, een Nederlandse profvoetbalclub uit Alkmaar en de Zaanstreek, Noord-Holland en speelt zijn thuiswedstrijden in het AFAS Stadion te Alkmaar. AZ, een afkorting voor Alkmaar Zaanstreek-combinatie, ontstond in 1967 als AZ’67 uit een fusie tussen Alkmaar '54 en FC Zaanstreek. Het woord combinatie in de naam liet men al snel varen en ook de toevoeging ’67 is sinds 1986 uit de naam verdwenen. Net als tussen juli 1976 en juni 1982 hoort de club sinds seizoen 2004/05 opnieuw bij de (sub)top van Nederland. Sinds 1998 speelt de tweevoudig landskampioen onafgebroken in de Eredivisie. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond AZ op 25 april 2023 op de 37e plaats met een totaal van 47.500 punten. De club staat bekend om de sterke jeugdopleiding, in het seizoen 2022/2023 werd door AZ als eerste Nederlandse club de UEFA Youth League gewonnen. Spoiler Het AFAS Stadion is een Nederlands voetbalstadion in Alkmaar. Het is het stadion waar de Nederlandse voetbalclub AZ zijn thuiswedstrijden speelt. Het stadion heeft een capaciteit van 19.478 toeschouwers. Bij zonnig weer en voor 19.500 toeschouwers arriveerden wij in Alkmaar in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling, zonder de geblesseerde Brobbey, maar met de in de media en door analisten totaal ondergewaardeerde Mikautadze en Akpom. AZ kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Sander van der Eijk. Ik mag zeggen dat wij de goede vorm van verleden seizoen niet kwijt zijn geraakt, maar het leek erop, dat wij weer voor de prijzen zullen gaan. Een dik kwartier had AZ het gevoel dat ‘mee konden doen’, maar in de 18de minuut zorgde Mikautadze voor de openingstreffer. In de 48ste en laatste minuut van de 1ste helft was het wederom Mikautadze, die de 0 : 2 binnen schoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. 0 : 2 werd dan ook de ruststand. In de derde minuut na herbegin in de tweede helft was het Akpom, die voor de 0 : 3 zorgde. En in de 65ste minuut mocht Bergwijn gaan douchen. Voor hem kwam Borges. 5 minuten later haalde ik ook Taylor naar de kant en bracht jonkie Ünüvar. En of u het geloofd of niet, de volledig ondergewaardeerde Mikautadze was in de 72ste minuut ter plekke om de 0 : 4 binnen te tikken. Wederom keurde de scheids ook dit doelpunt in eerste instantie af en ook nu greep de VAR in en werd het zuivere doelpunt alsnog goedgekeurd. 0 : 4 en daar kun je mee thuiskomen. Nog geen minuut later haalde ik ook Sosa naar de kant en bracht Wijndal. Weliswaar wilden wij deze match rustig uitspelen, maar dat lukte niet. Uit een corner in de 86st minuut was het Bruno Martens Indi, die de 1 : 4 in ons doel kopte. Nu keurde de scheids het doelpunt onmiddellijk goed en eerlijk is eerlijk, op mijn verjaardag zal ik deze scheids nooit uitnodigen. Enfin, wij hebben hier verdiend gewonnen en qua kansenverhouding hadden wij minimaal met 0 : 6 kunnen en moeten winnen, maar keeper Ryan had een zeer sterke dag en kon dat voorkomen. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 28 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 29 februari Auteur Share Geplaatst 29 februari (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij voor de UEFA Super Cup in Warschau/Polen tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van elf landstitels. Spoiler Het Nationaal Stadion (Pools: Stadion Narodowy) is een stadion in Warschau, Polen. Het staat op de plek van het inmiddels afgebroken Decenniumstadion. Het stadion, gebouwd op de oever van de Wisla-rivier, heeft een capaciteit van 58.580 zitplaatsen. De bouw van het stadion startte in 2008 en was eind 2011 gereed. Het stadion werd gebruikt voor een vijftal wedstrijden van het Europees kampioenschap voetbal 2012 dat georganiseerd werd door Polen en Oekraïne. Ook vond de finale van de UEFA Europa League 2014/15 hier plaats. Na een maandenlange vertraging werd het stadion op 21 februari 2012 door de autoriteiten vrijgegeven. Door constructiefouten liep de bouw forse vertraging op. Op 29 januari werd het complex al opgeleverd en officieel in gebruik genomen[1], maar toen ontstonden er problemen rond het communicatiesysteem. Het eerste duel in het nieuwe complex werd gespeeld op woensdag 29 februari 2012, toen Polen en Portugal elkaar troffen voor een vriendschappelijke wedstrijd die eindigde in een 0-0 gelijkspel. Bij zonnig weer en voor 58.500 toeschouwers arriveerden wij in Warschau in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Op het eerste oog lijkt het een defensieve tactiek met 5 verdedigers, maar door de 3 centrumspitsen wordt het toch andere koek. PSG kwam zoals verwacht in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op. Gezien de razendsnelle voorhoede van PSG met Mbappe, Dembele en spits Kolo Muani hebben wij dus volgens mij echt 5 verdedigers nodig. Rensch + Medic kregen de opdracht mee om Mbappe het lastig te maken, Hato + Sutalo moeten Kolo Muani in bedwang houden en Sosa dient Dembele uit te schakelen. Mannsverk mocht Xavi Simons aan de ketting leggen. Of het zal lukken, Joost mag het weten? Eerlijk is eerlijk, mijn mannen speelden voor hun doen de sterren van de hemel, maar voldoende was het nog net niet. Wel konden wij, met heel veel mazzel, PSG van het scoren afhouden. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0. Natuurlijk was PSG de betere ploeg, maar mijn mannen speelden eveneens ijzersterk en of u het geloofd of niet, hun achterhoede had grote problemen met onze drie centrumspitsen. Diep in de tweede helft bracht ik o.a. jonkie Ünüvar in voor Bergwijn en in de 86ste minuut was het juist invaller Ünüvar, die met een strakke voorzet Brobbey bediende en Brobbey nam de bal volley en knalde hem in het doel. 1 : 0 en manager Luis Enrique wist niet wat hun overkwam. En eerlijk is eerlijk: ik ook niet. Het bleef 1 : 0 en verdiend of niet, de Cup gaat mee naar huis. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 29 februari bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 2 maart Auteur Share Geplaatst 2 maart (bewerkt) Spoiler Hier snap ik nu helemaal niets van? In het hele bestuur zit blijkbaar nog maar 1 persoon met ‘voetbalverstand’ en deze persoon heeft bij een Schotse 2de divisieploegje als TD gewerkt. Ajax is echter een veel grotere club en bovendien een beursgenoteerd bedrijf. Of de heer Beukers dit aan zou kunnen? Ik heb mijn twijfels hoor. In 4 dagen spelen wij onze tweede competitiewedstrijd en wel thuis tegen FC Emmen, een Nederlandse voetbalclub uit Emmen, die werd opgericht op 21 augustus 1925. Het is de enige profvoetbalclub uit de provincie Drenthe. De club speelt sinds 1985 profvoetbal en kwam vervolgens 33 seizoenen achtereen uit in de Eerste divisie. In het seizoen 2017/18 promoveerde de club via de play-offs voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de Eredivisie. Op 20 mei 2021 daalde FC Emmen weer af naar de Eerste divisie nadat de play-off wedstrijd tegen NAC Breda werd verloren na het nemen van strafschoppen. Op 29 april 2022 werd de club voor het eerst kampioen van de Eerste divisie, waardoor het meteen weer naar de Eredivisie promoveerde. Op 11 juni 2023 verloor FC Emmen in de finale van de nacompetitie voor de tweede keer van Almere City, zodat de club de Eredivisie weer moest verlaten. Inmiddels zijn ze weer gepromoveerd naar de ED en dus straks onze tegenstander. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 53.155 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Emmen kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Danny Makkelie. Dik 25 minuten hadden wij nodig, om het arrogante gedrag van de scheids en de twee belachelijke gele kaarten voor Hato en Mannsverk te accepteren. Dat de scheids hoofdzakelijk op mijn spelers zat te loeren, is een ingeworteld kwaad geworden, waar ik niet meer aan til. Vanaf minuut 26 begon onze aanvalsmachine te lopen en binnen 6 minuten stond het tot tevredenheid van het voltallige publiek maar liefst al 4 : 0. Dit was ook de ruststand. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en nadat Mannsverk in de 54ste minuut voor de 5 : 0 had gezorgd, namen wij gas terug, want wij wilden de tegenstander niet tot wanhoop drijven. Wel heb ik nog 4 wissels doorgevoerd en wel in de 62ste minuut, door Taylor van het veld te halen, omdat het eigen publiek hem om voor mij onverklaarbare redenen uit zat te fluiten. Voor hem kwam Akpom. 6 minuten later mocht ook Sutalo + Bergwijn vertrekken en kwamen Medic en Ünüvar. In de 74ste minuut haalde ik ook nog Sosa naar de kant en bracht Wijndal. Wij controleerden alleen nog maar en mochten van de scheids nog drie totaal onnodige gele kaarten in ontvangst nemen. Als je bedenkt, dat deze scheids maar 7 overtredingen tegen ons heeft gefloten en desondanks 5 gele kaarten heeft verstrekt, dan begin je toch te twijfelen? Temeer, omdat Emmen zich schuldig maakte aan 16 overtredingen en maar 3 gele prentjes kreeg? Sorry, maar ik heb moeite met het gedrag van deze scheids. Wat deze match betreft, zo eindigde hij in 5 : 0 en in de eerste helft hebben wij het publiek behoorlijk kunnen vermaken. Spoiler ------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 2 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 3 maart Auteur Share Geplaatst 3 maart (bewerkt) Pas in 7 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt. Spoiler Het MAC³PARK stadion in Zwolle is het stadion van PEC Zwolle en heeft een capaciteit van 14.000 toeschouwers. Het stadion is de opvolger van het Oosterenkstadion. Tot 2016 heette het IJsseldelta Stadion. Bij regenachtig weer en voor slechts 14.000 toeschouwers arriveerden wij in Zwolle in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. PEC kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Dennis Higler, die net als Makkelie op mijn persoonlijke zwarte lijst staat. Let wel: het zijn beiden uiteraard topscheidsrechters, maar ik heb moeite met hun gedrag en performance. Wij begonnen goed en al in de 4de minuut was het Sosa, die een steekpass van de ver opgerukte Sutalo feilloos in het doel schoot. 0 : 1 en een zeer goed begin. In de 23ste minuut kreeg Taylor een strakke voorzet van ‘Forbs’ Borges en hij schoot de bal ijskoud binnen. 0 : 2 en dat was het dan ook. Mijn mannen namen het gas terug en beperkten zich tot controle van deze match, die PEC puur defensief, dus met 2 bussen voor de 16 en volledig teruggetrokken, verder speelde. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 2. Niet dat mijn jongens in de tweede helft een snipperdag hadden, maar keeper Schendelaar had blijkbaar de dag van zijn leven, want hij stopte alles wat op zijn doel kwam. In de 78ste minuut greep ik in en haalde Borges, Sosa en Taylor naar de kant. Voor hen kwamen Ünüvar, Wijndal en Akpom. 5 minuten later mocht ook Sutalo gaan douchen en kwam Sanchez. Wij speelden deze match rustig uit en het bleef 0 : 2. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 3 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 4 maart Auteur Share Geplaatst 4 maart (bewerkt) Spoiler Komende zaterdag spelen wij thuis tegen Vitesse Arnhem, officieel SBV Vitesse (Stichting Betaald Voetbal "Vitesse-Arnhem") algemeen bekend als Vitesse, een Nederlandse profvoetbalclub uit Arnhem. De club is opgericht op 14 mei 1892. Sinds 1989 speelt Vitesse onafgebroken in de hoogste divisie. Tussen 1990 en 2002 was de club een stabiele subtopper in Nederland. Vervolgens kende Vitesse een zware tijd, nadat voorzitter Karel Aalbers noodgedwongen moest vertrekken. In 2010 werd Vitesse de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen kwam. Sindsdien behoren de Arnhemmers weer structureel tot de subtop in de Eredivisie. Vitesse werd nooit landskampioen, maar won in 2017 de KNVB beker. Op de UEFA-ranglijst van de beste clubs in Europa stond Vitesse op 14 oktober 2022 op de 113e plaats met een totaal van 11.000 punten. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 53.280 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Vitesse kwam in een 5-1-2-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Pol van Boekel. Uiteraard waren wij de veel betere ploeg. Wij hadden maar liefst 60% balbezit (en niet in het achterin rondspelen, want wij spelen elke bal indien mogelijk naar voren) en wij kregen 14 hoekschoppen. Bij rust stond het maar 2 : 0 en de einduitslag werd 4 : 1. Ook heb ik in de 54ste minuut Borges moeten wisselen, die geblesseerd raakte en vervangen door Mikautadze. In de 72ste minuut haalde ik Taylor naar de kant, omdat vervelende gasten in het publiek weer tegen hem te keer gingen, en bracht Akpom. 7 minuten later mochten ook Sosa en Bergwijn gaan douchen en kwamen Wijndal en Ünüvar. Behalve Wijndal speelden de invallers eveneens een zeer sterke match. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 4 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 5 maart Auteur Share Geplaatst 5 maart (bewerkt) Spoiler Mede door het afkeurende gedrag van een van mijn voorgangers, die mijn spelers destijds al op voorhand afbrandde en met de grond gelijk maakte, heb ik wekenlang de psycholoog moeten uithangen om mijn spelers weer op te richten en mentaal op te krikken. En nu was mijn assistent Maduro aan de beurt, ook hij werd voor van alles en nog wat uitgemaakt. Omdat ik geen enkel probleem met mijn assistent heb, heb ik ook hem weer een beetje moed toegesproken. Wel wordt het nu wel eens tijd, dat deze voorganger eens een keer in de spiegel kijkt, want misschien is juist hij totaal niet geschikt voor een club van het formaat van Ajax. Pas in 14 dagen spelen wij weer en dan uit in en tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen. Spoiler Sparta-Stadion "Het Kasteel" is het stadion van de Nederlandse betaald-voetbalclub Sparta Rotterdam. Het ligt in de Rotterdamse wijk Spangen. Bij bewolkt weer en voor 10.599 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam-Spangen in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is mijn favoriete scheids Bas Nijhuis. Tijdens de match voerde ik 4 wissels door en wel als volgt: 65ste minuut: eraf Hato – erin Avila. 71ste minuut: eraf Mannsverk (al geel en geblesseerd) – erin Berghuis 79ste minuut: eraf Sosa + Taylor – erin Sanchez + Wijndal. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 5 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 6 maart Auteur Share Geplaatst 6 maart (bewerkt) In 3 dagen moeten wij met de billen bloot want dan spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League uit in en tegen het momenteel supersterke Arsenal Football Club (Arsenal), een Engelse voetbalclub uit Highbury, Londen, opgericht in 1886 als Dial Square en nam in 1913 de huidige naam aan. Arsenal is een van de succesvolste clubs uit Engeland. De club speelt in de Premier League, de hoogste divisie van het Engelse voetbal. De club won dertien League-titels, veertien FA Cups (een record), twee Football League Cups, zestien FA Charity Shields/FA Community Shields en voorts een European Cup Winners' Cup en Jaarbeursstedenbeker. De club speelt in het rood en wit, en sinds augustus 2006 speelt Arsenal in het Emirates Stadium. In dat jaar werd het oude Arsenal Stadium in Highbury verlaten. Het Emirates Stadium is met 60.000 zitplaatsen het op twee na grootste voetbalstadion van Engeland. Het stadion is hypermodern, en de grasmat staat bekend als een van de beste van Europa. Op 30 september 1996 werd Arsène Wenger manager van Arsenal. Twintig jaar later was Wenger de langstzittende en tevens de meest succesvolle coach uit de clubhistorie. In het seizoen 2003/2004 werd onder Wenger de Premier League gewonnen zonder te verliezen. Met zijn lange dienstverband werd hij de langstzittende coach in de Premier League. Wenger is echter niet de coach met grootste anciënniteit op het hoogste Engelse niveau omdat de Premier League pas sinds 1992 bestaat. Spoiler Het Emirates Stadium, soms ook kortweg Emirates, of Arsenal Stadium, is sinds 2006 het stadion van voetbalclub Arsenal FC. Het stadion ligt aan de Ashburton Grove, een straat in de wijk Islington in Noord-Londen. Bij Engels weer, dus regen, en voor 59.782 toeschouwers arriveerden wij in Noord-Londen in de ietwat behouden maar toch aanvallende 5-2-3 opstelling. Let wel: onze tegenstander is niet van het niveau Eredivisie, maar van de absolute 'Königsklasse' en dus heb ik o.a. mijn ervarenste spelers opgesteld. Wel mag ik 3 wisselspelers inbrengen, dus waar hebben wij het over? Het momenteel in grote vorm verkerende Arsenal kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas weer een Spanjaard en wel Jose Maria Sanchez Martinez en dan weet u het wel. Eerlijk is eerlijk, wij waren gewoon minimaal een nummertje te klein voor Arsenal. Temeer, omdat Bergwijn, Brobbey, Mannsverk, Rensch en Medic geen poot aan de grond kregen en de rest matig presteerde. Persoonlijk was ik van mening, dat zoals altijd deze Spaanse scheids de spelers van Arsenal weer in bescherming nam en ons affloot, als wij gevaarlijk opkwamen. Arsenal floot hij 13 keer terug en gaf hun 1 gele kaart. Ons floot hij 21 keer terug en wij kregen niets, omdat wij er de kans niet kregen om überhaupt een echte overtreding te maken. Ik heb 3 x gewisseld en wel als volgt: 61ste minuut: eraf Taylor – erin van den Boomen 66ste minuut: eraf Bergwijn – erin Mikautadze 72ste minuut: eraf Hato – erin Gaaei. Alleen van den Boomen voldeed, die 2 anderen waren eveneens zwak. Doordat wij maar met 1 : 0 hebben verloren, verwacht ik thuis wel weer vuurwerk. Of het zal lukken? Joost mag het weten? Maar feitelijk is het verschil nog veel te groot en zullen wij er nog een tijdje nodig hebben, om op hun niveau aan te kunnen knopen, mits onze spelers zich juist ontwikkelen. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 6 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 7 maart Auteur Share Geplaatst 7 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij weer thuis voor de competitie en wel tegen Go Ahead Eagles, een Nederlandse profvoetbalvereniging uit Deventer. De thuiswedstrijden worden gespeeld in het eigen stadion De Adelaarshorst. Go Ahead, de club waaruit Go Ahead Eagles is voortgekomen, werd op 2 december 1902 opgericht als Be Quick. Bij de toetreding tot de NVB in 1905 werd de clubnaam veranderd in Go Ahead. Op 31 juli 1971, bij de splitsing van de amateur- en de proftak, werd op voorspraak van toenmalig trainer-coach Barry Hughes de toevoeging Eagles aan de naam toegevoegd. De amateurs gingen verder als D.V.V. Go Ahead. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 53.240 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. GAE kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Jochem Kamphuis. Met duidelijk gestructureerd en aanvallend voetbal schotelden wij ons publiek een mooi middagschouwspel voor. Onze ploeg speelde ijzersterk en bij rust stond het weliswaar maar 2 : 0, maar wij maakten duidelijk, dat er hier bij ons vandaar helemaal niets te halen valt. De scheids floot veel, heel veel. Ik dacht 20 overtredingen tegen GAE (2 gele kaarten) en 10 tegen ons (1 gele kaart). Minimaal hadden wij deze match met 5 : 0 kunnen en moeten winnen. In de 64ste minuut haalde ik Bergwijn en Taylor naar de kant en bracht Ünüvar en van den Boomen. 5 minuten later mochten ook Sutalo en Hato gaan douchen en kwamen Avilo en Medic. En in de 76ste minuut haalde ik nog de vermoeide Rensch naar de kant en bracht Gaaei. Behalve Gaaei speelden alle invallers eveneens ijzersterk en al met al was ik tevreden. Temeer, omdat het GAE niet was gelukt, om ook maar een schot op ons doel te schieten. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 7 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 8 maart Auteur Share Geplaatst 8 maart (bewerkt) Spoiler Wat is dit? Hoezo nog een assistent? Eentje is meer dan genoeg en nu ineens 4? Ja, u leest het goed: vier assistenten om pionnen te verplaatsen en ballen te dragen? Trouwens, ik zie nu pas wat assistent Maduro voor een salaris krijgt? Net zoveel als ik, alleen draag ik voor alles de verantwoording en bepaal tactieken en opstellingen. Als ik een complotdenker was, zou ik mogelijkerwijs er rekening mee moeten houden, dat ze mij kwijt willen? Joost mag weten, wat de nieuwe voorzitter van plan is? Ik weet het niet en ik snap er eerlijk gezegd niets van? In 3 dagen spelen wij weer en wel uit in en tegen ADO Den Haag, een Nederlandse betaald voetbalclub uit Den Haag, die op 1 februari 1905 werd opgericht. De thuisbasis is het Bingoal Stadion, dat plaats biedt aan 15.000 toeschouwers. De club won tweemaal het landskampioenschap en tweemaal de KNVB Beker. De clubkleuren van ADO Den Haag zijn geel en groen. Dit geldt ook voor het logo. Centraal hierin staat de ooievaar, de vogel die ook het symbool van de stad Den Haag is. Spoiler Het Bingoal Stadion, tot juni 2010 het ADO Den Haag Stadion, tot mei 2017 het Kyocera Stadion en tot augustus 2022 het Cars Jeans Stadion, is een stadion in de wijk Forepark in Den Haag. Het is het thuisstadion van voetbalclub ADO Den Haag en kostte 27 miljoen euro. Het stadion biedt plaats aan 15.000 toeschouwers en is in het seizoen 2007/08 officieel in gebruik genomen door ADO Den Haag. Daarvoor speelde ADO in het inmiddels afgebroken Zuiderparkstadion. Het stadion is formeel eigendom van de gemeente Den Haag. Bij zonnig en droog weer en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Den Haag in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. ADO kwam in een 4-1-2-1-2 formatie het kurkdroge veld op en scheids is Stan Teuben. Eerlijk is eerlijk, zo geweldig vond ik de scheids helemaal niet fluiten. Hij was veel te pietluttig. Bijvoorbeeld ADO maakte zich schuldig aan 13 behoorlijke overtredingen, waarbij twee tot een penalty voerden en wat kregen zij? Niets, geen enkele kaart en alleen maar waarschuwingen. En wij? Wij maakten 11 wel of niet overtredingen en kregen maar liefst 3 gele kaarten. Dat sloeg werkelijk nergens op. Tijdens deze wedstrijd voerde ik 5 wissels door en wel als volgt: 64ste minuut: eraf Hato + Taylor – erin Avila en van den Boomen. 69ste minuut: eraf Sutalo + Sosa (beiden al geel) – erin Medic + Wijndal 74ste minuut: eraf Bergwijn – erin Conceicao. Van de invallers voegden alleen van den Boomen en Wijndal iets toe, de rest was alleen aanwezig. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 8 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 9 maart Auteur Share Geplaatst 9 maart (bewerkt) Spoiler Ik ben werknemer van de club Ajax en geen fan. Voor mijn werkzaamheden wil ik desbetreffend gehonoreerd worden en als ik dan zie dat een assistent, die niet capabel is om hoofdcoach te zijn of te worden, hetzelfde salaris ontvangt als wat ik krijg, dan moet ik in actie komen. En dus heb ik om een nieuw en verbeterd contract verzocht. Welnu, ze willen mij een nieuw contract aanbieden. Mijn zaakwaarnemer was er niet mee akkoord en heeft enkele wijzigingen aangebracht, maar in plaats van verder te onderhandelen, heeft de voorzitter de ‘onderhandelingen’ afgebroken. Dus gaat mijn zaakwaarnemer weer een poging doen om te onderhandelen. In 4 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen SC Cambuur, kortweg Cambuur, een professionele Nederlandse voetbalclub uit Leeuwarden. De club is opgericht in 1964 ter vervanging van het naar de amateurs teruggekeerde VV Leeuwarden. SC Cambuur speelt in de kleuren geel en blauw. De thuiswedstrijden worden afgewerkt in het Cambuurstadion, dat een capaciteit heeft van 10.250. De club wist in haar bestaan viermaal te promoveren naar de Eredivisie. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 53.190 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Cambuur kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Martin van den Kerkhof, niet mijn favoriet. Wij hadden een dik kwartier nodig om op gang te komen en na 31 minuten stond het al 2 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Bij rust was het weliswaar nog steeds maar 2 : 0, omdat keeper Reiziger fantastisch stond te keepen. Bovendien bleek spits Brobbey vandaag niet zijn dag te hebben, want hij speelde als een natte krant. In de tweede helft voerde ik 5 wissels door en wel als volgt: 66ste minuut: eraf Hato (geel) + Taylor – erin Avila + van den Boomen 72ste minuut: eraf Sosa (geel) + Bergwijn – erin Wijndal + Conceicao 74ste minuut: eraf Sutalo – erin Sanchez. Alle invallers deden hun best en deze toch wel zeer eenzijdige wedstrijd eindigde in 3 : 1, terwijl het feitelijk 7 : 1 had kunnen en moeten zijn, maar dat kon keeper Reiziger voorkomen. Wel kregen wij maar liefst 4 totaal overbodige gele kaarten en Cambuur slechts 1. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 9 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 10 maart Auteur Share Geplaatst 10 maart (bewerkt) Spoiler Mijn zaakwaarnemer wilde de ‘contractkwestie’ zo snel mogelijk oplossen, maar de nieuwe voorzitter van Ajax schuift het maar op. Als er niet snel een oplossing komt, vraag ik mij af of ik het seizoen hier af moet maken? Komende woensdag spelen wij een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Champions League in en tegen Paris Saint-Germain Football Club meestal aangeduid als PSG of Paris Saint Germain, een Franse voetbalclub uit de hoofdstad Parijs. Opgericht in 1970 als fusieclub, maar maakte in 2011 zijn opmars door de overname door Qatar Sports Investments. Het is met zesenveertig nationale en internationale titels de meest succesvolle club van Frankrijk en speelt sinds 1974 onafgebroken op het hoogste niveau, langer dan elke andere club in de Franse competitie. De traditionele uitrusting van PSG bestaat uit een blauw en rood tenue. Het stadion van de club is Parc des Princes. Paris Saint-Germain won een recordaantal van elf landstitels. Spoiler Het Parc des Princes is een voetbalstadion in Parijs, waarin Paris Saint-Germain sinds 1974 speelt. Tot 1990 speelden tevens RC Paris en Paris FC in het stadion. Het huidige stadion werd in 1972 gebouwd, naar een ontwerp van de architect Roger Taillibert. De capaciteit was circa 42.000 toeschouwers. Omdat Frankrijk het EK 2016 organiseerde werd de capaciteit van het stadion uitgebreid naar 51.000 toeschouwers.[1] De rol van nationaal stadion is sinds 1998 overgenomen door het nieuwe Stade de France. Sindsdien wordt het Parc des Princes vooral voor voetbalwedstrijden gebruikt. Bij bewolkt weer en voor 47.926 toeschouwers arriveerden wij in Parijs in een ietwat aangepaste 5-2-3 opstelling. Wel aanvallend, maar toch met wat meer defensieve zekerheid achterin, want let wel: PSG heeft 3 aanvallers met enorme capaciteiten en wel Mbappe, Kolo Muani en Ousmane Dembele. Omdat Brobbey iets te opvliegend is om tegen hun centrumverdedigers Lucas Hernandez + Milan Skriniar te spelen, heb ik Akpom als spits opgesteld. Of het wat helpt? Joost mag het weten. PSG kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het droge veld op en uiteraard in bestbezetting. In de eerste helft was het min of meer een ietwat gelijkwaardige wedstrijd, alhoewel, wat het resultaat betreft, want 0 : 0 was weliswaar verdiend, maar om eerlijk te zijn, ze waren ietsje beter. Temeer, omdat Berghuis weinig had in te brengen en Medic moeite had om overeind te blijven. Ook in de tweede helft deed de scheids uiteraard weer zijn best, om de spelers van PSG in bescherming te nemen. In de 64ste minuut haalde ik de zeer vermoeid ogende Bergwijn naar de kant en bracht jonkie Ünüvar. En nadat Mannsverk al snel een mijns inziens een totaal onnodige gele kaart kreeg, haalde ik hem in de 69ste minuut eraf en bracht van den Boomen. Nog geen 2 minuten later kopte Akpom een strakke voorzet van Sosa in het doel. Iedereen stond perplex en wij op 0 : 1. Plots werd de sfeer in en om het veld grimmiger en de duels steeds harder. In de 72ste minuut haalde ik Hato naar de kant en stuurde Avila het strijdgewoel in. Tja en toen kwam de 81ste minuut en werden wij getuige van een in feite simpel duel om de bal tussen Sosa en Dembele, hetgeen volledig uit de hand liep en waardoor beide spelers geblesseerd het veld moesten verlaten. Voor Sosa kwam Wijndal en drie minuten later lukte het Vitinha de gelijkmaker te produceren. 1 : 1 en dat was balen, maar helaas ook niet onverdiend. PSG had 57% balbezit en wij 1 puntje en 2 gele kaarten. Het gelijke spel, wel of niet verdiend, hadden wij te wijten aan het zeer goede spel van keeper Rulli, verdediger Sutalo, linksback Sosa en middenvelder Taylor. Al met al was ik tevreden, want mijn mannen deden het voor hun doen zeer goed, maar voor de absolute top (en dat is o.a. PSG) komen wij toch nog een hoop tekort. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 10 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 11 maart Auteur Share Geplaatst 11 maart (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij wederom een topwedstrijd en nu uit in en tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, dertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Stadion Feijenoord, in de volksmond De Kuip, is een voetbalstadion in Rotterdam-Zuid. De Nederlandse betaaldvoetbalclub Feyenoord speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion en ook het Nederlands voetbalelftal speelt er regelmatig. Het stadion werd ontworpen door architect Leendert van der Vlugt, van architectenbureau Brinkman en Van der Vlugt. In 1935 werd er begonnen met de bouw; de opening was op 27 maart 1937. De Kuip is na de Johan Cruijff ArenA het grootste voetbalstadion in Nederland. Tevens is De Kuip het stadion waar het Nederlands voetbalelftal de meeste interlands heeft gespeeld. Lilian de Leeuw is anno 2023 de Venue Director. Spoiler Geteisterd door regenbuien en voor 51.117 toeschouwers arriveerden wij in de Rotterdamse Kuip in de ietwat behouden 5-2-3 opstelling. Ook al is hun spits Gimenez al maanden uit vorm, maar Feyenoord heeft op het middenveld voldoende scoringsvermogen en daarom heb ik gekozen voor een compacte defensie. Want als Feyenoord niet snel scoort, raken ze in paniek en zijn ze te kloppen. Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Jeroen Manschot. Ik had liever Bas Nijhuis gehad. Technisch waren wij de betere ploeg, maar Feyenoord maakte er een zeer fysieke wedstrijd van en daar hadden wij het eerste halfuur toch heel veel moeite mee. In de 38ste minuut gaf rechtsback Rensch een strakke voorzet op spits Brobbey en Brobbey schoot de bal feilloos in het doel. 0 : 1 en dat lucht op, kan ik u vertellen. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en was er geen vuiltje aan de lucht. Wel zorgden de mannen van Slot ervoor, dat Berghuis en Bergwijn geen poot aan de grond kregen en zodoende Brobbey niet of amper van bruikbare voorzetten konden voorzien. In de tweede helft gebeurden geen hoogstandjes, ofschoon wij toen een licht overwicht hadden. Vandaar dat ik in de 62ste minuut de moegestreden Taylor naar de kant haalde en van den Boomen inbracht. 6 minuten later haalde ik Bergwijn naar de kant en bracht Borges. In de 74ste minuut mochten ook Berghuis en Mannsverk gaan douchen en kwamen Conceicao + Fitz-Jim. Alle invallers, behalve Conceicao die zwak presteerde, speelden redelijk tot zeer goed en wij bleven Feyenoord domineren. Het bleef 0 : 1 en de punten gaan mee naar huis. Eerlijk is eerlijk, deze overwinning hadden wij hoofdzakelijk te danken aan het goede werk van keeper Rulli, de verdedigers Hato en Rensch en uiteraard spits Brobbey. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en reacties. 11 maart bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten