germandutch Gepost January 31 Author Share Gepost January 31 (edited) de Eredivisie is tijdelijk passe, nu is België een pre Spoiler Al in 3 dagen spelen wij de volgende thuiswedstrijd tegen De Koninklijke Sint-Truidense Voetbalvereniging, meestal afgekort als STVV, een Belgische voetbalclub uit Sint-Truiden, in de provincie Limburg. De club is bij de KBVB aangesloten met stamnummer 373 en speelt zijn thuiswedstrijden in Stayen. STVV speelt in de hoogste divisie van het Belgische voetbal. De Kanaries, zoals ze doorgaans ook worden genoemd, hebben als clubkleuren geel en blauw. De club, waarvan David Meekers de voorzitter is, is in handen van het Japanse internetbedrijf DMM.com. Wij begonnen ijzersterk en binnen 8 minuten stond het al 2 : 0 voor ons, door doelpunten van Vazquez en Edozie. Alhoewel, de scheids keurde het intikkertje van Edozie gewoon af, ofschoon dit een zuiver doelpunt was. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutief besluit herzien. Het stond dus 2 : 0 en dat gaf een goed gevoel. In de 42ste minuut kregen wij terecht een penalty, die Dolberg voor zijn rekening nam. Helaas werd zijn ietwat slappe inzet gekeerd door keeper Raton, waardoor het bij rust nog steeds 2 : 0 stond. Eerlijk is eerlijk, ik heb mij 45 minuten giga geërgerd aan de scheids, die in mijn ogen gewoon niet capabel was om deze match te leiden. In de 59ste minuut werd Sardella uit de wedstrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Voor de geblesseerde Sardella kwam jonkie Bouchouari. 6 minuten later haalde ik ook Leoni eraf en bracht de weer herstelde Diawara. Net koud in het veld, schoot invaller Diawara een minuut later de 3 : 0 in het vijandelijke doel. Tot verbazing aller keurde de scheids ook dit doelpunt af. Weer greep de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. 3 : 0 en ons publiek was tevreden. De vermoeide Edozie mocht in de 72ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Dreyer. Alle invallers deden hun best en wij konden de tegenstander achterin vastzetten. Met instemming van de VAR kregen wij in de 79ste minuut een penalty te nemen en ook deze mocht Dolberg voor zijn rekening nemen. Hij schoot hem feilloos binnen en het werd 4 : 0, hetgeen ook de eindstand werd. De scheids kreeg een 5.3 voor zijn zeer matig optreden. Spoiler ------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited January 31 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 1 Author Share Gepost February 1 (edited) de Eredivisie is tijdelijk passe, nu is België een pre Spoiler Pas in 7 dagen spelen wij de volgende wedstrijd en wel uit in en tegen Koninklijke Racing Club Genk (KRC Genk), een Belgische voetbalclub uit Genk, die bij de KBVB aangesloten is met stamnummer 322, voordien het nummer van KFC Winterslag. De club, met als clubkleuren blauw en wit, speelt zijn thuiswedstrijden in de Cegeka Arena te Waterschei. De club ontstond in 1988 uit de fusie van Thor Waterschei en KFC Winterslag. Spoiler De Cegeka Arena, ook gekend als het Fenixstadion is het stadion van voetbalclub KRC Genk. Het is met 22.764 plaatsen het op drie na grootste stadion van België. Alleen het Koning Boudewijnstadion, het Jan Breydelstadion van Cercle Brugge en Club Brugge en het Maurice Dufrasnestadion van Standard Luik zijn groter. Van 2007 tot 2016 was het stadion bekend onder de naam Cristal Arena. Tja en toen kwam het antwoord op mijn sollicitatiegesprek hetgeen ik met AZ heb gehad. Ze hadden mijn zaakwaarnemer een geminimaliseerd contractvoorstel gedaan, niet spectaculair, maar ik krijg hierdoor wel de kans weer in de Eredivisie te mogen werken. Uiteraard heb ik het aanbod onmiddellijk geaccepteerd, aangezien mijn hart bij de Eredivisie ligt en AZ een van de drie Nederlandse clubs is, waarvoor ik zou willen werken. ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 1 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 2 Author Share Gepost February 2 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Op mijn eerste werkdag werd ik ontvangen door de algemeen directeur Robert Eenhoorn, in begeleiding van 3 directieleden en de DVZ Max Huiberts. Spoiler Na een uitvoerige kennismaking werden de doelstellingen besproken. Nadien mocht ik kennismaken met de voor mij belangrijkste stafleden en dat zijn: assistent-manager Robert Franssen Spoiler assistent-manager Jan Sierksma Spoiler manager B elftal Leeroy Echteld Spoiler Hoofd Scouting Koen Veenstra Spoiler en Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg Spoiler Een staf met behoorlijk wat ervaring en eerlijk gezegd ben ik blij, dat Rafael van der Vaart even een sabbatical neemt, want ik zit hier al met 2 assistenten. Wij hebben afgesproken, dat ik hem in het nieuwe seizoen erbij haal en wel als 1ste assistent. De volgende stap was de kennismaking met de selecties van het 1sste en 2de team. Selectie 1ste team Selectie 2de team Momenteel staan wij na 22 competitiewedstrijden op de 7de plaats en 11 punten achter de 1ste en dat is nu FC Twente. Wij hebben nog 12 wedstrijden om te klimmen en het bestuur eist minimaal Europa League, dus de 5de plek. Europa League is leuk, maar een club als AZ hoort in de Champions League te spelen, dus richt ik mij voorlopig op de 3de plek. Kampioen zullen wij niet worden, maar een 3de plek moet mogelijk zijn en daar gaan wij voor. --------------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 2 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 3 Author Share Gepost February 3 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Wij hebben nog 14 dagen om te kunnen trainen en te oefenen, voordat wij weer in de competitie in mogen grijpen. In die periode kunnen wij 2 oefenpotjes spelen, om aan elkaar en mijn tactieken te wennen. Het is gelukt om 2 oefenpotjes te regelen. Bij bewolkt weer en met slechts selectiespelers en stafleden als toeschouwers verschenen wij op ons trainingsveld in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Uiteraard kwam ook JongAZ in een 4-2-4 formatie het nog droge veld op. Eerlijk is eerlijk, ik had meer verwacht van beide teams. Alhoewel, het eerste team van AZ speelde de laatste tijd nogal zeer wispelturig. Van de 22 competitiewedstrijden hebben ze slechts 9 kunnen winnen, vandaar dat ze op de 7de plek staan. Enfin, bij rust stond het slechts 2 : 0, door doelpunten van rechtsback Kasius en verdedige van Duijl (eigen doelpunt). Pas in de 82stes minuut lukte het ook spits Parrott te scoren, zodat deze oefenpot in 3 : 0 eindigde. In de tweede helft heb ik alleen Dekkers, Mijnans, Zeefuik en Maikuma vervangen door Martins Indi, Belic, Poku en Sadiq. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 3 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 4 Author Share Gepost February 4 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Wat ben ik wijzer geworden n.a.v. het 1ste oefenpotje? Dat ik o.a. veel vleugelspitsen heb en maar 2 echte spitsen en wel Parrott en Zeefuik. Waarbij de laatstgenoemde eraan komt, maar er nog lang niet is. Een ervaren spits erbij zou ik goed kunnen gebruiken. En sommige jonkies uit JongAZ zal ik bij het 1ste betrekken en wel keeper Westerveld, verdediger Berkhout, linksback Engel en de middenvelders Kwakman en Twisk. Tja en toen kwam onze 2de en laatste oefenpot en bij regen en voor 4.952 toeschouwers arriveerden wij in Den Haag in de aanvallende 4-2-3-1 tactiek. Op verzoek van mijn staf en omdat dit de tactiek is, die AZ dit seizoen speelde. ADO kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op. Sorry, dat ik het zeg, maar vanaf de 1ste minuut heb ik mij giga zitten ergeren aan de walgelijk arrogante scheids, diens naam ik niet zal noemen, want dan hangt er een schorsing aan mijn kont. Mijn aanvoerder Clasie kreeg al in de eerste minuut en bij zijn eerste balcontact een belachelijke directe …… Wat de bedoeling van deze scheidsrechterlijke actie was, mag Joost weten, want het sloeg werkelijk nergens op. Hoofdschuddend liep Clasie van het veld en mochten wij het met 10 spelers verder afmaken. ADO is een KKD ploeg, dus een divisie lager, en aangezien wij hoe dan ook moeten proberen dit seizoen nog tweedes te kunnen en moeten worden, haalde ik geen aanvaller eraf om het middenveld te versterken. Belic kon nu laten zien, dat hij de baas op het middenveld is. Door de ‘gewijzigde’ omstandigheden hadden wij een kwartier nodig, om op gang te komen en in de 16de minuut zorgde Maikama voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer en meer kwam er. Spits Parrott maakte in de 22ste minuut de 0 : 2 en 10 minuten later de 0 : 3 en toen ging het gas eraf. Dat wij 3 minuten later door ene Schalk een tegendoelpunt om de oren kregen, kon de pret niet drukken. 1 : 3 was de ruststand en ik was met onze prestatie tevreden. Omdat Mijnans met de scheids in discussie wilde, haalde ik hem uit voorzorg in de 56ste minuut naar de kant en bracht Schouten, die naast Belic op het middenveld moest spelen. In de 77ste minuut haalde ik bovendien keeper Verhulst, Kasius (al geel) en spits Parrott eraf. Voor hen kwamen Owusu- Oduro, Goes en Zeefuik. Het bleef 1 : 3 en over 5 dagen begint voor mij de competitie. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 4 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 5 Author Share Gepost February 5 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Ik ben benieuwd of het ons lukt, om tot de 2de plaats omhoog te klimmen, want het zijn niet de minste ploegen, die wij moeten passeren. In 5 dagen spelen wij dus in en tegen Fortuna Sittard, een Nederlandse voetbalclub uit de gemeente Sittard-Geleen die op 1 juli 1968 na een fusie werd opgericht. Vanaf het seizoen 2018/19 speelt de club in de Eredivisie, nadat een tweede plaats in de Eerste divisie 2017/18 genoeg was voor promotie. Fortuna Sittard werd in zijn bestaan onder meer kampioen van de Eerste divisie. Voorganger Fortuna'54 won tweemaal de KNVB Beker. De thuisbasis is het Fortuna Sittard Stadion, met een capaciteit van 12.500 zitplaatsen (waarvan 800 zitplaatsen voor de bezoekende club). Spoiler Het Fortuna Sittard Stadion is het stadion van de voetbalclub Fortuna Sittard dat uitkomt in de Eredivisie. Het stadion in de Limburgse stad Sittard heeft een capaciteit van 12.800 toeschouwers. Het stadion, dat de opvolger is van De Baandert, werd geopend op zondagavond 14 november 1999 met het vriendschappelijke duel tussen Fortuna Sittard en de Duitse club FC Schalke 04 (1-1). De oude lichtmasten uit 1976 van De Baandert, zijn na renovatie begin november 1999 bij het nieuwe stadion geplaatst. Vanwege financiële problemen is het stadion geen eigendom meer van Fortuna Sittard, maar van een projectontwikkelaar. Bij bewolkt weer en voor 11.054 toeschouwers arriveerden wij in Sittard in de aanvallende 4-2-3-1 tactiek. Waarom deze tactiek? Ik wil dat mijn spelers in 1op1 situaties over het hele veld geconfronteerd worden, zodat ze eindelijk begrijpen, dat ze niet minder zijn dan hun tegenstanders. Verliespartijen kunnen wij ons niet meer permitteren. Wij moeten winnen, anders kunnen wij de 2de plaats vergeten. Ook Fortuna kwam gelukkig in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en de scheids is helaas de persoon, aan wie ik tijdens mijn Ajax en Feyenoord-periode hele slechte herinneringen heb. Ons tactisch concept pakte goed uit en al in de 6de minuut lukte het AMC Mijnans de openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en dat vroeg om meer. En meer, kwam er en wel in de 28ste minuut. Belic zorgde voor de verdiende 0 : 2 in de 23ste minuut. Zoals zo vaak loerde de scheids hoofdzakelijk alleen op mijn spelers en het zal u dan ook niet verbazen, dat Clasie en Maikuma een gele kaart kregen. Uit een corner in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft kon Adewoye de bal in ons doel koppen. 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. In de 66ste minuut kreeg AMC Mijnans een trap tegen zijn kuit, zonder dat de scheids ingreep. Wel gaf de scheids onmiddellijk geel aan Belic, omdat ‘ie protesteerde. De geblesseerde Mijnans haalde ik eraf en bracht Forestieri, die net koud in het veld, 5 minuten later de 1 : 3 binnen tikte. In de 73ste minuut haalde ik linksback Moller Wolfe eraf en bracht Martens Indi, die defensief iets meer in huis heeft. Weer 5 minuten later mochten ook Kasius en Parrott gaan douchen en kwamen Lahdo en Poku. Het bleef 1 : 3 en onze eerste overwinning onder mijn leiding is een feit. Te danken hadden wij deze aan de prestaties van Kasius, Moller Wolfe, Belic, Mijnans en invaller Forestieri. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 5 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 6 Author Share Gepost February 6 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij thuis tegen Feyenoord Rotterdam. een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, veertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 19.500 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Richard Martens. Vooropgesteld, ik ken Feyenoord volledig door en door, want toen Slot naar Liverpool vertrok, heb ik eveneens voor Feyenoord gewerkt en wij zijn ook kampioen geworden. En deze wedstrijd zullen wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend spelen. Al in de 2de minuut lukte het Sadiq, om de openingstreffer te scoren. 1 : 0 en dat voelde lekker kan ik u verzekeren. Na dit doelpunt trok Feyenoord zich volledig terug, op de manier zoals ze tegen Bayern hebben gespeeld. Toen hebben ze met dit antivoetbal van Bayern kunnen winnen, maar wij zijn Bayern niet en ik weet hoe je hun compacte defensie kunt openbreken. Niet forceren en niet met geweld, maar rustig naar openingen zoeken en die komen er, kan ik u verzekeren. De moegestreden Sadiq haalde ik in de 73ste minuut eraf en bracht Poku. 5 minuten later gaf ik rechtsback Kasius nog een publiekswissel en voor hem mocht de razendsnelle aanvaller Forestieri invallen. In de 82ste minuut was het eindelijk zover, want Parrott vond een opening en tikte de bal in het vijandelijke doel. Dat de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, leek nergens op. Gelukkig greep de VAR in en het stond dus 2 : 0. Een minuut later haalde ik ook Schouten en Moller Wolfe eraf en bracht Koopmeiners en Martins Indi. Nog geen 6 minuten later was het wederom Parrott, die een opening had gevonden en de 3 : 0 binnen tikte. Dat wij in de 93ste minuut nog een tegentreffer moesten incasseren, deed ons geen pijn. Door een foutieve pass van onze keeper kwam Huskovic aan de bal en kon hem simpel binnen schieten. 3 : 1 en dat was het dan ook. De punten blijven hier en wij zijn tevreden. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 6 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 7 Author Share Gepost February 7 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij uit in en tegen PSV, een Nederlandse profvoetbalclub uit Eindhoven. Deze werd op 31 augustus 1913 opgericht onder de naam Philips Sport Vereniging als sportvereniging van Philips-medewerkers. Op 1 juli 1999 werd PSV NV opgericht en het betaalde voetbal hierin ondergebracht. Van 1984 tot 1 juli 1999 was het betaald voetbal ondergebracht onder de Stichting PSV Voetbal. PSV groeide uit tot een club die behoort tot de traditionele top drie van het Nederlands betaald voetbal. PSV won nationaal 25 keer de Eredivisie, 14 keer de Johan Cruijff Schaal en 11 keer de KNVB Beker. Internationaal won de club in 1978 de UEFA Cup en in 1988 de Europacup I. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond PSV op 12 juli 2024 met 48.000 punten op de 32e plaats. De thuisbasis van de club is het Philips Stadion. Spoiler Het Philips Stadion is het thuisstadion van de Eindhovense voetbalclub PSV. Bij zwaar bewolkt weer en voor 34.242 toeschouwers arriveerden wij in Eindhoven in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. PSV kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Robin Gansner. Eerlijk is eerlijk, het grote PSV zit momenteel in een behoorlijk dip en speelt met ‘poep in de broek’. Want hun twee laatste wedstrijden tegen RKC en ook Ajax hebben ze verloren. Achterin vind ik ze sowieso altijd heel matig, maar vandaag waren ze feitelijk overal zwak. Wel hadden ze meer balbezit (59%), maar dat was ons plan, waardoor wij meer ruimtes kregen. Desondanks lukte het ons pas in de 44ste minuut om uit een corner te scoren. Moller Wolfe gaf een strakke voorzet richting 2de paal, keeper Benitez liep onder de bal door en recbterspirs Maikuma kon de bal simpel binnen koppen. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. In de 74ste minuut haalde ik Lewis Schouten eraf en bracht Mijnans. Nog geen 5 minuten later mocht ook Lahdo vertrekken en kwam Poku. In de 85ste minuut mochten ook Dekker, Kasius (al geel) en van Bommel gaan douchen. Voor hen kwamen Martens Indi, Goes en Forestieri. PSV was niet in staat om ons pijn te doen en wij stapten als terechte winnaar van het veld. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 7 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 8 Author Share Gepost February 8 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij thuis tegen Willem II, een Nederlandse profvoetbalclub uit Tilburg, opgericht in 1896. De clubkleuren zijn rood, wit en blauw. De thuiswedstrijden van de 'tricolores' worden sinds 1995 gespeeld in het Koning Willem II Stadion aan de Goirleseweg in Tilburg. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 16.359 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Willem II kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op. Voor mij persoonlijk wordt het toch wel een ietwat moeilijke wedstrijd. Enerzijds hoop ik, dat mijn huidige club AZ wint, zodat wij onze doelstellingen kunnen halen en anderzijds is Willem II natuurlijk mijn thuisclub. Ze staan nu 16de en bij verlies zakken ze helemaal naar een degradatieplek en dat zou heel erg vervelend zijn. Al in de 8ste minuut raakte AMR Lahdo geblesseerd en werd vervangen door Poku. Het werd even slikken, toen Penetra in de 13de minuut de 1 : 0 binnen kopte. Maikuma zorgde in de 27ste minuut voor de 2 : 0 en in de 49ste en laatste minuut van de eerste helft kregen wij met instemming van de VAR nog een penalty te nemen ook. Maikuma schoot de penalty feilloos binnen en de ruststand werd 3 : 0. Sorry, dat ik het zeg, maar ook in de tweede helft kon Willem II geen vuist maken en wij bleven domineren. In de 59ste minuut zorgde Parrott voor de 4 : 0 en in de 70ste minuut greep ik in en haalde Moller Wolfe eraf. Voor hem kwam Martens Indi. 6 minuten later mocht ook Kasius gaan douchen en kwam Sadiq. Invaller Poku zorgde in de 78ste minuut voor 5 : 0 en was deze match gespeeld. Verder gebeurde er niets meer. Spijtig voor mijn thuisclub, maar zeer goed voor mijn huidige club. Spoiler ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 8 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 8 Share Gepost February 8 Duidelijke cijfers Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 9 Author Share Gepost February 9 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Sportclub Heerenveen, kortweg sc Heerenveen, een Nederlandse profclub uit Heerenveen, die uitkomt in de Eredivisie van zowel de mannen- als vrouwencompetitie. De grootste successen die de club heeft behaald zijn het winnen van de KNVB beker in 2009 en het bereiken van de UEFA Champions League in 2000/01. De thuisbasis van sc Heerenveen is sinds 1994 het Abe Lenstra Stadion, vernoemd naar de oud-voetballer Abe Lenstra die in 1985 overleed. Er kunnen momenteel 27.224 toeschouwers plaatsnemen in het stadion. Dit betekent in theorie dat bijna alle inwoners van de plaats Heerenveen (30.661 inwoners) als toeschouwer in het stadion plaats kunnen nemen. Spoiler Bij zwaar bewolkt weer en voor 18.831 toeschouwers arriveerden wij in Heerenveen in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Heerenveen kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Bas Nijhuis. Wij hadden een klein kwartier nodig om op gang te komen en in de 15de minuut lukte het Parrott, de openingstreffer binnen te schieten. 0 : 1 en een zeer goed begin. Temeer, omdat Parrott negen minuten later ook voor de 0 : 2 zorgde. Lang konden wij er niet van genieten, want nog geen 2 minuten later was het Nicolaescu, die de aansluitingstreffer scoorde. 1 : 2 en eerlijk is eerlijk, totaal onverdiend. In de 44ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty te nemen, die Penetra tegen de paal schoot. Het bleef dus 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. Keeper Noppert raakte in de 53ste minuut zwaar geblesseerd en werd vervangen door Mickey van der Hart. 10 minuten later zorgde spits Parrott voor de 1 : 3, maar tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt af. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. Het werd dus 1 : 3 en een last viel van mijn schouders. Dit was trouwens het derde doelpunt van Parrott en dus een hattrick. In de 70ste minuut raakte rechtsback Kasius geblesseerd en werd vervangen door Poku. 5 minuten later haalde ik Dekker eraf en bracht Martens Indi. En in de 81ste minuut ook de zeer zwak spelende Sadiq. Voor hem kwam Addai. Het bleef 1 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Wel moet ik bekennen, dat wij deze overwinning hoofdzakelijk te danken hadden aan de uitstekende prestaties van Moller Wolfe en Parrott. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 9 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MNie Gepost February 9 Share Gepost February 9 Troy is op dreef! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 10 Author Share Gepost February 10 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen RKC Waalwijk, een Nederlandse voetbalclub uit Waalwijk. Sinds 1984 speelt de club in het Nederlands betaald voetbal. RKC Waalwijk speelt in geel-blauwe shirts met blauwe broek. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Mandemakers Stadion. Tot en met 1996 stond op dezelfde plek Sportpark Olympia. De club speelt op dit moment in de Eredivisie, de hoogste divisie van Nederland. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 16.145 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. RKC kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Edwin van de Graaf. Waaraan het ligt en hoe het kwam, weet ik niet, maar wij begonnen stroef en al in de 2de minuut kregen wij een doelpunt om de oren. Ene Oukili tikte de bal in ons doel en dat was balen, kan ik u vertellen. 7 minuten later kregen wij ook nog een penalty tegen. Wel of niet met toestemming van de VAR. Hoe dan ook, onze keeper kon de toch ietwat slappe inzet van Kramer keren en het bleef gelukkig slechts 0 : 1. Dat werd ook de ruststand. Nadat ik mijn mannen in de rust weet tot de orde had geroepen, begonnen wij de tweede helft met veel inzet en passie. En ja hoor, ook wij kregen met instemming van de VAR in de 56ste minuut een penalty, die van Bommel feilloos verzilverde. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit. In de 63ste minuut zorgde Parrott voor de 2 : 1 en 4 minuten later ook nog voor de 3 : 1. Nog in dezelfde minuut haalde ik Kasius eraf en bracht Penetra. Weer 1 minuut later was het linksback Moller Wolfe, die de 4 : 1 binnen kon schieten. In de 74ste minuut mochten Goes en Dekker (al geel) gaan douchen en kwamen Schouten en Martens Indi. Maikuma mocht in de 80ste minuut vertrekken en voor hem kwam Addai. Praktisch in de laatste minuut van deze wedstrijd zorgde Poku nog voor de 5 : 1. Spoiler --------- @DGremlin @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 @MNie = Troy doet, waartoe hij in de gelegenheid wordt gesteld: scoren. Luuk de Jong deed dat verleden jaar ook, maar nu krijgt 'ie amper tot geen voorzetten meer om in te koppen en komt PSV steeds meer in problemen. Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 10 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 11 Author Share Gepost February 11 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik begrijp de hele Nederlandse voetbalwereld niet meer? Toen ik hier begon, stonden wij 7de en nu al op de 2de plek. Is iedereen ineens zo slecht, of zijn wij plots zo goed? Begrijpt u dat? PSV had met ‘twee vingers in de neus’ kampioen kunnen en moeten worden en nu staan ze op de 5de plaats? Twente staat nog 4 punten voor op ons en er zijn nog 6 wedstrijden te spelen. Wat is er toch aan de hand met de coaches van Feyenoord, PSV, Ajax en Utrecht? Zal Twente het halen, of kunnen wij ze nog uitschakelen? Hoe dan ook, in 7 dagen spelen wij een uitwedstrijd in en tegen Amsterdamsche Football Club Ajax, kortweg AFC Ajax of gewoon Ajax, een Nederlandse profvoetbalclub uit Amsterdam. Spoiler De Johan Cruijff ArenA, tot 2018 Amsterdam ArenA, is een multifunctioneel stadion in Amsterdam aan de noordwestkant van de Johan Cruijff Boulevard op bijna 200 meter ten westen van Station Amsterdam Bijlmer ArenA. Het is met 56.120 plaatsen het grootste voetbalstadion van Nederland. Voor muziekconcerten is de maximale capaciteit 71.000 bezoekers. Sinds de opening op 14 augustus 1996 is het stadion de thuisbasis van voetbalclub AFC Ajax. Sinds het begin van het voetbalseizoen 2018-2019 draagt het stadion de naam Johan Cruijff ArenA. Met een helling van 37 graden zijn de tribunes van de ArenA de op drie na steilste van Europa. In 2021 was de ArenA een van de speelstadions voor het uitgestelde EURO2020. Bij stromende regen en voor 55.500 toeschouwers arriveerden wij in Amsterdam in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Waarom deze ‘kamikaze-tactiek’ in het hol van de leeuw? Omdat Ajax niet meer het Ajax is, dat ik ken en zijn cultuur verloochend. Sinds hun Italiaanse coach spelen ze min of meer een soort veredeld catenaccio voetbal. Verdedigend countervoetbal. Vreselijk om te zien en ik begrijp hun fans niet, dat ze dit accepteren? Mijn ploegen spelen attractief en aanvallend voetbal, want dat is een eis van de club en vooral ook van onze supporters. Ajax kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Joey Kooij. En juist dat begrijp ik niet. In de periode dat ik voor Feyenoord werkzaam was, kregen wij ook heel vaak deze scheids bij wedstrijden tegen Ajax en ik heb hiertegen vaak geprotesteerd, want ik vond dat belangenverstrengeling. Want deze man is de schoonzoon van Frank de Boer en dat is een pure Ajacied. De KNVB heeft zich van mijn protesten nooit iets aangetrokken, maar ik blijf erbij, dit kan gewoon niet! Wij begonnen goed, zeer goed zelfs, ook al kreeg linksback Moller Wolfe al in de 9de minuut een belachelijke gele kaart en was de toon volgens mij al gezet. Voor mij was duidelijk, dat deze scheids met argusogen op mijn spelers zal letten en alles afstrafte, als hij er de kans toe kreeg. Uit onze eerste corner in de 11de minuut lukte het Maikuma de bal in het vijandelijke doel te koppen. 0 : 1 maar tot mijn verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 0 : 1 en dat gaf ons moed. Wij bleven aanvallen en in de 24ste minuut was het wederom Maikuma, die de bal in hun doel schoot. 0 : 2 en dat vroeg om meer. En meer kwam er, echter wel van Ajax. Uit een counter in de 37ste minuut kopte Berghuis de aansluitingstreffer in ons doel. 1 : 2 en dat was balen. Dit werd ook de ruststand. In de tweede helft lukte het Wout Weghorst in de 61ste minuut de bal in ons doel te schieten en de gelijkmaker aan te tekenen. 2 : 2 en ik voelde nattigheid. Nog geen minuut later, was het raak. Bij een simpel duel om de bal tussen Weghorst en onze rechtsback Kasius, sprong de scheids ertussen omdat hij een vermeende overtreding had gezien. Tot ieders verbazing trok hij een directe …… En deze kaart was voor Kasius, die zich van geen kwaad bewust was. Scheldend liep hij van het veld en mogen wij met 10 man deze wedstrijd uitspelen. Ik had een kleine 5 minuten nodig om de nieuwe situatie te doorgronden en tot een mogelijke oplossing te komen. In de 67ste minuut haalde ik AMR Poku eraf en bracht verdediger Goes. Goes moest de positie van Penetra innemen, dus VCR en Penetra werd rechtsback, die de hele rechter flank moest bestrijden. In de 73ste minuut haalde ik ook nog AML van Bommel eraf en bracht de robuuste Mijnans. In de 78ste minuut kregen wij een vrije trap, een meter of 27 van het vijandelijke doel. Jordy Clasie nam deze vrije trap voor zijn rekening en of u het geloofd of niet, hij schoot hem feilloos binnen. Plots stond het 2 : 3 en midden in onze juichperiode haalde ik in de 79ste minuut ook spits Parrott eraf en bracht vleugelspits Addai. 9 minuten later was het juist invaller Addai, die voor het slotakkoord zorgde door de 2 : 4 binnen te schieten. Dit werd ook de einduitslag. De Ajax-scheids, sorry dat ik het durf te zeggen, maar zo voel ik het, kreeg een 6.3 voor zijn gedoe en wij maar liefst 5 gele en 1 rode kaart en dat zal ongetwijfeld weer schorsingen tot gevolg hebben. Dat wij met slechts 10 spelers deze bijzonder moeilijke wedstrijd winnend hebben afgesloten, hadden wij hoofdzakelijk te danken aan de ijzersterke prestaties van Moller Wolfe, Clasie, Poku en Maikuma. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 11 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 12 Author Share Gepost February 12 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Almere City FC een Nederlandse voetbalclub opgericht op 14 september 2001, die sinds de zomer van 2005 betaald voetbal speelt. De Almeerse vereniging was onderdeel van de omnisportvereniging Omniworld. Tot en met het seizoen 2009/2010 speelde de club onder de naam FC Omniworld. Op 11 juni 2023 wist Almere City voor het eerst in haar bestaan te promoveren naar de Eredivisie. Spoiler Het Yanmar Stadion is de thuishaven van de Nederlands profvoetbalclub Almere City FC (voorheen FC Omniworld). De bouw van het stadion werd in augustus 2005 voltooid, vlak voor de opening van het nieuwe voetbalseizoen en het debuut in het profvoetbal voor FC Omniworld. Het stadion, dat onderdeel uitmaakt van het Fanny Blankers-Koen-sportpark in Almere, was destijds het derde stadion in Nederland met het veelbesproken kunstgras. Begin 2018 kondigde Almere City aan dat het, als eerste ploeg uit de Eerste Divisie, juist weer op natuurgras ging spelen. Het stadion kon na een verbouwing in 2020 4.501 toeschouwers herbergen. Bij stromende regen en slechts 3.279 toeschouwers arriveerden wij in Almere in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Almere kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, ofschoon de tegenstander vandaag van een zeer matig niveau is, begonnen wij toch ietwat stroef aan deze match. Pas in de 34ste minuut begonnen wij te draaien en zorgde Maikuma voor het openingsdoelpunt. 0 : 1 en ik was tevreden. 7 minuten later was Parrott ter plekke om de 0 : 2 binnen te tikken, hetgeen ook de ruststand werd. In de tweede helft ging het gas eraf en beperkten wij ons tot controle van deze match. Tot ieders verbazing lukte het ene Delaurier-Chaubert in de 72ste minuut te scoren. 1 : 2 maar niemand raakte in paniek. 6 minuten later haalde ik Maikuma naar de kant, die al geel had en bracht Sadiq. Weer 6 minuten later mocht ook Esajas vertrekken en kreeg jonkie Engel wat minuten. In de 95ste minuut haalde ik ook nog Dekker naar de kant, zodat Schouten ook nog wat minuten kreeg. Het bleef 1 : 2 en de punten gaan mee naar huis. Eerlijk is eerlijk, deze wedstrijd hadden wij minimaal met 0 : 6 kunnen en moeten winnen, want het onderlinge verschil was groot. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 12 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 13 Author Share Gepost February 13 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Sadiq is in mijn ogen een AMR en in 2 wedstrijden heeft hij niet voldaan. Omdat ik 3 betere spelers voor deze positie heb (te weten Lahdo, Addai en ook Poku) zit hij voorlopig op de bank. Ik heb hem duidelijk gemaakt, waarom ik hem niet opstel en sindsdien zorgt hij voor chaos in de kleedkamer en had een grote bek tegen mij. Zijn en het gedrag van enkele teamgenoten van hem staat mij niet aan en dus stel ik hem pas op, als hij mij tijdens de trainingen overtuigt. Wel heb ik inmiddels ook een besluit genomen, want hoe deze competitie ook af zal lopen, aan het seizoenseinde weet ik niet, of ik zal vertrekken of niet? Spelers, hoe slecht of goed ze ook zijn, laat ik altijd in hun waarde. Maar aan gasten, die geen of amper respect tonen, heb ik een pesthekel. De alhier helaas heersende achterbakse mentaliteit staat mij niet aan. Ik ben een Brabander en wij zijn recht voor z’n raap. Dus ik twijfel, of ik hier later nog wil werken? Pas in 14 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen PEC Zwolle, een Nederlandse profvoetbalclub uit Zwolle, de hoofdstad van de provincie Overijssel. De club werd in 1910 opgericht als PEC. De club komt sinds de zomer van 2023 uit in de Eredivisie. De thuisbasis van de voetbalclub is het MAC³PARK stadion. Vanaf het seizoen 2010/11 heeft PEC Zwolle ook een vrouwenelftal, dat in de Vrouwen Eredivisie speelt. Bij regen en voor 18.859 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. PEC kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op. Al in de 2de minuut kopte van Bommel uit een corner de bal in het vijandelijke doel. Na dit doelpunt lieten wij het rustig aangaan en pas in de 41ste minuut zorgde Belic voor de 2 : 0. Weer 2 minuten later was het Zeefuik, die de 3 : 0 binnen schoot, hetgeen ook de ruststand werd. Wederom uit een corner lukte het van Bommel in de 69ste minuut de 4 : 0 in het PEC doel te koppen. In de 75ste minuut haalde ik Kasius en Zeefuik eraf en bracht Goes en Lahdo. 5 minuten later mochten ook van Bommel en Moller Wolfe gaan douchen en kwamen Addai en Esajas. Eveneens uit een corner kopte Goes in de 89ste minuut de 5 : 0 binnen en nog geen minuut later was het Floranus, die de 5 : 1 in ons doel schoot, hetgeen ook de eindstrand werd. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 13 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 14 Author Share Gepost February 14 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Vanmorgen zag ik deze mededeling: Op de een of andere manier voel ik mij hierbij betrokken, want wij hebben PSV onlangs een nederlaag toegevoegd, waarna coach Bosz in een behoorlijk dip terechtkwam. Mijn familie woont voor het merendeel in Eindhoven en zijn supporter van PSV. En eerlijk is eerlijk, wij waren verleden seizoen allen fan van PSV en vooral van Peter Bosz, omdat die het zo geweldig deed. In 7 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en wel in en tegen FC Groningen, een voetbalclub uit de stad Groningen. De FC werd opgericht op 16 juni 1971 en kwam voort uit de Groninger Voetbal en Atletiek Vereniging (GVAV). In de beginjaren had de club moeite om financieel draaiende te blijven, maar de voetbalclub geldt de laatste jaren als een stabiele organisatie die tot de middenmoot in Nederland behoort. De clubkleuren zijn de kleuren van de stad Groningen: groen en wit. De thuiswedstrijden werden tot 2006 gespeeld in het Oosterparkstadion en vanaf januari 2006 in de Euroborg, dat in 2016 hernoemd werd tot NoordLease Stadion en in 2018 werd het Hitachi Capital Mobility Stadion. In 2021 veranderde de naam van het stadion weer tijdelijk naar Euroborg. Op de UEFA ranglijst van de beste clubs in Europa stond FC Groningen in 2020 op de 159e plaats met 7.150 punten, wat een daling van vijf posities is ten opzichte van 2019. Spoiler De Euroborg is een multifunctioneel complex en het stadion waar de Groningse voetbalclub FC Groningen haar thuiswedstrijden speelt. Het stadion ligt aan de zuidoostkant van de stad langs de N7 richting Hoogezand. Vlak bij het stadion ligt het Station Europapark. Het stadion werd in 2006 geopend als Euroborg en heette ook NoordLease Stadion en Hitachi Capital Mobility Stadion. Bij bewolkt weer en voor 15.307 toeschouwers arriveerden wij in Groningen in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Groningen kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Pol van Boekel. Ik zeg het niet graag, maar mijn mannen maakten vandaag een ietwat slappe indruk en leken niet in staat, om er een sprankelende wedstrijd van te maken. Pas in de 47ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het spits Parrott de openingstreffer te scoren. 0 : 1 en dat werd dan ook de ruststand. Ook in de tweede helft gebeurde weinig noemenswaardigs. Mijn mannen waren gewoon niet vooruit te branden en in de 76ste minuut greep ik in en haalde Parrott en Lahdo naar de kant. Voor hen kwamen Poku en Forestieri. 7 minuten later zorgde Clasie voor de veilige 0 : 2 stand en in de 84ste minuut haalde ik ook Penetra eraf en bracht Addai. Belic mocht in de 94ste minuut vertrekken en voor hem kwam Koopmeiners. Het bleef bij 0 : 2 en de zuur verdiende punten gaan mee naar huis. Spoiler -------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 14 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 15 Author Share Gepost February 15 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Onze voorlaatste competitiewedstrijd is in 7 dagen en wel thuis tegen Sparta Rotterdam, een Nederlandse betaaldvoetbalclub uit Rotterdam. De club werd opgericht in 1888 en is daarmee de oudste club in het betaald voetbal in Nederland. Slechts elf amateurvoetbalclubs in Nederland zijn ouder dan Sparta. Sinds 1916 is Het Kasteel de thuisbasis van de club uit Spangen. Spoiler Spoiler Bij regenachtig weer en voor 18.734 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Sparta kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en de scheids is helaas Alan Lindhout, waar ik tot nu toe steeds problemen mee had. Omdat Sparta vandaag antivoetbal speelde (thuis noemen wij dat Schijthuizenvoetbal), dus met zijn allen voor de box en met 2 bussen voor de 16, lukte het ons niet om in de eerste 40 minuten te scoren. Wel kregen wij in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft met instemming van de VAR een penalty, die Penetra feilloos binnenschoot. 1 : 0 en dat werd dus ook de ruststand. In de tweede helft ging het gas erop en probeerden wij de compacte defensie van Sparta aan diggelen te spelen. In de 61ste minuut zorgde Moller Wolfe voor de 2 : 0. Zowel Dekker alsook Kasius, die beiden al geel hadden, haalde ik uit voorzorg in de 75ste minuut naar de kant en bracht Goes en Poku. Nog geen 4 minuten later kopte van Bommel de 3 : 0 binnen en in de 80ste minuut mocht ook Sadiq vertrekken. Voor hem kwam Lahdo. Tot aller verbazing kregen wij in de 82ste minuut nog een doelpunt tegen en werd het 3 : 1, maar niemand raakte in paniek. In de 85ste minuut zorgde Parrott voode 4 : 1 en twee minuten later was het invaller Poku, die voor het slotakkoord zorgde en de 5 : 1 aantekende. Nadien haalde ik ook nog Moller Wolfe van het veld en bracht Esajas. Het bleef 5 : 1 en als ik mij niet vergis is het totaal onverwachte kampioenschap binnen? Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 15 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 16 Author Share Gepost February 16 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler In 7 dagen spelen wij de laatste competitiewedstrijd en wel uit in en tegen FC Twente, een Nederlandse professionele voetbalorganisatie uit Enschede. Sinds de oprichting op 1 juli 1965 speelt de club in de Eredivisie, met uitzondering van het seizoen 1983/84 en seizoen 2018/19. De Tukkers spelen hun thuiswedstrijden in De Grolsch Veste. Tot medio 1998 was stadion Het Diekman de thuisbasis van de club. De traditionele uitrusting van FC Twente bestaat uit een volledig rood tenue. FC Twente werd voor het eerst in zijn historie landskampioen in het seizoen 2009/10. De ploeg werd vier keer tweede in de Eredivisie en haalde zeven keer een derde plaats in de eindrangschikking. Naast herenteams heeft FC Twente ook een vrouwenteam, dat sinds de start van het betaald voetbal voor vrouwen in 2007 meespeelt. Het trainingscentrum en de gezamenlijke jeugdopleiding FC Twente / Heracles Academie zijn gevestigd in Hengelo. Spoiler De Grolsch Veste is het stadion van FC Twente te Enschede. Het stadion werd in 1998 geopend ter vervanging van Stadion Het Diekman en had tot de verbouwing in 2008 de naam Arke Stadion. Na de eerste uitbreiding in 2008 steeg de capaciteit van het stadion van 13.250 naar 24.200 zitplaatsen. Na een tweede uitbreiding in 2011 steeg de capaciteit naar 30.000[5] zitplaatsen en is daarmee qua capaciteit het op drie na grootste voetbalstadion in Nederland. De laatste uitbreiding is op 29 oktober 2011 officieel in gebruik genomen. Bij bewolkt weer en voor 28.838 toeschouwers arriveerden wij in Enschede in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Twente kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Jochem Kamphuis. Ook deze laatste competitiewedstrijd wilden wij winnend afsluiten, vandaar dat wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend van start gingen. Al in de 5de minuut lukte het rechterspits Makuma de bel in het doel te tikken. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Maar meer kwam er niet, tenminste niet in de eerste helft. Want Twente trok zich volledig terug en toen was er voor ons geen doorkomen meer aan. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1. 5 minuten na herbegin in de tweede helft zorgde rechtsback Kasius voor de 0 : 2 en in de 59ste minuut was het wederom Makuma die scoorde en de 0 : 3 maakte. In de 71ste minuut greep ik in en haalde Addai eraf. Voor hem kwam Poku. Belic, Kasius, van Bommel (geel) en Makuma (eveneens al geel) mochten in de 76ste minuut gaan douchen. Voor hen kwamen Mijnans, Martens Indi, Sadiq en Forestieri. Het bleef 0 : 3 en hoe je het ook keert en draait, wij hebben het seizoen ver boven verwachting af kunnen sluiten. In plaats van komend seizoen in de Europa League te mogen spelen, zijn wij kampioen en spelen in de Champions League. Spoiler --------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 16 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 17 Author Share Gepost February 17 (edited) België is helaas passe, nu is de Eredivisie weer een pre Spoiler Hoe is het toch mogelijk, dat wij nog kampioen zijn geworden? Utrecht, Feyenoord, FC Twente, Ajax en vooral ook PSV hebben het op zijn laatst aflaten weten. Normaal gesproken zou ik nu met AZ door moeten gaan, maar ons familiehart hangt bij PSV. En wat doe ik dan? Ineens kwam alles in een soort stroomversnelling en kreeg ik dit aanbod: ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 17 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 17 Share Gepost February 17 Succes bij PSV en gefeliciteerd met de titel natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 18 Author Share Gepost February 18 (edited) Op mijn eerste werkdag werd ik op de club in ontvangst genomen door DVZ Earnie Stewart. Spoiler Hij was in gezelschap van TD Jan Vennegoor of Hesselink. Spoiler Voorts verschenen nog enkele kopstukken van de staf, waarmee ik de komende tijd samen zal werken en wel AM Stijn Schaars; Spoiler en een tweede AM en wel Rob Maas, min of meer een kind van de club en vriend van Peter Bosz; Spoiler tevens de Manager-B elftal Alfons Groenendijk; Spoiler de Manager-O18 Vincent Heilmann; Spoiler en HSC Denny Spronck; Spoiler de laatste was HJO Ernest Faber. Spoiler Na een uitvoerige kennismaking heb ik mijn toekomstige collega's een duidelijke uiteenzetting van mijn werkwijze verstrekt. Nadien mocht ik kennismaken met de selecties en wel van het 1ste team en het B-team. Selectie 1ste elftal Selectie B-elftal De selectie van het 1ste elftal is zeer behoorlijk en daar moeten wij prijzen mee kunnen pakken. Volgens Fons Groenendijk zitten er in zijn selectie ook een aantal veelbelovende talenten, waarvan ik gebruik zou kunnen maken. Omdat de mentale toestand van de selectie niet helemaal optimaal was heb ik de desbetreffende rapporten ter kennis genomen: Het team zit momenteel in een dip en dus aan mij de taak, om er een hechte eenheid van te maken. De sfeer in de kleedkamer is desondanks uitstekend. De spelers van Ajax, Feyenoord en ook AZ steunden mij, uiteraard mede door het feit, dat ze onder mij alle drie kampioen zijn geworden. Als wij een paar wedstrijden winnen, krijg ik ongetwijfeld ook de steun van de selectie. Het bestuur eist van mij het kampioenschap en daar gaan wij voor. ------------ @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski = Bedankt. Het zal wel lukken, hoop ik. @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 18 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 19 Author Share Gepost February 19 (edited) Vanmorgen bezochten ons 2 proefspelers en wel ene Mario, een 24jarige Spaanse VR van Rayo Vallecano en Weverton, een 21jarige Braziliaanse spits van New England II. Beiden zal ik vanmiddag mee laten spelen als wij onze eerste oefenpot tegen ons B-team afwerken. Bij bewolkt weer en zonder publiek, behalve de staf en de selecties, verschenen beide teams in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Normaliter spelen beide teams in een 4-2-3-1 formatie, vandaar dat ze nogal stroef uit de startblokken kwamen en het even duurde, voordat ze op gang kwamen. Pepi had moeite met het 2 spitsen systeem, Dest met het spelen als VR en ook Flamingo en Benitez moesten er nog even aan wennen. In de 38ste minuut lukte het de Jong de bal in het doel te tikken. 1 :0 en dat werd ook de ruststand. Twee minuten na herbegin in de 2de helft zorgde Lang voor de 2 : 0 en nadien voerde ik 5 wissels door. Pas in de 86ste minuut zorgde Luuk de Jong voor de 3 : 0. Beide doelpunten maakte hij met zijn rechter voet, want laten wij wel wezen: koppen kan hij als de beste, maar op zijn voeten staat die alleen maar. Dus daar gaan wij in de toekomst eraan werken. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 19 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 20 Author Share Gepost February 20 (edited) Spoiler Ik had Raf beloofd dat ik hem ook naar PSV zou halen en dat is gelukt. Weliswaar heb ik nu 3 assistenten, maar Raf is mijn vertrouwenspersoon en mijn specialist voor standaardsituaties. In drie dagen spelen wij thuis de volgende oefenwedstrijd en wel tegen RKSV Rhode, een op 13 juni 1928 opgerichte amateurvoetbalvereniging uit Sint-Oedenrode, Noord-Brabant. Bij zeer zonnig weer en voor 11.208 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Het amateurclubje RKSV Rhode kwam in een 5-2-3 formatie het kurkdroge veld op. De tegenstander was uiteraard geen graadmeter en toch wel behoorlijk wat nummertjes te klein, waardoor mijn spelers er een waar schuttersfeest van konden maken. Bij rust stond het al 12 : 0 en iedereen zat te genieten. Toen het in de 70ste minuut 15 : 0 stond begon ik te wisselen. Voor de Jong kwam Pepi, vier minuten later mochten ook Nagolo, Karsdorp en Til vertrekken. Voor hen kwamen Flamingo, Dagasan en Driouech. In de 77ste minuut gaf ik Veerman, MvW, een publiekswissel en die had hij verdiend. Voor hem kwam jonkie Land. Uiteindelijk werd het 22 : 0 en nu was iedereen, dus ook de staf, tevreden. Spoiler ----------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 20 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
germandutch Gepost February 22 Author Share Gepost February 22 (edited) Spoiler In 4 dagen spelen wij de derde oefenwedstrijd en wel thuis tegen RKSV Schijndel (Rooms Katholieke Sport Vereniging), een amateurvoetbalvereniging uit Schijndel, Noord-Brabant. De club is opgericht in 1927 en speelt op sportpark “De Rooise Heide”. De clubkleuren zijn geel-blauw. Bij zeer zonnig weer en voor 11.214 toeschouwers verschenen wij wederom in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Onze doelstelling is duidelijk: mijn nieuwe club moet weer leren scoren en wel zoveel mogelijk en er tevens voor zorgen, dat wij zo weinig mogelijk doelpunten tegen krijgen. Want volgens mij hebben wij de juiste spelers hiervoor, maar ze moeten het wel laten zien. De tegenstander, het amateurclubje uit Schijndel kwam in een 4-3-2-1 formatie het kurkdroge veld op. Mijn opdracht was duidelijk en er werd eraan voldaan: alle ballen zo snel mogelijk naar voren, zo weinig mogelijk breedtepasses en of terugspeelballen en vooral scoren. Nou bij rust stond het al 7 : 0 , waaronder een hattrick van aanvoerder Luuk de Jong. In de 66ste minuut werd het 11 : 0 en 5 minuten later haalde ik Perisic eraf en bracht Noa Lang, die 2 minuten later voor de 12 : 0 zorgde. Weer een minuut later haalde ik ook Til (die ook al een hattrick had gescoord) en Bakayoko eraf. Voor hen kwamen Pepi en Driouech. Noa Lang zorgde in de 90ste minuut voor de eindstand van 15 : 0 en 1 minuut later haalde ik Veerman eraf en bracht jonkie Tygo Land. De missie, weliswaar tegen een toch wel zeer zwakke tegenstander, was succesvol, want er werd veel gescoord en geen doelpunt tegen gekregen. Spoiler ---------- @DGremlin @MNie @Keeza @Djurovski @Daniell @Oerlie @dimihuyghe @Vlonkie @bigtukker @John Terry 2.0 Bedankt voor jullie aandacht en mogelijke reacties. Edited February 22 by germandutch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts