Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM22] Building a nation - Virtus Unita Fortior

MisterX

Aanbevolen berichten

Sneak preview

image.thumb.png.ac2a0c36adcac02888d276d925526c9d.png

Citaat

Het wordt tijd om een nieuwe novelle te starten op basis van FM22. Ik heb gekozen om er een 'Build a nation'-save van te maken. Ik heb een data pack gevonden om extra competities in te laden. In bovenstaande afbeelding zien jullie alle mogelijke keuzes. Wie o wie is in staat om het juiste land te raden?!

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.eef106cedf9ec01f25ecd16639620edb.png

De eerste post was misschien een beetje flauw. Het bevat bijna alle landen ter wereld. De opvallende kijker heeft alleen Oceanië niet gezien. Zo'n beetje alle andere landen ter wereld staan wel op de afbeelding. Of het moet je opgevallen zijn dat ik Liechtenstein niet kan kiezen. De echte kenner weet echter dat Liechtenstein geen eigen competitie heeft, maar meelift met de Zwitsers. Ook een land als Vaticaanstad mist, maar hebben ze daar überhaupt een voetbalteam?

Om jullie toch wat richting te geven, geef ik jullie toch alvast wat extra informatie:

• Het land staat zowel in de FIFA ranking als voor de clubcoëfficiënten voor continentale tickets ergens onderaan de lijst.
  • Het doel van de save wordt het verbeteren van de competitie. LaLiga moet van de troon gestoten worden als competitie met de hoogste reputatie. En we moeten Engeland voorbij op de clubcoëfficientenlijst.
  • Ik ben niet van plan om me te richten op het nationale team. Dynamic youth rating lijkt toch niet te werken zoals verwacht. Als je dan toch successen wilt boeken met het nationale team, dan zou je moeten gaan werken met een heel vreemdelingenlegioen van buitenlanders die genationaliseerd zijn. Daar heb ik geen behoefte aan.
  • Het land waarin ik aan de slag gaat, is niet standaard speelbaar. Er is dus een data update voor nodig om het land speelbaar te krijgen.
  • De afbeelding op de banner is het Aversa stadion in oost-Boekarest. Die locatie heeft echter niets met deze novelle te maken. Ik heb gewoon gezocht naar een willekeurig verouderd stadion. 
  • Het land is tot nu toe ook nog niet geraden.

Met deze tips blijven er toch niet heel veel landen meer over.

Spoiler

@keano77 @DemoN @19CH98 @Djurovski @Fulceny @Marius @Mordurette @chrisje1993

Bedankt voor jullie reacties en likes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ximage.png.eef106cedf9ec01f25ecd16639620edb.png.pagespeed.ic.iMdVDyQtJv.webp

Tenim un guanyador! Oftewel: We hebben een winnaar in het Catalaans: De voertaal in het land. We strijken neer in de voetbaldwerg Andorra. Netzwerk gaat er dus met de eer vandoor! Hoe ben ik op het idee gekomen om met dit land aan de slag te gaan? Dat is simpel!

Ik ben begonnen met een lijst met de landen die 50e of lager staan op de UEFA club ranking. Dat zijn Noord-Macedonië, Andorra, Wales, Montenegro, Gibraltar en San Marino. Vervolgens heb ik eens kritisch naar de landen gekeken. Sommige stonden te hoog op de FIFA ranking en vielen daarom af. Bij sommige heb je last van het geneuzel van werkvergunningen. Daar wil ik gewoon niet mee te maken hebben. Sommige hebben nog best strenge restricties met buitenlanders. Ook veel te lastig. En tot slot is er op MU al een mooie novelle over San Marino. Ik wilde daar geen kopie van maken. Dus dan kom je uit bij Andorra.

image.png.a65cca7e74fe330fc7d087dff189353d.png

Ondanks dat het aantal voetbalclubs in Andorra beperkt is - en de grootste club in Spaanse competitie actief is - kent de voetbalpiramide toch twee lagen. Op het hoogste niveau spelen 8 clubs. In de reguliere competitie spelen alle clubs 3x tegen elkaar. Daarna wordt de competitie in twee delen gehakt. In deze nacompetitie tellen alle punten uit de reguliere competitie gewoon mee. Er worden dus geen rare fratsen uitgehaald - zoals in België. In deze nacompetitie spelen alle clubs nog eens 2x tegen de andere teams. Wie na afloop van het seizoen op plek 1 staat, is landskampioen, terwijl de nummer 8 rechtstreeks degradeert. Ook de nummer 7 moet nog vrezen voor degradatie via een play-off. Met een beetje pech degradeert dus een kwart van de competitie.

Verwacht voor Europese tickets totaal geen wonderen. Op dit moment zijn er 3 tickets te verdelen. De nummer 1 mag naar de eerste voorronde van de Champions League. Om je te kwalificeren voor de Champions League zul je dus maar liefst 6 rondes moeten overleven. Dat is gewoon niet te doen. De nummer 2 en 3 (afhankelijk van de bekerwinnaar) van de competitie mogen naar de eerste kwalificatieronde van de UEFA Conference League. Zij hoeven 'maar' 4 rondes te overleven om door te dringen tot het hoofdtoernooi... Niet te doen...

Op het tweede niveau spelen 11 teams. Dit zijn niet alleen eerste teams. Er zitten ook 5 B-elftallen bij. Deze B-elftallen kunnen niet promoveren. Ik heb echter geen idee wat er gebeurd als hun eerste elftal degradeert. Zullen ze dan met twee teams op het tweede niveau blijven spelen? Wie weet gaan we dit binnenkort een keer meemaken. Op dit niveau spelen ze 2x tegen alle tegenstanders. Na 20 wedstrijden gaat de top 4 nog even verder. Zij spelen nog 2x tegen elkaar. De nummer 1 van deze nacompetitie promoveert rechtstreeks. De nummer 2 gaat nog door in de play-offs tegen de nummer 7 van de eerste divisie. De winnaar speelt volgend seizoen op het hoogste niveau.

Voor mooie stadion hoef je trouwens niet naar Andorra te gaan. Het is er nogal eentonig. De hele eerste divisie én het merendeel van de teams op het tweede niveau spelen allemaal in hetzelfde stadion: Centre d'Entrenament de la FAF 1. Er zijn 3 B-teams die echter niet het hoofdveld, maar een bijveld gebruiken. Daarom spelen zij in de game in het stadion Centre d'Entrenament de la FAF 2. Hoe origineel kun je zijn met je naamgeving?! Er is echter 1 echte uitzondering. Op het tweedeniveau speelt FC Encamp. Zijn spelen niet in Andorra-stad bij de rest van de teams, maar hebben een stadion in Encamp: Camp d'Esports Prada de Moles. Toch nog een team met een originele naam...

Spoiler

@keano77 @DemoN @19CH98 @Djurovski @Fulceny @Marius @Mordurette @chrisje1993 @KayDeManaager @ElMarcos

Bedankt voor jullie reacties en likes! In de volgende update volgt de clubkeuze!

Ik ben trouwens op zoek naar een banner voor deze novelle.

Zie het banner topic voor meer informatie over het verzoek wat ik daar gedaan heb.

bewerkt door MisterX
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ximage.png.eef106cedf9ec01f25ecd16639620edb.png.pagespeed.ic.iMdVDyQtJv.webp

Zoals beloofd zou ik in deze update de club bekend maken. Eigenlijk had ik twee eisen aan de club:

• Ik wil geen club die dit seizoen al uitkomt in een Europese competitie.
  • Ik wil een club een een normaal B-team. Veel clubs hebben namelijk geen B-team of een B-team dat niet in een competitie zit. Verschrikkelijk is dat.

Er bleven een paar mogelijke clubs over. Ik heb vervolgens degene met het leukste logo gekozen. Bij het schrijven van deze update ben ik er wel achter gekomen dat de ingame logo's (uit een logo pack) compleet de plank misslaan in Andorra. Ik heb meerdere clubs bekeken en bij geen van alle lijkt het logo maar enigszins op het logo van de club... Nu heb ik wel het geluk dat ik het echte logo van de club eigenlijk nog leuker vindt.

undefined

Unió Esportiva Engordany of afgekort als UE Engordany of zelfs met alleen Engordany is het geworden. Zoals het logo al zegt, is de club opgericht 1980. Ook hier ligt FM weer dwars: Zij denken dat de club pas een jaar later is opgericht. De club zelf heeft geen al te grote geschiedenis. Het was jarenlang een jo jo club tussen de twee divisies.

In 2014 werd de club voor de tweede keer in hun geschiedenis kampioen van het tweede niveau. Sinds dat moment hebben ze altijd op het hoogste niveau gespeeld. Ze zijn nog nooit landskampioen geworden. 2018 was hun beste jaar. Toen eindigde ze als tweede. Een later wisten ze ook het bekertoernooi te winnen. Dat is tot op heden de grootste prijs. Afgelopen seizoen eindigde de club als 5e. Na 3 jaren waarin ze Europa in mochten, moeten ze het dit seizoen stellen zonder Europees voetbal. Zullen wij voor een ommekeer gaan zorgen?! 

In een volgende update gaan we vast nog een keer uitgebreid in op de teamselectie. Ik wil nu al wel alvast een opvallend weetje delen. Weet je wat de 3 meest voorkomende spelers uit de selectie zijn? Natuurlijk komt Andorra veelvuldig voor. Dat mag toch geen verrassing zijn. Het tweede land dat ook vaak voorkomt is Frankrijk. Initieel wilde het bestuur zelfs dat in mijn contract kwam te staan dat we veel Franse spelers gaan aantrekken. Dat heb ik er gelukkig uitgekregen. Het derde land dat veelvuldig voorkomt, is wel een opvallende. Nee, het is geen Spanje. Bij de club loopt een heel leger Argentijnen rond.

image.png.fe2cb11b4538a8d676ad52fb29a4c1b1.png

In de competitie hebben we 3 grote concurrenten voor het kampioenschap. Santa Coloma is de club met de meeste titels (niet te verwarrend met U.E. Santa Coloma). In de laatste 8 jaar hebben ze ook 6x de titel veroverd. Alleen in de laatste twee jaar mochten ze niet juichen. De eer ging toen naar Inter d'Escaldes. Als regerend landskampioen zullen zij hun winning streak natuurlijk ook voort willen zetten. De bookmakers zien in UE Saint Julia echter de grootste kanshebber op de titel. Afgelopen jaren stonden zij veelvuldig op het podium, maar hun laatste titel gaat alweer terug tot 2005.

Link naar opmerking
Deel via andere websites