Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

[FM24] Hannes H. The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch

Recommended Posts

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Al in 3 dagen spelen wij weer in de 16de Finale van de UEFA Champions League uit in en tegen Futbol Club Barcelona (ook wel bekend als Barça), een Spaanse voetbalclub uit Barcelona, Catalonië (Spanje).

Spoiler

Olympisch Stadion Lluís Companys een Olympisch stadion in Barcelona, wat momenteel het tijdelijke stadion is van de voetbalclub FC Barcelona.

3Ud45Ix.jpg

DnutmDP.jpg

Bij regenachtig weer en voor maar liefst 99.354 toeschouwers arriveerden wij in Barcelona in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Barca (sorry, dat ik het zeg: maar ik kan die naam amper door mijn strot krijgen) kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is jammer genoeg Anthony Taylor. Ooit waren Engelse scheidsen ‘top-of-the-bill’, maar inmiddels zijn ze behoorlijk afgezakt en tonen te vaak hun voorkeuren.

hkbn7vN.jpg

Inmiddels weer u, dat ik een pesthekel aan de club Barca heb en wel aan de malversaties van de club, maar beslist niet aan de spelers, want die zijn fantastisch, en ook niet aan hun manager Hans-Dieter Flick. Mijn spelers weten dat ook en ze zullen ook vandaag er alles aan doen, om hier niet te verliezen.

En ja hoor, uit onze eerste aanval in de 2de minuut, zorgde middenvelder Huseinbasic met een slim intikkertje voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar in de 37ste minuut van Grealish, die een bal volley in ons doel knalde. Waarom de scheids het zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn beslissing herzien. Het werd dus 1 : 1 en dat was balen. Gelukkig niet lang, want in de 47ste en laatste minuut van de 1ste helft kopte Quedraogo de 1 : 2 binnen. Ook dit eveneens zuivere doelpunt keurde de scheids af. De VAR greep weer in en hij diende het doelpunt alsnog goed te keuren. 1 : 2 en dat werd dan ook de ruststand.

In de tweede helft ging onzerzijds het gas erop en met vol gas en hoge druk probeerden wij Barca achterin vast te zetten. Finkgräfe en Maina, die in de eerste helft amper een poot aan de grond kregen, speelden nu samen met het hele team ijzersterk. Desondanks konden wij onze toch wel schaarse kansen niet verzilveren. Pas in de 88ste minuut lukte het Lemperle de 1 : 3 binnen te tikken en deze match definitief te beslissen.

Spoiler

UOMtiUW.jpg

OVHlbL6.jpg

------------

@Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Djurovski @keano77 @Thomassje123

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

mqZxZmp.jpg

lI30AWk.jpg

In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in en tegen Ballspielverein Borussia 09 e. V. Dortmund (kortweg Borussia Dortmund of BVB) is een Duitse voetbalclub uit Dortmund, Noordrijn-Westfalen. De club heeft ook een handbal- en tafeltennisafdeling. De club speelt in het grootste stadion van de Bundesliga, het Signal Iduna Park. De clubkleuren zijn zwart-geel. De aartsrivaal van Dortmund is Schalke 04, uit het nabijgelegen Gelsenkirchen. Onderlinge wedstrijden staan bekend als de Kohlenpottderby. Tegenwoordig is Bayern München ook een rivaal van Dortmund. De wedstrijden tussen deze beide rivalen staan bekend als Der Klassiker. De club won acht landstitels en was in 1966 de eerste Duitse club die een Europese beker wist te winnen. In 1997 won de club ook de UEFA Champions League en de wereldbeker voor clubteams. Wanneer het aankomt op bezoekersaantallen per thuiswedstrijd, behoren ze consistent tot de top met het hoogste gemiddelde aantal toeschouwers.

Spoiler

Het Signal Iduna Park is een voetbalstadion in Dortmund, dat plaats biedt aan 81.365 toeschouwers. Het stadion bevindt zich 4 kilometer ten zuiden van het centrum van Dortmund. Borussia Dortmund is de gebruiker van het stadion. De fans noemen het stadion nog steeds het Westfalenstadion, ondanks dat de naamswijziging al in 2005 is doorgevoerd.

5dJgd4C.jpg

ib9gA7n.jpg

rNewXUH.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor maar liefst 81.365 toeschouwers arriveerden wij in Dortmund in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. De BVB kwam in een simpele 4-4-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Martin Petersen.

8pq4fbY.jpg

Natuurlijk keken mijn spelers toen ze het veld opliepen even om zich heen, want feitelijk sta je al met 0 : 1 achter als je hier naar de middenstip loopt. De ambiance is overweldigend en de ‘Südtribüne’, die bekend staat voor hun ‘Gelbe Wand’ is meer dan indrukwekkend. Desondanks heb ik gekozen voor een puur aanvallende tactiek, want teams die 4-4-2 spelen, zijn bang en spelen om niet te verliezen.

En ja hoor, al in de 4de minuut zorgde Quedraogo voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf een goed gevoel. De BVB trok zich volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een zeer compacte defensie was er ook voor ons geen doorkomen meer aan. Wel werden hun counters met de razendsnelle Malen en vooral Adeyemi steeds gevaarlijker.

In de 37ste minuut was het juist de snelste speler van het veld, dus Adeyemi, die voor de gelijkmaker zorgde. 1 : 1 en dat was even balen. Gelukkig voor ons zorgde rechterspits Lemperle in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft voor de 1 : 2. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt gewoon afkeurde, mag Joost weten. De VAR greep in en hij moest zijn foutieve beslissing herzien. Bij rust stond het dan ook 1 : 2.

Ook vandaag waren wij weer de betere ploeg, ofschoon de BVB ons fysiek het leven zuur maakte en de scheids er zeer veel aan deed, om hun spelers in bescherming te nemen. Hun tackles werden steeds geniepiger en hun duels harder. Uit voorzorg haalde ik in de 66ste minuut Huseinbasic en ook Martel eraf en voor hen kwamen Christensen en Krätzig. 5 minuten later mochten ook Kilian en Lemperle gaan douchen en bracht ik Heintz en Cvancara. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Zivkovic eraf. Voor hem kwam Tigges.

Het bleef 1 : 2 en ofschoon de BVB keihard tackelde en maar liefst 19 zeer behoorlijke overtredingen maakte, kregen ze maar 1 gele kaart, ofschoon 3 dieprode ook op zijn plaats waren geweest. Wij maakten 9 overtredingen en kregen 3 gele kaarten. De scheids werd bedankt met een 6.3 waardering.

Spoiler

HQTI32z.jpg

uxkNzXn.jpg

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

ceXp0Om.jpg

In 7 dagen spelen wij weer thuis en nu tegen SV Werder Bremen, een Duitse sportclub uit de stad Bremen, waarvan vooral de voetbalafdeling bekend is maar die ook afdelingen kent voor atletiek, handbal, schaken, tafeltennis en turnen. De club speelt sinds zijn oprichting al in de hoogste klasse, met uitzondering van twee seizoenen. Werder Bremen heeft een rivaliteit met Hamburger SV. De wedstrijd tussen deze twee clubs noemt men 'Das Nordderby'. Op nationaal vlak werd de club succesvol na de invoering van de Bundesliga. Op 27 mei 2003 werden de amateurtakken onder de naam Sport-Verein Werder von 1899 e. V. ondergebracht en ging de professionele afdeling verder als Werder Bremen GmbH & Co. KGaA. In 2021 degradeerde Werder Bremen, waardoor de club voor het eerst in veertig jaar niet in de Bundesliga zou uitkomen. In 2022 promoveerde de club alweer, waarna in het seizoen erna handhaving bewerkstelligd werd.

Spoiler

IjEzjCf.jpg

Opv1yht.jpg

cn2xUc6.jpg

Bij gigantisch shitweer, dus natte sneeuw, en voor 49.083 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. WB kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Sascha Stegemann.

ocDMc4x.jpg

Natuurlijk wilden wij ook vandaag, ondanks het rotweer, ons publiek iets bieden en wij begonnen dan ook met vol gas. Al in de 11de minuut schoot Lemperle de 1 : 0 binnen en dat vroeg om meer. En meer kwam er en wel in de 39ste minuut. Martel kopte de 2 ; 0 binnen en dat werd ook de ruststand.

Ook in de 2de helft bleven wij het tempo hooghouden en in de 2de minuut na herbegin zorgde Zivkovic voor de 3 : 0. Alhoewel, de tot nu toe goed fluitende scheids keurde het zuivere doelpunt tot verbazing aller gewoon af. Maar gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus wel terdege 3 : 0 en nog geen 9 minuten later was het Quedraogo, die de 4 ; 0 binnen tikte.

In de 68ste minuut werd Quedraogo min of meer uit deze wedsttrijd geschopt, zonder dat de scheids ingreep. Terwijl Quedraogo, de MvW, van het veld werd gesjouwd, haalde ik ook uit voorzorg Zivkovic eraf en bracht Bondoso en Thielmann. 5 minuten later mochten ook Hübers en Huseinbasic gaan douchen en kwamen Heintz en Krätzig. Invaller Bondoso zorgde in de 78ste minuut voor de 5 : 0 en 1 minuut later haalde ik ook Martel eraf. Voor hem kwam Christensen.

Eerlijk is eerlijk, ik had niet verwacht, dat het vandaag zo een makkie zou worden. Werder stelde behoorlijk teleur en zakt steeds meer af richting degradatiezone.

Hoe dan ook, het bleef 5 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

jkn3rTv.jpg

2yuKXVd.jpg

---------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

r5n2I7D.jpg

kf5Fq2t.jpg

PTCLsFw.jpg

nZCHV77.jpg

Mgwua4Z.jpg

Pas in 2 weken spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel weer thuis tegen Rasenballsport Leipzig, een Duitse voetbalclub uit Leipzig, Saksen. De club werd opgericht in mei 2009. De onstuimige groei van de club is te danken aan monetaire injecties van hoofdsponsor Red Bull. De inwoners van Leipzig waren eerst ook gekant tegen de ploeg, maar zijn dan toch voor de ploeg gaan supporteren omdat de economische kloof tussen Oost- en West-Duitsland nog steeds niet gedicht is en de clubs met een oude voetbaltraditie niet het geld hebben om zelf terug naar de top te klimmen.

Spoiler

f1Yug5I.jpg

bz2LpMG.jpg

nXqV1is.jpg

Bij stromende regen en voor 47.856 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. RBL kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Sven Jablonski en dan weet u, dat wij onder deze scheids alleen kunnen winnen indien wij bovennatuurlijk goed zullen zijn.

ZhhF11h.jpg

Ook al waren wij technisch de betere ploeg, in de eerste helft werd onze complete voorhoede door RBL op zijn Engels of Iers min of meer ‘onschadelijk’ gemaakt. Dit had onder meer tot gevolg, dat wij in de 18de minuut op achterstand werden gezet, doordat Toklomati de bal in ons doel kopte. 0 : 1 en dat was balen, want 0 : 1 werd ook de ruststand. In de rust greep ik in en haalde Hübers, Lemperle en ook Zivkovic eraf. Voor hen kwamen Heintz, Bondoso en Tigges.

In de tweede helft overheersten wij en in de 51ste minuut kopte Martel de gelijkmaker binnen. Haast zou ik zggen “als niet anders te verwachten’ keurde de scheids ons zuiver doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutief besluit herzien. Het werd dus 1 : 1 en dat gaf hoop. Invaller Tigges zorgde in de 67ste minuut voor de langverwachte en verdiende 2 : 1 en nog geen 3 minuten later probeerde de scheids ons weer te naaien. Hij gaf een volslagen belachelijke penalty aan RBL en tot mijn verbazing greep de VAR nu niet in.

Sesko nam deze onterechte penalty tot zijn rekening, maar zijn inzet werd door keeper Urbig gekeerd. Het bleef dus 2 : 1 en ik haalde uit voorzorg Quedraogo eraf en bracht Mania. 6 minuten later mocht ook Finkgräfe vertrekken, die al geel had, en voor hem kwam Paqarada.

Alle invallers deden hun best en het bleef 2 : 1 en de punten blijven hier. Dat ik de scheids een goede terugreis wenste en tevens een “Auf Nimmerwiedersehen’ spreekt vanzelf en dat mocht ‘ie in zijn zak steken.

Spoiler

aaj4hv1.jpg

EHgjleY.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

Me11SFJ.jpg

In 3 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de UEFA Champions League uit in en tegen Arsenal Football Club, kortweg Arsenal, een Engelse voetbalclub uit Highbury, Londen, die werd opgericht in 1886 als Dial Square, waarna het in 1913 de huidige naam aan nam.

Spoiler

Het Emirates Stadium, soms ook kortweg Emirates, of Arsenal Stadium, is sinds 2006 het stadion van voetbalclub Arsenal FC. Het stadion ligt aan de Ashburton Grove, een straat in de wijk Islington in Noord-Londen.

CydRPoQ.jpg

T6Qzmfw.jpg

Bij regenachtig weer en voor 60.704 toeschouwers arriveerden wij in Islington, Noord-Londen, in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Arsenal kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op.

3SvCvG0.jpg

Eerlijk is eerlijk, ik ben geen fan van Arsenal en dat heeft hoofdzakelijk te maken met hun manager. Op mij maakt hij altijd een zeer uitgesproken arrogante indruk, maar let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Natuurlijk heeft Arsenal kwalitatief veel betere spelers, maar wij hebben iets, wat zij hoogstwaarschijnlijk minder hebben. Namelijk lef en vooral inzet. De ooit zo beroemde Duitse inzet hebben wij ons eigen gemaakt.

Wij begonnen dan ook met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en al in de 7de minuut zorgde Maina voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat gaf ons nog meer zelfvertrouwen. Weliswaar zette ons Arsenal na het openingsdoelpunt achterin vast, maar wij hielden stand en bij rust stond het nog steeds 0 : 1.

Drie minuten na herbegin in de tweede helft was het spits Zivkovic, die voor de 0 : 2 zorgde. En toen werd de man met de geëpileerde wenkbrauwen naast mij in het vak woedend en schreeuwend orders in het veld te roepen. In de 65ste minuut greep ik in en haalde de moegestreden Huseinbasic en ook Martel eraf. Voor hen kwamen Krätzig en Christensen. Drie minuten later mochten ook Zivkovic en de niet helemaal fitte Thielmann gaan douchen en kwamen Cvancare en Bondoso. In de 74ste minuut haalde ik ook nog Finkgräfe (MvW) eraf en bracht Paqarada.

Een minuut later zorgde invaller Havertz voor de aansluitingstreffer. 1 : 2 maar dat was het dan ook, want meer zat er vandaag voor Arsenal niet in. Natuurlijk waren zij technisch en individueel beter, maar wij bleven makkelijk overeind. Ofschoon ze 64% balbezit hadden, bleven ze tot vervelens toe naar openingen zoeken, die er niet waren en ook niet kwamen. Vandaar dat deze match 1 : 2 eindigde.

Spoiler

yfcNsOM.jpg

gmA0pwH.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

Xvy96V2.jpg

Al in 4 dagen spelen wij weer de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen 1. FC Union Berlin, een Duitse profvoetbalclub uit Berlijn. De club speelt zijn thuiswedstrijden op Stadion An der alten Försterei. Union is de opvolger van SC Union 06 Oberschöneweide.

Spoiler

Het Stadion An der alten Försterei (ook kortweg de Alte Försterei genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse hoofdstad Berlijn. De voetbalclub 1. FC Union Berlin, die uitkomt in de Bundesliga, speelt in het stadion zijn thuiswedstrijden. Het stadion heeft 18.395 staanplaatsen en 3.617 overdekte zitplaatsen en bevindt zich in het stadsdeel Köpenick in het zuidoosten.

8yzlIeF.jpg

y2Ku9tG.jpg

pQ8KevA.jpg

Spoiler

WsDqI6E.jpg

Bij stromende regen en voor 21.764 toeschouwers arriveerden wij in Berlijn in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek, zonder spits Zivkovic, die ik thuis heb geladen en wil sparen voor de match tegen Arsenal. UB kwam in een 5-2-3 formatie het natte veld op en scheids is ene Robert Schröder.

GpcpnIi.jpg

In de wetenschap, dat wij in 4 dagen tegen Arsenal moeten spelen, pakte UB al vanaf het eerste fluitsignaal het botte bijl uit en begon ons met keiharde tackles te bestrijden. De scheids deed zijn best om hun in toom te houden, maar dat lukte amper. Natuurlijk waren wij de veel betere ploeg, maar wij bleven voor zover mogelijk uit de duels om onnodige blessures te voorkomen.

Pas in de 40ste minuut lukte het Lemperle de openingstreffer in hun doel te koppen. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Het hele team was op dreef, behalve Thielmann en Tigges, die teleurstelden.

In de 62ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Kilian en Scholze eraf. Voor hen kwamen Heintz en Sponsel. 6 minuten later mochten ook Huseinbasic en Lemperle gaan douchen en kwamen Krätzig en Cvancara. Martel haalde ik in de 73ste minuut nog naar de kant en bracht Quedraogo.

Invaller Quedraogo nam in de 83ste minuut een voorzet volley en knalde de bal in het vijandelijke doel. 0 : 2 en dat werd ook de eindstand.

Spoiler

aEIQWF8.jpg

73D8MKN.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

IuEk0JR.jpg

niCCn1M.jpg

Ik heb de heren Eberl + Freund al medegedeeld, dat zowel mijn neef alsook ik niet geïnteresseerd zijn, om voor Bayern te werken. Enerzijds omdat ik het opgeblazen en publiciteitsgeile technische duo niet uit kan staan en anderzijds omdat ook ik eind van het seizoen als manager stop.

In 4 dagen spelen wij de thuiswedstrijd in de Kwartfinale van de UEFA Champions League tegen Arsenal.

Spoiler

vF1neQe.jpg

XDPEWw9.jpg

Bij bewolkt weer en voor 41.825 enthousiaste toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Arsenal kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op.

4xMp8ls.jpg

BTl3FVT.jpg

Eerlijk is eerlijk, in de eerste helft was Arsenal gewoon in alle opzichten de veel betere ploeg en kregen wij geen poot aan de grond. Dat het desondanks bij rust nog steeds 0 : 0 stond, hadden wij uitsluitend te danken aan het fenomenale keeperswerk van Urbig, die gewoon niet te kloppen leek. Vijf van onze spelers haalden totaal niet hun normale niveau en wel Hübers, Finkgräfe, Huseinbasic, Thielemann en ook Lemperle.

In de 64ste minuut greep ik in en haalde uit voorzorg Martel, die al geel had, en ook Thielmann eraf. Voor hen kwamen Christensen en Bondoso. 5 minuten later mochten ook Huseinbasic en de vermoeide Kilian gaan douchen en kwamen Krätzig en Heintz. Lemperle haalde ik in de 75ste minuut eraf en bracht Cvancara.

Arsenal zorgde voor steeds meer druk en in de 78ste minuut gaf invaller Heintz een terugspeelbal op onze keeper, die door Wirtz makkelijk werd onderschept en Wirtz schoot de bal feilloos binnen. 0 : 1 en dat was balen, temeer, omdat nog geen 10 minuten later Martinelli de 0 : 2 in ons doel schoot. Bij deze stand was het ‘over en sluiten’ voor ons, maar gelukkig zorgde Quedraogo in de 91ste minuut voor de 1 : 2, waardoor er moest worden verlengd.

Terwijl onze fysio’s mijn spelers masseerden, gaf ik een oppeppende speech ten gehore. Blijkbaar drong het tot mijn spelers door, want al in de 1ste minuut van de verlenging was het Zivkovic, die het verlossende 2 : 2 binnen schoot. Zes minuten later haalde ik de moegestreden Finkgräfe eraf en bracht Paqarada.

Nelson zorgde in de 108ste minuut voor 2 : 3 en dat werd uiteindelijk de winnende treffer. Winst voor Arsenal, maar wel na twee wedstrijden gelijke stand en dus krijgen wij penalty’s.

Onze vier beste penaltynemers waren niet beschikbaar. Selke is geblesseerd thuis en Huseinbasid, Thielmann en Lemperle heb ik al gewisseld. Dus mochten Quedraogo, Cvancara, Paqarada, Bondoso en Zivkovic het laten zien.

En dat deden ze. Ofschoon Quedraogo zijn penalty de tribunes inschoot, waren de overige vier wel trefzeker. Dat kon je niet zeggen van Arsenal, want Saka en Rice misten (dankzij Urbig) waardoor wij, wel of niet verdiend, de winnaar werden. Te danken hadden wij deze toch wel achteraf onverwachte overwinning aan de uitstekende prestaties van keeper Urbig, Quedraogo, Zivkovic en de invallers Paqarada en Cvancara.

Spoiler

Gcx2UAz.jpg

IyLCVav.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

8nxV5HR.jpg

7aZQPy0.jpg

WNEZKWq.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen SV Darmstadt 98, een Duitse voetbalclub uit de stad Darmstadt in de Duitse deelstaat Hessen.

Spoiler

40dQCfv.jpg

xZHgQJm.jpg

4K1lyV8.jpg

Spoiler

urnX71y.jpg

Bij stromende regen en voor 48.310 toeschouwers versehenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Darmstadt kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op en scheids is Benjamin Brand.

IoQbpdJ.jpg

Natuurlijk heb ik voor deze wedstrijd mijn spelers nogmaals ervan op de hoogte gebracht, dat wij bij een gelijkspel of winst al inofficieel kampioen van de Bundesliga zullen zijn en dat al voor de derde keer achterelkaar. Zou het nog beter kunnen? Nee, toch. En dat mijn spelers vol zelfvertrouwen aan deze wedstrijd begonnen, blijkt al uit het feit, dat Lemperle al in de 2de minuut de bal in het vijandelijke doel kopte. 1 : 0 en de openingstreffer was een feit.

In de 22ste minuut zorgde Thielmann voor de 2 : 0. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 2 : 0 en dat was ook de ruststand.

Zivkovic werd in de 55ste minuut door Klarer in de box onderuit getrokken. De scheids deed niets, maar de VAR greep in en wij kregen een penalty, die Thielmann voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 3 : 0 en ons publiek begon zich positief te roeren. Nog geen 7 minuten later haalde ik Huseinbasic en ook Martel (die al geel had) naar de kant en bracht Krätzig en Christensen. In de 68ste minuut mochten ook Kilian en Lemperle gaan douchen en kwamen Heintz en Cvancara.

Drie minuten later schoot Zivkovic de 4 : 0 binnen, maar weer keurde de scheids ook dit zuivere doelpunt in eerste instantie af. Gelukkig greep ook nu de VAR in en moest hij zijn besluit herzien. Het werd dus 4 : 0 en nog in dezelfde minuut haalde ik Scholze eraf en bracht Sponsel.

Alle invallers deden hun best en deze match eindigde in 4 : 0. De vervelende scheids, die overduidelijk de kant van de tegenstander had gekozen, floot 10 overtredingen tegen ons en gaf ons 4 werkelijk belachelijke gele kaarten, die uiteraard weer schorsingen tot gevolg zullen hebben. Tegen Darmstadt floot hij maar liefst 27 (zevenentwintig!) overtredingen en zij kregen maar 3 gele kaarten. De scheids kreeg voor zijn partijdig gedoe een 5.1 en desondanks staat hij volgende week weer een wedstrijd te fluiten. Want scheidsen zijn onaantastbaar, hoe slecht ze soms ook zijn.

Spoiler

PIRKaiz.jpg

oBteTlF.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

gLQEmsN.jpg

2s09Rso.jpg

MuipKBI.jpg

Db0gnAN.jpg

6D2mVEW.jpg

Al in 4 dagen spelen wij in de Halve Finale van de DFB Pokal uit in en tegen VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de MHPArena, gebouwd in 1933.

Spoiler

De MHPArena is een voetbalstadion, gelegen in Stuttgart, Duitsland. Het stadion werd in 1933 gebouwd naar een idee van Paul Bonatz en kreeg na de Tweede Wereldoorlog de naam Neckarstadion. In 1993 kreeg het de naam Gottlieb-Daimler-Stadion en sinds 30 juli 2008 heeft het stadion zijn huidige naam.[1] In het stadion vonden aanvankelijk ook atletiekwedstrijden plaats, maar na de laatste verbouwing (2009-2011) is het uitsluitend een voetbalstadion.

In het stadion is plaats voor 60.441 toeschouwers. De voetbalclub die het stadion als haar thuishaven heeft is VfB Stuttgart.

bcMrKZg.jpg

6xnFokw.jpg

Bij regenachtig weer en voor 60.449 toeschouwers arriveerden wij in Stuttgart in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. De VFB kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Siebert.

9EQwfjY.jpg

Het werd beslist geen makkelijke wedstrijd en van enige dominantie durf ik niet te spreken. Wel van een min of meer gelijkwaardige match, waarin wij iets slimmer en doeltreffender waren. Ons voordeel is en was ook in deze match het feit, dat wij haast alle ballen vooruit spelen en steeds de directe weg naar het vijandelijke doel zoeken. Door een doelpunt van Quedraogo in de 16de minuut en de intikker van Thielemann in de 38ste minuut stonden wij bij rust al 0 : 2 voor.

Ook in de tweede helft was het min of meer een gelijkwaardige wedstrijd, waarin wij in de 82ste minuut de 0 : 3 konden maken, door een volley van Thielmann. 0 : 3 werd de eindstand en verdiend of niet, wij zitten in de Finale.

Spoiler

ZAO6XMo.jpg

2CvdCSo.jpg

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

7UqLwk0.jpg

lCwYTmf.jpg

dWLPA3f.jpg

In 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen Fußballclub Gelsenkirchen-Schalke 04 e. V., kortweg FC Schalke 04 of S04, een Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke in Gelsenkirchen en opgericht in 1904. De club kende zijn succesvolste periode tijdens de jaren 1930. In 1997 wonnen de Königsblauen de UEFA Cup. Sinds 2005 is de Veltins-Arena thuishaven van Schalke 04.

Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis, atletiek en e-sport. Deze sportverenigingen zijn in de wijk Schalke gevestigd. Met circa 186.000 leden in 2024 is de club achter Bayern München en Borussia Dortmund de grootste sportvereniging in Duitsland.

Spoiler

De Veltins-Arena (tot 2005 Arena AufSchalke) is een multifunctioneel stadion in Gelsenkirchen. Het stadion wordt grotendeels gebruikt voor thuiswedstrijden van voetbalclub FC Schalke 04.

ggEIFjy.jpg

V91rxov.jpg

C4ozKd7.jpg

Bij regenachtig weer en voor 54.533 toeschouwers arriveerden wij in Gelsenkirchen in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. S04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is helaas Robert Hartmann, waar ik niet al te vrolijk van wordt.

2Zi5531.jpg

Zoals zo vaak begonnen wij ijzersterk en al in de 2de minuut zorgde Martel uit onze eerste corner voor het openingsdoelpunt door de bal in het vijandelijke doel te koppen. 0 : 1 en een goed begin. De desbetreffende voorzet kwam trouwens van linksback Finkgräfe. S04 trok zich na dit doelpunt volledig terug en met 2 bussen voor de 16 en een heel compacte verdediging kwamen wij er niet meer doorheen. Zij probeerden het met schaarse counters en helaas lukte het Teuchert in de 37ste minuut, wel of niet uit buitenspelpositie, de bal in ons doel te schieten. De scheids dacht blijkbaar net als ik en keurde het doelpunt af. Echter greep de VAR in en volgens hun ‘lijntjes’ was het geen buitenspel en werd het doelpunt alsnog toegekend. 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit en werd ook de ruststand.

In de 57ste minuut haalde ik uit voorzorg Martel eraf, die al geel had, en bracht Christensen. 6 minuten later was Zivkovic ter plekke, om een strakke voorzet van Finkgräfe in het doel te tikken. 1 : 2 en dat gaf hoop. Nog in dezelfde minuut haalde ik Huseinbasic en Finkgräfe eraf en bracht Krätzig en Paqarada. In de 69ste minuut mochten ook Quedraogo en Lemperle gaan douchen, want over 3 dagen spelen wij in Liverpool en dan moeten mijn spelers fit en beschikbaar zijn. Bondoso en Cvancara mochten invallen, maar aan de uitslag veranderde niets meer. Het bleef 1 : 2 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

5oXjr2w.jpg

quutzNW.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

amAeGni.jpg

MAogfVX.jpg

In 3 dagen spelen wij de uitwedstrijd in de Halve Finale van de UEFA Champions League in en tegen Liverpool Football Club, een Engelse voetbalclub uit Liverpool, opgericht op 15 maart 1892. Het team speelt haar thuiswedstrijden op Anfield en is eigendom van het Amerikaanse Fenway Sports Group.

Spoiler

Anfield, gelegen aan Anfield Road te Liverpool, is een stadion genaamd naar de wijk waar het is gesitueerd. Sinds 1892 is het de thuisbasis van de Engelse voetbalclub Liverpool FC. Daarvoor werd het stadion gebruikt door Everton FC van 1884 tot 1892, maar na een geschil over de betaling werd een nieuwe club opgericht: Liverpool FC.

wEpkHd6.jpg

QIicchn.jpg

Bij bewolkt weer en voor 61.276 toeschouwers arriveerden wij in Liverpool in de aanvallende 4-1-2-2 tactiek.

eFGDhpz.jpg

Liverpool kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

fcNeGcJ.jpg

Wij begonnen goed, heel goed zelfs en al in de 5de minuut kregen wij een terechte penalty, die Thielmann voor zijn rekening nam. Zijn matig schot werd door keeper Alisson gekeerd, waardoor het 0 : 0 bleef. En dat was balen, kan ik u vertellen. Nadien toonde Liverpool hun mogelijkheden en eerlijk is eerlijk, ze waren niet alleen fysiek sterker maar ook technisch beter als team, alsook individueel. Uit een corner in de 33ste minuut kopte Szoboszlai de 1 : 0 binnen en dat werd ook de ruststand.

Ook in de tweede helft werden wij onder druk gezet en wederom uit een corner kopte nu Konate de 2 : 0 binnen. In de 66ste minuut haalde ik de vermoeide Finkgräfe eraf en bracht Krätzig. 5 minuten later mocht ook Martel gaan douchen en kwam Christensen. En in de 78ste minuut haalde ik Zivkovic naar de kant en bracht Cvancara.

Het lukte ons niet, om een vuist te maken, wel raakte ook nog Quedraogo geblesseerd, door een smerige tackle van Alexander-Arnold. Zogenaamd had de scheids niets gezien. Het bleef 2 : 0 en voor ons nog een beetje hoop, wat onze thuiswedstrijd betreft. Trouwens, dat het maar 2 : 0 werd, hadden wij hoofdzakelijk aan het geweldige keeperswerk van Urbig te danken. Geen wonder dus, dat Bayern München hem binnenkort op komt halen.

Spoiler

4hl9oz7.jpg

jb6GlLe.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

ev7xayM.jpg

ImhEYgg.jpg

kSzFQ35.jpg

4k466zt.jpg

Al in 3 dagen moeten wij weer met de billen bloot, want dan spelen wij thuis tegen onze grootste concurrent Bayer 04 Leverkusen, een Duitse voetbalclub uit Leverkusen, Noordrijn-Westfalen. De voetbalclub werd officieel onafhankelijk op 1 april 1999 na een afscheiding van de turn- en sportvereniging Bayer 04 Leverkusen, die al sinds 1 juli 1904 bestaat (de voetbalafdeling bestond hiervoor echter al wel). De club is voor 100 procent een dochteronderneming van het Duitse chemieconcern Bayer AG, waaruit de turn- en sportvereniging in eerste instantie is ontstaan. In 2024 won de club voor het eerst de Bundesliga, het hoogste niveau in Duitsland.

De aartsrivaal is 1. FC Köln, voornamelijk door de geografische locatie van Leverkusen en Keulen.

Spoiler

S9WvtpA.jpg

IZrIevp.jpg

CNSD2qH.jpg

Spoiler

Jd4tPqy.jpg

Bij bewolkt weer en voor 50.000 toeschouwers (dus volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek.

PRAvQik.jpg

Helaas met een gehavend en niet okselfris team, maar dat is inherent aan de driedaagse opvolging van de wedstrijden. Iedereen heeft hier last van.

Bayer 04 kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Frank Willenborg en dan weet u het al.

vRdzUGz.jpg

In tegenstelling tot mijn team maakte Bayer 04 een uiterst frisse indruk en ze grepen ons vanaf het eerste fluitsignaal direct bij de keel. Al in de 2de minuut zorgde Kilcsoy voor de openingstreffer. 1 : 0 en voordat wij ons van deze tegenslag konden herstellen, kregen wij ook nog een corner tegen. Uit deze hoekschop kopte Kossounou de 2 : 0 in ons doel en dat was balen, kan ik u vertellen.

Twee minuten later was het linksback Finkgräfe, die de aansluitingstreffer binnen schoot. 2 : 1 en dat gaf hoop. Maar deze hoop loste op als sneeuw in de gloeiende zon, want de scheids begon ook zijn stempel op deze match te drukken. Met andere woorden: vanaf nu speelden wij tegen 12 man. In de 41ste minuut kreeg Bayer 04 een volgens mij volledig belachelijke penalty, die Tapsoba voor zijn rekening nam. Zijn inzet wer gelukkig gekeerd door keeper Urbig en het bleff 2 : 1, hetgeen ook de ruststand werd.

Ook in de tweede helft werden onze aanvalspogingen haast categorisch teruggefloten door de scheids, waardoor wij onze toch wel schaarse kansen niet konden verzilveren. In de 58ste minuut haalde ik Finkgräfe eraf, die commentaar op de leiding had, en bracht Paqarada. 7 minuten later mochten ook Huseinbasic, Kilian, Scholze en Lemperle gaan douchen. Voor hen kwamen Krätzig, Heintz, Sponsel en Cvancara.

Ofschoon alle invallers hun best deden, was het niet voldoende en verloren wij deze toch wel eenzijdige match met 2 : 1 en dat was een slechte repetitie op de aanstaande strijdmeting met Liverpool.

Spoiler

0OWqnDI.jpg

xz7RfSf.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

XMWc6CQ.jpg

N2wq3Lm.jpg

02Eb5PW.jpg

4tNdQlC.jpg

cj5zEk9.jpg

B4JS4L8.jpg

In 5 dagen spelen wij de 2de wedstrijd in de Halve Finale van de UEFA Champions League thuis tegen Liverpool.

Spoiler

5xATKVj.jpg

MzjmhED.jpg

Bij bewolkt weer en voor 41.825 toeschouwers (niet eens een vol huis, blijkbaar hadden een aantal fans ons al opgegeven?) verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Liverpool kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is ene Rotem Leib.

CZRaDFp.jpg

Als je een achterstand van 0 : 2 wilt en moet wegwerken, dan moet je vanaf het eerste fluitsignaal met vol gas er tegenaan gaan en dat deden mijn mannen ook. Maar Liverpool loop je niet zomaar omver en het duurde dan ook tot de 14de minuut, toen een foute terugspeelbal van Varane ons de kans gaf, om Liverpool pijn te doen. Zivkovic onderschepte deze terugspeelbal en schoot hem feilloos in het vijandelijke doel. 1 : 0 en dat gaf hoop. Maar nog geen 4 minuten later was de hoop verdwenen, want Salah tikte de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat was balen.

Gelukkig lieten mijn mannen hun koppen niet hangen, maar bleven doorgaan en hoe. In de 41ste minuut schoot Martel de 2 : 1 binnen. Tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. De VAR greep echter in en hij moest zijn foutief beslissing herzien. Het doelpunt telde en het stond 2 : 1. Twee minuten later was Lemperle ter plekke om de 3 : 1 binnen te schieten, hetgeen ook de ruststand werd.

Ook in de tweede helft bleven wij doorgaan, ofschoon wij steeds meer problemen met de scheids kregen. Deze man had net zo goed een outfit van Liverpool kunnen dragen, want hij bleef ons benadelen en hun bevoordelen. Maar ja, wij zijn Duitsers en soms steelt de Duitse kracht van weleer hun kop op, dan wordt de onverzettelijkheid en het doorgaan tot de laatste snik weer duidelijk. Hoe dan ook, in de 63ste minuut was het Huseinbasic, die de 4 : 1 binnen schoot, hetgeen ook de eindstand werd.

Spoiler

IHV7hER.jpg

s2ffrqQ.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37@keano77@Thomassje123

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

@Djurovski = Van Bayer 04 te verliezen is inderdaad zeer pijnlijk, dan is het opstappen of hoe dan ook prijzen pakken.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

bFmt3pV.jpg

qGyoyLZ.jpg

Al weer in 3 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen VfL Wolfsburg, een voetbalclub uit Wolfsburg. Het eerste vrouwenvoetbalelftal van VfL Wolfsburg speelt in de Bundesliga. Op de Europese clubranglijst voor het seizoen 2021/22 staat VfL Wolfsburg op de derde plaats. In het seizoen 2021/22 telt de A-selectie vijf Nederlandse speelsters.

Voluit luidt de naam van de club Verein für Leibesübungen Wolfsburg (vertaald: Sportvereniging Wolfsburg).

Spoiler

Het AOK Stadion is een voetbalstadion in het Duitse Wolfsburg. Het biedt onderdak aan de vrouwen, het tweede team en de jeugd van VfL Wolfsburg. Het ligt in het Allerpark, nabij de Volkswagen-Arena waar VfL Wolfsburg zijn thuiswedstrijden speelt. Het AOK Stadion werd in 2015 geopend en vervangt het VfL-Stadion am Elsterweg. Het complex is een samenwerking van de voetbalclub met het ziekenfonds Allgemeine Ortskrankenkasse (AOK) en er zijn ook verschillende medische voorzieningen gevestigd.

Tijdens het Europees kampioenschap voetbal 2024 was het AOK Stadion de trainingslocatie van het Nederlands voetbalelftal. Op 26 juni 2024 speelde Nederland, met vooral reservespelers, in het AOK Stadion een officieuze wedstrijd tegen de Duitse club TSV Havelse, uitkomend in de Regionalliga Nord, en won in tweemaal 35 minuten met 6-1.

HtABMOJ.jpg

vdVLLA4.jpg

Bij regenachtig shitweer en voor 28.917 toeschouwers arriveerden wij in Wolfsburg om de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. De VFL kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte veld op.

srzc5b3.jpg

Omdat wij zoveel vermoeide en helaas niet okselfrisse basisspelers hebben, ben ik voor deze wedstrijd ook aan het rouleren geslagen en heb maar liefst 10 reservespelers opgesteld en als enige basisspeler verdediger Hübers. Wel zitten op de bank o.a. 5 basisspelers en 4 jonkies. Vandaag kunnen de reserves een keer echt laten zien wat ze in huis hebben.

Wij begonnen stroef en al in de 13de minuut zorgde ene Haraldsson voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat was balen. Temeer, omdat het lang duurde, voordat mijn mannen eindelijk grip op de match kregen. Pas in de 49ste en laatste minuut van de eerste helft zorgde Bondoso voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen.

Maar ook in de tweede helft liep het niet als een trein en in de 71ste minuut haalde ik Hübers en ook Bondoso eraf en bracht Smajic en Quedraogo. 6 minuten later mocht ook Maina vertrekken, die al geel had, en kwam Thielmann. In de 82ste minuut was het Krätzig, die de 1 : 2 binnenschoof. Toen begon het te lopen en in de 92ste minuut zorgde Cvancara met een zatte volley voor de 1 : 3 en nog geen 2 minuten later was het invaller Thielmann, die de 1 : 4 binnen kopte.

In de 95ste minuut mocht Krätzig gaan douchen en kwam Kujovic. Het bleef 1 : 4 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

iQqTmYv.jpg

JRXEB5I.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

vVxrx72.jpg

TC2Q1JG.jpg

aI17ZF4.jpg

cGSblyP.jpg

9pd9XWL.jpg

uae8AsQ.jpg

In 7 dagen spelen wij de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen en wel thuis tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

jVjlpWc.jpg

NWSlRkN.jpg

Bij bewolkt weer en voor 48.614 toeschouwers verschenen wij in de 4-1-1-2-2 tactiek. Ook voor deze laatste competitiewedstrijd heb ik gekozen voor 9 reservespelers in de basis plus Hübers en Scholze. Waarom ik dat doe? Omdat deze jongens nu nogmaals de kans krijgen om zich te laten zien en eventueel door goed spel voor een transfer in aanmerking te komen.

Freiburg kwam in een 5-2-3 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Benjamin Cortus, van wie ik niet zo gecharmeerd ben.

q86sXrd.jpg

Wij begonnen met vol gas, hoge druk en puur aanvallende en al in de 4de minuut, uit onze eerste corner, schoot Bondoso de 1 : 0 binnen en de openingstreffer was een feit. Een klein kwartier later zorgde linkerspits Tigges voor de 2 : 0 en dat werd ook de ruststand. Het hele team speelde ijzersterk, met uitzondering van Maina, die zijn dag niet had.

Ook in de tweede helft bleven wij aanvallen en Freiburg zeer compact, hardhandig en succesvol te verdedigen. Hoe dan ook, het lukte ons niet, om hun defensie open te breken. Vandaar dat ik in de 68ste minuut de volledig vermoeide Hübers naar de kant haalde en jonkie Smajic bracht. 5 minuten later mochten ook Scholze (al geel) en Bondoso gaan douchen. Voor hen kwamen jonkie Toure en Quedraogo. In de 79ste minuut mocht ook Christensen vertrekken en kwam Thielmann.

Alle invallers deden hun best en in de 96ste en praktisch laatste minuut van deze wedstrijd zorgde Cvancara voor het slotakkoord door de 3 : 0 te scoren.

Spoiler

dGKG5g7.jpg

Lb85mtu.jpg

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

nV3sU2d.jpg

dRVNELU.jpg

MpDq1PR.jpg

lO83uHd.jpg

QsbfadE.jpg

aDiBekZ.jpg

4gp5yYA.jpg

dNj9lav.jpg

In de stad Keulen heb ik inmiddels de heldenstatus bereikt, hier kan ik al niet meer stuk. Mijn club 1. FC Köln wil mij bovendien tot ‘Ehrenmitglied’ benoemen. Heerlijk toch?

Hoe dan ook, inmiddels heb ik met mijn familie en mijn neef definitief afgesproken, dat ik na de komende wedstrijd, de Finale van de Champions League, stop als manager van de FC en samen met mijn neef het familiebedrijf ga runnen. Of wij straks winnen of verliezen, doet niets meer ter zake. Verliezen wil ik uiteraard niet en in tegenstelling tot de media zijn mijn neef en ik het eens, dat Manchester City allerminst onverslaanbaar is. Momenteel verkeren ze in een dip en zijn ze volgens ons te pakken. Niet voor niets blijft Pep Guardiola in de media maar jammeren en aan zich zelf twijfelen.

In tegenstelling tot deze Arabierenclub verkeren wij in een flow en ik heb alle belangrijke basisspelers, met uitzondering van de geblesseerden Selke en Martel, tot mijn beschikking. Wij zullen zien, waar wij eindigen?

Wel heb ik inmiddels samen met mijn neef een tactisch concept uitgewerkt, waarmee wij MC volgens ons ‘de stuipen op het lijf zullen jagen’. U kunt dus straks iets van ons verwachten. Weliswaar hebben wij veel respect voor MC, maar bang zijn wij niet voor hun. Integendeel!

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

In 7 dagen spelen wij de allerbelangrijkste wedstrijd van dit seizoen of beter gezegd van deze eeuw en wel de Finale van de UEFA Champions League tegen Manchester City Football Club, een Engelse voetbalclub uit Manchester, opgericht in 1880 als West Gorton Saint Marks. In 1887 werd de naam veranderd in Ardwick Football Club en in 1894 nam het de huidige naam aan.

Gespeeld wordt deze match in Camp Nou (ook wel bekend als Nou Camp of vanwege sponsorrechten als Spotify Camp Nou), het stadion van FC Barcelona gevestigd in de Spaanse stad Barcelona. Vanaf medio 2023 wordt het stadion volledig verbouwd als deel van het project Espai Barça, de werkzaamheden zouden duren tot de zomer van 2026.

Geopend in 1957 met 93.053 zitplaatsen, wordt verwacht dat Camp Nou na renovatie 105.000 zitplaatsen zal hebben. Hiermee blijft het Europa's grootste stadion en is het wereldwijd het op vijf na grootste.

Camp Nou trekt toeristen van over de hele wereld aan en huisvest, naast het vrouwenelftal van de club en Catalaanse voetbalelftal, ook de clubkantoren en het clubmuseum van FC Barcelona. Sinds medio 2022 draagt het stadion de naam Spotify Camp Nou, dankzij een hoofdsponsorschap van Spotify met FC Barcelona.

Spoiler

XGwz4iC.jpg

vggM7i9.jpg

Spoiler

W6WriLT.jpg

Bij regenachtig weer en voor maar liefst 99.354 toeschouwers arriveerden wij in Barcelona in de aanvallende 4-1-3-2 tactiek. MC kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Szymon Marciniak.

qgC1sTQ.jpg

Ook in deze wedstrijd begonnen wij gelijk met vol gas, hoge druk en puur aanvallend en aan de gezichtsuitdrukking van manager Guardiola kon ik aflezen, dat hij moeite had met ons tactisch systeem. Het werkte als een soort accordeon, op en neer en in de 20ste minuut zorgde linksback Finkgräfe voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat werd uiteindelijk ook de ruststand.

Ook in de 2de helft bleven wij aanvallen. Hoofdzakelijk met de lange bal, om ons toch wel zwak bezette middenveld over te slaan. Vandaar ook, dat wij veel minder balbezit hadden, maar wij de ballen in plaats van minutenlang rond te passen zo snel mogelijk naar voren te spelen.

In de 73ste minuut haalde ik de vermoeide Huseinbasic naar de kant en bracht Bondoso. 6 minuten later Quedraogo geblesseerd en werd vervangen door Paqarada. Voorts haalde ik in de 85ste minuut nog Scholze (al geel), Lemperle en ook Finkgräfe eraf. Voor hen kwamen Heintz, Maina en Krätzig. Omdat wij nog steeds 1 : 0 voorstonden, wilde ik dit resultaat over de streep trekken en onze defensie versterken.

Tja en dan gebeurde dat, wat ons Duitsers de reputatie heeft bezorgd: ‘tot de laatste snik blijven strijden’, alleen deed dat nu ook de MC en in de 91ste en laatste minuut van deze wedstrijd zorgde Silva voor de gelijkmaker. 1 : 1 en dat was balen en heeft verlenging tot gevolg.

In de 1ste minuut van de verlenging zorgde Zivkovic voor de 2 : 1 en een behoorlijke last viel van mijn schouders. 5 minuten later haalde ik Thielmann naar de kant en bracht mijn zesde en laatste wissel Cvancara.

En ja hoor, drie minuten later was het invaller Bondoso die de verlossende 3 : 1 binnen tikte. De MC leek niet meer in staat, om deze match te keren en het bleef 3 : 1. Afgezien van het feit, dat al mijn spelers hun best deden, zo ben ik toch van mening, dat wij deze Cup te danken hebben aan de prestaties van keeper Urbig, linksback Finkgräfe, VM Christensen, de spitsen Lemperle en Zivkovic en de invallers Krätzig, Bondoso, Maina + Cvancara.

Spoiler

3V1usmB.jpg

3dlSiPp.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

Gepost (edited)

uBuXrv4.jpg

vhcT6DR.jpg

Spoiler

ZCQEUFU.jpg

afkQAGu.jpg

7WCg1Kc.jpg

2w1vJU4.jpg

D7Z3Lrl.jpg

gEAyenY.jpg

AlR0YUy.jpg

Na al dat bewieroken begin ik nu met het negatieve gedeelte en dus het indienen van mijn ontslag.

3revuta.jpg

xHKhY0z.jpg

RPAWHMe.jpg

wwd9a1O.jpg

-----------

Deze novelle is definitief afgelopen, maar ik ga uiteraard door met de nog lopende en wel:

Engeland - de geboorteplaats van het voetbal - Episode II (met als doel ‘werken in de Premier League’);

No guts no glory (PSV terugbrengen aan de top);

De Hollandse School – Totaalvoetbal en nu ook in Duitsland (weer terug naar de Bundesliga).

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch