Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

[FM24] Hannes H. The Journeyman - The travels of Hannes H.

germandutch

Recommended Posts

iIFZY6A.jpg

TmT1Fbm.jpg

Spoiler

a3r2z51.jpg

2PSgGKz.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga.

Spoiler

2RWIBiA.jpg

TLH62lD.jpg

nZ8mEyZ.jpg

In de eerste 20 minuten hadden wij blijkbaar het gevoel, deze match in onze zak te hebben, maar 3 minuten later zag het er anders uit. Want in de 23ste minuut verraste Kaminski onze twee centrumverdedigers. Kilian en Hübers waren tot de middenlijn opgerukt, toen de snelle Kaminski ze gewoon zijn hielen liet zien en de bal in ons doel schoot. Keeper Urbig stond erbij en keek ernaar. En ja hoor, 6 minuten later uit een corner was het wederom Kaminski, die ook de 0 : 2 in ons doel schoot. Ook nu reageerde keeper Urbig veel te laat.

Was het dat? Nee, dat was het nog lang niet. Want in de 41ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Selke voor zijn rekening nam en feilloos binnenschoot. 1 : 2 en dat gaf hoop. Nog geen 2 minuten later ging Zesiger finaal over de scheef en kreeg een directe …..

jzu44gg.jpg

Zesiger had het veld net verlaten toen Selke in de 44ste minuut de bal in het vijandelijke doel tikte. 2 : 2 en de verdiende gelijkmaker was een feit, hetgeen ook de ruststand werd.

In de tweede helft, tegen slechts 10 man en de scheids, kregen wij meer grip op deze match en in de 60ste minuut was het Finkgräfe, die voor de 3 : 2 zorgde. 7 minuten later haalde ik de moegestreden Quedraogo naar de kant en bracht Maina. Omdat de scheids, zoals gebruikelijk tegen ons, met gele kaarten ging strooien, haalde ik in de 72ste minuut beide vleugelbacks Scholze en Finkgräfe eraf, die beiden een gele kaart hadden gekregen. Voor hen kwamen Sponsel en Paqarada.

Weer 5 minuten later haalde ik uit voorzorg ook Huseinbasic en Selke (ook al geel) eraf en bracht Christensen en Lemperle. In de 78ste minuut zorgde Zivkovic voor 4 : 2 en 10 minuten later was het Thielmann, die voor 5 : 2 zorgde. Ene Georgiadi maakte in de 89ste minuut nog de 5 : 3 en eerlijk is eerlijk, keeper Urbig in normaalvorm had alle 3 tegendoelpunten kunnen en moeten voorkomen. Blijkbaar is de transferhectiek rond zijn persoon, geënsceneerd door Eintracht Frankfurt + Bayern München niet in zijn koude kleren gaan zitten. Tenminste, dat veronderstel ik.

Spoiler

WZXmGPK.jpg

OffRqKY.jpg

---------

@Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978

@DemoN @Ostumapetojk37

@Djurovski @keano77 @Thomassje123

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties.

Edited by germandutch

iIFZY6A.jpg

TmT1Fbm.jpg

Spoiler

gB1BTCI.jpg

9VlLGAY.jpg

Nmp9bjq.jpg

Een trainingskamp in Spanje is uiteraard welkom, maar alleen als je aldaar ook een paar wedstrijdjes kunt spelen. En op het nippertje is het ons gelukt, om 3 oefenpotjes te regelen.

UNS6e45.jpg

Bij regenachtig weer en voor 7.300 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. De tegenstander kwam in een 4-3-2-1 formatie het natte veld op.

yMpzMr9.jpg

In de drie oefenpotjes tegen Spaanse tegenstanders mogen van mij alleen de selectiespelers van het eerste team spelen, de meegereisde jonkies uit de selectie van het tweede mogen meetrainen en vooral kijken en leren.

Door doelpunten van Quedraogo, Selke en 2x Thielmann stond het bij rust al 4 : 0 . Wel werd in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft spits Selke brutaal uit de wedstrijd en het ziekenhuis ingeschopt. De helaas waardeloze scheids vond het niet eens nodig om de dader te straffen en mijn mannen koste het heel veel moeite, om de schopper met rust te laten.

Voor de zwaar geblesseerde Selke, die onmiddellijk naar het locale ziekenhuis werd afgevoerd, kwam Zivkovic. Tigges kopte in de 57ste minuut nog de 5 : 0 binnen en verder gebeurde er niets meer. In de 73ste minuut haalde ik Sponsel en Tigges eraf en bracht Scholze en Lemperle. Vier minuten later mocht ook Finkgräfe vertrekken en kwam Krätzig. Thielmann mocht in de 87ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Maina.

Het bleef 5 : 0 en gezien de matige tegenstander plus de zware blessure van Selke, geen reden om vrolijk te zijn.

Spoiler

MDomSos.jpg

plvgQxP.jpg

-------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

iIFZY6A.jpg

TmT1Fbm.jpg

Spoiler

yNM9Glt.jpg

hCuNt8N.jpg

AV6v40D.jpg

jU4JZFu.jpg

Onze volgende oefenpartner is in 3 dagen Cádiz Club de Fútbol, een Spaanse voetbalclub uit de stad Cádiz. Het thuisstadion is het Estadio Ramón de Carranza. Vanaf het seizoen 2023/24 speelt Cádiz CF in de Segunda División A.

Bij bewolkt weer en weer 7.300 toeschouwers verschenen wij weer in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Cadiz kwam in een 4-3-1-2 formatie het nog droge veld op.

ZPnIl3m.jpg

Ook deze oefenpot werd min of meer een makkie. Logisch, want de tegenstander was een 2de divisieclub. Bij rust stond het dan ook 4 : 0 door doelpunten van Almagro (eigen doel), Maina, Cvancara en Sponsel.

In de tweede helft wisselde ik maar liefst 9 spelers en alleen Martel en Lemperle mochten blijven staan. Ene Etta Eyong zorgde in de 71ste minuut nog voor een tegentreffer en Lemperle in de 80ste minuut voor de 5 : 1.

Spoiler

fpiTWJg.jpg

iPaE4vl.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

iIFZY6A.jpg

TmT1Fbm.jpg

Spoiler

3xNdlLx.jpg

Onze laatste oefenwedstrijd hier in Spanje is in 3 dagen tegen Málaga Club de Fútbol, kortweg Málaga CF, een Spaanse voetbalclub uit Málaga die uitkomt in de Segunda División. De club speelt haar thuiswedstrijden in Estadio La Rosaleda, dat plaats biedt aan 30.044 toeschouwers. Sinds juni 2010 is de club in handen van de Qatarese sjeik Abdullah Al Thani.

Bij stromende regen en wederom voor 7.300 toeschouwers verschenen wij ook deze keer in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Malaga kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op.

LetmYNN.jpg

Ofschoon ook deze tegenstander van minder niveau was, hadden wij toch wel heel wat moeite met hun. Ergens wel begrijpelijk, want vandaag staan in de basis niet de beste spelen maar de back-ups en op de reservebank hoofdzakelijk de jonkies. In de eerste helft was het even wennen en bij rust stond het dan ook maar 1 : 1.

Ook in de tweede helft beperkten wij ons tot controle van deze match en ik wisselde maar 5 spelers. Christensen en Finkgräfe scoorden nog elk 1 keer en de oefenpot eindigde in een acceptabele 3 : 1. Het was geen grootse wedstrijd, maar het publiek was tevreden en ik ook.

Spoiler

MAoipto.jpg

iUHAaVf.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

iIFZY6A.jpg

TmT1Fbm.jpg

Spoiler

Qruem8G.jpg

3GBqVev.jpg

kp5qC5t.jpg

Onze eerste wedstrijd in het nieuwe jaar is komende zaterdag en wel in en tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

Het Europa-Park Stadion, ook wel bekend als Mooswaldstadion, is een voetbalstadion in het Duitse Freiburg im Breisgau. Sinds zijn opening in 2021 is het stadion de thuishaven van de voetbalvereniging SC Freiburg. Het stadion is gelegen in het stadsdeel Brühl, ten westen van de de luchthaven van de stad.

smHWln5.jpg

3FdU2Rk.jpg

qb3WGdx.jpg

Geteisterd door sneeuwbuien en voor 34.700 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. Freiburg kwam in een 5-2-3 formatie het koude witte veld op en de scheids is helaas Harm Osmers, die ik liever zie gaan dan komen.

zaYaqnX.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: onder coach Streich was Freiburg altijd levensgevaarlijk en heel moeilijk te bestrijden. Nu, onder hun nieuwe coach Kwasniok hebben ze volgens mij een ‘behoorlijke jas’ uitgedaan en zijn ze veel makkelijker uit te rekenen en te bestrijden. Mede door het weer hadden wij 20 minuten nodig, om op gang te komen en toen werd het de helft van Zivkovic. In de 21ste minuut schoot hij de 0 : 1 binnen en in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het hem de 0 : 2 binnen te tikken. Hetgeen ook de ruststand werd.

Waarom deze scheids altijd op mijn spelers zit te loeren en ons zoveel mogelijk steeds wil dwarszitten, mag Joost weten. In de 50ste minuut had hij een handsbal in onze box gezien. Welnu ik zag een aangeschoten arm, die niet naar de bal toeging maar tegen het lichaam werd geprest en dat is volgens mij geen penalty. Maar iedere scheids beoordeeld dergelijke situaties tegenwoordig anders en de scheids gaf hem uiteraard tegen ons. Zijn en het pech van Freiburg was, dat de ietwat te slappe inzet van Muslija niet alleen door keeper Urbig werd gestopt, maar Urbig zorgde ook dat een lange pass naar voren richting Thielmann onderweg was. Nog in dezelfde minuut nam Thielmann deze pass volley en zijn zondagsschot vloog in het doel. 0 : 3 en toen ging het gas eraf.

In de 72ste minuut haalde ik Quedraogo eraf en bracht Maina. 6 minuten later mochten ook Sponsel, Martel en Finkgräfe gaan douchen en kwamen Heintz, Christensen en Paqarada. In de 90ste minuut haalde ik ook nog Huseinbasic naar de kant, zodat Krätzig nog wat minuten kon maken.

Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

HvyxYBP.jpg

0EkhyUS.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

L6EdUWq.jpg

vb8401t.jpg

idJ1N2H.jpg

In 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel thuis tegen FC Augsburg, een Duitse voetbalclub uit Augsburg, Beieren. De club ontstond in 1969 door een fusie tussen BC Augsburg (1907) en TSV Schwaben Augsburg (1907). Sinds 2011 speelt Augsburg op het hoogste niveau in Duitsland, de Bundesliga. In het seizoen 2015/16 speelde de club voor het eerst Europees voetbal, in de Europa League.

Spoiler

M8f8KwK.jpg

nnQe0qR.jpg

MgxIBHP.jpg

Bij regen en natte sneeuw en voor 47.338 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Augsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude natte witte veld op en scheids is helaas Deniz Aytekin, aan wie ik ook geen goede herinneringen heb.

IMDs4tS.jpg

Mede door het zeer slechte voetbalweer hadden wij dik 20 minuten nodig, om op gang te komen. Pas in de 25ste minuut lukte het spits Zivkovic een voorzet van Sponsel in het vijandelijke doel te koppen. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende af te moeten keuren, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus 1 : 0 en een goed begin. 6 minuten later zorgde middenvelder Huseinbasic nog voor 2 : 0 en in de 40ste minuut ging Quedraogo in de fout, waardoor Ikone de aansluitingstreffer kon scoren. 2 : 1 werd de ruststand.

In de 61ste minuut zorgde Quedraogo met een sublieme schuiver voor de 3 : 1, waardoor hij zijn foutje van de 40ste minuut kon herstellen. Na dit doelpunt ging het gas eraf (want in 3 dagen spelen wij tegen Villareal) en in de 72ste minuut haalde ik Martel eraf en bracht Christensen. 6 minuten later mocht ook Sponsel vertrekken en kwam Scholze. In de 84ste minuut wisselde ik ook nog Lemperle, waardoor Tigges nog wat minuten kreeg.

Het bleef 3 : 1 en de punten blijven hier.

Spoiler

I4TWd3a.jpg

7JJJ537.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

M6Jr036.jpg

IS71Djp.jpg

Al in 3 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League thuis tegen Villarreal Club de Fútbol S.A.D. een Spaanse voetbalclub uit Vila-real. De club werd opgericht op 10 maart 1923 als Club Deportivo Villarreal. De club speelt haar thuiswedstrijden in het Estadio de la Cerámica en won in 2021 haar eerste grote prijs in de geschiedenis, de UEFA Europa League.

Spoiler

6Eit4Wr.jpg

TGjeCql.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 38.230 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Villareal kwam in een 5-2-3 formatie het nog droge veld op en scheids is de Engelsman Anthony Taylor.

nLS82qf.jpg

Wij begonnen goed, met vol gas, hoge druk en puur aanvallend. Vandaar dat de opgerukte verdediger Kilian al in de 6de minuut uit onze eerste hoekschop de bal in het vijandelijke doel. 1 : 0 en dat vroeg om meer. Meer kwam er ook, maar niet zoals wij het ons hadden gewenst. Want in de 29ste minuut zorgde de gevaarlijke Diaz voor de gelijkmaker. 1 : 1 en in de 38ste minuut was het ene Baena die voor de 1 : 2 ruststand zorgde. Dat was balen, kan ik u vertellen, temeer omdat Urbig volgens mij beide doelpunten had moeten voorkomen. Ook Maina speelde zeer zwak.

Na een behoorlijke orentriller in de rust stuurde ik mijn mannen voor de tweede helft weer het veld in. In de 71ste minuut zorgde Martel voor de gelijkmaker. 2 : 2 en dat gaf nieuwe hoop. 6 minuten later greep ik in en haalde Kilian, Sponsel, Quedraogo en ook Paqarada van het veld. Voor hen kwamen Heintz, Scholze, Obuz en Krätzig. Met de verse krachten in de gelederen konden wij gelijk meer druk naar voren uitoefenen en nog geen minuut later zorgde middenvelder Huseinbasic voor de 3 : 2 en dat luchtte op, kan ik u vertellen.

Nog in dezelfde minuut haalde ik Lemperle naar de kant en bracht Tigges. 6 minuten later zorgde Martel met een prachtige schuiver voor 4 : 2 en in de 90ste minuut zorgde invaller Obuz voor 5 : 2. Waarom de Engels scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het werd dus wel terdege 5 : 2 en dat was ook het eindresultaat. Trouwens, alle invallers speelden eveneens heel sterk.

Spoiler

34ez84i.jpg

IHnaEbm.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

sby2I2n.jpg

280T3iI.jpg

In 3 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd en nu in en tegen Borussia Mönchengladbach, een Duitse voetbalclub, opgericht in 1900 en uitkomend in de Bundesliga. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Borussia-Park.

Spoiler

Het Borussia-Park in Mönchengladbach is het thuisstadion van de Duitse voetbalclub Borussia Mönchengladbach. Het verving het kleinere Bökelbergstadion, dat niet meer aan de moderne veiligheidsnormen en internationale voorwaarden voldeed. Het Borussia-Park heeft een capaciteit van 54.067 toeschouwers.

Het nieuwe stadion, geopend op 30 juli 2004, wordt gekenmerkt door VIP-lounges, een fanshop, bar en museum. Het stadion heeft ongeveer 85 miljoen euro gekost.

6rs9GSX.jpg

h9daTh2.jpg

E8jh8qr.jpg

Spoiler

Auw60di.jpg

Bij echt k..weer, dus regen en natte sneeuw, arriveerden wij in Mönchengladbach in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Borussia M. kwam in een 4-2-3-1 formatie het koude, natte, witte veld op en scheids is Daniel Siebert.

qiK8avR.jpg

Eerlijk is eerlijk, het werd een zeer matige wedstrijd, waarin wij weliswaar de betere ploeg waren, maar toch geen potten konden breken. Bij rust stond het nog steeds 0 : 0. De 2 spelers van ons, Maino en Quedraogo, die in de voorafgaande persconferentie door de journalisten de hemel in werden geprezen, werden door hun tegenstanders keihard aangepakt. Beiden kregen geen poot aan de grond.

In de 60ste minuut gaf rechtsback Sponsel en strakke voorzet, die door spits Zivkovic in het vijandelijke doel werd gekopt. 0 : 1 en dat luchtte op, kan ik u vertellen. 12 minuten later haalde ik Lemperle en ook de zwakke Maina eraf en bracht Tigges en nieuweling Kiko Bondoso (een 31jarie Portugees, afkomstig van Tel-Aviv). In de 77ste minuut haalde ik ook nog Huseinbasic, Sponsel en de vandaag zwakke Quedraogo eraf. Voor hen kwamen Christensen, Scholze en Paqarada.

Het bleef 0 : 1 en de punten gaan mee naar huis.

Spoiler

3OCR7PT.jpg

yrvSax3.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

kkJqw4X.jpg

In 4 dagen spelen wij in de Competitiefase van de UEFA Champions League een uitwedstrijd in en tegen Blu-neri Milano. Welke club is dat? Die ken ik niet? Hoe ze plots aan deze clubnaam komen, mag Joost weten, maar het moet toch Internazionale Milano zijn, dus gewoon Inter.

Spoiler

Stadio Giuseppe Meazza is een voetbalstadion in Milaan (Italië). Het wordt gedeeld door AC Milan en Internazionale, ondanks hun grote rivaliteit. De officiële naam van het stadion is Stadio Giuseppe Meazza, naar een speler die voor beide clubs uitkwam. Het stadion wordt ook wel genoemd of staat beter bekend als het San Siro stadion, naar de wijk waarin het stadion ligt.

93ReDEW.jpg

DsSFayT.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 74.867 toeschouwers arriveerden wij in Milaan in de aanvallende 4 -3-3 tactiek. Waarom ineens deze tactiek? Omdat Inter of Blu-neri Milano in de puur aanvallende 4-2-4 formatie het nog droge veld opkwam, waarin wij normaal spelen.

1Lnp2kV.jpg

Eerlijk is eerlijk, doordat Unai Emery plots zijn ‘catenaccio boys’ in onze tactiek liet spelen, stond het hij met 1 : 0 voor. Wij kwamen daardoor gewoon niet in ons spel en in de 28ste minuut zorgde ene Wahl met een zatte volley voor het openingsdoelpunt. Waarom de Spaanse scheids dit zuivere doelpunt in eerste instantie afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig voor Inter greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Ergens mochten wij blij zijn, dat het bij rust maar 1 : 0 stond, want hoe je het keert of draait, Inter was gewoon beter. Maar liefst 9 van mijn spelers leken hun dag niet te hebben en kregen geen poot aan de grond.

Ook in de tweede helft liepen wij achter de feiten aan. In de 62ste minuut haalde ik Maina eraf en bracht nieuweling Bandoso. 7 minuten later mocht ook Zivkovic vertrekken en kwam Cvancara. Sponsel haalde ik in de 75ste minuut naar de kant en bracht Heintz. De invallers speelden goed, maar het hele team was niet in staat, om het tij te keren. Het bleef 1 : 0 en zonder punten mochten wij weer vertrekken.

Spoiler

SWq8Z1T.jpg

O9KPsak.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

pUPwk7r.jpg

In 3 dagen spelen wij weer een competitiewedstrijd en wel uit in en tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling.

Spoiler

Rhein-Neckar-Arena (ook bekend onder de sponsornaam PreZero Arena) is een voetbalstadion in Sinsheim (Duitsland), niet ver van Hoffenheim. Het stadion is de thuisbasis van Bundesliga-club TSG 1899 Hoffenheim.

Het stadion werd op 24 januari 2009 geopend met een wedstrijd tussen de thuisclub TSG 1899 Hoffenheim en een team van spelers geselecteerd uit de regio. In 2011 werden in het stadion vier wedstrijden gespeeld tijdens het WK voetbal voor vrouwen.

7k4X1oT.jpg

ieK4aST.jpg

8kCnu5C.jpg

Bij bewolkt weer en voor 26.510 toeschouwers arriveerden wij in Sinsheim in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 tactiel. De TSG kwam in een 5-3-2 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas weer Benjamin Cortuns en dan weet u het al.

QyWWMlE.jpg

Joost mag weten wat deze scheids bezielt om ons steeds weer te duperen? Wel is mij duidelijk, dat wij vandaag en hiero om de lopende band moeten scoren, als wij überhaupt een kans om te winnen van hem zullen krijgen. Ook al waren wij de veel betere ploeg, maar hij bleef ons tegenwerken en van zoveel mogelijk gele kaarten te voorzien . Pas na een dik halfuur kwamen wij op gang en in de 36ste minuut was het Maina, die voor de openingstreffer zorgde. 0 : 1 en dat vroeg om meer. 5 minuten later kon Lemperle zijn belofte inlossen en de 0 : 2 binnen schieten. In de 48ste en laatste minuut van de eerste helft lukte het Huseinbasic de 0 : 3 te maken, hetgeen ook de ruststand werd.

Uit voorzorg haalde ik in de 59ste minuut Finkgräfe eraf, die al geel had, en bracht Paqarada. 11 minuten later mocht ook Huseinbasic (eveneens al geel) en de vermoeide Quedraogo vertrekken. Voor hen kwamen Christensen en Bondoso. In de 74ste minuut zorgde ene Boyomo voor de 1 : 3 en een minuut later haalde ik ook Sponsel en Martel (al geel) eraf en bracht Scholze en Krätzig.

Het bleef 1 : 3 en de toch wel zuur verdiende punten plus zes (6) belachelijke gele kaarten gaan mee naar huis. En ofschoon deze scheids het ons weer ‘flikte’, fluit hij binnenkort weer en zullen wij dankzij hem weer schorsingen en een boete tegemoet zien.

Spoiler

5sSneGg.jpg

eKyeqyZ.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

WaYuuwR.jpg

SOd52J5.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: Manager van een gerenommeerde voetbalclub gaat op den duur niet in je koude kleren zitten. Toen ik jaren geleden als manager begon was het een droombaan, maar inmiddels is het puur en al stress. Fysiek is het een gezond leven, doordat je veel traint en in beweging bent, maar mentaal vreet het je van binnen op.

Vandaar dat ik heb besloten, dat de FC mijn laatste club en dat dit het laatste seizoen wordt. Na dit seizoen stop ik definitief en wordt ik zakenpartner van mijn neef. Wij gaan dan samen het door hem opgebouwde familiebedrijf runnen.

Al in 3 dagen spelen wij in de Kwartfinale van de DFB Pokal in en tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad.

Spoiler

Het Europa-Park Stadion, ook wel bekend als Mooswaldstadion, is een voetbalstadion in het Duitse Freiburg im Breisgau. Sinds zijn opening in 2021 is het stadion de thuishaven van de voetbalvereniging SC Freiburg. Het stadion is gelegen in het stadsdeel Brühl, ten westen van de de luchthaven van de stad.

k36lB6h.jpg

jrx0SCt.jpg

dp3xya8.jpg

Bij regenachtig weer en voor 34.700 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de aanvallende 4-3-3 tactiek. Freiburg kwam in een 5-2-3 formatie het natte veld op en scheids is helaas Felix Zwayer en dan weet u het wel.

f27rgH3.jpg

Eerlijk is eerlijk, Freiburg was vandaag zowel in de eerste alsook de tweede helft de betere ploeg. Ze bleken fysiek en ook technisch beter en doordat ze tot het randje mochten gaan van de scheids, kregen wij amper een poot aan de grond. In de rust stond het dan ook nog steeds 0 : 0.

Sponsel en Maina (al geel) haalde ik in de 66ste minuut naar de kant en bracht Scholze en Bondoso. 5 minuten later mochten ook Lemperle en Martel vertrekken en kwamen Tigges en Christensen. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Quedraogo eraf en bracht Paqarada. Na 90 minuten stond het nog steeds 0 : 0 en kwam verlenging. Ook in de verlenging werd niet gescoord, wel raakte in de 103de minuut Finkgräfe geblesseerd, waardoor wij met 10 man deze match moesten uitspelen.

Tja en toen kwamen de strafschoppen. Mijn jongens schoten alle 5 strafschoppen feilloos binnen. Sallai van Freiburg miste en dus zijn wij, verdiend of niet, een ronde verder. Wel moet ik bekennen, dat wij deze overwinning volledig te danken hadden aan de goede prestaties van keeper Urbig, Kilian, Hübers en de invallers Scholze en Christensen.

Spoiler

9MWHNYZ.jpg

uHwkfn1.jpg

-------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

pO6UWet.jpg

SEylaBa.jpg

3nsVji8.jpg

Uyux7ML.jpg

NU1UyUL.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis tegen SSV Jahn Regensburg, een Duitse voetbalclub uit de stad Regensburg, Beieren.

Spoiler

0aKaFep.jpg

K1RKxFS.jpg

k9utesf.jpg

Geteisterd door regenbuien plus natte sneeuw verschenen wij in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek. JR kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Felix Brych.

HCij2Rs.jpg

LzpX09o.jpg

Jahn Regensburg is een soms moeilijke tegenstander, want je weet nooit, hoe ze voor de dag zullen komen? Maar vandaag was het duidelijk, wij waren gewoon beter en al in de 4de minuut zorgde Lemperle voor de openingstreffer. 0 : 1 en een half uur later was het Quedraogo, die de 0 : 2 binnen kopte, hetgeen ook de ruststand werd.

Een kwartier na herbegin in de tweede helft schoot Lemperle de 0 : 3 binnen. Waarom de scheids, die in mijn ogen de advocaat van de ….. is, dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 0 : 3. Drie minuten later kopte Faber de aansluitingstreffer binnen. 1 : 3 en weer vier minuten later was het Thielmann, die de 1 : 4 binnen volleerde.

In de 68ste minuut haalde ik Quedraogo (die later tot MvW werd uitgeroepen) eraf en bracht Bondoso. Huseinbasic en Kilian mochten in de 74ste minuut gaan douchen en voor hen kwamen Paqarada en Heintz.

5 minuten later haalde ik uit voorzorg ook nog Lemperle en Thielmann naar de kant en bracht Cvancara en Maina. In de 80ste minuut kopte Tsoungui de 2 : 4 in ons doel en dat werd ook de einduitslag.

Spoiler

nP7Ukib.jpg

euv550v.jpg

--------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

1vusJSR.jpg

In 3 dagen spelen wij een uitwedstrijd in de Playoff KO Fase van de UEFA Champions League in en tegen Olympique de Marseille, een Franse voetbalclub uit Marseille, die in de volksmond l'OM wordt genoemd. De club won reeds diverse keren het landskampioenschap en de beker van Frankrijk. De club won in 1993 de eerste editie van de UEFA Champions League en is tot nu toe de enige Franse club die dit toernooi won. De volksclub heeft een zeer sterke binding met haar aanhang en verkoopt jaarlijks minimaal zo'n 360.000 voetbalshirts. Geen enkele andere club speelde langer in de hoogste klasse dan Olympique de Marseille. De aartsrivaal van Olympique de Marseille is Paris Saint-Germain. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als Le Classique.

Spoiler

Het Stade Vélodrome is een voetbalstadion met een capaciteit van 67.394 plaatsen in Marseille, Frankrijk. De Franse club Olympique de Marseille speelt er zijn thuiswedstrijden. Het is naar capaciteit het op één na grootste stadion van Frankrijk.

UNgh7CA.jpg

WMI5A1m.jpg

Bij bewolkt weer en voor 66.339 toeschouwers arriveerden wij in Marseille in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek.

FnJtr8k.jpg

OM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

K4XJ38Q.jpg

Eerlijk is eerlijk, ook vandaag waren wij gewoon de betere ploeg en in de 31ste minuut zorgde Lemperle met een simpel intikkertje voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat werd ook de ruststand. Het hele team, met uitzondering van Zivkovic (die behoorlijk werd aangepakt) speelde ijzersterk.

In de 61ste minuut haalde ik de bont en blauw geschopte Zivkovic naar de kant en bracht Cvancara. 7 minuten later mocht ook de vermoeide Krätzig inrukken en kwam Paqarada. In de 74ste minuut haalde ik nog uit voorzorg Huseinbasic eraf en bracht Bonddoso. Qua kansenverhouding hadden wij deze wedstrijd met minimaal 0 : 4 kunnen en moeten winnen.

Wel moet ik opmerken, dat de verslaggever of een andere wedstrijd heeft gezien of helemaal niet heeft gekeken, want zijn verslag slaat werkelijk nergens op.

Spoiler

PXOmYRw.jpg

gVx5Rxw.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Misschien hoor ik het niet te zeggen, maar ik had liever gehad, dat ‘ie eerder was gestopt. Wie ik bedoel? Deze heer:

Felix Brych stopt aan het einde van dit seizoen al scheidsrechter. Dat heeft de 49-jarige Duitser bekendgemaakt bij Welt TV. Brych merkt dat het fluiten in de Bundesliga steeds meer van hem begint te vergen en vindt het daarom het juiste moment om een punt te zetten achter zijn loopbaan. Brych is al ruim twintig jaar actief als scheidsrechter en floot op de WK's van 2014 en 2018. In 2017 was hij scheidsrechter tijdens de Champions League-finale tussen Real Madrid en Juventus. In 2021 stopte hij al met het fluiten van internationale wedstrijden.

Trouwens, ik wil ook na dit seizoen wel of niet definitief stoppen, want dan ga ik samen met mijn neef het familiebedrijf runnen.

In 4 dagen spelen wij wederom uit en nu in en tegen 1. FC Heidenheim 1846, een Duitse voetbalclub uit de stad Heidenheim an der Brenz, in de zuidelijke deelstaat Baden-Württemberg. Blauw en rood zijn de kleuren van de vereniging, waarvan de geschiedenis teruggaat tot 1846.

Spoiler

De Voith-Arena (tot het einde van seizoen 2008/2009 Albstadion, daarna enige tijd GAGFAH-Arena genoemd) is een voetbalstadion in de Duitse plaats Heidenheim an der Brenz. Het is de thuisbasis van voetbalvereniging 1. FC Heidenheim 1846. Het stadion beschikte in 2009 over 5.800 plaatsen, waarvan 700 overdekte en 1.900 niet-overdekte zitplaatsen.

Begin 2009 werd besloten het stadion te verbouwen en de capaciteit naar 8.000 plaatsen te verhogen. Toen FC Heidenheim drie maanden later echter een promotie naar de 3. Liga afdwong, werden de ombouwplannen uitgebreid, omdat stadions volgens de eisen van de 3. Liga ten minste 10.000 mensen moesten kunnen herbergen. In 2017 werd een verdere uitbouw tot 15.000 plaatsen gerealiseerd. In het najaar van 2019 kocht de club het stadion van de gemeente voor 2 miljoen euro. Het stadion is voorzien van vele zonnepanelen op het dak.

1.FC Heidenheim 1846 promoveerde in het seizoen 2022/23 voor het eerst in de clubgeschiedenis naar de 1. Bundesliga.

q48KqCd.jpg

lyiA0it.jpg

NGCAAsv.jpg

Bij wintersweer, dus regen plus natte sneeuw, en voor 15.000 toeschouwers arriveerden wij in Heidenheim an der Brenz in de aanvallende 4-1-1-2-2 tactiek.

a5tx0kS.jpg

Heidenheim kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte witte veld op en scheids is helaas Bastian Dankert.

80NkDFF.jpg

Wij begonnen sterk en al in de 2de minuut zorgde Zivkovic voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer en meer kwam er, want in de 20ste minuut was het Lemperle, die de 0 : 2 binnen schoot. Tot ieders verbazing keurde de scheids dit zuivere doelpunt gewoon af. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd 0 : 2 en dat was ook de ruststand. Kilian en Quedraogo hadden hun dag niet en waren allerminst okselfris.

In de 56ste minuut haalde ik de vermoeide Kilian eraf, die ook al geel had, en bracht Heintz. 5 minuten later lukte het ene Föhrenbach, uit een corner de bal in ons doel te tikken. 1 : 2 en dat was even balen. Scholze en de totaal vermoeide Quedraogo mochten in de 67ste minuut gaan douchen en voor hen kwamen Sponsel en Bondoso.

Wij kregen steeds meer grip op deze match en in de 71ste minuut zorgde Lemperle met een zatte volley voor de 1 : 3. Nog in dezelfde minuut haalde ik Martel en ook Zivkovic eraf en bracht Christensen en Tigges. Een kwartier later was het wederom Lemperle, die een vrije trap feilloos binnenschoot en dat was ook zijn derde treffer en dus een hattrick. 1 : 4 en ook de eindstand.

Spoiler

C1jUJQd.jpg

Zd9Ymsx.jpg

-----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

RFm94dL.jpg

qyjBNkr.jpg

In 4 dagen spelen wij thuis in de KO Fase van de UEFA Champions League tegen Olympique de Marseille.

Spoiler

o3A36M1.jpg

IeutopW.jpg

Bij zwaar bewolkt weer en voor 40.392 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. OM kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is een Franse mevrouw Maika Vanderstichel. Misschien ben en blijf ik ouderwets, maar ik zie toch liever een mannelijke scheids dan een vrouw bij onze wedstrijden.

jebp10z.jpg

s66Gy9I.jpg

Wij begonnen goed en al in de 11de minuut kregen wij volledig terecht een penalty. Verdediger Seidu nam spits Zivkovic in de ‘Wörns-greep’. Voor degenen die niet weten wat ik hiermee bedoel? De Wörns-greep werd destijds, in de periode 1999 t/m 2007, in de Bundesliga geintroduceerd door verdediger Christan Wörns, Borussia Dortmund. Bij hoekschoppen pakte hij altijd zijn tegenstander van achteren beet en trok die naar de grond. Hiervoor werd door scheidsen amper tot nooit gefloten, ofschoon het een duidelijk overtreding was. Maar deze Franse dame floot hier nu wel voor en volledig terecht.

Enfin, Huseinbasic nam de penalty voor zijn rekening en schoot hem feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. Vier minuten later kregen ook wij, eveneens volledig terecht, een penalty tegen, omdat ook Kilian ene Amper Yilmaz beetpakte en naar de grond trok. Trossard schoot de penalty simpel binnen en het stond 1 : 1. Gelukkig voor ons zorgde Lemperle drie minuten later voor de 2 : 1. Net voor rust, in de 48ste en laatste minuut van de eerste helft, was het Fidalgo, die een voorzet volley nam en in ons doel knalde. 2 : 2 en dat werd ook de ruststand.

Uiteraard heb ik mijn mannen in de rust nogmaals duidelijk gemaakt, wat ik in de tweede helft wilde zien en ik moet bekennen, dat ze mijn orders opvolgden. Weliswaar haalde ik in de 62ste minuut uit voorzorg Kilian eraf en bracht Heintz, maar het gas ging erop en wij bleven aanvallen. Drie minuten later kregen wij wederom een penalty en wel met instemming van de VAR, die Lemperle verzilverde. 3 : 2 en het gaat de goede kant op.

Een minuut later haalde ik Huseinbasic (die al geel had) en de zeer zwak spelende Quedraogo naar de kant en bracht Christensen en Bondoso. In de 70ste minuut zorgde Lemperle voor de 4 : 2 en dat was ook zijn derde doelpunt en dus een hattrick. Weer 1 minuut later mochten ook Lemperle (die van mij een publiekswissel kreeg) en Krätzig gaan douchen en kwamen Thielmann en Paqarada.

Eerlijk is eerlijk, ook de invallers speelden ijzersterk en in de 83ste minuut zorgde invaller Thielmann voor de 5 : 2 middels een penalty, die wij met instemming van de VAR kregen. En nog geen drie minuten later was het invaller Christensen die voor het slotakkoord zorgde en de 6 : 2 binnenschoof. Wel moet ik bekennen, dat de vrouwelijke scheids enerzijds zeer goed floot, maar anderzijds de penalty’s wel makkelijk gaf. Ik denk niet, dat de heer advocaat Brych ze ook zo makkelijk had gegeven.

Spoiler

J2Ar7k8.jpg

XER32Es.jpg

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

7R7iKPP.jpg

Tn959pj.jpg

tXmyVC0.jpg

In 3 dagen spelen wij thuis tegen onze grootste concurrent Fußball-Club Bayern München e. V.,kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. De thuishaven was van 1925 tot 1972 het Grünwalder Stadion, tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, en sindsdien de Allianz Arena.

FC Bayern München is de bekendste en succesvolste club van Duitsland en behoort tot de Europese en wereldtop. FC Bayern slaagde er als een van de weinige Europese topclubs in om samen met Manchester United FC, AFC Ajax, Juventus FC en Chelsea FC, alle drie de UEFA-hoofdcompetities (Europacup I / UEFA Champions League, Europacup II en UEFA Cup / UEFA Europa League) te winnen. Opvallend is dat de opkomst van deze vereniging, tot circa 1965 kleiner dan stadgenoot TSV 1860 München, gelijk opliep met de opkomst van Franz Beckenbauer.

Spoiler

syE6y6h.jpg

G8Zq8rY.jpg

zT4dJHb.jpg

Bij vies weer, dus regen plus natte sneeuw, verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek.

v1PcBjM.jpg

BM kwam in een 4-3-2-1 formatie het koude, natte, witte veld op en scheids is Frank Willenborg.

AUpKOQw.jpg

Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: het ooit zo grote Bayern München was vandaag totaal van de rol af. Volgens mij speelden ze volledig onherkenbaar voetbal, zeer zwak, haast ongeconcentreerd en gewoon met ‘poep in de broek’. Thielmann raakte al in de 13de minuut behoorlijk geblesseerd, maar niet ten gevolge van een sprintje. Het was volgens mij een trap tegen zijn enkel door linksback Hartman. De scheids had het niet gezien en reageerde er niet op. Thielmann werd vervangen door Bondoso.

In de 41ste minuut zorgde Quedraogo voor de openingstreffer. 1 : 0 en dat werd ook de ruststand. Zes minuten na herbegin was het wederom Quedraogo, die ook de 2 : 0 binnenschoot. Omdat wij blijkbaar vandaag van BM weinig te vrezen hadden, haalde ik in de 63ste minuut Huseinbasic en ook Zivkovic eraf en bracht Christensen en Tigges. 7 minuten later mochten ook Quedraogo en Lemperle gaan douchen en kwamen Paqarada en Maina.

In de resterende minuten gebeurde er amper nog iets, BM leek niet in staat een vuist te maken en wij beperkten ons tot controle van deze toch wel zeer matige wedstrijd. Het bleef 2 : 0 en de punten blijven hier.

Spoiler

MMZuFmk.jpg

lQsGM64.jpg

----------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

ohp53xq.jpg

tTDY0EW.jpg

Pas in 7 dagen spelen wij de volgende uitwedstrijd en wel in en tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen.

Spoiler

Het Deutsche Bank Park (voorheen: Commerzbank-Arena) is een multifunctioneel stadion gelegen in Frankfurt am Main. In het stadion is plaats voor 58.000 toeschouwers en is de thuishaven van voetbalclub Eintracht Frankfurt. Het stadion opende in 1925 zijn deuren en heette tot 2002/2005 het Waldstadion. In hetzelfde jaar werd de finale van het Duitse voetbalkampioenschap er gespeeld.

InOFqJx.jpg

QH1OURn.jpg

UuwUZJ5.jpg

Bij bewolkt weer en voor 57.596 toeschouwers arriveerden wij in Frankfurt in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. EF kwam in een 4-3-2-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Christian Dingert.

0h5X7kw.jpg

Eerlijk is eerlijk, technisch waren wij de iets mindere ploeg vandaag. Wel hadden wij veel meer balbezit en spelen wij de bal nooit eindeloos breed en heen en weer, maar puur naar voren. In de 38ste minuut tikte Lemperle de bal in het vijandelijke doel. 0 : 1 en de openingstreffer was een feit en ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat de twee spelers van mij, Zivkovic en Quedraogo, die in de voorafgaande persconferentie door de pers de hemel in werden geprezen, in de eerste helft behoorlijk werden aangepakt. Waardoor ze geen poot aan de grond kregen.

Met toestemming van de VAR kregen wij in de 59ste minuut een penalty tegen, voor een volgens mij aangeschoten handsbal. Marmoush schoot de penalty feilloos binnen en de 1 : 1 gelijkmaker was een feit. In de 71ste minuut kregen ook wij met instemming van de VAR een penalty. Volgens mij een soort goedmakertje. Hoe dan ook, Huseinbasic verzilverde hem en het stond 1 : 2.

Nog geen minuur later haalde ik Hübers en de vandaag zwakke Quedraogo naar de kant en bracht Heintz en Bondoso. In de 77ste minuut mochten ook Scholze, Lemperle en Finkgräfe gaan douchen en kwamen Sponsel, Tigges en Paqarada. Alleen de invallers Heintz en Paqarada voegden iets toe, de overige invallers waren slechts aanwezig.

Hoe dan ook, het bleef 1 : 2 en voorzien van 3 punten, wel of niet verdiend, mochten wij de terugreis aantreden.

Spoiler

Qmvl8Ab.jpg

Pg6elmq.jpg

---------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

AUzjJk3.jpg

A7DnWMJ.jpg

likvjG8.jpg

fLVqy4y.jpg

eQLFXxR.jpg

Al in 4 dagen spelen wij in de 16de Finale van de UEFA Champions League thuis tegen Futbol Club Barcelona (ook wel bekend als Barça), een Spaanse voetbalclub uit Barcelona, Catalonië (Spanje). De club is een van de succesvolste voetbalclubs van Spanje en ter wereld. Het stadion van de club is Spotify Camp Nou, het grootste stadion van Europa. Door werkzaamheden spelen ze in het Estadi Montjuïc. De clubkleuren zijn paars (of granaatrood)-blauw (blaugrana). De aartsrivaal van Barcelona is Real Madrid, wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als El Clásico. Nog een belangrijke rivaal is buurtgenoot Espanyol; de onderlinge duels dragen de naam Derbi de Barcelona.

De club werd drie decennia achter elkaar door de IFFHS verkozen tot beste ploeg van de wereld over de periode 1991-2020 en staat op nummer 1 van de FIFA-lijst met 5228 punten. Aartsrivaal Real Madrid staat op nummer 2 met een verschil van 365 punten. Het is ook de club die met haar spelers het vaakst op het podium van FIFA-wereldspeler en de Ballon d'Or heeft gestaan en de club die ook als enige in de wereld een mannelijke en vrouwelijke Ballon d'Or-winnaar heeft en ook recordhouder van winnaars van de Kopa-trofee met 3 trofeeën.

Spoiler

x38fvSB.jpg

NyRV1cQ.jpg

Bij bewolkt weer en voor 41.177 toeschouwers (dus niet eens volle bak) verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek. Mijn enige zorg vandaag is de keeperspositie, want onze 2de keeper Jantunen is ziek thuis en de 3de Dreier niet speelgerechtigd, dus heb ik jonkie Blazic uit het 3de team op de reservebank zitten.

Barcelona kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op.

dn0NWNW.jpg

Op papier is Barcelona natuurlijk in alle opzichten beter, maar wij zijn er niet bang voor. Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik zeg het toch: in mijn ogen is deze club wereldwijd de grootste fraudeur, die er is en overal altijd mee wegkomt. Onvoorstelbare schulden en massa’s overtredingen, maar niemand maalt erom. Het hoort niet en mag ook niet, maar ik heb een pesthekel aan ze. In de Cruijff – tijdperk was het een voorbeeldclub en nu ……… Sorry, dat moest ik even kwijt.

Al in de 13de minuut zorgde Torres voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat was balen. Gelukkig konden wij een vuist maken en in de 21ste minuut was het Zivkovic, die de gelijkmaker binnenschoot. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en moest hij zijn foutieve beslissing herzien. Het werd dus 1 : 1 en de gelijkmaker was een feit en werd ook de ruststand.

Of u het geloofd of niet, wij waren technisch en als team allerminst slechter dan Barcelona en zonder te overdrijven mag ik zeggen, dat wij vandaag zelfs iets beter waren. In de 62ste minuut haalde ik de moegestreden Huseinbasic naar de kant en bracht Krätzig, die defensief iets meer in huis heeft. 7 minuten later mochten ook Lemperle en Martel vertrekken en kwamen Cvancara en Christensen. In de 77ste minuut haalde ik ook nog Hübers en Quedraogo eraf en bracht Heintz en Bondoso.

Alle invallers maakten het team niet zwakker, maag voegden iets toe en in de 83ste minuut was het invaller Bondoso, die voor de 2 : 1 zorgde, hetgeen uiteindelijk de winnende treffer werd. Weliswaar was het geen hoogstaande en sprankelende match, maar deze overwinning geeft mij een zeer goed gevoel. Trouwens, te danken hadden wij deze overwinning hoofdzakelijk aan de ijzersterke prestaties van Scholze, Lemperle, Zivkovic en de invallers Krätzig en Bondoso.

Spoiler

PGzJc9Y.jpg

1SkY1d1.jpg

------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch

vF2SKM0.jpg

5yo00fP.jpg

Spoiler

c3a6iYf.jpg

In 3 dagen spelen wij alweer en nu thuis gegen VfL Bochum (Verein für Leibesübungen Bochum 1848) is een Duitse sportclub uit de Westfaalse stad Bochum, die vooral bekend is door zijn voetbalafdeling. De club ontstond in 1938 door een fusie van drie clubs.

De club speelde tot dusver 34 seizoenen in de Bundesliga. Van 1971 tot 1993 kwam de club daarin onafgebroken uit, maar sindsdien is het een liftploeg geworden tussen de Bundesliga en de 2. Bundesliga. De laatste degradatie uit de hoogste klasse dateert van 2010, en in 2021 promoveerde de club weer naar de Bundesliga.

Naast voetbal kent de VfL Bochum de volgende afdelingen: badminton, basketbal, schermen, hockey, atletiek, handbal, zwemmen, danssport, tennis, tafeltennis, turnen en volleybal.

Spoiler

W70dXIX.jpg

P2sX2WS.jpg

wlFzzbB.jpg

Spoiler

5AKdAnl.jpg

Bij motregen gepaard aan met natte sneeuw en voor 49.067 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-4 tactiek.

ufJGc7u.jpg

De VFL kwam in een simpele 4-4-2 formatie het natte deels witte veld op en scheids is helaas Patrick Ittrich, die ons altijd dwarszit.

ZB0wvHL.jpg

Wij begonnen sterk en al in de 14de minuut kopte de naar binnenstormende Quedraogo een voorzet van Huseinbasic in het vijandelijke doel. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt afkeurde, mag Joost weten. Volgens mij, omdat hij ons zoals zo vaak weer dwars wilde zitten. Gelukkig greep de VAR in en moest hij zijn beslissing herzien. Het stond dus 1 : 0 en dat vroeg om meer. En meer kwam er, want in de 21ste minuut kopte Zivkovic een voorzet van Maina in het doel. 2 : 0 en dat gaf een goed gevoel. In de 39ste minuut kopte Lemperle een voorzet van Huseinbasic in het doel en stond het 3 : 0 en dat werd ook de ruststand.

In de tweede helft ging het gas eraf en controleerden wij alleen nog deze wedstrijd, waarbij ik mij hoofdzakelijk ergerde aan de scheids. Martel haalde ik in de 60ste minuut uit voorzorg eraf, omdat hij al geel had en bracht Christensen. 5 minuten later mochten ook Kilian en Maina vertrekken en kwamen Heintz en Bondoso. De vandaag beste speler Huseinbasic kreeg van mij in de 70ste minuut een publiekswissel en ook Lemperle mocht gaan douchen. Voor hen kwamen Krätzig en Cvancara.

Alle invallers speelden goed en het bleef 3 : 0.

Spoiler

au2tMAd.jpg

kETyo9K.jpg

--------------

@DemoN @Ostumapetojk37

@Daz @Rikkert90 @Gert

@Total Football

Edited by germandutch