germandutch Geplaatst 14 september Auteur Share Geplaatst 14 september (bewerkt) Reeds in 3 dagen spelen wij weer en nu thuis tegen de 2de en wel VfB Stuttgart, een Duitse sportclub uit het Stuttgartse stadsdeel Bad Cannstatt. Met meer dan 44.000 leden is het de op zeven na grootste club van het land en de grootste van Baden-Württemberg. De club is het meest bekend om zijn voetbalafdeling. Sinds de oprichting in 1912 speelde Stuttgart veelal op het hoogste niveau, de Bundesliga met uitzondering van 1923/24, van 1975 tot 1977, van 2016/2017 en ook in 2019 degradeerde Stuttgart weer uit de Bundesliga. Na het seizoen 2019/20 op het tweede niveau wist Stuttgart promotie naar het hoogste niveau veilig te stellen. Stuttgart werd vijf keer landskampioen en drie keer bekerwinnaar. De club speelt zijn thuiswedstrijden in de MHPArena, gebouwd in 1933. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 48.315 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. De VFB kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Benjamin Cortus. Wij hadden dik twintig minuten nodig om op gang te komen, maar toen was de beer ook los. Want als 48 duizend enthousiaste supporters je de hemel in schreeuwen, ben je tot veel in staat. En dat waren wij ook. Binnen 10 minuten hebben wij dit karwei geklaard. In de 25ste minuut kregen wij met instemming van de VAR een penalty, die Selke uiteraard verzilverde en in de 30ste minuut zorgde Thielmann voor de 2 : 0. 4 minuten later was Lemperle ter plaatse om de 3 : 0 binnen te tikken. Dat werd ook de ruststand. In de tweede helft beperkten wij ons tot controle van deze match en in de 68ste minuut haalde ik uit voorzorg Thielmann (die al geel had) en Selke naar de kant. Voor hen kwamen Maina en Tigges. 6 minuten later mocht ook Christensen vertrekken en kwam Olesen. Omdat Paqarada ook al geel had, mocht hij in de 79ste minuut gaan douchen en kwam Finkgräfe. Het bleef 3 : 0 en de punten blijven hier. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 = Het is toch de zot voor woorden, want deze gasten die het 2 seizoenen geleden volledig hebben aflaten weten, kunnen nu ineens weer geweldig voetballen. Een mirakel zal het wel niet zijn, maar nu is het wel een hechte eenheid. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 14 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 15 september Share Geplaatst 15 september Zo klinkende overwinning hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 15 september Auteur Share Geplaatst 15 september (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij thuis tegen TSG 1899 Hoffenheim, een Duitse sportvereniging uit Hoffenheim (stadion in Sinsheim), in de deelstaat Baden-Württemberg. Het voetbalelftal speelde in het seizoen 2001/2002 voor het eerst in de Regionalliga Süd, toen het derde niveau in Duitsland. In 2007 werd promotie naar de 2. Bundesliga behaald. In het seizoen 2007-2008 werd op de laatste speeldag, na een 5-0 tegen SpVgg Fürth, wederom promotie veilig gesteld, ditmaal naar de 1. Bundesliga. Naast voetbal is er een turn- en atletiekafdeling. Spoiler Bij regenacht weer en voor 46.174 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. De TSG kwam in een 5-1-2-2 formatie het natte veld op en scheids is helaas Bastian Dankert. Sorry, dat ik het zeg, maar ook in deze wedstrijd heeft de scheids zich weer als een volslagen ‘mierenneuker’ gedragen. Hij floot weer voor elke scheet. Bij rust stond het 3 : 1 voor ons en moest de VAR maar liefst al 3 keer ingrijpen. Twee keer voor een penalty (aan beide kanten) en 1 keer omdat hij weer een zuiver doelpunt van ons wilde afkeuren. Ook het tegendoelpunt van Berisha in de 63ste minuut keurde hij gewoon af, zodat de VAR weer in moest grijpen en hij zijn beslissing moest herzien. 3 : 2 en dat, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Alle 3 gele kaarten, die hij had verstrekt, kregen uiteraard mijn spelers, ofschoon de tegenstander meer overtredingen maakte (17x), maar die deden hem niets. Uit voorzorg haalde ik in de 76ste minuut Lemperle naar de kant en bracht Tigges. 5 minuten later mochten ook Christensen (al geel) en Thielmann gaan douchen en kwamen Olesen en Maina. In de 86ste minuut gunde ik de geweldig spelende Paqarada een publiekswissel en bracht Finkgräfe. Het bleef 3 : 2 en de punten blijven hier. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 15 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 15 september Share Geplaatst 15 september Ook even Hoffenheim opzij zetten, je gaat als een speer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 16 september Auteur Share Geplaatst 16 september (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij wederom in de Competitiefase van de UEFA Europa League thuis tegen Lille Olympique Sporting Club, een Franse voetbalclub uit Rijsel, opgericht in 1944 en uitkomend in de Ligue 1. De club speelt zijn thuiswedstrijden in het Stade Pierre Mauroy in Villeneuve-d'Ascq, geopend in 2012. In 1944 werd de huidige naam aangenomen na een fusie van Olympique Lillois en Sporting Club Fivois. In het eerste decennium na de Tweede Wereldoorlog en na de eeuwwisseling behaalde de club zijn grootste successen. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 39.397 toeschouwers verschenen wij in de aanvallende 4-2-3-1 opstelling. Lille kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte veld op. Eerlijk is eerlijk, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren, werd het allerminst een makkelijke wedstrijd. Want let wel, al in de 20ste minuut kregen wij een doelpunt om de oren, omdat Heintz blunderde, waardoor ene Zhegrova de bal in ons doel kon koppen. 0 : 1 en een zeer slecht begin. Na dit doelpunt verhoogden wij het tempo en in de 40ste minuut kregen wij een terechte penalty, die Kainz jammer genoeg tegen de paal schoot. Het bleef dus 0 : 1 en dat was balen. Gelukkig voor ons zorgde slechts twee minuten later middenvelder Huseinbasic voor de gelijkmaaker. 1 : 1 en dat werd ook de ruststand. Wel moet ik bekennen, dat Heintz, Christensen, Kainz en Thielmann hun dag niet hadden en in de 1ste helft geen potten konden breken. In de tweede helft zorgden wij voor nog meer druk en tempo, echter zonder te scoren. Thielmann haalde ik in de 72ste minuut naar de kant en bracht Maina, die gelijk voor nog meer druk zorgde. 5 minuten later mocht ook Christensen gaan douchen en kwam Uth en in de 83ste minuut was het invaller Maina, die voor de 2 : 1 zorgde. Nog geen 6 minuten later mochten ook Paqarada en Lemperle vertrekken en kwamen Finkgräfe en Selke. Het bleef 2 : 1 en volgens mij was deze toch wel matige overwinning gewoon verdiend. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 = Voorlopig nog wel, maar zodra wij spelers kwijtraken, vrees ik het ergste. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 16 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 16 september Share Geplaatst 16 september Hopelijk weet je inderdaad jouw spelers te behouden! Mooie overwinning op Lille. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 17 september Auteur Share Geplaatst 17 september (bewerkt) Spoiler Wat een lulverhaal? Wij hadden een transferverbod en dus moest ik uitsluitend onze eigen spelers gebruiken. Louis van Gaal zou zeggen: 'Ben ik nu degene die zo slim is, of ben jij zo dom?' Al in 3 dagen spelen wij weer en nu uit in en tegen Sport-Club Freiburg e. V., kortweg SC Freiburg, een Duitse voetbalclub uit Freiburg, liggend in de deelstaat Baden-Württemberg. De club speelde lange tijd in de schaduw van stadsrivaal Freiburger FC, dat zelfs de landstitel veroverde. Na het verval van deze club begin jaren tachtig nam SC definitief de scepter over in de stad. Spoiler Het Europa-Park Stadion, ook wel bekend als Mooswaldstadion, is een voetbalstadion in het Duitse Freiburg im Breisgau. Sinds zijn opening in 2021 is het stadion de thuishaven van de voetbalvereniging SC Freiburg. Het stadion is gelegen in het stadsdeel Brühl, ten westen van de de luchthaven van de stad. Bij regenachtig weer en voor 32.596 toeschouwers arriveerden wij in Freiburg in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Freiburg kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op en scheids is Daniel Siebert. Het werd geen makkelijke wedstrijd, maar dat had ik ook verwacht, want Freiburg is altijd een zeer moeilijk te kloppen ploeg en ook nu hadden wij dik een half uur nodig, om op gang te komen. In de 32ste minuut kopte Huseinbasic de openingstreffer binnen. 0 : 1 werd ook de ruststand. Kainz had zijn dag niet, maar de rest van het team speelde ijzersterk en domineerde in de tweede helft. Selke zorgde in de 57ste minuut voor de 0 : 2 en in de 71ste minuut haalde ik de zwakke Kainz eraf en bracht Maina. Nog geen twee minuten later zorgde rechtsback Sponsel voor de verlossende 0 : 3 en 1 minuut later mochten ook Martel (al geel) en Lemperle gaan douchen. Voor hen kwamen Olesen en Tigges. In de 82ste minuut haalde ik de moegestreden vleugelbacks Sponsel + Paqarada eraf en bracht Toure en Finkgräfe. Het bleef 0 : 3 en de punten gaan mee naar huis. Spoiler ------------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 = Een van de ultieme doelen van profvoetballers is Europees te spelen en die kans krijgen ze nu. Dus ik verwacht niet, dat ik veel basisspelers kwijt zal raken. Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 17 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 17 september Share Geplaatst 17 september Dan moet het vast goed komen. Ook in de competitie ben je weer lekker op dreef! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 18 september Auteur Share Geplaatst 18 september (bewerkt) Spoiler Maina is back-up van Thielmann en laatstgenoemde is 2 klassen beter, dus waar hebben wij het over? Wat wel opvalt, al de klagers zijn geen basisspelers. In 4 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in de Competitiefase van de UEFA Europa League in en tegen Feyenoord Rotterdam, een Nederlandse profvoetbalclub uit Rotterdam, opgericht op 19 juli 1908, die uitkomt in de Eredivisie. De stadionclub wordt vaak betiteld als de club van het volk. De thuisbasis is Stadion Feijenoord, dat in de volksmond De Kuip wordt genoemd. De traditionele uitrusting van Feyenoord bestaat uit een rood-wit shirt met een zwarte broek en dito kousen. De voetbalclub is een van de drie traditionele topclubs in Nederland. Feyenoord won zestien keer het landskampioenschap, veertien keer de KNVB Beker, een keer de Europacup I, twee keer de UEFA Cup en een keer de wereldbeker. Mede doordat Feyenoord in 1970 als eerste Nederlandse club internationaal een grote prijs won, speelt zij historisch gezien een vooraanstaande rol in het Nederlandse voetbal. Op de UEFA-ranglijst van beste clubs in Europa stond Feyenoord op 4 oktober 2023 op de 24e plaats met een totaal van 55.000 punten. Spoiler Stadion Feijenoord, in de volksmond De Kuip, is een voetbalstadion in Rotterdam-Zuid. De Nederlandse betaaldvoetbalclub Feyenoord speelt zijn thuiswedstrijden in het stadion en ook het Nederlands voetbalelftal speelt er regelmatig. Het stadion werd ontworpen door architect Leendert van der Vlugt, van architectenbureau Brinkman en Van der Vlugt. In 1935 werd er begonnen met de bouw; de opening was op 27 maart 1937. De Kuip is na de Johan Cruijff ArenA het grootste voetbalstadion in Nederland. Tevens is De Kuip het stadion waar het Nederlands voetbalelftal de meeste interlands heeft gespeeld. Lilian de Leeuw is sinds januari 2023 de Venue Director. Bij bewolkt weer en voor 45.583 toeschouwers arriveerden wij in Rotterdam in de aanvallende 4-1-2-2-1 opstelling, die ik met veel gepuzzel in elkaar gedraaid heb. Want keeper Schwäbe is geblesseerd geraakt en voorts mis ik vandaag behalve Schwäbe, ook Hübers, Martel, Adamyan, Kainz en Selke. Ben benieuwd wat mijn jongens vandaag kunnen brengen? Feyenoord kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op. Het werd geen makkelijke wedstrijd en voor zover ik begrepen heb, is het in de Kuip altijd een soort vechtvoetbal, waar je niet zonder kleerscheuren vanaf komt. En ja hoor, de eerste bal op ons doel, een kopbal van Hancko nota bene in de 2de minuut, zat er gelijk in. Jonkie Urbig, die vandaag voor het eerst ons doel verdedigd, reageerde te laat. 0 : 1 en dat was balen. Maar gelukkig hebben wij niet alleen in de voorste linie scoringsvermogen, maar ook onze middenvelders en verdedigers zijn redelijk tot zeer goed in de afwerking. Vandaar dat het bij rust 1 : 1 stond en de 2de helft de beslissing zal moeten brengen. Wel moet ik bekennen, dat keeper Urbig, Finkgräfe, Olesen en ook Paqarada geen poot aan de grond kregen. Christensen zorgde in de 53ste minuut voor de 1 : 2 en Gimenez in de 69ste minuut voor de gelijkmaker. 2 : 2 en dus greep ik in. Een minuut later haalde ik de moegestreden Christensen naar de kant en bracht jonkie Harchaoui. Vier minuten later was spits Lemperle ter plekke, om de 2 : 3 binnen te tikken, hetgeen uiteindelijk de winnende treffer werd. Nog in dezelfde minuut haalde ik ook Thielmann eraf en bracht Maina. 7 minuten later mochten ook Sponsel en Lemperle gaan douchen en kwamen Toure en Tigges. De stand bleef 2 : 3 en ofschoon de onderlinge verschillen niet al te groot waren, waren wij volgens mij technisch iets beter. Spoiler ------------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 18 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 18 september Share Geplaatst 18 september Je blijft maar gaan, niet normaal! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 19 september Auteur Share Geplaatst 19 september (bewerkt) In 5 dagen spelen wij thuis in de kwartfinale van de DFB Pokal tegen Hertha Berliner Sport Club Berlin, kort Hertha BSC, een Duitse voetbalclub uit Berlijn die werd opgericht in 1892. Van 1926 tot 1931 bereikt Hertha BSC zes keer de finale van de Deutsche Meisterschaft. Vier keer verloor het de finale, twee keer won Hertha. 1930 was de eerste keer in de geschiedenis, een jaar later (1931) voor de tweede keer. Spoiler Spoiler Bij regenachtig weer en voor maar liefst 50.000 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Hertha kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is ene Boris Gradecak. Zoals algemeen bekend is dit seizoen Hertha technisch de mindere, vandaar dat ze het vandaag met een puur fysieke strijd willen compenseren. Eerlijk is eerlijk, al in de 9de minuut ging het voor hun mis, want door een overtreding in de box kregen wij terecht en met instemming van de VAR een penalty. Selke schoot hem feilloos binnen. 1 : 0 en een goed begin. Bij rust stond het al 3 : 0 en was deze match feitelijk al gespeeld. Ook in de tweede helft bleven wij gas geven en in de 67ste minuut scoorde Selke de 4 : 0, zijn derde doelpunt en dus een hattrick. Invaller Tgges zorgde in de 90ste minuut voor het slotakkoord door de 5 : 0 binnen te koppen. Spoiler ----------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 19 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 19 september Share Geplaatst 19 september In theorie 5 punten voorsprong, doe je toch goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 20 september Auteur Share Geplaatst 20 september (bewerkt) Spoiler In 5 dagen spelen wij wederom thuis en nu tegen Eintracht Frankfurt, een Duitse sportvereniging, vooral bekend als voetbalclub. In 1920 ontstond de club na verschillende fusies tussen Frankfurter sportverenigingen. Bij shitweer, dus regen en natte sneeuw, en voor wederom 50.000 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. EF kwam in een 4-1-2-2-1 formatie het natte witte veld op en scheids is Benjamin Brand. Wij waren weliswaar de betere ploeg, maar desondanks lukte het ons in de eerste helft niet, om door de defensie van EF te breken en tot scoren te komen. Bij rust stond het dan ook nog steeds maar 0 : 0 en dat was balen, kan ik u vertellen. EF verdedigde met hand en tand en keiharde tackles, maar in de 67ste minuut gingen ze over de scheef. Lemperle werd in de box brutaal onderuitgehaald en met instemming van de VAR kregen wij een penalty. Spits Selke verzilverde de penalty en dat gaf ons weer hoop op een mogelijke overwinning. In de 81ste minuut haalde ik de lichtjes aangeslagen Lemperle eraf en bracht Tigges, die gelijk voor nog meer druk naar voren zorgde. De moegestreden Christensen mocht in de 92ste minuut gaan douchen en voor hem kwam Olesen. 4 minuten later was het juist invaller Tigges die de verlossende 2 : 0 binnen kopte. Omdat de scheids maar niet affloot, haalde ik in de 97ste minuut Sponsel en Kilian eraf, om tijd te rekken, en bracht Toure en Soldo. Het bleef 2 : 0 en ondanks het slechte weer en de toch wel zeer matige wedstrijd was ons publiek tevreden. Spoiler ---------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 20 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 20 september Share Geplaatst 20 september Weer een prima overwinning! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 21 september Auteur Share Geplaatst 21 september (bewerkt) Spoiler Onze volgende competitiewedstrijd is uit en wel in en tegen 1. FSV Mainz 05, een Duitse voetbalclub uit Mainz, Rijnland-Palts. De club promoveerde in 2009 naar de Bundesliga. Spoiler De Mewa Arena is een voetbalstadion in het Duitse Mainz. Het stadion is de plaats waar de thuiswedstrijden van de Duitse voetbalclub 1. FSV Mainz 05 plaatsvinden. Het stadion heette eerder Coface Arena (tot medio 2016) en Opel Arena (tot medio 2021). Het stadion heeft een capaciteit van 34.034 plaatsen, waarvan 7.000 staanplaatsen. Deze staanplaatsen mogen tijdens Europese wedstrijden niet gebruikt worden, waardoor de capaciteit van het stadion dan 26.600 plaatsen zal bedragen. Bij regenachtig weer en voor 33.162 toeschouwers arriveerden wij in Mainz in de puur aanvallende 4-3-3 opstelling. Mainz kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Tobias Welz. Het team van Mainz trok zich na het eerste fluitsignaal onmiddellijk terug en met 2 bussen voor de 16 probeerden ze onze aanvalspogingen teniet te doen. Ook pakten ze de botte bijl uit en gingen keihard in de duels. In de 32ste minuut werd Lemperle in de box haast gehalveerd en kregen wij, met instemming van de VAR een penalty. Selke schoot deze penalty feilloos binnen en dat werd uiteindelijk ook de ruststand. Lemperle en Thielemann werden in de eerste helft behoorlijk ‘aangepakt’, zonder dat de scheids ingreep. Wij waren de veel betere ploeg, maar door het gefluit van de scheids en de keiharde tackles van Mainz kwamen wij amper nog in scoringspositie. Vandaar dat wij ons nog slechts beperkten tot controle van deze zeer fysieke match. In de 69ste minuut raakte Selke geblesseerd en tevens haalde ik ook Huseinbasic uit voorzorg eraf. Voor hen kwamen Tigges en Christensen. 5 minuten later mochten ook Sponsel en Bakatukanda vertrekken en kwamen Toure en Soldo. In de 79ste minuut haalde ik ook nog Paqarada eraf en bracht Finkgräfe. Het bleef 0 : 1 ofschoon wij deze match minimaal met 0 : 2 hadden kunnen en moeten winnen. Spoiler --------- @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 21 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 21 september Share Geplaatst 21 september De Koln trein dendert gewoon door Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 22 september Auteur Share Geplaatst 22 september (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij dit seizoen al voor de derde keer tegen Fußball-Club Bayern München e. V., kortweg FC Bayern München, Bayern München of FC Bayern, een Duitse voetbalclub uit München, uitkomend in de Bundesliga en opgericht in 1900. De thuishaven was van 1925 tot 1972 het Grünwalder Stadion, tot de zomer van 2005 het Olympiastadion, en sindsdien de Allianz Arena. Bij bewolkt weer en voor maar liefst 71.202 toeschouwers arriveerden wij in München in de puur aanvallend 4-1-1-2-2 opstelling. Ons bestuur, de staf en ook onze supporters hadden weinig vertrouwen in de komende confrontatie en waren overtuigd van een verliespartij. Hoe dan ook, voor mijn mannen volgen de wedstrijden veel te snel op elkaar, waardoor ze in conditionele problemen verkeren, maar dat geldt voor Bayern ook. Enfin, Bayern kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is helaas Felix Zwayer, die ons nooit zal matsen, eerder naar de vernieling helpen. Natuurlijk wilden wij met vol gas, hoge druk en puur aanvallend beginnen, maar helaas niet Bayern maar de toch wel zeer partijdige scheids werkte ons tegen. Al in de eerste minuut kreeg Sponsel geel voor niets en 3 minuten later ook Huseinbasic, vor een licht schouderduwtje. Binnen 4 minuten al 2 gele kaarten en dat was balen, kan ik u vertellen. Toch bleven wij de aanval zoeken en in de 17de minuut zorgde linkerspits Lemperle voor de openingstreffer. 0 : 1 en even dacht ik, dat wij op de goede weg waren, maar toen werden een aantal van mijn spelers ‘zeer behoorlijk aangepakt’ en de scheids liet het toe. Bij rust stond het nog steeds 0 : 1 en hadden Heintz, Sponsel, Martel, Thielmann, Kaintz en Selke veel last van het tegenstanders, waardoor ze geen poot aan de grond kregen. Doordat 6 van mijn spelers problemen hadden, werd Bayern steeds gevaarlijker, vooral door de hulp van de scheids. In de 56ste minuut zorgde Upamecano voor de totaal onverdiende gelijkmaker en in de 64ste minuut kopte de Ligt de bal in ons doel. 2 : 1 en dat was balen. In de 72ste minuut haalde ik Thielmann eraf en bracht Maina. 7 minuten laater mocht ook Selke vertrekken en kwam Tigges. Weer 5 minuten laater haalde ik Sponsel (al geel), Huseinbasic (ook al geel) en Martel eraf. Voor hen kwamen Toure, Christensen en Finkgräfe. Kimmich raakte in de 88ste minuut geblesseerd, toen hij Kainz uit deze match wilde schoppen en nog geen twee minuten later kregen wij een penalty, die Kainz voor zijn rekening nam. Zijn toch wel bijzonder slappe inzet werd gekeerd door keeper Perez en het bleef 2 : 1. Drie minuten later was Kane ter plekke, om voor het slotakkoord te zorgen en de 3 : 1 binnen te tikken. Daarmee was onze status ‘onoverwinnelijk’ definitief naar de kloten en de arrogante scheids was al verdwenen, voordat ik verhaal kon halen. Dat wij qua kansenverhouding deze wedstrijd (met een correct fluitende scheids) 1 : 4 hadden kunnen en moeten winnen, is een schrale troost. Alleen daar koop je niets voor. Spoiler ------------ @Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 22 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 22 september Share Geplaatst 22 september Jammer van de nederlaag, maar niet volledig overlopen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 23 september Auteur Share Geplaatst 23 september (bewerkt) Spoiler Pas in 7 dagen spelen wij onze volgende competitiewedstrijd en nu kunnen mijn spelers weer bijkomen. Onze volgende tegenstander thuis is Holstein Kiel, een Duitse voetbalclub uit Kiel. De club werd landskampioen in 1912 nadat ze in de halve finale van de verdedigende kampioen Viktoria 89 Berlin wonnen en in de finale van Karlsruher FV die 2 jaar eerder kampioen waren. Sinds 1911 speelt de club in het Holstein-Stadion. Van 1903 tot 1963 was de club actief in de hoogst mogelijke speelklasse. Bij bewolkt weer en voor 45.406 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. HK kwam in een 5-2-1-2 formatie het nog droge veld op en scheids is Harm Osmers. Met betrekking tot onze voorgaande wedstrijd tegen Bayern München hebben enkele van mijn spelers nog iets goed te maken en wel Heintz, Sponsel, Martel, Thielmann, Kainz en Selke. Weliswaar hadden wij vandaag 20 minuten nodig om op gang te komen, maar toen functioneerde onze aanvalsmachine en in de 21ste minuut zorgde Selke voor de 1 : 0. Elf minuten later was het Lemperle, die de bal in het doel kopte. Waarom de scheids dit zuivere doelpunt meende te moeten afkeuren, mag Joost weten. In elk geval greep de VAR in en stond het terecht 2 : 0. In de 39ste minuut was het Thielmann, die voor de 3 :0 zorgde en in de 46ste en laatste minuut van de eerste helft was wederom Lemperle ter plekke om de 4 : 0 binnen te schieten. Dat werd ook de ruststand. Wel ging het gas in de tweede helft eraf en controleerden wij alleen nog maar deze match. Om zoveel mogelijk spelers minuten te gunnen, haalde ik in de 75ste minuut Paqarada eraf en bracht Finkgräfe. 6 minuten later mochten Sponsel (die trouwens een publiekswissel kreeg) en Lemperle gaan douchen en kwamen Toure en Tigges. In de 92ste minuut haalde ik ook nog Kilian (al geel) en Thielmann eraf en bracht Bakatukanda en Maina. Het bleef 4 : 0 en iedereen was tevreden. Spoiler ----------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 23 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 24 september Auteur Share Geplaatst 24 september (bewerkt) Spoiler Pas in 7 dagen spelen wij de volgende competitiewedstrijd en wel uit in en tegen de Hamburger Sport-Verein e. V., kortweg Hamburger SV (HSV), een Duitse omnisportclub uit Hamburg. HSV werd al in 1887 opgericht en was tot 2018 de enige club die sinds de oprichting in 1963 onafgebroken in de Bundesliga speelde. Sterker nog, de club was nog niet eerder gedegradeerd sinds de fusie in 1919 die tot HSV leidde en speelde 99 jaar op rij op het hoogste nationale niveau. HSV is de enige club die een of meerdere keren de Europacup I won en in seizoen 2022/23 niet meer op het hoogste nationale niveau uitkomt. Spoiler Het Volksparkstadion is een stadion in het stadsdeel Altona in Hamburg. Sinds 1963 is het de thuisbasis van voetbalclub Hamburger SV (HSV). Het stadion was een van de twaalf stadions tijdens het Wereldkampioenschap voetbal 2006. Er werden vier groepswedstrijden gespeeld en een kwartfinale. Bij zwaar bewolkt weer en voor 51.953 toeschouwers arriveerden wij in Hamburg in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling, met jonkie Urbig als keeper en Thielmann als linkerspits. De HSV kwam in een 4-2-3-1 formatie het nog droge veld op en scheids is Sven Jablonski. Zoals zo vaak begonnen wij zeer goed en al in de 17de minuut zorgde Lemperle voor de openingstreffer. 0 : 1 en dat vroeg om meer, dat kwam er ook en wel 4 minuten later. Maar helaas niet van ons, want Glatzel troefde verdediger Kilian af en kopte de gelijkmaker in ons doel. 1 : 1 en dat was even balen. In de 42ste minuut zorgde Maina voor de 1 : 2 en dat werd ook de ruststand. In de tweede helft verhoogden wij het tempo en door doelpunten van Lemperle (48ste min.) en 2 succesvolle vrije trappen van Paqarada (68ste + 75ste min.) liepen wij uit tot 1 : 5 en was deze match gespeeld. In de 76ste minuut haalde ik Martel en Kainz eraf en bracht Christensen en Tigges. 5 minuten later mochten ook Lemperle en Thielmann gaan douchen en kwamen Schmid en Finkgräfe. Sponsel haakte in de 93ste minuut af en voor hem kwam Bakatukanda. Het bleef 1 : 5, maar ik zou het niet ‘vernedering’ noemen. Wij waren gewoon beter en dat hebben wij laten zien. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 24 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 25 september Auteur Share Geplaatst 25 september (bewerkt) Spoiler Afgezien van het feit dat mijn team een al jarenlang ingespeelde ploeg is, hebben wij veel spelers die min of meer multifunctioneel zijn en op meerdere posities kunnen spelen. Dat is een van onze pluspunten, waardoor wij vaak in het voordeel zijn. In 5 dagen spelen wij weer een uitwedstrijd in de 16de Finale van de UEFA Europa League in en tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd), een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. De club werd opgericht op 1 juli 1906, door José Alvalade. Spoiler Estádio José Alvalade XXI in Lissabon is het thuisstadion van Sporting Clube de Portugal. Het stadion is genoemd naar de oprichter van Sporting José Alvalade. Het stadion heeft een capaciteit van 50.466 toeschouwers. Het werd op 6 augustus 2003 officieel geopend met een vriendschappelijke wedstrijd van Sporting Portugal tegen Manchester United (3-1 winst voor Sporting). De architect was Tomás Taveira. Het stadion werd gebouwd voor het Europees kampioenschap voetbal 2004, dat in Portugal werd gehouden. Onder andere de halve finale tussen Nederland en Portugal werd er gespeeld. Deze wedstrijd won de titel 'best georganiseerde wedstrijd van het toernooi'. Bij regenachtig weer en voor 43.713 toeschouwers arriveerden wij in Lissabon in de puur aanvallende 4-1-1-2-2 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het natte veld op. Een makkie werd het beslist niet, ook al kopte Tigges in de 1ste minuut de openingstreffer in het vijandelijke doel. 0 : 1 en toen trok zich heel Sporting terug en met 2 bussen voor de 16 maakten ze onze aanvalspogingen onschadelijk. Bij rust stond het dan ook nog steeds 0 : 1. In de 2de helft bleven ze tot vervelens toe de bal achterin rondspelen, waarmee ze ons probeerden te lokken. Maar wij deden niet meer veel, bovendien waren wij conditioneel daartoe ook niet in staat. Wel greep ik in de 65ste minuut in, toen linksback Paqarada geblesseerd raakte en wisselde hem voor Finkgräfe. In de 76ste minuut was de accu van Tigges leeg en hij werd vervangen door Uth. Nog geen 5 minuten later haalde ik ook nog Martel (al geel) en Lemperle eraf en bracht Christensen en Schmid. Het bleef 0 : 1 en de 3 punten gaan mee naar huis. Spoiler -------------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 25 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rikkert90 Geplaatst 25 september Share Geplaatst 25 september Weer lekker 3 punten mee naar huis genomen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 26 september Auteur Share Geplaatst 26 september (bewerkt) Spoiler In 3 dagen spelen wij een thuiswedstrijd tegen VfL Wolfsburg, een Duitse voetbalclub, opgericht op 12 september 1945 en uitkomend in de Bundesliga. Spoiler Bij regenachtig weer en voor 46.256 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Wolfsburg kwam in een 4-2-3-1 formatie het natte veld op en scheids is Sascha Stegemann. Natuurlijk wilden wij ons publiek weer een sprankelende wedstrijd bieden met hoog tempo en puur aanvallend, maar als het merendeel van je spelers niet okselfris zijn, dan is dat haast niet mogelijk. Wij kwamen bijzonder stroef uit de startblokken en in de eerste helft gebeurde668 dan ook weinig. Bij rust stond het nog steeds maar 0 : 0, ofschoon wij toch wel de betere ploeg waren. Alleen Heintz, Tigges en Lemperle hadden totaal hun dag niet en voegden weinig tot niets toe. In de 67ste minuut haalde ik de totaal vermoeide Sponsel en Thielmann eraf en bracht Soldo en Obuz. 7 minuten later mochten ook Huseinbasic, Heintz en Kainz gaan douchen en kwamen Christensen, Bakatukanda en Adamyan. Met de ‘verse krachten’ konden wij wat meer druk zetten en in de 93ste minuut zorgde invaller Christensen voor het verlossende en winnende doelpunt. 1 : 0 en dat was het dan ook. Spoiler ------------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 26 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
germandutch Geplaatst 27 september Auteur Share Geplaatst 27 september (bewerkt) Spoiler In 4 dagen spelen wij in de 16de Finale van de UEFA Europa League thuis tegen Sporting Clube de Portugal (en ook wel Sporting Portugal, Sporting Lissabon of kortweg Sporting genoemd) is een Portugese voetbalclub uit Lissabon, uitkomend in de Primeira Liga. Spoiler Bij bewolkt weer en voor 38.330 toeschouwers verschenen wij in de puur aanvallende 4-2-2-2 opstelling. Sporting kwam in een 5-2-2-1 formatie het nog droge veld op. Wij begonnen sterk en al na 12 minuten stond het 2 : 0 door doelpunten van Tigges en Thielmann. Jin de 29ste minuut scoorde Paulinho de aansluitingstreffer en 5 minuten later was het Huseinbasic, die de 3 : 1 binnen knalde, hetgeen ook de ruststand werd. Verdediger Heintz en AML Kainz kwamen in de eerste helft moeizaam op gang, maar in de tweede helftt speelde het hele team ijzersterk. Uiteindelijk werd het tot ieders verbazing 5 : 2 en eerlijk gezegd, dit had ik nooit verwacht. Spoiler ---------- Copywriter @Whitewolf345 @DutchDoofus @stef1978 @DemoN @Ostumapetojk37 @Bogatyr @Djurovski @keano77 @Thomassje123 @Daz @Rikkert90 Alvast bedankt voor jullie aandacht en reacties. 27 september bewerkt door germandutch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Total Football Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september De andere wedstrijd is meer een formaliteit! Dit mag je niet meer weggeven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten