Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Van Youth League naar...

19CH98

Aanbevolen berichten

Weer even bijgelezen, prima 3e plek behaald! Met alle talenten een mooie basis om verder mee te bouwen. Die van Bommel is toch echt wel een fijn talentje, had zeker een plaats verdiend in het elftal van het jaar.

Feyenoord heeft deze Football Manager echt een sterke selectie, die ga je niet zo maar even voorbij streven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk overzicht! Heb net even bijgelezen, wil je mij weer bij de tags zetten? Knap eerste seizoen gedraaid, maar wat een terugval van Ajax. Als je januari wat beter had kunnen presteren (stomme Azië cup), had er misschien nog wel meer ingezeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tags voor vaste volgers: @Tim', @De Raam, @DGremlin, @Renato, @Kyrill, @dimihuyghe, @KayDeManaager, @MNie, @Tim Windt, @Rykjvk1, @DutchClass22, @Titan, @bas huijsmans, @neva
Wil je aan deze lijst toegevoegd worden of er juist vanaf gehaald worden? Laat het mij weten.

Bedankt voor alle reacties en/of likes  @Marius, @delichris@Djurovski, @Tim Windt, @MNie@dimihuyghe, @Bogatyr, @Tim', @De Raam, @DutchClass22, @DGremlin@neva, @Brattbakk, @KayDeManaager en @Satioz! Van Brederode heeft 14 goals gemaakt en niet 1, een tikfoutje van mijn kant. Ik zal het na deze update aanpassen. Neemt niet weg dat Van Bommel inderdaad ook wel een plaatsje had verdiend in het elftal van het jaar maar de plekken voorin zijn schaars. Daarnaast fijn om te lezen dat jullie dit overzicht kunnen waarderen, ik probeer elke novelle weer op een net wat andere manier dit soort informatie te presenteren en fijn dat dit dus ook positief ontvangen is. Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik tevreden over hoe het seizoen verlopen is en met al het talent dat aanwezig is in de selectie hoop ik dat ik komend seizoen inderdaad dat stapje kan maken. Op die manier is het inderdaad lekker realistisch wat ik om eerlijk te zijn wel belangrijk vind. Voor vandaag gaan we door met het nieuwe seizoen, in de eerste update bespreek ik de transfers, de huidige selectie en de oefenwedstrijden. Ik weet dat het relatief veel is maar ik wilde niet vier updates in een rij zonder officiële duels. Tenzij jullie aangeven dat dit te veel is dan zal ik het in de toekomst in twee delen splitsen. Ik ben dus zeer benieuwd naar jullie mening. Voor nu echter veel plezier!

000.jpg.71e7fbb566f9bcab9507b6975248834c.jpg

021a.png.315d99513c9821d191f1938757988e78.png

021b.thumb.png.8b04003ddcd9981d8dcfe62b7ae9fc6d.png

021c.png.0d6b4963e8e23cfa1f8512b65651f64b.png

021d.thumb.png.2d906de83c801b64ad95d67f9611a04d.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardige voorbereiding! Wel verrast over Kees Smit, die staat toch wel te boek als een van de grootste AZ-talenten in het spel. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren met hem. 

Bedrag voor Sugawara is natuurlijk wel echt even heel bizar. Lekker hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was eerst wat verrast om slechts 1 "echte" nieuwe naam te zien bij de nieuwkomers (tov het aantal vertrekkers) maar gelukkig zijn er gaandeweg nog 2 namen bij gekomen. De voorbereiding an sich lijkt prima verlopen, al had je die laatste partij misschien voor het vertrouwen wel graag gewonnen.

Persoonlijk denk ik dat je deze update ook prima in twee had kunnen splitsen, daarvoor was er meer dan genoeg content :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verliezen van De Graafschap overkomt zelfs de besten ;). Je hebt echt stevig kunnen vangen voor de vertrekkende spelers, terwijl je op hetzelfde elan verder gaat richting het nieuwe seizoen. Ik kijk ernaar uit om te zien hoe de talenten dit jaar gaan presteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tags voor vaste volgers: @Tim', @De Raam, @DGremlin, @Renato, @Kyrill, @dimihuyghe, @KayDeManaager, @MNie, @Tim Windt, @Rykjvk1, @DutchClass22, @Titan, @bas huijsmans, @neva
Wil je aan deze lijst toegevoegd worden of er juist vanaf gehaald worden? Laat het mij weten.

Bedankt voor alle reacties en/of likes  @Marius, @delichris, @Tim Windt, @MNie@dimihuyghe, @Tim', @De Raam, @DutchClass22@neva, @Rykjvk1, @Titan, @007mark, @DGremlin@Brattbakk, @KayDeManaager en @Satioz! Ik heb in de tussenpauze gemerkt dat het voor AZ heel lastig is om kwalitatieve versterkingen te halen zonder dat ze meteen 1,5x het salaris van je sterspelers willen hebben. Mede daardoor heb ik lang moeten zoeken naar jongens waar ik iets mee kan. Noppert gaat het seizoen in als eerste doelman, ik heb echter bewust voor een relatief oude doelman gekozen omdat ik jong talent genoeg heb en dus iemand nodig heb die er nu staat

Uitgaand heb ik meer dan genoeg opgehaald, de bedragen voor Ryan en vooral Sugawara vind ik totaal niet realistisch maar zijn natuurlijk wel mooi meegenomen. Een klein gedeelte van het geld is gebruikt om de selectie te versterken maar het grootste gedeelte heb ik nog op de rekening staan. Hier wil ik in de toekomst salarisverhogingen mee gaan betalen. Ten eerste om talenten langer aan mij te binden en ten tweede om aantrekkelijker te zijn voor spelers van buiten. Want hoewel ik het geld nu wel heb vind ik niet kunnen om een speler die net wel net niet basis is 1,5x zoveel te betalen als de rest.

Tot slot nog even over Kees Smit, vorig jaar had ik hem in het begin van de voorbereiding nodig omdat er vanwege het real world starten nauwelijks middenvelders aanwezig waren bij aankomst. Hij is toen al snel weer teruggezet naar Jong AZ. Daar blijft hij nu omdat hij de pech heeft dat er op zijn positie sterke spelers staan. Bij blessures is hij echter wel de eerste middenvelder die ik oproep voor AZ 1. Ik heb hem dus zeker nog niet afgeschreven maar voor zijn ontwikkeling is het beter om in Jong AZ veel minuten te maken.

Dan nu over naar de update van vandaag, AS Monaco is inderdaad een zware loting maar als je kijkt naar de competitie coëfficiënten dan hoor je als nummer 3 van Nederland (5e op de lijst) te winnen van de nummer 4 van Frankrijk (6e op de lijst). Of dat ook echt gebeurd lezen jullie hieronder en daarnaast start ook de competitie. Veel plezier!

000.jpg.5a379c77141d49fa93277cf62954737b.jpg

022a.png.2e3e556a4deba63b82d0410decb27898.png022b.thumb.png.b74cd8a00d728969dc002da306261f3c.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Monaco een zware dobber zou zijn, was niet uit te sluiten maar zo'n dikke nederlaag had ik niet zien aankomen. Maar met een man minder werd het natuurlijk wel een lastige klus. Langs de andere kant, het opent misschien wel meer perspectieven om geen zware CL-wedstrijden in de kalender te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar beginnen met het positieve dat je de competitie voortvarend begonnen bent, 2 overwinningen en veel doelpunten zorgen voor een mooie start. Met Monaco trof je het zeker niet qua loting maar de 4-0 zag dan weer niet aankomen. Helaas maar het is niet anders, met Europa League maak je even goed een stap ten opzichte van vorig seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites