Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

xqHY4z7.jpeg

Het is goed dat er programma's als WhatsApp , FaceTime en Skype zijn want wat je anders als je als manager aan de andere kant van de wereld zit en het ook nog een richting/ in de transferperiode zit. Gelukkig zijn de lijntjes kort en ging er een flinke heggeschaar door de selectie. Ook kwamen er een paar gerichte versterkingen en hielden wij de Pokeplayer natuurlijk in het oog. We beginnen met de spelers die ons allemaal hebben verlaten. 

Hakim Tarfi een speler uit de eigen jeugd gaat het bij ons niet redden en gunnen wij hem een transfer naar Willem II die 210 k na ons overmaakt. Twee spelers vertrokken voor 350k. Noah van Beek gaat zijn geluk beproeven bij Malmö en Ben Biton de speler uit de eigen jeugd met Israëlische roots was nog een optie geweest voor de alliteratie maar is gewoon niet goed genoeg. Hij gaat naar FC Utrecht. Nerayso Kasanwirjo had een ongelukkige rentree en vertrekt voor 1,3 miljoen  naar het Portugeze Famalicao. Sam Huisman uit de eigen jeugd hing een tijdje tegen overhevelen naar het 1e aan maar wist de laatste stap niet te zetten. Voor 1,5 miljoen euro vertrekt hij naar UD Almeria. Het Kroatische Rijeka had twee miljoen over voor de pas 17 jarige Paul van de Brink. Die bij ons bekend staat als talent maar niet als zeer groot talent. Romano Postema kreeg het laatste seizoen weer een kans. Hardwerkende spits uit de eigen jeugd maar gaat ons niet naar winst in de CL brengen. Voor 2,6 miljoen vertrekt hij ook naar Kroatië , Osijek is zijn nieuwe werkgever. Hetzelfde geldt voor Branco van de Boomen. Werkt hard maar dat is gewoon niet goed genoeg. Kwam transfervrij over en vertrekt nu voor 4 miljoen wat nog kan oplopen tot 4,9 miljoen naar het Spaanse Alaves. Gabriel Gudmondsson had ik er graag bij gehouden want hij presteerd ver boven zijn kunnen maar er komen nieuwe backs aan. Al Ettifaq kwam dan met een bod van 9,25 miljoen wat nog met bonussen kan oplopen tot 11,5 miljoen. Gun hem zijn speelminuten plus een riant salaris. Naci Ünüvar was een gok wat minder uitpakte dan gehoopt maar Club Amerika had tien miljoen over dus financieel was het goede gok geweest. Liam Cullen die wij in het 1e seizoen in de KKD hadden overgenomen en gewoon elk jaar prima speelde voelde dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Voor twaalf miljoen gaat hij naar de Premier League waar Bournemouth zijn nieuwe club is geworden. Tomas Aviles had het goed gedaan de afgelopen twee seizoenen maar merkte dat de speelminuten aan het afnemen waren. Het Duitse Bochum wou hem wel overnemen voor 12,25 miljoen dus was de deal snel gemaakt. Ricardo Pepi deed het gewoon netjes. Hierdoor waren veel clubs geintresseerd in hem. Voor 12,5 miljoen vertrekt hij naar Celta de Vigo.  Valdemaras Pranckus de Rus die heerste op het middenveld merkte toch wat anti Russische aspecten aan leven in Nederland. Hij vroeg een transfer aan en RB Leipzig nam hem over voor twintig miljoen. Bjorn Menzo het talent dat wij overnamen van FC Utrecht kon Tesic niet bedreigen. Was ontevreden over zijn speeltijd en vertrekt voor 21 miljoen wat tot 23 miljoen kan oplopen naar Bayer Leverkusen.  Almir Leite die wij zo lastig konden binnen halen vertrekt alweer naar 1 seizoen. De clausule van 32,5 miljoen werd door Manchester United betaald. Tot slot verlaat ook Stelios Andreou ons. De sterke centrale verdediger gaat voor 49 miljoen naar Real Madrid

VhUfDVj.png

Zeriouh die al minuten heeft gemaakt in  het eerste moet de laatste stap nog zetten en hopelijk lukt dat bij Wisla. Het zelfde hopen wij met de twee andere spelers die wij naar hun sturen. Hetzelfde geldt voor Bennati die wij naar Banik hebben gestuurd. De overige verhuur spelers vechten voor hun laatste kans. 

iAr6Mnx.png

Ook op het einde vertrokken er nog wat spelers op huurbasis al verwacht ik daar niet veel meer van. Sousa kan uiteindelijk een definitieve stap naar Everton maken op het einde van het seizoen. Waar spelers vertrekken komen er natuurlijk ook spelers. En het werden er veel. 

Op het doel zitten we goed met Seimen maar daar werd heel veel aan getrekt. Een echte vervanger was niet direct beschikbaar maar wat als hij nog op deadline day zou vertrekken? Loris Karius was transfervrij en een goed alternatief tot aan de winter. Danny McNamara is Iers en die heb ik nog niet afgevinkt. Heeft wel veel concurrentie op de rechtsback positie dus denk niet dat hij al in 1 seizoen de twintig wedstrijden haalt. Komt gratis over van Millwall. Davide Serreti is een jonge Italiaanse verdediger die voor 750k wordt overgenomen van Novara wat hem nog wel 1 jaar van ons huurt. Tyler Bindon de 23 jarige centrale verdediger van Nottingham Forrest komt transfervrij over. Ook gehaald voor de Pokeplayer. Gehaald voor zowel versterking als de Pokeplayer komt de 31 jarige Gerzino Nyamsi transfervrij over van Atalanta Bergamo. Kwam er naar twintig wedstrijden achter dat ik Kameroen al had afgevinkt met Che. 

Spoiler

x3W4Vky.png

Een speler die gehaald is voor de basis na het vertrek van Leite en Andreou is Skulli Ravnamo , deze 27 jarige Noor moet dat gat invullen. Hij komt transfervrij over van Brondby.

Spoiler

nQto9AV.png

Gehaald met het oog op de toekomst maar een speler die zeker wel aan minuten gaat komen wat weer goed is voor de Pokeplayer is de pas 18 jarige Nonso Sanusi. Voordeel is dat deze Nigeriaanse verdediger ook als rechtsback uit de voeten kan. Hij kost ons wel 9,5 miljoen wat een record transfer van het Tsjechiese Slovacko is. 

Spoiler

9pvmM6i.png

Op linksback moest dus wat nieuws komen. Met Ahmed Aboul die met zijn gehele voetbal naam zelfs een dubbele alliteratie is , telt die dan ook voor twee? Halen wij een ervaren linksback uit Egypte. Gahaald voor de Pokeplayer dus maar kan ook zeker mee in de basis

Spoiler

Q0fkYGg.png

Waardoor ik Gudmondsson heb laten gaan komt omdat ik per toeval op deze speler ben gestuit. Op de bruiloft die ik eind mei in Spanje had bleek ook een jeugdspeler van Barcelona als gast te zijn ( gespot door @Djurovski.JR en een maatje van hem daar). Thuis hem maar eens gescout en blijkt best leuk te kunnen voetballen. Zo goed dat ik hem mijn vaste linksback zie worden. De pas 21 jarige Spaans jeugdinternational genaamd Albert Navarro komt voor zeven miljoen over van Barcelona B

Spoiler

wG8dOio.png

Als wat concurrentie voor Reis of eventueel als verdedigende centrale middenvelder komt Darius Olaru gratis over van FCSB uit Roemenië. Deze international komt als Pokeplayer. Door wat blessure problemen op het einde van de transferperiode besloot ik Luan gratis over te nemen van Norwich. Kan namelijk ook centraal achterin spelen. Sebastiano Boonen is wel een speler die echt als concurrent voor Reis is gehaald plus deze Belgische Italiaan kan ook nog eens linksbuiten spelen. Voor 8,75 miljoen nemen wij hem over van AC Milan

Spoiler

JjdJRQ9.png

Spoiler

Voor maar liefst 26,5 miljoen euro nemen wij een speler over uit dat Dorp hier uit de nabuurige provincie. Een hoop geld maar veel clubs zaten achter dit Hongaarse talent van 19 jaar aan. Dan Heerenveen maar spekken voor hij echt onbetaalbaar wordt. Laszlo Kollar is de naam. 

Spoiler

qTT17UU.png

Hij krijgt wel stevige concurrentie want bij Barcelona B speelde ook nog ene Noah Darvich. Hij komt voor 10,25 miljoen over en dan speelt Herrera ook nog bij ons. 

Spoiler

HmyX1RJ.png

Voor het verdedigende deel kan ook Herrera spelen maar besloten ook om Ilaix Moriba te halen. Voor het schamele bedrag van 350k namen wij hem over van RB Leipzig. Waar hij niet wist te slagen. Guinee moeten we nog afvinken dus voor een no brainer. 

Spoiler

7Nf3QV9.png

Jort van der Sande is niet gehaald voor de basis maar voor de Pokeplayer. Al gaat het lastig worden om aan twintig wedstrijden te laten komen maar veel betere spelers uit Bonaire zijn er ook niet te vinden. Zijn contract bij Ado was afgelopen dus hij kost ons alleen wat salaris. Yvandro Borges Sanches was ook transfervrij nadat hij Borussia Mönchengladbach niet wist door te breken. Gaat bij ons zeker geen basis speler maar ook Luxemburg hebben wij niet afgevinkt. Met Tesic hebben wij een groot talent maar we wisten er nog 1 op te duiken hoor. Petr Danek in de media ook wel een wonderkid genoemt komt voor 3,1 miljoen over van Hradec Kralovec. Een koopje dus voor dit grote Tsjechische talent wat ook nog voor de Pokeplayer door kan gaan. 

Spoiler

wxCwJDt.png

Op linksbuiten loopt Hiddink al , Boonen kan er ook spelen maar als Andreas Schjelderup transfervrij is twijfel je niet. De pas 24 jarige Noor hoopt zijn carrierë bij ons nieuw leven in te blazen nadat het bij Benfica niet al te succesvol was. 

Spoiler

3CeuV6s.png

Jakub Jamroszczyk kan handig van pas komen wanneer wij overschakelen naar onze tweede tactiek met een aanvallende centrale middenvelder / Shadow Striker. Deze twintig jarige Pool is een groot talent en kost ons maar 2,3 miljoen en komt over KGHM Zaglebie ( in de winter overigens verhuurd aan Nice. Alvast een spoiler. )

Spoiler

tupUQKp.png

Voorin kwam Michael Obafemi als stormram gratis over van Wrexham. Met zijn Nigeriaanse en Ierse nationaliteit kan hij nuttig zijn voor de Pokeplayer al zal speelminuten gering zijn. Kaspar Kromann de pas 18 jarige Deen is een groot talent. Voor maar 3 miljoen namen wij hem over van Hamkan. Voor de alliteratie kan hij nog nuttig worden. Marko Sehic haalden wij voor zeven miljoen van Dinamo Zagreb. De Bosnische spits was de reden dat Cullen zijn transfer gegund werd. Helaas raakte dit grote talent al na een paar dagen best zwaar geblesseerd. 

Spoiler

HRpE7oj.png

Door die blessure besloot ik Milan Mandic voor twee miljoen over te nemen van Vojvedina Novi Sad. Een zeer rappe en technische Servische spits. 

Spoiler

sjksYFP.png

Een flinke lijst maar ik vind dat wij echt wel sterker zijn geworden. Zeker als de talenten ook nog eens volledig tot wasdom gaan komen. Hopelijk pakt het uit zo als ik voor ogen heb,

@rich ruzzian Zeer zuur zeker gezien het de eindwinnaar was maar al met al gaan we met opgeheven hoofd het toernooi uit

@delichris We hebben het zeer sterk gedaan

@ElMarcos Absoluut we mogen zeker niet klagen

@KayDeManaager @Lenstra thnx

@Marius @Boyzone 

@Vlonkie @ElMarcos 

@Satioz 

MNie

@Lenstra @Daz @Rykjvk1 

@Boyzone @De Raam @ElMarcos @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 

@broabander @John Terry 2.0 @Oerlie @MisterX 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

@KayDeManaager @rich ruzzian @Nom de Guerre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8kTWYvS.jpeg

In de maand juli speelden wij 1 wedstrijd namelijk die tegen Ajax voor de JCS. Nadat we klaar waren met spelers ( oke de transfermarkt loopt door tot begin september ) maar heb de transfers in de vorige update al besproken was het deze maand om de staff ook weer een upgrade te geven en is het schema voor augustus bekend

mQhXShy.png

Waar vooral de wedstrijd van 30 augustus een belangrijke is. Uit naar Sparta , kan deze ploeg weer stunten tegen het machtige leger uit Groningen of was vorig seizoen een incident? Ook treffen we PSV al vrij vroeg in het seizoen.

eh4xBLP.png

Nicky Hofs gaat op eigen benen staan. Altijd mooi als staff leden de kans krijgen om manager te worden en wens hem veel succes in Maastricht. Ik had nog plaats voor een aantal scouts en dan maak ik daar gebruik van ook. De eerste die kwam over Sampdoria. De 41 jarige Giovanni Rosignoli koste ons 7 ton. En tekent voor vier seizoenen. Uit Brazilië kwam de 42 jarige William Santos over voor 3 ton van Internacional. Ook hij tekent voor vier jaar. Als 3e kwam de 39 jarige oude Italiaan Pietro Pacini voor 210k over van Cagliari. Hij tekent voor drie jaar. Sandro Orlandeli koste ons maar liefst 475k. Een hoop geld hoop dat Fluminese er wat goeds mee doet maar kon hem echt niet laten zitten daar. De 57 jarige Braziliaan heeft bij o,a Arsenal en Manchester United gewerkt. Gaby Ruiz zat zonder club en dat is voor ons heel mooi. Deze 44 jaar oude Spanjaard was Chief scout bij Leeds. Rusnak heeft zijn contract verlengd met vier jaar. Huh die speelde toch bijna niet , klopt maar hij gaat nu speler/scout worden. Is hij dan zo'n goede scout , nee maar wil hem gewoon bij de club houden. De man die ons de 1e beker schonk mag hier niet meer weg. 

Spoiler

tcBqNkP.png

Ook keerden twee oud gedienden terug naar Groningen als scout. Grads Fühler geroemd als de scout wat Groningen groot maakte in de Borg keert op zijn 65e terug. Betalen HSV 220k. En ook de inmiddels 60 jarige Roy Beukenkamp die zowel als speler , keeperstrainer en scout al bij de FC heeft gewerkt komt weer als scout naar ons toe. Willem II ontvangt 135k. Er was nog een naam die ik heel graag wou hebben maar wou alleen komen als Chief scout. Dat betekende exit voor de huidige en welkom Mario Vossen. Deze 52 jarige Duitser komt over van Gladbach en kost ons maar liefst 750k. Flink geinvesteerd in de scouting maar hopelijk betaald dat zich uit in nieuwe parels. 

Tussendoor kwam Spanje nog even polshoogte nemen of ik geen zin had om hun  te gaan managen

Ixn6NEq.png

Het zou een hele mooie stap zijn en veel meer kans op succes maar ik wil nog niet weg bij Suriname. Dus heb ze helaas een nee moeten verkopen. Ook in de coaching staff kwamen er nieuwe namen bij, De eerste is een 40 jarige Japanner die we overnemen van Urawa voor een ton. Yoshihito Yamagashira is een welkome aanvulling in onze staff. Ron Beton komt ook in onze coaching staff. Voor 250k nemen wij hem over van Antwerp. Tot slot nog twee namen waar ik echt heel erg blij mee ben, De eerste gaat in het echt beginnen aan zijn eerste avontuur als manager bij Heerenveen. En heeft ons laten genieten van zijn spel. Niemand minder dan Robin van Persie komt voor 350k over van Union SG.

Spoiler

noQ69Qj.png

En dan de laatste. Ik vond het jammer dat ik hem bij mijn geliefde Eupen moest wegplukken want die hebben al het zwaar zowel irl als in deze save. Maar Dennis Bergkamp kun je niet op een 3e niveau laten coachen. Eupen ontvangt wel nog 325k voor de 59 jarige Non Flying Dutchman. 

Spoiler
Spoiler

dH9G0Cg.png

Ook werd in deze maand geoefend. Op weg naar de JCS werd er gespeeld tegen 1.e FC Köln , Brisbane Roar Macarthur FC Sydney FC Melbourne Victory. Een uitstapje in Turkije tegen Caykur Rizespor. Open dag wedstrijd tegen Hibernian en tot slot tegen de Wolves

Nv5JvpM.png

Köln verrasste ons en ook de laatste wedstrijd is geen optimale generale voor de JCS. Al moet ik wel bij zeggen dat ik heel veel rouleer in oefenwedstrijden. Om iedereen fit te krijgen en nieuwe spelers kunnen zo wennen aan ons speelstijl. 

Wat gaan we doen  tegen Ajax? Dat lezen jullie in de volgende uodate

@delichris Het is en blijft het leukste van FM vind ik. Als je dan ook nog pokeplayer doet moet je wel he. Misschien ooit eens een youth only proberen gaat dan geheel tegen mijn natuur in zijn.

@Marius Ik hou van transfers haha. Al valt een heel team op zich nog wel mee hoor. Maar dat zie je wel als ik de selectie voorstel

@ElMarcos Druk was het zeker. En denk dat we er sterker zijn uitgekomen

@KayDeManaager Thnx

@rich ruzzian @Lenstra 

@Marius @Boyzone 

@Vlonkie @ElMarcos 

@Satioz 

MNie

@Lenstra @Daz @Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

mKi4IEP.jpeg

De belangrijkste wedstrijd van juli was natuurlijk de JCS tegen Ajax. Onze voorbereiding was oke , al zijn die wedstrijden er vooral om iedereen fit te krijgen. Resultaten zijn dan van onderbeschikt belang. We spelen dus tegen Ajax

Met de blessure van Sehic krijgt Mandic de 1e keus in de spits. En wat een goede keus was dat. Al in de 4e minuut zet hij ons op 1-0 op aangeven van Tesic. Na 26 minuten komen we op 2-0 door wederom Mandic. Ditmaal was Reis de man van de goede pass. Drie minuten later is het al 3-0. Reis stuurt Hiddink diep en die kapt zijn man uit en schiet koeltjes binnen. Mandic weet zijn 3e even later al te malen op aangeven van Herrera. Tesic zet de stand op 5-0 op aangeven van Mandic. Wat een eerste helft. De tweede helft is een stuk saaier maar de 6-0 komt er nog wel door invaller Fotouh. Aardig wat spelers maakten hun debuut

dYeanrh.png

RHOOjyZ.png

@delichris Thnx

@ElMarcos Thnx

@Marius Helemaal mee eens

@KayDeManaager @Nom de Guerre thnx

@rich ruzzian @Lenstra 

@Marius @Boyzone 

@Vlonkie @ElMarcos 

@Satioz 

MNie

@Lenstra @Daz @Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

gisteren om 00:24 bewerkt door Djurovski

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cjp6zjg.jpeg

Augustus de oogstmaand. Vernoemd naar Keizer Gaius Julius Caesar Octivianus ( Augustus ) Geboren te 23 september 63 voor Christus en gestorven 19 augustus 14 na Christus Was de achterneef van Julius Caesaren en won de machtstrijd na de dood van Julius Caesar. Voor meer informatie over het Romeinse Rijk zijn er betere podcasts dan dat ik hier een ellendig lang verhaal neerpen over het Romijnse Rijk. Augustus de maand waar het voetbal weer echt gaat beginnen. Nog niet direct de oogstmaand in het voetbal maar wel een maand waar je bepaalde doelstellingen al als sneeuw voor de zon kan niet verdwijnen en waar dromen soms tot leven kan komen. In Augustus speelden we nog een oefenwedstrijd tegen Bayer Leverkusen die we helaas met 2-1 verloren. De ploegen rondom Keulen zitten ons dwars in de oefencampagne. In de competitie speelden wij vijf wedstrijden. Utrecht uit , NEC thuis , Vitesse uit , PSV thuis en Sparta uit. 

Nadat we de ploeg uit de hoofdstad op een pakslaag hadden getrakteerd verloren we dus in Leverkusen. Hierna mochten we op bezoek in de Domstad. Waar beide ploegen zeer aan elkaar gewaagd waren. Defensief stond het bij ons echter prima en op slag voor rust pakken wij de voorsprong. Hiddink gaat goed door op de linkerflank en zijn voorzet wordt vanaf 20 meter raak geschoten door Darvich. Wat achteraf ook de winnende treffer blijkt. Twee spelers maakten hun debuut deze wedstrijd

oWXmzgp.png

Vervolgens kwam NEC op bezoek en dat werd een wedstrijd die de bezoekers heel snel willen vergeten. Ze werden compleet weggespeeld. In de 10e minuut pakken wij de leiding. Darvich maakt zijn 2e in de competitie vanaf 11 meter. In de 22e minuut maakt Mandic zijn 1e voor ons op aangeven van Herrera. Na rust slaan we driemaal snel toe. Ravnamo scoort uit een afgeslagen corner. Mandic schiet een vrije bal binnen en even later maakt hij zijn 3e op aangeven van Herrera en staat het al 5-0. Met nog een kwartier te spelen maakt Darvich er 6-0 van aangegeven van de ingevallen Schjelderup en diep in blessuretijd maakt Tesic er zelfs nog 7-0 van. Bindon mocht zijn debuut maken deze wedstrijd. 

6eijFWC.png

Na NEC kwam wederom een Gelderse opponent onze degens kruisen want wij mochten afreizen naar het Gelredome waar Vitesse ons opwachte. En wederom hadden wij weinig last van de tegenstander. In de 22e minuut komen wij op voorsprong door Schjelderup die mocht starten in de basis. Hij scoort op aangeven van Herrera die zijn plaats van Mezzala naar Carrlilero goed lijkt op te pakken. Önal maakt er dan verrassend 1-1 van compleet tegen de verhouding in. In de blessuretijd van de eerste helft slaan wij dan tweemaal toe. Dat zorgt voor een verschrikkelijke kater in het Arnhemse kamp. Eerst is het Herrera die een vrij bal van 20 meter de kruising in jaagt. En is het Hiddink die het eens in de spits mocht proberen die in de dying seconds de 1-3 maakt op aangeven van Schjelderup. Na rust is het de beurt aan record aankoop Kollar om zijn voeten te laten spreken. Eerst schiet hij een vrije bal raak en later is het een intikker op aangeven van Danek. 

fxGzcl8.png

PSV komt op bezoek en worden wij dus echt eens getest. Hoewel, wij zijn gewoon 90 minuten de betere en uiteindelijk mag PSV heel blij zijn met maar een 1-0 nederlaag. We hebben er wel voor moeten strijden want PSV had een goede keeper die er veel ballen uit wist te halen. Uiteindelijk was het na een uur spelen toch echt puur kwaliteit wat de doorslag sloeg. Tesic gaat er op de rechterflank goed doorheen en zijn voorzet wordt goed binnen geschoten door Hiddink. Hierdoor zijn wij nu al 78 wedstrijden ongeslagen

645BCgN.png

Vervolgens is Giant killer Sparta de tegenstander. Ik gokte op een verrassing met onze andere tactiek. Helaas was Sparta weer een lastige tegenstander. Komen naar 24 minuten wel op voorsprong door Mandic die knap scoort op aangeven van Kollar. Verdienden ook wel de drie punten maar vlak voor tijd maken de kasteelheren er toch 1-1 van. Wederom puntverlies tegen Sparta. Ramaj mocht wel zijn debuut maken deze wedstrijd. 

2cEwOFs.png

oEkNKCW.png

yrTX3up.png

Wij mogen zeker niet klagen over de start hoewel de 1-1 bij Sparta wel weer vervelend is maar als dat betekend dat wij de rest van de wedstrijden weten te winnen dan mogen zij dit puntje hebben hoor, Ook is er goed nieuws betreft onze sterspeler op de rechterflank

AGimfVn.png

En was er de loting voor de Champions League

kGhLGP5.png

Drie zeer sterke tegenstanders. Barca , Dortmund en Real , Met Bilbao en Lazio twee stugge tegenstanders en de anderen moeten te doen zijn als finalist. Al zit er geen enkele kleine tegenstander bij natuurlijk

@delichris Die snavels op hun donder geven is altijd lekker

@rich ruzzian Mag niet klagen nee

@Marius THIS IS SPARTA!!!!!

@ElMarcos Voorlopig gaat het meer dan prima

@Satioz @KayDeManaager Thnx

@Nom de Guerre @Lenstra @Boyzone @Vlonkie 

MNie

@Lenstra @Daz @Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zeer geslaagde start met 13 op 15. De CL loting vind ik toch wel pittig te noemen. Zeker met Bilbao als ploeg uit pot 4 heb je het natuurlijk niet getroffen. Dan reken je toch op een minder sterke tegenstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

WAbQZQU.jpeg

Inmiddels zijn we aangekomen in september , de fruit oftwel de herfstmaand. Afkomstig van het Latijnse woord septembris wat zeven betekend. Oorspronkelijk was september de zevende maand aangezien het Romeinse kalenderjaar tot 153 voor christis op 1 maart begon. Het betekend dus ook het einde van de transferperiode en hoewel alle transfers al genoemd zijn is het nu de tijd om de selectie voor te stellen. Kunnen deze mannen het succes seizoen van vorig seizoen overtreffen en er voor zorgen dat we echt een ploeg zijn om rekening mee te houden in Europa. We beginnen zoals gebruikelijk met de doelmannen

iAXAHKy.png

Weinig verrassingen hier. Seimen is onze nummer 1. Als je 1 van de beste doelmannen in je selectie hebt is die keus niet erg lastig. Er was veel belangstelling voor onze Duitse doelman. Vlak voor de deadline leek hij nog weg te gaan en om met Slonina en Hoël het seizoen in te gaan leek mij niet al te verstandig.Vandaar dat Karius nog kwam. Uiteindelijk bleef Seimen en is en blijft hij onze eerste keus

YfQe4QA.png

Ook in Paulsen was de interesse enorm maar geen enkel bod kwam in de buurt om hem ook maar te overwegen om te laten gaan. Ook dit ( 1e deel van het seizoen ) is hij onze 1e keus als rechtsback. Kasius is een goede back up en poke player McNamara mag hopen op de nodige minuten. 

RweCQaZ.png

Ook voor Sauer was er belangstelling wat niet vreemd is maar hij bleef. En is dus onze eerste keus centraal achterin. Larsen ontwikkeld zich zeer goed en in plaats van linksback mag hij zich richten op een plaats centraal achterin. Met Ravnamo hebben wij dan nog een speler die makkelijk in de basis mee kan draaien en Nyamsi is ook nog een speler die we goed kunnen gebruiken. Deze positie is dus meer dan goed dubbel bezet. Met Sanusi hebben wij dan ook nog een groot talent hier rondlopen waardoor de speeltijd voor Blokzijl en Bindon erg klein gaat worden.

U3q4yfm.png

Met Navarro hebben wij een jongere Gudmondsson in huis gehaald. En hij is gewoon onze 1e keus op de linksback positie. Met de Poke Egyptenaar hebben we een prima back up en Larsen kan hier ook meer dan goed uit de voeten hoewel we die meer centraal willen laten spelen.

ZqBAdTN.png

Reis is hier onze 1e keus als VMC. Kind van de stad. Net een streepje voor op Boonen die wel laat zien dat hij een geduchte concurrent is. In geval van nood kan Moriba hier ook spelen en met zijn Poke player sluit ik dat ook niet uit. Blokzijl en Luan mogen hopen op af en toe wat minuten. 

SPSijsl.png

Kollar en Darvich gaan uitvechten wie de positie van Mezzala gaat opeisen. Beide spelers doen weinig voor elkaar onder. Beide nog erg jong en veel belovend. Herrera en Moriba gaan dan uitmaken wie als carrilero gaan spelen waar Herrera de voorkeur heeft dat hij al een seizoen bij ons gespeeld heeft. Olaru moet hopen op genoeg invalbeurten voor de poke player. Tillman kan op veel posities speler maar moet vooral hopen dat we regelmatig in onze tweede tactiek spelen. 

YnbjiBc.png

Op rechtsbuiten hebben we een geweldig talent. Misschien wel een speler die ooit als beste FCG of Genk speler ooit wordt benoemd. Tesic is geweldenaar en nog altijd speler van ons FCG. Hem uit de basis spelen zal niet veel spelers lukken al gaat Petr Danek een dappere poging doen. Hij kan zeker naar dat niveau toe groeien en Tesic zal wel eens geschorst, moe , ziek of geblesseerd zijn. Wij mogen zeer trots zijn om twee van zulke klasbakken onder contract te hebben. Het betekend wel dat Poke player van der Sande niet veel minuten gaat krijgen normaal gesproken.

GvLuc2g.png

Vanuit de eerste jeugdinstroom kwam Hiddink door. Die inmiddels basisspeler is maar dit seizoen wel serieuze concurrentie krijgt van Schjelderup. Het zegt ook wel genoeg over de kwaliteiten van Hiddink dat Schjelderup niet direct eerste keus is. Wat hij waarschijnlijk wel zou zijn bij alle andere 17 eredivisieclubs. Sanches heeft hier hetzelfde probleen als van der Sande op rechts

ArzFNBU.png

Als shadow striker / nummer 10 was Tillman normaal gesproken 1e keus maar die heeft dit seizoen serieuze concurrentie van Ramaj en Jakub. 

Op4iQSl.png

Mijatovic had een geweldig seizoen vorig seizoen maar krijgt nu echt concurrentie van zijn Balkan Broeders Sehic en Mandic. Ode aan de Balkan dus. 

Sommige fans dachten dat we een compleet nieuwe elftal moesten creëren maar dat valt dus best wel mee. De kern is gebleven en is aangevuld met grote talenten en wat spelers voor de poke player. Al met al denk ik dat we echt wel sterker zijn geworden in de breedte. Op naar een nieuw top seizoen hopelijk de harde kern heeft er iig zin in

DIlVCh0.jpeg

@Marius We mogen zeker niet klagen over onze start. De CL poule is zeker lastig maar als verliezend finalist moeten we de top 24 toch echt wel halen. Voor Bilbao hadden we zeker op een mindere tegenstander gehoopt maar goed het is wat het is

@delichris De start is goed en de loting is pittig maar niet onhaalbaar

@ElMarcos Sparta begint mij langzaam de keel uit te hangen....

@Satioz @KayDeManaager thnx

@rich ruzzian 

@Nom de Guerre @Lenstra @Boyzone @Vlonkie 

MNie

@Lenstra @Daz @Rykjvk1 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites