Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

xjpIIJO.jpeg

gFL29GL.png

We gaan als seizoensopener starten met de JCS tegen Ajax. Als nummer 2 en verliezend bekerfinalist hopen de Amsterdammers deze troostprijs natuurlijk wel te winnen. Terwijl wij als het bescheiden Groningen het gewoon als een hoofdprijs zien natuurlijk. Voordeel is wel dat wij in eigen spelen. 

UAyrOri.png

Waarna we in augustus het echte seizoen gaan beginnen tegen Volendam. Vervolgens krijgen we na Sparta direct een pittig programma met wedstrijden tegen AZ , Feyenoord en Heerenveen. Al weet je dan natuurlijk wel direct waar we weer staan. Hebben er iig zin in

MOzSr1t.png

Het record qua bezoekers is gebroken. Bijna compleet uitverkocht dus elke week, aangezien de capaciteit 22525 toeschouwers is. Weet overigens niet of het uitvak daarin wordt meegeteld of niet. 

bKVt9ee.png

Qua landelijke reputatie zijn we weer gestegen en zijn nu de 4e club van Nederland achter de traditionele top 3. Opvallend hoe laag Twente staat trouwens. Foutje in het spel lijkt mij dat. Ook hebben wij onze staff weer wat verbeterd. Renato Montagnolo hebben wij aangetrokken als extra coach. De 37e jarige Italiaan zal zich vooral gaan bezig houden met het tactische gedeelte van de trainingen. Verder hebben wij de 50 jarige Engelsman David Preece als extra trainer voor de doelmannen gehaald. Hij zat sinds hij bij Sunderland was vertrokken al een paar jaar werkloos thuis. Maar voor ons is het wel een versterking in de staff. 

kfChSWJ.png

Eens in de zoveel tijd komt een bericht als hierboven voorbij. Tot zover is het nog nooit echt serieus geworden maar het blijft toch altijd maar de vraag of het wel een keer serieus wordt. En wat dat dan gaat betekenen voor mij als manager van deze mooie club. Ik kan al wel verklappen dat het tot aan deadline day niet is doorgepakt ( al heb ik ook geen bericht ontvangen dat het mislukt is ) want de transfers en de selectie voor komend seizoen wordt de volgende update

@MNie Zo snel had ik dat niet verwacht maar is wel lekker hoor

@delichris dank u

@Kyrill Thnx en dat is zeker lekker altijd. Maar geen doel op zich , hoewel ik speel om te winnen natuurlijk

@Lensherr Dat doet pijn maar goed wie weet kunnen we ze ooit satellietclub maken

@Daz @Satioz Thnx

@Vlonkie @ElMarcos @Boyzone 

@Badmuts @De Raam @Thomassje123 

@broabander @John Terry 2.0 @Oerlie @MisterX 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

t1U92ji.jpeg

Wanneer je nationaal en Europees goed presteerd met een kleinere club in een klein landje dan weet je dat de grotere clubs en clubs in de grotere competities zich op een gegeven moment komen melden. Als je dan ook nog eens een poke player op de zijlijn ernaast doet dan is het elke transferperiode feest. Dus bereid je maar voor op een hele hete Groningse transferzomer. En we beginnen met de spelers die tijdelijk mogen vertrekken. Zijn vooral spelers die wel potentie hebben maar bij ons geen tot weinig minuten zouden maken

tlznX9q.png

vVjFi8T.png

De grootste talenten gingen naar de zoals ze zelf zeggen de trots van het zuiden. Ook onze Tsjechische vrienden mochten een aantal spelers verwelkomen. Terwijl er maar 1 speler naar Polen ging. Nog steeds boos op Rejczyk al kan Wisla daar helemaal niets aan doen maar toch. Irandust heeft een optie tot koop terwijl de andere 2 minuten mogen opdoen en wij er nog iets aan verdienen. Dan de vertrekkende spelers.

Kristian Stromland Lien en Ozan Metin zijn einde contract en verlaten ons dus met een vrije transfer. Kristian Javier heeft zijn ding mogen doen voor de poke player en gaat voor 12k naar Arendal in Noorwegen. Anthony Bewley onze Nederlandse Canadees die in de eerste jeugdlichting door kwam vertrekt voor 130k naar RWDM. Ricardo Kishna heeft zijn nut gehad, komt op leeftijd en is voorbij gestreven door Hiddink en zelfs Adingra. Voor 2,5 miljoen vertrekt hij naar LOSC Lille. Laros Duarte die zeker veel voor ons heeft betekend maar te kort komt voor het niveau waar ik naar toe wil mocht ook uitkijken naar een nieuwe club zeker omdat hij komende zomer transfervrij zou zijn. Ook voor 2,5 miljoen vertrekt hij en Getafe is zijn nieuwe club. Jayden Braaf kon mij niet overtuichen een aanwinst te zijn en voor 4 miljoen wat zelfs met bonussen kan oplopen tot vijf miljoen vertrekt hij naar Frosinone. Sem Westerveld gaat voor vijf miljoen naar HSV. Mooi bedrag voor een reserve keeper die transfervrij is gekomen. Getafe kwam nogmaals kijken of we een speler hadden die wij niet nodig hebben en besloten Luc Netten voor zes miljoen op te pikken. Daar zeg ik geen nee tegen. Rayan Raveloson onze vriend uit Madagaskar is een prima speler. Nuttig maar als AS Monaco hem dan terug wilt halen naar Frankrijk , wij er winst op maken en hij zijn nut heeft gehad voor de poke player dan verkoop ik je gewoon hoor. Voor 6,5 miljoen. Geen vette winst maar winst is winst. Florent Muslija was wat ontevreden over de speelminuten. Zou eventueel dit seizoen op meer kunnen rekenen aangezien er wat middenvelder weg zijn gegaan maar het is en zou nooit een onbetwiste basisspeler worden. Voor tien miljoen vertrekt hij naar Rode Ster Belgrado. Gekocht voor 7,25 dus de winst is marginaal. Al kunnen er via bonussen nog 2,5 miljoen bij komen. Wie ook voor tien miljoen vertrok is Julian Green. Belangrijk geweest in de eerste jaren maar zijn leeftijd begint te tellen. LOSC Lille vind dat geen probleen. Octavio Molina Rios die goed werk leverd als back up achterin vond het tijd om meer minuten te maken , hij wordt voor 12,25 miljoen ploeggenoot van Jamie Cumming want Villareal is zijn nieuwe werkgever. Justin Che ja het was wachten tot iemand de beloofde 18,5 miljoen op tafel zou neerleggen en het was deze zomer Real Sociedad die dat deed. Idan Toklomati gaat zijn carriere vervolgen in de seria A. Ac Milan kwam met een bod van 30 miljoen en aangezien Idan op zijn top zit was dit het moment om te cashen. Tot slot vertrok ook Denis Huseinbasic. Had hem graag erbij gehad ik hou van deze man. Zo compleet zie je zelden een speler maar hij blonk ook nergens echt in uit. Al Nassr kwam met 46 miljoen wat kan oplopen tot 56 miljoen. Wij kochten Denis in seizoen 2 voor 1,2 miljoen.. Verstand kwam boven het hart en daarom is Denis nu teamgenoot van Virgil van Dijk en Kevin de Bruyne. 

Er was dus werk aan de winkel want geen enkele centale middenvelder meer over en hoe ga je Denis vervangen? Ook moesten er nog wat poke players komen natuurlijk en hoop je op spelers die zich kunnen ontwikkelen. Eerst maar de spelers waar vooral hoop de drijfveer is.

Kiet van Duivenbode is een centrale middenvelder die voor 250k overkomt van Volendam. Jezus wat ben ik lam doe mij een pakje uit... Oh das een liedje. Of hij daadwerkelijk kan doorbreken is de vraag ik heb goede hoop. Emmanuel Tierradentro is een Colombiaanse verdediger van 18 jaar en komt gratis over van Millonarios. Verwacht niet dat hij basisspeler gaat worden maar aangezien hij ook als rechtsback en VMC kan spelen is het een prima optie voor de poke player. Bujar Krasniqi is er 1 voor de handel. En oms tweede elftal te vullen. Gratis overgekomen van Dortmund.Michal Bajza kon een goed scoutingsrapport weerleggen maar achteraf heb ik mijn twijfels over deze 16 jarige Slowaak. Gaan het zien of het een top of flop gaat worden. Voor 300k is het leed nog te overzien. Uli Flender is een verdedigende middelvelder die geboren is in Lichtenstein. Daar is het lastig om goede spelers te halen.Als je op je 18e dan al 13 interlands achter je naam hebt staan ben je wel een talent voor het land. Voor 375k nemen wij hem over van het Franse Amiens SC. 20 keer invallen de komende jaren en klaar. Ivan Benatti is wel echt een ruw talent voor maar 375k konden wij hem overnemen van Napoli. De jonge rechtsbuiten heeft zeker perspectief bij ons. Voor maar liefst 4 miljoen namen wij Zoran Alilovic over van Partizan. Achteraf misschien te veel maar op het moment van kopen was ik wel overtuigd dat hij een succes kan worden. 

Met het vertrek van Che en dus allen Paulsen als rechtsback moesten wij kijken naar spelers die beter zijn of als back up kunnen dienen. Paulsen is een groot talent dus werd het in eerste instantie vooral kijken voor een back up en die vonden wij in oud fcg speler Neraysho Kasanwirjo. Die gratis overkomt van Feyenoord waar hij vooral speelde bij uitgeleende teams. Een speler waarvan we gaan hopen dat hij Paulsen wel kan uitdagen is de 19 jarige Serviër Luka Petkovic. Voor zeven miljoen komt hij over van Rode Ster en geld als een groot talent.

Spoiler

d4jg8nF.png

Hoewel ik zeer tevreden ben over Gudmondsson en met Manhoef een goede backup heb waren een paar belangrijke spelers ontevreden over de squad depth op de linksback positie. Ik ben eigenwijs maar soms kan ik ook wel luisteren. Als je dan een Deens talent voor 3,8 miljoen kunt halen en zo de selectie weer blij kunt maken twijfel ik niet. Kristian Larsen komt over van Randers FC

Spoiler

vp4Gzp0.png

Centraal achterin verloren wij dus Rios en voor 13 miljoen halen wij Stelios Andreou op bij HSV. Heeft een verleden bij Charleroi maar iedereen maakt fouten in zijn leven. Cyprus hebben we nog niet in de poke player dus een mooie back up speler als vervanger van Rios. Daar bleef het niet bij want we wisten ook nog Sena Nagai te huren van Manchester City. Een jonge Japanner en die hadden we ook nog niet afgevinckt dat hij dan ook nog eens als rechtsback kan spelen is ideaal

Spoiler

9QRGWEY.png

Spoiler

WhILL3N.png

Zonder middenveld is het lastig spelen. Zeker wanneer het middenveld zo belangrijk is voor ons. Hier moesten dus nieuwe spelers komen. Maar hoe vervang je een Huseinbasic? Door spelers te halen die een deel kunnen overnemen en dan een speler er naast te zetten of eronder die het andere deel kan overnemen. Het gaat dus een mooie roulatie show worden op het middenveld. De eerste speler kwam gratis over van Ajax en heet Branco van den Boomen

Spoiler

LdJzAkW.png

Yangel Herrera komt ook gratis over maar Girona was zijn oude werkgever. De Venezuelaan is ervaren en een prima speler en heb Venezuela nog niet voor de poke player. Win win dus.

Spoiler

mBDl4rK.png

Politiek correct ben ik niet , aan sacties doe ik niet dus betaal ik rustig zeven miljoen euro aan Dinamo Moskou voor Valdemaras Pranckus een dertig jarige Rus. Ook die moeten we afvincken niet waar. Kan ook nog eens aardig ballen dus why not? 

Spoiler

wWF3dUA.png

Oud spelers terughalen zowel als staff als selectie spelers vind ik nou eenmaal leuk. Een speler waar ik al lang niet meer aan had gedacht maar door wederzijdse transfers weer opdook is Ludovit Reis. Groot eigen talent te vroeg weggegaan maar tot basisspeler bij HSV geschopt komt voor 8,25 miljoen weer thuis. 

Spoiler

w0xwjCP.png

Aangezien wij ook regelmatig met een soort van nummer 10 spelen moest er ook wat concurrentie komen voor Tillman de enige middenvelder die nog over was haha. Heb wel gekozen voor spelers die zowel MC als AMC kunnen spelen. De eerste aanwinst kwam gratis over vam FC Porto en is 24 jaar. Vasco Sousa kon bij Porto niet doorbreken en hoopt dat via ons alsnog te doen. Dat ik Portugal nog niet heb bij de poke player helpt zeker mee

Spoiler

rSmOJ30.png

En ook Naci Ünüvar mag gaan proberen een basisplaats te veroveren hij komt over voor 4,5 miljoen van Ajax. We moeten natuurlijk wel voldoen aan de regels voor de CL. 

Spoiler

dko6m3F.png

Als vervanger voor Toklomati hoefden wij niet heel ver te zoeken. In een nietszeggende plaats genaamd Genk kwamen wij Mario Tesic tegen. Geboren Belg ( Tongeren waar nog een geweldige tribune staat uit een ver verleden met de nodige historie ) met Servische roots en een wonderkid. Hebben hem snel uit zijn lijden verlost en maakten 27,5 miljoen over naar Genk zodat hij eindelijk bij een fatsoenlijke club mag en kan spelen. 

Spoiler

uZ3UbPB.png

Met het vertrekken van Braaf moest er nog wel een reserve spits komen. Cullen had een topseizoen Mijatovic is nu eigen jeugd dus ja dan ga je niet voor een geweldige newgen wonderkid maar haal je Ricardo Pepi terug voor 2,6 miljoen van BMG. Dat hij dan ook nog eens de Mexicaanse nationaliteit heeft is dan extra leuk voor de poke player.

Spoiler

JqMKAZZ.png

De volledige selectie volgt in de nieuwe update

@delichris Het is zeker een mooie affiche

@Satioz thnx

@MNie @Kyrill @Lensherr @Daz @Marius 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk verkocht en aangekocht! Mooie transfers gedaan! Alleen die Deen van 19 gezien zijn foto ziet er eerder 22-24 uit :D Maar schitterende attributen heeft die en lekker hoog.

Maar mag de pret niet drukken, heerlijke transfers gedaan aan beide kanten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

G9UibcD.jpeg

Wie zullen in eerste instantie de basisspelers zijn? Wie kunnen er gaan verrassen oftewel wie zijn de mannen die het dit seizoen moeten laten zien? De aanwinsten zijn bekend en neem ik jullie nu per linie even mee wie het moeten gaan doen dit seizoen. 

Gt6q2WI.png

Op het doel zal Seimen voornamelijk het fort moeten gaan bewaken. Slonina zullen we af en toe minuten laten maken tegen de " kleinere " ploegen en Hoël is home grown en zit daarom bij de "CL" selectie. Voor de positie als rechtsachter zal er vaker keuzen moeten gemaakt worden

PtyxgmM.png

Na het vertrek van Che zou normaal gesproken Paulsen het stokje moeten overnemen. Maar met Petkovic heeft hij een sterke concurrent erbij gekregen en ze zijn beide even oud waar Petkovic net iets meer potentieel heeft. Daarnaast heeft onze huurspeler van City juist weer meer van nature de rol die ik daar het liefst zie maar wil weer niet mijn eigen talenten minder laten spelen daarvoor. Voor Kasanwirjo zal speelminten lastig worden terwijl de overige twee meer moet kijken naar een andere positie voor speeltijd. Keuzes , Keuzes

L0Td99d.png

Leite en Sauer zal het meerendeel van de wedstrijd de nieuwe twee eenheid moeten gaan vormen centraal achterin. Andreou en Nagai zullen minuten gaan maken voor de pokeplayer en zijn ook prima backups. Met Aviles hebben we nog een prima backup en mochten we echt een blessuregolf krijgen dan hebben we nog een aantal spelers die in geval van nood er kunnen spelen

kBT4V5j.png

Met Gundmondsson en Manhoef was ik meer dan tevreden gezien de prestaties vorig seizoen. De selectie wou hier echter meer squad depth. Met Larsen hebben we hier een prima speler die hopelijk in de toekomst de positie van Gudmondsson over kan nemen. Zoals jullie kunnen zien , kunnen veel spelers op meerdere posities spelen dus met een goed roulatiesysteem hoop ik de meeste speeltijd te kunnen geven. Het middenveld kreeg wel een volledige makeover

LABbyKy.png

Achilleshiel was vaak de VMC positie. Denk dat we hier dit seizoen echt sterker geworden zijn met het aantrekken van Reis en van den Boomen. Terwijl wij ook nog kunnen beschikken over Kristmannsdottir. Het verlies van Huseinbasic en Rejczyk is niet makkelijk op te vangen voor een club van ons statuur.

Ae9AFEa.png

Met Herrera en Pranckus hoop ik dat enigzins te kunnen compenseren. Eventueel kan ik afhankelijk van onze starting eleven kiezen voor Tillman en er dan een meer verdedigende Reis of van den Boomen of Kristmannsdottir er naast zetten. Het zal vooral even uitvogelen worden welke combinatie het best met elkaar door 1 deur kunnen. Op pure qualiteit er misschien iets op achter uit gegaan maar in de breedte wel sterker. 

jBVAqA8.png

Het vertrek van Toklomati werd sterk opgevangen met Tesic wat heet ik denk dat we er zelf op vooruit gegaan zijn. Als concurrentie hadden wij daar vorig seizoen twee spelers voor gehuurd. Dat wou ik dit jaar niet meer. Tillman kan hier ook prima spelen wat een allrounder is dat maar ik zie Tillman liever op twee andere posities spelen dus heb ik Rachid Zeriouh over geheveld naar het eerste elftal. Net als Hiddink kwam hij door in de eerste jeugdinstroom en heeft de potentie om een belangrijke speler te worden. Het wordt wel tijd dat hij minuten gaat maken voor zijn ontwikkeling maar geef dan liever eigen jeugd de kans dan een speler te huren

JTcOXzS.png

Tillman zie ik liever op de AMC in de asymetrische opstelling. Waar hij dit seizoen concurrentie gaat krijgen van Sousa terwijl Unavar daar ook nog kan spelen. 

dFyOHtF.png

Als linksbuiten zal het vooral wisselen worden tussen Hiddink en Adingra waar de laatste er voor de pokeplayer is. Hiddink is gewoon lekker bezig en kan nog een stuk beter worden dan hij nu al is. Tillman waar kan hij niet spelen is ook nog een optie en dan hebben we ook nog onze twee linksbacks die hier ook wel minuten willen maken.  De keuze is reuze

XBIfLHX.png

Op papier misschien wel onze zwakste deel van het team. Maar goed ik heb vertrouwen in Cullen/Mijatovic. Met Pepi een oud speler terug en met twee jeugdspelers als back up voel ik nog niet de behoefte om hier echt wat te moeten veranderen. Hopelijk betalen ze mijn vertrouwen uit

@Kyrill Thnx ik ben zeer blij met de transferperiode. Ach hij wordt vanzelf wel 22 en hopelijk ook 24 toch? 

@delichris Ik vind persoonlijk van wel. 

@Vlonkie Daar gaan we van uit

@Marius Klopt , nu vind ik de transferperiode ook het mooiste aan fm plus met pokeplayer moet je ook wel blijven handelen. Dit in combinatie met het proberen van succesen te halen maakt het wel leuk. Herrera was mijn eerste B keus nadat Rejczyk maar lastig bleef doen. 

@Lensherr Ik ben ook gek op Tongeren en dan vooral die tribune. Je weet vast wel over welke ik het heb gok ik zo

@Satioz thnx

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08 @MNie @Daz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iUya2PW.jpeg

En dan zitten we in juli en beginnen we dus aan een nieuw seizoen. De verwachtingen zijn hoog bij sommige fans maar het is natuurlijk de vraag of de nieuwe spelers dit ook kunnen waarmaken. Bij het bestuur ligt dit gelukkig iets lager al wordt er verwacht dat we titel winnen. Al wil ik dat zelf ook natuurlijk. Ook hebben we een nieuwe sponsor deal voor erbij. 

P4hpars.png

Ook ben ik bezig geweest voor een nieuwe tactiek voor uitwedstrijden. Eens gaan kijken hoe dit gaat uitpakken. Utrecht kan voor het eerst de Champions League halen mochten ze de voorronde overleven. 

0ZDKSS1.png

0NANK0D.png

Helaas was Club Brugge tweemaal met 2-1 te sterk zodat het alleen Ajax en wij zijn die uit gaan komen in het miljoenenbal. Ook speelden wij diverse oefenwedstrijden voordat wij het gaan opnemen tegen Ajax in de JCS. 

QC04P8M.png

wk1uok3.png

We starten met twee ruime zegen tegen ploegen in de regio. Alvorens we met Kas Eupen een tegenstander van naam kregen. Die we overigens makkelijk wonnen. Ik probeer het balletje warm te houden zodat we ze uiteindelijk als satellietclub kunnen gaan nemen. Eerste poging is helaas mislukt. De opendag werd afgesloten met een wedstrijd tegen Real Madrid die we helaas verloren. Maar goed zoals gewoonlijk wissel ik alle spelers in de rust. Ons kleine broertje uit het zuiden kreeg een pak slaag en we sloten af met twee ploegen die uitkomen op het 4e niveau van Duitsland. Beide werden makkelijk gewonnen. Vervolgens was het dan tijd voor de JCS

Op papier een topper maar dat werd het voor de neutrale fan geen enkel moment op het veld want de Amsterdammers kregen een masterclas voetbal in Groningen. In de 11e minuut kopt Mijatovic de 1-0 tegen de touwen op aangeven van nieuwkomer Tesic. Die dus meteen zijn visite kaartje afgeeft. Zes minuten voor rust schuift Tillman de 2-0 binnen op een goede pass van Herrera. In de blessuretijd van de eerste helft tikt Mijatovic zijn tweede en ons 3e treffer binnen ditmaal was het Gudmondsson die de assist gaf. Hij kwam goed door op de linkerflank. Na rust ging het tempo wat naar beneden tot de laatste 10 minuten, Toen zetten wij even aan en mocht invaller Cullen de 4-0 binnen schieten op aangeven van Adingra en even later scoort Tillman zijn tweede uit een korte corner van van den Boomen. De eerste prijs is binnen en we delen direct een tik uit aan onze grootste concurrent?

JjmmrR8.png

gZKixJS.png

@MNie Heb wel een basis in het hoofd al blijft het middenveld het hoofdpijndossier. Maar de kern is sterk en het begin geeft veel vertrouwen.

@delichris Beker is niet echt een doel voor mij al ga ik natuurlijk niet express verliezen. In de CL hoop ik dat we het kunnen waarmaken. Selectie ziet er wel goed uit idd

@Marius Eens maar je moet ze ook weer tevreden zien te houden wat dat betreft is een kleinere basis dan beter. Maar goed we zullen zien welke keuzes er gemaakt gaan worden dit seizoen

@Kyrill Thnx 

@Vlonkie Dat vind ik ook

@ElMarcos @Satioz thnx

@Lensherr 

@Boyzone 

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08 @MNie @Daz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QhRtVXT.jpeg

In augustus mogen we dan ook weer aan de slag in de eredivisie. Met een prima voorbereiding en een heerlijke overwinning tegen Ajax in de supercup is het vertrouwen groot in een mooi seizoen. We spelen vier competitiewedstrijden in Augustus namelijk tegen Volendam , Sparta , Az en Feyenoord. Geen gemakkelijke maand dus en mogen mijn jongens laten zien dat de overwinning tegen Ajax geen uitschieter was. We starten dus met een wedstrijd tegen Volendam.

Volendam staat bekend om de vele bekende artiesten die hier vandaan komen. Piet Veerman , Jan Smit , de 3J's en Anny Schilder om er maar een paar te noemen. Behalve dat ze solo bekend waren zijn er ook bekende bands die uit Volendam komen. Blue Velvet , BZN , de kleintjes pils en natuurlijk The Cats. In eigen huis zat er echter weinig muziek in het spel van Volendam. Ze wisten namelijk geen enkele keer op doel te schieten tegen ons. Wij wisten 13 keer op het doel van Volendam te schieten. In de 17e minuut pakken wij de leiding door Herrera die raak schiet uit een korte corner die genomen werd door Tillman. Zes minuten laten maken wij de 0-2 Mijatovic wordt goed vrij gespeeld door Herrera en tikt de bal goed binnen. Hierna duurt het lang voor er weer gescoord wordt namelijk in de laatste minuut van de officiële speeltijd wanneer invaller Cullen de bal tegen de netten kopt op aangeven van mede invaller Adingra. Twee spelers maakten hun debuut deze wedstrijd

cpxgSb4.png

Vervolgens komt Sparta op bezoek. Wie aan Sparta denkt denkt aan Jules Deelder oftewel de nachtburgemeester van Rotterdam en verstokt Sparta fan. Deelder was een groot Jazz fan en bracht zelf 4 cd's uit met de beste nummers uit zijn eigen verzameling. In 2007 kreeg hij een eigen radio programma op Arrow Jazz FM. Een ontmoeting met Jimi Hendrix op 10 november 1967 had grote indruk op hem gemaakt. Helaas was hij ook heel lang tot aan zijn dood verslaafd aan speed. Zijn quote " Het leven zonder speed is het leven niet " Een ding wat zeker was dat de spelers van Sparta niet onder invloed van verboden middelen was want ze lieten zich slachten als makke lammetjes. In de 12e minuut komen wij op voorsprong door Hiddink die een voorzet van Tesic beheerst weet af te werken. In de 27e minuut verdubbelen wij de voorsprong doordat Velthuis een voorzet van Tillman in eigen doel weet te werken. In de 39e minuut schiet Kristmannsdottir een vrije trap op de paal en kan Tesic simpel binnen tikken. Direct na rust een beetje hoop voor de Spartanen wanneer van der Kust weet te scoren met wat achteraf het enige schot op doel van de bezoekers was. Die hoop werd vier minuten later al aan gort geschoten door Gudmondsson op aangeven van onze Noorse vriend. 

YXiDIVv.png

Vervolgens mogen we uit naar Alkmaar. Niet een plaats die in mijn hoofd direct een belletje doet rinkelen qua muzikaal talent maar daar zat ik goed mis hoor. Want Karin Bloemen is hier geboren net als Jan Derksen. En ook Rudi Carrell net als zijn vader Andre Carrell komen uit Alkmaar. En daar blijft het niet bij ook Angela Groothuizen en Gerard Jolink komen uit Almaar net als misschien wel de beste zanger van Nederland. In ieder geval 1 van de bekendste hoewel hij inmiddels volledig gecancelled is Marco Borsato. Zo leer je nog eens wat. Az is een lastige tegenstander dus werd de nieuwe tactiek voor het eerst in competitie verband getest. Aanvallend zat het zeker goed maar toch gaven we defensief best veel weg wat niet helemaal de bedoeling van deze tactiek is. Toch gingen de drie punten meer naar Grunn. Mijatovic zette ons in de 33e minuut op 0-1 op aangeven van Gudmondsson. Vlak voor rust komen de Alkmaarders langszij via Bongonda. Met net nog geen uur spelen op de klok scoort Mijatovic zijn tweede op aangeven van Reis en die treffer bleek de winnende te zijn.

Ook in deze wedstrijd maakten twee spelers hun debuut

9E6sKrI.png

We sluiten de maand af met een thuiswedstrijd tegen Feyenoord. Hoewel niet echt geboren in Rotterdam  want namelijk in Bolnes ( Ridderkerk ) is Leen Huijzer ( Lee Towers ) wel een Feyenoorder in hart en nieren met zijn zeer bekende You never walk alone. Wie wel een geboren Rotterdammer is Andre van Duin. Een komiek en zanger die er tegenwoordig bijna niet meer zijn, Hij wist vroeger vaak een lach op mijn gezicht te brengen. Iemand die dat bij mij weinig deed maar wel bij vele andere landgenoten is Paul de Leeuw. Tegen Feyenoord besloot ik met onze tweede tactiek aan te treden. Waar Feyenoord er voetballend nauwelijks aan te pas kwam. Echter wisten wij ook onze kansen bijna niet te benutten, Gelukkig was daar in de 59e minuut Sauer die een korte hoekschop binnen schoot nadat Mijatovic hem goed vrij speelde. Winst is winst zullen we maar zeggen. Petkovic mocht zijn debuut maken deze wedstrijd. 

H3F9Zw1.png

unUbNQc.png

lLaYOWQ.png

Met vier overwinningen zijn wij goed gestart maar de hoofdstedelingen deden dat ook en zijn dus goed hersteld na de 5-0 nederlaag tegen ons. Ook beide Friese clubs zijn goed gestart. Tegenvallend zijn Feyenoord , PSV en AZ. Terwijl Helmond wel weer goed is gestart met 6 uit 12. Onderin is er direct werk aan de winkel voor Volendam , Sparta en NAC.

w1HRSon.png

Al met al mogen we niet eens erg ontevreden zijn. Dortmund en Napoli uit zijn zware wedstrijden maar hebben al laten zien dat wij kunnen winnen van de Duitsers. Barca thuis ai. En ook Benfica is een niet de verwaarlozen tegenstander. Met Partizan , Celtic , Rijeka en Salzburg liggen er zeker kansen op punten waar de wedstrijd tegen Partizan altijd speciaal is. Djurovski kwam hierdoor naar Groningen

@Marius De supercup vind ik niet echt een afsluiting van de voorbereiding maar de opening van het seizoen aangezien er gewoon een prijs aan vast zit

@delichris De hoop lijkt voorlopig terecht

@Kyrill idd

@Vlonkie @MNie @ElMarcos @Satioz 

@Lensherr 

@Boyzone 

@Rykjvk1 @Cervantes 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7SjALtA.jpeg

En dan is er ineens groot nieuws in Groningen want de trainen heeft een duo job weten te pakken. Natuurlijk verlaat ik de club niet dus we gaan kijken of we het handelen van een nationaal team en club team goed te comineren is. Het kriebelt bij wij wel altijd om er ook een nationaal team bij te doen en dan het liefst wel 1 met wat uitdaging en denk dat ik die inmiddels heb gevonden. 

RHQEZt7.png

Suriname dus. Waar we waarschijnlijk het moeten gaan hebben van spelers uit Nederland met Surinaamse roots. Aangezien de Surinaamse competitie niet ingeladen is. Maar ben eens benieuwd wat we met dit land kunnen gaan neerzetten

7Ru6GH6.png

rZOydtB.png

2KLjrMy.png

Onze eerste wedstrijden zullen zijn voor de Nations League tegen Guadeloupe en Costa Rica. In de Gold Cup ging Suriname er een paar weken geleden nog met 0-2 tegen Guadeloupe er af dus er is werk aan de winkel. De selectie was al bevestigd dus moet het de mensen gaan doen die al geselecteerd waren voor de oude bondscoach besloot om een andere baan te accepteren. Met welke spelers moet ik het dan nu gaan rooien?

TIomCGI.png

1rY04mu.png

Op doel hebben we Hahn maar die loopt langzaam richting zijn pensioen helaas. Hier moeten we dus wel even gaan kijken hoe we dat gaan oplossen. Als rechtback hebben we drie spelers die we wel kennen in Nederland met als bekenste Zeefuik. Ook centraal achterin zitten wij goed. Denswil is al wel op leeftijd maar daarachter staan twee prima spelers. Linksback en op het middenveld moeten we gaan kijken naar spelers die ons beter kunnen gaan maken in de toekomst. Op de flanken staan we er goed voor en ook voorin mogen we niet echt klagen. Met andere woorden hier kunnen we wel mee kleien. 

@delichris We zijn weer prima gestart en over de loting mogen we zeker niet ontevreden zijn

@ElMarcos Soms moet je de tegenstander even in de war brengen. Daarnaast wil een wat sterkere defensieve variant ontwikkelen tegen de ( Europese ) topploegen. Europees mogen we zeker niet klagen

@Marius In Europa zijn geen kleine ploegen meer toch? Maar er liggen zeker goede kansen

@Vlonkie thnx

@Satioz @Boyzone thnx

@Rykjvk1 @Cervantes 

@Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @chrisje1993 @DutchClass22 @reibleetsak @MKLVMOND @Lenstra @Glenn08 @MNie @Daz @Lensherr @MNie @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites