himan Geplaatst 13 oktober Share Geplaatst 13 oktober Deed Mexico niet mee? Vreemd. Nette winst in de gold cup. Nu het WK halen en dan is je missie met Suriname ook wel geslaagd denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Geweldig om zo de finale te winnen. Nu hopen dat er meer spelers willen overstappen naar Suriname en dan kan je echt een mooi team van maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Prachtig dat het je lukt om De VS te verslaan na penalty's Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 14 oktober Share Geplaatst 14 oktober Hoppa, en weer een prijs voor in de inmiddels uitpuilende prijzenkast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 oktober Auteur Share Geplaatst 14 oktober Een heerlijk moment natuurlijk voor alles wat Suriname lief heeft maar natuurlijk moesten we ook bezig blijven met de FCG. En kan jullie vertellen dat het geen rustige zomer werd. Bepaalde belangrijke spelers gaven aan dat ze niet tevreden waren met de technische staff en dus besloot ik hier in te grijpen. Wat dus betekende dat sommige coaches werden vervangen. Aangezien we af en toe op de limiet zitten van het totaal dat we mogen hebben. Wie er vertrokken zijn is niet zo heel belangrijk aangezien dit de mindere goden zijn. Belangrijker is wie er gekomen zijn. En de eerste is geen onbekende naam. Wilfried Bouma is ons gaan versterken. Hij komt voor 140k over van PSV. En gaat zich vooral bezig houden met het aanvallende gedeelte. Ook de volgende heeft een verleden bij PSV Jaap Stam komt voor 350k over van Real Salt Lake en gaat zich vooral bezig houden met onze verdedigers. Wel mag hij transfervrij vertrekken als hij ergens hoofdcoach kan worden. Maar tot die tijd zijn wij zeer blij met de rots uit Kampen. De volgende was wel gevoelig bij sommige fans De inmiddels 62 jarige Carlo L'Ami gaat zich bezig houden met onze keepers. Groot geworden in dat dorp ten westen van Groningen. Wij nemen hem over voor 135k uit de zandbak. Als coach al de nodige ervaring en een welkome versterking in onze staff ondanks zijn Friese avonturen. Voor het fysieke keken wij over de grens. Ismael Fernandez komt transfervrij over nadat hij onder meer voor Atletico Madrid , Olympic Marseille en Bilbao heeft gewerkt als Fitness Coach. Tot slot leggen we nog een ex Arsenal speler vast Het grote talent van Arsenal die nooit echt zijn potentieel heeft weten te benutten mede door de vele blessures. Probeert het nu als coach. Begonnen in de jeugd bij zijn jeugdliefde nam hij het even over bij Doncaster. Nu gaat hij transfervrij bij ons aan de slag als coach. Over wie hebben wij het? Jack Wilshere natuurlijk. Art Langeler werd bewezen voor zijn diensten want ben gewoon niet tevreden over de instroom de laatste jaren. Hierdoor hebben we gekozen om het over een complete andere boeg te gooien en hebben we bij Sevilla Rodolfo Borrel voor maar liefst 6,5 miljoen naar Groningen gehaald. Bij Sevilla heeft hij een prima trackrecord. En we konden het geld missen. Karius stopt ermee en dat was natuurlijk wel te verwachten. Met maar 1 invalbeurt was het een nuttige gozer in de kleedkamer maar ook niet meer dan dat. Ook heb ik van veel spelers het contract afgekocht. Meeste waren nog spelers met een jeugdcontract die allang de leeftijd hadden dat ze eigenlijk een vast contract moesten hebben maar dan ineens 15k of meer in de maand wouden verdienen. Wat ze absoluut niet waard zijn en verkopen word dat dan ook lastig dus besloten om de jeugdcontracten af te kopen omdat anders de selecties wel veel te groot werden Ook gingen er weer wat talenten naar diverse satelliet clubs Mirco Martha mag het na een goed jaar in de KKD nu laten zien bij de Tsjechische kampioen. Net als Iede Slegt en Sebastian Jones. @Willem krijgt de beschikking over Gerard Angenent en kan hem alles over klunen leren. En Stephen Afful de linksback die over de nodige potentie beschikt. Roda krijgt de beschikking over ons Spaans talent die afgelopen seizoen zijn debuut mocht maken voor ons 1e en over Rudy van der Gaag. Ook een linksback met potentie. Spakenburg versterkt zich met onze Amerikaanse jeugdspeler van afgelopen april. Yenio Holder gaat het niet redden bij ons en mag zich in de kijker spelen bij Eendracht Aalst. Sebastian Bruneck mocht in de laaste wedstrijden ook zijn debuut maken maar heeft gewoon te veel spelers voor hem. Bij goede prestaties gaat hij definitief overgenomen worden door Hrvace. Ook Mark Hoekstra een speler uit de eigen jeugd wordt gehoopt dat hij indruk maakt bij Mjällby AIK. In ieder geval verdienen we nu wat aan beide spelers en wordt het salaris overgenomen. Willem krijgt daarnaast ook nog de beschikking op de linkerflank van onze straatvechter uit Colombia en de oer Hollandse Daan Splinter terwijl wij de kampioen van Tsjechië nog een kwaliteitsimpuls geven met Kaspar Kromann. Luka Petkovic komt te kort voor ons en gaat nu spelen in Frankrijk zodat we nog iets terug krijgen van zijn 7 miljoen wat ie gekost heeft Behalve transfervrij en verhuurd gingen ook aardig wat spelers definitief bij ons weg. Armel Kasongo een speler uit de eigen jeugd met Congoleese afkomst gaat het gewoon niet redden om 20 wedstrijden voor ons te spelen en vertrekt voor 29k naar Sparta Rotterdam. Kiet van Duivenbode is een speler waar wij verlies op hebben gemaakt. Gekocht voor 250k gaat hij nu voor 105k wat kan oplopen tot 130 naar Heracles Almelo. Niet elke transfer kan raak zijn, Bujar Krasniqi kwam gratis over Dortmund II om ons tweede elftal te versterken maar hebben daar nu betere spelers. Voor 120k vertrekt hij naar Polen om voor Lech Poznan te spelen. Damien Paauwe namen wij transfervrij over van NEC in de hoop dat hij zich zou doorontwikkelen. Helaas dat de 20 jarige centrale verdediger dat niet en dus besloten we het bod van 190k van Sparta te accepteren. Michel Bajza namen wij voor 300k over maar de Slowaak wist zich helaas niet zo te ontwikkelen als zijn landgenoot dat ooit wel deed. Voor 500k maakt hij nu de overstap naar de MLS. Atalanta United is zijn nieuwe werkgever. Kevin Alberto een speler uit de eigen jeugd die het beste als centrale verdediger uit de voeten kan komt bij ons gewoon te kort. Om zijn eventuele carriëre bij Curacao niet in de weg staan gunnen wij hem de stap naar Osasuna die hem voor 750k overneemt. Michael Obafemi 1 van de twee Ieren die overkwamen gratis vorig seizoen wist de strijd niet te winnen. En voor 1,3 miljoen gaat de ex spits van Wrexham terug naar het eiland waar Norwich zijn nieuwe bestemming is geworden. Ivan Bennati die zijn debuut heeft mogen maken maar helaas niet de ontwikkeling heeft doorgemaakt gaat voor 1,3 miljoen terug naar Italië. Voor 375k overgekomen van Napoli gaat hij nu dus voor 1,3 miljoen naar Cagliari. Had een prima seizoen bij Banik Ostrava op huurbasis. Voor een ton meer dus 1,4 miljoen vertrekt de Nederlandse Marokkaan Mourad Amrani . Speler die in de 1e jeugdlichting doorkwam maar nooit kon doorbreken voor 1,4 miljoen naar Union Berlin. Davide Serreti kwam vorig seizoen voor 375 k over van Novarra en speelde het seizoen nog bij de Italianen. Als eventuele noodspeler kon hij nog wel nuttig zijn maar wanneer Porto 3,1 miljoen bied wat kan oplopen naar 3,7 miljoen is de winst snel geincasseerd. Ahmed Mohamed Aboelfotouh Mohamed deed wat hij moest doen. Minimaal twintig wedstrijden spelen zodat we Egypte konden afvincken voor zowel de Poke player als de Alliteratie challenge. Gratis overgenomen en voor 3,8 miljoen verkocht aan Zenith St Petersburg. Iedereen happy. Gerzino Nyamsi was gehaald voor de Poke player. Speelde ook in de basis tot ik er achter kwam dat ik met Justin Che zijn land al had afgevinckt. Daarna op de bank beland en waren we blij dat Valencia 5,75 miljoen over had voor hem. Gratis overgekomen dus prima deal uiteindelijk. Ilaix Moriba deed ook wat hij moest doen. Minimaal twintig wedstrijden spelen en deed dat gewoon meer dan prima. Hoefde niet perse weg maar als PSV 6,25 miljoen neerlegd wat kan oplopen tot 8,5 miljoen aan bonussen zeggen wij geen nee. Luan die gratis overkwam als pure back-up keert terug naar zijn geboorteland. Atletico Mineiro was bereid om 10 miljoen neer te leggen en dan is elke free transfer op te halen. Behalve als je Schjeldrup heet. Daar werd een bod van ruim 87 miljoen afgewezen. Skuli Ravnamo nam de positie van Nyamsi maar al te graag in. Speelde ook meer dan prima maar als Rennes 23 miljoen wat kan oplopen tot 26 miljoen bied dan haal ik wel een nieuwe cv voor minder eventueel. 23 miljoen winst in 1 jaar op 1 speler i love it. Denso Kasius kwam voor 8 miljoen over van Real Madrid waar die niet wist te overtuigen. Ook bij ons moet hij helaas vaker dan hem lief is plaats nemen op de bank. Dankzij zijn reputatie en nationaliteit had Ajax het clausule bedrag van 35 miljoen voor hem over. Dat wij dan nog 5,5 miljoen naar Madrid over moeten maken is dan maar zo. De duurste speler die deze zomer vertrok was onze Venezueliaan Yangel Herrera. Gratis overgekomen van Girona. @Marius zei al dat ik er geen spijt van zou krijgen en dat heb ik zeker niet. Twee seizoenen speelde hij meer dan prima voor ons. Met een nog 1 jarig contract en bod van 40,5 miljoen van Al-Hilal uit Saoedi Arabië zeggen wij geen nee dan. Normaal is het waar veel spelers gaan komen er ook veel spelers maar dat was deze zomer niet geheel het geval. Had bewust de selectie uitgedund. Zodat we meer kunnen inzetten op talenten ipv een hele brede basis waar veel spelers gewoon niet aan spelen toe komen. Toch kwamen er wel wat spelers , deels voor de Poke player deels voor de breedte en spelers die basis moeten kunnen gaan spelen. Voor de breedte kwamen twee spelers. Waarvan de eerste speler overkomt van Viking waar ene Erik Nevland zijn carriere is begonnen en beëindigd heeft. Andreas Eliassen is een jonge twintigjarige spits die voor 1,4 miljoen overkomt. Heeft op dit moment nog wel wat betere Balkan boys voor zich maar heeft wel de potentie om zich op den duur in de basis te kunnen spelen. Spoiler Brasilton Zopello is een heerlijk Braziliaans straatschoffie die ons maar liefst 13,5 miljoen heeft gekost. Flamengo was zijn vorige werkgever en bij ons moet hij voor nu zich te vreden stellen met wedstrijden in het 2e omdat een aantal andere aanwinsten eerst de 20 wedstrijden moeten aantikken. Toch heeft hij wel de potentie om te kunnen doorbreken in ons 1e ( goh anders zou ik geen 13 miljoen neerleggen maar dat terzijde) Spoiler Voor de Poke Player kwamen de volgende spelers. Aboubacar Sissao is een twintig jarige speler uit Mali die wij gratis hebben overgenomen van Real Madrid B. Helaas hier geen screen plus newgen face van gemaakt. Kan eventueel nog wel maar heel bijzonder is hij niet. Kan op de VMC als de MC positie spelen en zal vooral als invaller worden gebruikt. Mootez Zaddem een 28 jarige Algerijn komt gratis over van ES Tunis. Kan ook zowel als VMC als MC uit de voeten en wordt gezien als de opvolger van Herrera. Hoewel ik dat intern anders ga oplossen waarschijnlijk. Spoiler Als opvolger voor Ravnamo kwam ik uit bij een transfervrije speler uit Guadeloupe die dus niet opgeroepen was voor de Gold Cup. Ik heb het dan over de 31 jarige Andreaw Gravillon. Zijn contract in Turkije bij Adana D.S werd niet verlengt geen idee of ene Mister K en ene John hier mee te maken had maar ik kon hem dus gratis oppikken en twintig wedstrijden laten spelen moet wel lukken. Want zo slecht is hij echt niet Spoiler https://imgur.com/QIX7YDs Ook vanuit Turkije kwam de volgende speler over. De 31 jarige Kazachstaan Baqtiiar Zainutdinov kunnen we behalve in het doel overal kwijt. Is hij ondanks 83 interlands een topper nee zeker niet maar twintig keer invallen moet wel lukken. Was ook nog eens transfervrij aangezien Besiktas niet verder met hem wou en dus een prima Poke Player. Spoiler Achter Seimen hield het niet erg over nu hebben we met deze nog altijd jonge doelman ook niet direct een opvolger nodig maar het team vond dat er wel wat bij mocht. In Milaan en dan bij het blauw zwarte deel vonden wij de oplossing. Zij hadden namelijk de Letse Raimonds Spasjonnikovs verhuurt aan het Franse Angers. Voor 15 miljoen mocht hij direct naar ons toe. Met zijn 19 jaar zit er nog veel rek in als we een keeper uit San Marino 20 keer kunnen laten invallen moet dat met deze Let geen probleem zijn. Spoiler Er van uitgaande dat FM25 in november zou verschijnen en we met winst in de CL een mooi einde konden maken aan deze novelle maar we nog wel even een paar maanden door gingen spelen ( game time ) En ik Schotland en Noord-Ierland nog moest afvincken voor de poke player en er aan geld niet direct gebrek was besloot ik de beurs te trekken voor 2 wonderkids uit de Engelse competitie. Ja spelers uit Engeland kosten nu eenmaal veel geld. Zeker als het grote talenten zijn. Heb ik sinds het bericht dat FM25 nog wel even gaat duren er spijt van? Nee want het zijn nu eenmaal wonderkids en kon het financieel leiden. De eerste die kwam was de Noord-Ierse linksback Jonathan Harkin die wij voor 53 miljoen overnamen van Aston Villa. Prima concurrent voor Navarro die we dus voor echt een stuk minder wisten binnen te halen. Maar he alles voor de challenge he Spoiler Voor Adam Steele legden wij maar liefst 59 miljoen neer. Bedragen die je normaal hooguit voor een topspits neerlegd maar geven we maar twee miljoen aan uit... Maar Adam heeft wel alles wat ik zoek in de rol van Inverted full back. Na Justin Che heb ik dan eindelijk weer een speler die daar echt tot zijn recht komt. Met Paulsen ( Kasius , McNamara ) was dat toch behelpen. Adam kan dit prima aan en kan zo makkelijk Schotland afvincken dus dat is het bedrag wel te billijken wat we over maken aan West Ham. En zo eindigd dus een drukke transfer zomer. Spoiler @Vlonkie Het was een aangename verrassing @Marius Bij 0-2 zag ik het somber in maar soms zijn de FM goden je gunstig gezind ( af een toe vuurpijl afsteken op het balkon wil wel helpen ) @himan Geen idee waarom ze niet meededen. Spelen wel gewoon in de Nations League en WK kwalificatie mee. Ik klaag niet trouwens. WK halen en daar goed presteren is wel het doel. Als daarma bepaalde spelers niet willen spelen voor ons is het doel wel bereikt denk ik @delichris Het overstappen valt helaas nog altijd tegen kan ik je al verklappen. Hopelijk kan een eventuele wk kwalificatie nog wat extra opleveren maar anders zitten we nu echt wel aan de toppen van ons kunnen @ElMarcos Het was iets wat ik absoluut niet verwacht had @Nom de Guerre wel de perssonlijke want die van Suriname is nogal leeg haha @Satioz @Michaelinho* @MNie Thnx @KayDeManaager @rich ruzzian @John Terry 2.0 @seb170455 @MNie @Lenstra @Daz @Rykjvk1 @De Raam @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @rich ruzzian @Rikkert90 @Dender70 @KayDeManaager @Boyzone Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Dat is een transformatie zeg. Veel spelers weggedaan en nieuwe gehaald. Ook mooi werk in het staf gedeelte. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Je hebt niet stil gezeten zeg! Zowel de staf als de kern hebben een ware transformatie ondergaan. En dat terwijl je al zo sterk presteerde. Maar stilstaan is achteruit gaan, wordt ook wel eens gezegd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober De grote schoonmaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DB4266 Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Knap wat je met Groningen hebt neer weten te zetten! Een ijzersterk team met ijzersterke prestaties! Benieuwd hoe je het met al je nieuwe spelers gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Paar bekende namen als coach binnengehaald. Karius wilde geen coach worden? Of waren zijn attributen niet goed genoeg? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 15 oktober Share Geplaatst 15 oktober Een bijna volledige renovatie van de selectie zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 oktober Auteur Share Geplaatst 17 oktober Nog een klein overzichtje plus de voorbereiding en dan is het al weer tijd om aan het echte werk te gaan. Voor onze spits die is gekomen doordat Sehic geblesseerd raakte werd het een heel mooi seizoen Mandic pakt de gouden schoen plus de topscoorder award. Nogmaals voor een spits die pas gehaald wel nadat iemand geblesseerd is kun je wel zeggen dat Mandic zijn kans gepakt heeft. De jeugd heeft de toekomst niet waar. En alle drie de spelers zijn ook kern spelers dus we spelen met een vrij jong elftal. Wel vreemd dat Sauer dan niet het team van het jaar heeft gehaald maar schijnbaar had Avila ook een geweldig seizoen. Seimen pakte niet geheel onverrassend de award van keeper van het jaar. Mike Hiddink maakte zijn debuut voor Nederland. Kasper Sauer is nu hown grown. Ajax won nog de play off en gaat zo toch nog Europa in. Excelsior won de play off voor degradatie en blijft dus nog een jaar in de eredivisie. Dat betekend dat alleen Twente en Volendam dus als de nummers 1 en 2 promoveren. Bij onze zuiderburen werd Club kampioen. Genk gaat ook de Champions League in , Anderlecht en Union gaan de Europa League in en Lommel en Kortrijk dalen af naar het tweede niveau. Op het tweede niveau keert Beerschot weer terug naar de Pro league. En ook de nummer vier Royal Francs Borains gaat naar het hoogste niveau. Onderin dalen Dessel en KV Mechelen af naar het 3e niveau. Geen Mechelse derby op het 3e niveau want Racing degradeerd naar het 4e niveau. En ook geen Eupen - Mechelen want Eupen promoveert weer eens. De eredivisie stijgt 1 plaats en staat nu 6e. En we deden het het erg goed in Europa want krijgen een extra CL plek. Hierdoor hoeft Feyenoord geen kwalificatiewedstrijden te spelen. Is het nu 6e of 5e ik snap het soms ff niet meer. Maar we krijgen wel aardig wat extra Champions League plaatsen iig. Door de winst in de CL krijgen we een flinke boost en onze reputatie is nu wereldwijd. Onze voorbereiding begon met een potje pezen in de provincie of eigenlijk binnen de stadsgrenzen met wedstrijden tegen Bedum ( club waar Robben is begonnen ) Velocitas 1897 en Be Quick 1887 ( satellietclub ) Deze werden allen ruim gewonnen. Hierna werden we uitgedaagd door de 1. Fc Köln en reisden vanaf daar door naar Australie om tegen satellietclub daar te spelen. Beide wedstrijden werden gewonnen. Hierna speelden we in Frankrijk tegen Amiens die ons had uitgedaagd om vervolgens tegen Roda JC en Spakenburg te spelen beide zijn satellietclubs. Ook deze drie wedstrijden werden in winst omgezet. Tot slot speelden we voor eigen publiek tegen Premier league club Leeds United en ook deze werd gewonnen @delichris U18 en B team zat gewoon te vol met spelers die hier geen stappen meer gaan zetten. Spelers met nog jeugdcontracten willen ineens goud geld verdienen dus dan maar de bekende bezem erdoor. Qua staff ben ik zeer tevreden @Marius absoluut en daarnaast speel ik natuurlijk ook de poke player op de achtergrond. Hierdoor moet ik soms wel wat keuzes maken. Hoewel presteren natuurlijk op 1 blijft. Qua staff ben ik zeker tevreden en met de aanwinsten ook wel. @Nom de Guerre Werd ook wel ff tijd haha @DB4266 Qua aankopen was het een rustige zomer hoor. Persoonlijk denk ik dat we zelfs nog wat sterker zijn geworden. Dus de verwachtingen zijn hoog @rich ruzzian Klopt en ze zijn ook een versterking dus dat is altijd mooi. Heb liever wel oud voetballers in de staff mits ze goed genoeg zijn ( of oud speler zijn ) . Karius is helaas compleet gestopt. @ElMarcos Valt opzich wel mee hoor. Veel van de uitgaande waren maximaal roulatie/invallers en heel veel uit de jeugdteams. Kern zelf is vrij intact gebleven. Als ik de complete selectie voorstel zal je dat nog wel zien @Satioz @Michaelinho* @MNie thnx @Vlonkie @himan @KayDeManaager @Dender70 @Rikkert90 @Boyzone @Lenstra @Daz @Rykjvk1 @De Raam @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @seb170455 @John Terry 2.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 oktober Share Geplaatst 17 oktober Zesde op de lijst qua reputatie, vijfde op de coëfficiëntenlijst, doe je goed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Een mooi overzicht en veel individuele prijzen gepakt. Lekker hoor om vier teams in de CL te hebben. En de voorbereiding ziet er in ieder geval goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Op naar de eerste plek! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 oktober Share Geplaatst 18 oktober Mooi overzicht dit en een lekkere voorbereiding. De status van je club is ook enorm aan het groeien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 19 oktober Auteur Share Geplaatst 19 oktober Goed we zijn bijna klaar voor de start van de competitie en natuurlijk de Johan Cruijff Schaal. Maar voor we daar zijn nemen wij eerst de vernieuwde selectie met jullie door. Sommige dachten er heel veel zou veranderen maar is dat ook zo? Straks weten jullie het en dan ben ik benieuwd of de meningen eventueel veranderd zijn. En zo als al tijd beginnen we met de doelmannen. Als je doelman onder de lat hebt staan die een record uit de jaren 70 uit de boeken haalt is het logisch dat hij voor nu ook weer de eerste keus is. Airewele is een Nederlands/Surinaamse doelman uit de eigen jeugd. Wil hem graag overhalen om voor Suriname uit te komen maar wil voorlopig voor Nederland uitkomen. Heeft ook wel 2x een jeugdinterland voor Nederland gespeeld dus zo vreemd is zijn keus nog niet. Aangezien een deel van de sterkhouders deze positie het zwakste vonden hebben we dus gekozen om de Letse Spasjonnikovs te halen. Deels voor de poke player deels omdat het in potentie een zeer goede doelman is. Paulsen die sinds Che is vertrokken de 1e keus is voor de rechtsback positie heeft nu stevige concurrentie van Steele. Zeker omdat de Schot voor een flink bedrag is gehaald. Paulsen is echter weer home grown dus beide zullen wel minuten krijgen. Tussendoor moeten we dan ook nog McNamara nog wat westrijden laten invallen zodat we Ierland kunnen afvinken. Centraal achterin ook veel bekende namen. Sauer speelt sowieso mits beschikbaar. Is nu ook nog eens home grown dus hoe mooi wil je het hebben. De vraag zou het vaakst zijn speelt Halil of Larsen naast hem. Halil heeft net als Sanusi het voordeel dat hij ook nog op rechtsback kan. Larsen kan ook prima op de linkerflank uit de voeten. Andreaw en Bindon zijn echt puur poke players waar Andreaw dan veruit de betere is van de 2. Ook hier zal het een strijd worden. Beide spelers doen niet veel voor elkaar onder. Navarro had vorig seizoen een sterk seizoen en weten dus wat hij kan. Harkin is voor veel geld gehaald en zal dus ook regelmatig gaan spelen Als verdedigende middenvelder ga ik dit seizoen kiezen voor Boonen. Veruit de beste speler voor deze positie al wil ik daar Reis niet mee te kort doen natuurlijk. Maar Boonen is er klaar voor om basisspeler te worden. Met Sissao hebben we een poke speler voor erbij Als mezzala zal het weer een strijd gaan worden tussen Kollar en Darvich. Beide doen niet veel elkaar onder. Kollar heeft meer talent maar Darvich presteerde net wat beter. En scoorde makkelijker. Als carrilero ga ik kiezen voor Reis als basisspeler. Zodoende kon ik dus ook Boomen makkelijker in het elftal plaatsen. Met Zaddem heb ik dan een aardige back up als poke player. Speler die hier mist is onze Kazachstaan. Aangezien die overal kon voetballen heb ik hem overal net niet in meegenomen. Maar die zit dus ook bij de eerste selectie. Als rechtsbuiten ben ik spekkoper met twee van zulke spelers. Met Tesic had ik al een zeer goede speler , en Danek heeft zich vorig seizoen goed ontwikkeld en doet nu niet gek veel voor Tesic onder. Voor van der Sande wordt het nu wel heel lastig zeker omdat hij ook heeft aangegeven na dit seizoen met pensioen te gaan. Die gaat de 20 wedstrijden waarschijnlijk niet halen Als we de tweede tactiek van stal halen hebben we hier met Ramaj , die ook prima als MC en AML kan spelen en JJ die ook nog in de spits kan twee prima jongens rondlopen. Schjelderup had vorig seizoen een heel sterk seizoen en konden we voor veel geld verkopen. Besloten om hem te houden ondanks we natuurlijk Mike Hiddink hebben rondlopen die altijd nog maar 20 jaar is. Beide kunnen ook nog als AMC of spits worden ingezet Mandic kwam dus uit nood maar heeft zich beestachtig ontwikkeld zodat hij nu 1e keus is in de spits. Met Sehic en Mijatovic heb ik twee prima vervangers klaar staan mocht er iets met Mandic gebeuren @De Raam Bedankt voor de uitleg thnx @delichris De voorbereiding was prima al was het ook niet al te zwaar. Dat is zeker mooi @Nom de Guerre Dat zou mooi zijn op termijn idd @ElMarcos de voorbereiding was zeker netjes. Club is zeker aan het groeien qua reputatie. Kan nu aanbiedingen neerleggen zonder dat ze boos worden @MNie @Satioz @Michaelinho* @rich ruzzian @Willem thnx @Marius @DB4266 @Vlonkie @himan @KayDeManaager @Dender70 @Rikkert90 @Boyzone @Lenstra @Daz @Rykjvk1 @De Raam @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @seb170455 @John Terry 2.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Mooie ploeg bij ellaaf! Met Sauer & Tesic lijkt je echt twee beesten in huis te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Je lijkt het in ieder geval al helemaal op orde te hebben nog voor het seizoen van start gaat. Dat belooft weer! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Een sterke ploeg hoor en laat de prijzen maar komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DB4266 Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Sterke selectie zeg, succes komend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Een mooi team, met overal genoeg onderlinge competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 oktober Auteur Share Geplaatst 20 oktober En dan is het eindelijk weer tijd om weer de wei in te mogen voor wedstrijden die er echt om doen. In augustus speelden wij vijf wedstrijden. Drie in de competitie namelijk tegen Heerenveen , PSV en Excelsior. De JCS tegen Feyenoord en de Europese Super Cup tegen Tottenham. Drie pittige wedstrijden dus direct bij aanvang van het seizoen. Maar goed dan weet je ook direct waar wij staan. We starten deze maand met een wedstrijd in eigen huis tegen Feyenoord voor de JCS. Als de tegenstander in 90 minuten tot twee schoten in totaal is gekomen dan weet je dat het waarschijnlijk goed hebt gedaan. Feyenoord kwam tot een schot tussen de palen en een bal over de lat. Het schot op doel werd door Seimen gepakt.En was ook nog eens een gemiste strafschop van Lukebakio in de 89e minuut. Ondertussen hadden wij al twee maal gescoord. Na een half uur spelen kwamen wij op 1-0 door Kollar en de assist kwam van Reis. Op slag van rust komen wij op 2-0 door Mandic die met een laag schot de keeper verrasste. De assist kwam van Kollar. Harkin en Steele starten in de basis en Sissao en Zainutdinov maakten hun debuut als wisselspeler. Tijdens de derby van het noorden zit ik voor de 300e keer op de bank als trainer van de FC. Maakt de derby toch net wat mooier mits we er winst vandoor gaan natuurlijk. Het is ook nog eens de eerste wedstrijd van het seizoen en we spelen uit. Na vijftien minuten voetballen had de wedstrijd in principe al kunnen worden afgefloten want toen stonden alle drie de treffers al op het bord. In de 4e minuut pakken wij al de leiding door Harkin. Hij kwam goed mee over de linkerflank en werd goed ingespeeld door Schjelderup die uitgeweken was naar rechts. Harkin schoot de bal zonder twijfel binnen. Twee minuten later veroverd Darvich de bal op 40-45 meter van het doel van Heerenveen en zet een mooie solo op en weet die te bekronen met een treffer. Na een kwartier spelen staat dan ook de eindscore op het bord wanneer een voorzet van Schjelderup via wat Friese benen voor de voeten van Tesic komt en die weet wel raad met zulke ballen. Deden de Friezen dan helemaal niets? Jawel hoor de score leek eenvoudig maar ze deden zeker niet voor ons onder echter was Seimen niet te passeren. Zaddem en Gravillon maakten hun debuut. Voor mijn gevoel is de ESC in Monaco maar goed tijden veranderen en daar moet deze Dino soms nog erg aan wennen. Het betekende in ieder geval dat we niet in Monaco maar in Barcelona waren voor de Europese Super Cup tegen de Spurrs. In het stadion van Espanyol namelijk. Het werd een leuke open wedstrijd die beide kanten op kon gaan. En komen na iets meer dan uur spelen op 1-0 via Navarro ( die dus weer even thuis was in Barcelona ) Hij zet zelf de aanval op met een lange bal op Tesic , die geeft hem mee aan Reis. En Reis ziet dat Navarro mee naar voren was gekomen , speelt hem in en Navarro schiet raak. Met nog een kwartier te spelen kwam Tottenham langszij via Maddison maar helaas voor hem stond een ploeggenoot hinderlijk buitenspel aldus de VAR. Het sterkte ons in het gevoel dat hier wat te halen was en vier minuten later komen wij dan ook op 2-0. Hoe anders dan een korte corner zorgde hiervoor. Boonen speelt hem in op Reis , kapt zijn man uit en schiet laag in de rechterhoek binnen. Dit bleek ook de laatste treffer van de avond te zijn en het debuut van Eliassen. En zo hebben we de dubbel al binnen volgens FM. Voor mij betekend het de eerste twee prijzen van het seizoen. Tegen PSV spelen wij misschien wel 1 van onze beste wedstrijden onder mijn leiding. De Eindhovenaren hadden 90 minuten lang niets in te brengen en mogen blij zijn dat wij vrij genadig waren voor het doel. Iets wat ons misschien op het hoogste ( lees CL ) wel kan gaan opbreken. In de 20e minuut komen wij iig op 1-0. Een lange onzuivere bal op Mandic wordt nog onderschept maar wanneer Gaspar de bal terug wil spelen op de doelman was hij vergeten dat Mandic daar nog ergens liep en krijgt Mandic de bal zomaar in de voeten gespeeld. 1 op1 met de doelman maakt hij geen fout. Acht minuten later is het 2-0 wanneer Schjelderup de corner kort neemt naar Mandic , die legt voor en Steele kopt binnen. Zijn 1e treffer voor de FC. Na een uur spelen krijgen we wederom een hoekschop. Mandic neemt deze met 1-2 met Reis, Mandic zet een mooie actie in en ziet Schjelderup dan vrij staan. Pass is op maat , Schjelderup speelt zijn man uit haalt de achterlijn en legt hem terug op Mandic die scoort. Excelsior wat sinds de promotie weer speelt in hun oude stadion aangezien daar meer mensen in passen had ook niets in te brengen tegen de FC. Echter werd het toch enigzins een frusterende wedstrijden voor de Noordelingen. Excelsior speelt trouwens met twee Surinaamse internationals namelijk Klas en van der Kust. En oud Eupen speler Nuhu speelt ook voor de Kralingers. Een treffer van Tesic in de 14e minuut werd in mijn ogen onterecht afgekeurd door de VAR. Twee minuten later is het wel raak , Hiddink neemt de korte corner zelf , krijgt hem terug van Boonen , trekt de 16 in en haalt de trekker over. Veel kansen worden gemist aan onze zijde. Beetje hetzelfde verhaal als tegen PSV. In de 50e minuut gaat Nuhu over de scheef om op de middenlijn van achter hard in te komen bij Steele. Voor beide is het einde wedstrijd Nuhu rood , Steele geblesseerd. Tien minuten na de thee is het wel 0-2 door Kollar die goed werd aangespeeld door Harkin. Een treffer van Mandic wordt even later ook afgekeurd wegens buitenspel. Als het al zo was dan was het hooguit 1 of 2 mm.. Maar de punten gaan mee naar Groningen Vijf gespeeld , vijf gewonnen en twee prijzen rijker , veel is er niet te klagen momenteel behalve dat we scherper moeten zijn voor het doel. Laten nog te veel kansen onbenut imo. https://i.imgur.com/RNNqOb1.png Samen met Willem II zijn we nog zonder puntverlies. Gevolgd door Ajax , Vitesse en Heerenveen. Feyenoord heeft een rampstart met maar 1 punt maar Twente en PSV zijn nog slechter gestart. Van Twente is het de laatste jaren op en neer dus zo vreemd is dat nog niet maar PSV die drie wedstrijden op rij verliest met de start van de competitie is niet allerdaags. Tot slot nog de loting voor de Champions League Hoewel wij de winnaar en verliezend finalist zijn het jaar ervoor is het toch een lastige loting. Met Milan , Benfica , Manchester United en Arsenal hebben we ploegen die jaarlijks hier aan mee doen. Met Villareal , Sporting en Galastaray hebben we stugge ploegen. Op papier is de Zweedse tegenstander de makkelijkste. @Michaelinho* Ik ben zeer tevreden met deze ploeg. Klopt zijn echt twee beesten , heerlijk om zulke newgens in de ploeg te hebben @Marius Ik mag de selectie graag op tijd in orde hebben. We starten iig prima @delichris thnx en de eerste zijn binnen @DB4266 De ploeg is zeker sterk en thnx @Willem Als een speler geschorst of geblesseerd is hebben we niet direct een probleem dat is zeker. @Satioz @MNie thnx @De Raam @Nom de Guerre @ElMarcos @rich ruzzian @Vlonkie @himan @KayDeManaager @Dender70 @Rikkert90 @Boyzone @Lenstra @Daz @Rykjvk1 @De Raam @chrisje1993 @Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98 @Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @seb170455 @John Terry 2.0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 20 oktober Share Geplaatst 20 oktober Offence wins games, defence wins championships! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 oktober Share Geplaatst 21 oktober Wat een heerlijke wedstrijden. Twee prijzen binnen. Alles gewonnen en nog geen goal tegen gekregen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten