MisterX Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Leuke stukjes historie over de club en de competitie. Ik heb ooit in Mexico gespeeld, daar hadden ze ook zo'n idiote competitie. Volgens mij was daar de strijd voor degradatie ook bepaald over 3 seizoen of zoiets raars... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Wederom een mooi stukje geschreven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Leuk geschreven met veel nuttige info Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Ik had geen flauw idee dat we hier in België enkele spelers van bij Independiente lopen hadden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 De ontvangen bedragen vallen mij eigenlijk nog tegen gezien de kwaliteiten van de spelers. Hopelijk lukt het je om daar verandering in te brengen voor de nieuwe generatie. De kwaliteiten lijken ze in ieder geval te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Een paar bekende namen voor mij als Belg en volger van de Belgische competitie. Ik had werkelijk geen idee dat al deze jongens afkomstig waren van dezelfde club uit Ecuador! Het is in ieder geval het levende bewijs van een zeer sterke jeugdopleiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Zeer mooie updates weer zeg! Heb ze weer met veel plezier gelezen. Ik ben zeer benieuwd of je de traditie van het opleiden en verkopen van jong talent kunt blijven volhouden. En of je dit kunt afwisselen met mooie (inter)nationale successen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Wat een sterke update zeg! Ik ben benieuwd hoe je dit in-game gaat aanpakken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Wederom een zeer goede update en ook grafisch weet je mij mee te slepen met de AI creaties. Ik weet ook zeker dat ik deze nog eens rustig nog eens ga lezen en dat doe ik enkel als ik ze echt heel goed vind! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 30 oktober 2023 Share Geplaatst 30 oktober 2023 Mooi om te lezen over de talenten van de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 Al met al duidelijk dat je club een enorm goede jeugdopleiding heeft, zowel qua in het verleden afgeleverde spelers als huidige talenten. Het moet heerlijk zijn om met zulk talent aan de slag te kunnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 31 oktober 2023 Share Geplaatst 31 oktober 2023 Er zijn toch serieuze bedragen neergelegd voor jonge spelers van Del Valle, maar het valt natuurlijk nog in het niet bij de bedragen die voor Braziliaanse talenten neer worden gelegd. Daar valt nog een flinke stap te behalen! Dat lijkt met de huidige talenten een kwestie van tijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 7. Nieuwe (extra) Investeringen Michel Deller aan het woord De transferbedragen die de club ontvangt voor haar spelers zijn niet bijster hoog. Independiente del Valle maakt dan ook slim gebruik van clausules om de ontvangen transfersommen verder omhoog te krikken. Hier wordt dan ook het meeste geld mee verdiend en dit zou in de toekomst nog wel eens veel vaker kunnen gebeuren. De transfer van Moises Caicedo - van Brighton naar Chelsea - is hier een heel mooi voorbeeld van. Afgelopen zomer vertrok de Ecuadoriaan van Brighton naar Chelsea. Met deze transfer was een som van €133M gemoeid. Op het moment dat deze transfer bekend werd gemaakt, gingen de vlaggen uit in Sangolqui. De club had namelijk een doorverkoopclausule van 20% bedongen in de overeenkomst met Brighton in 2021. Hierdoor krijgt de club meer dan €20 miljoen op de rekening gestort en loopt het initiële transferbedrag van €5 miljoen op naar een totale transferwaarde van boven de €28 miljoen. Citaat “ Het is een hoop geld voor ons en het zal voor 100% geïnvesteerd worden in de jeugdopleiding ” - Michel Deller (Erevoorzitter, Independiente del Valle) De vastgoedondernemer bevestigt dat Independiente al plannen heeft gemaakt om het eerste deel van hun meevaller te investeren in een nieuw 'high-performance center' voor 200 jongens en meisjes in Santo Domingo de los Tsachilas. “Ons idee is om een trust op te richten waarvan de directeuren professionele investeerders zijn, en de opbrengst die de club krijgt kan alleen worden gebruikt voor de ontwikkeling van jongeren, het bouwen van nieuwe ontwikkelingscentra en academies in Ecuador” zegt Deller. “De infrastructuur opbouwen is eenvoudig, het belangrijkste is hoe je deze onderhoudt, hoe je talent blijft ontwikkelen en, nog belangrijker, hoe je complete mensen vormt.” Caicedo is slechts een van de tientallen Ecuadoraanse kinderen met een bescheiden achtergrond die Independiente de afgelopen jaren heeft gescout en heeft ontwikkeld tot hoogwaardige voetballers. Independiente heeft in binnen- en buitenland trofeeën gewonnen, heeft een generatie opwindende talenten opgeleverd voor het nationale team van Ecuador en is een voorbeeld geweest van hoe het voetbal een manier kan zijn om te streven naar een beter leven voor miljoenen jongens en meisjes in het land. Voetbal is vaak de enige ontsnapping die arme Ecuadorianen hebben “Voor veel jonge mensen, niet alleen in Ecuador maar in het grootste deel van Amerika, is voetbal hun enige kans", zegt Deller. “Er zullen ongeveer 200 jongens en meisjes in het nieuwe centrum van Santo Domingo de los Tsachilas wonen. Deze kinderen hebben zoveel hoop in hun ogen, zoveel liefde, zoveel dromen.” “Voetbal gaat over ambities en dromen, dingen doen die het leven van mensen kunnen veranderen en verbeteren, kinderen op school kunnen houden, van de drugs af kunnen houden, uit de problemen kunnen komen. Dat hebben we de hele tijd begrepen.” Deller is een van de succesvolste ondernemers van Ecuador; zijn bedrijf, DK Management Services, bouwt en beheert enkele van de grootste winkelcentra van het land. In 2006 werkte hij samen met een zestal andere zakenlieden, waaronder de huidige clubvoorzitter van Independiente Del Valle, Franklin Tello, om een partij over te nemen die toen Independiente Jose Teran heette. Dit was een club op het derde niveau, opgericht in 1958 door een schoenmaker in de naburige stad Sangolqui met 80.000 inwoners. “Er was één gigantisch voordeel: geen enorme fanbase”, zegt Deller. “Sangolqui ligt ongeveer 45 minuten van Quito, in de vallei, ongeveer 300 meter lager. Quito heeft zes of zeven professionele voetbalteams in een stad met twee miljoen inwoners, dus het concurrentieniveau voor de fans en de verwachtingen daar is erg hoog. We wilden een club waar we rustig ons werk konden doen en konden groeien.” Het idee was om de vaak tumultueuze wereld van het Ecuadoriaanse voetbal te organiseren en van onderop te beginnen. Jonge talenten zouden worden ontwikkeld om het team te verbeteren, waarbij hun uiteindelijke verkoop meer geld zou opleveren om te blijven investeren. Binnen vier jaar was het hernoemde Independiente del Valle twee niveaus naar de binnenlandse topklasse gesprongen en concurreerde ze met de traditionele zwaargewichten van het land, Emelec, Barcelona – niet die ene – en LDU Quito. In 2013 kwalificeerde Independiente zich voor hun eerste competitie op continentaal niveau. In 2016 bereikten ze als verrassing de finale van de Copa Libertadores (het Zuid-Amerikaanse equivalent van de Champions League). Drie jaar later kwam hun eerste grote trofee: de Copa Sudamericana (hun versie van de Europa League). In 2021 volgde de Ecuadoraanse titel, in 2022 nog een Copa Sudamericana. De Ecuadoraanse Supercopa (Community Shield) en de Zuid-Amerikaanse Recopa (hun Super Cup) zijn dit jaar al veiliggesteld. Ze hielden vast aan een formule voor hun team: zeven talenten van eigen bodem, naast vier meer ervaren spelers die van elders waren binnengehaald. In de Recopa van februari stond Independiente tegenover de Copa Libertadores-winnaar Flamengo van vorig jaar. Onder de Brazilianen waren gevestigde internationale sterren David Luiz, Arturo Vidal en Gabriel Barbosa te zien. Maar Independiente won na strafschoppen in het legendarische Maracana Stadion in Rio de Janeiro, na een gelijkspel van 1-1 over twee wedstrijden. “We zijn gezegend met meer succes dan de meest optimistische persoon had kunnen dromen”, zegt Deller. “Het is moeilijk te begrijpen, omdat geld een grote factor speelt in het voetbal. In Zuid-Amerika concurreren we met Braziliaanse en Argentijnse clubs met zeer grote fanbases en budgetten. Dat Flamengo-team was dertig keer meer waard dan het onze. “Als je dat kunt, begin je de magie van voetbal te begrijpen.” Caicedo kwam op 15-jarige leeftijd bij Independiente Del Valle en liet zijn gezin achter in Santo Domingo om in de academie van Sangolqui te gaan wonen. Toen hij in 2017 door een kruisbandblessure tien maanden uitgeschakeld was, kreeg hij een persoonlijk revalidatie-, trainings- en voedingsplan om zijn ontwikkeling op koers te houden. Ook kreeg hij, net als al zijn teamgenoten, vier uur per dag les in wiskunde, talen, seksueel gedrag en preventie van drugs- en alcoholmisbruik. “We begrepen al heel vroeg dat er enorm veel talent was in Ecuador, maar niemand heeft ooit echt in de mensen geïnvesteerd”, zegt Deller. “Wij geven kinderen die kans. Dat is de reden waarom hun ouders het goed vinden dat ze op zo'n jonge leeftijd vertrekken en komen wonen in wat in feite een residentie academie is. Dit is hun kans op een beter leven. We besteden enorm veel tijd, energie en geld aan onderwijs. Dat is de essentie van wat we doen en het is een groot deel van ons succes.” Van 2015 tot 2020 had Independiente een officiële relatie met Qatar’s Aspire Academy. Hierbij was een gestage stroom coaches, staf en leidinggevenden van Aspire betrokken die met de kinderen in Sangolqui werkten. Daartoe behoorde Miguel Angel Ramirez, de Spaanse coach die Caicedo in oktober 2019 op 17-jarige leeftijd zijn debuut in het eerste elftal bezorgde. Caicedo was de aanvoerder van Independiente Onder-18-team toen ze competities wonnen in Zuid-Amerika en Europa, en schitterde ook in de Onder-20 Copa Libertadores-finale van 2020, waar hij hielp bij het verslaan van de Argentijnse River Plate, wiens team ook zijn nieuwe Chelsea-teamgenoot Enzo Fernandez omvatte. De jongeren onder de 16 jaar waren het enige Zuid-Amerikaanse team dat vorige maand was uitgenodigd voor de door Red Bull georganiseerde Next Generation Trophy in Oostenrijk, waar hun resultaten onder meer een 4-1 overwinning op Liverpool en een 2-1 nederlaag tegen Atlético Madrid omvatten. “We proberen met al onze jeugdteams op het hoogste niveau te concurreren”, zegt Deller. “We gaan de hele wereld over om onze kinderen bloot te stellen aan competitie op het hoogste niveau, zodat ze, als ze ouder zijn, kunnen zeggen dat ik tegen dit kind heb gespeeld, en dat ik beter was dan hij, en dat ik hem kan verslaan nu ik ouder ben. Daar investeren wij intensief in.” Niet alle Zuid-Amerikaanse clubs hebben het geduld en de stabiliteit van Independiente, en ze denken niet allemaal na over de carrièreplannen voor de lange termijn van hun tienertalenten. Voor Independiente kan dit in eerste instantie een lagere transfersom betekenen, maar op termijn kan iedereen er profijt van hebben – zoals op spectaculaire wijze is gebeurd toen Caicedo eerst naar Brighton verhuisde en nu naar Chelsea. “We hadden spelers die eerder naar Europa, de VS en andere plaatsen gingen, waar ze het heel moeilijk hadden om zich aan te passen”, zegt Deller. “Het hebben van alle vaardigheden, vooral de mentale vaardigheden, om te kunnen slagen, je aan te passen en te verbeteren – ik ben zo trots als ik Moises Engels zie spreken.” Elk jaar verkoopt Independiente vier of vijf jeugdproducten aan clubs in Zuid-Amerika, Noord-Amerika of Europa, waarbij de opbrengst wordt geïnvesteerd in faciliteiten en infrastructuur. Hun seniorenteam speelt nu in het nieuwe, dat voldoet aan alle FIFA-eisen, all-seater Estadio Banco Guayaquil met een capaciteit van 12.000 plaatsen. Het eerste volledig particulier gefinancierde voetbalstadion in Ecuador, dat slechts een paar weken na de verkoop van Caicedo aan Brighton werd geopend. “We hebben ongeveer zes of zeven topondernemers en zakenmensen in Ecuador, die de ‘best practices’ uit onze bedrijven overnemen en toepassen op het voetbal”, zegt Deller. “Het is geen typische dictatuur, zoals de meeste clubs. We zijn momenteel trending, iedereen heeft het over ons, dus het is gemakkelijk om dit te zeggen. Maar als je vijf jaar geleden of tien jaar geleden was gekomen, had ik je hetzelfde verteld. We hebben onderweg veel geluk gehad.” Het succes van het model succes van Independiente betekent dat ze, zelfs vóór hun laatste meevaller, hun bereik hebben vergroot. Afgelopen mei opende de club een high-performance centrum in de noordelijke provincie Esmeraldas in Ecuador, een historisch achtergesteld gebied dicht bij de grens met Colombia. Het binnenkomende Caicedo-geld zal ook helpen om meer wooncentra voor jonge talenten te openen, onder meer in de zuidwestelijke kuststad Guayaquil, evenals dagscholen voor jongere kinderen. “Het idee is om centra te ontwikkelen in de meest problematische gebieden in Ecuador, de gebieden die de meeste kansen nodig hebben”, zegt Deller. “We gaan werken met kinderen van vijf tot negen jaar, zodat ze elke dag echt goed kunnen lunchen en goed onderwijs kunnen krijgen. Wij willen bepalen wat er gedurende de dag met hen gebeurt. Dan kunnen ze thuis gaan slapen.” In mei van dit jaar kochten Deller en zijn partners ook het Colombiaanse topteam Atletico Huila. Ze zijn van plan dezelfde methodologie te gebruiken om talenten in dat land te ontwikkelen. “Er zijn twee gigantische uitdagingen in Colombia: het land is veel groter, dus het is moeilijk om kinderen in een residentie te laten verblijven op meer dan zes uur rijden”, zegt Deller. “Ecuador heeft ook een redelijk goede jeugdcompetitie structuur vanaf 13 jaar, Colombia heeft dat pas vanaf 17 jaar. We zullen dus op verschillende gebieden moeten rekruteren en uitzoeken hoe we de talenten competitie op hoog niveau kunnen bieden. We willen zien hoe ver we daar kunnen gaan, en dan door naar andere landen.” Ondertussen heeft Deller ook grote ambities in zijn thuisland. Tien leden van de 26 man sterke selectie van Ecuador op het WK van vorig jaar zijn ontwikkeld bij Independiente, waaronder de drie jonge uitmuntende spelers van het team: Piero Hincapie van het Duitse Bayer Leverkusen in de verdediging, Caicedo op het middenveld en Gonzalo Plata, destijds van het Spaanse Real Valladolid en nu bij Qatar's Al Sadd, in de aanval. Het team onder de 17 jaar dat in november op het WK in die leeftijdscategorie zal spelen, is ook goed gevuld met Independiente-spelers, waaronder aanvoerder Kendry Paez, wiens verhuizing naar Chelsea wanneer hij in mei 2025 18 wordt, al is overeengekomen. “Wij vormen de basis van elk Ecuador-team in elke leeftijdsgroep”, zegt Deller. “Er zit enorm veel talent onder de talenten onder de 15 jaar, misschien wel ons beste team ooit. Dit gaat over veel meer dan Independiente, dit gaat over het Ecuadoraanse voetbal en het voorbeeld dat het genereert voor de samenleving. “We hebben nog een lange weg te gaan. Onze missie is dat Ecuador wereldkampioen wordt. Wij geloven dat we dat kunnen verwezenlijken. Het zal een enorme hoeveelheid werk en veel geluk vereisen. Kleine landen als Uruguay, Kroatië en IJsland hebben ons laten zien wat ze kunnen doen met drie miljoen mensen, vijf miljoen, een miljoen. We hebben 17 miljoen mensen in Ecuador. Daar moeten we naar streven.” Ecuador heeft in zijn geschiedenis slechts vier WK's behaald, wist zich twaalf keer niet te kwalificeren, en bereikte slechts één keer de laatste zestien, in 2006. Deller gelooft echter dat het verhaal van Independiente, en het voorbeeld van Caicedo, de bevolking van zijn land laat zien dat alles mogelijk is. “Voor Ecuador overstijgt de verkoop van Moises Caicedo het voetbal”, zegt hij. “Het laat zien hoe een bescheiden jongeman zijn droom kan verwezenlijken. Vele jaren geleden wilde hij een geweldige speler worden, in de Premier League spelen, bij Chelsea spelen. En hij stopte er alles in wat hij had, en hij kon het doen. “Dit wordt zoiets als een groeiende sneeuwbal, die alleen maar blijft groeien omdat het het idee voedt dat andere mensen hetzelfde kunnen bereiken.” “Daarom zijn we zo optimistisch. Dit is pas het begin.” Reacties Spoiler Op 29-10-2023 om 14:41 zei MisterX: Leuke stukjes historie over de club en de competitie. Ik heb ooit in Mexico gespeeld, daar hadden ze ook zo'n idiote competitie. Volgens mij was daar de strijd voor degradatie ook bepaald over 3 seizoen of zoiets raars... Klopt inderdaad, ze kijken in Mexico naar het puntengemiddelde van de afgelopen drie jaar! Gelukkig is dat in Ecuador niet het geval... Op 29-10-2023 om 15:13 zei Mordurette: Wederom een mooi stukje geschreven. Bedankt! Op 29-10-2023 om 15:37 zei Djurovski: Leuk geschreven met veel nuttige info Bedankt! Op 29-10-2023 om 16:24 zei DGremlin: Ik had geen flauw idee dat we hier in België enkele spelers van bij Independiente lopen hadden. Jazeker, best al wel wat ook... Op 29-10-2023 om 16:39 zei 19CH98: De ontvangen bedragen vallen mij eigenlijk nog tegen gezien de kwaliteiten van de spelers. Hopelijk lukt het je om daar verandering in te brengen voor de nieuwe generatie. De kwaliteiten lijken ze in ieder geval te hebben. Ja, inderdaad! Daarom wordt er met deze constructies gewerkt, dan lopen de transfersommen nog aardig op. Op 29-10-2023 om 18:08 zei Marius: Een paar bekende namen voor mij als Belg en volger van de Belgische competitie. Ik had werkelijk geen idee dat al deze jongens afkomstig waren van dezelfde club uit Ecuador! Het is in ieder geval het levende bewijs van een zeer sterke jeugdopleiding. Helemaal mee eens, hopelijk wordt het alleen maar meer! Op 30-10-2023 om 10:09 zei ElMarcos: Zeer mooie updates weer zeg! Heb ze weer met veel plezier gelezen. Ik ben zeer benieuwd of je de traditie van het opleiden en verkopen van jong talent kunt blijven volhouden. En of je dit kunt afwisselen met mooie (inter)nationale successen. Bedankt man! De successen maken me niet zo heel veel uit, ik ga puur voor ontwikkeling en tactiek dit jaar Op 30-10-2023 om 11:09 zei Tim Windt: Wat een sterke update zeg! Ik ben benieuwd hoe je dit in-game gaat aanpakken! Bedankt! Op 30-10-2023 om 20:04 zei MNie: Wederom een zeer goede update en ook grafisch weet je mij mee te slepen met de AI creaties. Ik weet ook zeker dat ik deze nog eens rustig nog eens ga lezen en dat doe ik enkel als ik ze echt heel goed vind! Haha, mooi man! Dat is ook precies de bedoeling, bedankt voor de complimenten Op 30-10-2023 om 22:12 zei larrie: Mooi om te lezen over de talenten van de club. Bedankt! Op 31-10-2023 om 07:31 zei Tim': Al met al duidelijk dat je club een enorm goede jeugdopleiding heeft, zowel qua in het verleden afgeleverde spelers als huidige talenten. Het moet heerlijk zijn om met zulk talent aan de slag te kunnen. Dat is zeker heerlijk maar natuurlijk ook de hele opzet van deze save! Op 31-10-2023 om 08:06 zei Titan: Er zijn toch serieuze bedragen neergelegd voor jonge spelers van Del Valle, maar het valt natuurlijk nog in het niet bij de bedragen die voor Braziliaanse talenten neer worden gelegd. Daar valt nog een flinke stap te behalen! Dat lijkt met de huidige talenten een kwestie van tijd. Inderdaad en daarom wordt er momenteel met bovenstaande constructies gewerkt, totdat de transfersommen omhoog gaan in Ecuador. Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Zeer mooie uitgebreide update weer die erg leuk was om te lezen, wederom complimenten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Een weldoordacht plan dat zeer ambitieus klinkt! De laatste jaren heeft dit dus al het nodige opgeleverd, met de miljoenenbonus als absolute klapper. Ik kijk er erg naar uit om te zien hoe je dit plan gaat inpassen in je game, met name hoe de jeugdindeling eruit komt te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Een mooi verhaal heb je weten neer te pennen, zeer leuk om te lezen! Dat er naast de voetbalontwikkeling ook veel aandacht wordt besteed aan de persoonlijke ontwikkeling van de jeugdspelers lijkt mij een zeer goed idee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Een heel mooi uiteengezet verhaal. Het geeft ook duidelijk een inkijkje in het verschil van de voetbalbeleving tussen Ecuador en Nederland. Bij ons een leuke hobby, daar van levensbelang. En het laat je mooi zien hoe duidelijk en jeugdgericht beleid ervoor zorgt dat je niet alleen een club, maar ook de rest van het land naar grote hoogten stuwt. Ik ben enorm benieuwd wat we de komende WK's van Ecuador gaan zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Wat een prachtig geschreven update zeg. Het was even een flink verhaal, maar dan krijg je ook wat. Het plan, de dromen en de ambities van de club zijn prachtig en zeer goed uitgewerkt. dit lijkt een hele mooie basis om mooi en belangrijke successen te gaan boeken. Ik ben heel benieuwd hoe dit in game allemaal gaat werken en vorm gaat krijgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Wederom een schitterend update! Heel benieuwd hoe dit straks in game eruit komt te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Knap stukje! Erg mooi uitgewerkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Deze update was het waard om in twee, of zelfs drie delen te knippen als je 't mij vraagt. Ik blijf het verrassend vinden hoe dat deze club voor mij onder de radar gebleven is terwijl ze toch al aardig wat mooie prijzen hebben gepakt afgelopen jaren. Het bewijst eigenlijk dat maar een fractie van het nieuws over het Zuid-Amerikaanse voetbal ons bereikt. Benieuwd trouwens of je op dezelfde manier gaat te werk gaan bij transfers en vooral gaat inzetten op clausules om inkomsten te genereren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 november 2023 Auteur Share Geplaatst 8 november 2023 41 minuten geleden zei Marius: Deze update was het waard om in twee, of zelfs drie delen te knippen als je 't mij vraagt. Hij was een beetje lang, hè? Heb daar wel over nagedacht maar heb nog enkele updates klaar liggen en wilde de algehele feel van dit artikel niet verliezen, bij die andere updates lag dat iets anders, daar haak je zo weer in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Weer een mooi stukje. Raak wel benieuwd hoe je dit in fm gaat implementeren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 8 november 2023 Share Geplaatst 8 november 2023 Ik ben blij dat je het niet in meerdere delen geknipt hebt, ondanks dat het nu een lang stuk tekst geworden is, is het wel fijner om het in één keer te kunnen lezen. Chapeau! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 november 2023 Share Geplaatst 9 november 2023 Heerlijke update weer. Ook grafisch erg mooi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten