Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Wat valt er te zeggen? Nationaal is de uitdaging eigenlijk al lang gaan vliegen maar de CL verdient toch wel een staande ovatie. Vier keer op rij, en tegen wat voor tegenstanders en individuele kwaliteit dan nog… hulde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f25eea522ccfb41283879772585fe684.png

54. SPELPLEZIER!

Inmiddels heb ik al een paar keer aangehaald dat - voor mijn gevoel - de save in Ecuador pas nu écht gaat beginnen. Dat gevoel begint nu steeds meer en duidelijker op te komen en dus wil ik even schrijven over waar dat gevoel vandaan komt. Volgens mij heb ik niet eerder uitgelegd waarom ik denk dat het zo is. Steeds vaker en steeds meer  heb ik zin om FM24 op te starten en deze savegame in te laden. Maar hoe kan dat nou? Mijn eigen brein inkruipen om die gevoelens te verklaren leek me een goed idee. In eerste instantie om erachter te komen waarom ik deze game zo leuk vind, maar wellicht hebben jullie lezers er ook wat aan en kunnen we er met z’n allen dingen uithalen om te gebruiken wanneer we in de welbekende FM-dip verkeren! 

ALLES NAAR WENS?
Allereerst komt het spelplezier natuurlijk voort uit het feit dat alles naar wens verloopt. Ieder jaar doen we mee om alle prijzen en de prestaties die we leveren zijn meer dan behoorlijk te noemen. Bij sommigen zou dit het spelplezier kunnen bederven maar ik ben er, in dit geval, content mee. Dit zal voornamelijk komen doordat de resultaten niet de focus zijn van deze savegame. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben blij dat we het grote gros van onze wedstrijden winnen en we al een tal van prijzen hebben gepakt maar de prijzen zijn geen doel op zich. Deze savegame draait puur om het ontwikkelen van spelers en het spelen met tactieken. 

Doordat we goed presteren en, met name in eigen land, zo dominant zijn, heb ik ook de ruimte om dit te doen. Ik kan het me veroorloven om tactische fouten te maken zonder direct punten te verspelen. De goede resultaten helpen tevens mee met de ontwikkeling van de aanwezige talenten. Ik ben dus gewoonweg tevreden met hoe het spel verloopt en dat zorgt automatisch voor meer plezier! 

career.png.c2bf6442576e644bdac7cddb730afd06.png

Ieder seizoen worden er tal van prijzen gepakt

SPELEN MET TACTIEKEN!
Ik heb dus alle vrijheid om hierin te doen wat ik wil. De dominantie haalde ik zojuist al even aan maar ook de spelers zijn hierin van belang. Je kunt namelijk niet met elke selectie zoveel van formatie wisselen. Afgelopen jaar had ik enkel twee spelers in de selectie die niet op meerdere plekken zouden kunnen spelen en dat waren onze doelverdedigers. Met de rest kan ik schuiven en dat doe ik dan ook regelmatig. Ook bij de ontwikkeling van de talenten houd ik hier al vroeg rekening mee, door spelers op andere posities te trainen maar ook te laten spelen. 

Er zijn zeker meer dan vijftien formaties gebruikt in de afgelopen vier seizoenen, terwijl ik normaliter toch vasthoud aan één succesvolle tactiek. Het geeft me erg veel voldoening als ik tegen bepaalde tegenstanders een specifiek strijdplan gebruik en deze vervolgens ook nog eens blijkt te werken. Zo koos ik in de finale van de Copa Libertadores in het afgelopen seizoen de Strikerless 3-4-3 omdat deze volgens mij het beste de formatie van Palmeiras zou counteren. Daardoor wonnen we moeiteloos met 2-0 en dat maakt de overwinning dan extra lekker.

formations.thumb.png.e7a56cee919ffe931260cb83919ee528.png

Enkele van de gebruikte formaties in de afgelopen seizoenen

TALENTEN EN ONTWIKKELING
Andere drijfveren zijn de talenten en hun ontwikkeling. Ik stop hier dan ook heel veel tijd in. Regelmatig evalueer ik de ontwikkeling van (bijna) alle spelers, eigenlijk doe ik dit elke drie maanden. Bij spelers die zich niet of amper ontwikkelen ga ik na wat het probleem kan zijn en probeer daar oplossingen voor te vinden. Aan het begin van deze novelle heb ik dat al eens gedaan met spelers als Orlando Herrera en Keny Arroyo. De resultaten daarvan zijn wisselend maar het kan dan ook niet altijd raak zijn. Ik heb een herinnering ingesteld zodat ik elke drie maanden een berichtje krijg in mijn inbox en ik het daardoor ook niet vergeet. Sowieso is dit een heel handige functie die door vele Football Managers genegeerd wordt. Ik zal daar binnenkort ook eens een update aan weiden. 

Het plezier haal ik vooral uit de spelers die zich goed ontwikkelen. Ik heb in deze savegame ook meer geduld dan voorheen, waardoor oudere spelers ook nog een kans krijgen om zich te laten zien. Sowieso is er in de laatste versies gewerkt aan de mate van groei die spelers vertonen waardoor het wat langer duurt voordat spelers hun volledige potentieel bereiken. Dit geeft een realistischer verloop van sommige carrières en dat vind ik erg plezierig. Zo heb ik spelers die pas op hun 22ste of 23ste klaar zijn om de stap naar het eerste te maken en dan alsnog succesvol blijken te zijn. 

delgado.png.16aed71ae8d5402024cf7d915b49afee.png

De 24-jarige Patrickson Delgado brak dit seizoen pas echt door

De youth intakes zijn me tot nog toe ook nog goed bevallen. Dit maakt het dan ook weer leuk om tijd te blijven stoppen in de ontwikkeling van spelers want elk jaar krijg je weer nieuwe talentjes in handen. Het winnen van een Champions League, of andere prijs, heb je natuurlijk wel een keer gedaan, en dan? Als je je richt op de ontwikkeling van spelers heb je altijd wat te doen, daar komt geen einde aan. 

TRANSFERMARKT
Ook de transfermarkt heeft mijn interesse inmiddels gewekt. Het uitblijven van hoge transfersommen was in eerste instantie een frustratie maar begint dankzij de doorverkoopclausules toch mogelijkheden te bieden. We komen dan ook nu op een punt dat ik eerder geneigd ben om spelers te laten gaan waardoor er een grotere doorstroom ontstaat binnen de club. Dit werkt heel erg verfrissend omdat ik nu echt met individuele ontwikkelingspaden kan werken. 

Door de tegenvallende transferbedragen heb ik ook de inkoopstrategie moeten aanpassen. Voor enkele spelers betaalden we heel veel geld met het idee dat een verkoop die investering weer goed zou maken. Dit blijkt dus niet het geval. Hierdoor moeten we selectief op zoek naar spelers die betaalbaar zijn en restwaarde vertegenwoordigen en genoeg talent hebben om mee te kunnen met het aanwezige materiaal. Dit brengt weer nieuwe uitdagingen met zich mee. We zullen slimmer moeten scouten en ons richten op andere markten. 

DOELEN STELLEN

In recente updates gaf ik al aan dat ik mezelf nieuwe doelen had opgelegd om het qua prestaties ook interessant te houden. Zo wil ik een seizoen draaien waarbij we op nationaal vlak al onze wedstrijden winnen maar ook een seizoen draaien waarbij we de continentale competities daarin meenemen. Dit blijkt lastiger dan gedacht, zeker nu we eerder onze sterspelers zullen verkopen. 

Afgelopen seizoen kwam ik een nieuwe doelstelling op het oog. Ik kreeg namelijk een berichtje dat we op de ranglijst van het aantal nationale kampioenschappen waren gestegen. Onder mijn leiding wist de club inmiddels vier keer landskampioen te worden en voor mijn komst hadden ze dat ook al een keer gedaan. Toch zullen er nog minimaal twaalf seizoenen nodig zijn om de recordkampioen van Ecuador te worden. 

record.png.42a6f113ca9ed79b177ce8b6c82d17aa.png

Ik heb nog minimaal twaalf seizoenen nodig om recordkampioen van Ecuador te kunnen worden

Verder wil ik op den duur nog bondscoach worden van Ecuador om ook het nationale elftal succes te brengen. Het winnen van een WK is daarbij het einddoel. Doelen stellen in mijn saves is altijd belangrijk voor me geweest om gemotiveerd te blijven en er lijken er steeds meer bij te komen dus wat dat betreft kunnen we nog wel even door!

NOVELLE

In de vijftigste update heb ik dit al even besproken dus hier kan ik lekker kort van stof zijn, maar deze novelle brengt me erg veel plezier! Het maken van de updates vind ik heel erg leuk om te doen. Of dit nu een lap tekst is zoals vandaag, of dat ik mijn skills in Photoshop verbeter, elke keer zit ik met plezier voor het scherm om weer een post te kunnen plaatsen. 

Naast het maken van de updates haal ik veel voldoening uit jullie interacties. Ik heb nog nooit een novelle gehad waarbij volgers zo intensief meeleven met het spel. De meeste reacties die jullie geven zijn vrij uitgebreid en zitten vol met nieuwe ideeën. Ik haal daar een hoop inspiratie en motivatie uit, dus daarvoor wil ik jullie nogmaals enorm bedanken! 

Het feit dat dit topic nu al ruim 20.000 keer bekeken is, zegt ook genoeg. Er zijn een hoop stille lezers, die wellicht niet eens een account hebben op MU. Ook jullie doen mij deugd en stiekem hoop ik dat een enkeling geïnspireerd raakt door mijn updates en uiteindelijk toch besluit zich aan te melden. Het zou leuk zijn ook van jullie te horen maar voel je absoluut niet verplicht! 

Reacties

Spoiler
22 uur geleden zei delichris:

Toch een mooi seizoen gespeeld met de Copa Libertadores als belangrijkste prijs.

Bedankt!

22 uur geleden zei rich ruzzian:

Ben echt benieuwd wat dit je in de komende jaren aan geld gaat opleveren. 

Ik ook, we gaan het in de gaten houden! :D 

21 uur geleden zei Kyrill:

Mooi en goed seizoen gespeeld. Je hebt de Libertadores gewonnen en bent kampioen geworden, erg knap, en het gaat goed. Jammer van de beker, maar dat kan gebeuren. Gefeliciteerd!

Danku! Je kunt niet alles hebben, hè?! ;) 

21 uur geleden zei Djurovski:

Al was de route naar de finale niet zonder pijn en moeite je hebt hem toch maar mooi binnen gehengeld. Nationaal ook wat puntverlies maar goed kampioen is kampioen 

Bedankt voor de reactie!

20 uur geleden zei ElPrincipito:

Wederom de Copa! Lekker man, Echeverri is wel een heldje. 

Zeker, zijn profiel is ook prachtig! Echeverri wordt binnenkort besproken ;)

19 uur geleden zei Marius:

Wat valt er te zeggen? Nationaal is de uitdaging eigenlijk al lang gaan vliegen maar de CL verdient toch wel een staande ovatie. Vier keer op rij, en tegen wat voor tegenstanders en individuele kwaliteit dan nog… hulde!

Deze update haakt hier mooi op in. Er valt nog genoeg te winnen en ik ben nog altijd gemotiveerd voor deze game. Bedankt voor de reactie weer! 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het meest markant vind ik wel dat je stelt dat prijzen winnen geen doel op zich is. Voor mij is dat persoonlijk altijd de grootste drijfveer eerlijk gezegd. Ik begrijp dat je ook plezier uit een game kan halen zonder prijzen, maar uiteindelijk is dat volgens mij toch iets waar je altijd naartoe werkt? En anderzijds stel je zelf ook dat je graag een seizoen zou spelen waarin je alle wedstrijden weet te winnen. Dat lijkt mij dan ook weer gelinkt aan tal van prijzen :D  Maar leuk om zo'n inzicht te krijgen in de gedachtegang van iemand zijn game. Dat vind ik altijd heel leuk om lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom een mooie update waarin je ons meeneemt langs wat jou plezier geeft en waarom! Dat vind ik persoonlijk altijd leuk om te lezen! Zeer benieuwd wat je snellere doorstroom betekend qua ontwikkelingen en resultaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

REBUILDBANNER.png.337f61ebe555b7ab514fc31c0731a625.png

55. THE REBUILD: ONDER 19

Een rebuild is amper te plannen maar toch deed ik mijn best om te voorspellen wat er zou gaan gebeuren. Wie zouden er allemaal gaan vertrekken en welke posities moesten we opnieuw gaan invullen? Hebben we jeugdspelers die de potentiële leegtes kunnen vullen of moeten we in overleg met onze scouting? Wanneer je een komende rebuild verwacht, komen er allerlei vragen op je af. Ik probeerde die vragen voor mezelf te beantwoorden. 

Opeens verscheen het welbekende denkbeeldige lampje boven m’n hoofd, ik had een idee. Waarom niet zelf de regie in handen nemen? Kunnen we niet zelf bepalen welke talenten we gaan doorschuiven en daarmee bepalen wie er mag vertrekken? Ik denk het wel. Op die manier werken we ook mooi van onder naar boven en hebben we controle over hoe onze vernieuwde selectie eruit moet gaan zien. Halverwege januari stond ons immers weer een youth intake te wachten, waardoor enkele jeugdspelers sowieso doorgeschoven moesten worden. De Onder 19 zat afgelopen seizoen al te ruim in haar jasje. Wellicht kunnen we zelfs de Onder 23 in gebruik gaan nemen!

YOUTHINTAKE.png.c753ee22b232c9b82059a1d4cdb047c7.png

Tot nog toe was ik zeer tevreden over onze youth intakes. Ieder jaar kwam er minimaal één speler door waarmee ik wel wat kon. Dit jaar is dat niet anders, we hebben opnieuw een hele aardige lichting aangeboden gekregen. De eerste keer hadden we Gabriel Ruiz als absolute ster van zijn lichting en een jaar later was dat Esteban Vásquez. Afgelopen seizoen konden we niet een specifieke diamant aanwijzen en leken er meerdere kandidaten voor het eerste elftal tussen te zitten. 

Dit jaar hebben we weer te maken met een absolute diamant tussen een vrij sterke groep spelers. Anthony Velasco is namelijk al heel ver ontwikkeld voor zijn leeftijd en lijkt de potentie te hebben om heel erg ver te gaan komen. We hebben dan ook geluk dat hij een centrale verdediger is, want daar zaten we in het tweede deel van het vorige seizoen al heel krap. Fabio Chiarodia kan overigens ook nog op interesse rekenen én Jair Collahuazo heeft een contract getekend bij Racing Club. Met Velasco krijgen we dus een speler die meteen door kan naar het eerste elftal!

elite.png.7f4ee5426f1797896f4790585a03c1b8.png

Met Michael Herbert hebben we ook een leuk talent voor op het middenveld, maar hij kan niet meteen met Velasco mee naar het eerste. Hij zal plaatsnemen in de Onder 19 en neemt daarbij een hele rits aan toptalenten met zich mee. Bovendien krijgen enkele ‘goede talenten’ een jaar de kans om zich te laten zien. Het is lastig te beoordelen wie hiervan het eerste kan gaan halen dus we zullen gaan zien hoe ze zich gaan ontwikkelen. Ik laat me wat dat betreft graag verrassen. 

top.png.08c66f243db957b9dd5c2500b9a1d0a4.png

Profielen Anthony Velasco & Michael Herbert

Spoiler

image.png.02f5a89b4f37460f495b32fe987df539.png

image.png.9e2dda6745a0edc8b489d150df043a0f.png

o19.png.c70bee97aaf794658c2b551cf2072f0c.png.d1db62561859f01be93cb55a22492e89.png

Nu we weten wat we aan de youth intake hebben dit jaar, kunnen we de Onder 19 gaan inrichten. Het liefst hebben we hier zestien tot achttien spelers. De nieuwe lichting zal hierin plaatsnemen, aangevuld met de jongens die vorig jaar in dit team speelden en zich goed ontwikkelden. Het is altijd lastig om hierin een keuze te maken maar ik hanteer hier enkele simpele vuistregels:

1. Jonger dan 18 jaar?
    1. Ja, ga verder naar stap 2.
    2. Nee, doorschuiven naar de Onder 23.
  2. Heeft de speler het niveau van het tweede elftal behaald?
    1. Nee, blijf in de Onder 19.
    2. Ja, doorschuiven naar het tweede elftal.
  3. Heeft de speler zich afgelopen seizoen goed ontwikkeld in dit team?
    1. Ja, blijf in de Onder 19. 
    2. Nee, kijken of hij toe is aan een hoger niveau en doorschuiven naar dat team.

Op die manier is de selectie samengesteld. Er zijn nog meer stappen in het proces maar die komen pas bij de Onder 23 aan bod. Spelers die zich dus niet goed genoeg hebben ontwikkeld kunnen een andere prikkel nodig hebben. Zij worden dan ook doorgestuurd naar de Onder 23, mits ze het niveau van het tweede elftal nog niet aankunnen. Het kan tevens zijn dat ze op 17-jarige leeftijd al verhuurd worden, maar dat komt zelden voor!

o19team.png.24f1089269c30c8d18985cc44cc2d3a8.png

Ben ik geheel tevreden met deze samenstelling? Nee, dat niet. Wel zijn de posities goed verdeeld en lijkt er qua potentie best wat tussen te zitten. In de komende updates zullen jullie ook zien dat we langzaam richting de ideale setup aan het kruipen zijn! Nogmaals, het echte werk begint pas hier. Het grote gros van dit elftal komt uit de laatste intake. Diego Peña, José Vélez, Brian Escobar en Mohammed Al-Nasser zaten er afgelopen seizoen ook al. Zij zijn geselecteerd aan de hand van de bovenstaande vuistregels. 

Reacties

Spoiler
Op 13-3-2024 om 10:12 zei delichris:

Een mooie update hoor. Leuk om te lezen dat je zoveel plezier uit deze game haalt. 

Thanks!

Op 13-3-2024 om 10:15 zei Kyrill:

Mooie, en toffe update. Gaaf om al die verschillende taktieken en formatie's te zien , over de loop van de seizoenen/jaren.

Nee uiteraard kan niet alles hebben ;)

Bedankt Karel!

Op 13-3-2024 om 10:55 zei Marius:

Het meest markant vind ik wel dat je stelt dat prijzen winnen geen doel op zich is. Voor mij is dat persoonlijk altijd de grootste drijfveer eerlijk gezegd. Ik begrijp dat je ook plezier uit een game kan halen zonder prijzen, maar uiteindelijk is dat volgens mij toch iets waar je altijd naartoe werkt? En anderzijds stel je zelf ook dat je graag een seizoen zou spelen waarin je alle wedstrijden weet te winnen. Dat lijkt mij dan ook weer gelinkt aan tal van prijzen :D  Maar leuk om zo'n inzicht te krijgen in de gedachtegang van iemand zijn game. Dat vind ik altijd heel leuk om lezen.

Je moet toch ergens doelen stellen om gemotiveerd te blijven maar ik zou het prima vinden als we eens geen kampioen worden hoor! Alles op de ontwikkeling van de spelers, dat is het uiterste doel. Dat wil ik ermee zeggen. 

Op 13-3-2024 om 11:33 zei Koenbres:

Toffe update! Het hebben van geduld is erg herkenbaar, vroeger had ik dit niet en was ik vaak als nel klaar met een save. Nu ik met iets meer geduld speel worden saves oprecht leuker.

Helemaal mee eens, bedankt voor je reactie!

Op 13-3-2024 om 11:54 zei ElMarcos:

Wederom een mooie update waarin je ons meeneemt langs wat jou plezier geeft en waarom! Dat vind ik persoonlijk altijd leuk om te lezen! Zeer benieuwd wat je snellere doorstroom betekend qua ontwikkelingen en resultaten.

Tof dat zulke updates ook in de smaak vallen.

Op 13-3-2024 om 12:56 zei Djurovski:

Leuk om te lezen hoe jij deze save speelt 

Bedankt!

Op 14-3-2024 om 19:56 zei Daz:

Echt een leuke post! Ik ben benieuwd naar je nieuwe inkoopstrategie. Met Patrickson heb je volgens mij een oud speler van Jong-Ajax dacht ik! 

Delgado heeft inderdaad bij Ajax gespeeld en is daarna weer teruggekomen ;)

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk idee dat erachter zit. Het blijft natuurlijk veelal afhankelijk van wat je binnenkrijgt vanuit de jeugd maar door je aan een bepaald script te houden weet je wel dat de spelers die doorkomen de zorg krijgen die ze nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijft toch ontzettend leuk om je gedachtegang bij de samenstelling van het jeugdelftal en de B-teams te volgen. Probeer er zelf ook wat van op te steken, nu ik op het moment gekomen ben dat ik ook moet gaan nadenken over het gebruik van mijn B-team. :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan prima jeugdintake opnieuw. Op zich ook niet eens onlogisch om de samenstelling van de -19 daar ook op af te stemmen. Je geeft zelf aan dat het zelden voorkomt, maar waarom zou je niet verhuren onder 19? Gewoon te weinig aanbiedingen? Of een andere reden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Marius:

Je geeft zelf aan dat het zelden voorkomt, maar waarom zou je niet verhuren onder 19? Gewoon te weinig aanbiedingen? Of een andere reden?

De spelers in mijn -19 zijn hoogstens 17 jaar aan het begin van het seizoen, die wil ik liever niet verhuren. Als ze te goed zijn al op die leeftijd, heb ik ze liever in mijn B-Team zodat ik het aantal wedstrijden kan managen. Als je ze verhuurd spelen ze al gauw te veel, waardoor ze overbelast raken. Het liefst laat je spelers pas rond hun 20e/21e als basisspeler een volledig seizoen draaien. Beste voor de ontwikkeling maar ook voor de doorstroom naar het eerste elftal. 

Om die reden kon een Patrickson Delgado bijvoorbeeld op zijn 23e/24e nog doorbreken in mijn eerste elftal. Al zijn er uitzonderingen natuurlijk. Toch ben ik met een Ruiz en Vasquez heel voorzichtig geweest, terwijl ze wel al op het niveau zaten. Ruiz speelt pas sinds afgelopen seizoen volledige wedstrijden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

REBUILDBANNER.png.337f61ebe555b7ab514fc31c0731a625.png

56. THE REBUILD: INDEPENDIENTE JRS.

Nu we weten hoe het Onder 19 elftal erbij staat, wordt het tijd om naar het tweede elftal te kijken. De Onder 23 is als laatste aan de beurt omdat dat het minst belangrijke elftal is en ik nog niet precies weet wat ik daarmee wil. Als we genoeg spelers overhouden die we nog niet in het eerste of tweede elftal kwijt kunnen, zullen zij plaatsnemen bij de Onder 23. Eerst zal er dan nog geprobeerd worden om die spelers elders speeltijd te gunnen maar mochten er geen deals voor hen op tafel komen, zullen ze het eerste deel van het seizoen daar spenderen. 

2de.png.cf955d342dacbc6524926cbe5fb6b70e.png.ffc22db569cb4957d3a11ef4387084dc.png

Zoals bekend speelt het tweede elftal competitief voetbal op het tweede niveau van Ecuador en nemen ze deel aan de nationale beker. In de LigaPro Betcris Serie B worden over een seizoen 36 wedstrijden gespeeld. Afhankelijk van hoe er in de beker gepresteerd wordt, komen daar nog enkele wedstrijden bij. De afgelopen twee seizoenen werd de finale gehaald en dus kwam het totaal op 48 wedstrijden voor de spelers in het B-Team. Omdat de competitie pas in maart begint worden er veelal twee wedstrijden per week afgewerkt. 

Om die reden wil ik dan ook dat dit team vrij breed wordt opgezet. In de ideale situatie zien we hier een verzameling van talenten die tegen het eerste aan zitten, gemengd met spelers die we niet meer nodig hebben en zich op het tweede niveau in de kijker mogen spelen. In totaal zie ik hier graag een selectie van 24 à 26 spelers zodat de jonge talenten niet twee wedstrijden per week hoeven te spelen. Zoals aangegeven in de vorige update, en in mijn reactie aan Marius, ben ik heel voorzichtig met die jonge gasten. Zij hoeven echt geen 40 wedstrijden per seizoen te spelen om zich goed te kunnen ontwikkelen. De helft is meer dan prima! 

In deze update zal ik ook de profielen van de noemenswaardige spelers toevoegen, zodat jullie een beter beeld kunnen krijgen van welke spelers eraan zitten te komen en welke kant we opgaan. 

Doelmannen

BteamGK.png.160ac82f0ae18a06c4792ec0887ca65c.png

José Rodriguez zal dit jaar als eerste doelman fungeren in het tweede elftal. Met zijn 18 jaar is hij nog heel erg jong maar hij heeft de potentie om uit te groeien tot een prima keeper voor Ecuadoriaanse begrippen. We zitten niet heel erg breed wat betreft deze positie dus het is mooi om in ieder geval één talentvolle doelman bij de club te hebben. Tomás Britez is eigenlijk wel afgeserveerd maar mag dit jaar nog als reserve fungeren. Beide spelers zijn niet goed genoeg om apart uitgelicht te worden in deze update. 

Verdediging

defbteam.png.52807f7581ffcfcec6d04a3a02cc0bc0.png

De defensieve linie wordt door bovenstaande spelers opgemaakt. Op rechts zullen we voornamelijk toptalent Luis Mendoza terugzien, die wordt bijgestaan door de inmiddels afgeschreven Orlando Herrera. Sommige van deze spelers hebben geen toekomst meer bij de club maar zijn nu nog nodig omdat we nog niet over genoeg talenten beschikken. 

Aan de linkerkant van de verdediging zullen Christian Rodríguez en José Castillo de dienst uitmaken. Het is nog maar de vraag of Castillo zal overleven, maar we komen linksbacks te kort in de opleiding en dus moesten we iemand doorschuiven. Rodríguez past beter aan de rechterkant maar ik geef daar de voorkeur aan Mendoza en dus mag hij het op links gaan laten zien. 

Centraal in de verdediging hebben we enkele opties maar een enkele zou zomaar nog de overstap naar het eerste kunnen maken als blijkt dat we daar niet genoeg dekking hebben. Qua ontwikkeling kijken we voornamelijk naar Ebou Savage, Andrea Molteni en David Beltrán. Zij zullen gesteund worden door de meer ervaren Jakson Plaza. Xavier Cortez is er puur voor de rotatie en Jhon Angulo zou eventueel nog verhuurd kunnen worden. 

Profielen Mendoza, Rodríguez, Savage, Molteni en Beltrán

Spoiler

image.png.a9e59c1a1b3c16ec8a737044792af43c.png

image.png.74ce698f0abaead273c6dcdb71899379.png

image.png.9c6aa675451bc1468d0889ec3d3bad45.png

image.png.0f6dcbde0da4d902830bd127728d8c79.png

image.png.a6de0b3b85f0b3b5c1e738009877c6d0.png

Middenveld

midbteam.png.0203bb56d19a91c5addfd83ce85e0080.png

Het middenveld is opnieuw een verzameling van jong en bijzonder talent, spelers zonder toekomst en spelers die mogelijk nog de stap naar het eerste zetten. Afhankelijk van wat er in de transferwindow gebeurt. Jairo Reyes, Filipe Pernas en Jhonny Burbano zijn kandidaten om de stap omhoog te zetten wanneer nodig. Reyes is wat defensiever ingesteld dan de andere twee. 

Tegelijkertijd zijn Pernas en Burbano ook spelers met een enorme potentie, samen met José Hurtado en Marcelo Sánchez. Voor hen ligt er echt een rol bij het eerste in het verschiet. Ayoví, Ochoa en Cárdenas zijn elftalvulling, terwijl ik nog niet helemaal zeker ben over Jácome. Wat dat betreft ben ik het redelijk eens met mijn assistent wat betreft de sterren. 

Profielen Hurtado, Sánchez, Pernas en Burbano

Spoiler

image.png.870a7d877484a498913216d26b6976bd.png

image.png.f627931113f56b53f23a81d3dee0a5a4.png

image.png.69a031e2f7d83d0fa4f8fc584fd1e45b.png

image.png.7ea0de9bcdef62f8021cbd9e3653affb.png

Flanken en Aanvallers

aanvalbteam.png.99beb730962ca8f4c1fc45369012b99f.png

De aanval is misschien wel de sterkste linie in dit team. Miguel Ángel Cevallos en Sergio Fiaschetti zijn hier de grootste talenten. Fiaschetti zal samen met Carrera de linkerkant verzorgen, terwijl Cevallos omgetraind gaat worden naar de spitspositie. Op rechts zal er een keuze gemaakt moeten worden, maar het lijkt erop dat het Segundo García en Pablo Intriago gaan worden. In dat geval zullen Jaime Minda en Jordan Uchuari naar de Onder 23 verwezen worden en zullen er pogingen ondernomen worden om deze twee spelers te verhuren. 

Met Cevallos hebben we dan maar één spits in deze selectie dus wellicht zal er nog iemand uit het eerste gaan terugvallen. 

Profielen Intriago, García, Sánchez, Carrera, Cevallos en Fiaschetti

Spoiler

image.png.75c169146bda57f127c30f2a89b30677.png

image.png.f00ecec5850478807c46939879c23cac.png

image.png.ce1fd579cf0d7a9317f2e1796c43c1b4.png

image.png.d021510a6600150140ba8b8d1c96bc64.png

image.png.5f6e57db6fcb7e357fe925216f982885.png

Al met al hebben we nu 28 spelers in deze selectie maar de rebuild is nog niet helemaal voltooid. Dat betekent dat enkele van de spelers in dit team nog kunnen worden doorgeschoven naar het eerste elftal. De meest boden heb ik ook afgewezen omdat ik eerst op de youth intake wilde wachten zodat er een beter beeld zou ontstaan over wat de mogelijkheden zouden zijn. Tot nog toe zijn er drie spelers uit hun contract gelopen en vertrokken naar andere clubs. Nog eens drie spelers werden al verhuurd en ook aan inkomende kant zijn er drie transfers voltooid. 

De game bevindt zich op het moment van deze update op 19 januari. De volgende update (het eerste elftal) komt als de maand januari volledig is afgerond want dan weet ik meer over hoe het eerste elftal er uit gaat zien. De selectie bevat nu nog 30 spelers maar verwacht wordt dat er nog enkele spelers gaan vertrekken. Chiarodia lijkt voor een vertrek te staan en heeft de keuze uit de Bundesliga, Ligue 1 of de zandbak. Ook de interesse in Echeverri wordt steeds heviger, met name Braziliaanse clubs worden concreet maar ook Benfica heeft de Argentijn op de korrel. Mercado staat in de belangstelling van Porto en mag bij een goed bod vertrekken. Larrea staat hoog op de lijst bij PSG maar hem zou ik er graag nog een jaartje bijhouden, als dat mogelijk is. 

Verder zijn er nog enkele spelers die ik het liefst verhuurd zie worden. Emerson Pata, José Klinger en Justin Cuero zijn wat dat betreft de voornaamste kandidaten. Mocht dit allemaal bewerkstelligt worden, kunnen er dus nog enkele spelers uit het tweede elftal doorgeschoven worden. We gaan zien wat de rest van de maand ons brengt. 

Reacties

Spoiler
Op 16-3-2024 om 18:02 zei MNie:

Top update weer!

Bedankt!

Op 16-3-2024 om 18:09 zei Willem:

Duidelijk idee dat erachter zit. Het blijft natuurlijk veelal afhankelijk van wat je binnenkrijgt vanuit de jeugd maar door je aan een bepaald script te houden weet je wel dat de spelers die doorkomen de zorg krijgen die ze nodig hebben.

Inderdaad. En het zijn vuistregels. Je hebt altijd te maken met uitzonderingen en dan kan er gewoon van afgeweken worden. Spelers als Ruiz, Vásquez en Velasco hebben gewoon een andere aanpak nodig. 

Op 16-3-2024 om 18:11 zei Jónstærke:

Blijft toch ontzettend leuk om je gedachtegang bij de samenstelling van het jeugdelftal en de B-teams te volgen. Probeer er zelf ook wat van op te steken, nu ik op het moment gekomen ben dat ik ook moet gaan nadenken over het gebruik van mijn B-team.  

Ha, top dat ik je nog wat kan leren wat dat betreft :P 

Op 16-3-2024 om 18:13 zei Djurovski:

Dat is een zeer mooi talent wat je door krijgt. Ook mooi om te zien hoe je de teams indeelt 

Inderdaad! Het is maar zelden dat je zo'n goede speler doorkrijgt op 15-jarige leeftijd. Ben er dan ook heel zuinig op en heel benieuwd hoe ver hij gaat komen. 

Op 16-3-2024 om 20:01 zei Marius:

Meer dan prima jeugdintake opnieuw. Op zich ook niet eens onlogisch om de samenstelling van de -19 daar ook op af te stemmen. Je geeft zelf aan dat het zelden voorkomt, maar waarom zou je niet verhuren onder 19? Gewoon te weinig aanbiedingen? Of een andere reden?

Het was inderdaad een prima intake. Velasco is écht een gigantisch talent, daar gaan we nog heel veel plezier aan beleven. Ook precies op de goede positie want centraal achterin hadden we niet veel meer over. 

Op 16-3-2024 om 20:45 zei Daz:

Mooie update en echt een sicke jeugdintake, vooral die centrale verdediger! En leuk dat stappenplan met je jeugd qua elftallen, zoiets doe ik ook!

Dit was een prettige intake, ja! Het is nog niet echt een uitgewerkt stappenplan, meer enkele vuistregels waar ik nog regelmatig van af wijk. 

Op 16-3-2024 om 23:00 zei Kyrill:

Leuke en toffe update!! Mooi en prachtig talent zegt die Velasco!

Bedankt en inderdaad!

Op 17-3-2024 om 08:12 zei delichris:

Wat een talent die Velasco. Verder heb je veel goede talenten.

Ha, in deze update krijg je er nog meer voorgeschoteld :D Het worden er elk jaar meer en dat is alleen maar goed. We komen nu bijna op het punt dat we afscheid kunnen gaan nemen van de elftal vulling. 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites