Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Centro de Alto Rendimiento

De Raam

Aanbevolen berichten

Ik snap dat het lastig is om spelers te verkopen voor veel minder dan waarvoor hij zou gaan als hij al in Europa speelde. Wellicht kun je jezelf in de toekomst belonen met doorverkooppercentages? Verder prima verkopen en een mooi talent erbij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f25eea522ccfb41283879772585fe684.png

49. JEUGDSTAF & YOUTH INTAKES

De maand januari is weer eens gepasseerd en dat betekent dat we te maken hebben gehad met een nieuwe jeugdlichting! Dit is en blijft mijn favoriete moment in een Football Manager seizoen. Tot nog toe hebben we elk seizoen wel een leuke speler mogen verwelkomen. In 2025 kwam Gabriel Ruiz vanuit de opleiding door en een jaar later maakten we kennis met Esteban Vásquez. Beide spelers ontwikkelen zich stormachtig en onze hoop is dan ook gevestigd op opnieuw een speler van dat kaliber. 

Over de kwaliteit van de intakes van de afgelopen jaren ben ik zeer tevreden. Een smetje op beide lichtingen waren wellicht de persoonlijkheden van die jonge gasten. Althans, vorig jaar was dat echt een probleem. Enkele spelers vertonen best wat potentie, maar ik kan jullie nu al vertellen dat ze het niet gaan halen, vanwege hun instelling. Daar moest dus echt wat aan gebeuren. Het blijkt ook nog wel lastig om deze spelers mentoring aan te bieden omdat we ook in het eerste moesten starten met veelal gebalanceerde karakters. 

karakters.png.b2dd10c562cbb07105f35c740f6d3ca6.png

Negatieve karakters in het jeugdteam

HOOFD OPLEIDINGEN & JEUGDCOACHES
Ik heb het al eerder gehad over de invloed van de Hoofd Jeugdopleidingen en Jeugdcoaches op de karakters van de spelers die doorkomen. Met de kwaliteit van de spelers zit het wel goed. Onze faciliteiten zijn nog niet volledig ontwikkeld dus er is zeker nog ruimte voor verbetering, dat stemt mij dan ook hoopvol voor de toekomst. Tevens werd er een nieuwe Hoofd Opleidingen aangesteld. 

hoyd.png.b156356cabd360c9a651ba2c8b5572d6.png

Het is nog niet de Hoofd Jeugdopleidingen die ik in de ideale situatie voor ogen heb maar hij is beter dan we hadden. Hij heeft een perfectionistisch karakter. Een speler die zo’n persoonlijkheid heeft, heeft zeker de mogelijkheden om zijn potentie te benutten. Zijn voorkeursformaties spreken mij ook erg aan. De 4-3-3, 4-2-3-1 én 5-2-3 gaan ervoor zorgen dat we op alle posities spelers door kunnen krijgen. Dit geeft ons tactische flexibiliteit in de toekomst en kan dus multifunctionele spelers opleveren. De algemene coachingstijl ben ik ook blij mee want de afgelopen seizoenen kregen we spelers door die wat zwak waren op bepaalde gebieden, hiermee is de kans op een gebalanceerd profiel wat groter. 

Ook het coachingteams van de jeugd elftallen werden onder handen genomen. De coaches kunnen namelijk ook hun persoonlijkheid overdragen op de jonge gasten die de opleiding doorlopen. Aangezien de jeugd ook wordt getraind door coaches van het eerste elftal, richt ik me daar op kwaliteit en bij de jeugd op de persoonlijkheden. Het coachingteam van de Onder 19 ziet er nu zo uit:

u19.png.deb00c4f3eb4b59d59422edab5a049f7.png

Ik blijf elk seizoen rondkijken naar nieuwe stafleden en hun persoonlijkheden. Het liefst heb je het hele team vol met Model Citizens maar die mogelijkheid hebben we (nog) niet in Ecuador. Bij de Onder 23 doe ik eigenlijk hetzelfde, ook al hebben we dat team niet echt in gebruik. De coaches van dat team hebben nog altijd invloed en dus kunnen we daarmee onze kansen vergroten. 

o23.png.c62e5b912c8f6c5be39ae219ab0e6557.png

YOUTH INTAKE 2027
Aan het begin van de save had ik dit ook al eens gedaan maar gaandeweg waren er toch enkele rotte appels tussen gekomen, doordat ik de werving van stafleden uit handen had gegeven. Ik wilde me even op andere zaken richten maar we zagen bij de intake van vorig jaar dus meteen de invloed daarvan terug. Dit jaar was het qua persoonlijkheden namelijk een stuk beter! 

elite.png.6cbb2f77e518c9f73bd2cda54311cfbf.png

Maar liefst drie elite talenten werden dit jaar verwelkomd op de club. Een centrale verdediger en twee spelers die het liefst als linksbuiten fungeren. Ik vind het geweldig dat we er een Italiaan bij hebben zitten maar waar die vandaan komt is mij een raadsel. Ik durf nog niet te zeggen wie van hen het grootste talent moet zijn want ze zien er alle drie heel goed uit. Beltrán en Cevallos hebben een Fairly Determined karakter, Fiaschetti is een Perfectionist

Profielen

Spoiler

image.png.0e587f2d54f8463d8ef473b549f949ba.png

image.png.b6a943169d7c6f0f3ad7cc088dbf7f91.png

image.png.374c1973f2c7d937e798ba673111c98a.png

top.png.b7261ae3a5067ec8628d96dd615dd7a2.png

Ook kregen we nog eens twee toptalenten aangeboden. Opnieuw zien we een afwijkende nationaliteit en die kan ik dan wel weer verklaren. Mijn manager, Tiago Marques de Lima, heeft namelijk de Portugese nationaliteit omdat hij in Braga geboren is. Een rechtsback en een aanvallende middenvelder dus. Mendoza heeft een Driven karakter en Pernas is Fickle. Fickle is eigenlijk een negatief karakter maar is tegelijkertijd misschien wel de minst negatieve van alle negatieve karakters, if that makes sense. Ik heb zelf de ervaring dat een Fickle karakter wel redelijk te managen is, dus dat vind ik niet zo heel erg. 

Profielen

Spoiler

image.png.4089a0df04695a51d19156733c79e4ac.png

image.png.5cc38c108d96ff8a34daa5fb6755d4fd.png

DE KLAS VAN 2026
Ik zal hier niet te veel in detail treden omdat ik binnenkort een gedetailleerde post over de ontwikkeling wil plaatsen, aangezien er zeer waarschijnlijk een rebuild zit aan te komen. Het is dan belangrijk om te kijken wat we in huis hebben en enkele van de onderstaande spelers zullen daarin een rol gaan spelen. We lopen er even gauw doorheen. 

vasquezont.png.6ac3e4b2c7f44bdd024a77f78548dbe5.png

Ontwikkelingskaart Esteban Vásquez - Ontwikkeling van 1 jaar

Esteban was het grootste talent uit de vorige lichting en zijn ontwikkeling valt een beetje tegen. Ik denk dat dit komt omdat hij meer weerstand nodig heeft gehad. Dit seizoen zit hij dan ook bij het eerste om minuten op het hoogste niveau te gaan maken. Vorig jaar was hij lid van het B-Team en heeft hij dus een half jaar aan wedstrijden gemist, ook iets om in het achterhoofd te houden. Ik verwacht dat hij dit seizoen flinke stappen gaat zetten.

carreraont.png.a83617cebe701368025eed54242e1464.png

Ontwikkelingskaart Daniel Carrera - Ontwikkeling van 1 jaar

Daniel heeft zijn naam natuurlijk heel erg mee maar ook zijn ontwikkeling valt me wat tegen. Het is niet slecht maar ik had meer van deze jongen verwacht. Desondanks denk ik dat hij absoluut toekomst heeft bij de club en, wanneer hij wat meer minuten gaat maken, ook zijn ontwikkeling wat hogere sprongen gaat maken. Carrera heeft écht nog wel wat stappen te zetten maar we gaan aan het einde van dit seizoen even iedereen apart evalueren om te kijken wat iedereen in het vervolg nodig heeft. Daniel gaat daar zeker baat bij hebben.

molteniont.png.05db316c07198386b008bda9e66b7959.png

Ontwikkelingskaart Andrea Molteni - Ontwikkeling van 1 jaar

Molteni heeft het op technisch gebied wat moeilijk en dat komt met name door de keuze die ik voor hem gemaakt heb. Het is geen bijster goede voetballer dus ik wilde zoveel mogelijk uit zijn verdedigende kwaliteiten halen om hem zo veel mogelijk kans te kunnen geven. Op dat vlak heeft hij dan ook wel wat stappen gezet. Tevens was zijn fysiek niet indrukwekkend en dus ligt daar voorlopig de focus. Als eerste moest hij 90 minuten kunnen volhouden en daar heeft hij zeker winst behaald. Hij moet nog wat sneller en sterker worden en ook zijn beweeglijkheid mag nog omhoog. Daarna gaan we aan zijn technische eigenschappen werken, het mentale gedeelte gaat op natuurlijke wijze wel meegroeien en komen we op latere leeftijd pas op. 

intriagoont.png.14beb226bbb7cc1d96cc507473106f65.png

Ontwikkelingskaart Pablo Intriago - Ontwikkeling van 1 jaar

Wat kunnen we hier van zeggen? Pablo gaat gewoon heel erg lekker en groeit als een malle. De rechtsbuiten groeit op alle vlakken ongeveer even hard. Intriago zit nog altijd bij de Onder 19 en zal daar ook dit seizoen blijven, totdat ik merk dat de ontwikkeling stopt. Op dat moment mag hij de overstap naar het tweede elftal gaan maken. Ik denk dat hij er nu al eventueel mee zou kunnen maar we beschikken over erg veel buitenspelers dus zolang zijn ontwikkeling er geen last van heeft, laten we hem zitten waar die zit. 

sanchezont.png.d0cc7aa44cac0b899575d6c7260db2db.png

Ontwikkelingskaart Marcelo Sánchez - Ontwikkeling van 1 jaar

Opnieuw een speler die zich prima ontwikkelt. Deze aanvallende middenvelder moet zich vooral op fysiek vlak sterk verbeteren, wil hij het eerste elftal halen. Als eerste moet hij gaan zorgen dat hij een volle wedstrijd kan spelen want dat is nu nog niet het geval. Daarna mogen zijn beweeglijkheid en snelheid omhoog. Op mentaal en technisch vlak zie ik minder problemen voor deze speler want wat dat betreft kan hij al mee op het tweede niveau van Ecuador. 

Reacties

Spoiler
22 uur geleden zei Kyrill:

Mooie verkopen gedaan. 

Dankjewel Karel!

21 uur geleden zei delichris:

Lekkere transfers gedaan.

Ik was ook tevreden.

20 uur geleden zei ElPrincipito:

Prima transfers! Ondanks dat je het niet wil is een afscheid van de sterren niet meer tegen te gaan, mooi dat Echeverri nog behouden blijft. Mooie winst ook op Lomonaco. Handel! 

Het wordt een keer tijd om door te gaan selecteren en dan moet je afscheid nemen van sterkhouders, het is niet anders!

20 uur geleden zei rich ruzzian:

Geen spelers naar Europa kunnen brengen. Zal volgend jaar dan wel gaan komen. Echt benieuwd wat jouw toppers overzees kunnen gaan uitrichten. 

Nee, de interesse van Europese clubs begint wel echt op gang te komen. Vooral Franse en Portugese clubs hebben interesse in onze talenten. Echeverri, Ruiz en Juarez staan in de belangstelling van de echte topclubs. Ik moet ook gewoon gaan accepteren dat we nog geen bedragen van 10M+ gaan krijgen, denk ik. 

18 uur geleden zei Daz:

Mooi gehandeld! Die newgen ziet er prima uit voor die prijs en fijn dat je jouw absolute toptalenten binnen weet te houden.

Dat wordt een leuke speler inderdaad. Nog wel, de interesse begint wel echt op gang te komen nu. 

17 uur geleden zei Jónstærke:

Begrijpelijke keuzes gemaakt, hopelijk pakken de huurtransfers ook uit en helpen ze bij het opkrikken van het algehele niveau in de Ecuadoraanse eerste klasse.

Nouja, het begin is er, zullen we maar zeggen! Ik denk dat het opkrikken van het niveau van de gehele competitie nog wel even gaat duren maar het geeft wel weer extra doelen natuurlijk. Houdt de boel een beetje interessant ;) 

15 uur geleden zei Thomassje123:

Het gaat je wel voor de wind sinds ik hier voor het laatst ben geweest :D

Spelers ontwikkelen zich prima, gisteren heb ik me op youtube mijzelf ook een beetje ingekeken naar hoe alles werkt. Daarop een youth only begonnen, tijd om dat allemaal in de praktijk te brengen

Gefeliciteerd met de Libertadores, een grote prijs

Het gaat niet slecht, nee! Lekker bezig man, het ontwikkelen van spelers blijft het leukste van FM, vind ik :D 

11 uur geleden zei Djurovski:

Prima speler gehaald waar nog rek in zit

En niet zo'n beetje ook, denk ik!

3 uur geleden zei ElMarcos:

Ik snap dat het lastig is om spelers te verkopen voor veel minder dan waarvoor hij zou gaan als hij al in Europa speelde. Wellicht kun je jezelf in de toekomst belonen met doorverkooppercentages? Verder prima verkopen en een mooi talent erbij. 

Ja, inderdaad. Ik moet dat idee ook gewoon echt loslaten en inderdaad met clausules en dergelijke gaan werken om de bedragen op te krikken. Moet er toch maar aan geloven, heb de meesten nu wel lang genoeg vast gehouden!

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we van de kapsels uit moeten gaan, is Beltran de zoon van de Hoofd Jeugdopleiding. Dus dat hij ineens je nieuwe Hoofd Jeugdopleiding is, is misschien niet eens zo toevallig :D  

PS: hij kan zo in het nieuwe seizoen van Narcos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua uitgaande transfers blijf ik toch wachten op een echte klapper. Die moet er vroeg of laat toch eens komen. Dat kan toch niet anders. Qua jeugdwerking is het weer smullen. Dat profiel van het hoofd jeugdopleidingen zit er geweldig uit, en ook qua jeugdlichting kan je weer in je handen wrijven. Die 3 elite talenten kunnen nu al mee op een bepaald niveau, en ook leuk dat er een rechtsback bij de toptalenten zit. Dat is toch zo'n positie die je niet altijd ziet voorbij komen en waar je eigenlijk toch liever een jeugdspeler op een schoteltje krijgt aangeboden dan dat je op zoek moet gaan naar een versterking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elmarcos heeft wel een goed punt, doorverkoopclausules zijn vaak underrated. Vaak kun je zo'n clausule verkopen, ideaal als kleine club of als de transferwaardes van je team laag zijn. Dan hoef je niet eens te wachten tot ie verkocht wordt.

Positieve karakters zijn erg belangrijk, net zoals de attributen, dit is echt 50/50. Een jeugdspeler heeft ze beide nodig. Fijne elite talenten, die hebben zeker een mooie toekomst voor zich en met een manager die zich daar enorm op focust hebben ze geen excuus om het niet te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie update, ik heb vanuit posts van jou uit het verleden mijn eigen jeugdcoaching al onder handen genomen en meer gekeken naar de persoonlijkheid van de verschillende trainers. Altijd interessant om daar meer over te lezen en leren :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie update man! Fijn dat je ook let op de persoonlijkheid en de voorkeuren van je staf. Dat heb ik ook geleerd en toegepast in mijn savegame. Je hebt in ieder geval een hoop talenten aan je club toegevoegd en leuk ook dat je een Italiaan nu erbij hebt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50. VIJFTIG!

Update nummer vijftig alweer, voor mij een persoonlijke mijlpaal! Mijn langstlopende novelle, [FM21] Taking the World by Storm, bestond in totaal uit vijftig updates en is de novelle, en savegame, waar ik de meeste voldoening uit gehaald heb. Nu zijn we in dit topic even ver en wil ik even stilstaan bij de huidige staat van deze savegame en novelle. Vooral ook omdat ik het gevoel heb dat het vanaf hier pas écht gaat beginnen. Ook al ben ik halverwege het vierde seizoen. 

banner50.png.73e2ed0db271398207526fde1bedbb9b.png

Novelle

Allereerst ben ik superblij met de manier hoe ik deze novelle opgezet heb. Voornamelijk omdat ik er echt mijn ei in kwijt kan. Sommigen van jullie weten dat ik het af en toe heel erg lastig heb met de situatie waarin ik mij bevind. Ik ben volledig afgekeurd en mag niet meer werken. Ik zou het inmiddels ook niet meer kunnen, daar niet van, maar ik mis het wel af en toe. Ik ben ook eigenlijk veel te jong (32) om altijd maar thuis te zitten. Gelukkig hebben we vier drukke kinderen die wat sturing vragen, waardoor ik me in ieder geval niet hoef te vervelen. De manier waarop ik deze novelle maak is voor mij een welkome afleiding. Het is inmiddels een soort wereldje van mijzelf geworden waarin ik kan kruipen als ik even alle dagelijkse sores wil vergeten. 

Wellicht gebruik ik daardoor af en toe te veel tekst en ik snap heel goed dat jullie, als volgers van dit topic, daar niet altijd op zitten te wachten. De afgelopen tijd heb ik geprobeerd daarin wat te minderen en regelmatiger te posten. Ik merk dan ook dat sindsdien het aantal interacties hoger ligt en meer mensen de novelle bekijken. Voor mijn gevoel zijn de updates daardoor wel wat oppervlakkiger geworden en ik heb er gewoon behoefte aan om af en toe echt even de diepte in te duiken. Juist doordat ik goed moet nadenken over wat ik wil vertellen, kan ik mijn persoonlijke ellende dan beter van me af zetten. De komende tijd zullen er dan ook weer wat meer diepgaande posts verschijnen. 

graphic.png.7c2cb2aa216f39a0e088239721d08cfd.png

Ik wil natuurlijk wel dat het voor eenieder behapbaar blijft dus ik zal wat beter nadenken over hoe ik het hier dan ga brengen. Wellicht worden het mini-series, verdeeld over meerdere afleveringen. Of schrijf ik het volledig uit voor mijzelf en breng ik jullie alleen wat jullie echt moeten weten. Ik zal rekening houden met jullie als lezer maar moet ook aan mijzelf blijven denken. Een novelle maak je tenslotte in eerste instantie voor jezelf, zegt iedereen altijd. 

Verder vind ik het heerlijk om af en toe lekker te photoshoppen of te spelen met AI. Dat hadden jullie natuurlijk al in de gaten. Ik wil me daarin ook blijven verbeteren dus het kan zeker zijn dat jullie de komende tijd wat meer grafisch werk gaan zien in mijn updates. Het oog wil ook wat natuurlijk, dus ik denk dan ook dat niemand daar wat op tegen heeft. 

Savegame

Wat betreft de savegame in FM24 gaan we qua prestaties uiteraard uitstekend, maar eigenlijk boeit me dat helemaal niet. Ik geef al vanaf het begin aan dat het winnen van prijzen geen doelen van me zijn. De focus ligt volledig op het verbeteren van talenten en het spelen met tactieken. Ik probeer dan ook elk jaar een nieuwe tactiek te maken en tot nog toe is me dat aardig gelukt. Wel wil ik wat vaker tactische updates plaatsen want ik vind het gewoon heel erg leuk om daarover te praten/schrijven en denk dat het voor sommige lezers ook heel interessant kan zijn. Dit is overigens ook de reden waarom ik, als het goed is, vaker in de podcast te horen zal zijn. 

Schermafbeelding2024-03-07085918.png.122e4ff03996c84ca60352cb8306eb5b.png

De trofeeënkast tot en met 2026

De talenten die elk jaar door de Youth Intake komen lijken steeds beter te worden. De eerste twee seizoenen kwamen Gabriel Ruiz en Esteban Vásquez als grootste talenten van hun lichting door de opleiding. Dit seizoen werden er maar liefst drie Elite Talenten aangeleverd, dus ook de kwantiteit lijkt langzaamaan verhoogd te worden. Ondanks de uitstekende intakes, is er zeker nog winst te behalen. 

Het bestuur doet namelijk vanaf het begin al moeilijk over het verbeteren van onze faciliteiten. Op het moment van schrijven, 24 juni 2027, zijn onze faciliteiten als volgt: 

• Training Facilities: Superb - nog één update te gaan tot max.
  • Youth Facilities: Great - nog vier of vijf updates te gaan tot max.
  • Junior Coaching: Exceptional - max. behaald
  • Youth Recruitment: Exceptional - max. behaald

Vooral bij de jeugdfaciliteiten is er dus nog winst te behalen en dat zijn dan ook de upgrades die telkens door het bestuur geweigerd worden. Ondanks de clubcultuur, het opleiden van eigen talent, heeft het bestuur nog maar één keer in deze faciliteiten willen investeren. Ik krijg continu te horen dat ik maar spelers moet kopen die meteen in het eerste mee kunnen. “Neen, ik wil zelf spelers opleiden!”

facilities.png.fccded3103c9b031fe81188ab117b9cc.png

De talenten die al vanaf het begin bij de club spelen, lijken richting hun volledige potentiële niveau te kruipen. Spelers als Jalisthon Angulo (19), Keny Arroyo (21), Santiago Sánchez (20), Patrik Mercado (23) en Geremy de Jesús (20) zijn met veel zorg ontwikkeld tot spelers die mee zouden moeten kunnen in enkele Europese competities. De meeste van hen staan dan ook inmiddels in de belangstelling van voornamelijk Portugese en Franse subtoppers zoals Braga, Marseille en Lyon. Het wordt dan ook tijd dat we wat doorstroom gaan creëren en enkele van deze jongens laten gaan. Vandaar dat ik eerder schreef dat voor mijn gevoel de savegame pas nu op gang begint te komen

De afgelopen tijd heb ik al verschillende biedingen op Gabriel Ruiz en Esteban Vásquez afgewezen. Dit zijn dan ook onze paradepaardjes en ik heb het gevoel dat zij nog lang niet op de top van hun kunnen zitten. Ik wil spelers niet te vroeg verkopen om te voorkomen dat ze in een jeugdteam worden geplaatst. Ze moeten klaar zijn voor de stap die ze maken, pas dan laat ik ze gaan, om de kans op succes zo groot mogelijk te maken. Clubs als Manchester City, Manchester United, Arsenal, Atlético Madrid en Paris Saint-Germain hebben al geïnformeerd naar deze spelers. 

Dan hebben we ook nog de spelers die we hebben aangekocht, vanwege hun exceptionele talent. Hierbij kunnen we denken aan Claudio Echeverri, Fabio Chiarodia, Leonardo Larrea en Ramiro Juárez. Ook zij worden inmiddels gevolgd door de grotere clubs in Europa. Ik had gehoopt flinke winsten te kunnen maken op deze spelers maar de marktwaardes van onze spelers vallen nog altijd tegen dus wellicht moeten we die strategie gaan laten varen en ons écht richten op lokaal talent en enkel spelers aankopen uit landen als Colombia, Chili, Venezuela en wellicht Mexico. Er komt daar af en toe best wat leuks door en de aankoopprijzen liggen vele malen lager. 

losingmoney.png.dbdc9f72bf18b7c14fecc1fb21dd2dee.png

We moeten zorgen dat we niet te veel geld gaan verliezen op dure transfers

We moeten namelijk niet vergeten dat we al tot tweemaal toe ons transferrecord verbroken hebben. Voor Echeverri hebben we inmiddels €15.250.000,- betaald maar dit kan nog oplopen naar €18.000.000,- en het is nog maar de vraag of we dat überhaupt gaan terugverdienen. Vervolgens betaalden we €15.750.000,- voor Larrea en zijn transferwaarde wordt momenteel op zo’n €12.000.000,- geschat. Voor Echeverri kwamen er overigens al biedingen binnen tijdens de afgelopen mercato, maar wilden clubs maximaal €7.500.000,- voor hem neerleggen. Hij geeft nu wel aan dat hij écht wil gaan vertrekken dus we zullen creatief moeten zijn om zo veel mogelijk uit die deal te kunnen halen. 

Qua talent hebben we heel wat mogelijkheden om de gaten in het eerste op te gaan vullen. Zo’n beetje de helft van het tweede elftal zou op het hoogste niveau mee moeten kunnen maar dat kan wel betekenen dat we mogelijk een tussenjaar gaan krijgen, waarin een nieuwe samenstelling van het elftal aan elkaar zou moeten wennen en we weer een nieuwe tactiek moeten gaan bouwen. Tevens ben ik voornemens om enkele van de jongste gasten voor de leeuwen te gaan gooien, zoals ik bijvoorbeeld met Vásquez en Ruiz heb gedaan. 

Vijftig updates dus inmiddels maar het echte werk start pas hier! 

Reacties

Spoiler
21 uur geleden zei ElPrincipito:

Zo, dat is een enorm fijne update. Meteen veel nieuwe kennis opgedaan over de intake, die valt nog eens tegen bij mij. Kan me er nu verder in verdiepen! 

Heerlijke intake ook. Ga zo door!

Fijn dat je er bepaalde dingen uit kunt halen :D 

21 uur geleden zei Keeza:

Als we van de kapsels uit moeten gaan, is Beltran de zoon van de Hoofd Jeugdopleiding. Dus dat hij ineens je nieuwe Hoofd Jeugdopleiding is, is misschien niet eens zo toevallig   

PS: hij kan zo in het nieuwe seizoen van Narcos.

Haha, was me nog niet eens opgevallen :D 

19 uur geleden zei delichris:

Wat een heerlijke update en goede jeugd gekregen.

Bedankt en inderdaad!

18 uur geleden zei Djurovski:

Paar mooie pareltjes in de jeugd erbij. Ook mooi om de ontwikkeling te zien van de lichting ervoor

Zeker, bedankt voor de reactie. 

15 uur geleden zei Marius:

Qua uitgaande transfers blijf ik toch wachten op een echte klapper. Die moet er vroeg of laat toch eens komen. Dat kan toch niet anders. Qua jeugdwerking is het weer smullen. Dat profiel van het hoofd jeugdopleidingen zit er geweldig uit, en ook qua jeugdlichting kan je weer in je handen wrijven. Die 3 elite talenten kunnen nu al mee op een bepaald niveau, en ook leuk dat er een rechtsback bij de toptalenten zit. Dat is toch zo'n positie die je niet altijd ziet voorbij komen en waar je eigenlijk toch liever een jeugdspeler op een schoteltje krijgt aangeboden dan dat je op zoek moet gaan naar een versterking.

Echte klappers gaan er nog niet komen hoor. We zullen eerst moeten slikken, denk ik. De reputatie van de competitie moet een heel eind omhoog, willen we boven de €20M uit gaan komen. We zullen dus creatief moeten zijn. De HoYD is inderdaad een goede, maar ik blijf uitkijken naar een nog betere. Ik heb eigenlijk wel een paar rechtsbacks te veel, dus als je er één wilt lenen...

11 uur geleden zei Thomassje123:

Elmarcos heeft wel een goed punt, doorverkoopclausules zijn vaak underrated. Vaak kun je zo'n clausule verkopen, ideaal als kleine club of als de transferwaardes van je team laag zijn. Dan hoef je niet eens te wachten tot ie verkocht wordt.

Positieve karakters zijn erg belangrijk, net zoals de attributen, dit is echt 50/50. Een jeugdspeler heeft ze beide nodig. Fijne elite talenten, die hebben zeker een mooie toekomst voor zich en met een manager die zich daar enorm op focust hebben ze geen excuus om het niet te maken

Ja, ik had daar zelf ook nog helemaal niet bij stilgestaan. Ik ga daar zeker gebruik van maken. Kijk, ik leer ook nog dagelijks bij :D 

2 uur geleden zei DGremlin:

Wat een heerlijke update alweer.

Dank!

2 uur geleden zei Kyrill:

Hele mooie en toffe update

Dank!

1 uur geleden zei Willem:

Mooie update, ik heb vanuit posts van jou uit het verleden mijn eigen jeugdcoaching al onder handen genomen en meer gekeken naar de persoonlijkheid van de verschillende trainers. Altijd interessant om daar meer over te lezen en leren  

Dan vraag ik mij af, zie jij ook de resultaten ervan? 

15 minuten geleden zei Daz:

Mooie update man! Fijn dat je ook let op de persoonlijkheid en de voorkeuren van je staf. Dat heb ik ook geleerd en toegepast in mijn savegame. Je hebt in ieder geval een hoop talenten aan je club toegevoegd en leuk ook dat je een Italiaan nu erbij hebt! 

En een Portugees :D 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst mijn complimenten voor de plaatjes! Je blijft ze toch consequent gebruiken, en ze zien er nog steeds heel erg gelikt uit. Maar natuurlijk ook voor het bereiken van deze mijlpaal met deze novelle. Je bent je heel erg bewust van je kwaliteiten als schrijver, maar ook van je beperkingen. En je mag met recht en rede trots zijn dat je er in slaagt om dit verhaal lopende te houden. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg, mede ook naar een mogelijke evolutie van de transferbedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne update weer! Misschien zou je ook met spoilers kunnen werken als je echt de diepte in wil gaan. De kern voor degenen die niet te diep de materie in willen duiken gewoon in de tekst zetten en vervolgens de wat diepere gedachte erachter in een spoiler. Voor mij is je gedachtegang ontzettend interessant maar bij bijv. trainingen haak ik wat sneller af omdat ik mezelf dat niet zie toepassen in een game.

Zoals je het op deze manier presenteert is echter ook al gewoon ontzettend goed getuige de uitverkiezing tot IDS. Ik heb wel het idee dat de spelers die ik doorkrijg vaker een goede persoonlijkheid hebben sinds ik meer kijk naar het karakter van de stafleden. Het zijn niet allemaal model citizens maar wel overwegend positieve karakters en ik heb dus inderdaad het idee dat dit een verschil maakt in de jeugdspelers die doorkomen.

De struggle met spelers die veel hebben gekost en waar je geen winst op kan maken deel ik trouwens, zelfs na meerdere seizoenen met Europees succes is het echt een uitzondering als clubs meteen een bedrag bieden dat hoger ligt dan je aankoopbedrag. Doorverkooppercentages en rustig afwachten in de hoop op een bidding war zijn zo'n beetje de enige opties om toch nog winst te pakken uiteindelijk.

bewerkt door Willem
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Genieten, herken veel van mezelf en van de dingen die ikzelf belangrijk vind in de jeugdopleiding update. Ben ook tamelijk autistisch op het gebied van persoonlijkheden genereren bij jeugdspelers. En heb ook een weekje geleden een nieuwe head of youth aangeworven met algemene trainingsstijl omdat ik veel dezelfde types kreeg uit intakes! Aangename post, fijn geschreven en bovenal vol van informatie! 

Wat de laatste update betreft gewoon doen wat jou het meest zint. Zou het in je eigen stijl gewoon lekker uitgebreid houden, als je zo wat geforceerd oppervlakkiger/korter wilt gaan houden dan ga je dat als aandachtige lezer wel merken. 😁 Wat de interactie betreft: - ik spreek nu enkel voor mezelf - ik zal je updates blijven lezen omdat ik van je schrijfstijl hou en hoe je verhalend een hoop van informatie brengt. Maar ik lees enkel op de momenten dat ik ook echt de tijd heb en zo goed als niks anders in mijn hoofd heb, met als gevolg dat het soms kan dat er tussen twee van je updates eens geen interactie van mijn kant komt. Want het zijn geen updates waar je 5min aan spendeert en snel snel eens dooruitgaat met je ogen, zou ook het werk van de schrijver geen eer aan doen.

bewerkt door Jónstærke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie mijlpaal, het laat zien dat je veel plezier hebt in de save en in het maken van deze novelle anders krijg je geen 50 updates voor mekaar. De kwaliteit is ook enorm hoog en dat is te zien aan het aantal reacties en het aantal volgers. Ben het ook eens met mijn collega novelle maker/lezer hierboven. Als ik rustig de tijd heb dan lees ik meerdere novellen achter elkaar zoals nu op een rustig moment in mijn nachtdienst

Als alles nu nog moet beginnen ik wel heel benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51. EERSTE SEIZOENSHELFT 2027

FRONT.thumb.png.d78f03f685f8489987e439bc1eb9409c.png

BINNENWERK.thumb.png.a1d5e27f75688b149ed9e18741113078.png

Klik op de afbeeldingen om deze te vergroten!

SUPERCOPA DE ECUADOR

Spoiler

image.thumb.png.c69b16342383d74c0862eb7b96bbbf4c.png

RECOPA SUDAMERICANA

Spoiler

image.thumb.png.fe2dc0942244f3ea84f8c90081581aad.png

image.thumb.png.64bab252f30440065f89bfdfbada7f3b.png

WEDSTRIJDEN LIGAPRO BETCRIS

Spoiler

image.thumb.png.f2b41c9a6042926b4b70dcec4ee7878b.png

WEDSTRIJDEN COPA ECUADOR

Spoiler

image.thumb.png.cfb3b68e05e6ec7b5ae2f77574a03dd2.png

WEDSTRIJDEN COPA LIBERTADORES

Spoiler

image.thumb.png.e8f5592c8c99bfa2324e09974ed5928a.png

Reacties

Spoiler
20 uur geleden zei delichris:

Wat een heerlijke update is dit zeg. En wat geld krijg jij voor de spelers.

Bedankt Christiaan!

20 uur geleden zei ElPrincipito:

Mooie update, leuk ook de persoonlijke touch. Heftig kerel, fijn dat de novelle en FM een uitlaatklep zijn. Je novelle straalt enorm veel passie uit, dat is mooi om te zien. 

Ik heb echt heel veel aan FM en deze novelle :D 

20 uur geleden zei Djurovski:

Vooral dat wat het beste bij jou past. Ik kan van een goed stuk tekst net zo genieten als van een grafisch update

Doe ik ook! Fijn dat je het beide wel leuk vind, dan heb je je met deze update ook wel vermaakt ;)

19 uur geleden zei Kyrill:

Hele mooie update. Gefeliciteerd met jubileum van 50 updates. Mooie transfers gedaan ook. 

Dank Karel, ik heb alleen nog geen transfers gedaan :D 

18 uur geleden zei Marius:

Allereerst mijn complimenten voor de plaatjes! Je blijft ze toch consequent gebruiken, en ze zien er nog steeds heel erg gelikt uit. Maar natuurlijk ook voor het bereiken van deze mijlpaal met deze novelle. Je bent je heel erg bewust van je kwaliteiten als schrijver, maar ook van je beperkingen. En je mag met recht en rede trots zijn dat je er in slaagt om dit verhaal lopende te houden. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar het vervolg, mede ook naar een mogelijke evolutie van de transferbedragen.

Bedankt Tom! Ik ben er zeker trots op want het was toch het doel van deze novelle om die lang vol te houden, nou dat gaat wel lukken hoor. Ik kan alvast verklappen dat ze iets omhoog zijn gegaan maar het zijn nog geen echte klappers. 

17 uur geleden zei Willem:

Fijne update weer! Misschien zou je ook met spoilers kunnen werken als je echt de diepte in wil gaan. De kern voor degenen die niet te diep de materie in willen duiken gewoon in de tekst zetten en vervolgens de wat diepere gedachte erachter in een spoiler. Voor mij is je gedachtegang ontzettend interessant maar bij bijv. trainingen haak ik wat sneller af omdat ik mezelf dat niet zie toepassen in een game.

Zoals je het op deze manier presenteert is echter ook al gewoon ontzettend goed getuige de uitverkiezing tot IDS. Ik heb wel het idee dat de spelers die ik doorkrijg vaker een goede persoonlijkheid hebben sinds ik meer kijk naar het karakter van de stafleden. Het zijn niet allemaal model citizens maar wel overwegend positieve karakters en ik heb dus inderdaad het idee dat dit een verschil maakt in de jeugdspelers die doorkomen.

De struggle met spelers die veel hebben gekost en waar je geen winst op kan maken deel ik trouwens, zelfs na meerdere seizoenen met Europees succes is het echt een uitzondering als clubs meteen een bedrag bieden dat hoger ligt dan je aankoopbedrag. Doorverkooppercentages en rustig afwachten in de hoop op een bidding war zijn zo'n beetje de enige opties om toch nog winst te pakken uiteindelijk.

Wat een diepgaande reactie, Willem! Allereerst dank daarvoor. Spoilers zouden inderdaad een goed idee kunnen zijn! De vorige update was ook geen beklag, meer wat hersenspinsels :D Mooi dat je resultaten ziet bij de newgens, ben ik niet de enige, haha. Het blijft lastig om spelers goed te verkopen maar hey, ik heb alle tijd. Na verloop van tijd zullen de bedragen toch zeker wel wat omhoog gaan?

16 uur geleden zei Jónstærke:

Genieten, herken veel van mezelf en van de dingen die ikzelf belangrijk vind in de jeugdopleiding update. Ben ook tamelijk autistisch op het gebied van persoonlijkheden genereren bij jeugdspelers. En heb ook een weekje geleden een nieuwe head of youth aangeworven met algemene trainingsstijl omdat ik veel dezelfde types kreeg uit intakes! Aangename post, fijn geschreven en bovenal vol van informatie! 

Wat de laatste update betreft gewoon doen wat jou het meest zint. Zou het in je eigen stijl gewoon lekker uitgebreid houden, als je zo wat geforceerd oppervlakkiger/korter wilt gaan houden dan ga je dat als aandachtige lezer wel merken. 😁 Wat de interactie betreft: - ik spreek nu enkel voor mezelf - ik zal je updates blijven lezen omdat ik van je schrijfstijl hou en hoe je verhalend een hoop van informatie brengt. Maar ik lees enkel op de momenten dat ik ook echt de tijd heb en zo goed als niks anders in mijn hoofd heb, met als gevolg dat het soms kan dat er tussen twee van je updates eens geen interactie van mijn kant komt. Want het zijn geen updates waar je 5min aan spendeert en snel snel eens dooruitgaat met je ogen, zou ook het werk van de schrijver geen eer aan doen.

Dat doe ik ook en het was geen beklag maar meer wat hersenspinsels. Interacties zijn ook geen probleem, was ook gewoon een constatering. Wat betreft het lezen en reageren op novellen ben ik precies zoals jij. Ik wil wel weten wat ik lees dus neem er ook mijn tijd voor. Dat betekent inderdaad dat er soms enkele updates zitten tussen een interactie van mijn kant. 

9 uur geleden zei Thomassje123:

Mooie mijlpaal, het laat zien dat je veel plezier hebt in de save en in het maken van deze novelle anders krijg je geen 50 updates voor mekaar. De kwaliteit is ook enorm hoog en dat is te zien aan het aantal reacties en het aantal volgers. Ben het ook eens met mijn collega novelle maker/lezer hierboven. Als ik rustig de tijd heb dan lees ik meerdere novellen achter elkaar zoals nu op een rustig moment in mijn nachtdienst

Als alles nu nog moet beginnen ik wel heel benieuwd wat ons allemaal nog te wachten staat :D

Dankjewel Thomas! Ik heb zeker veel plezier :D Bedankt voor de mooie woorden! 

Taglijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites