De Raam Geplaatst 14 december 2023 Auteur Share Geplaatst 14 december 2023 (bewerkt) 18. NIET ALLEEN MAAR EEN GOEDNIEUWSSHOW Hoewel de prestaties van ons team in de eerste seizoenshelft meer dan prima waren, is het ‘gelukkig’ niet alleen maar een goednieuwsshow. Ik schrijf ‘gelukkig’ omdat we anders niet zo heel veel te bespreken zouden hebben. In onze eerste competitieve maand wisten we meteen al twee prijzen aan ons palmares toe te voegen. Over twee wedstrijden versloegen we Flamengo in de strijd om de Zuid-Amerikaanse SuperCup. Tussen die twee wedstrijden door wisten we de Ecuadoraanse SuperCup op onze naam te schrijven, door Aucas te verslaan. In de maanden daarna overleefden we de groepsfase van de Copa Libertadores en zijn we in de volgende ronde gekoppeld aan Palmeiras. Tot slot wisten we de Eerste Fase van de nationale competitie te winnen. Deze novelle gaat echter niet over de prestaties die het team levert maar over de ontwikkeling van de spelers en het aanpassen van tactieken op basis van tegenstanders en de spelers die we opleiden. Laatstgenoemde heeft nogal wisselvallige resultaten opgeleverd. Sommige talenten ontwikkelen zich prima maar ik wil in deze novelle niet alleen maar delen wat er goed gaat. Ik geloof dat we meer kunnen leren van elkaars problemen, dan van ieders uitzonderlijke prestaties. Enkele jongens, die ik heb aangestipt als grootste talenten binnen de club, hebben zich amper ontwikkeld of laten zelfs regressieve resultaten zien in het eerste half jaar. Ik wil dan ook graag in deze update het volgende bespreken: Zoeken naar mogelijke oorzaken voor het gebrek aan vooruitgang Vaak is er een logische verklaring voor het uitblijven van ontwikkeling bij spelers Er kunnen tal van redenen zijn waarom een speler zich niet ontwikkeld De oorzaken kunnen per speler verschillen Zoeken naar mogelijke oplossingen voor het gebrek aan vooruitgang Als de oorzaak geïdentificeerd is, kunnen we kijken wat mogelijke oplossingen zouden zijn In een toekomstige update kijken we dan of mijn oplossing inderdaad gewerkt heeft ORLANDO HERRERA De 20-jarige rechtsback werd aan het begin van het seizoen overgeheveld vanuit het B Team en mocht zich gaan opmaken voor zijn eerste seizoen bij de selectie. Ik had hoge verwachtingen bij deze speler. Volgens de rapporten beschikt Orlando over flink wat potentieel en zou hij moeten kunnen uitgroeien tot een van de beste rechtsbacks in Ecuador. Tot nog toe kwam hij tot zes basisplaatsen en mocht hij vier keer vanaf de bank het veld in komen. Zijn statistieken zijn redelijk te noemen en de gemiddelde beoordeling van 6,79 onderschrijft dat. Ondanks het opdoen van ervaring op een hoger niveau, heeft Orlando nog maar weinig stappen kunnen zetten in zijn ontwikkeling en gaat hij zelfs op enkele belangrijke attributen achteruit. In het screenshot hierboven zien we zijn ontwikkeling van de afgelopen vier maanden. Het achteruitgaan van attributen als Crossing, Passing, Concentration, Teamwork, Acceleration en Pace zijn niet wenselijk voor een rechtsback. Herrera traint in de rol van Complete Wing-Back met een additionele focus op Endurance. Laatstgenoemde heeft wel degelijk effect want zijn Stamina is met één punt gestegen in de afgelopen maanden. Dit is wel even belangrijk om in ons achterhoofd te houden bij het zoeken naar mogelijke oorzaken voor het gebrek aan groei. Een ander puntje van aandacht is het feit dat ik alle backs heb toegevoegd aan de aanvallende trainingsunit. KENY ARROYO Een andere speler die hoog op mijn lijstje staat is Keny Arroyo. Deze multi-inzetbare 18-jarige linksbuiten heeft zijn minuten gemaakt in de Onder 19. Daar kwam hij tot negentien basisplaatsen, die goed waren voor veertien doelpunten en dertien assists. Zijn prestaties werden beloond met een gemiddelde waardering van 7,77. Keny kan dus prima statistieken overleggen. Arroyo mocht zijn debuut in het eerste maken tegen Colo Colo en kwam in de 65ste minuut het veld op in de wedstrijd die we met 8-1 wonnen. In de 25 minuten die hij meedeed, leverde hij een assist en wist hij zelf een keer het net te vinden. Zijn ontwikkeling kunnen we gerust negatief noemen. Misschien zelfs wel schrikbarend voor een speler met zijn potentie. Opnieuw kijken we naar de ontwikkeling van de afgelopen vier maanden in het screenshot hierboven. Hoewel zijn Crossing, Passing, Composure, Determination, Agility en Stamina licht gestegen zijn, zien we dat hij op enkele belangrijke attributen achteruitgang laat zien. First Touch, Technique, Anticipation, Decisions, Off The Ball, Teamwork, Vision, Work Rate, Balance en Pace zijn toch belangrijke eigenschappen voor zijn positie. Keny heeft de afgelopen periode getraind in de rol van Inverted Winger, met een additionele focus op Agility and Balance. De additionele focus heeft enigszins effect want zijn Agility is wel licht gegroeid. Ik begin vanaf hier dan ook te geloven dat de problemen niet persé in de trainingsprogramma’s zitten. JALISTHON ANGULO Angulo is misschien wel het grootste talent dat we momenteel bij de club hebben. Jalisthon is een 16-jarige rechtsback, die zijn wedstrijden speelt in de Onder 19. Gezien zijn jonge leeftijd ben ik nog niet bereid om hem naar een ander elftal te sturen. Wat betreft zijn prestaties mogen we opnieuw niet klagen. Angulo speelde twaalf wedstrijden en kwam daarin acht keer tot scoren. Daarnaast leverde hij vier assists en werden zijn prestaties beoordeeld met een gemiddelde van 7,73. Voor een rechtsback is dat meer dan prima! Opnieuw ben ik echter niet tevreden over zijn ontwikkeling. Het is inmiddels wel duidelijk dat we kijken naar de ontwikkeling over vier maanden tijd. Angulo laat her en der wél groei zien maar ik geloof dat het meer had kunnen zijn. Enkele eigenschappen gaan echter achteruit en daar maak ik me zorgen over. We zien geen groei bij Crossing en zijn First Touch gaat naar beneden. Verder zien we achteruitgang bij Anticipation en opnieuw Teamwork. Als back hoef je niet vaak een luchtduel aan te gaan dus de dalingen in Heading en Jumping Reach vind ik niet zorgelijk. Angulo traint, evenals Herrera, als Complete Wing-Back, met een additionele focus op Defensive Positioning. Wat met begint op te vallen is dat de additionele focus wel degelijk positieve resultaten oplevert bij al deze spelers want ook Angulo groeit hard in de eigenschappen die hierbij horen; Marking, Decisions en Positioning. Aangezien Angulo een back is, zit hij in de aanvallende trainingsunit. EERSTE BEVINDINGEN Ik kan met zekerheid zeggen dat de problemen in de ontwikkeling van de spelers individueel zijn. Ja, er zijn er nog meer die weinig tot geen groei doormaken maar aan de andere kant hebben we ook spelers die zich juist héél goed weten te ontwikkelen. Dit bevestigt mijn vermoeden dat de problemen die ik ervaar niet over het geheel plaatsvinden. Dit sluit tevens gelijk enkele mogelijke oorzaken uit; Kwaliteit van faciliteiten Onze faciliteiten zijn prima voor ons niveau. Als hier het probleem lag, zouden de andere spelers zich ook niet ontwikkelen. Kwaliteit van coachingsteam Het coachingsteam is ook van gewenst niveau. Er is altijd ruimte voor verbetering maar als de trainers niet goed genoeg waren, zouden we opnieuw geen ontwikkeling bij andere spelers zien. Teamtraining De manier waarop ik de teamtraining heb ingesteld is ook niet het probleem. Andere spelers ontwikkelen zich wél. Trainingsunits De training units zouden een probleem kunnen zijn, is het wel oké om de backs in de aanvallende unit te zetten of lijden ze hieronder? Teamwork Bij meerdere spelers gaan de eigenschap Teamwork achteruit, wordt deze wel getraind? Additionele Focus Het toevoegen van een Additionele Focus heeft wel degelijk effect. VOORBEELDEN VAN SPELERS DIE WEL ONTWIKKELING DOORMAKEN Yaimar Medina - 19 jaar - AML/R - Eerste elftal Kléber Pinagorte - 21 jaar - GK - Eerste elftal Steven Heras - 17 jaar - DC - Onder 19 Jairo Reyes - 18 jaar - DMC - Onder 19 Patrik Mercado - 20 jaar - AMR - Eerste elftal HOE NU VERDER? Allereerst is het super belangrijk om in deze situaties niet in paniek te raken en willekeurige dingen aan te gaan passen! We zullen echt per individu moeten gaan kijken waar de beperkingen zitten. In deel twee van deze update zullen we dat dan ook gaan doen. In die update ga ik behandelen wat ik in dergelijke gevallen doe en waar ik allemaal naar kijk om erachter te komen wat we moeten gaan doen om de situatie te verbeteren. Zien jullie mogelijke oorzaken voor het gebrek aan ontwikkeling bij Herrera, Arroyo en Angulo? Reacties Spoiler Op 12-12-2023 om 15:12 zei MNie: Weinig spanning vanaf de start zo moet ik zeggen, al is in de Copa Libertadores nog wel werk aan de winkel Het ging vrij gemakkelijk, ja. Maar daar gaat het hier natuurlijk niet om en zoals je ziet gaat niet alles van een leien dakje. Op 12-12-2023 om 15:32 zei Urbeto: Uitstekende resultaten en voor de neutrale kijker is er zo te zien ook genoeg geweest om van te genieten. Goed bezig! Er zaten zeker leuke wedstrijden tussen voor de neutrale toeschouwer. Op 12-12-2023 om 17:32 zei delichris: Goede resultaten neergezet. Bedankt. Op 12-12-2023 om 18:29 zei 19CH98: Hoewel de resultaten in je novelle niet het belangrijkste zijn is het wel fijn om te zien dat het heel goed gaat! Eens maar het gaat niet allemaal vanzelf, we hebben enkele problemen met het belangrijkste onderdeel van deze save! Op 12-12-2023 om 20:01 zei Marius: Dat loopt alvast als een trein zo te zien. Nationaal met sprekend gemak bovenaan geëindigd, al had je wellicht - al was het maar voor de eer - wel liever niet van de nummer 2 verloren kan ik me voorstellen. De 15/18 in de Copa Libertadores is ook erg sterk, zeker omdat je een club als Colo Colo toch ook ver achter je laat. Niet alles gaat als een trein, zoals je in deze update kunt zien. Kwa prestaties hebben we niets te klagen maar daar draait deze novelle niet om. Op 12-12-2023 om 20:06 zei Djurovski: Een zeer sterke start nationaal. Ook op continentaal verband doe je het meer dan prima Zeker sterk gestart. Echter komt het maar zelden voor dat er één team beide fases wint dus we gaan zien wat het tweede deel brengt. Op 12-12-2023 om 21:29 zei larrie: Een lekker begin in de competities . Zeker, bedankt! Op 12-12-2023 om 21:33 zei ElMarcos: Je hebt de resultaten in het eerste half jaar zeker niet gemist. Wat een prestaties zeg! Zeer knap en grafisch ook prachtig zeg! Keep it up! Bedankt man! Op 12-12-2023 om 22:47 zei Rykjvk1: Je rolt ze allemaal op! Niet allemaal maar het ging vrij gemakkelijk, ja. Op 13-12-2023 om 07:39 zei Tim': In elke competitie sta je bovenaan of heb je de winst al gepakt. Je bent echt uit de startblokken gevlogen! Inderdaad, nou de ontwikkeling van de spelers nog! Op 13-12-2023 om 12:49 zei Keeza: Zeer sterke start en dito grafisch kunstwerkje. Heel netjes gedaan en thanks voor de credits. Het oogt mooi en strak! Fijn dat je het niet erg vindt dat ik bij je heb afgekeken 22 uur geleden zei DGremlin: Heerlijke start van het seizoen! En op een prachtige manier gepresenteerd. Bedankt! 20 uur geleden zei Kyrill: Wat heerlijke post en resultaten zeg, geweldig Graag gedaan maatje, altijd!! Thanks, again! Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer 14 december 2023 bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Bij Herrera zal de lage determination alvast niet helpen voor zijn ontwikkeling denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Misschien dat je die jongens beter kan verhuren zodat zij wekelijks minuten gaan maken en zich zo beter kunnen ontwikkelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Geen idee sorry Goede post weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Mooie omschrijving en analyse weer. Om te kijken wat de oorzaak is zou ik meer informatie nodig hebben over de spelers die wel groeien (bijv. trainingsunit, aanvullende training, persoonlijkheid enz.) Als ik kijk daar het doorzettingsvermogen van Herrera vraag ik mij af of die het ooit gaat halen, maar bij de andere twee zie ik op dat punt niet meteen een probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rykjvk1 Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Als ik het goed begrijp zouden de 19- en 20-jarige wekelijks moeten spelen, en is de 16-jarige vooral gebaat bij gedegen training, toch? Dat zou betekenen dat de problemen sowieso niet eenduidig zijn, of is dat te kort door de bocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Op zich wel realistisch dat niet iedereen zich direct ontwikkeld. Waar het aan kan liggen vind ik lastig te zeggen zo van grote afstand. Geen idee of dit ook in FM verwerkt zit maar even puur vanuit mijn eigen (top)sport ervaring kan een nieuwe trainer en zijn manier van werken voor spelers lastig zijn. Andere mogelijke oorzaken lijken mij dingen als blessures of simpelweg zoveel spelen dat ze op de training geen energie hebben om 100% te trainen. Zo heeft Arroyo in vier maanden 19 duels gespeeld bij de Onder 19 en dan ook nog bij de senioren minuten gemaakt. Geen idee of ik in de goede richting zit te denken maar het zijn dingen waar je misschien nader onderzoek naar kunt verrichtten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Ten eerste weer een heerlijke post. In mijn bevindingen over het mogelijke probleem bij de ontwikkeling kan in 2 punten liggen. Ten eerste valt het om dat beide trainen naar een complete wingback. Dit valt op dus misschien is de trainer die dit op zich neem niet sterk genoeg. Ten tweede lijkt het me verstandig om de 20 jarige back uit te lenen zodat hij wekelijks speelt. Op 20-jarige leeftijd is wekelijks spelen van belang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Sluit me aan met de heren hierboven. Daarnaast wil ik nog een opmerking maken over je AI gegenereerde plaatje: wat een plaatje Heel tof gemaakt, ben wel benieuwd naar de prompt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 15 december 2023 Auteur Share Geplaatst 15 december 2023 (bewerkt) 19. NIET ALLEEN MAAR EEN GOEDNIEUWSSHOW (Deel 2) In de vorige update werd duidelijk dat het niet alleen maar feest is in Ecuador. Enkele spelers weigeren vooruitgang te boeken in hun ontwikkeling en in deze update gaan we op zoek naar de oorzaken van dit fenomeen. In de vorige update haalde ik Herrera, Arroyo en Angulo aan als voorbeelden, deze keer kijken we opnieuw naar deze drie grote talenten. Waarom maken ze op jonge leeftijd geen grote stappen, terwijl hun potentieel dit wel zou moeten kunnen toestaan. Ergens gaat er iets niet goed, dat is duidelijk, maar wat zijn nou precies de problemen en hoe passen we ons aan? Voordat we verder gaan, kijken we even terug naar de notities die ik tot dusverre maakte: Kwaliteit van faciliteiten Onze faciliteiten zijn prima voor ons niveau. Als hier het probleem lag, zouden de andere spelers zich ook niet ontwikkelen. Kwaliteit van coachingsteam Het coachingsteam is ook van gewenst niveau. Er is altijd ruimte voor verbetering maar als de trainers niet goed genoeg waren, zouden we opnieuw geen ontwikkeling bij andere spelers zien. Teamtraining De manier waarop ik de teamtraining heb ingesteld is ook niet het probleem. Andere spelers ontwikkelen zich wél. Trainingsunits De training units zouden een probleem kunnen zijn, is het wel oké om de backs in de aanvallende unit te zetten of lijden ze hieronder? Teamwork Bij meerdere spelers gaan de eigenschap Teamwork achteruit, wordt deze wel getraind? Additionele Focus Het toevoegen van een Additionele Focus heeft wel degelijk effect. TRAININGSUNITS Over het geheel genomen lijken er geen structurele problemen te zijn. Dit werd bevestigd door andere spelers die wel een prima groei doormaken. De problemen liggen dus op individueel vlak. Ergens ben ik daar blij mee want dit betekent dat we onze zaakjes in principe goed op orde hebben. We hoeven dus niet meteen aan het werk met onze staf of faciliteiten. Ook de teamtraining hoeft niet meteen overhoop gegooid te worden, al moeten we even kijken of de eigenschap Teamwork wel genoeg aandacht krijgt. Het enige wat een structurele fout van mij zou kunnen zijn geweest, is om alle backs in de aanvallende units te plaatsen. Voordat we de individuen er opnieuw bij gaan pakken, wil ik dan ook eerst zeker weten of dat een goede keuze is geweest. Om dit te controleren bekijk ik alle backs bij de club om te zien of er backs tussen zitten die zich wel goed ontwikkelen. Bij Angulo en Herrera hebben we al gezien dat dit niet het geval is. Naast die twee hebben we nog meer talentvolle backs bij de club lopen. Mijn vermoedens worden bevestigd als ik enkele andere backs met hoog potentieel bekijk. Er is geen enkele flankverdediger binnen de club die zich goed ontwikkeld. Is het probleem daarmee opgelost? Neen, ik denk het niet. Toch ga ik alle backs terugzetten naar de defensieve units en kijken we over een paar maanden opnieuw hoe de backs zich ontwikkelen. TEAMWORK Een ander puntje van aandacht was de eigenschap Teamwork, die bij verschillende spelers achteruit ging. Toen ik alle spelers bekeek viel het me op dat de eigenschap Teamwork alleen daalde bij onze backs (aanvallende unit) en centrale middenvelders in de defensieve units. Ik vermoed dus dat enkele spelers in de verkeerde units zitten en daardoor de verkeerde training krijgen. Het trainingsschema dat ik hanteer heeft wel degelijk sessies waarin er aan de Teamwork eigenschap gewerkt wordt: 1x per week op 60% voor alle spelers 1x per week op 20% voor alle spelers 2x per week op 40% voor alle spelers 2x per week op 60% voor aanvallende unit 2x per week op 20% voor defensieve unit 2x per week op 60% voor defensieve unit 2x per week op 20% voor aanvallende unit Dit zou ruim voldoende moeten zijn om groei te gaan zien bij alle spelers op deze eigenschap. Opnieuw wordt bevestigd dat het probleem niet in de training zit. PERSOONLIJKHEDEN Een positieve persoonlijkheid is van belang bij de ontwikkeling van een speler. De verborgen eigenschappen die samen het karakter vormen hebben namelijk een invloed op hoe snel een speler zich kan ontwikkelen. Een speler met een karakter als Model Professional of Model Citizen zal zich altijd beter ontwikkelen dan een speler met een karakter als Low Self Belief of Unambitious. Het probleem, of liever gezegd frustratie, waar ik tegenaan loop is dat bijna alle spelers een gebalanceerde persoonlijkheid hebben. Dit is tevens niet meteen op te lossen doordat onze meer ervaren spelers, die als mentor zouden kunnen dienen, ook niet over al te beste persoonlijkheden beschikken. Dat wil zeggen dat mentoring op het moment weinig zin heeft, al probeer ik wel enkele jonge gasten te begeleiden. De resultaten daarvan blijven voorlopig achterwege. Nu kunnen we de transfermarkt opgaan om naar geschikte mentors te zoeken maar nieuwe spelers hebben vaak niet genoeg invloed op spelers die al langere tijd bij de club spelen. Daarnaast hebben we maar weinig financiële slagkracht waardoor ook dit eigenlijk geen echte optie voor ons is. Ik probeer dan ook de persoonlijkheden van de spelers te beïnvloeden, die door onze intakes gaan komen. Daarbij zijn de Hoofd Jeugdopleidingen en jeugdcoaches het belangrijkst. Zij kunnen hun persoonlijkheden overdragen op de spelers die vanuit de jeugd door gaan komen. Het Onder 19 Team beschikt over een aantal goede coaches met positieve persoonlijkheden, we zijn momenteel nog op zoek naar een nieuwe manager voor dit team. Onze Hoofd Jeugdopleidingen heeft niet de allerbeste attributen maar wel een Professionele persoonlijkheid. Zijn voorkeursformaties zijn de 5-2-3 DM Wide en de 4-3-3 DM Wide. Zijn stijl past bij die van ons aangezien hij houdt van spelen op balbezit en het gebruik van counterpressie. Bij de Onder 23 mag er zeker nog wat op de schop genomen worden maar het is lastig om geschikte kandidaten te vinden op dit niveau. De betere stafleden trekken allemaal naar Argentinië of Brazilië en als ze écht goed zijn vertrekken ze naar Europa. Hier ligt dus nog wel degelijk een uitdaging. Terug naar de case studies dan. Bij Orlando ga ik met jullie het gehele proces aflopen om te zien welke zaken ik bekijk in dergelijke situaties. De algehele problemen heb ik hierboven al besproken en lijken me verder duidelijk. Bij Arroyo en Angulo doe ik in principe hetzelfde maar zal de beschrijving iets minder uitgebreid zijn omdat jullie na dit voorbeeld, als het goed is, begrijpen wat ik doe als iets me niet aanstaan. Daarna zal ik met jullie delen wat bij hen de problemen zijn geweest. ORLANDO HERRERA Bij Orlando Herrera is er iets bijzonders aan de hand, althans, naar mijn mening. Zijn lage Determination (1) is een groot probleem maar hoeft niet per se de oorzaak te zijn van zijn geringe ontwikkeling. De verborgen attributen Professionalism en Ambition hebben een even grote invloed op de ontwikkeling maar die kunnen we dus niet zien. Ik schrijf nooit spelers af, nooit. Ook niet als ze slechts een 1 scoren op Determination of slechts drie sterren potentieel hebben. Iedereen bij de club krijgt mijn aandacht om de beste versie van zichzelf te kunnen worden. Zo ook Orlando Herrera. Ik denk dat ik de oorzaak bij Herrera gevonden heb maar daar komen we later wel op, laten we van start gaan met het proces dat ik doorwandel als trainingsresultaten tegenvallen. Coach Report Nadat ik algehele problemen uitgesloten heb, zoals teamtraining, faciliteiten, coachingstaf, etc., begin ik bij het Coach Report om te kijken of ik daar iets kan vinden wat zijn ontwikkeling tegenhoudt. De start van het rapport vertelt alleen maar wat we al lang wisten. Herrera zit dicht tegen het eerste elftal aan en acteert eigenlijk op het niveau van een divisie lager. Herrera zou in potentie een sterspeler kunnen worden op het hoogste niveau van Ecuador. Onze beste speler (Sornoza) wordt gezien als sterspeler in Ecuador en heeft momenteel vier sterren, om even met een vergelijk te komen. De PROS in het rapport kun je meestal wel overslaan omdat de problemen veelal bij de CONS te vinden zijn. Toch viel me hier iets op. Herrera past goed binnen de groep en kan op verschillende posities uit de voeten. Verder zien we dat hij over aardig wat snelheid beschikt en dat hij een gebalanceerde en normale persoonlijkheid heeft. Daarnaast zien we zijn Home-grown status en het feit dat hij goed beslissingen kan nemen. Wat mij het meeste opviel is de eerste regel; volgens het rapport heeft hij in de afgelopen twee maanden zijn Off The Ball en Stamina eigenschappen verbeterd. Enigszins waar, maar de verbeteringen leken toch minimaal te zijn? Bij de CONS zien we inderdaad dat zijn Determination aangehaald wordt en dat dit hem kan hinderen. Dit betekent vooral dat Herrera niet zo goed met tegenslagen om kan gaan. Bij de PROS zagen we dat hij over een normale persoonlijkheid beschikt, waardoor ik durf aan te nemen dat zijn Professionalism en Ambition op redelijk niveau zijn. Verder zien we dat hij inderdaad presteert op Serie B niveau en dat hij achteruit gegaan is op Crossing en Passing. Er wordt geadviseerd wat te doen aan zijn zwakte in de lucht maar ik vind dat voor backs niet zo heel belangrijk. Blessure historie Het volgende punt waar ik naar kijk is of Herrera blessures heeft opgelopen die het gebrek aan ontwikkeling kunnen verklaren. Ook hier zien we weinig spannende dingen. Ja, Herrera is momenteel geblesseerd aan zijn enkel. De kwetsuur zou hem mogelijk tot drie weken aan de kant kunnen houden, maar deze blessure verklaart niet waarom hij amper groei doormaakt. Volgens het coach rapport heeft hij zelfs stappen kunnen zetten in de laatste twee maanden. De eerdere blessure kunnen we negeren, dit was slechts een lichte kwetsuur, die hem drie dagen aan de zijlijn hield. Speeltijd Speelt Herrera wel genoeg wedstrijden of speelt hij misschien te veel? Spelers boven de 18 jaar hebben wedstrijdervaring op een gewenst niveau nodig maar als ze nog jong zijn kun je ze ook gemakkelijk overbelasten. Herrera speelde in tien van de mogelijk twintig wedstrijden en kreeg daarin zes basisplaatsen. Een speler die net komt kijken heeft slechts twaalf tot twintig wedstrijden per seizoen nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Wat dat betreft loopt Herrera precies op schema. Hij speelt niet te veel of te weinig dus ook hier ligt het probleem niet. Toch blijf ik terugdenken aan het coach rapport, dat me vertelde dat hij in de laatste maand wél ontwikkeling heeft doorgemaakt. Hier begint er bij mij een lampje te branden. Herrera heeft in de laatste tien wedstrijden namelijk maar twee keer meegespeeld. Wordt Orlando toch op één of andere manier overbelast? In die laatste maand heeft hij namelijk wél ontwikkeling laten zien! Dit is zijn ontwikkeling van de laatste maand! Medisch Rapport Om de belasting van spelers te bekijken, ga ik altijd naar het medische rapport. Daar kun je in één opslag zien hoe de totale belasting is van de speler in kwestie. Herrera heeft momenteel een lage Match Load omdat hij in de laatste veertien dagen geen minuut gespeeld heeft. Hij is momenteel geblesseerd maar voor zijn blessure liet ik hem al minder spelen om te zien wat er zou gebeuren. De Training Load van Herrera is momenteel Medium. Dit wil zeggen dat hij middelmatig belast wordt door een combinatie van team- en individuele training. Voor een speler die geblesseerd is, is dat best wel pittig. We moeten ons hier dus even bedenken dat Herrera momenteel geen rollentraining uitvoert, niet deelneemt aan de teamtraining en geen additionele focus heeft. Zijn blessure is op moment van schrijven al vijf dagen aan de gang en nog steeds is de Load Medium. Ik vermoed dat ik Herrera, ondanks het geringe aantal wedstrijden, overbelast heb. Om dit zeker te weten, ga ik iets verder terug in deze save. Ik maak verschillende opslagpunten zodat ik zaken terug kan kijken voor de novelle. Het screenshot hierboven laat zijn medische rapport zien op 9 maart. Daar zien we dat hij een Medium Match Load heeft en een Heavy Training Load. Het is dus goed mogelijk dat ik Herrera overbelast heb door hem te zwaar te laten trainen. Niet elke speler gaat daar goed op. Daarnaast zijn er momenten geweest dat Herrera wél enkele wedstrijden achter elkaar speelde en dat heeft zijn ontwikkeling kunnen stokken. Tevredenheid Als laatste kijk ik altijd naar de tevredenheid van een speler. Een goede moraal is belangrijk voor de ontwikkeling. Een ongelukkige speler heeft minder motivatie om goed te trainen en zal daardoor minder resultaten boeken. Bij Herrera valt er over zijn tevredenheid niets te klagen. CONCLUSIE // ORLANDO HERRERA Al met al heb ik nu een beter beeld van wat de problemen bij Herrera kunnen zijn. Het lijkt er sterk op dat de lage Determination ervoor zorgt dat Herrera grote moeite heeft om om te gaan met tegenslagen. Een blessure, schorsing, ontevredenheid of een te zware belasting kunnen er bij Herrera voor zorgen dat zijn ontwikkeling stokt. We zullen Orlando dan ook met fluwelen handschoentjes moeten gaan aanpakken. Ik heb voor Herrera dan ook de volgende veranderingen doorgevoerd: Herrera gaat terug naar de defensieve training unit Alle backs worden teruggezet naar de defensieve units om te zien of dat over het geheel wat verbeterd in de trainingsresultaten Herrera wordt teruggezet naar het B Team Het coach rapport geeft aan dat Herrera acteert op het niveau van de Serie B, ons B Team speelt in die competitie en dus is dat een geschikter toneel voor Herrera Individuele training naar Full Back - Support, zonder additionele focus De individuele training van Herrera wordt hierdoor wat lichter, zodat hij minder snel overbelast raakt Ik snap jullie roep om een verhuur, zodat hij wekelijks kan spelen, maar vind Herrera niet geschikt voor een uitleenbeurt. Zijn lage Determination zorgt ervoor dat Herrera een gevoelige speler is en ik wil voorlopig de controle houden over zijn ontwikkeling. Als mijn aanpassingen in het tweede deel van het seizoen niet blijken te helpen, kan ik hem altijd nog verhuren. Ja, hij is 20 jaar maar hij heeft nog genoeg tijd om zijn potentieel te bereiken. Hij zit geen enkel ander talent in de weg in het B Team en kan zo ook wekelijks spelen op een geschikt niveau. De aansluiting bij het Eerste Elftal lijkt te vroeg te zijn gekomen voor Herrera. De combinatie van wedstrijdervaring op een te hoog niveau en een te zware belasting op de training hebben ervoor gezorgd dat er geen ruimte was om lekker te groeien. Dit heeft alles te maken met zijn lage Determination, waardoor hij de intensiteit daarvan nog niet aankan. Dit probleem was dus persoonsgebonden want een Yamar Medina heeft dezelfde stap wel aangekund. Zo zien we maar weer eens dat als je spelers goed wilt ontwikkelen in Football Manager, je elke zaak individueel moet bekijken. CONCLUSIE // KENY ARROYO Ik heb bij Keny Arroyo dezelfde weg bewandeld als bij Orlando Herrera. Ik ga niet opnieuw het hele proces omschrijven maar kom meteen tot de conclusie. Bij Arroyo zijn er meerdere dingen tegelijk aan de hand. Volgens het coach rapport zou Arroyo een goede speler zijn voor de Serie B. Ondanks het feit dat hij op hetzelfde niveau zit als Herrera, zat Arroyo nog steeds in de Onder 19. Daar speelde hij negentien wedstrijden in vier maanden tijd, iets te veel van het goede. Keny zou wel een geschikte speler zijn om te verhuren maar ik wil hem in het tweede deel van het seizoen nog even bij ons houden. Zijn rapport geeft aan dat hij redelijk gevoelig is voor blessures en hoewel het tot nog toe goed is te gaan, wil ik dat eerst monitoren. Bij Arroyo zijn de volgende aanpassingen gedaan: Overgeheveld naar B Team Het niveau van de Onder 19 is niet langer goed genoeg voor Arroyo, hij gaat spelen in de Serie B Additionele Focus verwijderd Ik heb de additionele focus bij de individuele training weggehaald om zijn training load te verlichten CONCLUSIE // JALISTHON ANGULO Ook bij deze speler heb ik hetzelfde proces doorlopen om erachter te komen wat er nu precies aan de hand is. Ondanks de zoektocht heb ik niet meteen een groot probleem gevonden bij Angulo. Hij zit nog niet op het niveau van het B Team dus hoeft nog niet overgeheveld te worden naar het B Team, daarnaast is hij daar ook nog te jong voor. De additionele focus heeft een groot effect gehad op Angulo dus ik ga ook de trainingsintensiteit niet aanpassen. Ik denk dan ook dat we in de situatie van Angulo even rustig moeten blijven. Hij heeft immers wel stappen gezet, alleen hadden we iets meer verwacht. Bij Angulo is er slechts één aanpassing doorgevoerd: Terug naar defensieve unit Alle backs worden teruggezet naar de defensieve units om te zien of dat over het geheel wat verbeterd in de trainingsresultaten Over enkele maanden kijken we of deze aanpassingen effect hebben gehad! Reacties Spoiler Op 14-12-2023 om 11:25 zei DGremlin: Bij Herrera zal de lage determination alvast niet helpen voor zijn ontwikkeling denk ik. Zijn lage determination ligt zeker ten grondslag aan de problemen die hij ervaart maar ik denk dus niet dat het zo gemakkelijk is als; determination te laag = geen ontwikkeling. Op 14-12-2023 om 11:27 zei delichris: Misschien dat je die jongens beter kan verhuren zodat zij wekelijks minuten gaan maken en zich zo beter kunnen ontwikkelen. Voor sommigen zou dat inderdaad een optie zijn maar in mijn ogen dus nog niet voor deze drie. We gaan wel in de komende weken opmaken wie er op huurbasis mogen gaan vertrekken dus we gaan de teams nu langzaam herstructureren en klaar maken voor de nieuwe lading talenten die gaan doorkomen in de intake (hopelijk). Op 14-12-2023 om 11:34 zei Kyrill: Geen idee sorry Goede post weer Maakt niet uit Karel! Was gewoon de bedoeling om iedereen te laten meedenken. Bedankt! 22 uur geleden zei ElMarcos: Mooie omschrijving en analyse weer. Om te kijken wat de oorzaak is zou ik meer informatie nodig hebben over de spelers die wel groeien (bijv. trainingsunit, aanvullende training, persoonlijkheid enz.) Als ik kijk daar het doorzettingsvermogen van Herrera vraag ik mij af of die het ooit gaat halen, maar bij de andere twee zie ik op dat punt niet meteen een probleem. Je had al best wat uit de tekst kunnen halen maar ik ben het ermee eens dat jullie niet alle informatie voor handen hadden! Ik twijfel ook of Herrera het wel gaat halen, voor nu mag hij even een stapje terug doen maar ik schrijf hem nog niet af. 22 uur geleden zei Rykjvk1: Als ik het goed begrijp zouden de 19- en 20-jarige wekelijks moeten spelen, en is de 16-jarige vooral gebaat bij gedegen training, toch? Dat zou betekenen dat de problemen sowieso niet eenduidig zijn, of is dat te kort door de bocht? Klopt, al hoeft het niet per se wekelijks te zijn. Verder klopt wat je zegt. Tot hun 23ste hebben spelers zo'n 12-20 wedstrijden per seizoen nodig om zich te kunnen ontwikkelen, daarna moet het echt wel wekelijks zijn, ja. 18 uur geleden zei 19CH98: Op zich wel realistisch dat niet iedereen zich direct ontwikkeld. Waar het aan kan liggen vind ik lastig te zeggen zo van grote afstand. Geen idee of dit ook in FM verwerkt zit maar even puur vanuit mijn eigen (top)sport ervaring kan een nieuwe trainer en zijn manier van werken voor spelers lastig zijn. Andere mogelijke oorzaken lijken mij dingen als blessures of simpelweg zoveel spelen dat ze op de training geen energie hebben om 100% te trainen. Zo heeft Arroyo in vier maanden 19 duels gespeeld bij de Onder 19 en dan ook nog bij de senioren minuten gemaakt. Geen idee of ik in de goede richting zit te denken maar het zijn dingen waar je misschien nader onderzoek naar kunt verrichtten. Wat jij noemt heb ik ook aan zitten denken. Andere speelwijze, nieuwe training,, etc. we zien dan ook dat Herrera zich in de laatste maand best verbeterd heeft dus het kan kloppen wat je zegt. Ik ben het ook met je eens over Arroyo, al is het niveau ook gewoon niet hoog genoeg voor hem. Bedankt voor jouw bijdrage! 17 uur geleden zei Tim Windt: Ten eerste weer een heerlijke post. In mijn bevindingen over het mogelijke probleem bij de ontwikkeling kan in 2 punten liggen. Ten eerste valt het om dat beide trainen naar een complete wingback. Dit valt op dus misschien is de trainer die dit op zich neem niet sterk genoeg. Ten tweede lijkt het me verstandig om de 20 jarige back uit te lenen zodat hij wekelijks speelt. Op 20-jarige leeftijd is wekelijks spelen van belang. Bedankt! Wellicht moeten ze die trainer dan maar gaan ontslaan want hij heeft er klaarblijkelijk geen verstand van, haha. In deze update lees je wat ik heb aangepast maar je zit aardig in de goede richting. Herrera uitlenen vind ik geen goed idee op dit moment omdat hij zo'n gevoelige speler is. 2 uur geleden zei Keeza: Sluit me aan met de heren hierboven. Daarnaast wil ik nog een opmerking maken over je AI gegenereerde plaatje: wat een plaatje Heel tof gemaakt, ben wel benieuwd naar de prompt. Bedankt man! Is gemaakt met Bing, dit was de prompt: Ultra realistic flat illustration of a young Ecuadorian footballer who shows no sign of improvement, boho watercolor, dreamy colorpalette, downward reddish arrows in background, black and blue striped jersey Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer 15 december 2023 bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Wat een gaaf overzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Schitterend hoe je meer inzicht probeert te krijgen. Benieuwd wat de aanpassingen opleveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Heel mooie post weer, echt vet gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Leuk om te zien dat je zoveel energie steekt in het verbeteren van iedereen! Het lijkt erop dat je wat oorzaken gevonden hebt, hopelijk blijkt dat ook in de werkelijkheid zo te zijn. PS: Gezien het feit dat jij op een aantal dezelfde conclusies uitkwam ben ik toch minder slecht in FM dan ik verwacht had Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Een hele mooie deep dive die laat zien hoe complex dit soort zaken zeker in FM kunnen zijn. Ik ben zeer benieuwd of je over een aantal maanden wel het gewenste effect ziet en of de aanpassingen een verschillende invloed hebben per speler. Iets waar je mogelijk ook weer informatie uit haalt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Mooi op in gegaan. Nu ben ik zeker ook benieuwd hoe het hem vergaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Twee zeer interessante updates betreft de ontwikkeling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Universitaire opleiding FM hier. Prachtige novelle! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 28 december 2023 Auteur Share Geplaatst 28 december 2023 Omdat jullie allemaal niet kunnen wachten tot 2024, hier alvast de resultaten van de voorgaande twee updates! 20. RESULTATEN ONTWIKKELING HERRERA, ARROYO EN ANGULO In de vorige twee updates bekeken we enkele spelers die zich niet goed wilden ontwikkelen. Ik ging op zoek naar mogelijke oorzaken van deze problemen en bepaalde welke vervolgstappen ik moest ondernemen om de achterblijvende ontwikkeling om te keren. Nu ik het tweede deel van het seizoen afgerond heb, kan ik stellen dat dit aardig gelukt is. Natuurlijk willen we altijd meer maar soms moet je gewoon tevreden zijn met wat je krijgt. In dit geval ben ik heel blij met de ontwikkeling van de jongens, die in het eerste deel van het seizoen geen stappen hebben gezet. ORLANDO HERRERA Herrera werd door mij aan het begin van het seizoen bij de eerste selectie gehaald maar ging daar, mede door zijn lage Determination, niet zo lekker op. Hij kreeg aardig wat wedstrijden op het hoogste niveau maar groei bleef achterwege. In de vorige update kwam ik tot de conclusie dat hij nog niet helemaal klaar bleek voor het echte werk. Na een zoektocht kwamen we tot de volgende conclusie: Herrera gaat terug naar de defensieve training unit Alle backs worden teruggezet naar de defensieve units om te zien of dat over het geheel wat verbeterd in de trainingsresultaten Herrera wordt teruggezet naar het B Team Het coach rapport geeft aan dat Herrera acteert op het niveau van de Serie B, ons B Team speelt in die competitie en dus is dat een geschikter toneel voor Herrera Individuele training naar Full Back - Support, zonder additionele focus De individuele training van Herrera wordt hierdoor wat lichter, zodat hij minder snel overbelast raak Jullie volgers opperden voor een verhuurperiode, zodat hij wekelijks kon spelen. Zelf vond ik dat niet zo’n goed idee omdat hij zo gevoelig is en ik zijn ontwikkeling in eigen hand wilde houden. Ik besloot hem terug te zetten naar het B Team, dat actief is op het tweede niveau. Helaas ben ik hem vergeten in te schrijven voor die competitie, waardoor hij amper wedstrijden heeft gespeeld in het tweede deel van het seizoen. Een foutje van mijn kant. Desondanks heeft Herrera toch groei laten zien. In de laatste zes maanden gingen er verschillende attributen omhoog. Zelfs zijn Determination is licht gegroeid, helaas niet genoeg om van die 1 af te komen. De groei die hij in de laatste maanden heeft laten zien, heeft voor mij wel bevestigd dat we de juiste stappen ondernomen hebben. Toch fijn als jouw theoretische gezwets bevestigd kan worden door Football Manager. Orlando Herrera - Ontwikkeling laatste zes maanden Orlando heeft in het tweede deel van het seizoen nog enkele wedstrijdjes in het eerste meegedaan. Ik werd hiertoe gedwongen omdat ik hem vergeten ben in te schrijven voor het B Team. In totaal kwam Orlando dit seizoen tot negentien wedstrijden in het eerste, waarvan twaalf als basisspeler. In die wedstrijden wist hij één keer tot scoren te komen en bereidde hij nog een enkel doelpunt voor. De rest van zijn statistieken zijn prima voor een jeugdspeler. Zijn gemiddelde beoordeling van 6,75 bevestigt opnieuw dat hij er nog niet helemaal klaar voor is. Toch geloof ik nog steeds dat hij een vaste waarde in het eerste elftal kan gaan worden. KENY ARROYO Bij Arroyo kwam ik tot de conclusie dat hij op een te laag niveau speelde. Zijn Coach Rapport gaf aan dat hij op het niveau van de Serie B acteerde maar hij speelde zijn wedstrijden bij de O19. Daar speelde hij negentien wedstrijden in vier maanden tijd, iets te veel van het goede. Een verhuur was voor Keny een serieuze optie geweest maar vanwege zijn blessuregevoeligheid wilde ik hem in de buurt houden. Bij Arroyo deed ik dan ook de volgende aanpassingen: Overgeheveld naar B Team Het niveau van de Onder 19 is niet langer goed genoeg voor Arroyo, hij gaat spelen in de Serie B Additionele Focus verwijderd Ik heb de additionele focus bij de individuele training weggehaald om zijn training load te verlichten De veranderingen die ik heb doorgevoerd hebben wonderen gedaan voor Keny Arroyo. Vooral de ervaring die hij op een hoger niveau heeft opgedaan, hebben zijn ontwikkeling enorm ondersteund. Keny is over het geheel genomen dan ook een betere speler geworden. Volgens onze coaches kan hij nu zelfs mee met het eerste elftal, daar zal hij volgend seizoen dan ook zijn opwachting gaan maken. Keny Arroyo - Ontwikkeling laatste zes maanden Keny had zijn debuut al gemaakt in het eerste en ik besloot hem in het tweede deel nog enkele wedstrijden te gunnen. Zo speelde hij een bekerwedstrijd waarin hij scoorde en een assist afleverde en mocht hij nog eens invallen in de Copa Libertadores. Daarnaast speelde hij voornamelijk in het B Team. Daar kwam hij tot vijftien competitiewedstrijden, waarin hij twee keer scoorde en vier assists gaf. Hij werd daar gemiddeld beoordeeld met een 7,12. JALISTHON ANGULO Bij Angulo kreeg ik niet meteen de vinger op de zere plek. Het was eigenlijk een beetje onduidelijk waarom hij niet zo hard wilde groeien. Zijn Coach Rapport gaf aan dat hij nog niet klaar was voor het B Team en ook zijn jonge leeftijd was er nog niet naar. Ik besloot dan ook weinig aan zijn ontwikkelingsplan te veranderen omdat ik niet zeker wist waar het probleem lag. Terug naar defensieve unit Alle backs worden teruggezet naar de defensieve units om te zien of dat over het geheel wat verbeterd in de trainingsresultaten Angulo bleef dan ook het tweede deel van het seizoen gewoon in de O19 en er werd niets aan zijn training veranderd. Zijn ontwikkeling van de laatste zes maanden laat wisselvallige resultaten zien. Ik begin nu dan ook te twijfelen of we Angulo volgend seizoen gewoon moeten gaan pushen en hem overzetten naar het B Team, om hem ervaring op een hoger niveau op te laten doen. Jalisthon Angulo - Ontwikkeling laatste zes maanden Dit seizoen kwam Angulo tot 29 wedstrijden in de O19. Daarin was hij goed voor negen doelpunten en evenveel assists. Zijn gemiddelde van 7,40 laat toch zien dat hij dat niveau wat ontstegen is. Daarnaast kreeg Angulo twee wedstrijden van mij bij het eerste, om te kijken of ik zijn ontwikkeling kon boosten. De twee bekerwedstrijden leverden hem een doelpunt en een assist op, met een gemiddelde beoordeling van 7,60 tot gevolg. Ik denk dat hij volgend seizoen in het tweede moet spelen om zijn ontwikkeling te blijven voortzetten. TOP ONTWIKKELAARS Naast het feit dat we dit seizoen enkele problemen hadden met de ontwikkeling van spelers, waren er ook gasten die heel hard gingen. Met name enkele jonge spelers uit het eerste wisten enorme sprongen te maken maar ook in de andere elftallen ging er een hoop goed. Hieronder zien we Yaimar Medina, een 20-jarige linksbuiten. Yaimar kwam dit seizoen tot 21 basisplaatsen en zeventien invalbeurten. Daarin was hij goed voor tien doelpunten en vijf assists, hij werd beoordeeld met een 7,56. We kunnen dus wel stellen dat hij een goed seizoen heeft gehad. Hij staat dan ook in de belangstelling van Boca en Rennes. Yaimar Medina - Ontwikkeling over eerste seizoen Aan de andere kant, op rechtsbuiten, hadden we o.a. de 21-jarige Patrik Mercado. Patrik kwam dit seizoen tot 30 basisplaatsen en twaalf invalbeurten. Met elf doelpunten en dertien assists was hij ook lekker productief. Zijn gemiddelde van een 7,17 onderstreept een prima seizoen. Er is nog geen interesse van andere clubs maar ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren. Zijn ontwikkeling is wat minder heftig dan die van Medina maar ook Patrik heeft prima stappen gezet dit seizoen! Patrik Mercado - Ontwikkeling over eerste seizoen Mijn favorietje, Kendry Paez, heeft ook aardig wat stappen gezet. Zijn transfer naar Chelsea is natuurlijk vanaf het begin al geregeld maar ik wil hem een zo groot mogelijke kans van slagen geven. Daardoor gebruik ik hem gewoon veelvuldig en probeer ik hem zo goed mogelijk te ontwikkelen. Het zou jammer zijn als hij het in Londen niet gaat redden. Kendry kreeg 32 basisplaatsen en kwam 11 keer van de bank. Hij scoorde veertien keer en gaf vijftien assists, daarmee werd hij beoordeeld met een 7,21. Dat zijn toch prima cijfers voor een middenvelder! Zijn ontwikkeling gaat dan ook hard en is over bijna de gehele kaart verbeterd, ongekend! Kendry is dan ook wel de speler met de hoogste potentie, vermoedelijk. Hij wordt door de staf inmiddels als één van de beste spelers gezien. Toch knap, met zijn zeventien jaar. Kendry Paez - Ontwikkelin over eerste seizoen Steven Heras - Centrale Verdediger - Onder 19 - 17 jaar Geremy de Jesús - Linksbuiten - Onder 19 - 17 jaar Jakson Plaza - Centrale Verdediger - Onder 19 - 18 jaar Reacties Spoiler Op 15-12-2023 om 11:55 zei delichris: Wat een gaaf overzicht. Bedankt! Op 15-12-2023 om 13:18 zei DGremlin: Schitterend hoe je meer inzicht probeert te krijgen. Benieuwd wat de aanpassingen opleveren. Bij dezen kun je de resultaten bekijken! Op 15-12-2023 om 13:59 zei Kyrill: Heel mooie post weer, echt vet gedaan. Bedankt Karel! Op 15-12-2023 om 14:08 zei 19CH98: Leuk om te zien dat je zoveel energie steekt in het verbeteren van iedereen! Het lijkt erop dat je wat oorzaken gevonden hebt, hopelijk blijkt dat ook in de werkelijkheid zo te zijn. PS: Gezien het feit dat jij op een aantal dezelfde conclusies uitkwam ben ik toch minder slecht in FM dan ik verwacht had Bedankt man! Volgens mij zaten we aardig in de goede richting, inclusief jij! Op 15-12-2023 om 16:48 zei ElMarcos: Een hele mooie deep dive die laat zien hoe complex dit soort zaken zeker in FM kunnen zijn. Ik ben zeer benieuwd of je over een aantal maanden wel het gewenste effect ziet en of de aanpassingen een verschillende invloed hebben per speler. Iets waar je mogelijk ook weer informatie uit haalt. Bij dezen de resultaten van de aanpassingen die ik gedaan heb! Op 16-12-2023 om 23:05 zei larrie: Mooi op in gegaan. Nu ben ik zeker ook benieuwd hoe het hem vergaat. Bedankt, bij deze de eerste resultaten Op 17-12-2023 om 21:38 zei Djurovski: Twee zeer interessante updates betreft de ontwikkeling Bedankt! Op 19-12-2023 om 09:17 zei ElPrincipito: Universitaire opleiding FM hier. Prachtige novelle! Niet overdrijven Toch bedankt! Taglijst Spoiler @KayDeManaager @Boyzone @Steels @keano77 @Kyrill @Tim Windt @MNie @Tim' @bas huijsmans @Marius @Keeza @chrisje1993 @DGremlin @19CH98 @Mordurette @Jotew @ElMarcos @Arezo @Willem @Satioz @Djurovski @Urbeto @larrie @Rykjvk1 @MisterX @Titan @Svenpunt @Badmuts @broabander @delichris @Blauwbeer @ElPrincipito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Wat een heerlijk overzicht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Zeer mooi overzicht. Leuk ook dat de aanpassingen, vooral voor Hererra, nuttig zijn gebleken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 28 december 2023 Share Geplaatst 28 december 2023 Mooi om te lezen welke keuzes je maakt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 december 2023 Share Geplaatst 29 december 2023 Wat een geweldig overzicht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larrie Geplaatst 30 december 2023 Share Geplaatst 30 december 2023 Het blijft interessant om te volgen wat je doet en waarom. Chapeau. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 31 december 2023 Share Geplaatst 31 december 2023 Ik heb even de tijd genomen om me door je laatste lijvige updates te worstelen. Ik kan me immers voorstellen dat er wel wat tijd in kruipt om deze neer te schrijven en dus verdienen ze ook om met de nodige aandacht gelezen te worden. Mooi leesvoer in ieder geval en zeker interessant om te zien welke keuzes je maakt. Ik hoop wel dat je er tijdens het spelen wat sneller over gaat, want het zijn vaak natuurlijk maar enkele klikjes om wat trainingsaccenten bij te sturen of iemand naar een andere selectie te sturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten