Kyrill Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Ik krijg vaak gezeik van mijn spelers, mijn pep talks na afloop te hard/streng zijn... Nou na zo'n beschamend resultaat als dit, heb ik ze de silence treatment maar gegeven. Ik heb ook serieus geen woorden, hoe fucking slecht we hier waren, en vernederd zijn door een team als Norwich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 26 minuten geleden zei De Raam: Zo, dan mag ik zelf nou een keer om advies vragen? Wie kan mij vertellen waarom de reputatie van de Portugese competitie niet stijgt? We staan na vier jaar nog steeds op de zevende plek. Waarom zijn we bijvoorbeeld Nederland nog steeds niet voorbij? We doen het hartstikke goed in Europa, in vier jaar tijd: Drie keer CL gewonnen Twee keer EL gewonnen (eerste seizoen zelf, derde seizoen Benfica) Eén keer tweede Conference league (vierde seizoen Boavista) Nederlandse clubs zien we daar helemaal niet terug? Wat betreft coëfficiënten lopen we ook ver voor: Bij clubreputaties komen er ook geen Nederlandse clubs in de buurt? Terwijl wij met drie clubs in de wereldwijde top 20 staan. Ajax en PSV staan op plek 47 en 48. Hoe kan dan de Eredivisie boven ons blijven staan? Wat kan ik verder doen om dit te verbeteren? Ik heb even zitten googelen maar ik kan geen direct antwoord vinden. Wat mij het logisch lijkt, maar dit is op niks gebaseerd, is dat het gat achter de grote 3 in Portugal zoveel groter is dan in Nederland dat de Portugese competitie gemiddeld genomen minder is. Mocht zoiets het geval zijn dan zou je a la building a nation de andere clubs in je competitie moeten ondersteunen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 3 minuten geleden zei 19CH98: Ik heb even zitten googelen maar ik kan geen direct antwoord vinden. Wat mij het logisch lijkt, maar dit is op niks gebaseerd, is dat het gat achter de grote 3 in Portugal zoveel groter is dan in Nederland dat de Portugese competitie gemiddeld genomen minder is. Mocht zoiets het geval zijn dan zou je a la building a nation de andere clubs in je competitie moeten ondersteunen Ik zie wel inderdaad dat er wat meer geld in de Eredivisie zit. Zou dat zo zwaar wegen? Porto en Benfica hebben slechts een 'Secure' status, die geven best wat geld uit aan transfers elk seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 34 minuten geleden zei Kyrill: Ik krijg vaak gezeik van mijn spelers, mijn pep talks na afloop te hard/streng zijn... Nou na zo'n beschamend resultaat als dit, heb ik ze de silence treatment maar gegeven. Ik heb ook serieus geen woorden, hoe fucking slecht we hier waren, en vernederd zijn door een team als Norwich. Goede assistent manager aannemen en zijn voorkeursoptie selecteren, dan ben je ook van het gezeik af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 3 minuten geleden zei De Raam: Ik zie wel inderdaad dat er wat meer geld in de Eredivisie zit. Zou dat zo zwaar wegen? Porto en Benfica hebben slechts een 'Secure' status, die geven best wat geld uit aan transfers elk seizoen. het kan inderdaad zomaar dat geld er ook wat mee te maken heeft. Denk meer dat de kleinere Eredivisie clubs groter zijn dan de kleinere Primeira Liga clubs. Als je terugkijkt naar een jaar of 10 geleden toen stonden Real+Barca standaard bij de laatsten in de CL en waren Sevilla en Atlético ook Europees enorm sterk. Toch werd de PL over het algemeen gezien als de grotere competitie omdat de nummer 20 van de PL veel sterker is dan de nummer 20 van La Liga. Snap je een beetje wat ik bedoel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 1 minuut geleden zei 19CH98: het kan inderdaad zomaar dat geld er ook wat mee te maken heeft. Denk meer dat de kleinere Eredivisie clubs groter zijn dan de kleinere Primeira Liga clubs. Als je terugkijkt naar een jaar of 10 geleden toen stonden Real+Barca standaard bij de laatsten in de CL en waren Sevilla en Atlético ook Europees enorm sterk. Toch werd de PL over het algemeen gezien als de grotere competitie omdat de nummer 20 van de PL veel sterker is dan de nummer 20 van La Liga. Snap je een beetje wat ik bedoel? Over 2 seizoenen zal het er anders uitzien, dan vervallen de betere resultaten ten opzichte van Portugal's mindere resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Afijn, ja ik snap wat je bedoelt @19CH98, bedankt voor het meedenken! Twee mooie clubs aan de affiliaties toegevoegd, beide met de optie om spelers van hen in onze intake te krijgen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Die Uruguayanen leveren zeker alleen maar verdedigers af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 @De Raam is Sporting CP verder een beetje een aanrader? Ik wil nog even wachten met mijn main save tot na de december patch.. Maar ondertussen lijkt een leuke subtopper a la Sporting CP, Valencia of Bayer Leverkusen me wel leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Steels: @De Raam is Sporting CP verder een beetje een aanrader? Ik wil nog even wachten met mijn main save tot na de december patch.. Maar ondertussen lijkt een leuke subtopper a la Sporting CP, Valencia of Bayer Leverkusen me wel leuk. Je noemt drie clubs die aanraders zijn, als je op zoek bent naar een subtopper! Sporting bevalt mij heel goed, voor mij eigenlijk iets te gemakkelijk maar ik ben met hen begonnen in de beta en vervolgens is de save om diverse redenen blijven hangen. Ik had natuurlijk meteen al een aantal grote talenten aangetrokken (daarvoor speelde ik met Sporting, in mijn main save ga ik niet met zulke goede spelers werken) en kreeg ik een paar hele grote talenten door de youth intakes. Ik heb zelf dus vooral een binding opgebouwd met de spelers, niet zozeer de club. Het doel is om de Champions League te winnen met een elftal vol met Homegrown Club spelers. Daar ben ik nog wel een paar seizoenen van verwijderd. Ondertussen doe ik 'projectjes' met spelers die uit de gratie zijn gevallen. In het tweede seizoen heb ik Trincao weer tot leven gewekt, de afgelopen twee seizoen met Greenwood bezig geweest. Dat houdt het voor mij interessant. Trincao is na twee seizoenen naar Newcastle gegaan voor 81 miljoen, Greenwood vertrekt aan het begin van seizoen 5 naar Real Madrid voor 78 miljoen (gratis aangetrokken aan begin van derde seizoen). Ik denk dat het voor jouw vooral goed zou zijn om al die idealen eens los te laten. Ik had dat vroeger ook, totdat ik besloot dat ik gewoon ergens moest beginnen en eens door moest zetten, sindsdien speel ik langere saves Maar ja, Sporting is zeker een club met mogelijkheden. Je begint met een paar hele leuke spelers en er zit veel talent. Verkopen gaat ook makkelijk dus als je wilt verfrissen is dat ook een mogelijkheid. Ik heb in het eerste seizoen de Europa League gewonnen, daarna drie keer op rij de Champions League. Inmiddels zijn we de grootste club van de wereld maar zoals ik al zei, ben ik vooral met spelers bezig om het leuk te houden en speel ik veel met tactieken. O.a. de volgende spelers in de intakes gehad (grootste reden dat ik deze save blijf spelen): Seizoen 1 Spoiler Tweede seizoen Spoiler Derde seizoen Spoiler Vierde seizoen Spoiler Niet normaal eigenlijk, als ik dat zo op een rijtje zet En dat zijn dan alleen de spelers uit eigen intake, ik heb nog veel meer talent lopen dat op jonge leeftijd aangekocht is. Oh, en even een vergelijking voor de sterretjes, dit zijn mijn twee beste spelers momenteel. Die krijgen allebei vier sterren, kun je beter inschatten hoe goed die newgens kunnen worden Spoiler 23 november 2023 bewerkt door De Raam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 1 uur geleden zei Rrrood: Goede assistent manager aannemen en zijn voorkeursoptie selecteren, dan ben je ook van het gezeik af. Aardig van je maat, geen probleem hoor. Ik doe sommige dingen liever zelf, ik vind niet erg om dat te doen. En mijn assistent is Albert Stuivenberg, net eerder vandaag zijn aflopend contract met 5 jaar verlengd. Ik ging in Carabao Cup op instant result tegen City(in de hoop te verliezen) wint Albertje nog steeds na pingels haha. En ik heb hem ook via instant result vorig seizoen Preston North End in de Fa Cup laten doen, 1-8 winst, dus dat zit wel snor. Dankjewel vooor meedenken, wordt enorm gewaardeerd Ben ik de enige trouwens, zeiken spelers deze editie nog meer dan FM 23 en 22? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dvsermelo Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Hoi, vraagje. Naast kenmerken/eigenschappen en potentie/kwaliteit: waarom letten jullie nog meer op bij het aantrekken van een speler? Ik probeer vooral te letten op nationaliteit. Dus in Spanje hoofdzakelijk met Spaanstalige spelers. Of een Portugees bijvoorbeeld. Een verdwaalde nationaliteit kan ook zeker, maar een enorm allegaartje vind ik niets. Met Galatasaray zocht ik, vanwege de competitieregels, ook bewust extra Turkse spelers. Zelf let ik bijvoorbeeld nooit op de lengte van een speler ofzo, maar misschien letten jullie op dingen waar ik helemaal niet aan denk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 7 minuten geleden zei dvsermelo: Hoi, vraagje. Naast kenmerken/eigenschappen en potentie/kwaliteit: waarom letten jullie nog meer op bij het aantrekken van een speler? Ik kijk altijd even naar het scout rapport, of daar bijzonderheden in staan. Dergelijke zaken schrikken mij toch altijd wel een beetje af: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Geloof het of niet, dit is echt de #4 op bezoek, bij ons de nummer 3.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Gaat als een trein Kyrill Hier voor een prikkie Ziyech in de winterstop naar mijn Willen II gehaald. Mocht even een kwartiertje shinen en zijn klasse tonen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monty Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Zo, die halve finale is maar net aan bereikt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Op 16-11-2023 om 16:00 zei Elsjorro1990: Dit is wel een soort van Messi-light toch? Nog nooit van de beste man gehoord, maar wat een talent zeg. Kostte ook nog maar eens een paar miljoen. Hoe ontwikkelde deze jongen zich? Hier is hij 20. Wellicht voor een mooie stap naar Chili. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 40 minuten geleden zei Gert: Gaat als een trein Kyrill Hier voor een prikkie Ziyech in de winterstop naar mijn Willen II gehaald. Mocht even een kwartiertje shinen en zijn klasse tonen Thnx maat thnx. Helaas wel bv 5-1 nederlaag bij Norwich. Vorig seizoen al soeverein kampioen met 106 punten, win nu veel liever CL als ik eerlijk ben. Allebei nog mooier, als één van twee moet kiezen dan CL, mijn bestuur heeft als doel gekozen allebei winnen voor mij, was helaas niet aanpasbaar. Mooi dat je Hakim gehaald hebt 35 minuten geleden zei Monty: Zo, die halve finale is maar net aan bereikt. Hoeveel heb je betaald om Orrie terug te kopen? Je doet echt ziek goed, complimenten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 6 minuten geleden zei Dansmeister: Hoe ontwikkelde deze jongen zich? Hier is hij 20. Wellicht voor een mooie stap naar Chili. Ik had hem hier nog maar net gekocht en die game verder nog niet heel veel meer aangeraakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monty Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 8 minuten geleden zei Kyrill: Thnx maat thnx. Helaas wel bv 5-1 nederlaag bij Norwich. Vorig seizoen al soeverein kampioen met 106 punten, win nu veel liever CL als ik eerlijk ben. Allebei nog mooier, als één van twee moet kiezen dan CL, mijn bestuur heeft als doel gekozen allebei winnen voor mij, was helaas niet aanpasbaar. Mooi dat je Hakim gehaald hebt Hoeveel heb je betaald om Orrie terug te kopen? Je doet echt ziek goed, complimenten!! Orrie is op huurbasis terug voor een halfjaar. Wellicht dat ik m erna nog kan kopen, maar dat zien we na het seizoen wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monty Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 Stijve koker werk dit hoor. Luca Giulietti, Magnusson wat een namen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 12 minuten geleden zei Dansmeister: Hoe ontwikkelde deze jongen zich? Hier is hij 20. Wellicht voor een mooie stap naar Chili. Ik heb hem ook gehaald met Sporting, als je hem kunt halen; doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rrrood Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 2 minuten geleden zei Monty: Stijve koker werk dit hoor. Luca Giulietti, Magnusson wat een namen. Guys Literally Only Want One Thing And It's Fucking Disgusting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 1 uur geleden zei Kyrill: Aardig van je maat, geen probleem hoor. Ik doe sommige dingen liever zelf, ik vind niet erg om dat te doen. En mijn assistent is Albert Stuivenberg, net eerder vandaag zijn aflopend contract met 5 jaar verlengd. Ik ging in Carabao Cup op instant result tegen City(in de hoop te verliezen) wint Albertje nog steeds na pingels haha. En ik heb hem ook via instant result vorig seizoen Preston North End in de Fa Cup laten doen, 1-8 winst, dus dat zit wel snor. Dankjewel vooor meedenken, wordt enorm gewaardeerd Ben ik de enige trouwens, zeiken spelers deze editie nog meer dan FM 23 en 22? Bij mij wel in ieder geval. Onwijs lastig om een volledig Chileens elftal (lang) samen te stellen, als iedereen binnen no-time weg wil naar SA. Begrijpelijk hoor, je financieel onafhankelijk spelen. Maar het gaat nergens over. @De RaamThnx bro. Nog meer aanbevelingen vanuit ZA? Zoals hierboven staat, moet ik mijn eigen regels een beetje gaan loslaten. Krijg het anders niet opgevuld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Steels Geplaatst 23 november 2023 Share Geplaatst 23 november 2023 @De Raam Thx, je hebt me overtuigd om met Sporting CP te beginnen Nu moet ik enkel nog een leuk alter-ego bedenken. Welke tactiek hanteer je? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten