Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

@Jónstærke Ik zit pas eind 2025 (seizoen twee dus). Was vol goede moed begonnen maar daarna heb ik even FM neergelegd en gefocust op andere dingen. Nu wel weer de save opgepakt.

8e6997f92b23c7a6e7c08e778b1cc07d.png

Seizoen één kampioen geworden (heel overtuigend ook) en Slovan werd bijvoorbeeld maar 5e. Doen het dit jaar dus voorlopig een stuk beter. Presov was vorig jaar gedegradeerd.

Qua talenten heb ik met Zilina wel een mooie basis, uitstekende faciliteiten ook. Dit soort spelers krijg ik dan uit m'n jeugdopleiding:

9b4580d7f1e2ed1ad9d9dec94dd7d11e.png

c479c5903cc1d835ef2d3cd9be2870a1.png

7dc013bd08c08df3c368c0ea77eaf528.png

496129bc3b1c7113b2d784acdff5aa6b.png

af128ddfb3eb7545635946c9d8ec09a1.png

Daar kan je dus prima op bouwen :)

Voordeel is ook wel dat ik m'n B-team in de Druha Futbalova Liga heb spelen dus mijn spelers zich goed kunnen ontwikkelen op een hoog niveau.

Op dit moment heb ik overigens een paar internationals rondlopen. Lubomir Belko (doelman) is een vaste waarde voor Slowakije, Michal Tomic (rechtsback), Matus Rusnak (rechtsback), Dominik Javorcek (linksback), David Duris (spits), Vladimir Val'ko (spits), Ladislav Almasi (spits) en Timotej Jambor (spits).

In het begin van het seizoen een reeks Europese wedstrijden gecombineerd met Ajax en PSV in de competitie. Tel daarbij nog wat schorsingen en blessures op en ik sta al 8 punten achter op de nummer 1. :cab:

Wat een heerlijk seizoen waarin wij maar liefst 5 titels binnen halen. De Europese Supercup, de Portugese Supercup, de Allianz Cup, De Taça de Portugal en het kampioenschap werden gewonnen. Helaas was Bayern Munchen in de kwartfinale van de CL te sterk en schakelden zij ons daar uit. Dit seizoen zou dus nog overtroffen kunnen worden in de toekomst

image.thumb.png.21041970bca6b4a3c19462412a8e358a.png

Verkoop ik een speler voor 70M die ik voor 3M had gehaald, maar zijn originele club had 15% doorverkoop. Dus een club die ongeveer 40m waard is, heeft net 10m extra op de bankrekening gekregen :p

Ik hoop dat ze er iets goed mee doen, maar de AI kennende...

Speler uit de jeugd, 3e seizoen met Coimbra en inmiddels op het hoogste niveau. Speelt dus als basisspeler (had geen geld voor een betere spits). We staan bovenaan als promovendus (nog wel) en hij doet het zeker niet onaardig. 

Schermafbeelding2025-03-24om06_49_00.thumb.png.d90e140dddc0699ac3ff6bf9721f1f00.png

Sorry, dubbelpost maar dit moet ik even delen. Met Academica Coimbra dus nu na 2 opeenvolgende kampioenschappen op het hoogste niveau. Prognose was laatste. Heb op zich prima transfers gedaan (gratis allemaal) en een fijn team. Veel spelers van Benfica, Porto en Sporting 2 die gratis kwamen en echt goed zijn geworden. 

Veel geluk nu dat de grote drie enorm veel hebben laten liggen en ik veel heb gewonnen met een doelpuntje verschil. Nog drie potjes, en tegen wie? Absurd.. 

@bas huijsmans Jij hebt ook met Academica gespeeld toch? Hoe ging dat? 

Schermafbeelding2025-03-24om10_57_13.png.5f2a6357300332918c61e6592f44874f.png

Schermafbeelding2025-03-24om10_57_24.thumb.png.76796554e50cc0090056cdefc721ffbe.png

Edited by ElPrincipito

2 uur geleden zei ElPrincipito:

@bas huijsmans Jij hebt ook met Academica gespeeld toch? Hoe ging dat? 

Ja dit komt me wel redelijk herkenbaar voor. Vaak in een maand tijd potjes tegen de 3 topclubs. Verder had ik ook dat de teams best wel dichtbij elkaar liggen in de gehele competities. De topclubs verspelen daarom geregeld wat puntjes in de competitie en heb je nog niet eens heel erg veel punten nodig om kampioen te worden. De topclubs blijven altijd wel goede spelers voortbrengen dus het niveau van hun blijft wel redelijk gelijk. Pas bij het bereiken van Europees voetbal kan je zelf echt stappen zetten omdat je dan pas wat transferbudget hebt.

Verschil bij mij is wel dat ik inmiddels in 2092 ofzo zit en dat ik zelf Vitoria de Setubal, Academica de Coimbra en AVS SAD al redelijk wat groter heb gemaakt. Vizela is ook een constante topclub geworden (Denk een rijke eigenaar ofzo). Zelf nu met Lixa ook een van de grootste clubs van het land dus Sporting, Benfica en Porto zijn eigenlijk een beetje middenmoters geworden. Af en toe een uitschieter dat ze hoog eindigen, maar Sporting is al een keer gedegradeerd en het afgelopen seizoen speelde Benfica zich pas op de laatste speeldag veilig. Braga is ook een paar keer gedegradeerd en Vitoria de Guimaraes speelt zelfs op het vierde niveau nu.

Toch is het feit dat de competitie redelijk bij elkaar zit echt een reden waarom het leuk is om te blijven spelen in Portugal. Af en toe zelf wat jaartjes niet op het hoogste niveau actief zijn zorgt ervoor dat daar ook wat variatie in bestaat. 

21 uur geleden zei bas huijsmans:

Ja dit komt me wel redelijk herkenbaar voor. Vaak in een maand tijd potjes tegen de 3 topclubs. Verder had ik ook dat de teams best wel dichtbij elkaar liggen in de gehele competities. De topclubs verspelen daarom geregeld wat puntjes in de competitie en heb je nog niet eens heel erg veel punten nodig om kampioen te worden. De topclubs blijven altijd wel goede spelers voortbrengen dus het niveau van hun blijft wel redelijk gelijk. Pas bij het bereiken van Europees voetbal kan je zelf echt stappen zetten omdat je dan pas wat transferbudget hebt.

Verschil bij mij is wel dat ik inmiddels in 2092 ofzo zit en dat ik zelf Vitoria de Setubal, Academica de Coimbra en AVS SAD al redelijk wat groter heb gemaakt. Vizela is ook een constante topclub geworden (Denk een rijke eigenaar ofzo). Zelf nu met Lixa ook een van de grootste clubs van het land dus Sporting, Benfica en Porto zijn eigenlijk een beetje middenmoters geworden. Af en toe een uitschieter dat ze hoog eindigen, maar Sporting is al een keer gedegradeerd en het afgelopen seizoen speelde Benfica zich pas op de laatste speeldag veilig. Braga is ook een paar keer gedegradeerd en Vitoria de Guimaraes speelt zelfs op het vierde niveau nu.

Toch is het feit dat de competitie redelijk bij elkaar zit echt een reden waarom het leuk is om te blijven spelen in Portugal. Af en toe zelf wat jaartjes niet op het hoogste niveau actief zijn zorgt ervoor dat daar ook wat variatie in bestaat. 

Ik blijf die game van jou zo fascinerend vinden he.

4 uur geleden zei Glenn08:

Ik blijf die game van jou zo fascinerend vinden he.

Ik gelukkig ook hahah. Had ook niet verwacht dat ik het zo lang vol zou houden hier. Zit nu wel echt een beetje met: Wat moet ik in hemelsnaam hierna eens gaan doen in deze save. Houd het hier nog wel wat jaartjes vol denk ik voor die Club van 100 challenge, maar daarna moet ik wel weer wat anders gaan doen. Heb nu 2 spelers aangetrokken, oud jeugdspelers van mij, en er loopt er nog 1 rond die waardevol zou kunnen zijn, maar daarna ga ik het echt zonde vinden om spelers aan te gaan trekken.

Dus mochten er mensen ideëen hebben. Ik hoor het graag

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik gelukkig ook hahah. Had ook niet verwacht dat ik het zo lang vol zou houden hier. Zit nu wel echt een beetje met: Wat moet ik in hemelsnaam hierna eens gaan doen in deze save. Houd het hier nog wel wat jaartjes vol denk ik voor die Club van 100 challenge, maar daarna moet ik wel weer wat anders gaan doen. Heb nu 2 spelers aangetrokken, oud jeugdspelers van mij, en er loopt er nog 1 rond die waardevol zou kunnen zijn, maar daarna ga ik het echt zonde vinden om spelers aan te gaan trekken.

Dus mochten er mensen ideëen hebben. Ik hoor het graag

Je zou maar zo zot zijn om een competitie vol met je eigen stadion te krijgen :D

2 uur geleden zei Lensherr:

Je zou maar zo zot zijn om een competitie vol met je eigen stadion te krijgen :D

Dit is pesten. Er zijn al 4 stadions gebouwd bij clubs waar ik een legende ben. Bij Vitoria de Setubal werd in 2036 de José Mourinho Arena geopend. Dit werd geopend nadat ik in 5 jaar tijd 4x kampioen was geworden nadat ik de club had opgebouwd vanaf het 4e niveau. José Mourinho is ooit assistent trainer geweest bij de club. Dit stadion met een capaciteit van 38.372 toeschouwers is later weer verlaten. In 2065 werd er namelijk een nieuw stadion geopend. De club waarmee ik kampioen geworden ben in de Campeonato de Nacional, de Liga 3, de Liga Portugal 2 SABSEG en 8x in de Liga Portugal Betclic en ondertussen ook nog de Conference League, 2x de Allianz Cup, 5x de Taça de Portugal, 6x de Supertaça de Portugal, de Champions League en het WK voor clubteams heb gewonnen, koos er weer voor om het stadion naar iemand anders te vernoemen. In 2065 werd namelijk het José Mourinho Park geopend dat plaats biedt aan 83.705 toeschouwers. José Mourinho is overigens een clubicoon en niet eens een legende bij de club. Als jullie soms denken dat ik hier wat wrok koester. Jullie hebben helemaal gelij.

Bij Academico de Coimbra is er gekozen om het stadion naar Federico Casas te vernoemen. Een newgen die ik heb gehaald en die ook een legende is bij de club. Heeft er niet langer gespeeld dan dat ik er manager ben geweest, maar hem is het dan wel gegund. Enorm belangrijk geweest in mijn seizoenen daar. Overigens was hij geen speler meer op het moment dat wij voor het eerst kampioen werden.... 

Bij FC Lixa is heel origineel gekozen voor het Lixa Stadium. Er zijn nu wel plannen om een stadion te bouwen voor 66.218 toeschouwers, maar er is nog geen toestemming voor het bouwen van dit stadion. Wie weet wat hieruit gaat komen haha